View Full Version : Våre ED-dager!

Sider : [1] 2

Distrea
03-02-08, 13:23
Dette er en felles tråd for alle som går på EuroDiett.

her kan alle som vil føre inn dagsmenyer, trim, vekt, vektnedgang etc. Kanskje fortelle litt om hvordan dagene går.

Blir som en felles journal på en måte. :D

Meningen med tråden er å ha en felles arena, hvor vi kan gi litt ris og ros, følge hvarandre opp, motivere og lære.
http://http://www.regjeringen.no/Upload/FIN/Temabilder/minibank_150x113.jpgsetter indi sin motivasjonsbank her. Bruk den flittig :)

jeef-micro
03-02-08, 15:08
supert Distrea :D

Jeg har et forslag om at vi bruker denne tråden til mat-føring og rumpesparking/ oppmuntring, og babler i babletråden?
I allefall syns jeg tråden blir litt mer oversiktlig da...

Distrea
03-02-08, 15:11
Enig. Jeg kommer til å legge inn dagene mine med farge så synes de godt :) sånn som jeg gjorde det i journalen min, hvis noen husker tilbake til glanstiden min :o

Dilly
03-02-08, 16:27
Flott Distrea http://bestsmileys.com/textinbubble1/2.gif
Lurt med fargeting.
Jeg vil ha sånn mat-føring og rumpesparking/ oppmuntring :D
fordi jeg er en blå person som gjerne vil bli mer oransj... sykt

Dilly
03-02-08, 16:30
I dag har jeg spist:

sjokoladefrokostblanding
en kald nakkekotelett
pannekake med 1 ts sukkerfri Santa Maria tacosaus, nam..
en oppvarmet nakkekotelett.. det ble visst ikke helt riktig. to koteletter.. og to ED-måltider. Og så har jeg glemt grønnsakene.

jeef-micro
03-02-08, 16:35
Siden oransje og blå er opptatt fører jeg maten min med Lilla :)
har ikke spist stort i dag, og skal ute og spise middag... fører fra i morgen av

indi
03-02-08, 16:46
Eg e med!!
Før noen andre tar den, min farge er lilla! Passe hippi og happy:)
Har en topp dag.
Mat: 1 edpannekake, 1 jordbærdessert (i hurtigmikser m isbiter og dobbelt så mye vann, spisendes da...), nå koser jeg meg med stor porsjon blomkål, og i kveld skal vi ut, hit: http://www.gourmet-consulting.no/, for en gang skyld er det jeg som følger gubben på representasjon... Ble sulten nå;)
Har problemer med å få i meg mer enn to edmåltider jeg...
Trening: 10 min tredemølle, Spinningtime, fem apparater (rygg, mage, innside lår, leg press og puldown) og 30 min på spinningsykkel til slutt! Feeling goooood.... Og gjør INNSKUDD i motivasjonsbanken i dag, sparer til verre dager:)

Enig i at babling må i babletråden, selv om dette ble litt babbel allikevel:)

indi
03-02-08, 16:48
Siden oransje og blå er opptatt fører jeg maten min med Lilla :)
har ikke spist stort i dag, og skal ute og spise middag... fører fra i morgen av

Ok... søren og, hehe!
Jeg velger meg GRØNN:)

Skrible
03-02-08, 17:31
Da vil jeg være rød.

I dag har Skrible spist:

1 ED-praline bar
1 ED-cappucino
Biffstrimler, bambusskudd, sjampinjong
et par salatblader
noen skiver hamburgerrygg
ED-Brownie (til kvelds, ikke spist ennå)

+ 2 liter vann så langt - satser på en halvliter til før natta

Ruska
03-02-08, 19:54
ai ai ai - da får vel jeg være rosa...eller har noen tatt den??? husker ikke....satser på at det går bra

Maten føres fra i morgen, da starter jeg fase 1 :D

Distrea
03-02-08, 20:30
ikke så farlig å rappe litt farge, bare det er farge så de innleggene synes godt :) Gleder meg til å følge dere!

Titti
03-02-08, 21:28
Da er jeg med fra i morgen jeg også. :D

Pia
03-02-08, 21:31
Da er min farge TURKIS :p

Har spist i dag:

* Kakao
* Kyllingsuppe
* Hjemmelaget omelett med egg, noen biter pølse, purre og ost
* Noen skiver ost
* Brownie
* Sjokoladebar ( eeelsker den)

Og minst 2 liter drikke (vann, funlight)

jeef-micro
04-02-08, 09:58
setter meg opp noen mål for ED-dagen min jeg :) Dagens mål er: 5 ED-produkter i dag, 2 liter vann og alle tilskuddene jeg skal ta (som det hender ca hver dag at jeg hopper over :p ) Maten kommer jeg til å legge inn i kveld, og vil gjerne ha en del spark i rompa dersom jeg ikke holder meg til målene mine...[/SIZE]

Dilly
04-02-08, 15:46
Har ikke spist noe ennå, men det skyldes at jeg har lært av mine barn hvordan man snur døgnet på hodet.

Jeg skal spise:

1 kotelett og 1 tomat
1 pannekake m/1 ts sukkerfri tacosaus namm..
1 Brownie
1 Paella
Men her kan det nok skje forandringer..

Skrible
04-02-08, 15:55
Så langt i dag har Skrible spist:

1 ED eple/kanel bar
1 ED brownie
Liten salat (salat, agurk, sopp, 4-5 terninger fetaost..)

+ 1 liter vann

Skal spise svinefilet og noe grønt senere, og pøse på med vann...

indi
04-02-08, 16:50
Indis jubeldag
Vært hos edlegen og fått bare skrøyd, ned fire kg siste seks uker, og nå 81,7. Og jeg har tenkt skjerpingsskjerpings, men skal i fase tre! Ketosefri altså! Blir spennende.
Gikk sporenstreks å kjøpte lunsj etter legebesøk, og skeia ut med salat med mais, peanøtter, couscous og fire krutonger, og den gode persillepestoen.
Ellers har jeg spist et eple, en eplekanelbar og to egg. Nå skal jeg på spinning, og så ut og spise i kveld og.
Etter gårsdagen har både jeg og gubben litt problemer med tanken på alkohol... calvados er farlig:p. Men kjenner jeg meg rett blir det kanskje et glass vin...
Klemmer til alle:)

Pia
04-02-08, 19:00
Min dag:

* Kakao
* Pannekake ( lagt i vaffeljern, med ett egg, vaniljedråper og pittelitt bakepulver)
* Brownie
* Wok med kyllingfilet, broccoli, blomkål, paprika og litt purre
* Sjokoladebar

Ruska
04-02-08, 19:11
Min første ED dag har jeg spist:

- Sjokoladefrokostblanding m/soyamelk
- kyllingsuppe m/karri + 1 stor agurkbit
- sjokolade bar
- omelett m/brokkoli, agurk og gul paprika
- sjokoladepudding (skal ha etterpå - håper den er god :sikle:)

Si gjerne ifra hvis dere ser noe muffins i min dagsplan - jeg får dårlig samvittighet bare jeg spiser noe som heter noe med sjokolade :D

jeef-micro
04-02-08, 19:38
dagens mat:) (ganske ok-flink,men ikke helt 100% fase1...
frokost: Sjokobar
middag: litt kjøttdeig (ca 100 gr) og masse salat
mellom: sjokopudding
kvelds: capuchino

rett å slett bra til jeef å være :D

Distrea
04-02-08, 19:43
jeg er bare innom for å fortelle dere hvor STOLT jeg er av dere og starten på denne tråden. Jeg TRÅR til i morgen med å være like flink som dere!

Blir spennende å ha en fase 3'er her- Lykke til indi! :klem:

indi
04-02-08, 22:36
Takk Distrea:) Nå har jeg nettopp kommet hjem, spist godt, kamskjell, kalvekjøtt og creme brulee, og en bitteliten potet og litt brød. Har god samvittighet og tenker at dette var ok, for en gangs skyld. Og jammen ble det litt vin i kveld og;)

jeef-micro
05-02-08, 09:59
Dagens mål :) Jeg er bedd på middag hjemme til mamma og pappa i dag, og planen min om fase1 går litt skeis føler jeg... men jeg er på fase2, og har gått ned 900 gram siste døgnet, så jeg håper jeg snart er nede på tickeren min da :p

uansett målene er:
4 ED-måltid
være flink å ta "pillene" mine
drikke 1,5 liter vann

Dilly
05-02-08, 16:31
I dag har jeg spist en sånn:

1. ED-tortilla (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=399021&postcount=40)

2. og så har jeg sannelig hatt meg en kald, hot sjokoladedrikk. Det går an når den er kald, men da ligner den mye på hvilken som helst pulverkur.

Nå koser jeg meg med et sånn http://bestsmileys.com/drinking/10.gif

3. Dagens ED-fase2-middag: ED-fase2-Brokkolistappe med kjøttsaus (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=399286&postcount=45)

4. Ikke bestemt ennå

indi
05-02-08, 19:46
En edcapuccino
seks små kyllingvinger
to capucino, m lettmelk
halvliter colalight
salat til lunsj
eple (er så kjekt med frukt!!!)
kyllingfilet, litt sopp og blomkål til middag
en atkinsbar

Er mett! Syns det er mye mat på fase tre... Men det går seg nok til. Ambisjoner om mye trening og OPP i muskelmasse til neste supervektveiing...

Trening:
15 min oppvarmen på spinningsykkel, seks apparater, kjekt å prøve styrketrening igjen!

Skrible
05-02-08, 20:38
Jeg har spist...

1 bitteliten 'sandwich' - 1 skive røkt kyllingfilet, 2 salatblader, litt magerost
1 ED praline bar
1 ED pannekake (med sukkerfri tacosaus)
svinefilet + sopp

+ 2 liter vann
+ tullete cavalier-sjokoladeplate :o

jeg 'bytta' et ED-måltid med en brødløs sandwich, siden jeg var litt karbohydratbetenkt... vet ikke hvor lurt det var, men jeg skal høre med lege om et par dager.

Ruska
05-02-08, 20:54
Min dag:

- ED sjokolade frokostblanding
- ED Suppe + salat, agurk og tomater
- ED sjokobar
- ED omelett m/sjampignong
- ED jordbær dessert

har MEGAvondt i hodet i dag, håper det forsvinner....og har vært sulten...:(

Distrea
05-02-08, 20:57
Min første ED dag! vekttap til nå 0 :D

Frokost av ett egg og litt pølse
pannekake
eplekanel bar
brownie (ikke spist ennå)
ti nøtter :o måtte ha noe salt drukket halv liter pepsi, to kopper kaffe og 1,5 liter vann

jeef-micro
06-02-08, 08:04
maten gikk litt til he*#¤% i går... Jeg fikk mensen og greide ikke si nei til en bit grandiosa :eek: (når man førs skal sprekke så hadde jeg kunne valgt noe annet enn grandis da men... Trenger litt rumpesparking her!!!

Dagens mål er som de tø forrige dagene: vann, piller og 4-5 ED-måltid :) krysser fingre for meg selv..

Distrea
06-02-08, 08:41
Fyyyyy Jeefern!.... Dette er ikke veien til trekant bikinien!.... åsså grandis da!... fysj.....men syns du var pitte litt flink for at du stoppet ved ett lite stykke:o

Skrible
06-02-08, 15:39
Så langt i dag:

'sandwich' (1 skive kyllingfilet, noen salatblader, bittelitt magerost)
1 ED praline bar
1 ED ost- og gressløkomelett

+ 1.5 liter vann

Blir noen kyllingbiter og blomkål senere. (og sikkert minst en halvliter vann til)

Dilly
06-02-08, 16:00
Det er noen som aldri lærer..

Har ikke fått begynt på dagens meny ennå. Sliter med konsekvensene av Cavalierbarene som overfalt meg tidligere i dag. 3 stk. Er jeg ikke flink? :o:eek:

Men så ble det en halv grillkylling og litt salat til middag.
og et deilig glass rødvin

:o og midt på natta ble det resten av middagen fra i går, nei forgårs.. ED-fase2-Brokkolistappe med kjøttsaus (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=399286&postcount=45)
(smakte forresten minst like godt nå)

indi
06-02-08, 18:20
maten gikk litt til he*#¤% i går... Jeg fikk mensen og greide ikke si nei til en bit grandiosa :eek: (når man førs skal sprekke så hadde jeg kunne valgt noe annet enn grandis da men... Trenger litt rumpesparking her!!!

