View Full Version : Spørsmål om fløte, og om mengde fett med 60 gram karb...


Borealis
14-02-07, 15:56
Jess, skikkelig ryddig overskrift?!;)

Vel, det jeg lurer på, er dere som lever a la OE, hvor mye fløte "våger" dere innta dag? (Ser dere lite på kcal?)

Dernest, -jeg har forstått det slik, at dere kan spise mellom 50-70 gr/karb daglig...Hvordan er dette opp mot det høye fettinntaket? Er "redd" at såpass mye karber, og fett, samtidig, vil være ugunstig....

Sikkert rare spørsmål, men jeg er nysgjerrig, og håper på svar fra en tålmodig sjel!:o

Borealis
09-03-07, 00:53
Jess, skikkelig ryddig overskrift?!;)

Vel, det jeg lurer på, er dere som lever a la OE, hvor mye fløte "våger" dere innta dag? (Ser dere lite på kcal?)

Dernest, -jeg har forstått det slik, at dere kan spise mellom 50-70 gr/karb daglig...Hvordan er dette opp mot det høye fettinntaket? Er "redd" at såpass mye karber, og fett, samtidig, vil være ugunstig....

Sikkert rare spørsmål, men jeg er nysgjerrig, og håper på svar fra en tålmodig sjel!:o
Maser litt med denne..Anyone?:confused:

tnutt
09-03-07, 06:23
Kaloriinnhold er ganske irrelevant så lenge det er lite sukker og ikke altfor mye protein, og det har da ingen hensikt å begrense inntak av fløte med hensyn til kalorier.

Jeg synes det er et godt spørsmål, dette med om når man bør begrense fett i forhold til sukkermengde.
Lutz er ganske klar på at man ikke skal være redd for naturlig fett i det hele tatt, men holde seg under 72 gram karbohydrater om dagen.

Photobscura
09-03-07, 07:56
Jeg vet ikke mye om OE, men våger meg til et lite svar uansett.
Om man ikke reagerer negativt på fløte ellers (noen er intolerante, Atkins f.eks, tar vel høyde for det med å begrense inntak av fløte, rømme og ost den første tiden).
Om man ikke reagerer negativt på det, så ser jeg ikke problemet så lenge karbohydratene dine er langsomme:)
Men ikke alle går ned på 60g karber, uansett fettmengde da, hvis det er relevant for svaret:)