View Full Version : Nettopp startet lavkarbo kur - og kroppen reagerer!!!

Ingis-37
02-08-07, 19:02
Hei,

Startet med lavkarbo kur fra mandag av, og selv om jeg ikke følger noen oppsatt kur ennå (venter på Ketose-boka), så spiser jeg lite karbo, mye grønnsaker, litt frukt, litt kjøtt/ skinke, egg, ost, osv, men totalt lite karbo altså. Jeg drikker også mer enn tidligere.

Kroppen min reagerer kraftig:
Jeg er hele tiden tørst
og, da tisser jeg også ufattelig mye (hehe)
Jeg har konstant hodepine - og et slags trykk (??) i hodet
Jeg er veldig opplagt, nesten hyper :eek: men klarer ikke konsentrere meg så veldig godt...
Jeg sovner ikke om kvelden - og våkner HVER gang jeg skal snu meg... så jeg sover dårlig :mad: grrr...
I dag har jeg i tillegg løpt på do i ett kjør :_ohmy:

No skal det være sagt at jeg nok var en vandrende karbo-bombe fra før. Mitt daglig inntak var nok megahøyt :rolleyes: -jeg er av typen som foretrekker kanten på pizzaen fremfor midten!! I tillegg var jeg en godtegris og latsabb!! :_plystre:

Fra mandag har jeg trimmet 1 time hver dag, og spist noenlunde som jeg ser mange andre spiser her inne - men hallo !!! :eek: skal kroppen reagere slik?????

Forundret hilsen fra Ingis

Sugarpill
02-08-07, 19:07
Kroppen din reagerer helt normalt.:) Å gå over til lavkarbo er en drastisk omstillingsprosess for kroppen. Hodepinen og den ustanselige vannlatingen går over, gi det et par dager til.:)

Robyn
03-08-07, 11:57
Jeg hadde de samme symptomene de første 14 dagene ca.
Det er slitsomt, men det går over. :)

Et lite tips bare inntil du får boken, frukt er i de aller fleste strenge diettene ikke tillat da de inneholder for mye karbohydrater.

lokkebiff
04-08-07, 11:52
Høres helt normalt ut dette ja!!:)

Ting vil etterhvert roe seg ned, og du kommer antagelig til å sove mye bedre enn det du nå gjør.
Du vil trenge mindre søvn, men kvaliteten på søvnen er god!

Gled deg over disse tegnene på at kroppen nå omstiller seg til en fantastisk fettforbrennende og energifyllt maskin,
som i fremtiden fornøyd vil jobbe MED deg, istedet for å bruke sin energi på å prøve å motarbeide deg!!;)