Det er noen som aldri lærer..

Har ikke fått begynt på dagens meny ennå. Sliter med konsekvensene av Cavalierbarene som overfalt meg tidligere i dag. 3 stk. Er jeg ikke flink? :o:eek:

Indi langer ut skikkelig med høyrefoten her! Fy til begge to! :mad::mad::mad:
Håper dere har innskudd i motivasjonsbanken, så der er noe å ta av! Vet ikke helt om det går an å søke motivasjonslån... Må ringe og sjekke...
Men når en nå først skal skeie ut, grandiss og sjokolade??? Finn på noe bedre til neste gang!
;)

Min dag:
Kyllingvinger og kyllingbryst til frokost
Stekt blomkål
Edcapuccino
En kyllingfajitas på restaurant
Ikveld blir det litt omelett og et eple.
20 min på crosstrainer, 45 min spinning, fem apparater m tung belastning, 4x10 rep.

Syns jeg spiser mye mat! :p

Ruska
06-02-08, 19:54
namenam Indi - din meny så veldig god ut :sikle:

Min dag:

- ED sjokolade frokostblanding m/soyamelk
- ED pannekake à la Dilly (litt salat, agurk og paprika, men uten tacosaus)
- ED praline bar (den var bedre en sjokoladebaren...:D)
- ED omelett m/sjampignong, agurk og litt rød paprika
- ED cappucino eller sjokolade (litt senere i kveld)

Mye mindre vondt i hodet i dag og ikke fullt så sulten, men håper det blir enda litt bedre i morgen.

Distrea
06-02-08, 21:56
Jordbær dessert
sjokolade bar
omelett med ett ekstra egg og chillikrydret sopphar bare rukket 3 måltider, bør jeg ta en kakao eller noe selv om jeg ikke er sulten?

Titti
06-02-08, 22:52
Ja, jeg hadde tatt et måltid til hvis det er lenge siden du har spist. :ja:

Distrea
06-02-08, 23:23
da bli det en pose til nattmat:p

jeef-micro
07-02-08, 00:08
Spark meeeeeeeeeeeg :mad:

indi
07-02-08, 00:15
NÅ Igjen????

jeef-micro
07-02-08, 00:18
ikke så ille som grandis da, men jeg sliter litt med motivasjon på fase1... prøver igjen i morgen (men flinkere i dag enn i går da)

indi
07-02-08, 00:21
Ok... Motivasjonsvibber på vei til deg:) Trø til, du klarer det!

jeef-micro
07-02-08, 00:30
Ok... Motivasjonsvibber på vei til deg:) Trø til, du klarer det!

takk! skal klare det... jeg tror at om jeg greier ei uke eller to i fase1 så kan jeg gå ned litt... har et mål om å ha en behagelig bunad 17 mai i år :D

jeef-micro
07-02-08, 08:44
Dagens mål (som jeg SKAL holde...
1,5 liter vann og 4-5 ED måltid :)

Skrible
07-02-08, 10:39
Heh, dagen i går ble avsluttet med noen glass hvitvin :o

indi
07-02-08, 10:55
Jeg er jo også glad i vin... og det ene glasset som er lov ble gjerne litt stort! Har tenkt mye på det, størrelsen på vinglassene mine... Har et som tar ei halv flaske, det er passe syns jeg;)
Men etter det jeg har klart å finne ut av, er eneste konsekvens av vindrikking at det hele går litt seinere. Jeg var aldri ute av ketose pga vin. Men det er nok viktig å ikke drikke vin med for mye sukker!
:)

Skrible
07-02-08, 14:46
Jeg er jo også glad i vin... og det ene glasset som er lov ble gjerne litt stort! Har tenkt mye på det, størrelsen på vinglassene mine... Har et som tar ei halv flaske, det er passe syns jeg;)
Men etter det jeg har klart å finne ut av, er eneste konsekvens av vindrikking at det hele går litt seinere. Jeg var aldri ute av ketose pga vin. Men det er nok viktig å ikke drikke vin med for mye sukker!

Hehe, nå har jeg jo dessverre ikke så god oversikt over sukkerinnholdet i vinen de serverer på tilfeldige utesteder - men jeg var i alle fall flink, synes jeg, som ikke bare gikk for ølet. ;) Student er man jo...

Dilly
07-02-08, 14:50
Heh, dagen i går ble avsluttet med noen glass hvitvin :o

Noen????? æææ... :) hvis den ikke var veldig søt, men sånn vanlig mat/kosehvitvin så gikk det sikkert greit. Tror det er veldig lite karber i sånn vin.

Dilly
07-02-08, 15:00
Når det gjelder karber i vin, så har nok dette vært diskutert her inne før, men det finner jeg ikke nå. Jeg sjekka på vinmonopolets vareutvalg og se på

For eksempel denne (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Veo_AFep?Pr oductUUID=TEUKdlGlUWcAAAEIpLxkSkQD&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList)

Dette er jo en helt vanlig drikkehvitvin, lett og grei. Den har 4,2 g sukker pr liter. Det blir jo ikke mye. 1 gram sukker er 1 gram karbohydrat. og så 4,2 pr. liter... da blir det bare ca 0,7 pr glass, hvis de er vanlige små på 1 1/2 dl. sånn ca.

Kan hende at jeg er på bærtur, hva tror dere om dette?

Dilly
07-02-08, 15:02
Dagens mål (som jeg SKAL holde...
1,5 liter vann og 4-5 ED måltid :)

puff, puff.. :) går det greit ennå?
Masse sterke viljestyrkevibber herfra :)

Dilly
07-02-08, 15:03
I dag er det ED-torsdag
Jeg har begynt så vidt med en *sjokoladedrikk, og planlegger å ha en *paella snart.

ja, nå har jeg kommet så langt:

Frokosten ble sjokoladedrikk,
så ble det paella
og så ble det ei tortillapannekake med salat og jalapeno
og så ble det en hekto kjøttdeig med litt salat og krydder

og et glass rødvin:)

jeef-micro
07-02-08, 15:38
Hittil alt vel :) en cappuchino og en muslibar... holder på å lage brokkoligrateng nå da, og har litt ost på den for å få litt mer smak... er ikke snakk om så mye

Skrible
07-02-08, 17:58
Flink Jeef. :) Jeg merker at jeg er ganske liberal med ekstra protein-holdige ting, skjønt jeg prøver å velge lavfett så lenge det er eurodiett... noen terninger fetaost på pannekaka, for eksempel, var kjempegodt!

Hittil i dag:

ED karamell/vanilje bar
ED cappucino
ED pannekake (tabascosaus og litt feta)

+ 1 liter vann

En halv liter vann til og litt tunfisksalat i løpet av kvelden. :)

indi
07-02-08, 18:40
I dag er det ED-torsdag
Jeg har begynt så vidt med en *sjokoladedrikk, og planlegger å ha en *paella snart.

Nettopp begynt??? Litt av en døgnrytme på damen... Satt ikke du oppe til seint og skreiv og? SKal jeg sende noen sovevibber? Klem til Dillyen jaffal:)

Dilly
07-02-08, 21:12
Flinke folk her :).. Skrible, så lurt med tabasco på pannekaka! Det skal prøves. I dag brukte jeg 2 skiver jalapeno oppå.. det var godt.

Dilly
07-02-08, 21:13
Nettopp begynt??? Litt av en døgnrytme på damen... Satt ikke du oppe til seint og skreiv og? SKal jeg sende noen sovevibber? Klem til Dillyen jaffal:)

Takker og re-klemmer go'indien... nei da, ingen sovevibber trengs, men om en god uke så må noen hjelpe meg å snu døgnet på hodet igjen. Pusler og leser til eksamen som er neste fredag, stønn.......... :eek:

Ruska
07-02-08, 21:59
oj oj - jeg klarer ikke holde følge meg dere skravledamer :p men
det ser ut til at det er en god dag for de fleste av oss, og det er BRA :D

Min dag:

ED frokostblanding
ED praline bar (me like :D)
ED kyllingsuppe m/karri
ED sjampignong omelett
ED sjokoladedrikk

Dag 4 og hodepinen er borte :w00t: - jeg er et nytt menneske :D

Distrea
07-02-08, 22:26
Null vondt i holdet her, men isteden veldig vondt i magen. Håper da inderlig jeg tåler barene, som er SÅÅÅÅ enkle å ha med når man skal noe.

litt av en sjoko frokost.
praline bar (me like toooooo)
kyllingsuppe som saus til blomkål
sjokoladepudding

jeef-micro
07-02-08, 22:32
jeg slier også mye med magen, men tror ikke det har noe med barene å gjøre.
i allefall skal jeg rapportere dagens mat :p

frokost: capuchino
lunsj: muslibar
middag. brokkoligrateng
mellom: brokkoli og agurk
kvelds: musli (jeg har kjøpt fase3-musli for jeg greier ikke å spise sjokolademuslien, og siden legen har sagt fase3 så er det vel ok...

Distrea
07-02-08, 22:40
brokkoligrateng

er det den vanlige i butikken? eller lager du selv... er lenge til jeg kan spise slikt :o

jeef-micro
07-02-08, 23:16
brokkoligrateng

er det den vanlige i butikken? eller lager du selv... er lenge til jeg kan spise slikt :o

burde kanskje stå " på hver side av den gratenggreia... bruker bare blomkål med litt ost og melk som jeg steker i ovnen... hadde sikkert vært mer grateng om jeg hadde brukt fløte men...

indi
08-02-08, 08:42
Gårsdagens indi (ikke spark for hardt da)!:
Edpannekake
Salat på jobb, m persillepesto, ei skjei mais og couscous
Salat m svinekjøtt, bare litt...
Edcapuccino
Eple
Og så var jeg hos ei venninne å spiste bosnisk, greie pitaer og fiskesuppe, men DESSERT som kunne foret et lite afrikansk land, epler og nøtter og sukker... Spiste mer sukker i går enn jeg har gjort på fem måneder tilsammen! Og en snei med kake og... (men syns ikke det var sååå godt da).

Vil holde meg unna sukker, det er bare ikke verdt det. Og det er vanskelig å holde roen når det er så mye som er lov å spise.

Trening:
Sett 1 og 20 min crosstrainer. Økte litt på vekten på noen av apparatene, blir kjekt å se hvor mye jeg klarer nå når jeg er så systematisk!

Distrea
08-02-08, 08:52
http://www.skravlelatte.no/images/smilies/dunke.gif -.-- hehe, nei da! etter 5 mnd, så syns jeg du fortjente en liten utenfor dag.

Jeg kjenner selv at når jeg får mer karber, særlig av den for meg ulovlige arten,(frukt, sukker, mel) så er det MYE vanskeligere å holde seg på den smale sti.

Nå er det en ny dag og nye muligheter :klem:

jeef-micro
08-02-08, 09:51
dagens mål:
pilelr, vann og ED-matog alle som så beskrivelsen min av brokkoligratengen så at det var en skrivefeil der... jeg bruker brokkoli og ikke blomkål selvfølgelig..

Skrible
08-02-08, 13:20
Hittils:

1 ED eple/kanel bar
1 ED cappucino (er veldig glad i den jeg)

+ 0.5 l vann

Treg dag i dag kjenner jeg, og ikke bestemt meg for middag heller...

indi
08-02-08, 14:07
Min dag
Edkakao
fem kyllingvinger
Edpannekake
Omelett med to egg

Sulten i dag! Planer om litt kalvekjøtt og ratatouille seinere, nå trening!

Dilly
08-02-08, 15:16
Så er det en ED-fredda..
Har rukket en frokost: Sjokoladepudding
og en middag: Hvalkjøttgryte med blomkål (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=400592&postcount=63)
en pannekake vallfeljernet :p nammmnamm

Ruska
08-02-08, 16:38
Her er min dag:

ED sjokofrokost
ED suppe + bolle salat, agurk, paprika
ED praline bar

tror middag blir ED omelett og til kvelds enten sjokodrikk eller en dessert (men IKKE jordbærdessert-ugge-bugge-yæki)

Synes dere spiser så lite jeg - er dere leie av ED posene eller er dere ikke særlig sultne??

