View Full Version : Farris Pluss


Titti
28-01-07, 18:32
Jeg kjøpte meg en flaske Farris pluss med smak av pære og sitronmelisse. Den var rågod :sikle: Jeg så at den inneholdt 0 karbo, men når jeg så nærmere på inneholdsfortegnelsen så inneholdt den søtstoff.

Er denne ok å drikke tro? Jeg prøver jo å unngå lightbrus, men kanskje denne var like ille? :p

jeef-micro
29-01-07, 09:00
den er jo forsåvidt like ille som lettbrus når det kommer til søtningsstoff da...

hadde valgt vanlig eller bris om jeg skulle kjøpe farris jeg

Titti
29-01-07, 09:27
Ja, det jo gjerne sånn når man finner noe godt ;)
Men, men, Bris er bedre enn ikke no! :)

Sanko
29-01-07, 09:34
borte

Titti
29-01-07, 09:43
Jeg tror du kan drikke Farris Bris da ja. Men jeg følger ikke Atkins, så jeg skal ikke si det hundre prosent.

Siden du spør, så går jeg ut fra at man ikke kan drikke light-brus generelt på Aktins den første tiden?

Sanko
29-01-07, 10:05
borte

Titti
29-01-07, 10:10
Sånn som jeg har forstått det er det best å unngå det ja......
Samme som meg. Jeg har klart meg en hel uke uten pepsi maxen min! Veldig stolt :D

Sanko
29-01-07, 11:00
borte

Nille
29-01-07, 14:57
Siden du spør, så går jeg ut fra at man ikke kan drikke light-brus generelt på Aktins den første tiden?

Du kan, men det frarådes på grunn av kunstig søtstoff som Aspartame.... og med Cola/Pepsi er det i tillegg koffein.

Titti
29-01-07, 21:37
Du kan, men det frarådes på grunn av kunstig søtstoff som Aspartame.... og med Cola/Pepsi er det i tillegg koffein.
Ok, så sånn sett er det bedre å ta Farris Pluss, hvis man absolut må ;)

Sondre
29-01-07, 22:25
Du kan, men det frarådes på grunn av kunstig søtstoff som Aspartame.... og med Cola/Pepsi er det i tillegg koffein.

I tillegg så er Cola ekstremt syrlig (lav pH) som ikke er bra.

Jeg tok en rask test med Farris Bris (Lemon) og vanlig Farris (grønn) og det kan virke som Bris har litt lavere pH enn vanlig, men det ligger rundt pH 6-7 uansett så mye bedre enn Cola.

Har forresten masse pH striper som jeg tester ulike produkter med, si ifra hvis det er noe dere vil ha sjekket.

nøtta
30-01-07, 12:38
I tillegg så er Cola ekstremt syrlig (lav pH) som ikke er bra.

Jeg tok en rask test med Farris Bris (Lemon) og vanlig Farris (grønn) og det kan virke som Bris har litt lavere pH enn vanlig, men det ligger rundt pH 6-7 uansett så mye bedre enn Cola.

Har forresten masse pH striper som jeg tester ulike produkter med, si ifra hvis det er noe dere vil ha sjekket.

mener du cola light eller vanlig ? Trodde farris og cola light hadde lik ph verdi jeg :o

Sondre
30-01-07, 22:50
mener du cola light eller vanlig ? Trodde farris og cola light hadde lik ph verdi jeg :o

Da tror jeg nok du tar veldig feil for cola har en mye lavere pH enn Farris. Farris har vel ganske lik pH som vanlig vann (eller kilden hvor vannet blir tappet).

Jeg gjorde en test akkurat nå på Pepsi Max og pH verdien er 3. Jeg regner med det er noe av det samme for Cola Light/Cola Zero.