Etter 3,5 uke på lavkarbo (synes selv jeg er superflink ((skryte, skryte )), kommer lysten på frukt snikende ...........
Er det ingen frukt ( i små mengder ) som er lov på lavkarbo/ketolyse ?
De ande her hjemme koser seg med de nydelige druene som fås kjøpt i butikkene nå , for ikke snakke om plommene som er å få kjøpt ( eller på pæreslang).
Etter 3,5 uke på lavkarbo (synes selv jeg er superflink ((skryte, skryte )), kommer lysten på frukt snikende ...........
Er det ingen frukt ( i små mengder ) som er lov på lavkarbo/ketolyse ?
De ande her hjemme koser seg med de nydelige druene som fås kjøpt i butikkene nå , for ikke snakke om plommene som er å få kjøpt ( eller på pæreslang).
Frukt er ikke noe man spiser på ketolysekuren, nei. :)
Jeg spiste "tonnevis" med frukt før jeg begynte, og det var det som var det værste for meg. Men det gikk over.... :)
Om du har tenkt å følge Ketolysekuren eller Atkins og være i ketose - da må du nok holde deg unna frukt.
Om du tar en titt i matvaretabelken skjønner du hvorfor. Frukt har masse karber, er fullt av fruktsukker og virker ikke akkurat stabiliserende på blodsukker. Den skaper søtsug.
Starry Eyes
29-08-07, 17:34
Argh! sier jeg bare...
I :hearts: frukt...
Da får jeg sitte her å nyte synet av det nydelig fruktfatet (appelsin, banan, druer, plommer,pære -nam,nam )som står foran meg her :-))
Kan bær erstatte litt av suget?
Kan jeg spise bær ?
Hva slags og i hvilke mengder ?
(har "levd" på jordbær i hele juni og juli)
(kanskje derfor jeg ikke gikk ned i vekt - telte kcal da, men gikk ikke ned samme hvor flink jeg var )
Tror kanskje kroppen min ikke liker karbohydrater :confused:
Kan jeg spise bær ?
Hva slags og i hvilke mengder ?
(har "levd" på jordbær i hele juni og juli)
(kanskje derfor jeg ikke gikk ned i vekt - telte kcal da, men gikk ikke ned samme hvor flink jeg var )
Tror kanskje kroppen min ikke liker karbohydrater :confused:
ja litt bær kan du ete, bringbær er lite karber i. Ellers så står det i boka hva torkil anbefaler. Har ikke boka her nå.... :)
Tussi jenta
29-08-07, 18:03
Frukt og bær er det jeg savner mest. Har faktisk 4 kg bringebær i fryseren.
Men når savnet er størst spiser jeg litt bringebær da.
Litt bær med krem kan jo være godt.
Jeg spiser bringebær med fløte. Himmelsk godt.
Har fryseren full av bringebær og rips, men rips har litt for mye karber da.