Me wonder ;)

indi
08-02-08, 17:37
Synes dere spiser så lite jeg - er dere leie av ED posene eller er dere ikke særlig sultne??

Me wonder ;)

Jeg husker at jeg ikke var veldig sulten på fase en... og tenkte egentlig helt "feil", at jeg skulle spise meg mett på grønnsaker og så kom posene i tillegg, på et vis... og sånn er det jo ennå, jeg rister en suppe eller noe, står og heller den i meg ved kjøkkenvasken, og så setter jeg meg ved bordet etterpå og spiser "skikkelig" mat... Blomkål og sånn:rolleyes:

Distrea
08-02-08, 18:50

Me wonder ;)

for meg har det holdt med 4 måltider, men det er nok for at jeg ikke jobber nå. hadde jeg vært oppe tideligere måtte jeg sikkert hatt 5.

I "middagen" pøser jeg på med grønt, så jeg blir skikkelig mett, har sikkert litt å si det også.

Ruska
08-02-08, 20:01
Akkurat ja - jeg har vært skikkelig lat :( og spist for lite grønnsaker.. jeg har f.eks bare kokt brokkoli en gang - ellers så blir det litt salat, et par skiver paprika og agurk...

Jeg har gjort motsatt av deg Dilly - jeg har satt meg ned med posematen og bare hatt pittelitt grønnsaker til - synes de blir så kjedelige uten skikkelig saus, ost eller no :o

Skjerpings...

Forresten - har dere smakt creme brulé'n? Var den god og hvordan ble den best?

Ha en kjempefin fredagskveld flickor :klem:

Dilly
08-02-08, 20:05
Hei Ruska, nei jeg har ikke smakt den der creme brulé'n. Tok vel litt skrekken av jordbær og ferskendessertene. Har karamelldessert også, men æsj. Men det hadde vært interessant å høre noe om den..:)

indi
08-02-08, 20:08
Creme bruleen er helt ok den:)

Ruska
08-02-08, 20:18

lager du den som anvist på pakken eller har du en magisk hokus pokus ingrediens oppi :p

mener Titti sa at hun lagde alle desserter og drikker som shaker med melk og is, men det kan da ikke stemme for creme brulé'n :confused:

tror jeg tar en kald sjokodrikk i stedet jeg.... latsabb som jeg er, hi hi

indi
08-02-08, 21:29
Tror nok den funker som smoothie og, men jeg gjør akkurat som på pakken... :)
Og det er jo de enkle tingene som går fortest hos meg og! Barer og pannekaker...

Distrea
09-02-08, 01:41
så var min dag over... nå er jheg sånn litt full, men prøver allikevel

1 brownie... nam
panneklake som vaffel... herregud så godt
skinkeomelett, måtte ta ut skina som var uspiselig, stekte raspet blomlål og fin skåret sopp og hadde på... godt

kveldsmat var vanilje bar... greit nok

:full:

indi
09-02-08, 11:21

Glemte å si at den seff ikke smaker som creme brulee! Men det ante dere vel helt uten at jeg sa det første gangen ja...

Ellers er jeg så stolt av dere alle, flinke jenter! Litt vin og sånn er bare bra, og viktig å tenke over hva som er motivasjonsfaktorene... på en sånn lat lørdagsmorgen...

Fin lørdag til alle!

Ruska
09-02-08, 21:36
Min dag:

ED kakao
ED sjampingnong omelett m/salat, sjampignonger og agurk
ED praline bar
ED potet-suppe (:( æsj)
ED sjokoladepudding (ikke spist ennå)

Vond i magen min i ettermiddag...

indi
09-02-08, 21:39
Mat i dag:
Edpannekake
Gulrotmuffins på kafe
Salat m litt kalvekjøtt fra igår
Reker og to avokado

Åpna en chablis, premier cru la vallons, var småpen den!
Treningsfri i dag, deilig det og...

Distrea
09-02-08, 21:46
Kakao (kald)
2 pannekaker
brownie
Grønnsaksuppe fysj og æsj, den gikk i vasken

Dilly
09-02-08, 23:54
Så er det lørdag, og slett ingen flink dill...har vært på "hytta" og skuffa snø. Ikke orka å lese i dag, men det må jeg.

frokost var sjokoladefroksot

så en pølse i glutenfritt brød. Tenk at de har glutenfri meny i et gatekjøkken i Kristiansand! Så fint. (altså, jeg aner ikke om jeg er allergisk for gluten, men jeg blir i alle fall dårlig av noe med vanlig mel i nå for tiden)
og en biff m/blomkålmos og brokkoli

4-5 glass rødvin og en boks Hansa Ultra.

Nå er jeg passe kokt både utenpå og inni.

Skrible
10-02-08, 15:21
Gårdsdagen ble litt hulter til bulter med

1 ED cappucino
1 ED vanilje/karamell bar
1 kyllinglår + salat
enda et kyllinglår (siden jeg ikke kom meg hjem for å finne mer EDmat)

indi
10-02-08, 19:39
Min dag
to steikte egg
to kyllingvinger
EDkakao
En appelsin
Svinefilet, ratatouille, blomkål og en spiseskje ris
EDbrownie (snart)

Sykkeltur 20 km, spinningtime 45 min og fem apparater:)
Fin dag!

Veldig greit å være med på denne tråden og skrive ned hva jeg spiser, blir litt mer bevisst på hva jeg putter i meg og at dere andre faktisk leser det, og kan sparke litt innimellom:)

God søndagskveld:)

Distrea
10-02-08, 19:43
to kyllingvinger :eek: hvordan klarer du... det er jo så godt :o

Min dag

sjokofrokost, silte den for "korn"
Sjokopudding
omelett med ett egg, masse sopp og litt purre
eplekanel bar

Dilly
10-02-08, 19:43
Min dag så langt:

Sjokoladefrokost
middag med 2 Lidl-tysk-bratwurster og brokkoli. De pølsene veier 65 gram pr stk og inneholder 1 karbo pr 100 gram.Ja, hadde på litt Idun pølsesennep altså, og litt smør på brokkolien....

Ruska
10-02-08, 19:53
Min ED-dag:

Sjokoladpudding
Asparges-suppe
Skinkeomelett m/salal, agurk og paprika
Capuccino (etterpå)

Stod opp litt senere i dag siden det er søndag og det blir derfor 1 ED-produkt mindre :)

indi
10-02-08, 20:09
to kyllingvinger :eek: hvordan klarer du... det er jo så godt :o

Var bare to igjen! En sånn pose med hot provence kylling tror jeg det het! Så gode at de er farlige;)

jeef-micro
10-02-08, 21:48
Jeg er tilbake :p

har vært litt fraværende med nattvakter og dagvakter om hverandre og bare rot i maten... men nå er jeg på nett igjen og klar for å skjærpe meg (igjen)

Ruska
11-02-08, 20:37
Min ED-dag:

ED capuccino m/soyamelk
ED pannekake
ED eple-bar (grei nok den)
ED oste-omelett m/salat

Ruska
11-02-08, 20:38
var jo ikke ferdig med å skrive - que pasa..?

Kvelds: ED-sjokopudding tror jeg

Sånn - ferdig :-)

Distrea
11-02-08, 20:42
hehe... sånn kan det gå:p

capucino

omelett med ett egg, masse pittesmått brokkoli som jeg stekte i litt smør under lokk, hadde i litt purre til slutt, velgig digg!

brownie

silt sjokofrokost :rolleyes:

indi
11-02-08, 21:05
Dagens mat:
To egg
Salat på jobb
Thaisuppe m litt kylling
EDbrownie
Litt svinekjøttpålegg og ei lita skive... (hmmm... ferskt brød...)
En Atkinsbar

Trening (klart å vase vekk treningsprogrammet:( men det må jo ligge en plass!!)
60 min spinning, 10 min step og to apparater. Ga alt på spinning idag og kunne holdt på for ever... endorfin er undervurdert! ;)

Dilly
11-02-08, 22:20
Flinke jenter :)

Jeg ikke flink, begynte med sjokoladepudding til frokost og vaniljepudding til lunsj.
Men så var det slutt på morroa denne dagen..

Distrea
11-02-08, 22:24
dilly da! sterkere tilbake i morgen :D

indi
12-02-08, 20:21
Dagens mat og ingen trening:
To egg og litt kjøttdeig
salat på jobb
EDbrownie
EDpannekake
1 kyllingbryst
2 pizzabiter (jeg trodde jeg savna hjemmelagd pizza, men kan godt klare meg uten ja...)

Nå stikker jeg til spania:)
Oppføre dere fint mens jeg er borte da!!

Distrea
12-02-08, 20:56
REISER DU FRA OSS? ... god tur :D

Sjokofrokost (silt så klart):D
Blomkålmos og sopp med 20 g smør:o
ED bar
brownie

indi
12-02-08, 21:40
Bare ei uke:) Så er jeg plutselig tilbake!

Dilly
12-02-08, 21:58
Nå stikker jeg til spania:)
Oppføre dere fint mens jeg er borte da!!

Jammen, skal du reise fra oss? men, men....

Da må du i alle fall ha en jysla go tur :)

http://bestsmileys.com/undersun/5.gif

Dilly
12-02-08, 22:01
Ja, denne dagen henger vel på greip ennå. Skal vi se, det var sjokoladefrokost, og så en cappuchino, det var den siste heldigvis:eek:. Og så har jeg spist middag med kyllinglår og salat. Senere ble det pannekaketortilla med salat.
Skal ha en ED-ting til.

Ruska
12-02-08, 22:11
God tur Indi - jeg er grønn av misunnelse :D

Min dag:

ED capuccion
ED spinat-suppe m/salat, tomater og agurk (kjedelig salat :()
ED eple-bar
ED pannekake m/ekstra egg
ED sjokopudding

Tenkte jeg kanskje klarte meg med 4 produkter i dag, men neida...

1,5 timer trening hos fysio.

Ruska
13-02-08, 22:27
Min dag:

ED cappuccino m/vann
ED osteomelett m/tomater, paprika og salat
ED sjokobar
ED grønnsakssuppe m/chili - ble greit nok
ED sjokodrikk

Hvor er alle sammen i dag da??

Robyn
14-02-08, 19:24
Min første ED dag ble sånn:

Praline bar
Sjokofrokost
Pannekake
Kyllingsuppe med kokt blomkål og broccoli
Brownies (står klare nede, har ikke spist enda)

Får se om jeg lager meg en liten salat etterpå og, føler meg litt sulten. :o

Ruska
14-02-08, 20:59
Fint å ha deg med Robyn - dette blir bra :p

Min dag:

ED-cappuccino
ED paella (endelig)
ED praline bar
ED creme brule (prøver den med melk og is i blendern... får se hvordan det smaker)

3-4 liter vann, 2 kopper urtete

Distrea
14-02-08, 21:23
jepp... dette blir bra!

slurk grønnsaksuppe ... ÆSJ!
pannekake
cappucino
paela-suppe :p

Ruska
15-02-08, 21:43
Min dag

- Asparges-suppe (har gått tom for sjokofrokost, varm sjokolade og cappuccino :(
- Spinat suppe og en skål salat
- Skinke-omelett m/sjampignong, grønn paprika og tomater + salat
- Creme brulé (uff - den er i kvalmeste laget altså....)

