Kjøpte to pakker med bacon hos coop prix, og så var det sukker(!) i de. Rett i søpla med de!! Hvorfor i h....e har de SUKKER i bacon?:mad::mad::mad::mad:
Kjøpte to pakker med bacon hos coop prix, og så var det sukker(!) i de. Rett i søpla med de!! Hvorfor i h....e har de SUKKER i bacon?:mad::mad::mad::mad:
Det der har jeg også ergret meg over!:realmad:
Tror det er for at baconet skal bli brunere i pannen - i tillegg til at det skal smake "bedre":nei:
sukker og salt er for at ting skal holde seg lenger... trodde jeg jaffal! tullete!
Fersk sideflesk er kanskje et bedre alternativ til bacon,da??
sukker og salt er for at ting skal holde seg lenger... trodde jeg jaffal! tullete!
Salt, ja - men ikke sukker.
Så et program der de viste hvor mye salt de har i mange ferdigprodukter for å bl.a kamuflere at råvarene ikke er av de beste. Deretter tilsettes sukker for at vi skal klare å spise det - og i tillegg synes at det er godt! :cool:
Sukker er jo et konserveringsmiddel.. De putter det i alt mulig ja. Og kaller produktet "naturell". Det er i beste fall villedende markedsføring.
Jeg hadde en sånn opplevelse med grillribbe for noen uker siden :-((( Sukker der også.
Det er helt tragisk at de tilsetter sukker i alt mulig rart - de fleste (men ikke de fleste her inne da...) har null peil på hvor mye skjult sukker de får i seg :mad:
Jeg hadde en sånn opplevelse med grillribbe for noen uker siden :-((( Sukker der også.
Det er helt tragisk at de tilsetter sukker i alt mulig rart - de fleste (men ikke de fleste her inne da...) har null peil på hvor mye skjult sukker de får i seg :mad:
Det verste er at de kamulferer det - svært mange lever i den villfarelse at kun dersom det står "sukker" er det sukker i. Men kjært barn har mange navn...Og det spekuleres det i når innholdsfortegnelsene skal skrives.:mad:
Jepp. Jeg sjekker alltid karbohydratene. Og med mindre det står på hva som er feks sukkeralkoholer og kostfiber, så teller jeg hele greia som karber...