View Full Version : Kinamat


Monen
15-02-07, 13:00
Noen som vet hvordan sausene på kinarestaurantene er? Har en mistanke om at det er mye sukker?
Har sett på de forskjellige woksausene i butikken, og det er jo himmelstor forskjell på de forskjellige typene. Så det er kanskje ikke mulig å svare på? Biff chop suey f.eks? Kutter ut risen da selvfølgelig ;)

Gerd
15-02-07, 13:14
Noen som vet hvordan sausene på kinarestaurantene er? Har en mistanke om at det er mye sukker?
Har sett på de forskjellige woksausene i butikken, og det er jo himmelstor forskjell på de forskjellige typene. Så det er kanskje ikke mulig å svare på? Biff chop suey f.eks? Kutter ut risen da selvfølgelig ;)
Hei.
Viss kinaresauranten lager sausene selv, kan det nok være vanskelig å svare på. Men det går an å spørre.. har ikke sett på de ferdige posene i butikken. Sikkert stor forskjell.. Husker hvor mye karber det er i de forskjellige? Vi har alltid spist masse kinamat, men ikke nå etter vi begynte på kuren. Nok med å lære seg det grunnleggende først og bli litt mer dreven.. Hadde vært godt med litt annen mat snart:p

Carisma
15-02-07, 13:46
Jeg googlet "oppskrift chop suey" og da fikk jeg endel oppskrifter opp, bare 1 av de inneholdt 1ts sukker. De fleste gjorde ikke det, særlig ikke oppskriftene med kylling. Så å spørre er nok lurt ja. =)

Monen
15-02-07, 15:46
Gerd: Har en pose med saus i skuffen nå, den er fra Blue Dragon. "Thai rød karry sauce" heter den, og inneholder 4.4 karber pr. 100 g. I posen er det 120 g, så det blir ikke så galt!Har brukt mange forskjellige typer sauser, er endel ev de som har lite nok karber. Men fler som har altfor mye ;) Akkurat den typen har jeg ikke prøvd før!

Carisma: Takk for hjelp! Da er det kanskje håp likevel....Hmm... Tenkte jeg kunne be om ekstra grønnsaker istedetfor ris. Føler meg litt rar når jeg skal spørre om de har sukker i sausen, da...hehe... men dumt å ta noen sjanser.

Gerd
17-02-07, 13:14
Gerd: Har en pose med saus i skuffen nå, den er fra Blue Dragon. "Thai rød karry sauce" heter den, og inneholder 4.4 karber pr. 100 g. I posen er det 120 g, så det blir ikke så galt!Har brukt mange forskjellige typer sauser, er endel ev de som har lite nok karber. Men fler som har altfor mye ;) Akkurat den typen har jeg ikke prøvd før!

Carisma: Takk for hjelp! Da er det kanskje håp likevel....Hmm... Tenkte jeg kunne be om ekstra grønnsaker istedetfor ris. Føler meg litt rar når jeg skal spørre om de har sukker i sausen, da...hehe... men dumt å ta noen sjanser.
Kan ikke skjønne annet enn at du kan nyte kinamat inniblant, man spiser ikke så mye saus da.. En sånn pose er jo til 2.. :o

KOS DEG!!! :D

Monen
19-02-07, 14:12
Kan ikke skjønne annet enn at du kan nyte kinamat inniblant, man spiser ikke så mye saus da.. En sånn pose er jo til 2.. :o

KOS DEG!!! :D

Ikke noe poblem med maten jeg lager selv, den spiser jeg med god samvittighet selvom det er wok.. Der har jeg jo kontrollen ;)
Men hadde vært ok å gå ut å spise en gang innimellom også..

Gerd
19-02-07, 14:35
Ikke noe poblem med maten jeg lager selv, den spiser jeg med god samvittighet selvom det er wok.. Der har jeg jo kontrollen ;)
Men hadde vært ok å gå ut å spise en gang innimellom også..
Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell på sausene som blir brukt på restauranter... Er nok fra poser det og. Det er det her jeg bor. Spurte jeg...:p

Monen
19-02-07, 15:48
Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell på sausene som blir brukt på restauranter... Er nok fra poser det og. Det er det her jeg bor. Spurte jeg...:p

hehe, får spørre jeg også:p
Har nettopp sittet og lest gjennom dagboka di, så gøy at du har så positiv erfaring med ketolyse, du er kjempeflink!

lille_trille
27-10-11, 09:29
Dytter litt på denne. Skal ut å spise med venner på fredag. Kinarestaurant naturligvis. Hva er det "minst farlige" å spise, tro? Kommer til å be om salat i stedet for ris uansett, men hva annet? Har spist scampi på den restauranten før, og det frister ikke til gjentakelse for å si det sånn.

Bjella
28-10-11, 02:37
Dytter litt på denne. Skal ut å spise med venner på fredag. Kinarestaurant naturligvis. Hva er det "minst farlige" å spise, tro? Kommer til å be om salat i stedet for ris uansett, men hva annet? Har spist scampi på den restauranten før, og det frister ikke til gjentakelse for å si det sånn.

I samme situasjon, så håper noen har noen svar

lille_trille
28-10-11, 08:35
Ser ikke ut til at noen kan svare oss, så vi får vel bare bruke sunn fornuft.. droppe risen og den deilige sursøte sausen. Tror jeg går for noe kylling eller biff :)

Imse
28-10-11, 09:16
Jeg dropper ris og velger feks chop suey og ikke noe med sursøtsaus. Da får jeg ikke vondt i magen heller, og jeg reagerer med mageproblemer av bare litt mel eller sukker.

beths
28-10-11, 11:46
Innbakt and. Du får mye kjøtt og godt fett og på den jeg har spist var det lett å ta bort frityren som ligger utenpå. Spør om grønnsaker/salat til i stedet for ris.