View Full Version : Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sider : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

Enid
07-01-08, 22:35
hallo hallo! melder meg inn i ED-tråden igjen jeg, har jo vært nede i 1 måltid pr dag den siste måneden (og resten av dagen vanlig Lindberg) men nå er det tilbake på den smale sti til resten av kiloene er borte og insulinresistensen har kommet i sjakk :)

har spist bar og sjokofrokost hittil i dag, og så blir det nok en brownie til kvelds. gleder meg til å prøve de nye produktene (særlig siden jeg er så heldig å være i fase 3, sånn at jeg kan prøve 3 nye produkter).

heier på alle sammen - dere er flinke!!

Dilly
07-01-08, 23:33
Heisann Enid :) Fortell om de nye produktene da.. de hører til på fase 3 vel?

I dag har jeg sendt ny bestilling, synes det går i ett, men selvsagt gjør det ikke det. Jeg har en del produkter som jeg ikke får i meg før jeg må..

Jeg gjorde en (for meg) ny vri på sjokoladepuddingen: Jeg laget 3 porsjoner på en gang, og da hadde jeg oppi 2 ts pulverkaffe og 1 porsjonspose Confecta lavkalori 72% kakao som jeg fant i en Menybutikk. Dette blandet jeg godt og tømte oppi 3 plastbokser som sto i iskaldt vann i oppvaskkummen. Rask avkjøling, på med lokk og inn i kjøleskap. to skal med på jobb i morgen.

Middagen i dag var blomkålris, og selvsagt ble den dampkokt. Kjempegreit. Mye bedre enn mikro. Bare krydder på, ingenting annet.

Ellers er jeg slett ikke kvitt juleflesket ennå, så det er kjedelig.

indi
08-01-08, 09:25
hallo hallo! melder meg inn i ED-tråden igjen jeg, har jo vært nede i 1 måltid pr dag den siste måneden (og resten av dagen vanlig Lindberg) men nå er det tilbake på den smale sti til resten av kiloene er borte og insulinresistensen har kommet i sjakk :)

Heia og kjekt du er med! Lykke til!

Veiedag for noen av oss, plutselig kom det et tretall på vekten, 83,9 og ned 1,2 kg denne uken, jeg er kjempefornøyd:D
Men litt overrasket ennå over at det tok en uke med streng fase en før vekten beveget seg i hele tatt, men nå er jeg igang og skal ikke tenke mer på det:)

Skal prøve med pulverkaffe i puddingen dilly, god ide!

Fin dag til alle:)

Dilly
08-01-08, 17:01
:DHupp.... så var juleflesket vekk :D

I dag viste gulvets hersker 104, og det var samme som en stund før jul.

Akkurat nå er jeg litt (bare litt) lei meg, fordi jeg lot meg overfalle av en sjokolade i et svakt øyeblikk. OK, straffen får være 1 liter vann og marsj i seng uten mer mat i dag.

Dilly
08-01-08, 17:07
Heia og kjekt du er med! Lykke til!

Veiedag for noen av oss, plutselig kom det et tretall på vekten, 83,9 og ned 1,2 kg denne uken, jeg er kjempefornøyd:D
Men litt overrasket ennå over at det tok en uke med streng fase en før vekten beveget seg i hele tatt, men nå er jeg igang og skal ikke tenke mer på det:)

Skal prøve med pulverkaffe i puddingen dilly, god ide!

Fin dag til alle:)

Åh, tenk, 83,9 og ned 1,2
Det er rene musikken jo..

http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/musik/d035.gif

Har på følelsen at det virkelig løsner nå.
Her skal jeg pinadø nedover mot 100 på de dagene jeg skal slite på fase 1

jeef-micro
08-01-08, 17:15
jeg har vært hos legen i dag. fått nye piller for å få opp pHeni blodet og styrke immunforsvaret, og en liste over ting jeg bør ta... håper det blir bra nå da...

Dilly
08-01-08, 19:23
jeg har vært hos legen i dag. fått nye piller for å få opp pHeni blodet og styrke immunforsvaret, og en liste over ting jeg bør ta... håper det blir bra nå da...

Krysser fingrene for deg jeg :klem:

indi
08-01-08, 19:37
:DHupp.... så var juleflesket vekk :D

I dag viste gulvets hersker 104, og det var samme som en stund før jul.

Akkurat nå er jeg litt (bare litt) lei meg, fordi jeg lot meg overfalle av en sjokolade i et svakt øyeblikk. OK, straffen får være 1 liter vann og marsj i seng uten mer mat i dag.

Knallbra Dilly:D
Tøff, sterk og flink! Nå er det bare noen dager til så er du tosifra:) Gratla!

indi
08-01-08, 19:38

Lykke til da vennen:) SKal se det ordner seg nå!

Titti
08-01-08, 22:29
Flinke dere er :heia:

Pulverkaffe i puddingen kan sikkert gi en ekstra piff, selv om jeg liker pudding fra før faktisk.

indi
09-01-08, 09:43
Puddingen er ok den, enig i det, men tror kanskje litt kaffepiff gjør den ennå bedre! Kaffe kan gjerne piffe opp både det ene og andre... I morges våkna jeg ekstremt langsomt, lå og hørte på det jeg innbilte meg var regn, og lagde dermed en god unnskyldning for å ikke sykle på jobb... Nå har jeg hylt ned to cappucino (orntli kaffe!) og er ekstremt hyper og definitivt våken og kunne sikkert sykla til egersund eller deromkring i motvind:) Så kaffe er bra!

Ellers viste vekten ned idag og, 0,2 kg, og jeg har startet feiring av minus 25 kilo!

Tenkte på dette i morges:
25 kilo er mer enn 16 halvannenliter flasker med colalight:)
25 kilo er fem bæreposer med fem kiloposer med mel i hver!
25 kilo er 50(!) halvkilos pakker med meierismør.
25 kilo er sånn omtrent 125 bananer...

Kjekt:)

Dilly
09-01-08, 17:54
http://www.chatbreak.dk/animationer/bombe/003.gif

pang - pang - pang - poff....

Smalt det ille?

Det var bare jeg som fyrte av en salutt for Indi som seiret over de 25000 uønskede gram.

Gratulerer lille venn :)

ikke bry deg om den tullingen. Han benytter alle sjanser til å feire. Helt sprø han..
http://www.chatbreak.dk/animationer/fest/0001.gif

Enid
10-01-08, 16:45
Statusrapport nye ED-produkter:

Sjokocrisp-bar: Veeeldig søt, litt nougat-aktig i smaken. Perfekt for å dekke cravings ;)

Sjoko/nøtt-dessert: Verdens minste dessert :D Seriøst, det er 3 spiseskjeer eller noe! Litt gummiaktig i konsistensen, likte den ikke så godt med det samme , men den vokste på meg (spiste den med t-skje, så da føltes det som litt mer :rolleyes:). Ganske mettende.

Følger opp med rapport om paella og müsli senere!

Enid
10-01-08, 16:46
Så bra! Håper det funker, da!!

Disse pillene som styrker immunforsvaret... høres virkelig ut som noe jeg burde ha! Hva er det? Hva heter de?

Titti
10-01-08, 20:47
Så spennende, Enid. Jeg håper jeg får bestilt nye produkter uten legetime. :ja:

Dilly
10-01-08, 22:20
Så artig å lese om de nye produktene Enid, men det er visst lenge til jeg skal ha noe med fase 3, så jeg har det til gode. Har lurt litt på å gå til anskaffelse av et dukkeservise til de mikroskopiske porsjonene. Paellaen ser man på bildet som noe i en full skål, mens virkeligheten er sånn ca 1 dl drøyt.

Egentlig så holder det jo, for vi skal jo ikke bli veldig mette heller, men vi får trøste oss med blomkål og det andre.

Dilly
10-01-08, 22:22
Så spennende, Enid. Jeg håper jeg får bestilt nye produkter uten legetime. :ja:

Håper at det går greit, men er det lenge siden du var på kontroll hos ED-lege? Min "legeattest" sier hvor lenge jeg skal gå på de forskjellige fasene, og det er vel så lenge jeg får kjøpt noe..

Dilly
10-01-08, 22:26
Dagen i dag gikk ganske bra, men det ble for mye middag. Klarte meg ikke på fase 1, men måtte ha noen scampi. Det og sjampinjong smaker veldig godt år jeg steker det sammen i woken med masse krydder.

I kveld har vi vært på obs og kjøpt 2,5 kg kyllinglår til 60 kr. Det er mye billig og god mat. (marinere og steke i ovn)

http://bestsmileys.com/silly/21.gif

Titti
10-01-08, 22:30
Håper at det går greit, men er det lenge siden du var på kontroll hos ED-lege? Min "legeattest" sier hvor lenge jeg skal gå på de forskjellige fasene, og det er vel så lenge jeg får kjøpt noe..
Jeg har aldri sett den legeattesten, men minnes hun skrev antall dager den gjaldt på den. F.eks 60 dager osv. Sist jeg ringte (i november) så sa han jeg snakket med at det var siste gang jeg kunne bestille på den, men at jeg kunne ringe og snakke med legen og kanskje få ny respet over tlf. Jeg var hos legen i sommer en gang, juli tror jeg det var.
Litt tiltak og reise inn til Oslo nå som jeg ikke jobber der lenger. Pluss at det er litt dårlig med kr i januar. ;)

jeef-micro
10-01-08, 22:55
Så bra! Håper det funker, da!!

Disse pillene som styrker immunforsvaret... høres virkelig ut som noe jeg burde ha! Hva er det? Hva heter de?

Jeg vet ikke hva de heter egentlig, for legen har sendt inn resepten min, så jeg får de i posten... men skal se når de kommer

Enid
11-01-08, 00:01
Rapport på ED-produkter, del 2:

Müsli: NAM! Men veeeldig minimal porsjon, selvfølgelig. Skjønte ikke hva poenget med å ha puffet ris nedi var, det var snakk om 3 riskorn, og det er jo uansett noe man ikke bør spise? Tullete :confused:

Paella: Ikke dum. Sterkere krydret enn de andre ED-produktene (kryss i taket) med hvitløk og chili. Smakte faktisk noe tilnærmet paella, syntes jeg.

Enid
11-01-08, 18:36
Litt despo etter lang tid på ED, prøver ut mye rart, men gjorde noe smart i dag: Blanda masse mandelessens i vaniljepuddingen, og hadde to te-skjeer rød fun light på toppen da jeg skulle spise den: Voila! Nesten riskrem med rød saus, jo! (Og da sier jeg nesten, men dere vet jo hvordan disse produktene smaker... greit med litt smaksvariasjon, iallefall!:D)

Titti
11-01-08, 22:51
Oj, takk for tips, Enid.! :blomster:

Gleder meg til å prøve de nye produktene. :spent:

Dilly
11-01-08, 23:47
Har du fått bestilt produktene, Titti?

Jeg fikk ny forsyning i går, og det var bra, for da forskyver jeg suppene litt lenger bak igjen.

Håper at du snart får varer og hiver deg på kjøret igjen.

jeef-micro
12-01-08, 00:22
nå har jeg fått de pillene som skal styrke immunforsvaret, og de heter fluflex

Skrible
12-01-08, 10:46
Da har jeg inntatt min første ED-frokost - en ost- og gressløkomelett. Helt spiselig, i alle fall med en halv pepperbøsse oppå. :p

indi
12-01-08, 11:06
Da har jeg inntatt min første ED-frokost - en ost- og gressløkomelett. Helt spiselig, i alle fall med en halv pepperbøsse oppå. :p

Da er du igang:) kjempeflott!

jeef-micro
12-01-08, 11:23

Bare vent et par uker, så er det ikke fult så spiselig lenger :p

bra du er i gang :) velkommen "ombord" i ED-verdenen :p

Titti
12-01-08, 11:59
Så flott! :D Husk det er lov og ha på masse krydder, salt osv.!!
Jeg lager gjerne omelettene med sopp og løk og har salat eller andre gr.saker til. Det hjelper på metthetsfølelsen.

Lykke til! :heia:

Titti
12-01-08, 12:02
Har du fått bestilt produktene, Titti?

Jeg fikk ny forsyning i går, og det var bra, for da forskyver jeg suppene litt lenger bak igjen.

Håper at du snart får varer og hiver deg på kjøret igjen.
Jeg er i gang jeg vet du. Har jo en del produkter igjen, supper og omelettene tar liksom aldri slutt. :lol: Og så har jeg fått kjøpt noen produkter av en venninne som hadde litt til overs. Så jeg har nok produkter til en uka til hvertfall.

Har ikke fått somlet meg til å ringe enda, men til uka har jeg tidligvakt så da rekker jeg å ringe etter jobb. :ja:

Dilly
12-01-08, 13:08

Det er knallbra, for da er du i gang. :) Hva skal du spise resten av dagen?

Jeg har også spist omelett til frokost, men den var det liksom skinke i.
Pepper er deilig, men tacokrydder er også godt.

Cam
12-01-08, 13:11
Jeg er også ny, og skal begynne på ED så snart jeg får produktene! Jeg fikk en giro i posten idag, og skal betale den på nettbank nå. Hvor lang tid tar det da før jeg får produktene? Jeg trodde jeg skulle få dem på et par dager, men hvis de først må registrere betalingen min, får jeg jo ikke pakken før midt i neste uke!? Argh... Hadde regna med å begynne i dag eller i morgen...

Gleder meg til å komme i gang! (Og gruer meg litt, selvfølgelig...)

Bare litt nysgjerrig: Dere som har hatt MYE å ta av (selv skal jeg ned ca 40 +) - hvor mye har dere tatt av i fase1? (Regner med å gå i fase 1 en måned.)
Har dere gått ned omtrent like mye /raskt i fase 2?

Spent på å høre fra litt forskjellige EDere, slik at jeg får litt inspirasjon! Håper dere har gått ned MASSE! Da blir jeg optimistisk...

Dilly
12-01-08, 13:37
Jeg er også ny, og skal begynne på ED så snart jeg får produktene! Jeg fikk en giro i posten idag, og skal betale den på nettbank nå. Hvor lang tid tar det da før jeg får produktene? Jeg trodde jeg skulle få dem på et par dager, men hvis de først må registrere betalingen min, får jeg jo ikke pakken før midt i neste uke!? Argh... Hadde regna med å begynne i dag eller i morgen...

Bare litt nysgjerrig: Dere som har hatt MYE å ta av (selv skal jeg ned ca 40 +) - hvor mye har dere tatt av i fase1? (Regner med å gå i fase 1 en måned.)

Spent på å høre fra litt forskjellige EDere, slik at jeg får litt inspirasjon! Håper dere har gått ned MASSE! Da blir jeg optimistisk...

