Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Frokostfavoritter

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-04, 22:17   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Frokostfavoritter

Jeg ønsker meg noen tips til frokost variasjoner. Kanskje andre synes det er nyttig også? Kan dere ikke legge inn deres frokost favoritter i denne tråden? Legg bare inn link om dere allerede har lagt ut oppskrift.

Min favoritt frokost er havregrøt med Cottage Cheese. Det er frokost som hele familien er glad i, fra 1 åringen til far i huset. Den inneholder desverre ganske mye karber, for mye for noen. Men det har fungert bra for meg sålangt. Dessuten er det et sundt, godt og ballansert måltid. Oppskriften har jeg fått på Lindberg kurs men jeg satser på at jeg får lov å legge den ut likevel. Kan samtidig anbefale kurs for de som synes dette er litt vanskelig å komme igang med på egenhånd.


Frokostgrøt (2-3 porsjoner)



· 2 dl store havregryn

· 5 dl melk

· (en klype salt)

Kokes opp. Tilsett:

· 1 beger cottage cheese

og varm opp. Server med

· 2 ss hakkede

solsikkekjerner

· 2 ss knuste linfrø

· masse kanel

· litt fruktsukker eller annen søtning



Som alternativ søtning er det godt med hakkede svisker og aprikoser i grøten.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 24-08-04, 22:54   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg nikker enig til frokosten din Guro. Og særlig vinterstid!

I tillegg synes jeg dette er godt på hverdager hvor jeg må ha en rask frokost:

Alt. 1
1 beger yoplait 0,1% yoghurt
2 ss cottage cheese
2 ss Lindberg müsli eller bl.nøtter eller sojaflokker
Gjerne kanel (antioksidanter og smak)eller et par bær/aprikos/svisker

Alt. 2
1 Fiberrik m/røkelaks alt makrell i tomat
1 aprikos eller noe grønt i tillegg feks paprika

Alt 3
Eggeomelett for 2 p.
4 egg
Litt fløte/vann
Det jeg har av bacon alt.noen pølse- eller kjøttrester
Litt vårløk, paprika og tomat ++ det man har

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:48   #3
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Frokost favoritter

Skala prøve meg på denne imorgen guro

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 02:55   #4
Secondo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
Secondo er på en erverdig vei

Sv: Frokostfavoritter

Takk for frokosttips

Secondo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 07:46   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frokostfavoritter

Havregrøten er veldig populær hos oss også 16 månedersen og 31-åringen spiser den nesten hver dag og jeg sniker til meg en liten porsjon i ny og ne jeg også Metter godt og som oftest lenge

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:01   #6
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokostfavoritter

Hvis man bytter ut med halvt fløte, halvt vann så hjelper det litt. Og kanskje man kan bruke mandelmel eller kokosmel istedenfor noe av grynene.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:27   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frokostfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hvis man bytter ut med halvt fløte, halvt vann så hjelper det litt. Og kanskje man kan bruke mandelmel eller kokosmel istedenfor noe av grynene.

Synes den er fin som den er, jeg Balansert og fin. Men hvis man er opptatt av å kutte karbohydratene, så er det nok lurt å gjøre som du sier

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no