Siden jeg spiser en del salat så vurderer jeg å kjøpe noe olje som jeg kan bruke som dressing. Hva er best( sunnest) av sesam og valnøttolje?
Har dere andre forslag?
Sesam oljen er det veldig kraftig smak på. Nesten for kraftig til dressing syns jeg. Passer bedre som noen dråper i en marinering el...kanskje. Tror jeg ville foretrukket valnøttolje. Masse gode stoffer i den også.
Enig med Anne - sesamoljen er veldig sterk, og egner seg som krydder. Valnøttolje er nydelig på smak :sikle:.... jeg synes den passer godt til dressing. Tror sannelig jeg må kjøpe en ny flaske!
Jeg har aldri turt å kjøpe valnøttolje - har aldri funnet ut om den er kaldpresset eller ikke, den de har på Meny bl a. ER den det? :o
Jeg har aldri turt å kjøpe valnøttolje - har aldri funnet ut om den er kaldpresset eller ikke, den de har på Meny bl a. ER den det? :o
Dette lurer jeg også på! Jeg har heller aldri turt å kjøpe det, for det står jo ikke at den er kaldpresset, og da regner jeg med at den ikke er det...
Her om dagen så jeg kaldpresset valnøttolje på en life helsekostbutikk :)
Avokadoolje er godt å ha på. Den kan fåes med krydder også. Det selges bla på Ica Maxi.
Valnøttolje er en av de sunneste planteoljene, den er rik på omega-3 fettsyren alfa-linolensyre som er en av de to essensielle fettsyrene for menneskekroppen.