Hei Cam
Velkommen i babbelgjengen :)

Det var nesten rart at du ikke fikk pakka i dag, men da kommer den sikkert til mandag. Regninga har en forfallsdato og lever sitt eget liv uavhengig av forsendelsen. Jeg tror de sender ut varene med det samme de får bestillingen og det tar som oftest bare 2-3 dager hit i allefall.

Jeg begynte på fase 1 10. november og holdt på med den i 30 dager. Første måneden gikk jeg ned ca 11 kg, men siden ingenting. Grunnen til det er at det har vært jul og jeg er en svak sjel..
Fase 2 har jeg egentlig begynt på i midten av desember, men nå prøver jeg meg på fase 1 igjen en stund.
Fase 2 skal visst vare i 40 dager for meg, men forskjellen på fase 1 og 2 er jo bare at man erstatter en av posematene med litt kjøtt når man er på fase 2.

Selv om jeg ikke har gått ned noe mer så har de kiloene jeg har mistet, forandret sammensetning. Først hadde jeg mistet 6 kg vann og 2 kg fett osv, men så endret dette seg til 6 kg fett og 2 kg vann senere. Det andre var uforandret.

Det er motiverende å følge med på tanitavekta hos ED-legen. Det er jo mange som har slike vekter hjemme også, og de forteller mye mer om kroppen enn den vanlige, gammeldagse på badegulvet.

Jeg skal også ned 40+ egentlig 50+
Begynnervekta mi var 115,9

Det er ikke umulig, og om det skulle være det så klarer vi det likevel.

Lykke til
http://bestsmileys.com/hugging/4.gif

jeef-micro
12-01-08, 13:42

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med optimismen, for jeg har nesten ikke gått ned med ED, men når det gjelder pakken, så har regninga alltid blitt lagt inn i pakken jeg har fått, så jeg vil tro pakken din er på vei. Jeg får pakke 2-4 dager etter bestillingen er sendt inn

Skrible
12-01-08, 14:31
Hehe, takk - vi får se hvor lenge entusiasmen varer. :)

Det er knallbra, for da er du i gang. :) Hva skal du spise resten av dagen?

Jeg bestilte ikke så voldsomt stort utvalg av matvarer siden jeg ikke er videre begeistret for pudding og nesten-sjokolade - så dagene mine fremover blir ganske like, med omelett / bar / suppe / pannekake - og så grønnsaker, selvfølgelig. Er bevæpnet med asparges, bambusskudd, sopp og squash foreløpig.

Og jeg tror kanskje jeg skal prøve å lukke øynene og telle til tre og trylle frem en haug hjemmelaget tacokrydder!

indi
12-01-08, 17:34
Må jo ta de tdu har av motivasjon og bruke den:) Det går nok fint!
Jeg klarer ikke helt å huske hvor mye jeg gikk ned i fase en, startet 23 august i fjor. Men i gjennomsnitt har jeg gått ned 1 kilo i uka, helt til desember, hvor det stoppet opp litt, fordi jeg ikke fulgte oppskriften slik jeg skulle! Vet om folk som går ned fortere, og mer på fase en, men det bekymrer meg ikke:) Jeg er kjempefornøyd, men merker det stopper opp med en gang jeg tuller meg litt vekk. Passer på å tulle meg vekk med lavkarbomat uten fett hver gang jeg tuller, men vektreduksjonen stopper altså med en gang da. Og begynner igjen når jeg er flink pike:)
Lykke til! :)

Dilly
12-01-08, 19:04
Og jeg tror kanskje jeg skal prøve å lukke øynene og telle til tre og trylle frem en haug hjemmelaget tacokrydder!

http://bestsmileys.com/magic/3.giftrylle, tralle http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/k020.gif
laget nettopp et lass til deg jeg..

Enid
12-01-08, 19:15
Her er oppskrift dersom tryllingen ikke funker ;)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14056&highlight=tacokrydder

indi
13-01-08, 22:09
Hvordan går det med oss? Holder vi koken jenter?
Jeg sliter litt med alle bursdagsfeiringene og vaser meg litt vekk, men i morgen er det jo mandag, den store skjerpingsdagen:)

Titti
13-01-08, 22:13
Her går det fint. Men helgen har vært tøff. Ikke at jeg har vært sånn skrubbsulten, men jeg har tenkt på mat hele tiden, vært utrolig sliten, null energi og veldig irritabel. Verre enn pms. :lol:
Nesten godt det er mandag og jobb i morgen, synes det er lettere å slanke seg i ukedagene.

Stå på, alle sammen. :heia:

jeef-micro
13-01-08, 22:31
helga har vært helt dritt sånn matmessig for min del da, men jeg prøver igjen i morgen :p
jeg har vært syk i magen i en mnd nå, og da er det slitsomt å spise i det heletatt, for alt bare renner ut igjen (beklager detaljene)

Skrible
14-01-08, 07:28
Uæææ! Ikkeno galt med omelettfrokosten, men jeg tror det skal ta litt tid før jeg venner meg til å true i meg 'mat' istedet for kaffe på denne tiden av døgnet :eek:

Dilly
14-01-08, 07:38
Uæææ! Ikkeno galt med omelettfrokosten, men jeg tror det skal ta litt tid før jeg venner meg til å true i meg 'mat' istedet for kaffe på denne tiden av døgnet :eek:

God morgen :)

Jeg tar det ikke så nøye med frokosten jeg. Venter et par timer til jeg blir sulten. Tror ikke det har noe å si for diettens skyld, hvis du ikke har fått beskjed om å være veldig presis med frokost når du våkner?

Det smaker mye bedre når magen vil ha mat. Nå har jeg nettopp spist en bar. 2 timer etter at jeg sto opp.

kvaaa.....a..

jeef-micro
14-01-08, 07:47
Jeg starter veldig ofte dagen med encappuchino jeg(kald så klart) kan faktisk nesten minne om noe godt dersom jeg drømmer meg bort til en sydhavsøy, og ser for meg at jeg sitter på stranda i en lekker liten bikini og kler den godt... :p

Pia
14-01-08, 08:14
Hei melder meg inn i Euro gjengen :o Har sendt bestilling i dag , håper de kommer snart.
Skal ned helst 15 kg, håper jeg klarer det. Jeg går veldig sakte ned, har nå prøvd både Grethe Roede og Ketolyse det siste året, men vekten rikker seg omtrent ikke. Ser ut som en kombinasjon av lavfett og lavkarbo funker for meg.Gikk på eurodiett for 3 år siden, gikk da ned 17 kg, men trappet ikke gradvis ned, og da jeg i tilllegg ble gravid gikk vekten opp igjen. Jeg er nå 7 kg fra der jeg sluttet sist. Gleder meg til å starte :p

Syns dere er flinke, stå på ;)

Skrible
14-01-08, 14:10
God morgen :)

Jeg tar det ikke så nøye med frokosten jeg. Venter et par timer til jeg blir sulten. Tror ikke det har noe å si for diettens skyld, hvis du ikke har fått beskjed om å være veldig presis med frokost når du våkner?

Nei, jeg har jo ikke det, men det er jo dette med at jeg rusler til skolen en stund etter å ha våknet, og må spare dagens bar til lunsj :) Kunne pakket en nistepakke med omelett, selvfølgelig, men siden jeg styrer med maling og pastellkrittstøv og denslags, er det ikke et veldig mat-vennlig miljø jeg befinner meg i.

Så i dag tidlig ble jeg lurt av Deli De Luca... skulle inn og finne meg svart kaffe, men oppdaget til min bestyrtelse at gamle ønsker har gått i oppfyllelse; de har fått en kran med chai. (TO kraner, faktisk.) Denne var allerede satt til livs da det slo meg at noe så søtt mest sannsynlig kommer med alt sukkeret i hele verden ut av kranen, hehe. Skal for sikkerhets skyld spørre om de vet hva som egentlig er i den i morgen - det finnes jo ikke noe slikt som lister over næringsinnhold ved de drikkestasjonene. :|

---
Iiik, google meddeler at jeg sikkert fikk i meg hundre tusen karbohydrater i den vesle koppen. Fæle Deli de Luca!

Skrible
14-01-08, 14:15
Jeg starter veldig ofte dagen med encappuchino jeg(kald så klart) kan faktisk nesten minne om noe godt dersom jeg drømmer meg bort til en sydhavsøy, og ser for meg at jeg sitter på stranda i en lekker liten bikini og kler den godt... :p

Hehe! Kanskje jeg skal få med noen sånne cappucinoer i neste bestilling - jeg lot være denne gangen, siden jeg uansett fikk legens velsignelse til å helle i meg kaffen min. Mulig den leveres med medfølgende dagdrømmebikini?

THE
14-01-08, 15:46
Hei jeg har gått på ED før, og fikk beskjed om at man skulle glemme sticksen, det r vektnedgang man skal se på. Jeg har også hatt utrolig lite utslag på sticks, men har gått ned både 12 og 8 kilo med ED - med en graviditet imellom. Nå er jeg igang med de siste 15 kiloene, har som mål å gå ned ti til sommeren. Blir nok ikke ED produkter, men godkjent ED- "real food" og litt proteinpulver, kjøtt, og de posene jeg har igjen. Og en bar hver dag - de har jeg blitt avhengig av :)

Så dagene mine er ca slik:
En kaffe latte med skummet melk
en proteinshake
salat med mange typer grønt og litt olje/eddik, litt cottage cheese ellerskinke
bar
middag
pudding

Gruer meg til jeg slipper opp for pudding, den er god å ha i bakhånd. Og så tar jeg litt nøtter i ny og ne, det er jo heller ikke helt ED fase en-tre. Skriver dagbok, THEs dagbok, nå skal jeg være litt aktiv her igjen ! :)

Titti
14-01-08, 16:40
Så fint å ha deg her igjen, THE. :løper inn i journalen din:

Dilly
14-01-08, 17:03
de har fått en kran med chai. (TO kraner, faktisk.) Denne var allerede satt til livs da det slo meg at noe så søtt mest sannsynlig kommer med alt sukkeret i hele verden ut av kranen, hehe. Skal for sikkerhets skyld spørre om de vet hva som egentlig er i den i morgen - det finnes jo ikke noe slikt som lister over næringsinnhold ved de drikkestasjonene. :|

---
Iiik, google meddeler at jeg sikkert fikk i meg hundre tusen karbohydrater i den vesle koppen. Fæle Deli de Luca!

Mener du chai, som i "Enkel chai te" det fant jeg oppskrift på her:
http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift8150.asp

Det hørtes sånn ganske nydelig ut ja.
Dumme sukker.

http://bestsmileys.com/coffee/1.gif

Lørdag-søndag-mandag, allerede dag 3 jo.
Flink http://www.chatbreak.dk/animationer/dyr/kat/017.gif

Dilly
14-01-08, 17:08
Hei melder meg inn i Euro gjengen :o Har sendt bestilling i dag , håper de kommer snart.
Skal ned helst 15 kg, håper jeg klarer det. Jeg går veldig sakte ned, har nå prøvd både Grethe Roede og Ketolyse det siste året, men vekten rikker seg omtrent ikke. Ser ut som en kombinasjon av lavfett og lavkarbo funker for meg.Gikk på eurodiett for 3 år siden, gikk da ned 17 kg, men trappet ikke gradvis ned, og da jeg i tilllegg ble gravid gikk vekten opp igjen. Jeg er nå 7 kg fra der jeg sluttet sist. Gleder meg til å starte :p

Syns dere er flinke, stå på ;)

Hei Pia http://bestsmileys.com/silly/21.gif

Jeg synes du har vært flink som ikke har gått opp mer, og du klarer sikkert å slite det av igjen. Enig med den i lavfett og lavkarbo, men det strider imot flertallet på disse sidene tror jeg. Det hjalp ikke meg å spise skaldemansk, men så var jeg nok ikke helt 100% nøye heller da.

Nå skal vi ned, hurra for ED.
Heia Pia
:heia:

indi
14-01-08, 22:45
Hehe! Kanskje jeg skal få med noen sånne cappucinoer i neste bestilling - jeg lot være denne gangen, siden jeg uansett fikk legens velsignelse til å helle i meg kaffen min. Mulig den leveres med medfølgende dagdrømmebikini?

Du trodde vel ikke capuccinoen liknet på kaffe vel?? :D:D
Men den er faktisk ganske god, kald, og shaken, not stirred...

Kjekt med nye fjes her inne:)
Heia THE og Pia:) og lykke til!

jeef-micro
15-01-08, 10:10
Jeg har lagt på meg de siste dagene... har vært veldig sliten, og kanskje ikke helt fase2... må en skjærpings til. Jeg har nå 5,5 kg til jeg når målet mitt viss jeg greier det til påske... full skjærpings nå.

indi
15-01-08, 11:24
Veiedag her og og opp 0,3 siden sist tirsdag, men vi har jo litt bursdager og slikt for tiden. Dessuten gumler jeg ibux, og da samler jeg på alt vann i nærheten som en supereffektiv svamp!
84,2 idag, 83,9 sist tirsdag.

Distrea
15-01-08, 12:25
i dag er det legetime fore meg, litt usikker på om jeg gleder :) eller gruer:eek:

syns hvertfall dere er flinke og det skal jeg også være :p

jeef-micro
15-01-08, 13:09
lykke til distrea :)

Titti
15-01-08, 13:36
Lykke til hos legen, Distrea! :blomster:

Pia
15-01-08, 13:48
Lykke til distrea :)

indi
15-01-08, 13:57
Kult Distrea, det går så bra så! :)

Distrea
15-01-08, 19:01
tenkte mest på å grue til produktene.... dere skryter ikke akkurat uhemmet... hehe, men jeg skal samle opp litt god fantasi ;) lese og lære her av deres feil og erfaringer. Gode å ha dere asså :klem:

regner med å begynne den 5. :D

takk for oppmuntring, jenter!

Dilly
15-01-08, 19:21
tenkte mest på å grue til produktene.... dere skryter ikke akkurat uhemmet... hehe, men jeg skal samle opp litt god fantasi ;) lese og lære her av deres feil og erfaringer. Gode å ha dere asså :klem:

regner med å begynne den 5. :D

takk for oppmuntring, jenter!

Vært på tur i verdensrommet? http://bestsmileys.com/stars/6.gif savne..

Snart tilbake fra legetimen? http://bestsmileys.com/medical/8.gif

Spent..

Og du altså, det er slett ikke alt som er vondt og æsj. F.eks. pannekakene og brownies er jo bare kos.. og paellaen er god på jobb, barene er også helt greie, og jeg liker sjokoladefrokosten. Egentlig så liker jeg det meste unntatt jordbærdessert, men hvem .. trenger vel det?

