View Full Version : Månedsutfordring!

Sider : 1 [2]

mofe
22-01-09, 22:06
Jeg vet iallfall at fem kilometer om dagen er altfor mye for min del.. Tror forresten det er rundt 10000 skritt.

Folk er jo på forskjellig aktivitetsnivå, derfor jeg tenkte å lage flere tråder på det.

trillian78
22-01-09, 22:17
Jeg vet iallfall at fem kilometer om dagen er altfor mye for min del.. Tror forresten det er rundt 10000 skritt.

Folk er jo på forskjellig aktivitetsnivå, derfor jeg tenkte å lage flere tråder på det.

Tror kanskje fem km er litt i det meste laget å starte på for min del også. Hvertfall hvis jeg skal klare å gjøre det hver dag. Kan gå hvis jeg får lov å telle med skrittene til og fra bussen og sånne ting i tillegg :p 10 000 skritt på en dag må jeg da kunne klare...

magdalena
22-01-09, 22:37
Ja,alle skritt teller:) Når jeg har gått 10000 skritt,har jeg gått 7.5km,så min skritteller er stilt innpå 75cm. Er ganske langbeint.
Man anbefale jo 10000 skritt om dagen,og har du gått det trenger man egentlig ikke mer trim.Leste det på LHL sine sider.

trillian78
22-01-09, 22:43
Ja,alle skritt teller:) Når jeg har gått 10000 skritt,har jeg gått 7.5km,så min skritteller er stilt innpå 75cm. Er ganske langbeint.
Man anbefale jo 10000 skritt om dagen,og har du gått det trenger man egentlig ikke mer trim.Leste det på LHL sine sider.

Da tror jeg det blir min månedsutfordring ja :D På med skrittteller'n i morra tidlig!

magdalena
22-01-09, 22:52
Så flott!:p Jeg med på den. Er ikke alltid jeg er oppe i ti tusen,men nå gjelder det og gi seg et spark bak!

trillian78
22-01-09, 23:03
Så flott!:p Jeg med på den. Er ikke alltid jeg er oppe i ti tusen,men nå gjelder det og gi seg et spark bak!

Jaaaa! :heia: :heia: :heia:

magdalena
23-01-09, 22:42
Det ble 11323 skritt på meg idag. 7.8 km,den er stilt inn på 70cm.
Vet ikke om ti tusen blir litt vel mye hver dag-selv om det er anbefalingene.Men jeg sykler i blant også. Jeg gikk hvertfall en ekstra lang tur:D

trillian78
24-01-09, 13:12
Ops... glemte å rapportere i går. Ble en dårlig start. Jobbet overtid og orket ikke gå lange turen når jeg kom hjem. 8000 skritt ble det i allefall. Brukte det velkjente trikset med å ikke ta bussen/gå av bussen på det nærmeste bussstoppet. Gikk på og av bussen tre stasjoner unna. Tenkte å kompensere med å gå 12 000 skritt i dag. Tror ikke jeg er like lang i skrittlengden som deg magdalena, så det blir ikke like mange km som du går. Får måle opp en dag, så jeg vet hvor langt jeg egentlig går.

Skal gå over til naboen og spørre om jeg kan låne bikkja, så får jeg meg en turkamerat også.

trillian78
24-01-09, 16:50
Jepp... da er jeg kommet hjem fra lang tur! Ble ikke 12 000 skritt. Ble 9586. Gjett om nabobikkja ble glad! Men milde himmel så glatt det var. Etter å ha tryna ca 14 ganger gikk jeg over til å gå og vasse i snøen i grøftekanten og på jordet. Det var tungt det! Men da slapp jeg hvertfall flere blåmerker.

Også var jeg ute og måkte snø i 20 min. God trening det også! Snøen bare laver ned, så spørs om jeg ikke bør ut og måke en gang til i kveld.

FOr en strålende tråd dette er! Hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg aldri giddet å gå ut i snøværet i dag! :heia:

trillian78
25-01-09, 21:14
Æsj... glemte skrittteller'n da jeg gikk ut i dag... Tok med meg bikkja til nabo'n igjen. Og iPoden. GIkk i en times tid. Langet ut og var faktisk svett da jeg kom hjem. I dag tok jeg på meg brodder, så jeg slapp flere blåmerker og grøftekantsvassing.

Litt snømåking i dag også.

