View Full Version : Hvilke suketter?


Distrea
02-02-07, 23:14
Er det karbohydrater i suketter?... ble litt i villrede da det sto 0 gr pr 100 gr på nautrena suketter, men på nautrena sukkeret var det rundt 80 pr 100 gr? hmmm
hvilke suketter er "tryggest" ?

:) :) :)

jeef-micro
02-02-07, 23:30
Jeg bruker splendasuketter, men jeg tror ikke de er å få kjøpt i norge...

Distrea
02-02-07, 23:33
splenda sukker finnes har jeg sett... men det er det vel en del karbs i?

Distrea
02-02-07, 23:42
fant en gammel tråd med samme spørsmål http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8742

tusen takk Nille... ett år i etterkant :)

:) :) :)

Summer
03-02-07, 16:12
Så flott at du la ut lenken til tråden der du fant svaret du letet etter Distrea. :)

Smula
09-05-07, 09:22
Jeg bruker Natreen, ja.

Valeriana
09-05-07, 09:50
Er det karbohydrater i suketter?... ble litt i villrede da det sto 0 gr pr 100 gr på nautrena suketter, men på nautrena sukkeret var det rundt 80 pr 100 gr? hmmm
hvilke suketter er "tryggest" ?
:) :) :)
Skjønner godt at du blir forvirra. Kunstige søtningsmidler i pulverform må ha et hjelpestoff fordi søtningsmidlene selv er mange ganger søtere enn sukker. Det er altå ikke selve søtstoffet som inneholder karbohydrater. I strøpulver brukes det vanligvis maltodekstrin, dette er et karbohydrat men har den fordelen at det er veldig lett i vekt og gir stort volum. Derfor vil ei teskje av dette stoffet veie mye mindre enn ei tilsvarende teskje med sukker og inneholder mindre karbohydrat enn samme mengde sukker.

Hvis jeg bruker søtning foretrekker jeg helst naturlige stoffer som stevia eller Sukrin. Hvis jeg bruker kunstige søtningmidler foretrekker jeg Splenda eller Canderel. Natreen liker jeg ikke for jeg synes det smaker bittert og metallisk.

Smula
09-05-07, 11:27
Jeg trodde man IKKE kunne bruke Candarel, jeg! Hvor har jeg nå det fra...?
Så jeg svitsjet til Natreen når jeg begynte på denne kuren, men jeg må si jeg ikke merker store forskjellen.