Det er ganske greit å vite at måltidet befinner seg i den posen, basta! Mye verre når vi skal begynne å erstatte posene med mat.

http://bestsmileys.com/hugging/4.gif

Distrea
15-01-08, 19:27
fint Dilly!... ja, dette skal gå. Kiloene skal AV sakte (eller helst super fort) med sikkert.

Det er ALLTID en god jobb å holde vekta. må være bevisst på det hele veien. når man "skeier" ut... gjøre det for en dag, eller ett måltid... ikke dra det ut i flere kilo :o

målet er vel å fortsette lavkarbo på ett vis når jeg er "ferdig" men det er jo vanlig for meg, har jo levd lavkarbo i 5 år nå.

hvor ofte går dere til lege?

forsto ikke så mye av denne lappen som vekta spytta ut.... eller akkurat vekta var forståelig :o:eek: men.... allikevel ikke :p

Dilly
15-01-08, 19:39
fint Dilly!... ja, dette skal gå. Kiloene skal AV sakte (eller helst super fort) med sikkert.

Det er ALLTID en god jobb å holde vekta. må være bevisst på det hele veien. når man "skeier" ut... gjøre det for en dag, eller ett måltid... ikke dra det ut i flere kilo :o

målet er vel å fortsette lavkarbo på ett vis når jeg er "ferdig" men det er jo vanlig for meg, har jo levd lavkarbo i 5 år nå.

forsto ikke så mye av denne lappen som vekta spytta ut.... eller akkurat vekta var forståelig :o:eek: men.... allikevel ikke :p

Å, så fint. Nå har du kommet langt :)

Ta godt vare på de strimlene fra vekta. Det er gøy å sammenligne. Der kan du se hvor mye du går ned, og hvor mye vann eller fett du mister.

Øverst står det jo alder, kjønn, høyde osv. og den nederste halvdelen inneholder f.eks. fett% og fett i kilo. Så kommer FFM som er fettfri masse. TBW betyr vann. Du tar da FFM minus TBW og differansen der er visst mest bein og muskler. Dette er Diserable range.

Distrea
15-01-08, 19:44
hehehe..... Dilly, du er glupern... jeg... jeg forsto fortsatt ikke en dritt :p

skal hente den.... kanskje jeg forstår mer da... hehe

Dilly
15-01-08, 19:45
Åsså..altså.. når vi er slanke og smekre og ferdig dietterte, så har vi et skikkelig fint lavkarbokosthold, fullstendig uten sukker og brød. Og vi har ikke lyst på pizza og kake, sjok,osv. For hvis vi lever sånn på den måten og ikke gir kroppen karber så klarer den heller ikke å lagre fett.

Teori og pjaksis.. men jeg er helt oppslukt av boka "Spis deg sukkerfri" som jeg leser nå.. Den er så god.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/servlet/VisBildeServlet?produktId=2834688&width=120

Skrible
15-01-08, 19:49

Jeg er nybegynner, jeg - først var det et par besøk hos legen på Lindbergklinikken for å snakke om hvor mye som skulle bort, og hvordan - deretter blodprøver og bestillingsskjemaer og en ekstra resept for min del. Siden jeg skal være i fase 1 i tre uker, så er det da jeg skal tilbake - når de tre ukene har gått.

Fikk dog beskjed om at jeg gjerne måtte komme innom en gang i uken og veie meg. (Jeg har ikke vekt hjemme, og det er ikke langt å gå, så det kommer jeg nok til å gjøre.)

Distrea
15-01-08, 19:49
:o hehe... fortsatt tomt, men ser det vel etter hvert;)

Distrea
15-01-08, 19:54
Den vekta er jo kjempe spennende, så har lyat til å prøve å holde meg unna min egen vekt og vente til jeg skal dit.

hun anbefalte å komme til time en gang i mnd. sikkert greit med litt oppbacking og veiing!? det kostet 1500 kr første time, men koster vel ikke det samme de påfølgene håper jeg?

da vil det jo lønne seg å kjøpe vekt sjøl :p

Titti
15-01-08, 21:29
Første timen er 60 minutter og koster derfor 1500, og så tror jeg det er 790,- kr neste gang for en halv time. Litt mye, men verdt hver krone spør du meg. :ja:

Lykke til, det er best å forberede seg på at produktene er vonde så blir du kanskje positivt overrasket slik jeg ble. :) Kyllingsuppa er f.eks helt grei i starten syntes jeg, jeg ble bare så lei etterhvert. Omelettene går også helt fint og alt som har sjokoladesmak er godt synes jeg. Brownies, barene, sjokofrokosten, sjokoladepudding, sjokolademelken osv. Det eneste som var helt forferdelig grusomt var disse dessertene, ikke puddingene, men de som heter jordbær, karamell og sjokolade-dessert. Fytti katta. Men så fikk jeg tips av THE om å lage dem som smoothie i stedet, tilsette isbiter og melk og ha i blender, det ble mye bedre.

indi
16-01-08, 12:18
Enig med deg Titti, sjokoladegreiene er gode, og pannekakene er også knall syns jeg. For tiden har jeg droppet alt det salte, er nok litt lei.
Jeg betaler 600 hver gang hos legen, har droppa sykepleierbesøkene, hadde ikke helt kjemi med dama... :)

Skrible
16-01-08, 12:30
I dag jukser jeg med et egg i omeletten. Bare dag 5 og jeg har helt mistet matlysten - ikke lyst på noe som helst i det hele tatt...

Titti
16-01-08, 13:45
Det går bra vet du, Skrible. :) Ett egg innimellom er helt greit i fase 1. Viktig at du får i deg noe og da helst noe med proteiner.

Jeg veksler litt mellom fase 1 og 2, men merker at jeg ikke er så superflink som jeg var første gangen jeg var på fase 1. Da turde jeg ikke engang slikke meg på fingeren hvis jeg fikk pålegg på fingeren når jeg smørte matpakke til gutten. :lol:
I dag lagde jeg pipper og har spist to og kunne i grunn spist opp alle. ;)

jeef-micro
16-01-08, 15:19
jeg betalte 500 for første legetime, og 250 for de etter det... 300 om jeg tarblodprøver.

Jeg er enig med de andre at det søte er best. Jeg spiser for tiden barer. capuchino og kakao og brownies... pannekaka har jeg blitt metta på, for den ser ut som smelta plastikk når den er ferdig... men jeg spiser karamelldessert og creme brulee pluss noen omeletter av og til da...

Skrible
17-01-08, 16:23
Nå har jeg fått lov til å smake på brownies og cappucino også - brownien var kjempegod, cappucinoen (som jeg drakk kald) var kanskje litt i søteste laget for meg. (jeg er en sånn raring som aldri har likt sjokolademelk og denslags.)

Det går i alle fall fremover! Jeg tror ikke jeg tør å gå og veie meg før til onsdag, siden jeg hadde u-intensjonelle mat-uhell på både mandag og tirsdag. (Grr.. det var vannkastanjer i bambusskudd-boksen min, og det falt meg ikke inn å sjekke dem med lovlig-lista før dagen etter. Er litt distré, jeg. :o)

indi
17-01-08, 20:00
Det går i alle fall fremover! Jeg tror ikke jeg tør å gå og veie meg før til onsdag, siden jeg hadde u-intensjonelle mat-uhell på både mandag og tirsdag. (Grr.. det var vannkastanjer i bambusskudd-boksen min, og det falt meg ikke inn å sjekke dem med lovlig-lista før dagen etter. Er litt distré, jeg. :o)

Du er flink jo:) Tror ikke vannkastanjene ødelegger for deg, så vidt jeg husker er de lov på fase tre... Men uansett er det jo ikke allverdens med vannkastanjer i en blanding i en boks! Kjøpte stix for en stund siden jeg, det er litt greit! Da vet jeg når det ikke har gått så galt som jeg var redd for at det skulle gå! (Dagens mest klossete setning, sorry) :)

Dilly
17-01-08, 21:17
Jeg synes dere er flinke, hele bunten..

Her står det ufordragelig stille til tross for skikkelig plager med fordøyelsen de siste par døgn. Begynte med et stykke pizza på et møte i forgårs, og siden har jeg bodd her:
http://bestsmileys.com/toliot/7.gif

I tillegg til at jeg er eksplosiv..

Siden jeg sliter med indremisjon, naturgasskraftverk og magesjau så
synes jeg at vekta kunne gå under 104, men der henger den som spikra.

indi
17-01-08, 21:48
Dakars Dilly!
Jeg hadde det forresten akkurat likt for litt siden, sprang på do hele tiden, og trodde jo at jeg gikk ned lassevis med kilo, men nei... Kjipt med diare uten vektnedgang!
Klem til deg da:)

Dilly
17-01-08, 22:06
Dakars Dilly!
Jeg hadde det forresten akkurat likt for litt siden, sprang på do hele tiden, og trodde jo at jeg gikk ned lassevis med kilo, men nei... Kjipt med diare uten vektnedgang!
Klem til deg da:)

Takk for klem :)
Ja, er det ikke typisk? En kollega med omgangssyke sitter på do en dag, og kommer tilbake på jobb 3 kilo lettere og altså enda magrere enn før. Verden er urettferdig for både den ene og den andre, staaakar han som ble så mager.

Jeg skjønner ikke dette, for kroppen må antakelig samle vann et sted da? Noe annet kan det vel ikke være som holder kiloene på plass.

jeef-micro
17-01-08, 22:50
Jeg har hatt diare, infeksjon i magen og sånt siden 18 januar, og jeg har gått opp i vekt... så det er ikke sikkert det er så uvanlig (er lov å håpe på at noe er normalt med meg også :p )

Dilly
17-01-08, 23:03
Jeg har hatt diare, infeksjon i magen og sånt siden 18 januar, og jeg har gått opp i vekt... så det er ikke sikkert det er så uvanlig (er lov å håpe på at noe er normalt med meg også :p )

Du også? Da er vi flere i samme båt :)

Vi er normale, mens alle de andre......:lol:

Robyn
17-01-08, 23:14
Hei hei!

Titter innom dere jeg, vurderer å starte opp med Eurodiett.

Har lest en del gjennom alle innleggene her og ser at det er litt varierende resultat, og noen sliter med å gå ned.

Men går de fleste ned om de følger kuren nøyaktig? Er en omstendelig prosess å gå gjennom om det ikke gir resultater...

Jeg bor ikke langt unna Lillestrøm, vet dere om jeg må inn til Oslo for å få Eurodiett? Eller vet dere om noen her i distriktet?
Skal ringe Lindberg klinikken og høre med de, men førstehånds erfaring er alltid nyttig å få med seg. :)

Dilly
18-01-08, 01:13
Hei Robyn :) Koselig å få deg hit! http://bestsmileys.com/welcome/17.gif

Klinikken i Oslo er sikkert fin, men det kan så godt hende at du kan gå på Eurodietten hos en lege som er nærmere deg. Så heldig var i alle fall jeg.

Da jeg begynte så ringte jeg først telefonnr. som sto oppgitt på denne siden http://www.fedonlindberg.no/page/index.php?structid=154&joinid=-1&parentid=14

Ønsker du å begynne med Eurodiet?
Ring 22 92 60 00 for mer informasjon om hvordan du kan komme i gang.

Da fikk jeg opplyst flere alternativer.

Du har lagt merke til at vi går ned veldig forskjellig. Noen går sent ned, uansett kur, og andre har lettere for å kvitte seg med kilo. Nå har det vært jul og nyttår og slett ikke noe lett å holde dietter i det hele tatt.

Eurodietten er vel ikke noe bedre eller verre når det gjelder vanskelig å følge, enn andre. Går man på Grete Roede så er det veiing og måling. Rister man pulverkurer så blir det kjedelig. Fordelen med ED er at det er rom for variasjoner og det er mange frie grønnsaker som vi kan spise i tillegg til barer, pannekaker og supper, osv. Dessuten så er produktene "lavkarbo" og fører oss gradvis over på et Fedonkosthold. Det beste er at vi inngår en 5 års oppfølgingsavtale med legen. (så kanskje det blir lettere å holde vekta)

ED er en kur som varer uker eller måneder, og tilpasses individuelt.

Jeg trives ganske bra, men sliter litt med å være konsekvent. Man møter alltid matfristelser, og andre ganger så blir man "påtvunget" mat på jobb, møter osv. og spiser heller enn å forklare. Jada, men.

Kjempekoselig å få flere i babbel-gjengen her. http://bestsmileys.com/friendly/3.gif Kanskje de andre vet mer om klinikker i ditt distrikt.

jeef-micro
18-01-08, 07:44
grrr..., veide meg i dag, og nå er jeg 1,5 kg unna der jeg var da jeg startet... Dumme mage...Jeg har bestilt mere mat nå da, så jeg får litt variasjon i omelettene mine... JEg har kun en cappuchino igjen, og uten capuchino eller kakao er jeg ganske desperat på morgenen...

Robyn
18-01-08, 09:13
Tusen takk for svar Dilly. :)

Skal ringe det nummeret senere i dag og høre. Føler meg ganske sikker på at dette er veien å gå for meg, men begynner nok ikke før etter 9. februar. Da skal pappa feires og jeg skal ha planlagt sprekk. Da er det greit å starte på ny frisk mandagen, og da er det ingen hendelser fremover som kan gjøre det vanskelig.

Titti
18-01-08, 10:18
Lykke til Robyn, smart å starte når man er helt klar, selv om det alltid vil komme fristelser. Husk at det tar litt tid å få tatt blodprøver, legetime, resept osv, så lurt å få det på plass så fort som mulig. :ja:

Titti
18-01-08, 10:19
grrr..., veide meg i dag, og nå er jeg 1,5 kg unna der jeg var da jeg startet... Dumme mage...Jeg har bestilt mere mat nå da, så jeg får litt variasjon i omelettene mine... JEg har kun en cappuchino igjen, og uten capuchino eller kakao er jeg ganske desperat på morgenen...
Sto på stedet hvil jeg også dessverre. Fortsatt 2 kilo igjen til der jeg var sist tickeren ble endret.

Robyn
18-01-08, 11:39
Lykke til Robyn, smart å starte når man er helt klar, selv om det alltid vil komme fristelser. Husk at det tar litt tid å få tatt blodprøver, legetime, resept osv, så lurt å få det på plass så fort som mulig. :ja:
Har fått bestillt time nå, fikk 28. januar. :)

Vet dere hvor lang tid det tar før jeg får startet opp etter den timen, sånn ca. Tror dere jeg rekker det til 11. feb.?

Dilly
18-01-08, 13:02
Har fått bestillt time nå, fikk 28. januar. :)

Vet dere hvor lang tid det tar før jeg får startet opp etter den timen, sånn ca. Tror dere jeg rekker det til 11. feb.?

Det kan akkurat gå. De må ta noen blodprøver og vente 1 uke på svar, og så må du bestille produktene, som kommer om 2-3 dager.

