View Full Version : Oppskrift på nøttebunn?

Jojodama
16-01-08, 18:52
er det noen som har det? har prøvd å lete inne på oppskrifter , men finner ikke. Kanskje er jeg dårlig til å lete men... og helst en som ikke inneholder johannsbrødkjernemel, siden sånt IKKE er å oppdrive her hvor jeg bor...:mad:

Gerd
16-01-08, 19:07
Denne er god :)

Nøtte Bunn5 stk eggehviter4 stix(ts) Splenda
250 gr mandler

1. Mal mandlene i en mandelkvern, eller sammen med søtningsmiddel i en foodprosessor eller blender. Stivpisk eggehvitene, og vend dem forsiktig inn i mandelblandingen med en slikkepott. Vend det sammen i maks 1 minutt, ellers vil eggehvitene falle helt sammen. 2. Smør en springform på f.eks. 24 cm, legg evt bakepapir i bunnen, og fyll den med mandelrøra. Stekes ved 160 grader i ca 30-35 minutter på nederste rille. Avkjøl.

MorStine
16-01-08, 21:44
Er så fysen i kveld, denne kunne jeg fint ha kost meg med nå:nam: Men får holde meg i skinnet og ta litt baconsvor!

Lava
16-01-08, 22:15
Tips til hva man kan ha oppå?

Georgine
16-01-08, 22:18
Krem og bær er veldig godt. Man kan enten kjøpe singelfrossede jordbær for å bruke eller man kan lage solkrem, skal se om jeg finner en oppskrift.

MorStine
16-01-08, 23:15
Krem og bær er veldig godt. Man kan enten kjøpe singelfrossede jordbær for å bruke eller man kan lage solkrem, skal se om jeg finner en oppskrift.
Men dette er jo ikke ketolysekost da, bare for å ha sagt det;) men til fest og merkedager tilltater jeg meg ei lita kakeflis;)

Georgine
16-01-08, 23:27
Men dette er jo ikke ketolysekost da, bare for å ha sagt det;) men til fest og merkedager tilltater jeg meg ei lita kakeflis;)

Det er sant :D

Men det er vel de færreste dietter hvor man spiser kake hver dag :lol:

MorStine
17-01-08, 20:27
Kan man bruke Natreen i denne? Og i hvilke forhold? Samme som splenda?

Nille
17-01-08, 20:32
:ja: samme forhold Natreen/Splenda

Jojodama
17-01-08, 22:08
Takk til Gerd for noe som ser ut som en super oppskrift. :sikle:
Skal lage kaka i morgen, så tilbakemeldinger kommer da...

Forslag til fyll;
1 pk kremfløte
søtning etter ønske
1-3 ts pulverkaffe
1-3 ts bakekakao
=alt blandes sammen, og piskes til krem. Bre dette oppå kaka og la stå over natta. NYDELIG!!

(det er egentlig ingen grunn til å vente med å spise kaka, bare jeg som synes den er best når kremen har fått "satt seg" litt, men den kan godt spises med engang.)

MorStine
22-01-08, 18:55
Nå skal jeg værelitt gal og bake denne kaken:fnis: Mannen har sååå lyst på og vi fortjener å kose litt nå:)