Distrea
16-02-08, 01:22
- sjokobar
- omelett med 2 ekstra egg, en spisesje bacon:o masse sopp, litt purre, litt salat med løk og paprika og en spisesje dressing:o
- en halv pannekake og en halv brownie

har hatt gjester i dag så har tillat meg noe ekstra og gjort om litt så jeg også kunne spise kake til kaffen... selv om jeg har unne meg litt ekstra er jeg GODT fornøyd med meg selv:D

Robyn
16-02-08, 11:35
I går ble dagen min sånn:

Brownies
Varm sjokolade
Pannekake med stekt paprika, løk og salat (x2)
Sjokolade bar
1/2 sjokopudding (merkelig bismak)

I dag har jeg startet med Brownies, og så blir det definitivt pannekake-tortilla igjen.
Ellers får vi se utover dagen. :)

Ruska
16-02-08, 20:03
Min dag:

- Sjokobar
- Aspargessuppe
- Paella
- creme brule senere kanskje (har ikke noe annet)

2 urtete, 1 koffeinfri kaffe og vann

Distrea
16-02-08, 20:26
- blomkålmos med en liten dæsj smør
-brownie
- sjokobar
- blomkålmos med dæsj smør :o

Robyn
16-02-08, 20:39
Brownies
Sjokoladepudding (smakte litt mindre py i dag, men fortsatt ikke godt)
Pannekake x 2 (fylt med paprika, løk og salat)
Praline bar

Titti
17-02-08, 21:24
Jeg gikk fra å synes sjokoladepuddingen var æsj æsj til å bli en av mine favoritter. ;)

Titti
17-02-08, 21:25
-brownie
- sjokobar
Du skal ha litt smør/olje i løpet av dagen vet du, så spørs hva du mener med en dæsj. Ikke sikkert det er så ille som du føler. ;)

Distrea
17-02-08, 21:36
en dæsj var 15 g... og det to ganger... 30 g på en dag, er kanskje litt mye?

står det noe sted at vi skal ha?... trodde det bare var hvis man ikke klarte seg uten jeg... på den fase en greia står det, 1-2 ss olje som dressing, ingen ting annet om olje eller smør. Må huske å spørre når jeg skal til legen... bør vel ikke ha for lite karber/ kcal iløpet av en dag heller:confused:

Titti
17-02-08, 22:06
Jeg husker ikke helt jeg heller, men har hvertfall brukt olje/smør til steking og ikke tenkt så mye på mengden.

Ruska
17-02-08, 22:09
-brownie
- sjokobar

Dette er vel bare 2 ED-produkter på en dag. Burde du ikke spise flere?
Blomkålmos skal jo være i tillegg til produktene - eller kanskje du har fått beskjed om noe annet?

ikke meningen og bry meg altså, men dette så bare lite ut... :o

Ruska
17-02-08, 22:11
en dæsj var 15 g... og det to ganger... 30 g på en dag, er kanskje litt mye?

står det noe sted at vi skal ha?... trodde det bare var hvis man ikke klarte seg uten jeg... på den fase en greia står det, 1-2 ss olje som dressing, ingen ting annet om olje eller smør. Må huske å spørre når jeg skal til legen... bør vel ikke ha for lite karber/ kcal iløpet av en dag heller:confused:

I brosjyren jeg har står det 1-2 ss olje - jeg trodde det var per dag jeg, så jeg har holdt meg til det + max 1 ts smør til steking av og til.

Ruska
17-02-08, 22:13
Min dag:

ED musli m/røde bær bar (ikke favoritt akkurat)
ED aspargessuppe
ED skinkeomelett m/salat, sjampingong, paprika
ED creme brulé

2 kopper urtete, 1 kopp koffeinfri kaffe og masse vann.

Robyn
17-02-08, 22:28
Sjokofrokost x 2
Praline bar
Brownie
Kyllingsuppe med blomkål og broccoli

En skive Norvegia :o

Distrea
17-02-08, 22:30
Ja, det var vel litt lite, men hadde dårlig samvittighet for smøret.
Full skjerpings!

- ED bar
- Omelett med ekstra egg, issalat og løk
- brownie
- sjokofrokost

jeef-micro
18-02-08, 12:17
et lite tips om du ikke syns müslibarene er gode, så er de bedre om man smuldrer de opp og har på litt skummetmelk... blir nesten som frokostblanding (jeg har brukt det mye for jeg syns sjokolade er helt forferdelig som frokost)

Ruska
18-02-08, 13:18
et lite tips om du ikke syns müslibarene er gode, så er de bedre om man smuldrer de opp og har på litt skummetmelk... blir nesten som frokostblanding (jeg har brukt det mye for jeg syns sjokolade er helt forferdelig som frokost)

AHA - det skal prøve. Tusen takk for tipset :snill:

Ruska
19-02-08, 21:06
Min ED-dag

Spinat-suppe (tom for melk, måtte spise suppe...:()
Asparges-suppe
Eple-bar
Oste-omelett m/ett extra egg og salat og sjampignonger

Tror ikke det blir noe mer i dag. Håper å få ny ladning produkter i morgen - please please please, jeg MÅ bare få noe annet å spise enn supper og omeletter!!

Robyn
19-02-08, 21:11
Mandag:
Sjokofrokost x 2
Pannekake
Creme Brulee
Praline bar

Tirsdag:
Sjokofrokost x 2
Creme Brulee (i underkant av halv porsjon, resten gikk i søpla)
Brownie (1,5 porsjon)
Sjokolade bar

Distrea
19-02-08, 22:28
I dag føler jeg at jeg har spist utrolig mye! :eek:

- Omelett med løk, issalat og purre ved siden
- Brownie
- blomkål/brokkoli suppa til Gerd
- ED bar
- omelett med salat

Distrea
20-02-08, 19:48
I dag kjenner jeg at jeg er en smule lei omelett :o... hadde vært godt med en middag som smaker gitt!

Bruker du ferdig wok-blanding Robyn? i tilfelle, hvilken?

- pannekake
- blomkålsuppa til Gerd
- Omelett
- ED bar
- sjokoladepudding

Dilly
20-02-08, 20:36
I dag kjenner jeg at jeg er en smule lei omelett :o... hadde vært godt med en middag som smaker gitt!

Kan jeg friste med en varm seng?

http://www.aperitif.no/oppskriftsbilder/63194/Gronnsakseng-225b.jpg

Oppskriften står her:

Varm grønnsakseng (http://www.aperitif.no/utskrift_matoppskrift.db2?bid=63194)

Ekstra krydder skader vel ikke...

Distrea
20-02-08, 20:40
Det så veldig godt ut da!... kanskje trauste meg skal ut å kjøpe slike grønnsaker jeg aldri har brukt:o litt dårlig på slikt jeg.... men GUD så god jeg er på kjøtt greier! :D

Titti
20-02-08, 21:05
Nam, nam, du er så kreativ, Dilly. Kommer gjerne på middag en dag! :D

Dilly
20-02-08, 22:51
Nam, nam, du er så kreativ, Dilly. Kommer gjerne på middag en dag! :D

He he Tusen takk, men det er du også :klem: Det er kjempegøy å dele med seg litt og prate om mat http://bestsmileys.com/eating2/5.gif opphengt i mat? eh... ja:o

Distrea
20-02-08, 22:53
HØRTE JEG MAT? http://bestsmileys.com/eating2/5.gif

Titti
21-02-08, 10:32
http://bestsmileys.com/eating2/5.gif

Robyn
21-02-08, 11:05
Onsdag:
Sjokofrokost
Brownie x2
Sjokoladebar

Bruker du ferdig wok-blanding Robyn? i tilfelle, hvilken?
Nei, ikke nå mens jeg er på ED.

Bruker disse grønnsakene:
Paprika
Løk
Champignon (på boks)
Bønnespirer (på boks)
Broccoli (bruker frosne topper)
Squash (has i senere enn det andre da det trenger mindre tid)
Chili (fersk, en liten bruker jeg)

Du kan også bruke bambusskudd om du liker det, jeg er ikke så glad i det.
Tror babymais må være greit og, er kun 2,5 g pr 100 i den.

Krydrer med masse peppermix og litt soyasaus.

indi
21-02-08, 19:20
Ok, min ED-dag, som ikke er særlig ED men uansett.
Våkna 13, og tenkte på at jeg måtte handle, som jeg fikk somla meg til kl 15. Spiste to egg, og litt grønnsaker, og et eple. Middag ble det nå nettopp, en stor biff, rett over 200 g, og en halv gedigen grillet paprika, (300 gr i ovnen, må snus og det går fort!) og stekte grønnsaker, løk, chili, sopp, sukkererter.
Seinere i kveld skal jeg kanskje ta meg en dobbel 0-yoghurt... får se:)

Ruska
21-02-08, 21:16
Min ED dag:

Sjokofrokost :D yippy yeah, maten min kom i går!!!
Paella
Praline bar
Paella (kom skrubbsulten fra 1,5 time dans og tok det første og beste...)
Sjokopudding (etterpå)

Har trent mye i dag - 2,5 timer, så i dag trenger jeg mye mat.
Vel, mye mye - som dere kansje ser så ble det 0 grønnsaker i dag, isj da :o

Distrea
21-02-08, 21:29
en liiiten fusk i dag, hadde så lyst til å smake på rødebær bar, ... er ikke så imponert ;) jeg fikk nye varer i dag, nå er skapet fullt:D

- ED BAR
-Omelett med ekstra egg masse sopp og litt løk, mos av blomkål og 15 g smør
-1/2 rødefrukter-bar ... 21 karber i en hel:eek:
- snart ..crembrule... nyskjerrig på denne, lukta søtt og godt:p

Ruska
21-02-08, 21:37
- snart ..crembrule... nyskjerrig på denne, lukta søtt og godt:p[/quote]

lykke til med den - den gikk ned med et nødskrik her siden jeg ikke hadde noe annet søtt (bortsett fra jordbærdesserten....)

Håper din blir bedre :)

Forresten, jeg skal lage brownies for første gang i morgen og mener jeg har lest her inne hvordan og hvor lenge dere steker dem, men jeg finner det ikke..... anyone? :o

Distrea
21-02-08, 21:44
12 13 minutter så blir min perfekt. Da er den ¨litt rennende i midten. Den er ikke så god hvis den blir helt gjennomstekt.

jeg steker mange av gangen, går kjempe fint å fryse ned! syns det er såååå greit å ha noe ferdig jeg!

Titti
21-02-08, 21:57
Skjønner ikke hvorfor de selger de Musli-barene. Sofie "advarte" meg mot dem.
Var visst ofte en stopper for de som ikke gikk ned i vekt eller stagnerte.
Jeg merket ikke noe og spiste de innimellom.

Distrea
21-02-08, 22:01
Greit at den var litt syrlig, men den var ikke så veldig god, blir til en skjelden gang... dager jeg ikke spiser annen bar eller brownie kanskje.

Distrea
21-02-08, 22:02
den laktolighten... skal den blandes med 1,8 dl melk? hvordan tror dere den er å ha i kaffen? Soya melka skiller seg når jeg har den i koffeinfri og kokekaffe.... men mener den ikke gjorde det i vanlig:rolleyes:

Titti
21-02-08, 22:06
Jeg likte ikke de muslibarene noe særlig jeg heller, men syntes de funket greit nok til frokost i farta...

Den laktolighten har jeg ikke noe erfaring med.

Robyn
21-02-08, 22:16
Jeg har kun brukt laktolighten i Browniesene, så hvordan den oppfører seg ellers vet jeg ikke. Lukter ikke godt av den. :o

Min torsdag:
Sjokofrokost x2
Sjokoladebar
Brownies (1,5 porsjon)
En stor tallerken wokede grønnsaker (rød og grønn paprika, løk, masse sopp, squash), skikkelig nam. :D

Distrea
22-02-08, 21:04
Denne dagen har vært litt tøff, stort sett lyst på noe hele tiden

- Eple-rosin bar
- mos av blomkål og brokkoli, 15g smør og sopp
- litt av ne creme brulee.... FYSJ og ÆSJ
- ennå litt mos med litt smør pannekake til dessert
- brownie til kvelds :D

og nå er det visst ikke mer å få:o

indi
22-02-08, 21:09
Flinke dere er!!!
Jeg har skeia ut idag... Måtte liksom innom en mexrestaurant til lunsj, og så kjøpte vi polarbrød, som jeg aldri har smakt før... og de to tingene var i tillegg til alt jeg skal spise. Huff!

Distrea
22-02-08, 21:17
Flinke dere er!!!
Jeg har skeia ut idag... Måtte liksom innom en mexrestaurant til lunsj, og så kjøpte vi polarbrød, som jeg aldri har smakt før... og de to tingene var i tillegg til alt jeg skal spise. Huff!

NAMME-- håper det var NYYYDELIG:p

jeg har også skeia ut... men med at jeg spiste andre måltidet klokka 7, tredje kl 8 og fjerde kl 9 :o ... det er nok meningen at måltidene skal være spredt litt mer utover hele dagen :rolleyes:

Ruska
22-02-08, 21:28
jeg har også skeia ut... men med at jeg spiste andre måltidet klokka 7, tredje kl 8 og fjerde kl 9 :o ... det er nok meningen at måltidene skal være spredt litt mer utover hele dagen :rolleyes:

he he, har du vært sulten i dag eller bare fysen?? :p Alle dager er ikke like lette nei, ikke så rart med tanke på hvor beintøff denne dietten egentlig er (jeg vil ha kjøtt jeg vil ha KJØTT!!!!!)

skal lage brownien som du sa forresten - og så skal jeg fryse ned.