Krysse fingrene:)

Robyn
18-01-08, 13:16
Ok, takk for svar. Om jeg ikke rekker det så blir det ikke mye om å gjøre, så det er helt greit.

Greit å komme i gang bare. :)

Da ses vi om en 3-4 ukers tid tenker jeg. :D

Pia
18-01-08, 14:24
Da er mine produkter ankommet :D Starter i morgen, gleder meg til å bli kvitt flesket :D

Dilly
18-01-08, 14:53
Da er mine produkter ankommet :D Starter i morgen, gleder meg til å bli kvitt flesket :D

Lykke til, ønsker deg knallstart :)
Jeg gleder meg også til å bli kvitt flesket.

Distrea
18-01-08, 16:02
dere er såååå flinke! jeg har lest meg igjennom alt jeg har gått glipp av disse dagene jeg har vært på "heimen":p

det nærmer seg for meg også.... :eek: vi blir tre som starter ganske likt? Robyn, pia og jeg?

spennende!

indi
18-01-08, 16:51
Lykke til alle tre! Blir kjekt å følge med dere:)

Titti
19-01-08, 00:18
Lykke til alle tre! :spent:

Dilly
19-01-08, 00:22
Ja, masse lykke til dere tre :):):)
og til Skrible :) som er på første uka,
og til oss som har holdt på litt lenger :)

indi
19-01-08, 00:27
et a vous ma cherie:)

Dilly
19-01-08, 00:31
Hvem er det nå som erkjenner at de går på Eurodietten - i en eller annen fase nå da?

Jeg teller

Titti
Indi
Distrea (snart)
Pia (snart)
Robyn (snart)
Skrible
jeef-micro
EDnybegynner
annette
Dilly

Er vi ikke flere da?

indi
19-01-08, 00:35
eksklusiv gjeng.... Ani lurer jeg litt på: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12595&highlight=pesto

indi
19-01-08, 00:37
og enid!!

Dilly
19-01-08, 00:44
Sånn da? Bare 12?

Ani
Enid
Titti
Indi
Distrea (snart)
Pia (snart)
Robyn (snart)
Skrible
jeef-micro
EDnybegynner
annette
Dilly

Titti
19-01-08, 11:33
Euroslankerinnen og THE!

jeef-micro
19-01-08, 12:24
Vi er en del da :) Greit å ha flere å støtte seg til når ting går litt tregt...

jeg venter på pakken min :) spurte i samme mail om jeg kunne få kjøpe en ny sånn ristekopp, for de er så geniale til kakaoen og capuchinoen som jeg har om morgenen (og som rett og slett blir heslig om jeg ikke får ristet den ut) men jeg fikkk ikke svar, så jeg må sikkert bare vente å se om jeg får en...

Jeg bestilte en pakke av hver av fase-3 produktene, for å sjekke om de er gode (har lært etter å ha kjøpt to pakker av både potetsuppe og erterpurre som jeg ikke klarer å spise)

Lurer på om jeg kan spise bare ED-produkter, men allikevell ha en pr dag som er fase-3 produkt? siden jeg egentlig er i fase 3 nå?

Cam
19-01-08, 13:16
Jeg er også en ED`er! Har nettopp begynt. Har spist ED siden onsdag, men begynte med lavkarbo mandag, mens jeg venta på produktene. (Kjøtt, egg osv... hele dagen)

Jeg synes den sjokoladefrokostblandingen er knallgod! Fått skikkelig "dilla" på den. (Selv om det jo strengt tatt ikke er en frokostblanding, bare en god drikk med noen crunchy biter i :-) Barene er OK, men jeg synes faktisk Atkins sine er bedre. Pannekakene er også gode. Det er det det har gått mest av til nå. Har også smakt paellemix, men den klarte jeg ikke å få ned! Spiste halvparten.

Har heller ikke spist særlig med grønnsaker utenom, har ikke følt behov for det. Og grønnsaker er stort sett best sammen med kjøtt! :-) Frukt savner jeg veldig...

Over til resultatene:

Når jeg var hos legen og tok blodprøver veide jeg 122 på min (litt upålitelige) digitalvekt. Hos legen var det 126 (!). Men jeg skal lage meg en ticker, og kommer derfor til å følge min vekt, siden det er den jeg kommer til å veie meg oftest på. (Bor et stykke fra legen.) Gøyere å følge en jevn nedgang på tickeren, enn å bare bevege den en gang i måneden...

Den dagen jeg fikk produktene hadde jeg spist meg opp til 125,5 på min vekt!!! På kun en uke! Fatter ikke at det går an. Men jeg spiste som om dødsdommen nærmet seg, hehehe.

Og nå, lørdag morgen, var jeg nede igjen på 120 og noe!!! (Har glemt desimalen). Helt UTROLIG! FATTER DET IKKE! Det er jo ned 5 kg allerede! (Men de kom jo fort på, og da går de kanskje fort av igjen også, tenker jeg. Gruer mge til det begynner å gå senere nedover...)

TIcker kommer snart.

Lurer på å bevilge meg noen reker i kveld, uten brød og majones. Det kan vel ikke skade, kommer jo ikke ut av ketosen uansett. Hva tror dere?

Cam
19-01-08, 13:36
Hvordan får jeg satt inn tickeren? Har laget den, men skjønner ikke hva jeg nå skal gjøre med den.... :confused:

jeef-micro
19-01-08, 13:50
Hvordan får jeg satt inn tickeren? Har laget den, men skjønner ikke hva jeg nå skal gjøre med den.... :confused:

Du kopierer den, går inn på kontrollpanel oppe på den blå linja over her. på venstre side da får du opp noen alternativ, hvor det ene er "endre signatur" der går du inn og limer inn tickeren :)

Lykke til

Distrea
19-01-08, 14:46
Den dagen jeg fikk produktene hadde jeg spist meg opp til 125,5 på min vekt!!! På kun en uke! Fatter ikke at det går an. Men jeg spiste som om dødsdommen nærmet seg, hehehe.

:o:o:o

Titti
19-01-08, 14:48
Lykke til Cam. :blomster:
Klarte å spise på meg noen kilo før jeg begynte jeg også. ;)

Cam
19-01-08, 16:30
Dette er en test for å se om jeg klarte å legge inn tickeren! Håper det ... :)

Cam
19-01-08, 16:35
Det gikk jo bra! Takk for hjelpen.
Nå får jeg gå hjem å lage meg en ED grønnsakssuppe... har ikke smakt den før. Skeptisk. :rolleyes:

indi
19-01-08, 16:39
Så kjekt å høre Cam at du allerede ser resultater! Flink du er:) Håper du liker grønnsaksuppen... er nok en fordel å få i seg noen av de salte produktene!

Her holder jeg på å langsteike en lammesteik med MASSE hvitløk, vi skal ha folk ikveld. Jeg holder meg i fase to jeg, og det ser ut til å gå greit, raser ikke ned i vekt for tiden, men det går nedover såvidt!

God lørdagskveld til alle:)

Titti
19-01-08, 16:42
Lykke til med suppa, Cam! Husk masse krydder. Jeg pleier å ha brokkoli oppi. Det "hjelper" :ja:

Så flott at du går nedover i fase2, Indi. Godt å unne seg normal mat en gang til dagen, hørtes nyyydelig ut med lammesteik!

Titti
19-01-08, 16:44
Jeg kjenner at lørdagene er den verste dagen på dietten. Dagen er liksom så lang og jeg får så god tid til å kjenne at jeg har lyst på noe. Er jo ikke sulten, men det er hardt å se sambo og gutten spise skolebrød og berlinerbolle. ;)

indi
19-01-08, 16:59
Enig med deg Titti, lørdagene er ille, jeg pleier å tenke på å skjerpe meg igjen på søndager, (selv om jeg ikke trenger skjerping) men da går jeg på trening, og har liksom ikke så mye å "grue" meg til mht mat. Søndagen er ingen kosedag... Skjønt i morgen kommer alle ungene og svigersønnen, og jeg har lovet dem lasagne:)
Håper jeg har rester fra idag til meg selv! :)

Er jo ikke så rart vi tenker slik da, lørdag er matdag, pizza, lørdagsgodt, digg, øl... hele det norske samfunnet tenker akkurat slik! Og så er det jo sjelden at vi klarer å få med hele familien på sympatilørdagsslanking! Dessverre!

Men du liker vel verken skolebrød eller berlinerbolle du? Det smaker jo bare vondt:)

Titti
19-01-08, 17:03
Ja, det er i grunn det verste jeg vet. Heldigvis. :lol:

Jeg venter ikke at gutta skal la være å kose seg heller, er jo tross alt lørdag.

Lykke til med lasagne i morgen, du er snill som lager det når du ikke selv skal ha. Men når vi er ferdigslanket så kan vi kose oss med fullkorn-lasagne en gang i blandt. :ja:

jeef-micro
19-01-08, 17:24
Jeg bor alene, så for min del er det ikke så vanskelig på lørdag i forhod til andre dager, bortsett fra at jeg er mere hjemme og går og har lyst på ting... må bare passe på å holde meg borte fra butikken :p

Skrible
19-01-08, 17:50
Jeg synes lørdag er lettest, jeg, for da er liksom dagen min lang nok til at jeg greier fire måltider uten anstrengelse. ;)

Distrea
19-01-08, 18:11
kunne ønske jeg kunne begynne snart jeg, kommer til å ha 5 kilo ekstra når jeg starter:mad:

Dilly
19-01-08, 18:21
Sånn da? 15 i alfabetisk orden:

Ani
Annette
Cam
Dilly
Distrea
EDnybegynner
Enid
Euroslankerinnen
Indi
jeef-micro
Pia
Robyn
Skrible
THE
Titti

For en fin gjeng da..

http://bestsmileys.com/friendly/3.gif

indi
19-01-08, 18:27
Kult! Da har vi kontrollen! :)
Kanskje vi skulle sett hvor mange kilo vi gikk ned tilsammen i uken?

Og planlegge stor belønning når vi slår rekorder? :)

Dilly
19-01-08, 18:30
Masse god mat her i dag..
Enig i at det er vanskelig å styre unna. Jeg kan jo godt ha en liten dæsj med orntli' mat på fase 2, men jeg har sikkert fått i meg for mye. Vi har spist krabbeklør og ferdigrensa krabbe og jeg har tatt ei tynn brødskive til, glutenfritt, i tilfelle jeg reagerer på mel.
Ja, og ett, nei to... glass hvitvin.
Ellers har jeg spist en ED-omelett, og dett var det.
Vekta sto fortsatt på stedet hvil i dag. Jeg lurer på om den er full av demoner.

indi
19-01-08, 18:38
Masse god mat her i dag..
Enig i at det er vanskelig å styre unna. Jeg kan jo godt ha en liten dæsj med orntli' mat på fase 2, men jeg har sikkert fått i meg for mye. Vi har spist krabbeklør og ferdigrensa krabbe og jeg har tatt ei tynn brødskive til, glutenfritt, i tilfelle jeg reagerer på mel.
Ja, og ett, nei to... glass hvitvin.
Ellers har jeg spist en ED-omelett, og dett var det.
Vekta sto fortsatt på stedet hvil i dag. Jeg lurer på om den er full av demoner.

Demonvekt ja! Kjenner følelsen! Spiser du nok da Dilly?
Typisk for meg er at jeg (som idag) hadde en pannekake til frokost, en salat med bittelitt kylling til lunsj, kakao kl 17 og så skal jeg ha middag ikveld da... men ender med en ed-pose for lite, og det skjer nok flere ganger i uken, egentlig. Får dårlig samvittighet for de 40 grammene med kylling i salaten, og dårlig samvittighet for at jeg burde fått i meg en pulverpose til... pluss dårlig samvittiget for to glass vin for mye... litt av et dillemma:)
Lurer på om det gjør at det går tregt for min del jeg! Må kanskje spise mer!

Krabbe er jo kjempegodt da!

indi
19-01-08, 18:42
Glemte dårlig samvittighet for å ha dårlig samvittighet! hehe

Titti
19-01-08, 19:19
Dårlig samvittighet er bortkasta energi. ;)

Og kyllingkjøtt er jo rent kjøtt og helt lov! Det holder med fire måltider om dagen også, for de som har problemer med å få til fem. Skjønner ikke helt det ja da, men...:lol:

Distrea
19-01-08, 19:31
er ikke 5 måltider ca 700 kcal?, da høres det ille ut i mine ører å kutte ennå mer?

Dilly
19-01-08, 19:34
Ha ha, nei, ingen fare for at jeg ikke får i meg nok :) men noen ganger så utløser et måltid mat en infernalsk sult, slik at det er først da jeg blir skikkelig sulten. Nå i kveld, etter krabbeetinga så var jeg skikkelig hul. Kunne ha slukt en gris hvis det fløy en forbi.

http://bestsmileys.com/animals/8.gif

Men jeg fant meg en EDsjokoladebar og en sånn lang, hvit reddich. Jeg holdt på å ramle rett i godtefella, og det var bare så vidt at jeg ikke gjorde det.

Det er så rart. Noen ganger kan jeg gå i mange timer uten å føle sult, men så fort jeg spiser noe så kommer det. Høres helt sykt ut, men..

Dilly
19-01-08, 19:39
er ikke 5 måltider ca 700 kcal?, da høres det ille ut i mine ører å kutte ennå mer?

Hm, ja..det er riktig at de inneholder +/- ca 150 kalorier hver, med mest protein. flott. Og vi skal ha 4 av disse på fase 1, men i tillegg så har vi jo de frie grønnsakene med lite karber og lite kalorier. En halv kilo blomkål gir bare ca 100 ekstra kalorier og 15 karber.

Det er ikke riktig å kutte mer, men legen anbefaler ikke mer enn 4 måltider pr dag for damer. I fase 1 er det bare posemat og i fase 2 bytter vi ut en av posematene med orntli mat.

Titti
19-01-08, 19:40
Det er nok pga blodsukkeret siden du spiste en brødskive.

Ikke noe i veien for å ta et ekstra produkt, litt kylling, egg eller skinke hvis man er veldig sulten en dag.

Distrea
19-01-08, 19:46
Det er så rart. Noen ganger kan jeg gå i mange timer uten å føle sult, men så fort jeg spiser noe så kommer det. Høres helt sykt ut, men..

jeg er også sånn... tror det er slik at hvis jeg har snev av dårlig samvittighet, så utløser det ett karbosug som ikke ligner grisen.

hva syns dere jeg skal gjøre folkens?.... nå har jeg ramla helt utpå. må hente meg inn, men med hva?... kanskje jeg skal ringe legen mandag og spørre om jeg kan bestille noe før neste legetime :confused:

Dilly
19-01-08, 19:53
jeg er også sånn... tror det er slik at hvis jeg har snev av dårlig samvittighet, så utløser det ett karbosug som ikke ligner grisen.

hva syns dere jeg skal gjøre folkens?.... nå har jeg ramla helt utpå. må hente meg inn, men med hva?... kanskje jeg skal ringe legen mandag og spørre om jeg kan bestille noe før neste legetime :confused:

Jeg tror det er som Titti sier, at det er blodsukkeret som stiger med brødskiva. Det stemmer nok..

