View Full Version : Hvordan avvenne seg fra pepsi max/koffein?

Sugarpill
06-06-07, 22:16
Jeg har tenkt å ta en lokkebiff, og da må mitt enorme forbruk av lightbrus gå. Jeg mistenker det for å gjøre meg mer sulten, og fucke litt med vekttapet mitt.

Så, dere der ute som har kvittet dere med søtstoffene- hvordan gikk det? Jeg sluttet å røyke for en måneds tid siden, kan ikke være så mye vanskeligere enn det?

moinx
06-06-07, 22:27
Jeg kjører Lokkebiff, og drikker minst 1,5 lilter cola light om dagen, i tillegg til 3 liter vann....
Funker fint for meg!!! Jeg går forholdsvis fort ned...

BiB
06-06-07, 22:42
Jeg har tenkt å ta en lokkebiff, og da må mitt enorme forbruk av lightbrus gå. Jeg mistenker det for å gjøre meg mer sulten, og fucke litt med vekttapet mitt.

Så, dere der ute som har kvittet dere med søtstoffene- hvordan gikk det? Jeg sluttet å røyke for en måneds tid siden, kan ikke være så mye vanskeligere enn det?

Hei :) Har aldri røkt, men kutta søtstoff. Det var enklere enn å kutte brød og andre karbohydrater. Kjenner igjen det du skriver om sultfølelse. Lykke til!

Nannah
06-06-07, 22:52
Lurer fælt på hvordan man tar en lokkebiff:D....enlighten me !!

moinx
06-06-07, 22:58
Lurer fælt på hvordan man tar en lokkebiff:D....enlighten me !!
KUN kjøtt egg og vann....

Nannah
06-06-07, 23:17
uff da!! :S

Funker det?

nøtta
06-06-07, 23:45
gid noen hadde en enkel oppskrift ! Ziggy laget en plan for hvordan han skulle kutte det ut i sin dagbok ...

Hvor er Ziggy foresten ?

moinx
06-06-07, 23:49
uff da!! :S

Funker det?Yes, funker som F***!!!

gid noen hadde en enkel oppskrift ! Ziggy laget en plan for hvordan han skulle kutte det ut i sin dagbok ...

Hvor er Ziggy foresten ?Det har jeg lurt på oxo....

lokkebiff
06-06-07, 23:52
Hvor er Ziggy foresten ?
Har sett at han har vært innlogget, men han gir ikke lyd fra seg!! :confused:
Kanskje han skal avvennes fra oss også...!? :snurt:

moinx
06-06-07, 23:55
Har sett at han har vært innlogget, men han gir ikke lyd fra seg!! :confused:
Kanskje han skal avvennes fra oss også...!? :snurt:
Jeg har etterforska litt, og det siste innlegget er fra 14.mai....
Hmmmm, lage en egen tråd på "hvor er Ziggy?"

Sugarpill
06-06-07, 23:59
Hva med fisk?

lokkebiff
06-06-07, 23:59
Jeg har etterforska litt, og det siste innlegget er fra 14.mai....
Hmmmm, lage en egen tråd på "hvor er Ziggy?"
...og sist han var innlogget, var igår kveld kl 19.45, så han er her!!

lokkebiff
07-06-07, 00:00
Hva med fisk?
Samme som med kjøtt: rent!!

moinx
07-06-07, 00:03
...og sist han var innlogget, var igår kveld kl 19.45, så han er her!!
Aah, kan ikke skjønne han ikke vil snakke med oss, sikker på at han spionerer......
Men nå herper vi tråden...

Sugarpill
07-06-07, 00:06
Jeg kjører Lokkebiff, og drikker minst 1,5 lilter cola light om dagen, i tillegg til 3 liter vann....
Funker fint for meg!!! Jeg går forholdsvis fort ned...

Men når noen drikker 6 liter om dagen er det noe galt!

Vurderer nesten å tillate meg en flaske om dagen. Kanskje jeg kan slippe unna den værste hodepinen da.

moinx
07-06-07, 00:08

Vurderer nesten å tillate meg en flaske om dagen. Kanskje jeg kan slippe unna den værste hodepinen da.
6 liter???
Kan du ikke drikke 1 flaske brus og 3 med vann da???

lokkebiff
07-06-07, 00:09

Dersom du vil kutte ut, så gjør det "hardt og brutalt" og ta den hodepinen det medfører etpar dager, istedet for å "seigpin" deg ved å trappe ned...
Jeg har prøvd begge deler, og det beste er førstnevnte!!

lokkebiff
07-06-07, 00:11
Men nå herper vi tråden...
DET skjer jo ellers aaaaldri med oss to....:lol:

moinx
07-06-07, 00:12
DET skjer jo ellers aaaaldri med oss to....:lol:
:lol::lol::lol::lol::lol:
Forfølger hverandre og lager liv her og der.....:lol:

lokkebiff
07-06-07, 00:17
:lol::lol::lol::lol::lol:
Forfølger hverandre og lager liv her og der.....:lol:
Ai lååååv it!!!:ja: :love: :lol:

moinx
07-06-07, 00:19
Ai lååååv it!!!:ja: :love: :lol:
Ditto :love::love::love:

donjuanwannabe
07-06-07, 22:41

Hodepinen går over, vær tålmodig.

Eilan
08-06-07, 09:22
Dersom du vil kutte ut, så gjør det "hardt og brutalt" og ta den hodepinen det medfører etpar dager, istedet for å "seigpin" deg ved å trappe ned...
Jeg har prøvd begge deler, og det beste er førstnevnte!!

Signerer. Skal du kutte, kutt. Det blir hodepine åkkesom. Og om du kutter tvert, går den raskere over! :):)

Eilan
08-06-07, 09:25

Du har nok rett i at det gjør deg mer sulten. Søtstoff lurer kroppen til å tro at den får i seg sukker, og den produserer dermed insulin til å ta seg av det. Men når det lovede sukkeret aldri ankommer, går blodsukkeret ditt lenger ned enn planlagt og du vil kjenne behov for mer mat.

Og nei, det kan umulig være vanskeligere å kutte på lightbrus enn å slutte å røyke. Jeg kuttet ut lightbrus for 10 (:eek::eek:) år siden og husker egentlig ikke at det var så innmari vanskelig. Bare gjør det du! :):)

lokkebiff
08-06-07, 09:29
Et godt råd er å PIMPE vann HELE dagen de to-tre dagene det tar å komme seg gjennom abstinensene!

Drikk, drikk, drikk, selvom du ikke er tørst!!! Dette vil lette hodepinen betraktelig!!