Føler at det er litt ekko her inne... Er det virkelig ingen flere som er med på månedsutfordring? Jeg trodde januarmåned var en tid da det burde være superenkelt å få med folk på sånt. Det var det med alle nyttårsforsettene :p Magdalena? Du har ikke gitt deg?

magdalena
25-01-09, 21:30
Tittei,neida jeg har ikke gitt meg:D Igår ble det 9600skritt på meg,glemte og ta den på meg før på formiddagen. I dag er den helt glemt,men det hadde ikke blitt mange stegene,det er bikkjekaldt ute. Bortimot 35 effektive kulde grader,så jeg tenkte og sykle to mil nå for og kompensere. Bruker 35min på det ca,men da tråkker jeg som gal:cool:
Siden jeg ikke hærtes og gå ut i dag,tok jeg bikkja i dusjen og vasket henne. Hun har hatt diare og oppkast fredag og lørdag og stinket under halen
Artig at du har hund du kan lufte! Det er en god unnskyldning for og ta seg en bonustur det! Brodder er genialt! Før var det unnskyldningen min det,at det er for glatt:rolleyes:

Jeg skal legge skrittelleren ved siden av senga så har jeg den klar til i morgen.

trillian78
25-01-09, 21:45
Så godt å se deg her magdalena! 35 effektive er en veldig god unnskyldning for holde seg innendørs. Og det må definitivt være lov å kompensere med andre treningsformer. Hovedpoenget er jo at man gjør NOE hver dag.

Så praktisk å ha en sånn sykkel. Har ikke plass til det på mine 40 kvadratmeter. Men jeg mener å ha sett at det finnes noen sånne mini stepgreier som kan puttes i skapet når de ikke er i bruk. Problemet er at de jeg har sett er for "personer opp til 100 kg". Jeg er desverre over 100 kg :o:mad:. Hadde vært kjekt å ha noe å trene på når været ute ikke er noe å skryte av.

Staakar hunden! Håper den er blitt bedre da! Det er kjempefint å ha hund. Har hatt hund i mange år, men etter at den døde har jeg ikke skaffet meg noen ny. Syns kanskje 40m2 er litt lite plass. Vil helst ha en hund med litt størrelse på. Pluss at jeg har en time reise hver vei til og fra jobb hver dag. Da blir det litt lange dager alene for en hund. Så foreløpig (til jeg får flytta) blir det akvarium og nabohund :p

Bambolona
25-01-09, 23:41
Jeg har veldig lyst til å bli med! Men har nok ikke skritt teller.... Så en for 69kr på kelkoo... kan den være bra nok tro? :rolleyes:

trillian78
26-01-09, 00:38
Jaaaa! Så bra! :heia:

Tror ikke det er veldig avansert teknikk i de skritttellerne, så den funker sikkert helt fint! Min er ikke noen dyr sak.

Ellers kan du jo ha andre mål (antall km for eksempel) hvis du ikke vil bruke skrittteller.

magdalena
26-01-09, 14:57
Da er det jo ekstra kjekt og kunne låne en hund når det ikke passer helt ennå å eie en selv. Trofasten setter nok kjempestor pris på ekstra turer:D
Jeg har en border collie,og det er en utrolig aktiv rase. Den krever sitt og da har man ingen unnskyldninger,det er hvertfall en rase som klarer flere turer om dagen og den får to turer,hver på ca 45-60 minutter. Sambo går den ene turen.
Angående de steppemaskinene,så tror jeg de tåler endel altså. Søsteren min kjøpte fra coop,sånn kampanje til 349,-. Hun veier vel bortimot 120kg,og hun tråkker i vei.
Det ble forresten 2 mil på sykkel igår,tok med 38 minutter. Bena var ikke helt samarbeidsvillig. Skrittelleren sier til nå 8600 skritt,og det er bare av husarbeid.:eek:

Bambolona: Skritteller trenger ikke være så avansert. Mulig også apotekene har det. Håper du blir med:)

trillian78
26-01-09, 17:56
Ja, kanskje jeg skal teste en sånn stepmaskin. Trenger kanskje ikke kjøpe en så veldig dyr. Bare unngå de som det står "opp til 80 kg" på.

Jeg har funnet ut at dersom jeg ikke gjør noe ekstra (som å gå av bussen tre stasjoner før målet, dra ut og handle etter jobb osv.) i løpet av dagen, så logger skritttellern ganske nøyaktig 3500-4000 skritt fra jeg går hjemmefra om morgenen, til jeg kommer hjem på ettermiddagen. Ganske stillesittende jobb. Men på den annen side er ikke en 6000 skritts tur fryktelig mye på ettermiddagen heller.

Så nå er det over til naboen for å låne hund igjen! Trenger 6000 skritt til i dag.

Heldig hunden din er som får så godt med tur da. Husker da jeg hadde egen hund, da var ikke det å ta den langturen hver dag ikke noe pes i det hele tatt egentlig. Man blir så inmari godt humør av å se hvor glad hunden blir!

trillian78
26-01-09, 22:39
9136 skritt i dag

magdalena
26-01-09, 22:43
Jeg:heia::heia: på deg Trillian!
Har du sjekket ulike nettbutikker etter en slik ministepper?
Dagens stat: 3 mil på sykkel,tok meg 65 minutter. Satt og spilte sønnens nintendo ds de to første milene. Godt man er hunnkjønn og kan gjøre flere ting samtidig!;) Skritt i dag,13867. Litt sliten nå. Har gjort endel husarbeid idag,så det ble jo endel skritt bare der. Men det blir ikke hver dag at jeg skal trimme så mye! Bikkja fikk kun en tur idag,vil jo ikke slite henne ut om hun ikke er helt over sykdommen. Virket da pigg og glad,så tror det er over.