Distrea, venter du på resultater hos legen eller? Er det derfor du må vente på neste time?

Jeg følte på samme måte som deg før starten, og da gikk jeg inn på en sparkjøp og kjøpte en masse lindberg, atkins og minCur-barer pluss noe nokapulver og diverse, bare for å få begynt. Jeg ga meg selv 5 måltider i døgnet av disse greiene og på den måten spiste jeg meg ned/ vennet meg til den slags, eller følte at jeg kom i gang. Det hjalp jo også. Og jeg tror ikke at det var skadelig på noe vis. De har masse forskjellige måltidserstattere, høyprotein osv. på helsekost også.

Distrea
19-01-08, 20:19
ja, det var lurt. det skal jeg gjøre fra mandag allerede. full skjerpings nå.

4-5 måltider om dagen... kanskje noen rett i koppen supper også... hmmm... skal se på karbinnholdet. Tåler lite karber.... det bare trigger behovet for fler :o

Pia
19-01-08, 20:28
Har spist på meg mange kilo fra nyttår til nå ja :mad::mad: Helt tydelig at det er dumt å gå fra ketolyse rett over til høykarbo. Dumme meg :mad:
Men nå altså!

Startet i dag, syns det var greit å starte når jeg har arbeidshelg, da går man ikke hjemme å snoker når man er sulten. ( er i hjemmetjenesten)

Har gått bra hittil i dag, men kjenner jeg er sulten. Har sjokoladebaren igjen som jeg skal kose meg med når ungene har lagt seg :p

Jeg har 5 produkter om dagen jeg i fase 1 ( 10 dager) klarer meg ikke med mindre :o Har forøvrig en lege som ikke har peiling på denne dietten i det hele tatt. Er min vanlige fastlege, og hun virker lite intressert. Så jeg kan på en måte snurre henne rundt lillefingern på en måte... men skulle ønske jeg hadd noen med erfaring.

Hvilke tabletter var det man skulle ta tilskudd av?

Distrea
19-01-08, 20:37
Har spist på meg mange kilo fra nyttår til nå ja :mad::mad: Helt tydelig at det er dumt å gå fra ketolyse rett over til høykarbo. Dumme meg :mad:
Men nå altså!

Startet i dag, syns det var greit å starte når jeg har arbeidshelg, da går man ikke hjemme å snoker når man er sulten. ( er i hjemmetjenesten)

Har gått bra hittil i dag, men kjenner jeg er sulten. Har sjokoladebaren igjen som jeg skal kose meg med når ungene har lagt seg :p

Jeg har 5 produkter om dagen jeg i fase 1 ( 10 dager) klarer meg ikke med mindre :o Har forøvrig en lege som ikke har peiling på denne dietten i det hele tatt. Er min vanlige fastlege, og hun virker lite intressert. Så jeg kan på en måte snurre henne rundt lillefingern på en måte... men skulle ønske jeg hadd noen med erfaring.

trodde man måtte gå til en lege som er tilknyttet lindbergklinikken jeg? Kan jeg gå til min fastlege og fortsatt få kjøpt prodyktene er det mulig jeg heller gjør det... koster jo flesk dette..

du kan jo bestille time hos en ED lege, de sitter med mye god kunnskap og informasjon.

jeg skla ta en haug med blodprøver, ut i fra det skal hun se hva jeg trenger tilskudd av. (jeg har levd lavkarbo lenge)
jeg tar magnesium, omega 3 og multivitamin.... virket som hun syns det var greit

Skrible
19-01-08, 21:19

Jeg tror det blir litt individuelt. Jeg spiser en solid frokost bestående av tre trankapsler, to omega3-piller, 750g C-vitamin, 350g E-vitamin, og litt krom - dette fordi jeg manglet visst både det ene og det andre. (Det hyggelige er at det virker som om det hjelper en del - jeg hadde skikkelig tørr knudrete hud på pannen, nå har den visst blitt litt mer menneskelig igjen, etter to ukers tilfeldig pille-tygging. ;))

Titti
19-01-08, 21:30

Jeg gikk over til Lindberg-kost de siste ukene. Og spiste ikke brød, pasta osv. Kun karbohydrater i form av frukt og gr.saker. Da får ikke kroppen helt sjokk liksom.

Pia
19-01-08, 21:57
trodde man måtte gå til en lege som er tilknyttet lindbergklinikken jeg? Kan jeg gå til min fastlege og fortsatt få kjøpt prodyktene er det mulig jeg heller gjør det... koster jo flesk dette..

du kan jo bestille time hos en ED lege, de sitter med mye god kunnskap og informasjon.

jeg skla ta en haug med blodprøver, ut i fra det skal hun se hva jeg trenger tilskudd av. (jeg har levd lavkarbo lenge)
jeg tar magnesium, omega 3 og multivitamin.... virket som hun syns det var greit

Det er nok det som man helst burde gjøre ja, men jeg bor oppi nord og her har vi ikke ED lege. Så da er det fastlege. De må ta et kurs å lære seg om ED, men min lege virker ikke akkurat å kunne mye. Jeg er vel den 3 pasienten som prøver dette.

Distrea
19-01-08, 22:05
nå er planen klar!

en rett i koppen suppe har fra 6-17 karber... de med 17 har krutonger eller pasta, hvis jeg fjerne de, blir det kanskje ikke såååå ille:confused:

så, et par slike, par lindberg barer og en atkinsbar (nam)... frem til produktene er i havn... høres greit du det?

Distrea
19-01-08, 22:09
Det er nok det som man helst burde gjøre ja, men jeg bor oppi nord og her har vi ikke ED lege. Så da er det fastlege. De må ta et kurs å lære seg om ED, men min lege virker ikke akkurat å kunne mye. Jeg er vel den 3 pasienten som prøver dette.

godt du har disse flinke folka her da!

takk til dere :klem:

Titti
19-01-08, 22:36
nå er planen klar!

en rett i koppen suppe har fra 6-17 karber... de med 17 har krutonger eller pasta, hvis jeg fjerne de, blir det kanskje ikke såååå ille:confused:

så, et par slike, par lindberg barer og en atkinsbar (nam)... frem til produktene er i havn... høres greit du det?
Tror ikke du får i deg det du trenger med rett i koppen suppen.
Jeg ville heller bare spist rent kjøtt og gr.saker, kuttet ut brød, pasta, poteter osv. Spist generelt lavkarbo med andre ord og vent av kroppen med sukker og mel.

Distrea
19-01-08, 22:41
har vel rett... men det er jo slik jeg har levd siste 5 åra.... selv om jeg er ute på sukkerturen akkurat nå :o

mandag er en fin dag :klem:

Titti
19-01-08, 22:43
Å ja, hehe, men uansett tror jeg ikke det er noe vits i å spise to-tre barer og litt suppe hver dag. Er nok lurt å venne seg av sukkerhungeren så fort som mulig hvertfall. :)

Distrea
19-01-08, 22:45
:o ja... jeg trenger at noen er litt streng med meg :o

:D takk

jeef-micro
19-01-08, 22:57
Jeg tar masse vitamin og miineraler hver dag (18tabletter/kapsler tilsammen) men alt er "bestemt" av ED-legen da... I tilegg til metformin... behøver ikke frokost om jeg tar alle på morgenen :p så jeg fordeler de litt utover dagen.

jeg tar
kalium (pga PCOS; og for at det var viktig i fase 1) 2 stk pr dag
magnesium 4 stk pr dag
multivitamin 1 pr dag
omega-3 kapsler 6 stk pr dag
vitamin-c (750 mg pr tbl) 2 stk pr dag
barbasco 1 pr dag
og de mot immunforsvaret som jeg glemmer hva heter 2 pr dag

Titti
20-01-08, 00:42
:o ja... jeg trenger at noen er litt streng med meg :o

:D takk
He he, bra! :D

Dilly
20-01-08, 00:57
nå er planen klar!

Ja, det synes jeg høres veldig lurt ut. Det jeg trenger i slike situasjoner, det er å ha begrensede måltider, og så er det ikke så altfor nøye med innholdet. Fedonbarene virker da absolutt fornuftige de? Sånn i en skjøyd. Er det ikke bare snakk om noen dager, få uker? Folk har da gått på verre ting før.

Jeg limer inn:

Dr. Fedon Lindbergs bar med sjokoladesmak 4pk

Nyhet, 4 pakning, 4 for prisen av 3

Dr. Fedon Lindbergs bar med sjokoladesmak har en mørk og fyldig sjokoladesmak. Dr. Fedon Lindbergs bar med sjokladesmak er sammensatt av utvalgte råvarer for å gi et lavglykemisk mellommåltid med et høyt innhold av fiber og protein. En slik sammensetning sikrer stabil energi og varig metthet.

Ingredienser: Fiber (polydextrose), soyacrisp (28%) (soyaprotein, tapioka stivelse, salt) sjokolade med søtstoff (8%) (kakaomasse, søtstoff (maltitol), kakaosmør, emulgator (soyalecithin) aroma), fruktose, vegetabilsk olje, skummet melkepulver, søtstoff (xylitol), fettredusert kakaopulver (3%), peanøtter, aroma, emulgator (soyalecithin), salt.

100 gram vare gir: 1217 kJ(290kcal), 24 gram protein, 21,5 gram karbohydrat (hvorav 10,3 gram sukkerarter), 10,1 gram fett (hvorav 3,2 gram mettet fett), 30,6 gram kostfiber, 0,5 gram natrium

Nettovekt pr stk 50 gram.

NB! Kan inneholde spor av gluten, peanøtter og nøtter

Pris: Kr. 60,-

Ja, og så kan du jo lese mer her
https://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=348&joinid=6050&parentid=218

Disse 4-pakningene har jeg jo sett forskjellige steder, på Spar-kjøp og kanskje i vanlig matbutikk.

Jeg synes at f.eks en bar til frokost og en omelett med 2 egg til lunsj + en rett-o-koppen og en bar til middag og en bar til kvelds i tillegg til frie mengder blomkål, brokkoli, sopp, agurk, bladsalat osv. må være en grei innkjøring. Med omega3 og vitaminer i tillegg så må det vel gå greit?

Hva blir det for galskap?

3 barer = 450 kcal
2 egg = 150 kcal
en melkeskvett?
rett i koppen = ?eller kyllinglår/en filet? Eller tilsvarende mengde annet kjøttt eller fisk som kokes til suppe med frie grønnsaker.

er vi ikke oppe i 700-800 da? Og 40-50-60 karber..I tillegg til ubegrenset mengde blomkål og salat, men ikke fett.

Jeg vet ikke hva andre synes om dette, men Lindbergbarene er ikke bare søte saker, det er mye bra i dem. De smaker ikke godt engang, så da må de være bra. Det samme med andre slike produkter.

Jeg kan slett ikke svaret på riktig eller galt, men slik kunne jeg godt funnet på å gjøre det noen dager selv, og det gjorde jeg i dagene før jeg fikk mine produkter også. Det viktigste var at jeg hadde en følelse av å komme inn på rett spor og det hjalp, for jeg trente meg opp til å følge en streng diett.

indi
20-01-08, 01:33
Flink du er Dillyvennen, godt du klarte å holde deg til den smale sti...
Skjønner hva du mener, når jeg starta på fase to, ble jeg dødsulten, akkurat som om det å kunne spise litt normal mat, gjorde meg ekstremt sulten, hele tiden! Er sånn ennå, innimellom jaffal...

Titti, du har helt rett, dårlig samvittighet er bare tøys og tull! Skal slutte med det! Nå med en gang;)

klem til alle

Distrea
20-01-08, 09:53
då flink til å få det ordentlig ned du, dilly!

ser slett ikke ille ut, med din og min tanke blir det litt midt i mellom. Jeg går for det fra mandag av, det blir for ca 2 uker.

eneste er at det er vanskelig å lage omelett der på heimen, men koke egg går, også unner jeg meg en skinkebit rundt:D

tror IKKE jeg skal veie meg på en stund :o nå har jeg mareritt om hvor stor og tung jeg er når jeg sover...:mad:

Dilly
20-01-08, 19:53
då flink til å få det ordentlig ned du, dilly!

ser slett ikke ille ut, med din og min tanke blir det litt midt i mellom. Jeg går for det fra mandag av, det blir for ca 2 uker.

eneste er at det er vanskelig å lage omelett der på heimen, men koke egg går, også unner jeg meg en skinkebit rundt:D

tror IKKE jeg skal veie meg på en stund :o nå har jeg mareritt om hvor stor og tung jeg er når jeg sover...:mad:

Hm.. men jeg synes ikke at du skal ha dette stresset i tillegg til det du er der "på heimen" for.. og ED kommer du til å holde på med leeeeenge etter at du er hjemme igjen vet du. Nå blir det sikkert mye gøyere fremover også. Snart sommer og sol.
http://bestsmileys.com/sun/5.gif

Distrea
20-01-08, 20:01
Hm.. men jeg synes ikke at du skal ha dette stresset i tillegg til det du er der "på heimen" for.. og ED kommer du til å holde på med leeeeenge etter at du er hjemme igjen vet du. Nå blir det sikkert mye gøyere fremover også. Snart sommer og sol.
http://bestsmileys.com/sun/5.gif

takk for at du passer på meg :) Men jeg MÅ starte, jeg er på god vei mot tresifa nå! og den ene medisinen jeg tar er vanlig å legge på seg med. Jeg vil være totalt deppa hvis jeg legger på meg mer nå, så dette får jeg klare! Og det SKAL jeg... med hjelp herfra :) blir noen tøffe mnd, men dere er jo så flinke..... så da skaj jeg klare være flink også :klem:

indi
20-01-08, 20:43
Lykke til Distrea, det kommer til å gå megabra, det er jeg sikker på!
Og så blir det sikkert litt godt å bare komme igang:)

Dilly
20-01-08, 21:39
Og så ønsker jeg deg lykke til med neste ukes matutfordringer, indien våres :) Du er bare helt fantastisk flink om du kommer gjennom slike prøvelser uten minst 5 kilo ekstra...

Pia
20-01-08, 22:47
2 dag på "kuren". Går bra, selv om det ikke smaker godt akkurat (enda) Men jeg er sulten selv om jeg spiser 5 ED måltider om dagen... Håper det går over snart, gleder meg til ketosen kommer. :o

Har spist noen flak stekt ost i kveld.. Kan man drikke pepsi max og andre sukkerfrie drikker? Enn tyggis?