Bå skal jeg snart lage meg en sjokopudding-shake, de er så gooooode :D

Distrea
22-02-08, 21:33
ikke sulten... bare lyst til å bli mett lissom :rolleyes:

syns sjokopuddingen er god som den er jeg, får lage den på annet vis når man er lei ;)

veldig godt å ha ferdig i fryseren asså, skal snart lage mer jeg!

Ruska
22-02-08, 21:41
Skal på kino i morgen kveld, kanskje jeg skal ta med en brownie da, eller så blir det en bar.

Jeg sliter litt med å bli ordentlig mett jeg og.. er i ketose og har ikke søtsug, men lysten har sitt eget liv og den hugger i meg i ny og ne :o
Dropper å bli med venninnene mine på middag først, så slipper de at jeg sitter og sikler oppi maten deres.

Distrea
22-02-08, 21:46
jeg velger også å holde meg borte fra middager med andre. Greit når jeg kan lage selv... da kan de få omelett:D

indi
23-02-08, 20:38
Begynner å komme tilbake til normalen her, endelig og heldigvis...
en bit polarbrød m kylling, en dobbelnull yoghurt
en atkinsbar
nesten en hel lakseburger, masse blomkål og wokgrønnsaker
så må jeg ha noe mer, hmmm...

Dilly
23-02-08, 21:27
Denne dagen har vært litt tøff, stort sett lyst på noe hele tiden

- Eple-rosin bar
- mos av blomkål og brokkoli, 15g smør og sopp
- litt av ne creme brulee.... FYSJ og ÆSJ
- ennå litt mos med litt smør pannekake til dessert
- brownie til kvelds :D

og nå er det visst ikke mer å få:o

Jammen stakkars sultne lille deg da... buljong, urter, og noen få grønnsaker.. kanskje litt johannes, og krydder, alt hjelper, pepper varmer:hungry:

indi
24-02-08, 16:19
Har klart å la vær å spise ED-produkter i det siste (snart to uker siden, men var jo på ferie), men det er jo ikke bra, egentlig, for det betyr nok at jeg spiser for lite for en ordinær fase tre.
Jeg skal spise:
2 ED-produkter
2 frukt
2 porsjoner med kjøtt (150 g) eller fisk (200 g) eller 2 egg. Eller 1 porsjon meieriprodukter (sånn omtrent tilsvarende en halv liter skummet melk).
1 brødporsjon (to knekkebrød av den kjipe sunne typen)
Diverser grønnsaker er også på listen...

En vanlig dag (etter ferien) har vært:
1 halv brødporsjon
1 yoghurt (dobbelnull seff)
1 frukt
Halvannen kjøttporsjon (eller tilsvarende)
1 dl melk i latten...

Men altså ingen EDprodukter.

Ikke sikker på om jeg gidder bry meg heller!

Dagens:
1 polarbrød m kjøttpålegg
1 dobbelnullyoghurt
1 atkinsbar (den m hasselnøtter er mega!)
Omelett m tre egg
Og så blir det litt (mye?) biff til middag seinere.

Føler jeg trives med mye proteiner, brødmaten er greit men egentlig unødvendig, både yoghurten og frukten kan jeg godt droppe, og da spretter jeg vel i ketose igjen, noe som ikke er meningen.
Føler på meg at jeg er på nedtur igjen, idag var vekten 83,6, 100 g over det den var før jeg reiste på tur og la på meg 3 kilo.
Og så trener jeg masse hver dag da.

Ser dette fornuftig ut eller gjør jeg noe feil? Følte meg plutselig litt usikker her... (savner jo IKKE pulverposene da...)

Distrea
24-02-08, 17:45
Syns det ser heeeelt perfekt ut jeg, indi!... men jeg er jo ikke noe god påfase 3.. er ikke god på fase en en gang :o

Møtte en liten dump i dag igjen jeg. så jeg har skeia ut med det jeg inbiller meg er ett fase to måltid :D

- ED bar
- pannekake
- 130 g kjøttdeig, fresa masse sopp litt løk og paprika. Godt med salat ved siden av +en spisesje rømmedressing
- capucino blir kveldsmat

indi
24-02-08, 20:02
Virker ikke som noen stor dump det der:) Så lenge du ikke dumper hele tiden så! :)

Ruska
24-02-08, 20:41
Nei, jeg tror heller ikke det var en veldig stor dump Distrea :p

Min dag:

Sjokofrokost kl.12 (sov leeeenge)
Praline bar
Skinkeomelett m/sjampignong, tomater og salat
Sjokopudding (etterpå)

Sulten i hele dag.....:(

jeef-micro
25-02-08, 11:53
Jeg er tilbake, og har lagt planer for maten i dag... kan dere sparke meg hardt om jeg ikke gjennomfører?

lunsj: bar
middag: kokt brokkoli med kyllingsuppe (må få spist opp de ekle greiene
kvelds: sjokopudding
evt: brownie

kommer tilbakeog rapporterer hvordan det har gått..

Robyn
25-02-08, 18:37
Fredag:
Sjokofrokost x2
Brownie x2
Sjokoladebar

Lørdag:
Brownie x2
Pannekake
Sjokoladebar
Pralinebar

Søndag:
Brownie x3
Sjokoladebar

Mandag:
Sjokofrokost
Brownie
Pannekake
Sjokoladebar

I tillegg har jeg spist grønnsaker alle dager untatt søndag.

I dag woket jeg paprika, løk, champignon og spiste blomkål og broccolimos til. Var nesten som å spise ordentlig middag. :D

indi
25-02-08, 21:16
Kun en bar har jeg også hørt, men aldri to salte og to søte, heldigvis;)... Men hvis du fremdeles går ned, så går det jo! Dilly fant jo ut av der der (tror det var Dilly) med at der er nesten like mye karber i brownie som i barene, så det kan jo vær at det kan være et problem hvis du stopper opp.
Men jeg syns dere er knallflinke alle sammen! :)

Min dag:
Polarbrød, 1 egg
salat på jobb
eple
Satay på thairestaurant, spiste et par spiseskjeer ris og... (Men skal jo ikke være i ketose, selv om sticksen viste mørkerosa i går...)
1 kyllingfilet m vårløk og blomkål.
Ikke en eneste pulverpose idag heller, huff da:p
Vekten viser nedover hver dag, selv om det ikke er meningen, syns jeg det er ganske greit... Men målet for fase tre-biten for min del, er å øke muskelmassen, nå som jeg ikke skal være i ketose... Så det blir MASSE trening:D

jeef-micro
26-02-08, 00:59
dagen ble ikke så værst... ikke helt etter planen, men nære nok
middag: ED-pannekake og litt bacon
kvelds: sjokobar

ble litt få måltid, men jeg sto opp sent

Distrea
26-02-08, 11:10
hmmmm jeg går ned alt for sakte syns jeg :rolleyes: bare for å syte litt.
kutter helt ned til NULL brus i dag.

i går spiste jeg

- capucino
- omelett
- ED bar
- Pannekake

Robyn
26-02-08, 19:21
Min ED tirsdag

Sjokofrokost x2
Pannekake
Brownies
Sjokoladebar

Stekt løk, sopp og paprika.

I dag stoppet vekta på det samme som i går, og jeg kjente jeg fikk litt småangst. At man kan bli så tullete. :rolleyes:
Jeg har jo tross alt gått ned kjempebra hittil, men er så redd for at det stopper opp nå.

Ruska
26-02-08, 20:36
Min dag:

Sjokofrokost
Grønnsakssuppe m/salat, agurk og tomater + 2 skiver hamburgerygg
Choco-bar
Brownie (for første gang - ser litt sammensunken og snodig ut, men håper den er god :D)

1 t trening

Masse vann, 1 kopp urtete, 1 kopp koffeinfrikaffe

Distrea
26-02-08, 20:39
Har blitt litt mat denne tirsdagen også :) Tre uker er gjort unna alt, det har gått UTROLIG fort
vekttap 4 kilo

- EDbar
- blomkålsuppe, pannekake til dessert
- Brownie
- Cappucino til kvelds

jeef-micro
27-02-08, 00:02
fase2 dag i dag (jeg ligger litt imellom)

frokost: müsli
lunsj/middag: 100 gr kylling med salat
kvelds: to egg
mellom: en bar

Ruska
27-02-08, 20:32
Og jeg har innspurt på fase 1, bare 4 dager igjen til jeg skal på fase 2. Vekttap foreløpig på 8 kg :D

Sjokofrokost
Paella
Choco-bar
Ost-omelett m/sjamp., tomater, brokkoli og blomkål
Sjokopudding (etterpå)

Forresten så var den brownien i går ikke spes god - den var temmelig sterk og skarp i smaken.. lagde 1 stor. Kanskje bedre å lage 2 små ??

Distrea
27-02-08, 20:41
Og jeg har innspurt på fase 1, bare 4 dager igjen til jeg skal på fase 2. Vekttap foreløpig på 8 kg :D

WOW :heia:

Forresten så var den brownien i går ikke spes god - den var temmelig sterk og skarp i smaken.. lagde 1 stor. Kanskje bedre å lage 2 små ??

Syns den er kjempe god jeg, hvis den er litt rendene i midten. jeg lager en stor. Syns røra er NAM også... veldig NAM:p

Ruska
27-02-08, 20:57
Syns den er kjempe god jeg, hvis den er litt rendene i midten. jeg lager en stor. Syns røra er NAM også... veldig NAM:p

da kommer den rett fra ovnen da? min stod i flere timer før jeg spiste den..og da var den ikke rennende inni lenger nei...

Skal prøve å varme en i ovnen neste gang - lagde nemlig 4 store samtidig :o

Røra er god, helt enig. Kanskje jeg bare skal spise den rett fra bollen :p

Distrea
27-02-08, 21:02
jeg lager mange av gangen, de er skikkelig klissete inni når jeg varmer de i microen.

men de er sikkert litt sterke på smak også... men liker det jeg

Ruska
27-02-08, 21:12
jeg lager mange av gangen, de er skikkelig klissete inni når jeg varmer de i microen.

men de er sikkert litt sterke på smak også... men liker det jeg

okay - da skal jeg varme dem igjen neste gang. Smaker sikkert ikke så sterkt da.

indi
27-02-08, 21:27

Gratulerer:) Syns det er glitrende bra jobba!!!

Indis dustedag (skal ikke deppe lenge)
Frokost: orka ikke (kan det ha med for mye vin igår?)
Lunsj: salat? neida... Baguett med laks og eggerøre, den var riktignok grov
Middag: Tenkte på kylling, men plutselig hadde jeg bestilt en pizza
Kvelds: Tanken på kylling ble til 8 kyllingvinger og en yoghurt
60 min på spinning ble gjennomført på grusom viljestyrke og romlende mage(før kylling, jeg tåler visst dårlig brødmat!:confused:)

Jaja, noen dager er sånn og:)

Robyn
27-02-08, 21:38
I dag har mine måltider sett sånn ut:

Sjokofrokost x2
Kyllingsuppe med masse krydder og blomkål og broccoli
Brownies

Vurderer om jeg skal ta meg en bar nå helt på tampen av dagen.

Nok en dag unnagjort...

Distrea
27-02-08, 22:03
Den pizzaen skulle jeg gjerne delt med deg, indi! :D

- cappucino
- ED bar
- omelett med masse grønt og to ts CF
- karryblomkålsuppe
- pannekake

jeef-micro
27-02-08, 22:06
Dagens mat:
Frokost: capuchino
lunsj: eple-kanelbar
middag 150 gr karbonade
kvelds: kakao

Ruska
28-02-08, 20:08
Min dag:

Sjoko-frokost
Paella
Sjokopudding
Skinke-omelett m/sjampignong og salat
kveld.... mulig en brownie, en bar eller en sjoko-drikk

indi
28-02-08, 21:01
Min dag:
Frokost: Stekt egg og tre kyllingvinger
Lunsj: EDkakao
Middag: et egg og en boks med sjampinjong
1 atkinsfrokostbar, god!
Kvelds: Lakseburger og ratatoulle

Trening: 32 km på sykkel, deilig!

