matfreaken
02-09-07, 19:29
Kan man spise yoplait yoghurt på Ketolyse kuren? Savner en frokost som er rask og ikke minner om middag:) Hva med yoghurt naturell, og hvor mye bær kan man spise?
Du kan spise yoghurt naturell, men du må telle karbene.
Du kan ikke spise ferdig youghurt med bær/frukt
Du kan spise usukrede bær også, men må telle karbene.
Det begrenser inntaket !
Yndlingsfrokosten min inkluderer litt yoghurt, frukt-frokostblanding, et eple og én pære oppskjæret, en halv neve mandler og kanel (pluss gjerne jordbær nå i sommersesongen, eller blåbær rundt høsten). Er dette en akseptabel variant?
Yndlingsfrokosten min inkluderer litt yoghurt, frukt-frokostblanding, et eple og én pære oppskjæret, en halv neve mandler og kanel (pluss gjerne jordbær nå i sommersesongen, eller blåbær rundt høsten). Er dette en akseptabel variant?
Er ikke mye frukt man kan spise på lavkarbo, nei!
Er alt for mye sukker i frukt til at det går som lavkarbo.
Det meste her er vel ikke så bra på lavkarbo og hvertfall ikke på ketolyse!
Mye karbo og lite fett...
Gresk/tyrkisk yoghurt som du rører med litt søtt og kanel og evt tar med noen bringebær
Tyrkisk yoghurt blandet med creme fraiche og evt. cottage cheese gir en "yoghurt" med lite karbohydrater og mye fett. Bland i akseptabel mengde med bær, nøtter, kli etc + evt. stevia el.l. så har du en lavkarbo fruktyoghurt som smaker himmelsk:-D
Tusen takk! den frokosten er så vanskelig å legge igjen :)
Jeg blander tyrkisk yoghurt med cottage cheese, linfrø, av og til en fløteskvett og en god dæsj fun light saft. Kjempegodt!!
Jeg også pleier spise tyrkisk yoghurt. Har i en fløteskvett for fettets skyld, samt av og til bringebær, og assorterte frø (oftest linfrø og solsikkefrø). Søtning om ønskelig, men jeg synes ikke det behøves.