Titti
20-01-08, 23:07
Jeg var også kjempesulten de første dagene! Pøs på med gr.saker, det hjelper og husk det er lov å ta et ekstra produkt hvis nøden blir stor.
For meg tok det en drøy uke før jeg følte meg mindre sulten.
Du kan drikke sukkerfri brus og tyggis/sukkertøy. :ja:

Lykke til, Pia. :blomster:

Distrea
20-01-08, 23:19
Jeg var også kjempesulten de første dagene! Pøs på med gr.saker, det hjelper og husk det er lov å ta et ekstra produkt hvis nøden blir stor.
For meg tok det en drøy uke før jeg følte meg mindre sulten.
Du kan drikke sukkerfri brus og tyggis/sukkertøy. :ja:

Lykke til, Pia. :blomster:

tyggis og drops???.... alt sukkerfritt?... oi, nesten en drøm det :)

jeef-micro
21-01-08, 00:00
Jeg er veldig småspist, så for meg holder det med 4-5 Ed produkter pr dag... men i starten var jeg nøye med å spise en del grønnsaker for å få i meg vitaminene også da :)

Skrible
21-01-08, 00:01
Ja lykke til, alle nye menneskene. :-)

Har gått en uke for meg nå - og jeg er litt misunnelig på dere som er sultne :) I dag ble det ikke mer enn et og et halvt måltid på meg, jeg er ikkeno flink til å true i meg mer når jeg ikke har lyst på - kan være det delvis er metforminens feil da, men jeg må kanskje prøve å finne på noe lurt så jeg slutter å drømme om natten om toast, av alle ting. :o

Dilly
21-01-08, 00:20
tyggis og drops???.... alt sukkerfritt?... oi, nesten en drøm det :)

jammen.. eh.. pass opp for..http://bestsmileys.com/toliot/3.gif plutselig så tåler jeg ingenting. eh..

Dilly
21-01-08, 00:31
l.....så jeg slutter å drømme om natten om toast, av alle ting. :o

http://bestsmileys.com/art/1.gif
ha ha, det var nå også en drøm.. http://bestsmileys.com/sleeping/11.gif tenk om vi kunne drømme om blomkål og agurkskiver!! Og tenk om vi kunne mene at brød er vondt, æsj, fysj, det liker vi ikke..

Det er ikke bra å spise så lite som du gjør. Jeg tror ikke at det er farlig eller noe, men bare at du plutselig MÅ HA masse mat for å ta igjen.

Spennende med den metforminen også.

indi
21-01-08, 09:13
Innom såvidt og ønsker ed-jentene og andre ei fin ny uke! Relativt optimistisk mandag dette, selv om vekten er min verste fiende for tiden! Irriterendes...:mad:
Men det er jo bare å trø til! Nytter ikke å pingle jaffal!

Skrible
21-01-08, 18:48
Lykke til du også, Indi!

Stakk såvidt innom Lindbergklinikken og veide meg i dag, siden jeg hadde stått opp for tidlig pga litt tilfeldig blindhet når jeg så på timeplanen, uansett. -2,1 kg på åtte dager - men, heh, det så ut som om mesteparten var muskler, jeg har ikke sett så nøye på lappen ennå. ;)

Er litt forvirret av disse stadige brød-dagdrømmene - jeg har tross alt ikke spist brød i nevneverdige mengder siden august...

indi
21-01-08, 21:25
Lykke til du også, Indi!

Stakk såvidt innom Lindbergklinikken og veide meg i dag, siden jeg hadde stått opp for tidlig pga litt tilfeldig blindhet når jeg så på timeplanen, uansett. -2,1 kg på åtte dager - men, heh, det så ut som om mesteparten var muskler, jeg har ikke sett så nøye på lappen ennå. ;)

Er litt forvirret av disse stadige brød-dagdrømmene - jeg har tross alt ikke spist brød i nevneverdige mengder siden august...

Kjipt å stå opp før tiden da:) er lenge siden jeg gjorde det...
Men godt du er i gang, skal se det raser nedover før du får sukk for deg:)

Brød?? Hva er det? :D

Dilly
22-01-08, 00:53
Lykke til du også, Indi!

Minus to komma en!! Flinke, flinke Skriblen.. http://bestsmileys.com/crayons/1.gif

Jeg hadde også en nedgang der første gangen, men det rettet seg neste gang.http://bestsmileys.com/crayons/2.gif

Nå vet jeg ikke når jeg skal tilbake, for jeg måtte avbestille timen denne uka. Skal på hotell et par døgn, stakkars vekta mi.

indi
22-01-08, 09:01
85,2 i dag... fortsetter det slik blir det ille!! Tror jo egentlig ikke at jeg går så mye opp, men jeg går jo ikke ned heller... hmmm....
Dette betyr jo at jeg veier det samme som ved nyttår, som var 85,1.

Her er forrige ukes rapport:
Veiedag her og og opp 0,3 siden sist tirsdag, men vi har jo litt bursdager og slikt for tiden. Dessuten gumler jeg ibux, og da samler jeg på alt vann i nærheten som en supereffektiv svamp!
84,2 idag, 83,9 sist tirsdag.

Ikke helt fornøyd altså...

Håper det går bedre med dere andre:)

Titti
22-01-08, 19:05
Hvilken fase er du inne i nå, Indi? Det er helt vanlig at det stopper opp litt innimellom, slik at kroppen får hentet seg inn. :)

indi
22-01-08, 20:04
Heia Tittl:)
Jeg holder streit på fase to, hadde ei uke med fase en etter jul, og lurer litt på om jeg skal gjøre det igjen, men venter til jeg har vært hos legen i beg av februar, så får jeg jo se!

AnnieJ
22-01-08, 21:10
Hei hei!!
Jente på 22 år som starter på ED førstkommende mandag....
Gikk tidligere ned 20 kilo på ED og klarte å holde vekten i ca 8 mnd, men så sklei jeg tilbake til gamle vaner, det var egentlig vanskelig å akseptere at kroppen min ikke var stor lenger....men nå er jeg bestemt på å komme meg ned til dere jeg var og BLI der....

Har nettopp kommet hjem etter 1 år i statene, hvor det selvfølgelig ble mye drittmat, så nå er jeg så tung som jeg aldri har vært før....98 kilo:eek:
Det betyr at jeg skal ned over 30 kilo....

Skal prøve å få slengt meg med på bablinga.....Høres ut som en artig gjeng som er her inne:)

Snakkes

Titti
22-01-08, 21:31
Heia Tittl:)
Jeg holder streit på fase to, hadde ei uke med fase en etter jul, og lurer litt på om jeg skal gjøre det igjen, men venter til jeg har vært hos legen i beg av februar, så får jeg jo se!
Synes bare du skal fortsette i fase to jeg. Jeg sto lenge stille, og så plutselig gikk det nedover igjen. Det er helt vanlig i flg. Sofie på lindbergklinikken, kroppen må bare innstille seg. :ja:

jeef-micro
22-01-08, 22:01
Jeg fikk beskjed av legen om at det var ok å starte fase3, men jeg lurer på å vente litt... ta litt fase 1 neste uke for å kome igang igjen. men jeg har kjøpt noen fase 3-prodikter da, så jeg må spise i allefall de ferdige puddingene siden de har kort holdbarhet... skal ha en av de til frokost i morgen, er spent

indi
22-01-08, 22:03
Hei hei!!
Jente på 22 år som starter på ED førstkommende mandag....
Gikk tidligere ned 20 kilo på ED og klarte å holde vekten i ca 8 mnd, men så sklei jeg tilbake til gamle vaner, det var egentlig vanskelig å akseptere at kroppen min ikke var stor lenger....men nå er jeg bestemt på å komme meg ned til dere jeg var og BLI der....

Har nettopp kommet hjem etter 1 år i statene, hvor det selvfølgelig ble mye drittmat, så nå er jeg så tung som jeg aldri har vært før....98 kilo:eek:
Det betyr at jeg skal ned over 30 kilo....

Skal prøve å få slengt meg med på bablinga.....Høres ut som en artig gjeng som er her inne:)

Snakkes

Heia og velkommen! :) Dette er verdens beste bablegjeng:)

Titti
22-01-08, 22:22
Jeg fikk beskjed av legen om at det var ok å starte fase3, men jeg lurer på å vente litt... ta litt fase 1 neste uke for å kome igang igjen. men jeg har kjøpt noen fase 3-prodikter da, så jeg må spise i allefall de ferdige puddingene siden de har kort holdbarhet... skal ha en av de til frokost i morgen, er spent
Så rart at de selger produkter som er bereget til fase 3. Er det ikke meningen at man skal gå gradvis over til normal mat i de f.skj. fasene....

Blir spennende å høre om du likte de. :)

indi
22-01-08, 23:42
Kan det være fordi noen tjener graps med penger på det?
... sa kyniske indi

jeef-micro
23-01-08, 00:15
Nå har jeg smakt kakao-nøttedessert. De kommer i små kopper ferdiglagd, og den ene boksen hadde et lite hull i seg så jeg spiste den... kommer nok ikke til å bestill mer av den nei.. fysj. Men jeg vet ikke om det var pga at den har fått en bulk og fått luft i koppen som gjorde det, så jeg kommer til å spise opp de seks jeg har... de var bedre enn suppene da...

jeef-micro
23-01-08, 00:21
på pakken jeg får står det at ED har mer enn 60 ulike smaker på produktene sine... hvorfor får ikke vi bestilt fler av de enn de som står på lista da :(

indi
23-01-08, 14:19
Enig i at det er litt rart! Kan det være fordi alle smaker like ille??
(Huff Indi slutt å være så tøysete... ) :)

Titti
23-01-08, 15:37
Hehe, det er vel begrenset hva de ønsker å ha på lager kanskje.

Si fra hvis det er noe produkter dere absolutt ikke liker, så kan jeg gjerne kjøpe og prøvesmake før jeg kjøper en hel pakke. ;)

Men bedre enn suppene er vel bra, Jeef. :D

jeef-micro
23-01-08, 20:02
Krispi sjokoladebarene er det første produktet jeg kan si smaker godt i allefall :D
haselnøtt/sjokodessert var ikke så god, men upraktisk å selge siden den ligger i små beger som lett kan sprekke i posten

Titti
23-01-08, 20:16
Nå har jeg smakt kakao-nøttedessert. De kommer i små kopper ferdiglagd, og den ene boksen hadde et lite hull i seg så jeg spiste den... kommer nok ikke til å bestill mer av den nei.. fysj. Men jeg vet ikke om det var pga at den har fått en bulk og fått luft i koppen som gjorde det, så jeg kommer til å spise opp de seks jeg har... de var bedre enn suppene da...
Artig at du sammenligner en dessert med suppene. :lol:
Men sånn blir det jo med disse produktene, man ser jo ikke akkurat på dem som mat. ;)

Jeg tror suppene mine vokser i skapet, blir aldri tomt, helt utrolig. :eek:

Distrea
23-01-08, 20:39
hehe... ja, artig. MAT og aperompe smak:D som jeg gleder meg... hehe

dessertene er jo også ett måltid alene ?... eller har jeg missforstått?

Titti
23-01-08, 20:40
Stemmer, en dessert = 1 måltid. :ja:

Forbered deg på det verste, så blir det kanskje ikke så ille. ;)
Jeg synes brownies, pannekaker, frokostblandingen og barene er kjemegode. :)

Titti
23-01-08, 20:41
Hvordan går det med deg og suppe rett i koppen da? :blomster:

Distrea
23-01-08, 20:49
det gikk fint to dager.... i dag.... super deppa og noe bare fant veien inn i munnen min.:rolleyes:

Men nå er det over.... og fult fokus!.... igjen.:o

veldig dumt... men blir litt sånn... jaja... nå skal jeg jo snart begynne. Gir visst litt F... lissom. :eek: dumme meg

Distrea
23-01-08, 20:50
hvilken salt ting syns du er best da? tror jeg må ha noe salt også. :p

jeef-micro
23-01-08, 20:53
Av det salte er omelettene mest ok egentlig... mange sier kyllingsuppe men den har jeg ikke smakt. Paellaen er vel ikke fase1 produkt?

Jeg har sluttet å bestille saltmat, for jeg brekker meg når jeg sitter og skal spise de... koker blomkål og brokkoli som jeg moser og blander pulveret inni for å få det i meg, og da går det greit, men jeg skal være glad når jeg er kvitt de jeg har...

Titti
23-01-08, 20:54
Ja, jeg vet åssen det er, ikke så lett å ta seg inn når en går på vent. Men prøv hvertfall å ikke venne deg til altfor mye karbo igjen. ;)

Kyllingsuppa syntes jeg var god i starten. Tok kokt brokkoli oppi og masse salt og krydder. Men så gikk jeg veldig lei av suppe. Når man har spist det til middag hver dag i 14 dager, så blir en litt smålei. ;)

Omeletten syntes jeg var gode og det det synes jeg enda, ble litt lei en periode, men så synes jeg de er gode igjen. Litt lei oste-omeletten, men skinke og champis er fortsatt god. :)

Distrea
23-01-08, 21:04
Da bestiller jeg omelett, også kan jeg jo lage indi sin suppe?

hvor mange forskjellige produkter bestiller man første gang?

tuuuuusen takk asså jenter, dere skulle bare visst hvor glad jeg er for at dere svarer på alle mine spørsmål.

mas mas mas... over hele linja... hehe:p

Titti
23-01-08, 21:13
Hehe, bare moro å kunne hjelpe. :)

I starten er det lurt å bestille en pakke av hvert produkt, vi har jo så forskjellig smak. Derfor ville jeg bestilt en pakke av hver av omelettene, suppene, barene, puddingene osv. Brownies og pannekaker ville jeg kanskje bestilt to av. De likte jeg umiddelbar og måtte ikke venne meg til. Jeg pleide å bestille ca 20 produkter om ganger. Da har du til ca fire uker.

jeef-micro
23-01-08, 21:16
Jeg handlet ganske mye i starten, men kjøpte bare de produktene jeg syntes hørtes OK ut... er glad jeg ikke kjøpte mer en en pakke ertepurre og to ulike supper... husk bare at du kun skal ha en bar pr dag da

Distrea
23-01-08, 21:23
huff... bare en bar pr dag? hvorfor egentlig. Det sa ikke legen noe om, men det kommer kanskje neste time.

er det noe annet man bare skal ha en av også?

bestillingslistene, er de på nettet?

jeef-micro
23-01-08, 21:32
Bestillingsliste og erklering/resept får du av legen din...

