michelle_a
20-11-06, 18:12
Jeg har sniklest en del på dette forumet en stund ,for jeg har lyst å prøve Atkins da jeg har prøvd mange andre dietter som ikke har funket + jeg har PCOS.
Jeg har valgt å utsette det til desember da jeg har å mange eksamener nå og jeg har mer enn nok å tenke på... :(
Jeg ser for meg at jeg kommer til å spise meg grønn på egg... så jeg har prøvd å lese på hva dere spiser, men jeg er så lite oppfinnsom at jeg tror det kommer til å bli vanskelig, men jeg har lyst å prøve.
Så jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg kan kjøpe inn før jeg begynner og div? :o
Kjøpe/låne Atkins bøker, og lese! Første bud, slik jeg har forstått det!
Lykke til! :smile:
ligger masse gode ider til hva du kan spise under frokost lunsj middag osv(der har alle skrevet inne hva de spisr for dagen) jeg tenkte også i begynnelsen at det kom til å gå i egg heele tiden men sånn ble det ikke i det hele tatt :) lykke til
Mine råd:
kjøp boka
les den
les den en gang til
les her på lavkarbo +
Reglene for induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270)
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419)Så kan du gå og handle saker og ting du trenger !
Anbefaler også:
vei deg før du begynner
mål deg før du begynner
legg vekk vekta og ikke ta den frem før det har gått 14 dager
ikke sammenlign deg med andre, du er UNIKOgså Albertine sine:
Her er noen greie tips for deg som har tenkt på å begynne eller nettopp har begynt med en lavkarbodiett (og kanskje også for deg som har holdt på en stund?)
les varedeklarasjonen!
står det 0 karbo, så regn 1 bare for sikkerhets skyld
unngå koffein helt de to første ukene
unngå søtstoff helt de to første ukene
drikk MINST to liter vann eller mineralvann daglig
ikke vei deg mer enn en gang i uka
ta mål av deg selv før du starter, noen ganger mister du cm selv om vekta står stille
ikke sammenlign deg med noen andre. Folk går ned så forskjellig
vekta kan stå stille rundt den tredje uka, det er normalt. Ikke få panikk
hvis du følger planen til punkt og prikke og fremdeles ikke går ned, sjekk om du kan ha Candida og unngå eddik, ost, sopp og annen gjæret mat
ta en tur til legen før du starter, og ta blodprøver. Det er greit å ha noe å sammenligne med når du har nådd målet ditt. Kolesterolet kan gå noe opp de første ukene til kroppen har fått tilpasset seg. Pass på at legen vet at du er på en lavkarbodiett og hvor lenge du har gått på den
ikke skyld på dietten hvis du ikke har lest boka
ikke skyld på dietten hvis du ikke leser varedeklarasjonen
ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten
Flere råd finner du i tråden: Tips til nybegynnere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=708)
michelle_a
21-11-06, 00:56
Tusen takk for utfyllende svar! :)
Jeg har allerede fem atkins bøker som jeg har lest en del i og jeg har lest en del her, men samtidig så er jeg litt bekymret, for dette er jo helt nytt for meg, men også litt spennende det her :)
Men nå fikk jeg ihvertfall litt mer oversikt, så takk for det :)