sommerblomt
01-04-08, 23:27
I nye stimorol fusion (vaniljesmak) står det at det er 69,8 karbo, sukkerarter 0, men at 69,8 er sukkeralkoholer/polioler. Hva betyr det. Mener jeg har hørt at man ikke teller med sukkeralkoholer. Kan man altså tygge tyggisen, da?
jeef-micro
01-04-08, 23:28
jepp :) sukkeralkoholer skal trekkes fra :)
Jeg er temmelig sikker på at Stimorol inneholder enten sorbitol eller xylitol eller begge deler. Og da bør du ligge unna isåfall.
Jeg er temmelig sikker på at Stimorol inneholder enten sorbitol eller xylitol eller begge deler. Og da bør du ligge unna isåfall.
Som vanlig sier Smula det jeg skulle si i saker om xylitol, sorbitol... Så jeg ville styrt unna;)
Der var du, ja - pleier ikke vi to å delta i alle sånne samtaler sammen...? ;)
Der var du, ja - pleier ikke vi to å delta i alle sånne samtaler sammen...? ;)
Joda, du och jäg Smulan;) Rotter oss sammen om dette temaet vi:)
Jah og få oss ikke til å starte om maltitol! Da kan vi holde på hur lenge som helst! :p
Jah og få oss ikke til å starte om maltitol! Da kan vi holde på hur lenge som helst! :p
:lol:
none som vet hvorfor disse tingene er så fy fy :confused:
none som vet hvorfor disse tingene er så fy fy :confused:
Sorbitol og xylitol omdannes i leveren(? (tror jeg det var)) til sukker, slik at det oppfører seg på samme måte i kroppen.
Sikkert noen som kan formulere dette litt mer forståelig og riktig. Jeg har migrene og har hode litt opp ned i dag... Bær over med feil svar dersom dere finner noen, og rett meg gjerne...:rolleyes:
takk skal du ha, og god bedring :)
Det står veldig godt forklart i boka.
Jeg tror ikke xylitol står nevnt der, men det står masse om hva sorbitol bedriver tiden med, hvis du inntar det.