Nå har jeg smakt fase-3 müslien og den var faktisk veldig god...
Jeg har slitt veldig med at det er mye sjokolade-ting, og jeg er ikke glad i sjokolade. Sjokkofrokostblandingen er alt for søt for min smak, så kjempebra at det kom en type uten sjokko :D

Av de tre fase-3 produktene er to av de ting jeg absolutt kommer til å kjøpe mer av

indi
23-01-08, 21:50
Indisuppen er ekstra... teller ikke med... hvis du har kylling i, teller den jo som et måltid da, men det kan du jo ikke gjøre egentlig før fase to...
Jeg liker paellaen, liker noen av suppene og, men er bare egentlig såååå lei smaken. Er skrekkelig glad i egg, så derfor syns jeg omelettene er gruuuusomme! De fikk jeg rett og slett ikke ned, nå sliter jeef med dem! (takk Jeef) ;)
Og paellaen er fase en, heldigvis:)

jeef-micro
23-01-08, 21:53
Indisuppen er ekstra... teller ikke med... hvis du har kylling i, teller den jo som et måltid da, men det kan du jo ikke gjøre egentlig før fase to...
Jeg liker paellaen, liker noen av suppene og, men er bare egentlig såååå lei smaken. Er skrekkelig glad i egg, så derfor syns jeg omelettene er gruuuusomme! De fikk jeg rett og slett ikke ned, nå sliter jeef med dem! (takk Jeef) ;)
Og paellaen er fase en, heldigvis:)

jeg lukket øynene og svalget de hele... Spiste omelett til alle måltid en periode her... kanskje ikke rart jeg er lei...

indi
23-01-08, 21:58
Syns det er veldig dumt at det ikke er mulig å få bestille prøvepakker, ser jo på de engelske sidene at du kan bestille pakker hvor du får litt av hvert, og en av hver... Det hadde jo hjulpet MASSE!

Distrea
23-01-08, 22:04
da er paela på lista :)

Distrea
23-01-08, 22:07
Syns det er veldig dumt at det ikke er mulig å få bestille prøvepakker, ser jo på de engelske sidene at du kan bestille pakker hvor du får litt av hvert, og en av hver... Det hadde jo hjulpet MASSE!

ja, det syns jeg faktisk er kjempe dårlig at de ikke starter med prøvepakker. Burde egentlig fått en startpakke når man er hos legen og alle blodprøvene er i orden.

Det skal jeg jaggu si på neste legetime :)

Titti
23-01-08, 22:36
Enig. :ja: Burde hvertfall vært fem fskj produkter i hver pakke.

indi
23-01-08, 22:37
Må jo legge til da, jeg lager paellaen i gryte, står og småputrer til det er passe... hater mikromat! :)

Distrea
23-01-08, 22:44
hehe... til det er passe :D det skal jeg klare, og kryddre det skal jeg også klare.

Titti
23-01-08, 22:47
Da er du på god vei. :D Krydder er nøkkelen i det meste av disse produktene. :ja:

jeef-micro
23-01-08, 23:23
jeg spiste musli til kvelds, men ble fryktelig kvalm etterpå... usj. Har funnet akkupressurbånd nå da, og håper det går over

jeef-micro
24-01-08, 08:01
Nå ha rjeg spist en nøtte-sjokodessert, og den var faktisk mye bedre enn den forrige. Den jeg spiste først hadde gått hull på i frakten og den smakte ikke så veldig godt, så jeg grudde meg til beger nr2, men denne var faktisk veldig OK :) så da vet jeg det til neste gang, at de ikke er gode om de har vært åpne en stund...

Men på bildet er det en slags pudding med sånn fine sjokolade-flak eller dråper på,men de mangler i virkeligheten da... hehe typisk ED. Ser så fint ut på bildet..

Titti
24-01-08, 22:09
Typisk at det ser fristende ut på utsiden ja. :lol:

Dilly
24-01-08, 22:37
Fant noen flere her og der....jo flere - jo bedre :)
Ani
Annette
AnnieJ
Cam
Dilly
Distrea
EDnybegynner
Enid
Euroslankerinnen
Indi
jeef-micro
Pia
Robyn
Ruska
Skrible
THE
Titti

Fortsatt en sabla fin gjeng da..

http://bestsmileys.com/friendly/3.gif

Dilly
24-01-08, 22:46
Er så kry...... fant et 3-tall på vekta :D nå var jeg så drittlei av det gamle 4-tallet.

Skrible
25-01-08, 17:13
Så fint, Dilly. :)

Jeg fikk en eske brownies/cappucinoer i går, jeg, variasjonen hjalp litt for å få i seg mat. Nå er jeg i alle fall oppe i tre måltider om dagen (selv om jeg skal ha fire, æsj). Men ketoseånden er på plass, så jeg får bare regne med at det går greit.

Og... jeg vet ikke om det er alle vitamintilskuddene eller ketosen eller noe annet, men før jeg begynte hadde jeg skikkelig tørr/flassende 'knudrete' hud på panne/armer, og nå er det borte. Hurra!

indi
25-01-08, 18:35
Er så kry...... fant et 3-tall på vekta :D nå var jeg så drittlei av det gamle 4-tallet.

Gratulerer! 3-tall er bra! :) Flink Dilly!:)

Pia
25-01-08, 19:12
Så flinke dere er :)

Jeg har fått omgangssyka i dag, spydd og nesten ikke spist. Bare noen sukkerfrie lakrisbiter og en bar... Spent på veiinga i morgen....:o

indi
25-01-08, 21:25
Uffda, ikke bra med omganssyke! Håper du blir fort bedre Pia:)

Distrea
25-01-08, 21:32
Er vi opp mot 20 stykker!!... jøss, så bra da! er spent på hvordan dette skal gå, både med dere og meg.

er det noen som har noen resultater å dele? kan sikkert bla meg tilbake.. :o men man kan jo aldri dele for mye :D

feks hvor mye har gikk dere ned i begynnelsen, gikk... det like bra etter start på fase to? Ja... hva som helst... DEL med meg :p nysgjerrigmasedama :o

Titti
25-01-08, 21:47
Heia heia. :heia:

Jeg husker ikke eksakt lenger Distrea, og journalen min begynner å bli litt lang å bla seg tilbake i. ;)
Startet hvertfall etter påske i fjor og hadde gått ned ni kilo til juli.
Og så gikk jeg ned et par kilo i sommer og så tre kilo til i høst. totalt 14 skulle vel det bli.

Jeg gikk på fase 1 i 30 dager og gikk ned 6-7 kilo.
Fase 2 fulgte jeg frem til jeg dro til syden i juni, da la jeg på meg 2,5 kilo. Så da jeg kom hjem gikk jeg tilbake til fase 1 en uke og da forsvant de igjen, så da var det tilbake til fase 2. Der holdt jeg meg til sommerferien midten av juli, da spiste jeg fase 3. Og så tilbake til fase 2 i høst og så skled det litt ut i desember og opp 3,5 kilo ca. Nå har jeg holdt meg på fase 1/2 og straks tatt av det som kom på i julen. Og jobber nå med de siste seks-syv kiloene. :) Vurderer om jeg skal gå gradvis over til fase 3 neste uke....

indi
25-01-08, 21:54
Skal på hotell et par døgn, stakkars vekta mi.
Koss gjekk det med Dillyvennen på tur?

Distrea
25-01-08, 21:55
Så bra Titti! :heia:

syns det er så moro å lese hvor flinke dere er, og mest stas er det seff når det betaler seg med vekttap. Og det har det gjort hos deg. KJEMPE! masse skryt til deg!
de siste kiloene skal vi tråkke sammen :heia:

og du!... takk for at du deler :klem:

Distrea
25-01-08, 21:56

ser ut som det gikk strålende :heia:

Titti
25-01-08, 21:56
Hehe, bare koselig. :klem:

Jeg hadde prøvd ALT og da mener jeg virkelig alt, så jeg var helt på gråten da jeg gikk på vekta etter en uke på Euro og hadde tatt av 3 kilo! :D

Distrea
25-01-08, 22:01
Hehe, bare koselig.

Jeg hadde prøvd ALT og da mener jeg virkelig alt, så jeg var helt på gråten da jeg gikk på vekta etter en uke på Euro og hadde tatt av 3 kilo!

jeg har prøvd ALT siste året jeg også, den siste uka prøver jeg ingen ting... og veit du.... funker hvaffal ikke det :rolleyes::o Tror ikke jeg vil veie meg når jeg starter... har ikke overskudd til å se hvor mye jeg har gått opp siste ukene :( Eller... kanskje jeg skal få ei venninne til å veie meg :confused:.. jeg MÅ jo ikke se selv :cool:

hos meg er det nok blomstringen av leddgikta som kan ha hatt en innvirkning, og nå har jeg startet på medisiner som jeg har fått beskjed om at kan øke vekta. da MÅ jeg jo bare ta ett kveletak på kiloene :D

Titti
25-01-08, 22:53
Lykke til, Distrea. :klem: Da vet du hvertfall hva som ikke funker. ;)

Dilly
26-01-08, 01:10
blomstringen av leddgikta som kan ha hatt en innvirkning, og nå har jeg startet på medisiner som jeg har fått beskjed om at kan øke vekta.

Daakar du :klem:, det er ikke lett når alle onde ånder er imot en...http://bestsmileys.com/ghost/2.gif http://bestsmileys.com/ghost/1.gifmedisiner som medfører vektoppgang og det ene og det andre... men da tror jeg det er veldig viktig å si til seg selv at hver eneste kilo ned er en stor seier. http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/k035.gif En av gangen, ikke ti i slengen. Jeg har alltid vært utålmodig og hatt mange vektras på særdeles ufornuftige opplegg, men hva skjedde? Mange kilo kom tilbake med hver sin familie på slep..

Jeg hadde en god ED start, og gikk ned 10 kilo på 2-3 uker, siden har det bare gått et par kilo på over en måned. I begynnelsen var det jo mest vann som forsvant, og siden rettet dette seg opp litt som det pleier. Grunnen til at jeg gikk ned så mye med en gang var at jeg nettopp hadde hatt en vekteksplosjon, slik som du sliter med nå. Da løsner det fort vet du :) Då jeg synes at du skal gå på vekta hos ED-legen før du starter på kuren, uansett om den har gått opp litt/mye... Det spiller jo ingen rolle det.

Dilly
26-01-08, 01:16
Koss gjekk det med Dillyvennen på tur?

Det gikk tålig greit.. plukke-selv-mat er ok, men middag er mareritt. Svinekjøtt med stekte potetbåter og smørstekt løk og paprika.. det var ikke mulig å få grønnsaker, og man kunne jo ikke bli mett uten å spise poteter..http://bestsmileys.com/eating1/10.gif
Jeg spiste kjøttet og desserten og hoppet over fettpotetene. Desserten var bitte liten da.. litt pudding m/krem og det var gått forbi en strek med saus. Nesten like deilig som EDpuddingen vår, hehe..http://bestsmileys.com/eating1/9.gif

Du da? Jeg må rundt og oppdatere meg litt her. Skjønte at du skulle på vanskelig tur sånn matmessig.

Dilly
26-01-08, 01:24
før jeg begynte hadde jeg skikkelig tørr/flassende 'knudrete' hud på panne/armer, og nå er det borte. Hurra!

Hurra http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c014.gif

Merkelig bivirkning? men så fint da :) Det er så godt å se at du klarer deg så flott.

Jeg kjenner ikke stort til ketosen, og beskylder de produktene for å inneholde for mye karber, men jeg vet ikke..

Godt at du har fått tak i noen flere ting som du liker. Hvrdan går det med grønnsakene forresten? Får du i deg noe?

indi
26-01-08, 07:40
Heier masse på ALLE kjekke EDjenter, dere er gode! Stå på og tenk så mye som har forandra seg til sommeren... Og den er jo rett rundt hjørnet!

Det gikk tålig greit.. plukke-selv-mat er ok, men middag er mareritt. Svinekjøtt med stekte potetbåter og smørstekt løk og paprika.. det var ikke mulig å få grønnsaker, og man kunne jo ikke bli mett uten å spise poteter..http://bestsmileys.com/eating1/10.gif
Jeg spiste kjøttet og desserten og hoppet over fettpotetene. Desserten var bitte liten da.. litt pudding m/krem og det var gått forbi en strek med saus. Nesten like deilig som EDpuddingen vår, hehe..http://bestsmileys.com/eating1/9.gif

Du da? Jeg må rundt og oppdatere meg litt her. Skjønte at du skulle på vanskelig tur sånn matmessig.

Her er litt fra journalen min i går kveld:)
Tidlig kveld på meg, tre glass vin og knallgod mat, blåskjell og fisk som på nederlandsk heter "tarbot" med megagode asparges og grilla tomat! Lot poteten ligge, men spiste litt mindre enn et kvart rundstykke. Og tenker at det sikkert går bra. (Men at det nok var unødvendig!)
Dagen idag har vært travel, og jeg ser jo igjen at ED på tur ikke egentlig funker! Kunne klart det megabra om jeg skulle på hotell i syden ei uke, men ikke når det er jobb, og jeg ikke kan bestemme alt selv. Startet dagen med en ED-capuccino kl 0530, så en snill cesarsalat på gardermoen og en colalight, salat med reker til lunsj kl 1400 (og en bit av litt loff, mindre enn en munnfull!) og så tenkte jeg nok at jeg skulle rekke en sjokobar... som jeg aldri rakk. Så altså blåskjell og fisk... Så alt i alt ingen dårlig matdag, men ingen ED-dag heller.
I går ble jeg invitert hjem til en jeg kjenner litt... Og fruen hadde disket opp med kjeks, ost og brød og god vin... så da spiste jeg også en halv skive, er ikke så glad i ost, så det ble litt sånn kunstig nesten... det går jo ikke å ikke forsyne seg i hele tatt.
Men jeg syns jo slikt er vanskelig. Og vanligvis ender det med at jeg spiser for lite, og har dårlig samvittighet uansett! (Tulle-Indi).

Nå stakk jeg ned for å få meg litt frokost. Pleier å spise tomater og salat og litt kjøttpålegg, gjerne egg hvis de har. Burde jo bare rista meg en edcapuccino, men villle gjerne ha litt kaffe og sånn! Og her var det dårlig med salat, så det ble et knekkebrød, noen skiver skinke og et egg. I kveld skal vi hjem til vertskapet på noe sånn nederlandsk sildegreier... regner med at mørkt brød er hovedingrediensen igjen, sykt mye brød folk spiser! Litt rart syns jeg nå, jeg har jo ikke spist brød siden august, og savner det ikke. Regner med det blir en liten splutt ut av ketose... dessverre...

Lørdagsklem til alle:)

Pia
26-01-08, 09:25
Heier på dere alle jeg, sunes dere er flinke! :D

Første veiing etter ei uke på ED: -3.8 kg! :D:p:D

Kjempefornøyd jeg!

