wirow_84
27-03-08, 10:35
Ja, vet ikke hvor mange som har oppdaget gleden ved å lage mat med hvalkjøtt spesiellt når man spiser lavkarbo. Er jo et forholdsvis magert kjøtt, men fullt av proteiner og kalsium. Så er det jo tilbehøret som får opp fettmengden for de som ønsker det. I tilleg et rimeligere alternativ til mange andre kjøttvarer.
Lagde dette til middag i går, og min søster og jeg spiste opp hele retten, dette var noe av det beste vi hadde smakt på lenge!
1 pk hvalbiff(den blå pk. man får i frysedisken) a 400 gram.
1 løk
1 rød paprika
ca. 1/2 dl fløte
to toppede ss creme fraiche
havsalt og pepperblanding
en brokkoli
en rund hvitløk
masse meierismør
Hvalbiffen brunes i meierismør.
Hakket løk og paprika hives over i stekepanna, la alt surre sammen litt.
Krydre ønsket mengde.
Spe opp med fløte, og la det putre litt før en tar oppi CF. Alt putrer på svak varme mens brokkolien gjør seg ferdig.
Hvitløksdampet brokkoli
Ha i en stor ss med meierismør i en gryte, og varm opp.
Rasp hele den lille runde hvitløken, og la dette surre litt før du tar oppi
bitene av brokkolien. Ha på lokk, og la det stå og dampe på litt over middels varme til brokkoliene er gjennomvarme og passelig myke.
Dette var altså en stor suksess, blir nok en slik middag ukentlig fremover nå, så mannen får smakt han og:)
Lagde dette til middag i går, og min søster og jeg spiste opp hele retten, dette var noe av det beste vi hadde smakt på lenge!
1 pk hvalbiff(den blå pk. man får i frysedisken) a 400 gram.
1 løk
1 rød paprika
ca. 1/2 dl fløte
to toppede ss creme fraiche
havsalt og pepperblanding
en brokkoli
en rund hvitløk
masse meierismør
Hvalbiffen brunes i meierismør.
Hakket løk og paprika hives over i stekepanna, la alt surre sammen litt.
Krydre ønsket mengde.
Spe opp med fløte, og la det putre litt før en tar oppi CF. Alt putrer på svak varme mens brokkolien gjør seg ferdig.
Hvitløksdampet brokkoli
Ha i en stor ss med meierismør i en gryte, og varm opp.
Rasp hele den lille runde hvitløken, og la dette surre litt før du tar oppi
bitene av brokkolien. Ha på lokk, og la det stå og dampe på litt over middels varme til brokkoliene er gjennomvarme og passelig myke.
Dette var altså en stor suksess, blir nok en slik middag ukentlig fremover nå, så mannen får smakt han og:)