Bambolona
26-01-09, 23:08
Så flinke dere er!! :eek:
Dette kommer til å bli skikkelig vanskelig for meg... så lat som jeg er.
Forresten var jeg en tur på byen i dag, og de fleste skrittellere lå på 400 kr, og det blir litt for dyrt for meg. Skal bestille en billig en på nettet snart. :)

Men jeg skal ikke late meg mere mens jeg venter! Må ut å gå! :liste:

Skautrollet
27-01-09, 00:13
Wow! Imponert over dere :D

Etter å ha vært den stolte (?) innehaver av 2 skrittellere hvorav ingen av dem virket...gidder jeg ikke å prøve engang. Måtte slå på dem for å få resultat? Kanskje har jeg smygende gange?:confused:

Har svømt og trimmet i vann i dag, og går daglige småturer, men det blir ikke så veldig langt er jeg redd. Men alt er bedre enn å ligge på sofaen.
Heier på dere jeg!

:goodluck:

Carisma
27-01-09, 16:15
Måtte slå på dem for å få resultat? Kanskje har jeg smygende gange?:confused:

Det har ganske mye å si hvor man plasserer de. Prøvde bukselomme-kanten, det funket ikke. Fant tilslutt ut at eneste stedet den telte riktig var midt på BH'n foran, på det flate stykket mellom bøylene.

Bjørg
27-01-09, 17:41
4,8 km i dag. Skal ut kl 20 og ikveld.:D

Bjørg
27-01-09, 17:49
ruten.iform.nu

Bambolona
27-01-09, 18:44
Går en tur på ca 3-4 km nesten hver kveld. Den siste km består av ren bratt oppoverbakke, og da skal du tru jeg blir svett!
Men får ikke gått i kveld. Har utsatt alt for mye arbeid til i kveld. :(

bibi
27-01-09, 19:04
Sykla 7 km i ettermiddag.

magdalena
27-01-09, 21:12
:heia::heia::heia:Så flott at vi er blitt flere her:heia::heia::heia:Jeg heier på dere,som dere ser:ja:
Skautrollet: Du har ikke slitt ut batteriene på skrittellerne? Min begynte og oppføre seg rart i sommer,selv når den falt i gulvet,reagerte den ikke. Måtte slå den hardt. Skifta batteri,og den var så god som ny!:D

Jeg glemte skrittellern igjen,men tok den på meg når jeg gikk tur. Det ble 5 km i dag. Glatt var det,nesten så man følte at man gikk uten brodder,men akk så godt etterpå.

trillian78
28-01-09, 18:00
Så flinke allesammen er! Imponert altså!!! :heia: :heia:

I går glemte jeg skritttellern min igjen... Gikk av og på bussen noen stasjoner unna målet, men tror nok ikke jeg kom over titusen altså. :o

I dag var det ingenting å gjøre på jobben. Alt som fantes av datasystemer på jobben kræsja og det tok timesvis å reparere dem. I mellomtiden var det ikke så mye å finne på annet enn å lese (faglig oppdatering:)). Så midt på dagen i dag stempla jeg meg bare ut og gikk en laaang tur. Jaggu hadde jeg ikke logga over 10000 skritt allerede da jeg satt på bussen hjem fra jobb i dag. Strålende. I kveld slapper jeg av.

bibi
28-01-09, 19:52
Jeg har sykla 7 km i dag igjen... :) *kry*

Skautrollet
28-01-09, 21:30
[quote=magdalena;630840]:heia::heia::heia:Så flott at vi er blitt flere her:heia::heia::heia:Jeg heier på dere,som dere ser:ja:
Skautrollet: Du har ikke slitt ut batteriene på skrittellerne? Min begynte og oppføre seg rart i sommer,selv når den falt i gulvet,reagerte den ikke. Måtte slå den hardt. Skifta batteri,og den var så god som ny!:D

Neida, de virket bare ikke, den ene virket en uke eller noe sånn. Uansett har de reist den lange veien til gjenvinningsstasjonen...
Helsen min er ikke sånn at jeg kan trimme så mye for tiden, men har gjort avtale med et par damer om å gå langtur en dag i uka. Vel, bare 45 minutters tur, men det er mer enn nok for meg. I tillegg har jeg svømmetrim ukentlig og småturer med hund. Nå kom jeg nett inn fra halv times tur og føler meg oppstemt og kry!

trillian78
29-01-09, 21:33
Droppa skritttellern i dag, men svømte 1500 m i steden. Deilig. Det må jeg gjøre oftere!

