View Full Version : Får man ha med nybakt brød på fly?

Georgine
30-10-07, 20:16
Dumt spørsmål kanskje, men jeg skal bare reise med liten bag og må ha brødet i håndbagasjen. I disse flykaprertider så er jo mye ikke lov.. men ett lavkarbobrød må jeg vel få ha med?

Det er innenlands..

KrissiFontaine
30-10-07, 20:40
Trodde bare det var flytende ting som var problemet. Alternativt kan du jo skjære av en snei til vedkommende i sikkerhetskontrollen for å bevise at det faktisk ER brød... og vi har kanskje vervet en ny inn i lavkarbo himmelen??? :)

Iset
30-10-07, 20:49
Ikke på alle fly nei. Noen er skikkelig strenge og man får ikke ta med mat inn på flyet. Du kan jo gjemme den i håndbagasjen, de sjekker den jo ikke akkurat, men du får ikke alltid lov å ta opp maten og spise den på flyet, men du skulle vel ikke det uansett. Ring flyselskapet og hør.

Nille
30-10-07, 21:08
Dumt spørsmål kanskje, men jeg skal bare reise med liten bag og må ha brødet i håndbagasjen. I disse flykaprertider så er jo mye ikke lov.. men ett lavkarbobrød må jeg vel få ha med?

Det er innenlands..

Ja, du kan ha med brød i håndbaggasjen innenlands. Om det ikke er flytende da ! :p

Nille
30-10-07, 21:11
Ikke på alle fly nei. .

Joda, innelands så.

Det er kun enkelte charterselskap som ber folk om å ikke ta med. MEN om de ikke kan servere et lavkarbo alternativ, så har de faktisk ikke lov å nekte deg å ta med egen mat.

En annen ting er at enkelte land ikke tillater at du tar med jorbruksprodukter eller produkter laget av jordbruksprodukter med deg inn i landet. USA er en av dem. New Zealand et annet.

Men som sagt.... innelands er det greitt så lenge det er i "fast form".
Garantert helt sikkert !