snurresprett
19-02-08, 21:09
Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?? Jeg har vært på kuren i snart 6 mnd...Vil ikke slutte, syns det er så greit...:p
6 mnd er det anbefalte. Så bør man ha en pause go visstnok besøke legen sin før man starter igjen. Jeg hadde en mnd pause, men var ikke til lege før jeg startet igjen. Trives godt på ketolyse, mendet ser ikke ut til å ta de siste kgene mine, så det er nok over for min del i slutten av mnd...
Mener at Torkil sa på en tråd at ikke er noe i veien for å gå lengre (1 år eller mer) på Ketolysen så lenge man tar jevnlige blodprøver (hver 3 mnd) og ellers ikke har noen spesielle problemer.
Korriger meg gjerne på dette :).
Fant dette i en annen tråd skrevet av Torkil:
Hei
Effekten av ketolysekuren er best dokumentert i 6 måneder. Etter dette er det lite forskning på området. Både jeg selv og mange andre, med behov for store vekttap, har holdt på i mer enn 6 mdr. Mange et helt år. Uansett er det ikke et kosthold man kan leve på i flere år. Det er en kur.
Etter 6 mdr bør man sjekke kolesterol, lever og nyre hos sin fastlege er alt i orden kan man holde på 3-6 mdr til.
Etter kuren er ferdig, for det må den bli, vil generell lavkarbo gi mye av den velvære man opplever på ketolysekuren, men ikke samme dempning av sult og søthunger.
Lykke til
Torkil
Den står her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15778
Det står jo i boken hans å at flere av pasientene hans har gått på det over et år å :=)
snurresprett
20-02-08, 23:40
Får ta en tur til legen da og sjekke:)