Ellers likte den bedagelige siden av meg denne artikkelen: http://www.dinside.no/802444/sju-minutter-i-uka-er-nok

magdalena
29-01-09, 21:46
Heldig du som kan dra i basseng,Trillian.
Jeg har tatt pause i går og idag,jeg har vært helt skral. Føles som influensaen snart bryter løs,med muskelverk,stiv nakke,og til tider tette bihuler så det har føltes som hode skal sprenges. Litt kjipt når man er i god rutine med trim,men får ta det etter dagsformen nå:(

trillian78
29-01-09, 21:48
Uff... det hørtes ikke bra ut. Da er det viktig å slappe av og ta det helt med ro ja! Gjem deg under et pledd med en kopp te og bare være snill med deg sev. Håper du snart blir frisk! :klem:

magdalena
29-01-09, 23:06
Ja,har faktisk sittet under pledd i kveld,med laptopen på fanget som ekstra varme. Tent lys og koset meg etter at barna la seg. :) Jeg håper jeg bare hangler,at det ikke slår fullt ut på meg..

Bambolona
30-01-09, 11:05
Gikk tur på 5 km i går... :)

bibi
30-01-09, 15:15
Sykla 7 km i dag igjen.... :ja:

magdalena
30-01-09, 15:23
Så flinke dere er!:heia:
Her har vi storm gitt.. Parabolsignalene faller ut hele tiden og det rister godt i vegg og tak i støytene. Jeg er skikkelig uggen i dag,kvalme,så er spent om jeg får den berømte omgangssyken som mange har hatt. Tar det fortsatt litt forsiktig,men har da sykkelen i stua om formen kommer seg.
God helg til dere jenter!:)

Skautrollet
30-01-09, 23:17
Det ble en halv times glatt gange på meg i dag (ønsker meg brodder...):p
Kos dere i helgen da folkens, viktig med hvile under sofapleddet, og tid til det å nyte også.

Skautrollet ønsker alle god helg ;)

bibi
01-02-09, 18:40
Sykla 7 km i går - og i dag... :ja:

magdalena
01-02-09, 20:21
Idag har jeg sykla 2 mil.Tatt 30 situps og 10 pushups. Armene mine trenger virkelig og styrkes.. Ouh!

trillian78
01-02-09, 20:43
Flinke dere er! Jeg har vært skikkelig dårlig i helga, så her er det ikke blitt mye bevegelse nei. Er i fin form nå, så da er det på med skritttellern igjen i morgen tidlig.

Skautrollet
01-02-09, 23:41
Så godt at du er i form igjen magdalena:)

Dagens trim ble rask gange, men fysjom så kaldt det var uten stilongs:(
....anbefales ikke!

bibi
02-02-09, 18:36
7 km på sykkelen i dag også.... :)

Skautrollet
02-02-09, 18:59
En time svømming i dag:)

trillian78
02-02-09, 19:14
9632 skritt i dag. Litt husarbeid på kvelden nå, så bikker jeg 10 000 tenker jeg.

Kasandra
02-02-09, 19:25
Etter å ha vært den stolte (?) innehaver av 2 skrittellere hvorav ingen av dem virket...gidder jeg ikke å prøve engang. Måtte slå på dem for å få resultat? Kanskje har jeg smygende gange?:confused:

Kan ihvertfall sterkt anbefale OMRON sin skritteller. Den kan du ha hvor som helst, i bukselomma er det perfekte stedet for meg. Den er jo endel dyrere enn andre billig-tellere, men teller riktig. Den teller og skiller ut aerobe skritt, altså skritt hvor hjertet får litt å gjøre i 10 sammenhengende minutter eller mer...bør være minst 3000 slike skritt hver dag...Den er også sånn at den venter å telle de første 4 skrittene til du tar skritt nr 5 slik at det å sette seg ned i sofaen ikke telles med.
Så jeg er veldig fornøyd med min!

magdalena
02-02-09, 20:13
Ja,nå føler jeg meg frisk. Sykdommen slo ikke helt på meg,og håper jeg slipper og bli syk resten av vinteren.
Ikveld ble det 3 mil på sykkel. I formiddag tok jeg 30 situps og trente 10 minutter med manualer. En god trenings dag idag:)

trillian78
03-02-09, 18:01
Skritttellern min nullet seg ut mens jeg var ute og gikk i dag. Da jeg kom hjem hadde den telt 81 skritt.... Jaja... Var ute og gikk, løp, hoppet og baset i snøen med nabobikkja i en time. Og fyttigrisen det er kaldt ute!!! Det er sånn at neseborene liksom fryser til is når man puster. Og det svir skikkelig på låra. Skulle hatt meg ullundertøy! Tok bilde av vofsen også. Ikke så lett i skumringen med en hund som knapt kan stå stille. Men her er'n altså:

http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=5612&d=1233694744

bibi
03-02-09, 18:18
7 km på trimsykkel i dag... :)

magdalena
03-02-09, 21:53
Trillian,fikk bare et rødt kryss der bilde skulle være..:confused:

Det ble to mil på sykkelen idag,føler meg så pigg etterpå:D

trillian78
03-02-09, 21:59
Trillian,fikk bare et rødt kryss der bilde skulle være..:confused:

Det ble to mil på sykkelen idag,føler meg så pigg etterpå:D

Hmmm.. så rart. Da prøver jeg å legge det inn på en annen måte...

trillian78
03-02-09, 21:59
Funka det nå?

magdalena
03-02-09, 22:12
For en nydelig vofs! Er det en setter?

trillian78
03-02-09, 22:18
Nei, ikke setter. Bildet kan nok lyve litt ifht størrelse. Tipper han veier hvertfall 50% mer enn en setter. Mye muskler. Han er en langhåret vorster (http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=299) (ligner ikke særlig på de andre vorstertypene). Jeg syns han er veldig pen da :love:

magdalena
03-02-09, 22:26
Nei,synes ikke den lignet en vorster,men fin var han da.:love:
Den setter nok stor pris på ekstra trim og oppmerksomhet. Bedre turkompis finnes ikke:)

bibi
04-02-09, 20:44
Sykla 8,1 km i dag... :)

trillian78
04-02-09, 20:56
11 144 skritt :heia:

magdalena
04-02-09, 21:01
Så flinke dere er!:heia:Føler dere at dere blir mer motivert av en slik tråd?
Jeg har vært sløv med og gå tur,har ikke vært føre og vær for at jeg har orket. Derfor har jeg tatt sykkelen flittig i bruk. Ble 22 km idag,men gud hvor tungt det var. Kom aldri i treningshumør,men gjennomførte det da. Nå sner det ute-masse! Så imorgen tror jeg det blir gåing på meg.

trillian78
04-02-09, 21:05
Ja, blir motivert! Det forplikter litt. Dere er jo så flinke :heia: Det er mer fristende å komme seg over den berømte dørstokkmila, enn å avslutte dagen med å fortelle dere at jeg ikke gadd å bevege på meg den dagen...

magdalena
05-02-09, 21:37
Ingen trim idag,har fått en unge med omgangssyken og styrt med han og husvask:( Nå braker det vel løs med resten av gjengen..

Skautrollet
05-02-09, 21:57
Klart jeg blir motivert, ikke minst av dere som er så spreke :)
Sykler og baser i snøen og går tusenvis av skritt! Flinke er dere!

Nå har jeg hatt noen dager under dyna, influensaen kom sent, men det er ikke rart så treg som jeg er av meg:o
Kan skylde meg selv som har gått for dårlig kledd....

Vel, her blir jeg liggende til feberen gir seg og hostekulene stilner!

trillian78
05-02-09, 22:01
uffameg! God bedring til ungen og trollet :klem:
Ca 9500 skritt på meg i dag.

bibi
05-02-09, 22:02
7 km på meg...

Camillawho
05-02-09, 22:29
I´m in=) Hva er siste utfordring? Klarte ikke konsentrere meg nok til skumme meg fram til det:P

:D

bibi
06-02-09, 20:12
7 km på sykkel i kveld... :)

magdalena
06-02-09, 21:27
4 km på meg idag. Fant ikke skrittelleren,men gikk en ferdig oppmerket løype og snudde ved 2 km. Det var bitende kaldt idag. Bikkja var til og med litt stiv..

bibi
06-02-09, 21:28
Fikk tips av broren min om å anskaffe meg skritteller på skrittleller.no

:)

Kanskje ikke så dumt det!

magdalena
07-02-09, 15:11
Har skritteller derfra Bibi,de er helt greie:) Har også en fra LHL,de er nesten likens,samme funksjonene,men Lhl sin forbrenner jeg mer kalorier på:confused: Men er ikke så opphengt i akkurat det da,de teller hvertfall ganske likt.

trillian78
07-02-09, 15:12
I´m in=) Hva er siste utfordring? Klarte ikke konsentrere meg nok til skumme meg fram til det:P

:D

Så bra Camilla! :heia: Siste utfordring? Jeg skal gå 10 000 skritt per dag. Men hvis du vill gjøre noe annet, så gjør du det.... Hovedpoenget er at det er noe som skal gjøres hver dag.