Distrea
28-02-08, 21:15
Så flinke dere er til å holde fokus:) jeg også :D

- ED bar
- omelett, med ett egg, masse sopp, litt paprika og løk
- brownie
- pannekake

to kopper kaffe, over to liter vann, tre slurker brus:o

Robyn
28-02-08, 22:17
Min ED torsdag:

Sjokofrokost x2
Brownie
Sjokoladebar

180 g løk og to bokser champignon stekt sammen.

Har kuttet drastisk ned på brus i dag og i går, tar bare litt om kvelden. Drikker ellers kun vann.

Distrea
01-03-08, 20:00
I dag har datteren overnattings bursdag.
Så her går det i massevis av godis og pizza. Ble visst litt desperat jeg :o

Endte med at jeg tok resten av alle grønnsakene fra i går.
Pluss 100 gr, kjøttdeig, ca en halv pølse, to salami, 5 osteskiver.
litt ketchup og litt rømme... utrolig godt!... men ikke lovlig :o
hadde ikke vært så ille hvis jeg droppet, ketchup, rømme, salami og ost :rolleyes:

resten av dagen ser slik ut

- Brownie
-ED bar
- og den volsaomme middagen :o

indi
01-03-08, 20:30
Sitter her og tenker på alt så finnes i et barnebursdagsselskap som du IKKE har smakt på jeg... bamsemums, sjokoladekake, smågodt, brus...
Så du er jo flink da!

indi
01-03-08, 20:32
Min dag:
1 polarbrød m skinke
100 g kylling
1 eple
1 atkinsbar
Fyllt paprika m kylling, litt sopp og løk

Plutselig viste vekten 1,1 ned, morsomt:)

Distrea
01-03-08, 20:34
må innrømme ajeg sliter litt asså ;)
Og værste er at det blir en ny sånn dag i morgen :eek:

nå har jeg spist halve geleen jeg suulle ha i morgen... hehe :o

Robyn
01-03-08, 21:20
Usj da Distrea. :p

Men det er jo ikke det verste du kunne spist, du har holdt deg til lavkarbo i allefall.

Jeg visste det var lurt å vente med ED start til alle bursdager var over, he he.

Jeg skeier ut med to barer i stedet for en i dag, men så blir det bare 4 måltider og så det burde gå bra. Dropper Brownies.

Har blitt 4 måltider på meg de siste dagene, føler ikke behov for mer og da må det jo være greit. (Er vel 4-5 måltider som er 'malen', så jeg gjør vel ikke noe ulovlig.)

Fredag:
Sjokofrokost
Pannekake
Brownies
Sjokoladebar

Lørdag:
Sjokofrokost x2
Sjokoladebar x2

Robyn
01-03-08, 21:22
Leste forresten et annt sted på siden her at de store sukkerfrie IFA'ene er lov, gjelder det oss også?

Søtet med maltitol og sucralose. 37 kcal pr. pose.

Om det er lov, er det noen begrensninger på hvor mye?

Ruska
02-03-08, 17:08
Leste forresten et annt sted på siden her at de store sukkerfrie IFA'ene er lov, gjelder det oss også?

Søtet med maltitol og sucralose. 37 kcal pr. pose.

Om det er lov, er det noen begrensninger på hvor mye?

Jeg var hos Lindbergs på fredag og spurte om sukkerfrie pastiller og tyggegummi. Det var visstnok greit med sukkerfri tyggegummi (Extra f.eks)med måte mens sukkerfrie pastiller var lov av og til, men bare av og til. ;)

Så i dag har jeg spist en Extra tyggegummi - var så vidt jeg turte :o

Robyn
02-03-08, 18:05
Takk for svar Ruska. :)
Da kan jeg i allefall unne meg litt Ifa pastiller til lørdagskos. :D

Distrea
02-03-08, 18:49
Så flnk du har vært til å spørre, ruska! takk! god nytte for oss alle :)
nå er det heeelt slutt på rømma da!, men det blir det heller ingen salat.
Får ta slike grønnsker som det er godt med litt smør til isteden.

Ikke ost?.. det hadde jeg gledet meg til, jaja. Går en mnd eller to til.

I dag har jeg hatt bursdagselskap igjen så ingen ed dag på meg men isteden :

- Gerd sin blomkålsuppe
- 150 g pølse (1,5karb, 400 kcal)) og blomkålmos
- Heistad gele og litt heistad vaniljesaus.
- 15 peanøtter

syns jeg har vært flink disse dagene jeg, men jeg veit at vekta går opp av til og med så lite utskeielse... så lurer fælt på hvordan det skal gå å gå over til fase 2 :confused:

Ruska
02-03-08, 20:20
Jeg ble også overrasket over at vi ikke kan bruke ost enda, men ja ja.. det kommer vel om ikke så altfor lenge.

Tipset fra kosholdsveil. ang kjedelige salater var å heller bruke grønnsaker. Steke auberginer i skiver i panna med olje og smør, krydre med det man vil av krydder (gjerne chili, hvitløk), koke rosenkål litt deretter dele dem i to og steke dem i panna med litt bacon.
Steke eller koke kinakål, ha karbo.deig i tomater eller paprika inn i ovnen...nam nam

Plutselig ble grønnsaker litt mer fristenede :p

Og ikke minst lage kjøttkaker av karbo.deig, løk, 1 egg og krydder. :D

Synes du er flink jeg Distrea - det er ikke lett å holde seg på den smale sti når man er midt oppe i bursdagsfeiring :nei: Og du har jo spist så riktig som mulig, så bare kjør på videre du.

Men si meg - etter en sånn "utskeielse" (i forhold til dietten vår så er det jo det ;)), når du da begynner å spise helt ED igjen, får du noe karbe-abstinenser eller no?
Jeg huser fra min tid på Atkins at når jeg spiste noe feil - nå var det gjerne veldig helt forferdelig feil, à la en hel sjokoladeplate f.eks, men når jeg startet på ny frisk dagen etter så hadde jeg ofte opptil 2 dager med hodepine og/eller var uvel.

Merker du noe sånt?

Ikke mange dagene igjen før du også kan hive innpå en middag Distrea :D

Ruska
02-03-08, 20:26
Mine ED-dager (jøsses, henger jo 3 dager etter her :eek:)

Fredag:

Sjokofrokost
Grønnsakssuppe, salat m/3 skiver hamburgerrygg
Praline-bar
Skinke-omelett m/extra egg og brokkolimos
Sjokopudding

Lørdag:

Sjokofrokost
Paella
Sjoko-bar
ost-omelett m/salat
Cappuccino

Søndag:

Sjokofrokost
Grønnsakssuppe
Sjoko-bar
Ost-omelett m/brokkoli, blomkål og tomater
Sjokodrikk (etterpå)

Kunne sikkert klart meg med 4 produkter i dag, men er liksom litt sugen på noe likevel. Synes det er verst i helgene når man er mye mer hjemme og i nærheten av kjøkkenet.

Distrea
02-03-08, 20:47
hei, Ruska :)

¨på disse utskeielsene jeg har hatt så spiser jeg jo MYE mindre karber enn vi gjør på ED, så nei ingen abstinenser. Jeg merker ikke noe særlig til det hvis jeg har en karbedag i ketosen heller... ikke annet enn denne hersens halsbrannen... og prompinga. Prompinga er værre på ED enn den noen gang har vært for meg da...Så den vil jeg ikke få værre hvis jeg ramler på en sprekk ;)

Jeg har forresten ikke spist sørlig med hverken karber eller kcal disse dagene, så det burde ikke ha kjempe mye å si. Men skal holde meg unna vekta frem til torsdag.

skal prøve å "spise" 3 cappucino og en bar disse dagene som kommer. Kanskje litt grønt hvis jeg blir veldig sulten eller saltsyk.
MÅ bare se om n oe kan få fart på nedgangen min... for jeg syns dette er for tregt...:mad:

oi som jeg skravla... :o

indi
02-03-08, 22:27
Polarbrød m skinke og egg
Polarbrød, 4 kyllingvinger 1 dobbelnull yoghurt
Litt ris og satay m svinekjøtt
1 ciabatta m skinke

Ikke særlig ed eller lavkarb dette, men la inn 41 km på sykkel i motvind idag, så I don't give a shit:) akkurat idag altså:)
Klem til alle flinke piker!

Robyn
02-03-08, 23:27
I dag har jeg vært borte på besøk, og mens de andre proppet i seg vafler, sjokoladekake og gulrotkake spiste jeg mine medbrakte brownies.

Fikk kommentarer om at jeg har minket i størrelse, så det var koselig.
Til og med min søster som ser meg jevnlig sa i dag at jammen har jakka blitt romslig. :D (Har fasongsydd vinterjakke med belte i livet, og det har jeg strammet to hull siden jeg startet.)

Blir 4 måltider på meg om dagen, syns det holder.

Sjokofrokost x2
Brownies
Sjokoladebar

Blomkål og broccolimos med stekt sopp.

Ruska
03-03-08, 19:46
Synd at det går tregt for deg Distrea, sender en stor :klem:

Jeg synes du er kjempeflink jeg som bare spiser de sunnest greiene når du tar noe annet enn ED-mat - JEG hadde ikke klart det og må holde meg helt unna alt...:(

Jeg tror nok ikke at jeg hadde gått ned så mange kilo hvis det ikke var for at jeg har mangle flere kilo og gå ned enn deg, og i tillegg at jeg trener 1,5 t 4 ganger i uken. For min del har nok det satt i gang fettforbrenningen.

Jeg gikk forresten ned 1,5 kilo fra torsdag til i dag...lurte meg selvsagt på vekta i dag igjen... og i helgen har jeg faktisk spist MER mat enn de andre helgene, og ikke minst byttet ut salaten med grønnsaker.
Mulig det kan ha noe å si, eller kanskje ikke.. :o

Stå på videre jenter - vi er på riktig vei alle sammen, uansett hvor fort det går :klem:

Ruska
03-03-08, 19:53
hei, Ruska :)

¨på disse utskeielsene jeg har hatt så spiser jeg jo MYE mindre karber enn vi gjør på ED, så nei ingen abstinenser. Jeg merker ikke noe særlig til det hvis jeg har en karbedag i ketosen heller... ikke annet enn denne hersens halsbrannen... og prompinga. Prompinga er værre på ED enn den noen gang har vært for meg da...Så den vil jeg ikke få værre hvis jeg ramler på en sprekk ;)

Jeg har forresten ikke spist sørlig med hverken karber eller kcal disse dagene, så det burde ikke ha kjempe mye å si. Men skal holde meg unna vekta frem til torsdag.

skal prøve å "spise" 3 cappucino og en bar disse dagene som kommer. Kanskje litt grønt hvis jeg blir veldig sulten eller saltsyk.
MÅ bare se om n oe kan få fart på nedgangen min... for jeg syns dette er for tregt...:mad:

oi som jeg skravla... :o

det er vel også som de sier at skal opplegget virke ordentlig så må man følge det etter boka, dvs ingen utskeielser. Det er jo en grunn til at det heter 4-5 ED produkter og grønnsaker, men ikke noe annet. :o
Selv på fase 2 er ikke peanøtter eller andre nøtter lov...

Ikke meningen å komme med pekefinger'n altså, men jeg bare tenker på hvor mye slike små ting har betydd for meg, og det har nesten alltid ødelagt mer enn jeg trodde... :o

Jeg har saltet mine produkter og grønnsaker litt ekstra - det har fjernet saltsuget mitt ;)

Du er kjempeflink Distrea - håper det løsner litt snart :klem:

Distrea
03-03-08, 20:03
jeg tar det ikke ille opp jeg asså :klem:

for jeg hadde ikke kunnet gjøre det noe bedre disse dagene som det har vært bursdagfeiring. Det får holde at jeg er helt asosial med maten resten av tiden og datteren har bare bursdag en gang i året :D

ED legen min sa faktisk at det ikke gjorde noe om man spiste litt annet en dag, var man bedt bort skulle man gjøre det, spise lite og ikke ha dårlig samvittighet for det, som hun sa... det er uansett lite kcal også på denne dietten. Jeg sa jo at jeg skulle holde meg unna slike festligheter... men da hadde jeg nok glemt at jeg hadde datter som fylte år :p

jaja... gjort er gjort og spist er spist. Nå blir det kun de enkle produktene som jeg ikke trenger noe ved siden av eller melk til :rolleyes:

indi
03-03-08, 20:34
Tør nesten ikke helt si det, men de få gangene jeg har skeia ut med karber, så har det faktisk ramla ned etterpå litt raskere enn det jeg egentlig trodde... kan være at det ikke er så dumt å ta en ketosepause...
Men Distrea, du vet nok mer om dette enn meg!

