guro
24-08-04, 21:17
Jeg ønsker meg noen tips til frokost variasjoner. Kanskje andre synes det er nyttig også? Kan dere ikke legge inn deres frokost favoritter i denne tråden? Legg bare inn link om dere allerede har lagt ut oppskrift.
Min favoritt frokost er havregrøt med Cottage Cheese. Det er frokost som hele familien er glad i, fra 1 åringen til far i huset. Den inneholder desverre ganske mye karber, for mye for noen. Men det har fungert bra for meg sålangt. Dessuten er det et sundt, godt og ballansert måltid. Oppskriften har jeg fått på Lindberg kurs men jeg satser på at jeg får lov å legge den ut likevel. Kan samtidig anbefale kurs for de som synes dette er litt vanskelig å komme igang med på egenhånd.
Frokostgrøt (2-3 porsjoner)
· 2 dl store havregryn
· 5 dl melk
· (en klype salt)
Kokes opp. Tilsett:
· 1 beger cottage cheese
og varm opp. Server med
· 2 ss hakkede
solsikkekjerner
· 2 ss knuste linfrø
· masse kanel
· litt fruktsukker eller annen søtning
Som alternativ søtning er det godt med hakkede svisker og aprikoser i grøten.
Min favoritt frokost er havregrøt med Cottage Cheese. Det er frokost som hele familien er glad i, fra 1 åringen til far i huset. Den inneholder desverre ganske mye karber, for mye for noen. Men det har fungert bra for meg sålangt. Dessuten er det et sundt, godt og ballansert måltid. Oppskriften har jeg fått på Lindberg kurs men jeg satser på at jeg får lov å legge den ut likevel. Kan samtidig anbefale kurs for de som synes dette er litt vanskelig å komme igang med på egenhånd.
Frokostgrøt (2-3 porsjoner)
· 2 dl store havregryn
· 5 dl melk
· (en klype salt)
Kokes opp. Tilsett:
· 1 beger cottage cheese
og varm opp. Server med
· 2 ss hakkede
solsikkekjerner
· 2 ss knuste linfrø
· masse kanel
· litt fruktsukker eller annen søtning
Som alternativ søtning er det godt med hakkede svisker og aprikoser i grøten.