Er det noe spesielt? :o Lettkokte havregryn, er de store? Eller er "store havegryn" en egen sort havregryn?
Hilsen Blondie :p
Store havregryn er ikke det samme som lettkokte havregryn. Det står utapå posen hvilken type det er. :)
Pakkene er nesten helt like ja. Og står ofte tett ved siden av hverandre. En type heter "lettkokte havregryn" og en type heter "store havregryn"
Jupp, fant det på Obs! :p Og godt var det at jeg kjøpte dem der, for Rema Stormarked hadde dem ikke :cool:
Finnes jo så utrolig mange varianter av alt mulig *imponert*
Jeg lurer på en ting ang. dette. Har hørt at store havregryn er bedre, men de har jo akkurat samme næringsinnhold!
Tror store havregryn har litt lavere GI enn de lettkokte.
Hva skal du lage?
Frokostpannekaker :_plystre:
Hm, det er ikke noe havregryn i den som jeg innbiller meg at de fleste her inne lager... inkl.meg
2 egg,
4ss cc,
2ss rømme,
2ss rapsolje,
1ss kruskakli,
2 ts natreen
2 ss soyapulver
klype salt og bakepulver
Ahaa..Huuum..
Vi laget denne, ble veldig krydret og god da :p Laget dobbelt av dette:
"3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje (vi hadde ikke, brukte Olivenolje), 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver (vi brukte Splenda, 2 ss), litt salt (glemte saltet hehe).
Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekaker. Serveres med bær."