Titti
26-01-08, 10:17
Så flott, Pia. :heia:

Synde du klarer deg bra jeg, Indi! :ja:

Dilly
26-01-08, 12:37
Heier på dere alle jeg, sunes dere er flinke! :D

Første veiing etter ei uke på ED: -3.8 kg! :D:p:D

Kjempefornøyd jeg!

http://www.cosgan.de/images/more/flowers/082.gif
Og det har du all grunn til :)
Gratulerer med en knallbra start, 3,8 kilo er suuupert!!!

Pia
26-01-08, 15:13
Takk :D

Ruska
26-01-08, 16:19
Gratulerer kjempemasse Pia!!! ned 3,8 kg på en uke er jo bare helt fantastisk :D:D:D

Jeg har prøvd alt og ingenting funker så nå håper jeg dette vil gå bra for meg også.

Jeg kommer i gang med fase 1 om ca 1,5 uke tror jeg - skal til legen igjen på onsdag og sjekke svarene på blodprøvene. Og SÅ kan jeg bestille og sette igang.

Hvor lang tid det tar før man får bestillingen i posten?

God helg til dere alle :p

Distrea
26-01-08, 16:50
Kjempe bra Pia! :heia:

Og Dilly... du har rett, jeg får vel krype på denne vekta:o
ti kilo på to tre uker er strålende, men syns nå fortsettelsen din er noe treg. Må innrømme at jeg drømmer om en kilo i uka, men halv er ikke å forakte det heller.... etter ett år med bare oppgang :o

Distrea
26-01-08, 16:57
Jeg kommer i gang med fase 1 om ca 1,5 uke tror jeg - skal til legen igjen på onsdag og sjekke svarene på blodprøvene. Og SÅ kan jeg bestille og sette igang.

Hvor lang tid det tar før man får bestillingen i posten?

God helg til dere alle :p

jeg skal til legen dagen etter deg. Planen min (den nye... hehe) er å minske helt ned på karbene fra ondag av, kun kjøtt og grønnsaker frem til jeg får produktene. Det tar visst ikke så mange dagene før produktene er i hus. :D godt er det... for kroppen min :rolleyes:

Ruska
26-01-08, 18:57
Spennende Distrea - vi starter så likt som det bare går an :p Blir gøy å ha en "følgevenn" :D

Jeg har kuttet drastisk ned på karbene, og sluttet å spise brød, ris, pasta osv siden onsdag. Det eneste jeg tillater meg er 2 knekkebrød til frokost (underkant av 5 kh per skive) - føler jo at det er veldig feil å spise knekkebrød, men likevel er det bedre enn brødskive tross alt.

Ellers så har jeg økt på med grønnsaker, omeletter osv. Føler meg litt bedre allerede. Ble litt snopsugen i går, men det er nok vel så mye fordi det var fredag og helg :o, og da var jeg "flink" å spiste bare litt fet ost og baconsvor. Bakte et sånt Atkins cheddarbrød i går også og har planer om å spise et par skiver av det i kveld (en skive er kjempelav og er kun to munnfuller, hi hi. har ikke liten brødform) med brie.
Jeg tror jeg ligger på ca 30-50 karber om dagen.

Å ja - hadde liggende en pose Atkins muffinsmix. Lagde den i går.
:_oy::_oy: æsj og fysj!
Tok en bit og den satte seg som limt i ganen... ugh. Så de gik rett i søpla gitt.

Blir spennede å se om jeg får ned disse eurodiett-produktene...

Distrea
26-01-08, 19:15
så flink du er ruska!

ja, det blir spennende. klart vi skal klare å få de ned, må sikkert bare tilpasse de litt til vår egen gane.

når dere steker sopp og div, da steker dere det ikke i noe... syns sopp er så grusomt hvis jeg "tørrsteker"

tips? :o

Titti
26-01-08, 22:12
Du kan bruke olje eller smør å steke i. :ja:

Distrea
26-01-08, 22:15
Da er jeg sikker på at omelettene skal gå ned her, masse sterk stekt sopp på, blir sikkert nyyyydelig :p

Titti
26-01-08, 22:39
Det blir faktisk ikke så verst. Jeg steker alltid i meierismør!!!

Tips til å få ned suppene:
Kyllingsuppa er best på smak synes jeg. Kok brokkoli og ha litt smør over slik at det smelter. Lag suppe med minimum vann-mengde, ca 1,5 dl. Ha masse piffkrydder på.

Jeg pleide ofte å spise suppa suppa som forrett. Og så woke masse gr.saker, squash, sopp, paprika, løk osv og ha blomkålris og salat ved siden av.

Og så en halv pudding til dessert. (puddingene blir såpass mye at det blir til to små skåler).

Rene herremåltidet vet du. :D

Distrea
26-01-08, 22:45
du har altså brokkoli med smør I suppa?... ved siden?

-du skulle lagd den ED oppskriftsbok :p pudding til dessert ja,.... jeg får bestille litt pudding også. hvor mange måltider er det i pakkene?

jeg ble veeeeldig lettet nå når jeg kan bruke litt smør!

Titti
26-01-08, 22:49
Ja, litt dårlig skrevet. Har masse kokt brokkoli, litt smør over slik at det smelter, salt over og suppe over, bruker såpass lite væske at det blir mer som saus. ;)

Distrea
26-01-08, 22:55
takk, for tips! det er ført opp i ed-ide' boka :D kom gjerne med mer:)

Titti
26-01-08, 23:01
Ani tipset meg om salat oppi suppa med masse grillkrydder på. Det funket også en periode for meg.

Pannekakene har du masse kanel i røra før du steker. Gjør susen. Jeg syntes det var best som pannekake stekt i panne, men mange lager det i vaffeljernet.

Vaniljepuddingen gjør seg også best med litt kanel oppi.

Dessertene og cappuchino og sjokoladen er best kalde som smoothie med isbiter oppi. :ja:

Brownies lagde jeg i muffins-former. Bruker du små former, blir det to små muffins. Steker du 10-12 min blir de best, litt flytende i midten. Nam nam.

indi
27-01-08, 00:33
BAre innom med en godnatt herfra kontinentet!
Gjett hva som er hovedingrediensen i det nordhollandske kosthold? (Og som serveres når det skal være superetnisk og delikatesseliknende?

Potet....

En litt lite tiltalende (men veldig god) potetmos med kål og bacon i, og pølse ved siden av... Servert på tallerkner, så en må bare fint spise pent...
Har nok spist mer karber på en kveld enn på to vanlige uker, men kunne ikke vri meg unna, det ville satt vertskapet i en pinlig situasjon, og i tillegg vært ekstremt uhøflig...

Så det var min kveld. God lørdagskveld til alle dere ikke-potetspisende venner:)
I morgen er det bare capuccinoer og sjokobarer, ingen store matutfordringer på hjemveien, heldigvis! :)

Distrea
27-01-08, 00:42
det er ikke alltid like lett å vri seg unna nei, men du tenker bra... rett tilbake på den smale sti i morgen. Jeg har lett for å VIRKELIG skeie ut hvis jeg ramler litt ut:o så jeg er imponert over hvor flink du er!

DU er SJEF :klem:

Ruska
27-01-08, 11:23
Så flott med så mange gode tips :D

Jeg er som oftest livredd for å ha noe ekstra oppe i sånne "ferdigmåltider" fordi jeg er redd jeg skal ødelege alt og ikke få fullt utbytte av det, men jeg noterer ned alle tips og så skal jeg være flink denne gangen til å prøve dem.

Det viktigste for meg er tross alt at jeg klarer å følge dietten og ikke faller av og går på en megasprekk. Det er jo det jeg pleier å gjøre...

Er så spent nå - klar for å starte nå kjenner jeg :)

Titti
27-01-08, 17:10
Mitt beste råd er krydder. :ja: Tror ikke du kan ødelegge disse produktene, de er i utgangspunktet ganske så tamme. :lol:

Dilly
27-01-08, 17:55
Spennende.... laget kombi vanilje/sjokoladepudding med ekstra vaniljedråper.

Dilly
27-01-08, 18:03
og i tillegg vært ekstremt uhøflig...

Jøss, du er flink.
Jeg la på meg 4,3 kilo av å lese innlegget ditt..:o

Det stemmer 100% med at det er vanskeligst i slike sammenhenger.
Jeg var ute på galeien selv i går, bare med å delta på et årsmøte hvor et par av medlemmene disket opp med nydelige mors hjemmelagede kjøttkaker, nam.. der var det både hvetemel og alt som pleier å være. med tyttebærsyltetøy, poteter og saus. Og hjemmelaget sjokoladepudding.

:syklubb:

Man spiser og fortrenger, sånn må det faktisk være. Hvis ikke så kan vi gå i hi.

:veitikke:

Skrible
27-01-08, 23:29
I dag ble jeg servert en 'blings' på café - tjukk loffskive med gulost og salat og gull og grønne skoger...

og jeg spiste den ikke. Ha!

jeef-micro
27-01-08, 23:44
Jeg har vært på tur i helga... ble litt smågodt :rodme: men ikke så mye da... litt uggen i magen av sukkeret...

Nå er det back to ED...

og jeg skal sove (det tar på med ei helg på fylla :p )

Dilly
28-01-08, 06:10
I dag ble jeg servert en 'blings' på café - tjukk loffskive med gulost og salat og gull og grønne skoger...

og jeg spiste den ikke. Ha!

Du :D spiiiiste :D den :D IKKE???????????? :D

Håh! du er flink! Mye flinkere enn meg...

Å, så godt det er at noen viser litt karakter og viljestyrke. La det smitte :):)

Dilly
28-01-08, 06:18
Jeg har vært på tur i helga... ble litt smågodt :rodme: men ikke så mye da... litt uggen i magen av sukkeret...

Nå er det back to ED...

og jeg skal sove (det tar på med ei helg på fylla :p )

Nei, nå sovna du på den....alene-hjemme-festen hos Distrea (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=375096#post375096)

Og jeg som trodde at vi hadde rydda opp etter oss?

Forsiktig når du våkner og skal ned igjen :)

Ha ei god natt, eh.. dag eller :klem:

Titti
28-01-08, 09:16
Så flott, Skrible.! :D

Jeg var skikkelig hol i går kveld, spiste en Atkins-sjokolade og noen never nøtter. Fikk mensen i dag, så da er jeg nesten unnskyldt. :lol:

Cam
28-01-08, 14:10
Hei alle sammen!
Lenge siden jeg har skrevet noe nå, er så busy med jobb og skole for tida, men er inne og leser hver dag.

Jeg var på fylla på lørdag - rett og slett! :D Det var en lenge planlagt glipp. Jeg visste at jeg måtte regne med at veknedgangen stoppet opp litt, og at jeg kanskje måtte regne med at noe vann "hopet" seg opp i kroppen. Skaldeman skriver iallfall at man ikke bør veie seg dagen etter en sprekk, men heller vente, slik at kroppen får tid til å kvitte seg med vannet igjen...

Jeg var jo SÅ fornøyd, etter halvannen uke i fase 1, hadde jeg jo gått ned ca. 6 kg!!! Men så, etter denne ene sprekken, har jeg nå gått opp igjen 3-4 av dem! Jeg mener, det går da vel ikke an!!!? Nå KAN det jo være at digitalvekta mi ikke alltid er til å stole på. Men jeg kan ikke regne med det.

Har dere erfaring med å ta en fest mens man går på ED fase 1 eller 2? Jeg hadde faktisk ingen problemer dagen derpå når det gjaldt å ta meg inn igjen, helt fantastisk. Men ble SÅ deprimert når jeg gikk på vekta!

Skal jo selvfølgelig ikke drikke ofte, men hvis det gir så stor utslag som dette kan jeg jo ALDRI ta meg en fest før jeg er ferdig med nedgangen! :confused::eek:

Skrible
28-01-08, 17:46
Jeg lurer litt på dette med fase 2. Jeg har ikke fått noen særlig beskjed om hvordan jeg skal gjøre det (for jeg innbiller meg selvfølgelig at det gjelder en del regler fortsatt) - men på lørdag har jeg gått gjennom mine 21 fase1-dager, og skal ikke tilbake til legen før noen dager senere. Får jeg lov til å spise et kyllinglår på lørdag...?:D

Dilly
28-01-08, 18:14
......... kan jeg jo ALDRI ta meg en fest før jeg er ferdig med nedgangen! :confused::eek:

Hei og trøsteklem.. :klem:
Har ingen forklaring til deg, :veitikke:men lider av akkurat det samme selv. Det skal ingenting til før vekta mi øker med mange kilo. Bare innen samme dag svinger den med over 3 kilo fra morgen til kveld. Det var faktisk ikke såå fryktelig vanskelig for noen år siden, så jeg har lurt litt på om det kan komme med alderen og stoffskifteproblemet mitt.

Og du: Klart at vi skal få lov å havne på fylla i blant. :full:Vi skal jo leve også, på et vis da..

Lykke til og stå på :)

Dilly
28-01-08, 18:35
Jeg lurer litt på dette med fase 2. Jeg har ikke fått noen særlig beskjed om hvordan jeg skal gjøre det (for jeg innbiller meg selvfølgelig at det gjelder en del regler fortsatt) - men på lørdag har jeg gått gjennom mine 21 fase1-dager, og skal ikke tilbake til legen før noen dager senere. Får jeg lov til å spise et kyllinglår på lørdag...?:D

Heisann http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/e030.gif

Jeg er helt sikker på at det er fritt frem å begynne på fase 2, så lenge dere har avtalt 21 dager på fase 1.

Har du fått brosjyrene? Der står det at overgangen til fase 2 betyr at du bytter ut et av ED-måltidene med et slikt måltid:

Du skal ha en proteinenhet, som er en valgfri enhet av disse:

200 gram fisk, skalldyr f.eks. scampi.
eller 150 gram rent kjøtt fra, ku, gris, kylling osv
eller 2 egg
eller 150 gram tofu

og da passer det sikkert fint med et kyllinglår.

Og så er det fortsatt de samme frie grønnsakene som på fase 1, i tillegg til at det er 250 gram med andre grønnsaker som tomat, sukkererter, løk og andre, men ikke mais, gulrøtter eller kålrot.

Da burde det være mulig å finne på noe spiselig.

Middagen min i dag var stekte scampi som jeg hadde til noe blomkål. Det blir mye blomkål.

:)

indi
28-01-08, 20:44
Heia alle sammen!
Her skjer jo ting så fort at det skal noe til å følge med på alt! Ser at noen har vært kjempeflinke og andre har dårlig samvittighet... Helger er ikke alltid lette jaffal, men Dilly, du kan ikke holde på å legge på deg av innleggene mine!!! Slutt med en gang!!!
Ellers deilig å komme hjem, det er det alltid:)
Fin uke til ALLE SAMMEN:)