View Full Version : MÅ man gjennom induksjonen?


elian
27-07-04, 11:31
Jeg er på min 11.dag i startfasen, og er i ketose. Har gått ned 6 kilo!! (Tro det den som vil...)

Men jeg lurer på en ting:

MÅ man gjennom induksjonsfasen for å gå ned i vekt? Eller kan bare begynne å kutte ut en del karbohydrater, og fortsette å leve sånn? Vill man gå ned da?

Nille
27-07-04, 12:26
Man MÅ ikke gå induksjon for å gå ned i vekt, men på Atkins abefales denne måten å gjøre det på for å "kickstarte" stoffskiftet og bli kvitt giftstoffer/rense + avvenne kroppen for de store mengdene karbohydrater de fleste på høykarbokost spiser.

Hvis man bare kutter ned på karbohydrater og spiser vanlig vil en nok også gå ned i vekt i begynnelsen (siden man spiser mindre av bl. a sukker), men etterhvert vil det stabilisere seg som ved ethvert annet sunt kosthold. Lifetime maintenance/varig vedlikehold og Atkins for life/Atkinsfor livet er en måte å gjøre dette på. OM man vil følge Atkins teorier. På dette stadiet er alle lavkarbo "guruer" ganske like. Fedon Lindberg også.

Jeg mener og tror at induksjonen er en flott måte å venne seg (hodet) og kroppen til en lavkarbodiett på. Hvilken retnign man velger å følge senere (om man velger noen i det hele tatt) betyr veldig lite. Det viktigste er å ligge unna de matvarene som ikke er gode for DIN kropp !!

HP
27-07-04, 14:34
Kjempebra svar Nille! :ja: