View Full Version : Karbohydrater

Sol-Angelica
29-06-07, 22:01
hvor finner man ut hvor mye karbohydrater man skal ha om dagen?

Gerd
29-06-07, 22:13
hvor finner man ut hvor mye karbohydrater man skal ha om dagen?

Det kommer an på hvilke diett du bruker det. På ketolyse er det 15/20 pr dag :)

Sol-Angelica
29-06-07, 22:15
ok, men det er ikke slik på en lavkarbodiett da? jeg skal ikke gå på diett jeg men skal kutte ned på karbs å så kom jeg over en diskusjon der jeg ble fortalt av en som går på lavkarbodiett at han går på 5gr karbs om dagen...

Gerd
29-06-07, 22:31
ok, men det er ikke slik på en lavkarbodiett da? jeg skal ikke gå på diett jeg men skal kutte ned på karbs å så kom jeg over en diskusjon der jeg ble fortalt av en som går på lavkarbodiett at han går på 5gr karbs om dagen...

Nå er ikke jeg kjent med alle typer lavkarbo dietter.

Ketolysekuren er en såkalt ketogen diett. Dvs at vi spiser veldig lite karber for å få fett-forbrenning.

Ser i filosofiruta di at du har kostplan fra treningsinstruktør. Han vet vel hvor mye du skal ha?

Men det står godt forklart her på forumet om de forskjellige diettene: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=39

Iset
29-06-07, 23:35
Det er jo så mange forskjellige lavkarbodietter at du nesten må velge deg en og lese om den, det går ikke an å si at på lavkarbo spiser man så og så mange karbohydrater. :)

På Ketolysekuren er det mellom 15 og 20, på Atkins begynner man med 20 og øker etterhvert, på Skaldeman er det vel rundt 5-10, avhengig av hvor ekstremt man velger å leve, på Lutz er det maks 72 gram daglig, på OE er det veldig varierende osv osv.

Distrea
30-06-07, 10:21
Les boka "bedre uten brød" Så lærer du en god del.

:)