I går gikk jeg ikke... Dro rett på fest etter jobb :eek:

I dag....? vel.... I dag skal jeg bare ligge på sofaen og bevege minst mulig på meg.! I dag bare lider jeg etter gårsdagens whiskeyinntak. Jeg er såååå dåååårlig! Dessuten tråkka jeg tydeligvis over i fylla. Har en blå fot som jeg ikke vet hvordan ble blå. Vondt er det i allefall. Håper den blir fort bra, for jeg tror ikke den blir noe god å gå tur på :(

bibi
08-02-09, 17:15
Sykla 10 km i dag..... :)

trillian78
08-02-09, 17:19
Fortsatt dårlig etter fredagen/lørdagen (må inkludere lørdagen, da jeg ikke kom hjem før kl. ni om morgenen lørdag). Var ute og måkte snø i dag. Og du og du så mye snø som er kommet i helga. Sikkert nesten en meter! FIkk nesten ikke opp ytterdøra :eek: Vel... det ble den eneste treninga mi idag. Sløøøøv!

magdalena
08-02-09, 17:48
Det ble 10km på meg igår på sykkel. Skal se senere hva det blir idag. Er litt lat etter middagen nå:rolleyes:

magdalena
08-02-09, 22:26
Halv time sykling utgjorde 15km. Så var bikkja forventingsfull så vi gikk 3.5km:D

bibi
12-02-09, 19:09
Mandag 9.2. = sykling 10 km
Tirsdag 10.2. = sykling 10 km
Onsdag 11.2. = sykling 10 km

I dag: 10,1 km på sykkelen :)

trillian78
12-02-09, 19:43
Mandag - torsdag: havtime til time gåtur alle dagene. Mellom 11 000 og 8000 skritt :)

bibi
13-02-09, 20:08
10 km på sykkel i dag også!

Yess!!! :)

magdalena
13-02-09, 20:35
Flinke dere er:)
Jeg har hatt omgangssyka siden onsdag og har tatt livet heeelt med ro:o

bibi
14-02-09, 19:24
10 km på sykkel i dag også... :)

trillian78
16-02-09, 17:56
Var bortreist i helga, så da ble det ikke noe gjort i det hele tatt. Verken fredag, lørdag eller søndag :o Nå sitter jeg og psyker meg opp til å komme meg over dørstokkmila og ut i kulda. Over til naboen og låne bikkja... Merker at jeg ikke har noe lyst i dag altså. Men må man så må man... :rolleyes:

bibi
16-02-09, 18:45
Jeg har sykla igjen.... 10 km.

trillian78
16-02-09, 20:05
Var bortreist i helga, så da ble det ikke noe gjort i det hele tatt. Verken fredag, lørdag eller søndag :o Nå sitter jeg og psyker meg opp til å komme meg over dørstokkmila og ut i kulda. Over til naboen og låne bikkja... Merker at jeg ikke har noe lyst i dag altså. Men må man så må man... :rolleyes:

Inne igjen. Tre kvarters tur, våte og kalde føtter, røde kinn og seriøs middagsapetitt :p

bibi
19-02-09, 20:26
Har sykla 10 km på tirsdag (ikke i går - var syk...) og i dag!

Skautrollet
19-02-09, 22:45
Hei igjen alle dere iherdige, så flinke dere er! Nå er trollet tilbake:D

Jeg har hatt en pause fra trimtøyet grunnet influensa, men i dag har jeg vært ute og gått en liten runde på 20 min. Tungt å gå i masse snø... men deilig å komme ut i frisk luft igjen!

bibi
20-02-09, 13:25
Da har jeg sykla 10 km i dag. Yess!

:ja:

trillian78
21-02-09, 20:06
E'kke no flink til å oppdatere her nå... Og det er fordi at jeg ikke er no flink til å gå tur. 3 halvtime til times turer på 5 dager... Jaja... :o

Skautrollet
21-02-09, 20:20
Alle monner drar trillian! Og bibi får applaus for iherdig sykling;)

Her har musklene blitt brukt på å skuffe bort snø, snø og atter snø... Noen som blir med på skitur i morra?

trillian78
21-02-09, 20:41
Ja... Skal det aldri slutte å snø liksom??? I dag var det faktisk ganske tungt å måke snø. Blitt litt varmere ute, og da blir snøen veldig tung. Men når man kan tenke på det som trening så går det litt lettere :p

nissemor
21-02-09, 21:13
Kjøpt ny skidress i dag, den gamle, som forøvrig ble kjøpt før jul, er for STOR! Så håper på bra vær i morgen, planer om å gå på ski på fjellet.
Gikk til og fra jobb mandag, nesten 10 km, spinning tirsdag, styrke torsdag, snømåking i dag.

bibi
21-02-09, 21:31
Jeg har syklet 10 km igjen... :ja:

nissemor
22-02-09, 16:27
Skitur i dag, 15 km. Trodde føre var dårlig, men det gikk greit. Litt dårlig glid i nedoverbakke, eller merkes det at man bærer på 10 kg mindre?? Bestandig hatt større fart i utforbakker enn andre, skyllt på vekta jeg da:)

trillian78
22-02-09, 17:16
I dag er jeg fritatt fra tur og trim. Fått nok trim fra husarbeid :D
Har:
- måkt snø
- tatt en GIGANTISK oppvask
- tørket støv
- vasket gulv
- kjørt tre vaskemaskiner og hengt opp klær
- vasket badet
- brettet klær
- ristet tepper
+ ymse småtteri