Føler egentlig at min mat ikke lenger hører inne på en edtråd, men liker alle her så mye bedre (eller; jeg har jo ingen andre...) :)

Dagens mat:
Polarbrød m skinke
Salat på jobb m couscous og 1 rundstykke
Liten boks sopp og to egg før det jeg trodde skulle være trening...
Sopp og litt laks til middag,
og litt chablis... (som jo alltid smaker godt!) ;)

Ruska
03-03-08, 20:39
jeg tar det ikke ille opp jeg asså :klem:

for jeg hadde ikke kunnet gjøre det noe bedre disse dagene som det har vært bursdagfeiring. Det får holde at jeg er helt asosial med maten resten av tiden og datteren har bare bursdag en gang i året :D

Absolutt - jeg synes det hadde vært leit om jeg ikke kunne ha tatt noe litt ekstra "bursdagsaktig" til sønnen mins bursdag. Det er jo noe med å kose seg litt sammen, også med noe kakedill ;)

ED legen min sa faktisk at det ikke gjorde noe om man spiste litt annet en dag, var man bedt bort skulle man gjøre det, spise lite og ikke ha dårlig samvittighet for det, som hun sa... det er uansett lite kcal også på denne dietten. Jeg sa jo at jeg skulle holde meg unna slike festligheter... men da hadde jeg nok glemt at jeg hadde datter som fylte år :p

Vi er jo også veldig forskjellige, noen tåler mer enn andre også. Jeg fikk beskjed om å ikke spise noe annet, evt et ekstra egg eller litt skinke, og selv nå på fase 2 bør jeg absolutt ikke ta noe "ulovlig". I verste fall noen nøtter eller 80 % mørk sjokolade, men at jeg da måtte regne med å falle ut av ketosen...og det vil jeg jo ikke :o

jaja... gjort er gjort og spist er spist. Nå blir det kun de enkle produktene som jeg ikke trenger noe ved siden av eller melk til :rolleyes:

You go girl - jeg heier på deg :heia:

Robyn
03-03-08, 20:42
Ny uke som startet slik:

Sjokofrokost x2
Brownie
Sjokoladebar

Blomkål og broccolimos med stekt sopp og løk.
1 pose store IFA og en boks mentos sukkerfri.... fy meg. :o

Begynner å bli seriøst lei brownies nå, må skylle de ned med drikke for de vokser i munnen på meg.

12 dager til fase 2, må innrømme at nedtellingen har startet.

Ruska
03-03-08, 20:45
Tør nesten ikke helt si det, men de få gangene jeg har skeia ut med karber, så har det faktisk ramla ned etterpå litt raskere enn det jeg egentlig trodde... kan være at det ikke er så dumt å ta en ketosepause...
Men Distrea, du vet nok mer om dette enn meg!

Føler egentlig at min mat ikke lenger hører inne på en edtråd, men liker alle her så mye bedre (eller; jeg har jo ingen andre...) :)

Vær her hos oss du :klem:

Dagens mat:
Polarbrød m skinke
Salat på jobb m couscous og 1 rundstykke
Liten boks sopp og to egg før det jeg trodde skulle være trening...
Sopp og litt laks til middag,
og litt chablis... (som jo alltid smaker godt!) ;)

Dette har jeg hørt om før, at for en del så funker det å ha en karbe-dag innimellom og at det faktisk setter fart på nedgangen. Bare det kunne funke på meg :D Lurer på hvordan det egentlig fungerer.....? Gjelder bare å komme seg inn i ketose fort som svint etterpå da, hvis ikke blir jeg værende i karbohimmelen (eller helvete...hi hi)

Distrea
03-03-08, 20:56
jeg kan ganske mye om dette etter 5 år ja. men er ikke alltid det funker som man vil... også er det ikke alltid man får til sånn som man veit er best ;)

Syns du er flink jeg indi! og vi vil ha deg her vi! viktig del du :klem:

Ruska
04-03-08, 21:10
Min dag:

Sjokofrokost
Aspargessuppe og salat
Eple-bar
150 gr svinekjøtt m/brokkoli, hvitløk og chili - hot hot :D

Er spent på hva vekten vil vise nå som jeg begynner å spise kjøtt til middag - gikk rundt i kveld og syntes at maten allerede hadde lagt seg på magen.... ække god vet du, skjerpings skjerpings :cool:

Distrea
04-03-08, 22:24
Glemte visst gårsdagen ;)

- 3 x capucino
- 1 Edbar

Denne dagen tok litt vann, tissa i ett mærrasig

I dag

- 2 x capucino
- Ed bar
- pannekake

indi
04-03-08, 22:31
Min dag:
EDpannekake m blåbær, knallgodt
10 kyllingvinger
2 kyllingvinger til... (de der som heter hot provence, veldig gode!)
Tre små brødbiter og en haug med knallgode blåskjell på lavkarbtreff, var veldig kjekt!:)

Og så ble det ingen trening, men en tur på meg:) (http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=94995)

Distrea
04-03-08, 22:48
10 kyllingvinger.... endelig ser jeg litt mat... hehe, får så innmari SUG når du spiser to og tre :p

blir rett og slett sulten jeg da :D

Distrea
04-03-08, 22:50
Og så ble det ingen trening, men en tur på meg:) (http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=94995)

kuult, er det ruta du gikk? så koselig, har lissom blitt med en tur jeg nå :klem:

indi
04-03-08, 22:53
kuult, er det ruta du gikk? så koselig, har lissom blitt med en tur jeg nå :klem:
Ja sant! Morsom greie...
Her er søndagens sykkeltur (http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=94993):)

Distrea
04-03-08, 23:02
skikkelig stilig greie! dette hadde vært no hvis jeg var flink til å sykle og gå tur :o

indi
04-03-08, 23:04
Bare å hive seg rundt det, ut på tur:)

Robyn
05-03-08, 10:10
Min tirsdag:

Sjokofrokost x2
Brownie
Sjokoladebar

Salat på Peppes (salat, løk og cherrytomater)

Onsdag:

Sjokofrokost x2
Brownie
Sjokoladebar

indi
05-03-08, 20:12
I dag har vært relativt tøysete...
Starta med kyllingvinger og kaffe
Så på restaurant med eldstejenta, thaikylling...
Så lang tur i stormen, og kom hjem søkkvåt og dryppende, mer kylling...
Nettopp vært å handla, og gikk forbi kyllingen... Men kjøpte en Atkinsbar.

Må vel gjerne innrømme at jeg er gla i kylling etterhvert! Spesielt sånne ferdige hot-provence-poser...

Distrea
05-03-08, 20:16
:sikle: meg like kylling også :p

steng dag i dag også på meg

- 3x capucino
- 1 røde frukter bar

veiedag i morgen, ED lege time også,,, er ganske spent :cool:

Titti
05-03-08, 20:40
Lykke til i morgen, Distrea! :klem:

Kyllingvinger er veldig godt, Indi! Helt enig der. :sikle:

Ruska
05-03-08, 20:45
Det blir spennede å høre hvordan det gikk med deg i morgen Distrea :D Lykke til!!

Min dag:

Sjokofrokost
Omelett m/sjampig og grønn paprika
Praline bar
150 g kjøttkaker av karbonadedeilg, litt egg og løk m/blonkål og brokkoli

Tror jeg skipper kveldsmat siden jeg spiste middag kl 19.

Magen bråker litt i kveld og har vært på do et par ganger...kremt...ser ut som om litt kjøtt setter fart på sakene, selv om jeg føler at vekta stopper opp nå...:o Veiedag i morgen.

Indi, de kyllingvingene er bare helt namenam - kan vi spise dem?? tenkte kanskje det var noe sukker i krydderet?

indi
05-03-08, 20:54
Lykke til til Distrea ja, blir spennende!
Jammen meg er der sukker i ja...
INGREDIENSER:
Kylling overvinger, salt, krydder, maltodekstrin, sukker, modifisert stivelse E1412, tomat, urter, hvitløk, løk, stabilisator E451 og E450, antioksidant E301.
NÆRINGSINNHOLD 100 g VARE GIR:
Energi: 823/197 kj/kcal, Protein: 21,5 g,
Fett: 11,8 g

http://www.prior.no/oversikt.html?tp=52&catid=3&subcat=29&prodid=5045&prodcatid=&page=2

Det var kanskje ikkje så veldig bra! ?? Meninger, dere som er mer erfarne enn meg??

Titti
05-03-08, 20:56
Står det noe om karbohydrater der da, Indi?

indi
05-03-08, 21:39
Nei, det gjør det jo ikke...

Distrea
05-03-08, 22:08
jeg tipper det er under 1 karb

indi
05-03-08, 22:12
For meg, akkurat nå, betyr det jo lite, men for andre er det jo viktig!
Trøsten er jo at det er dritlett å lage slike ting selv, uten sukker! Marinering er gøy... men litt mer innviklet enn ferdigmat!
Skal tenke på en oppskrift og prøve det ut!

Ruska
06-03-08, 21:54
Ja, gjør det indi - jeg elsker kyllingvinger, men er redd for å spise skinnet, som utgjør 80 % av kyllingvingene, hi hi:p

Kostholdsveilederen hos Lindberg sa at jeg kunne spise ferdig stekt kylling, også MED skinnet, og det er vel litt sukker i krydderet der også, så med måte går det kanskje greit. Men å spise bare et par stk er jo vanskelig, det er så godt :sikle:

Min dag (skulle vært fase 2, men ble fase 1..)

Sjokofrokost
Spinatsuppe m/salat, agurk, sjampignong
Praline bar
Cappuccino

Skulle egentlig ha kjøttkaker m/brokkoli og blomkål, men kom hjem sent og var sulten så jeg heiv i meg en cappuccino i stedet :o

Distrea
06-03-08, 23:09
Legen min sa i dag, at jo da...
kanskje man gikk ned LITT fortere ved å spise magert kjøtt,
men hun syns man kan spise alt, for man skal finne noe man kan leve med over tid.
Baconkrisp (den usukrede) innimellom syns hun også var ja.

min dag ble sånn:

- capucino
- bar
- 120 g ribbe, en kurv sopp og en lliten løk
- bar... ups... en til:rolleyes:

hvis noen lurer på middagsvalget mitt :o det var det jeg hadde, hadde ikke helt planlagt kjøttmåltid i dag...
Konklusjon: ikke særlig godt med sopp og løk til ribbe:p

Robyn
07-03-08, 11:12
Hehe, ribbe med sopp og løk hørtes litt spesiellt ut ja. :p
Men jeg får jo nesten tårer i øynene av å tenke på ribbe, fy søren jeg gleder meg til neste helg når jeg kan sette tenna i litt kjøtt.

Dagen i går ble slik:

Sjokofrokost x3
Brownies
Sjokobar

Dagen i dag blir nok sånn:

Sjokofrokost x3
Brownies
Sjokobar

Om jeg ikke prøver en Praline bar i stedet. Lenge siden jeg har spist det nå, syns sjokobaren er bedre.

Distrea
07-03-08, 20:00
i dag har jeg spist som ED legen sa jeg kunne begynne med,
Huff... jeg syns jeg blåser opp med en gang jeg :o
Godt hun sa det var greit å ta fase en innimellom, bare at det var viktig å få i seg proteiner også.

- capucino
- 2 egg
- bajong skinke med blomkålmos
- brownie

Distrea
09-03-08, 21:34
lørdag:

- copucino
- pannekake
- atkinsbar .... ups
- brownie
- ED bar

søndag:

- to egg og 15 g skinke
- Brownie
- capucino
- karryblomkålsuppe, ED bar
- pannekake

Robyn
09-03-08, 22:02
Lørdag:

Sjokofrokost x3
Brownies
Sjokoladebar

Søndag:

Sjokofrokost x3
Brownies
Sjokoladebar

Stekt løk, sopp og paprika begge dager.