Nå er det jobb i et par timer... Syns det holder for i dag jeg :o

Skautrollet
22-02-09, 19:10
Og trollet har også gått en times tur på ski, men hvor langt, nei det aner jeg ikke. Ble rimelig sliten hvertfall!

trillian78
22-02-09, 19:20
I dag er jeg fritatt fra tur og trim. Fått nok trim fra husarbeid :D
Har:
- måkt snø
- tatt en GIGANTISK oppvask
- tørket støv
- vasket gulv
- kjørt tre vaskemaskiner og hengt opp klær
- vasket badet
- brettet klær
- ristet tepper
+ ymse småtteri

Nå er det jobb i et par timer... Syns det holder for i dag jeg :o

Ja... da ringte naboen og spurte om jeg ikke kunne ta ut bikkja for dem i kveld... Så da ble det tur på meg likevel da.:rolleyes:

Carisma
23-02-09, 13:03
Jeg hadde som mål å komme meg ut på en ordentlig skitur i vintert, og i går var jeg på en mils skitur, så jeg må vel si det går under månedsutfordring :D

trillian78
23-02-09, 18:59
Denne tråden er finfin og motiverer til å komme seg ut hver dag. Men jeg tror jeg skal ta en liten pause fra månedsutfordringen den nærmeste 5-6 ukene. Eller i hvert fall senke kravene. Jeg går ut i en ny stilling i morgen, og har fått beskjed om at jeg må påregne flere timer overtid 4 dager per uke de nærmeste 5-6 ukene i tillegg til noe helgejobbing. Så selv om jeg vil, så tror jeg ikke det kommer til å være gjennomførbart med turer hver eneste dag. Og klarer man overhode ikke gjennomføre, så blir et sånt opplegg bare demotiverende. Såh... for de nærmeste 5-6 ukene setter jeg foreløpig dette som mål:
- svømme 2000 m en gang i uka (den dagen jeg ikke jobber overtid)
- Minst to entimes gåturer per uke (blir vel mest i helgene)
- Bli flinkere til å gå av bussen noen stopp før jeg egentlig skal av.
- Gå turer de dagene overtiden ikke blir så lang.

Tester ut dette de nærmeste to ukene. Og hvis det ikke er noe problem, så får jeg sette mer på lista.

bibi
23-02-09, 21:30
Jeg holder meg til målet: sykle 10 km hver dag...

Har akkurat fått unna 10 km igjen. Yess!

magdalena
24-02-09, 12:51
Jeg har vært på vinterferie:) Men har ikke ligget på latsiden hele tiden da. En dag var vi i basseng i tre timer. Jeg var bra gåen i armene etter den dagen. En annen dag gikk jeg tur med barna på akebrett, ene poden veier 30 kg og den andre 18 kg,så det ble nesten 50 kilo på slep i oppover bakker,langs skuterspor og over is. Bakkene fikk de lov og renne selv:D Har vært på noen trilleturer og sparketurer,men ski fikk jeg ikke testa ut. Nå er jeg hjemme igjen,og sykkelen står der og skriker etter oppmerksomhet. Men er litt demotivert da,men par mil blir det vel i kveld. Oppdaterer senere hvertfall:)

nissemor
24-02-09, 18:44
Gått til jobb og hjem igjen, det ble 12700 skritt! Det holder for i dag.:D

Skautrollet
24-02-09, 19:08
Jeg er imponert over dere alle! Dere er flinke hver dag jo!

I går svømte jeg en time, i dag har jeg gått den "vanlige" trimrunden.
Sofaen resten av kvelden nå, med god samvittighet :)

trillian78
24-02-09, 19:50
Har bare gått en halvtime i dag. Bedre enn ikkeno.

Skautrollet
24-02-09, 19:57
Bra trillian, og gratulerer med ny stilling :)

trillian78
24-02-09, 21:12
Takk og takk Skautrollet. Føler at det blir litt stusselig sammenlignet med treningsregimene til dere andre her. Men jeg blir dratt ut av sofaen da. Og det jo bra :)

magdalena
25-02-09, 11:47
Gratulerer med en ny stilling,Trillian:)

Det ble 15km på meg igår på sykkelen.

Skautrollet
25-02-09, 20:45
Ohhffff...
Jeg har gått runden min med slepende skritt, brukte laaang tid og vel så det. Kan ikke være bra å trimme når formen ikke er på topp...

bibi
25-02-09, 22:22
Sykla 10 km i går...

og har sykla 10.1 km i dag! :)

bibi
26-02-09, 19:04
Akkurat ferdig med å sykle 10 km igjen.

nissemor
26-02-09, 20:50
:liste:Gått på ski i kveld, 1,5 timer. Møtte ingen elg heldigvis.:eek:

Skautrollet
26-02-09, 22:09
Beskjemmet melder trollet dagen for inaktiv....

bibi
26-02-09, 22:10
Beskjemmet melder trollet dagen for inaktiv....

:klem: Det kommer nye dager....og nye muligheter :ja:

nissemor
27-02-09, 19:59
I efta ble det en time på Elixia. Rimelig støl i beina men

bibi
27-02-09, 21:23
Har sykla 10 km i dag.

Skautrollet
27-02-09, 21:23
Joda,- tre kvarters spasertur i solskinnet ;)

bibi
28-02-09, 20:13
Har sykla 10 km. :)

Skautrollet
28-02-09, 20:38
Gått min vanlige runde. :)

I morgen er det 1. mars, og mitt mål er å trimme hver eneste dag måneden gjennom. Om jeg skulker en dag må jeg ta det igjen påfølgende dag. (spark i rompa til meg selv)

nissemor
01-03-09, 10:30
12 km på ski i går, nydelig vær på fjellet, men var nok kallere enn anntatt. Ihvertfall var det ikke fullgod gli på blå swix. Kjenner meg kraftløs når jeg går på ski, annen aktivitet går greit. Blir det for lite kalorier? Bør jeg kanskje spe på med litt karbohydrater?
I dag blir det snømåking ser jeg, og husarbeid.

bibi
01-03-09, 19:10
10 km på sykkel i dag...

Skautrollet
01-03-09, 20:04
Litt ekstra lang tur i dag.

bibi
02-03-09, 20:58
10 km på sykkel i dag.

Skautrollet
02-03-09, 21:13
En times svømming i dag.

Jeg vil slå et slag for svømming, en time tilsvarer 2 timers spasertur!
Det er effektiv trim vel? Og sykling er like effektivt bibi, du imponerer med dine standhaftige turer! Men hva med overkroppen?

magdalena
02-03-09, 21:15
17km på sykkel i dag. Men kjenner jeg ikke er så motivert og like ivrig som tidligere. Følger jo mitt eget opplegg kostmessig,så da føler jeg at jeg faller litt av lasset.:o

bibi
05-03-09, 22:25
Sykla 10 km tirsdag, 10 km onsdag og 10 km i dag.

magdalena
06-03-09, 13:47
16km sykling onsdag,etterfulgt av situps,diverse rumpe og lår øvelser,og trening med strikk.
Torsdag,to trimøkter,den første på halv time med situps,rumpe og lårøvelser og strikk. På kvelden,2 mil på sykkel,35 minutter;)

Carisma
06-03-09, 13:48
ENDELIG kom jeg meg på morgen-timen på xyckling i dag! :D

bibi
07-03-09, 08:47
10 km på sykkel i går (fredag).

bibi
07-03-09, 18:47
10 km på sykkel i dag! :ja:

Skautrollet
07-03-09, 23:14
Har gått runden min alle dager, i tillegg i dag en time svømming.

bibi
08-03-09, 14:41
10 km på sykkel i dag.

bibi
10-03-09, 19:43
10 km på sykkel i går og i dag.

magdalena
10-03-09, 23:07
Du er flink til og sykle,Bibi:)
Igår ble det 16km på sykkel,før det gikk jeg en tur på 4km.
I dag gikk jeg tur på 5.5km,og syklet til frustrerte fruer,18 km.
Imorgen er det tid for gulvøvelser igjen:D

bibi
12-03-09, 21:41
Syklet 10 km i går og i dag også. :)

magdalena
12-03-09, 21:49
31 km på sykkel og halvtime med gulvøvelser igår= 1,5 time trim.
Idag er det hviledag:) Men har tatt noen rumpeøvelser da:o

bibi
13-03-09, 19:37
10 km på sykkel i dag. :)

Skautrollet
14-03-09, 22:11
Ligger som en gammel skinnfell her på sofaen etter dobbel dose aktivitet i dag, svømt og gått tur.
Har min egen månedsutfordring,- å trene hver dag i hele mars. Og så langt kan jeg stolt klappe meg selv på skulderen.

magdalena
17-03-09, 21:53
Har vært slapp og småsyk i helgen,trodde jeg skulle få kraftig forkjølelse,men slapp unna med bare sår hals og svette perler.
Igår syklet jeg 15 km,tok noen gulv og strikk øvelser også.
Idag har jeg gått tur,ble rett i underkant av 5 km.

Går det bra med resten?:heia::heia::heia:

bibi
18-03-09, 20:23
Ja - jeg holder "koken"... :ja:

Sykler 10 km hver dag jeg - det er min "månedsutfordring" for mars. Har sykla alle dagene i mars fram til og med i dag.