Nedtellingen har startet, 6 dager igjen til fase 2 og KJØTT. :D

Distrea
10-03-08, 22:30
nå her jeg ikke veid meg siden torsdag... og jeg er såååå nysgjerrig, men skal holde meg helt til torsdag.
Føler IKKE jeg har gått noe ned... og det plager meg litt.. men får vente til torsdag å se... håpe på at jeg blir postivt overasket selv om det hendte en pose cashew i helgen:o

- sjokopudding
- capucino
- 200 g laksefilet
- ed bar

Ruska
10-03-08, 23:06
Ok, her er min fjelltur mat:

Lørdag:

Cappuccino
Paella
Praline-bar
Sjokodrikk
Taco-middag m/kylling og kjøttdeig (med tacokrydder...de som lagde maten heiv det oppi så da måtte jeg bare spise det :p, kjempegodt)

1 liter pepsi max (noe må man da drikke på after-ski)

Søndag:

Spinat-suppe
Praline-bar
Sjokodrikk
1 bolle potetgull, en halv plate Cloetta sukkerfri sjokolade :eek::o

Litt store IFA og noen store Läkerol

Mandag:

Cappuccino
Paella
Praline-bar
Skinke-omelett m/extra egg og 3 skiver hamburgersygg + masse sjampignong
Sjokodrikk

Distrea
11-03-08, 22:47
Er vi flinke JA... er vi flinke JA... det er bra!
HURRA HURRA HURRA :D

- Eplerosin bar, i dag var den god
- to egg og 6 skiver skinke
- capucino
- brownie

pluss ett egg og to skiver skinke til kvelds :)

Distrea
12-03-08, 19:53
jepp.... her er jeg igjen ... selv om jeg føler meg litt alene her om dagen :cool:

- Capucino
- Sjokobar
- capucino
- to egg 4 skiver skinke
- Brownie

Ruska
12-03-08, 19:58
JA, vi er flinke - heia oss :heia:

Min dag:

Cappuccino
Paella
Sjokopudding
Omelett av 2 egg, 3 skiver hamburgerrygg, hvitløk m/salat, paprika og stekte auberginer
Brownie (prøver igjen...2 forsøk, denne gangen skal jeg varme den i ovnene først)

Veiedag i morgen - utrolig spent for jeg tror jeg står bom stille nå...:o
Men kanskje jeg blir positivt overrasket.

Distrea
12-03-08, 20:04
jeg er også veldig spent! håper jeg er under 93... men da drømmer jeg :p

Ruska
12-03-08, 20:18
Det er lov til å drømme Distrea - og husk at om du ikke er der i morgen så er du der snart uansett :ja:

Jeg vet ikke hva jeg håper på i morgen, men minst 500 g på en uke ville jeg blitt glad for, men det er vel nå jeg får se resultatet av snopspisingen min på søndag :o

Er forresten veldig sliten og har ikke noe særlig energi...kanskje det er været eller kanskje kroppen min er sliten? :confused: Har inntrykk av at jeg brygger på noe.

Isj da- dette var jo ikke Eurobabbling-tråden....sorry

Distrea
12-03-08, 20:23
hihi, jaja... godt å skravle uansett hvor :D
håper du ikke blir syk!

Ruska
12-03-08, 20:34
uff nei, håper da ikke det. Skal legge meg tidlig :p
Absolutt koselig å skravle ja - men ikke så mange her inne da, har alle tatt påskeferie allerede ?

Robyn
13-03-08, 19:33
He he, jeg spiser så lite variert at jeg føler jeg bare gjentar meg selv når jeg skriver mine dagsmenyer. :o

Mine dager ser sånn ut:
Sjokofrokost x3
Brownies
Bar

Skal heller si ifra om jeg avviker en dag. :p

Men fra lørdag er det fase 2, så da blir det nok litt mer variasjon. :D

Distrea
13-03-08, 19:53
hehe, sant det Robyn, men for meg er det litt med fokusen, alt blir mer virkelig når jeg skriver det ned :D

hos meg ble det litt annerledes i dag :p

- capucino
- LITT blomlålgrateng med kjøttdeig og ost:o
- 100 gr kjøttdeig og blomkålmos med 20 gr smør. sukkerfri ketchup :o
- sjokoladebar

Ruska
13-03-08, 20:30
ost... sikle sikle...hvilken type er du "skeier" ut med Distrea?

Min dag:

Cappuccino
Spinat-suppe + litt salat, 2 skiver skinke
Praline bar
150 gr grillet kylling + salat, tomater (veide kyllingen, det ble så mye...)
Brownie (etterpå)

Distrea
13-03-08, 20:48
jeg spiste si tre gode spisesjeer, det var eldorado grateng, kjøddeg oppå der og vanlig norvegia på toppen :D
Det var veldig godt :sikle: ikke bare bare å lage til datteren hver dag :rolleyes:

Ruska
14-03-08, 21:36
jeg spiste si tre gode spisesjeer, det var eldorado grateng, kjøddeg oppå der og vanlig norvegia på toppen :D
Det var veldig godt :sikle: ikke bare bare å lage til datteren hver dag :rolleyes:

Høres heeeeeerlig ut - men ikke helt fase 2 middag akkurat :o
Kanskje det er osten du reagerer på? Så du skrev at du hadde gått opp fordi du hadde spist middag.
Jeg gikk opp første uka i fase 2, men har spist middag nesten hver dag og nå løsnet det igjen.

Hva med å forsøke litt til helt etter boka fase 2 og gi det en ukes tid? Kanskje det løsner seg for deg også :snill:

Også jenter - forsøk så godt dere kan å ikke veie dere hver dag - jeg klarer 2 ganger og har faktisk klart å slå meg til ro med det. Alltid samme dager og samme tidspunkt.

Stor påske :klem:til alle dere flinke jenter!!!

Distrea
15-03-08, 01:16
jo da, men jeg kan ikke akkurat se at den "utskeielsen" med en skive ost skal tilsi 800 gr opp i vekt.

Fra mandag blir det full fase en i 12 dager. Altså frem til oslotreffet :)

Ruska
15-03-08, 11:53
jo da, men jeg kan ikke akkurat se at den "utskeielsen" med en skive ost skal tilsi 800 gr opp i vekt.

Fra mandag blir det full fase en i 12 dager. Altså frem til oslotreffet :)

Ikke vet jeg, jeg bare tenker høyt jeg, og at det er en grunn til at vi må holde oss unna mye foreløpig :o Kostholdsveilederen hos Lindbergs sa i allefall at jeg ikke kunne bruke ost i fase 2 og jeg vet ikke nok om hva det gjør med kroppen hvis vi spiser feil mat.

Men jeg skjønner at du blir frustrert :klem:
Spennende å se hvordan det går med deg når du forlenger fase 1, jeg håper i allefall at det går den riktige veien for deg :)
Så får du komme etter på fase 2 snart :D

Oslotreff?? Er det noe jeg burde ha hørt noe om :confused: Har dere arrangert noe? nå ble jeg skikkelig nyskjerrig her... :p

Distrea
15-03-08, 12:26
glad du tenker høyt jeg asså :klem:

ja, det er treff i oslo 28.03, skal legge inn link til tråden i bablinga:D

Ruska
17-03-08, 11:41
Nå har jeg vært lat med å skrive opp hva jeg har spist ser jeg:

Fredag:

Cappuccino
Asparges-suppe m/salat
Pralinebar
Omelett m/skinke og brokkoli
Sjokodrikk

Lørdag:

Spinatsuppe
ED-omelett m/sjampingnong
1 stk svinekotelett m/brokkoli og 1/2 aubergine
1/2 brownie og bacongull :o

Grusomt sulten i hele dag og skikkelig slapp.

Søndag:

Spinatsuppe
Paella
Omelett m/sjampignong og skinke + salat
Sjokopudding
bacongull og et halvt glass pepsi max :o:(

Bra form i gjen, mon tro om kroppen min ble glad for litt ekstra kalorier :rolleyes:

Nå har jeg bestilt flere produkter for igjen e rjeg så og si tom for de jeg liker aller best - at det går an

Distrea
18-03-08, 10:58
Vært slapp jeg også og jeg husker ikke lenger tilbake enn en dag ;)

mandag

- sjokofrokost
- brownie
- paela
- sjokopudding
- ED bar

tirsdag blir slik

- sjokofrokost
- capucino
- paela
- to egg
- Brownie

indi
18-03-08, 18:02
nå er jeg og med!
Sjokofrokost (knallgod, har ikke smakt den før)
sjokocrispbar (knallgod den og, og egentlig ikke fase 1-2, I know, måtte bare smake)
1 tomat
Pannekake
sopp, blomkål og fem kyllingvinger
litt mer sopp, et egg og blomkål til kvelds

Kjører to dager m fase to nå først, så fase en skikkelig strengt, bortsett fra kanskje litt kjøtt i helgene.
gleder meg til kiloras igjen:)

indi
19-03-08, 19:36
dagens:
capuccino
sjokocrispbar
ratatouille m blomkål, løk, sopp, paprika og litt sitron
litt mer ratatouille, og seks kyllingvinger
brownie litt seinere

kommer mer når fingrene funker bedre:)

Distrea
19-03-08, 19:39
her har det blitt

- sjokofrokost
- brownie
- 2 egg og 50 gr røykt laks
- pannekake
- capucino

Titti
20-03-08, 09:04
Dere er flinke jenter :heia: Hvor mye har dere gått ned totalt nå da? :blomster:
Jeg merker at det er vanskelig å gå på ED-dietten andre gang, sist gang jeg var jeg superstreng og rørte ikke noe "ulovelig" og holdt meg helt til fasene.
Denne gangen har jeg ikke hatt nok av de gode produktene og jeg har sklidd ut i helgene med nøtter og ost, mørk sjokolade osv.

Jeg begynte på ED etter påske i fjor og rakk å gå ned 9 kilo før jeg dro til syden i juni. (og da var påsken i april). Derfor satser jeg på at jeg skal klare å gå ned 5 kilo fra 25.mars til 2. juni! :ja: Jeg har fått en ny forsyning med produkter fra en venninne og etter påske er det ingen bønn! Det vil nok bli fase 2 noen uker så lenge jeg har produkter hvertfall. Det viktigste blir nok å spise ren mat når jeg ikke spiser produkter. Dvs ikke ost, rømme, nøtter, mørk sjokolade osv. :ja:

Lykke til i påsken flinke Ed-jenter. :klem:

Distrea
20-03-08, 11:08
Hallo, Titti:blomster:

Kjenner igjen det med å kunne unne seg noe mer, da er det veeeldig vanskelig å komme inn i det strenge igjen.
Men jeg tror du klarer det plutselig :ja:
Har du mye igjen du skal ned?

Titti
20-03-08, 11:56
Takk, jeg satser på det! :D Må bare være superstreng med meg selv de første dagene slik at jeg kommer ordentlig i gang og så må jeg komme i gang med trening igjen! :ja:

Jeg har ca 5 kilo igjen. Pluss/minus. ;)

Distrea
20-03-08, 12:11
Det klarer du!
skal selvsagt heie jeg :heia:

indi
20-03-08, 13:36
Jeg starta på an igjen på tirsdag jeg, har hatt to dager på fase to, og nå skal jeg på fase en, kjenner jeg sklir inn i ketose igjen og gleder meg sykt til å se at noe skjer! Har hatt pause siden jul... men det føles jo ikke sånn!
Har snart gått ned 30 kilo, og kan ikke helt forstå det! Syns det var vanskelig å bestemme meg for å starte igjen, hadde egentlig satt meg i hodet at jeg ikke skulle begynne med pulverposene igjen. Men for meg virker jo dette, så det er bare tull å ikke gjøre det. Håper jeg kommer ned til 70 ganske raskt nå, det er 10 kilo til, så skal jeg få vekk de siste 5-7 på andre måter, og ikke lenger være i ketose, jeg trives mye bedre når jeg ikke er det! kan vel ikke være sunt heller å gjøre dette i evigheter... ?
Lykke til Titti, får henge litt i babletråden og her for oppmuntring og motivasjon:)

Titti
20-03-08, 14:16
Lykke til, Indi. :heia: Dette er det eneste som funker for meg også, så jeg tar en runde til og går gradvis over til fase 3/4 og håper og være i mål til sommeren!:ja: