View Full Version : På an igjen! Andre som vil være med på veien?
JA, da var det påan igjen etter 5 feriekilo:(
Men det skal nok gå bra..gjekk fint forrige gang..
Andre som begynner no????
Begynte på mandag:) Slapp unna med ekstra kilo i ferien heldigvis,men har vært i feriemodus i 3 uker,så godt og komme inni rutiner igjen!
5.5 kg opp på meg i ferien, men var veldig motivert i gang på mandag. Det føles godt å komme i gang igjen.
Er med og heier jeg :) Har verken hatt ferie eller opphold i kuren så kan ikke akkurat hive meg med :)
Men heier på dere alle, snart er feriekg en saga blott :)
Jeg er med!
Trenger virkelig noen som jeg kan henge meg på!
Etter 1,5 mnd utenfor ketose, men heldigvis ingen ekstra kilo i løpet av sommeren...
Jeg er 66,5 nå og skal være fornøyd ved 58 kilo. Det vil si at jeg har 8,5 kilo igjen.
Jeg er ei dame på 1,55 så 58 er ikke akkurat lavt det heller..
Trenger noen forslag til mat. Kjører meg helt fast!
Lykke til alle sammen!!
Jeg begynte forrige tirsdag. Kan jeg være med likevel? :cool:
Jeg begynte mandag og to kilo er borte allerede men det er nok vann. Uansett er det morro og se vekta gå nedover, energi har jeg også, juhu! :)
JA, da var det påan igjen etter 5 feriekilo:(
Men det skal nok gå bra..gjekk fint forrige gang..
Andre som begynner no????
Jeg begynner også nå. :) satser i første omgang på å gå ned 10 kg. Så får vi se om det går bra å gå mer ned etter å ha nådd dette målet.
Jeg er med:)
Begynte forrige tirsdag, forsvant 4 kg ganske fort...
Så nå gjenstår bare de siste 20:)
Så bra!!!
Dette skal vi klare alle sammen...er skikklig motivert no!!!
Føler med skikklig oppblåst etter eit langt opphold, skal bli godt å komme tilbake til vanlig rutine igjen!!
Sammen er vi dynamitt!!!!:):):)
Jada, jenter, så var vi påan igjen!!
Har hatt ketolyse-ferie i 2-3 uker og føler meg oppblåst.
Men gud hvor deilig det også var å kunne spise det som
egentlig er "forbudt" for oss. Men så jo også det at kiloene
kom fort på! Så nå er det bare å henge i, stå på, for å
bli kvitt disse ekstra ferie kiloene. Har det best på ketolyse har
jeg funnet ut. Blir altfor oppblåst, utilpass og trøtt av for mye
karbohydrater !!!
Så kom igjen alle dere der ute..... dette skal vi klare sammen!
Utrolig motiverende å ha dette forum som hjelp og støtte !!
tror jeg hiver meg på her jeg også! har vurdert å hoppe over til weight watchers som jeg har god erfaring med før, da jeg er DRITLEI ketolyse. men tror ikke jeg tør å bytte, tilfelle jeg går opp igjen.
har ikke vært i ketose på ca en måned,vet ikke om jeg kommer til å strebe sinnsykt etter den heller. men skal ihvertfall prøve å fortsette med ketolysemat.
er nødt til å finne noen nye oppskrifter,ellers går det på rævva;).
har akkurat stekt lapper/pannekaker,skal hive noen i fryseren.
jeg ser vel fort om jeg går ned enten i kg eller cm etter ei stund uten ketose, også tar jg det derfra.
masse lykke til alle sammen!
Her er noen linker til god mat, pluss en oppskrift.
Håper dette er noe dere kan finne interessant...jeg prøvde lenge før jeg fant noe som var etter min smak da...eg kokk og ganske kresen på mat!!!!!!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15535
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15412
Prøvde å gjøre litt om på oppskrifta til isets brød...med knall suksess...smakte faktisk nett så vanlig brød...
Kjekt å prøve noe nytt...
Har ikke regnet på karb. men blir litt mer..men ikke noe å snakke om..
Det blir og veldig godt dersom dere skjærer skiver, og tørker det i stekeomnen..smaker nett så vanlig knekkebrød..kjempegodt med mye smør og hvitost:)
3 toppede ss soyaprotein (smakte ikke noe)
2 ss fiberhusk
2 dl rømme
3dl cottage cheese
1,5 dl malte hasselnøtter
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
4 egg
4 gode ss mykt/smeltet smør
1 ts paprikapulver
4 ss linfrø
4 ss solsikkefrø
70 gram kruskakli
4 ss sesamfrø
1 ts oregano
Greit å dele erfaringer...
Lykke til videre:)
Klem fra meg til dere...
Hei dere! :)
Jeg begynte på søndag, og henger meg gjerne på. Er i gang med dietten og tablettene, og boken fikk jeg i posten i går (den var utsolgt der jeg kjøpte tablettene). Når jeg stod ved hylla i butikken og skulle til å handle tablettene så traff jeg på en dame som skulle også begynne. Hun hadde to venninder som hadde hatt fantastiske resultater. Meget innspirerende.
Gjorde en blemme med å spise tyggis i går... og det gjør jeg ikke flere ganger ;) Ble en luftig opplevelse det ja. hehe
Virker som det er veldig økt interesse for Ketolyse dietten. Spennende!
Hurra...allerede begynt minske på vekta igjen...vannet som har løsnet!!!
Men er vertfall motiverende!!!!
Ja,jeg har også mistet vekt,men har ikke offisiell veiedag før mandag.Går det bra med resten av gjenget?:)
Ja,jeg har også mistet vekt,men har ikke offisiell veiedag før mandag.Går det bra med resten av gjenget?:)
Her går det i hvertfall bra ennå :)
Er nå fortsatt i startfasen føler jeg, bruker laaaang tid i butikkene og sjekker karboer til høyre og venstre. Men føler at det går riktig vei da. Er i hvertfall ikke plaget med sult her nei! Rekker ikke å få i meg alle måltidene heller. Ligger kanskje litt lavt i karbo, sånn rett under 10... Ellers bærre fornøyd. Stinker vel litt da... hehe :rolleyes:
henger meg på ..nå skal de siste kiloene av ,,begynte på mandag
idag 3 kilo ned jippi ..
i morgen burdsselskap for min yngste sønn ,, 20 år blir han
vel da da går jeg vel opp igjen sukk
skal prøve og holde meg unna kaker og sånt ,men sukk så vansklig
Magga Dutti
23-08-08, 08:33
henger meg på ..nå skal de siste kiloene av ,,begynte på mandag
idag 3 kilo ned jippi ..
i morgen burdsselskap for min yngste sønn ,, 20 år blir han
vel da da går jeg vel opp igjen sukk
skal prøve og holde meg unna kaker og sånt ,men sukk så vansklig
Bak deg noe du kan ha med da vel.
Da går det helt sikkert bra, og du slipper dårlig samvittighet. Er jo så mange flotte oppskrifter her.
Hei! Kan jeg også være med? Trenger litt motivasjon nå merker jeg! Jeg har ikke mer enn 5 kilo å gå ned, men gud så hardt de sitter!!! Gikk ned 2 kilo før ferien, men gikk de opp igjen på ferie. Det var jo forsåvidt greit, hadde ikke regnet med noe annet og var jo glad for at jeg hadde gått ned 2 kilo først, slik at da jeg kom hjem så var jeg på start igjen...Nå har jeg spist under 20 g karbs (det får meg i ketose) hver dag i 7 dager og i dag veide jeg 1 kilo MER enn for tre dager siden! Uff, jeg blir sprø! Men er fornøyd med hele uka sett under ett: ned 2 kilo! Jeg har gått ned 16 kilo før med lavkarbodiett og fiksa det supergreit. Og har ikke gått de opp igjen selv om det er 3 år siden. Men jeg har 5 kilo igjen som bare IKKE VIL BORT!! Arghhhh........Jeg trener 3-4 ganger i uke, så ikke noe i veien der, men sliter litt med maten denne gangen...
Det er så mange her inne som er såååå flinke og motiverende, så det er en stor hjelp!
Lykke til til alle sammen!
tonetrollet
23-08-08, 09:22
Jeg begynte for 1 1/2 uke siden. Skal ikke tilbake til Lindberg-klinikken før 9. september og hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å veie meg før det. Skal ned ca 35 kg, og det var ikke noe gøy å se (da jeg gikk på vekta i går allikevel...) at jeg hadde gått opp et par kg. Også jeg som har vært så flink!
Jeg er hvertfall spent på Hba1c og blodtrykk neste gang jeg er hos legen!!!
Inspirerende å lese om alle dere som er så flinke! Og særlig alle de som har gått ned massevis... som jo jeg skal!
Bak deg noe du kan ha med da vel.
Da går det helt sikkert bra, og du slipper dårlig samvittighet. Er jo så mange flotte oppskrifter her.j
jeg som holder selskapet og er en svak sjel ,alle rester skal sendes hjem med gjestene ,, bortsett fra ørreten , så middagen går bra
ja får lage noe spesielt til meg til kaffen
K`s choice
23-08-08, 23:22
Jeg er med!
Har vært litt slepphendt i det siste, hadde iallefall hvit stix ikveld :(
Så - nå er det skjerpings!
Henger meg på her jeg!!Har ikke noen feriekilo jeg da,men hiver meg med forde...Holder på med svangerskaps kiloene enda!!Sakte men sikkert kryper dem av meg,ufattelig god følelse.Snart veier jeg det samme som jeg gjorde FØR jeg ble gravid,men tar 5 extra så er vi akkurat der vi vil være!!!!:) Å der har jeg tenkt å være også.........
norwegiana
24-08-08, 01:19
Jeg er med!!!
Jeg vil også være med :) Begynte på`an igjen mandag 18/8 etter endt ferie, og manglet i dag 0,5 kg på feriekiloene som var på 4,5 totalt. Har brukt en hel uke på å komme meg ovenpå igjen, og har måttet gå gjennom alt fra svimmelhet, sjelvinger m.m. Vet ikke helt om det var verdt det ;)
Nå gjenstår 5-6 kg. Men regner med de blir seige siden de er de siste.
norwegiana
24-08-08, 13:06
Der er jeg nå...svimmel og føler jeg kan besvime når som helst, hjertebank og kjempenervøs. Håper det går over!!
Pocahontas
24-08-08, 22:26
Hei!
Jeg slenger meg på her.
Gikk ned seks kilo på syv uker....nå har jeg seks igjen. :p
Hvordan går det med dere etter ferien?
Jeg har ikke klart å komme meg helt tilbake.
Men planen er, at i morgen den dag: da starter etappe 2!
Marianne :)
Jeg begynner igjen i dag, har lagt på meg 5 kg i ferien eller på de siste 4 mnd, har hatt pause :) Gikk ned 18 kg i første økt så er fornøyd med det men har jo masse mer som skal av, vil ned 15 kg først når så får jeg se om jeg skal ned noe mer etter det.
Redd for at det blir tøft å begynne igjen men jeg må bare klare å motivere meg, buksene er litt trange blitt og det er jo ikke noe bahagelig så jeg skal klare det. Er jo ganske lett når man først kommer inn i det. Gruer meg til den dårlige ånden da :( for jeg jobber i butikk så det er nok ikke så greit for kundene mine :eek: men den forsvinner heldigvis etter noen uker ;)
norwegiana
25-08-08, 12:12
Sammen skal vi klare det!!!
Lykke til alle sammen!!!
Mandag i dag,å nye muligheter....Starte på ny frisk alle som en!!!!
Vi er her for å motivere hverandre og det skal vi jaggu fortsette med.Fått mange gode ord fra søte jenter når jeg har klaget og trengt en klapp på skuldra...
Dere er fantastiske alle sammen :):):)
hei alle sammen! nå har jeg gått på ketolyse i 2 uker, og har gått ned 2 kg:) jeg er veldig lykkelig for en positiv utvikling, og det gir en mer motivasjon til å holde ut...:) hvordan går det med deres resultater?
Heisann :)
Jeg starter på igjen etter graviditet. Gikk på denne kuren i fjor vår/sommer, gikk ned over 15kg på 3mnd :D Ble gravid i september og gikk opp ca 12kg. Mangler 3kg på startvekt før graviditet, men har noen ønskekilo til!
Startet forrige mandag og vekten i dag viste -1,2kg. Ammer ikke så det er "trygt" å gå på kuren :D
Jeg vil også være med, har startet for en drøy uke siden. Ikke gått ned noe dramatisk, men har uheldigvis vært syk siden jeg startet(influensa og forkjølelse). Er spent på hvordan det skal gå når jeg begynner å trimme litt.
Gikk ned 17 kg for noen år siden, de var borte til vi bygde hus. Og så jeg som trodde mann ble slank av det...
Har satt meg skyhøyt mål, er ikke sikker på om jeg klarer det. Skal prøve, godt å vite at jeg har et sted å gå når dette blir tungt.
Jeg også synest det går kjempe bra..Har no gått ned nesten 5 kg siden jeg startet for 2 uker siden i dag.
HURRA-HURRA:)
Gir motivasjon til å forsette...
Håper det går bra med alle dere andre også forresten...;);)
Dette var motiverende lesing. Er første gang jeg er innom lavkarbo siden ferien startet :o og den sluttet for en måned siden.:cool: har liksom ikke turt å stikke onnom, soden jeg føler meg så dårlig. Gikk opp fra 74,5 til 79 i ferien, og etter det har jeg vært av og på i noen uker, er nede i 77 nå, men sprekker liksom hele tiden, har kost meg skikkelig i ferien og har endel søtabstinenser :rolleyes: så den siste månden har det vært moem flinke dager og 1 dårlig dag, så skjerper jeg meg igjen.......osv ja ja. tror vel egentlig at jeg bare mååå stikke hode innom lavkarbo.no for og holde motivasjonen opp. Så fra nå av.....:D Hver dag!!!!!!! (hvertfal nesten) :p
Jeg også synest det går kjempe bra..Har no gått ned nesten 5 kg siden jeg startet for 2 uker siden i dag.
HURRA-HURRA:)
Gir motivasjon til å forsette...
Så fantastisk. sånn var det for meg sist også, bare dumt at jeg tok ferie..... hehe, skjønner ikke hvorfor jeg syns det er så vanskelig og komme inn i ketose livet igjen, for jeg elsket det for kun 2 månder siden.
Lykke til videre! ;)
Jeg og syns det var vanskelig de første dagene, men har klart å holde motet oppe. Og no går det kjempe bra. HAr vert i ketose i 15 dager i strekk-UTEN sprekk..;)
Men det er bare å stå på pingunn, dette klarer du...
Lykke til.
Stoor motivasjonsklem fra meg:)
Jeg og syns det var vanskelig de første dagene, men har klart å holde motet oppe. Og no går det kjempe bra. HAr vert i ketose i 15 dager i strekk-UTEN sprekk..;)
Men det er bare å stå på pingunn, dette klarer du...
Lykke til.
Stoor motivasjonsklem fra meg:)
Takk takk :D har klart meg to dager nå Haha, er hverfal en start, men føles mye bedre nå, er mer motivert.
Kjempe bra du er flink, stå på videre. :klem:
Veide meg i dag, ned 2,8 kg (får ikke stilt tickeren korrekt) på 2 uker. Synes det går så saaakte på vekta:_oppgitt:, men det merkes veldig godt på klærne:D.
Har vi som "er på'an igjen" fast veiedag?
norwegiana
05-09-08, 21:42
Sakte??? Jeg vil kalle det å rase ned!
Takk:blomster:, skal slutte å jamre sånn. En ting jeg lurer på; veier dere andre dere ofte? Jeg veier meg hver morgen, kanskje mest for å venne meg til at vekta kan stå stille eller gå opp et døgn før det fortsetter videre. Driver nesten mental trening:o, må jo lære meg å bruke vekta resten av livet selv om jeg ikke liker den.
norwegiana
06-09-08, 20:28
Synes ikke du skal veie deg hver dag. Jeg gjør det og har gjort det i flere år. Prøver å slutte for det er så utrolig stressende.
Synes ikke du skal veie deg hver dag. Jeg gjør det og har gjort det i flere år. Prøver å slutte for det er så utrolig stressende.
du har helt rett det stresser noe vakent og veie seg hver dag
vekta mi roper på meg , jeg klarer ikke og la vær og veie meg ,noen ganger to ganger om dagen
Det er som sagt ikke lurt å veie seg hver dag.
Jeg veier meg hver mandag, syns det er en grei dag.
Jeg er vertfall kjempe fornøyde denne uken. Jeg har gått ned nesten en kilo frå forrige mandag, men har minsket 21cm totalt på mage, bryst, hals, overarm, midje, lår og hofter.
Så folkens hjelper med mange timer i fjellheimen. Jeg har hatt 21 timer effektiv gåing i fjellet etter sauer på 3 dager, i tillegg til mye arbeid rundt det. Og jeg er kjempe stolt for jeg har klart å være i ketose hele helgen:):):)
Og jeg skal si det merkes på både klær og form.....
Hilsen Super stolt!!!!!
Kjempe bra solsikke. Gratulerer med kjempe bra resultat denne uken. stå på videre.
Kan tenke meg det er deilig ja :D
Jeg blir også kjempe stresset av og veie meg hver dag, vurderer og legge vekta ett annet sted enn på badet, den står liksom der og skriker etter meg hver morra, :dåne:
Kjempeflott resultat Solsikke!
Jeg la ikke på meg i sommerferien,men har litt startvansker.Hadde bursdag og fikk kake,kunne ikke være uhøflig og skuffe mann og barn som hadde stått på.Så var jeg på en rødvinsfylla fredagen.Det gikk jo fint.Men alltid dagen derpå vil jeg ha MELK! Så jeg sprakk på melk lørdag.Drakk vel en liter!:rolleyes: Men forutenom det har jeg holdt stø kurs...:D Egentlig veiedag i dag,men drøyer til fredag.Er ikke litt nysgjerrig engang,vet jeg mister motet da.
Kan jeg også være med? Gikk ned nesten 10 kg fra april til august. Har fått 2 ferie kg. Plus de resterene kg som jeg prøver å bli kvitt. Har altså 8 kg igjen. Men har mistet litt av piffen. Prøver å starte på nytt fra i dag. Håper de siste 8 kg renner av.. ;) Trener handball 2 ganger i uken, så håper det hjelper på. :D Veier meg hver mandag.
Hei :p
Kan jeg også være m?? Har egentlig vært medlem her en stund, men aldri turt å skrive noe.... Men etter et lengre ferieopphold i kuren føler jeg at jeg trenger litt mer direkte hjelp og motivasjon. Gikk ned 8 kg på 2 mnd før ferien, så jeg var jo veldig fornøyd med kuren :) Men som sagt: Sliter med å komme igang igjen....:confused:
Velkommen Dykkeline
Fint at du vil være med her. Er greit å ha et sted å henvende seg med spørsmål, klager, seire og sånt.:)
her er det bare å kaste seg meg vettu!!!
Alle er velkommen!!
Stå på dette skal vi klare sammen!!
Da var dagens trim unnagjort.Har vert å syklet en mil(i bratt motbakke halve veien), og trent intervall+ styrkestrening tilslutt
Gud så deilig det er etterpå:)
Andre som har vert å trent i dag da???
Kanskje det kan bli litt "press" dersom ein og kan skrive det inn her???
Jeg har syklet en mil på ergoen min,og når barna har lagt seg,venter bikkja sin daglige lange tur:)Det blir vel ca 5 km med henne.Det var en utfordringstråd her,men den dabbet tydeligvis ut etter andre månedsutfordring.Den første likte jeg godt,men var litt for enkel-og gå 100km på en måned,ca 3 km pr dag:p Man la jo merke til at enkelte dager gikk man mye,andre ganske lite.
Nå er jeg kommen i ketose etter en litt skjev uke.Jeg holder på og svette halvt i hjel.Bare jeg bokstaverer på dataen i god stolen presser svetten på.Morro-for nå er jeg i gang!
Lykke til videre folkens!:D
I dag hadde jeg min første time spinning på spenst, tror jeg gjør lurt i å velge de lette timene til å begynne med:D. Og så tror jeg at sykkelbukse er en fornuftig ting å ha... Har avtalt med en venninne at vi skal igjen på torsdag.
Eh, prøvde en lavkarbo irishcoffee i går. Fant oppskrift i boka til Torkil. En sånn og jeg var helt "svingstang":eek:. Herved advares det om å passe alkoholbruken NØYE.
Da var dagens trengingsøkt over for i dag.
4km på sykkel, 2km rask gåing, 2km jobbing, og tilslutt 20 min. styrke:)
Føles så deilig når det er overstått!!!
Dagens trim, 1 time rask gange!!!
Og i måro er det ny tur til Hardangervidda på ny sauesamling!!!!!
Håper det går greit denne gangen og å være i ketose!!!
Går det bra med dere andre???????
Har vært ny runde på spinning i dag, skal visst på fjellet i helga. Foretrekker innetrim, stabilt vær der.
Vekta har stoppet opp. Litt kinkig tidspunkt, to mulige feilkilder: Det kan være mer vann i kroppen etter å ha brukt en utrent kropp, jeg er støl fra livet og ned. Eller det kan være lemfeldig omgang med kunstige søtningsmidler, te og kaffe.
Plan: Fortsetter å trimme, dropper alt kunstig søtstoff og så mye kaffe/te som jeg klarer. Kryss fingrene for meg!
Stå på skippy..skal heie deg frem!!!!
Har du tatt bilder av deg selv før du begynte, og målt deg???
Det har jeg gjort, og fysj og esj, de er skikkelig til motivasjon på en dårlig dag vertfall.
Ikke noe fint syn akkurat:(Men de blir jo bedre og bedre for hver uke som går da!!
Anbefales på det sterkeste!!!!
Så flinke dere er!!!
Her virker det som det går litt i rykk og napp, men denne gangen tror jeg at menskiloene lurer meg. Har vært en fornøyelse å kunne kjøpe nye klær, faktisk en størrelse mindre enn før :) Takk ellers for at dere skriver om hva slags trening dere driver med, for nå ble jeg også motivert.
Veit ikke om det er kvinnesyndrom, men jeg har det for meg at en hel dag med husarbeid og plenklipping med gressklipper med 3 hjul ikke er mosjon. Hehe
Neih... bacon og egg tid! :D mmmmm :p
Da var denne helgen over, og det ble 13 timer i fjellet.
Har også denne helgen klart å være i ketose, så er veldig fornøyd med meg selv.
Skal bli spennende å se vekt og målinger i morgen.
Håper det går fint med alle andre også:)
Antoinette6
14-09-08, 22:42
Lang tur i dag. Veiing i morgen. Spennende.
JA, da var det veiing, og jeg er strålende fornøyd; ned 1,8kg siden sist mandag.
Gud hvor jeg gleder meg til å få se 70-tallet....har ikke vert så nærme målet før:)
Good luck all!!
stoor klem solsikke!!
Nå skjønner jeg ingenting, vekta står bom stille:eek:. Eller rettere sagt den steg en halv kilo da jeg begynte å trimme, og der har den festet seg:mad::mad:. Hvordan er det mulig å gå ned i vekt når en ligger på sofaen, men ikke når en trimmer? Mystisk! Den trimmen kan da ikke være så muskelbyggende? Prøver med spinning etter beste evne, men allikevel. Har vært i ketose hele veien, kanskje litt lite karber i kosten. Prøver å rette det.
Hvor er det lettest å kontrollmåle likt for å se om en krymper, og skal en da måle en gang i uka eller sjeldnere.
Alle gode råd om hvordan løse denne floken mottas med takk!
Antoinette6
15-09-08, 22:52
Husk å måle centimetre ! Drit i vekta så lenge målene går ned :)
Da har eg vært 3 uker på denne matkuren. Og -1 kg blei det den siste uka. 8 kg totalt er borte. Kroppen begynner vel å tilpasse seg nå. Pluss det å tenke lavkarbo mat går mye lettere. Fløte og cream fraishe e det som går mest av her i huset. hehe
PS glemte Egg. For det går det fantastisk mye av. Heldigvis en god avtale med en lokal bonde :) 1kr egget.
Tundeh, en normal vektnedgang, der det er fett du skal bli kvitt, vil gi deg en teoretisk maks på 0,5-1Kg fett/uke. Den siste uka er dermed meget bra.
Ja eg regnet nesten med det. Iallefall godt at det blir mindre. Bare å være tolmodig nok.
norwegiana
17-09-08, 20:23
Jeg går i sirkel... :(
Jeg har også lyst å delta her:) har akkurat begynt på ketolysekuren, og venter spent på å få stixene m.m i posten snart. Den første uka mi har gått bra, selv om det er nok bare vannet som har slippet taket;) Veldig spennende å se hvordan det går med andre her inne også.
Lykke til alle sammen!
Velkommen Igmitt.
Lykke til vidare...dette klarer vi sammen!!
Hurra:D vekta går nedover igjen, har gått ned ca en kilo siste uka. Fikk litt panikk når vekta steig etter å ha begynt med trim, men nå er den der over. Så da vet vi det, at er vi støle så er det kanskje noe vann der som veier noe.
Jeg ser at mange går ned mye første uka, det gjorde ikke jeg. Det har gått i samme tempo disse 3 (?) ukene.
Til Norwegiana
Er det noe vi kan hjelpe deg med?
Men det høyres kjempe bra ut.STÅ PÅ!!!
Jeg har nett fått varene mine fra dialife...ser bra ut så langt. Var litt skeptisk når deg gikk inn til fortolling, men etter noen mailer med dialife, og ny faktura som jeg sendte til posten, gikk det kjempe fint. Slapp å betale toll:)
Jeg handlet for 1050,- NOK så skulle jo egentlig vert tollbelagt...
Jeg kan derfor anbefale dialife for kjempe god service!!!
Så blir det spennende å sjå hvordan varene er. Har bestilt mama lupes tortilla, pitabrød og nachoschips+ pasta da, men den vet jeg er god, da jeg har den fra før.
Ser no frem til middag/kvelds; tortillalefser igjen..gud det skal bli godt!!!
Jeg har nå hatt pause fra ketolysekuren i 3 mnd.Grudde meg for å gå på vekta igjen,var sikker på at jeg hadde lagt på meg 10kg.Gleden var derfor stor da det viste seg at jeg "bare" har gått opp 3 kg.Har ikke vært flink denne tiden,derfor var det med lettelse at det ikke var flere kilo.Er sikker på at flere kilo hadde kommet på,hadde jeg fulgt andre kurer som feks.Grethe Roede..Snakker av erfaring..Hiver meg nå på igjen.
Har i første omgang 13 kg å gå ned.
Jo,flere vi er sammen,er sammen,er sammen....:)
Dette skal gå bra.
HUFF..ingen resultat denne uken...300g opp:(
Håper på bedre neste uke...men har nok "uken" så er vell muligens der problemet ligger..
Jepp "uka" er en skikkelig humørdreper, om du har vært i ketose hele veien så går nok dette bra. En samler mye vann noen ganger. Merker det på ringene mine, hender de blir ekkelt trange. Du kan jo se over bruken av kaffe/te og søtningsmidler siste uka.
Vet ikke helt når en kan regne med at en treffer et platå i vektnedgangen, men du har jo gått ned ganske mye til nå.
Lykke til.
TAkk skippy for oppmuntring:)
Godt å ha gode venner her inne som støtter opp:)
Drikker ikke kaffe, så er nok ik det som gjør utslaget heller dessverre...men er no i ketose, så regner med det det går over...det er vertfall min plan. Syns no klærne sitter løsere om det ik merkes på vekt eller cm-merkelig!!
Men denne tøtta gir ikke opp:) Gleder meg noe vanvittig til å se 70-tallet igjen!!!
Jeg må bare spørre; hvor høy er du Solsikke? Du skjønner, jeg startet på 96 kg og vil ned til 70. Jeg er 1,75 m høy, så jeg tok utgangspunkt i BMI som ideal. Men nå er det maaange år siden jeg veide rundt 70 kg, så jeg aner ikke om det vil se bra ut i det hele tatt. Hvordan fant du ditt sluttmål?
Hei igjen!!
Jeg er 1,70 høy.Når det gjelder mitt sluttmål er jeg litt usikker selv, men har satt meg et mål på 70kg i første omgang. Det er mange år siden jeg veide det, så vet ikke hvordan jeg ser ut da, men det er vertfall et realistisk mål syns jeg. Mulig jeg vil ned mer og senere, men det får jeg ta når den tid kommer...har 12 kg som jeg SKAL ned i første omgang:)
Ser ut til å vi lider av samme tankegang..blir spennede å se..
Ha en fin helg:=)
No har eg grunn til å være kjempestolt over meg selv. Hadde bursdag hjemme i går, barneselskap og familieselskap. Jeg bakte sjokladekake, og eplekake, men jeg klarte å la vær å spise det. Hadde egentlig lovet meg en liten "sprekk" med sjokoladekake, men fann ut at det ikke var verdt det.....
Laga meg også en ostekake med bringebær, som ble kjempegod. "Laget oppskrift" underveis som jeg brukte...ble den beste kaka jeg har smakt på lavkarbo.
Til kvelds laget jeg med nachos(dialife) var helt supert..
Så dette ble en helt super dag!!
Blir spennende å se hva vekten viser i morgen!!
Hadde egentlig lovet meg en liten "sprekk" med sjokoladekake, men fann ut at det ikke var verdt det.....
Imponerende. Du har helt rett i at det ikke er verdt det, men det kan være vanskelig å stå imot i et svakt øyeblikk.
Blir spennende å se hva vekten viser i morgen!!
Venter spent....
Det var dessverre 0.3 kg opp for min del, men så var jeg heller ikke like flink som deg til å motstå fristelser.
Da var det veiedag!!
Har gått ned 0,5kg siden sist, men det var -6 cm da på kroppen.
Er ikke alltid det er vekta som teller...
Er vertfall fornøyd jeg da...sist uke gikk også jeg opp...
Men det er bare å stå på videre alle sammen...jeg skal vertfall holde på til jul??
Hvor lenge har dere planer om å holde på????
Da er jeg igang igjen! vekta idag viste 91,9 kg! :eek: Burdte egentlig ikke være sjokkert, har fulgt med den! Sist jeg gikk på lavkarbo/Atkins så gikk jeg ned 10 kg på en mnd, denne gangen skal jeg gå lengre enn 1 mnd, og første delmål er å få knappet knappen i buksa jeg har på meg :D
Målet mitt er å komme ned på 70 kg i 1. omgang, og totalt ned til 60 kg. Ja, jeg er feit!! Uff, ikke koselig å skrive det, men det er nå engang fakta. det meste ligger rundt magen hos meg :(
Hei Anitra og Solsikke. Vi holder på til vi er ferdige, gjør vi ikke? Jeg tenkte å prøve det. Nei, jeg mener; jeg tenkte å gjøre det. Jula er det lenge til. Men det er ikke usannsynlig at slankinga må fortsette til over jul. Så i år er jula tre dager lang, da er det sikkert nok med kaker. På den annen side så er jo julemat lett å få lavkarbo, men det kommer nok til å skorte litt på viljen.
Jo, jeg skal definitivt holde på til jeg er ferdig! Har som mål å være ferddig til 40 års dagen min i mai 2010. Burdte ha klart det til da. 30 kilo på 18 mnd = 1,6 kilo i mnd.
jeg vil gjerne være med på veien
har meldt meg inn i dag, for og være litt aktiv med, ellers så har jeg vært veldig intrisert i lavkarbo dietten, er mye på og av, men nå har jeg bestemt meg for og prøve og få en ny livsstil, så da håper jeg på mye hjelp fra dere, med mange gode oppskrifter og gode råd, er jeg sikkker på at det vil gå bra denne gangen
Jeg kommer til og ta en "ferie" rundt juletider. Betyr ikke at jeg skal spise alt jeg vil,men julen er en gang i året,og den tiden man koser seg med mat og familie. Jeg kommer til og starte rett på igjen 1.januar om ikke før,det blir sikkert tungt. Men jeg vet jo det bare er den første uken.
jeg ser det står på induksjonen at vi ikke skal spise nøtter eller cottage sheese, det vil si at vi ikke kan spise værken de lappene eller brødet de 14 første dagene, i og med at det er de indigrensene i de to, stemmer det:confused:
Sprang og sjekket CCboksen, der stod det 1,5 karber pr 100 g. Tror det skal gå i begrensede mengder, se på totalinnholdet av karber for dagen. Fikk dermed en påminner selv om å begrense på CC, spiser det til frokost selv. Nøtter drar fort unna med karbene, men det er store variasjoner der.
Lalla: Induksjonen hører til Atkins.Ser du har ketolyse på din filosofi. Du kan spise nøtter og CC da,men karbohydratene burde komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Jeg pleier dog og unne meg 50 gr valnøtter nesten hver dag. Tar de gjerne til frokost siden jeg ikke er sulten,men krom/kalium tablettene må jo taes og blir forferdelig uvel uten mat med disse.
heisann, tusen takk for svar, dette hørtes jo veldig bra ut, så det er altså forskjell på og være på ketolyse kontra induksjon, dvs at jeg nå bare trenger og telle karber. er veldig glad i lappene og brødet, så da ser jo dette veldig bra ut for meg, da kan jeg vel også lage pizza da:rolleyes:
hallo solsikke, er det mulig og få oppskrift på den ostekaken.
er jo kjempefint at du klarte deg gjennom bursdagen, er jo veldig fint når vi kan bake kaker vi kan spise, så blir vi ikke så uttafor:o
Heisann lalla!!
Bringebærostekake:
ca 200g hasselnøtter og valnøtter kjøres på foodprosessor
Bland i litt natrena, og en halv kopp smør. Søtmengden bestemmer du selv, jeg brukte 2-3 ss. Bland dette sammen, og klem det ut i en 26-form, og set i kjøleskapet.
varm så opp en halv pakke frosne bringebær, med 1,5-2 dl fun light bringebærsaft, og sil dette.
Legg så 5 gelatinplater til bløt
Pisk deretter 1/3 kremfløte.
Bland så 1,5pk philadelfia med 1 beger rømme(seter)
Smelt gelatin i litt av bringebærsafta, og hell forsiktig i oste/rømme-blandinga
Hell deretter det resterende av safta oppi. Dersom du ønsker den søt, smaker du til etter eget ønske..jeg brukte litt natrena.
Til slutt blander du inn kremen. Hell det deretter over bunnen og la den stå å stivne i 4-5 timer..
mmmmmm, kaken er no klar til servering.
Kan evnt lage et lag med gele på toppen, men det gjorde ikke jeg..
Syns denne ble kjempe god...flere av de andre som ikke har peiling på lavkarbomat syns den var frisk og god....de ble også veldig overasket da jeg sa at det ikke var sukker i den....
Har dessverre ikke regnet ut karbisene, men for et lite stykke ble det ikke mye...
Lykke til:=)
heisann:) nå gleder jeg meg til jeg skal prøve den kaken:sikle:. men må nok vente noen uker, kom meg gjennom min første ketolyse dag i går. så er det bare og følge opp, må vel ut og kjøpe noen nøtter ,så kan jeg bake brød i dag, da tror jeg alt vil bli mye lettere, syntes det er vanskelig og finne på mat til frokost og lunsj. da får vi alle bare stå på videre, dette klarer vi:heia:
Hvor lenge har dere planer om å holde på????
Jeg har som de fleste andre her tenkt å holde på fram til jul. Men jeg skal uansett ikke slippe opp så mye som jeg gjorde i sommerferien. De 5.5 kg som kom på da, er ennå ikke borte.
Nei det blir nok å tillate seg karbomat (og drikke) i en ukes tid ved juletider, og så må jeg nok tilbake til lavkarbo igjen.
Solsikke: kan jeg få nettadressa til dialife? Jeg vil også spise nachos(sikle). Har prøvd med dialife.com kom da bare på sider med diamantsmykker(sikle), fint men ikke helt det jeg skulle bruke penger på nå.
Heisann!
Her er adressa: http://www.dialife.dk/
Jeg er kjempefornøyd med det jeg bestilte...
Husk å også bestille pitabrød og mamalupa lefser...
Lykke til....Klem
heisann:o har litt trøbbel i dag. er ikke motivert, er sulten hele tiden og føler at jeg ikke kommer noen vei, trøtt og sliten, er vel ikke sånn det skal være. jeg sluttet med kaffe samtidig som jeg gikk i ketolyse, vet ikke om det var lurt. eller kanskje jeg spiser for lite, jeg er så usikker på hva jeg kan gjøre for og holde motet oppe.er det noen som har gode råd:confused:
Hvorfor har du kutta kaffen?
Jwg kan ikkeno om ketolyse, men man skal vel ikke går rundt å være sulten?
Lillegutten
02-10-08, 11:37
SOOOLSIKKE!!! Jeg er med deg deg:D Begynte mandag, torsdag i dag.. Venter på at det skal skje ting:D
Så bra da, velkommen skal du være...
Håper det går veien for deg...jeg skal vertfall heie på deg:)
Lalla!!
Kor lenge har du gått på ketolyse???
Tar du tablettene slik som du skal??
Får du i deg nok fett???
Det er dessverre vanlig å være litt slapp og uvell i starten...men lover deg at det går over...
Jeg blir også trøtt og slapp viss jeg spiser for lite, så pass på å spis!!!!!!
God bedring og lykke til:)
KLEM;)
heisann:oslutta med kaffe for jeg trodde jeg måtte,fikk høre at noen hadde problemer med og gå ned når de fikk i seg for mye koffein. men hvis det ikke har noe for seg begynner jeg, noe trøst må en da ha:) .jeg skal prøve og finne på noe godt til middag i dag, det hjelper sikkert på motivasjonen.:hungry:
Synet på kaffe er en del sprikende. Fedon er ikke glad i den, men jeg hører ikke på det øret. Nu har jeg kutta sukker, hvetemel og andre raske karbokilder. Til og med Gulmixen er vekk. Forsvinner kaffen, tror jeg ikke jeg overlever. Koffein er dessuten fint for å øke forbrenninga og prestasjonsevnen.
Svigermor blander Colalight og kaffe når hun skal vaske rundt og ordne til jul.
Btw. Hun er av de få som går ned i vekt i jula.
heisann, jeg begynte med ketolyse på mandag, tar vitaminene, tilogmed tran. må innrømme at jeg ikke har boken, så antagelig kan jeg vel ikke nok om det, trudde jeg kunne snappe opp ting på veien, utrolig mye informasjon på nett også. jeg trodde vel at det var så enkelt som og holde seg under 20 karboer om dagen. :rolleyes:
ja der er nok mitt største problem, jeg elsker kaffe, men jeg kan jo gå inn med et kompromiss med meg selv, og kutte ut noen kopper om dagen. tror jeg begynner med kaffe igjen i morgen, så får jeg se om det gjør noe med vekten, for i morgen er veiedag, og da kan jeg jo sammenligne ukene:)
Kaffe MÅ jeg ha, har riktignok kuttet litt ned, men kaffekoppen på morran er et must!
Boken er et must...:):)Du kan jo prøve å låne den biblioteket...
Siden du eri din første uke vil du nok merke stor forskjell neste uke, og ukene fremover..promise;)
Du kan og sikkert drikke kaffe, og heller trappe ned etterhvert viss du ser at det ikke går, og hemmer vektreduskjon..
Lykke til videre!!
heisann:)var jo ikke dumt det da, og låne boken på biblioteke.:lesebok:
føler meg bedre nå, full av opptimisme, jeg stoler på at ting bare vil bli bedre, så nå er jeg klar for nye dager, heier oss videre på veien:heia:
Lillegutten
02-10-08, 14:37
Hva er blått medlem? Jeg bestilte startpakke i dag, og synes jeg leser på disse sidene konstant. HAr gått til innkjøp av natreen så jeg kan drikke den grønne teen min, og prøvde å lage sånne oopsie-rolls i dag, men bakeevnene mine er nok heller dårlig, får resultatet ligna ikke grisen:D
Går ut fra at Lillegutten har snurrebass?
If so, he is not a Pink member
Lillegutten
02-10-08, 15:24
A ha, da er jeg med:D Det stemmer det Rune, du er ikke alene..
Har vært litt veeel mye rosa tendenser her, men det har bedret seg betraktelig.
Fryktelig enig med Runegutt, kaffe MÅ en ha.
Til Lillegutt: tar noen dager før det begynner å skje ting. Jeg opplevde ikke å miste flere kilo første uka. Ikke så rart siden jeg mumset spekemat til den store gullmedalje, ble helt stinn av vann. Om du har problem med å få igang ketosen skal du satse på skikkelig fet mat i tillegg til få karber, så klart.
Til Lalla: Et av de sikreste tegnene for meg på at jeg er på tur ut av ketose er sult. Husk også at dette er ikke en sultekur. Spis til du er mett og når du er sulten så spiser du igjen, selv om det ikke egentlig er på tide med nytt måltid. Etter en uke eller to er matlysta sterkt redusert. Kos deg med maten.
Lykke til begge to.
heisann alle sammen:D ja nå er jeg fornøyd, har drukket to kopper kaffe, og jeg forstår det sånn at jeg muligens må spise mer mat ( ja tenk det dere som sulter dere for og gå ned) og ikke minst, jeg har gått ned 2 kilo fra mandagen til i dag, ja kan man bedre ha det sier jeg da. så nå får vi se da, om jeg kan drikke kaffe eller ei, kommer til og veie meg til mandagen for og se om vekten går opp eller ned med koffein. det vil si at jeg må være flink med maten hele helgen, men da får jeg bare skuffe innpå med all feit mat jeg kan komme over:p ikke overdrive selfølgelig. håper dere alle har en like fin fredagsmorgen som meg, lykke til alle sammen:heia:
Så bra lalla!! Jeg gikk ned 2,3 kg, så jeg er strålende fornøyd jeg også!!
Grattis begge to..det er jo kjempe bra:=)
Jeg heier på dere!!!
Lykke til med veiingen, jeg har veiedag i morgen!!
Antoinette6
05-10-08, 20:41
Det har jeg også, solsikke. Jeg både gleder og gruer... :) Bare det går ned og ikke opp :)
Hei Antoinette6!!
Ja, vi får krysse fingrene...men føler selv jeg har gått ned denne uken på kroppen ..så det blir spennende....tomorrow it showtimes:)
Jippi, klokker meg inn med ca en kilo ned i uka. Til tross for alle snuer og "syker" og ligging på sofaen, så går det nedover:D. Nå har jeg vært og blitt sykemeldt for stressplager, så godt å få hardkjøret på jobb bittelitt unna. Så nå er det godt å være på kur, ellers når jeg har ruslet rundt hjemme har bare vekta økt:o.
Hadde jentefest i helga:full:, drakk Irish coffee(sukkerfri) og mumset baconcrisp, grønnsaker og avocadodipp - guacamole heter det visst. Og enda går jeg ned! Livet er herlig!
Veiing i dag : 1.4 kg ned på meg siste uke. Jeg er veldig fornøyd med dette. Da er det bare to kilo igjen til jeg er der jeg var før sommerferien.
Jeg skal aldri mer gi meg selv frie tøyler så lenge som jeg gjorde i sommer. Det var dyrekjøpt erfaring.:o
Jeg lurer litt på det der med å passe vekta, ikke frie tøyler som du kaller det. Hvordan skal jeg få det til? Jeg har vært slank og overvektig vekslende over flere år, går ikke fort opp etter en kur. Men en to-tre år etterpå så er de der igjen, hvordan kan det ha seg at jeg overser drøyt 10 kilo? Hvor stor grad av selvbedrag kan en ha?
Prøver meg på å nå det ultimate drømmemålet nå, og tenk om jeg får hodet på plass slik at jeg kan holde den. Hvilke erfaringer har dere med å gå opp og ned og hvorfor?
Jeg ser at jeg trøster meg med mat. Mat hjelper mot kjedsomhet, stress, tur med svigermor, belønning, kos, slapphet, ja egnetlig mot alt. Hvordan kan en snu denne tankegangen?
Jeg ser for meg at når jeg eventuelt når min idealvekt, så kan jeg unne meg enkelte utskeielser. Men jeg må nok reparere dette med å være nøye med mat og mosjon i en periode etterpå.
Jeg la på meg 5.5 kg på sju uker i sommerferien. Men da nøt jeg det jeg hadde lyst på av all slags mat og drikke - og uten mosjon.
Trodde ikke det var mulig å legge på seg så mye, så fort.
Da var det veiing ja, og hurra ned 1,5kg denne uken. Jeg er strålende fornøyd:)
Jeg er på stedet hvil,83.6 kg. Spiste bacongull i går,håper det er derfor jeg ikke har gått ned:o Men sier meg fornøyd med -12 cm på 14 dager da:D Lårene mine er skrumpet inn med 3 cm hver!:)
Idag er det min 14ende dag i ketose,og tror ikke jeg har klart og følge kuren så bra før..
Så flott Magdalena, at du krymper i cm er jo et godt tegn :)
Gratulrerer det er jo kjempe bra...
Da er det bare å stå på videre...godt når en får litt mer motivasjon i form av resultat...
Lykke til..Klem:)
I morgen er det ny start. Har egentlig ikke fulgt kuren på et år, og gått opp syv av de ti kiloene jeg gikk ned :mad:
Nå må jeg bare fortsette med kuren, kan ikke spise alt jeg har lyst på hver dag lenger. Må nok stille tickeren min tilbake i morgen :mad:
Kommer sterk tilbake i morgen, etter måling og veiing :)
heisann, mye positivt her nå, herlig når vekten går den rette veien.
ja nå er det bare og fortsette med gode rutiner, og bakke opp hverandre så det fortsetter sånn. de fleste av oss har vel det store problemet at vekten går opp og ned, og som det blir sakt, det går gjerne noen kilo på før vi orker og gjøre noe med det, er jo så koselig når vi kan spise og kose oss med det vi har lyst på der og da. men plutselig sier det stopp også er det pån igjen med ny slankekur. jeg kan bare si (som jeg har sakt mange ganger før) denne gangen skal jeg greie det:o
Kanskje øvelse gjør mester:)?
Antoinette6
06-10-08, 19:20
Øvelse gjør mester, ja. Det får vi tro. Jeg har tenkt å gjøre følgende:
* en gang første mandagen i måneden (men først må jeg jo nå
idealvekta, da )og hanke inn med en gang vekta er over det
slingringsmonnet jeg har valgt meg
* skeie ute én gang i uka, - ikke mer
* tenke raske karbohydrater og ikke gå i fella
* drikke like mye vann som jeg gjør nå
Da var tickeren oppdatert, og jeg prøver igjen. Merker at tankene mine faller veldig på karbomat. Men jeg skal prøve nå først og fremst i ca 6 uker. Det er mitt første mål :)
Lykke til milla83, dette klarer du!!!
er litt tom for middagsideer, ingen ting frister lenger, ønsker en super god middag i morgen, er det noen forslag:spisesnak
Nytt delmål for meg! 70 kg i første omgang!!
Jeg blir så fryktelig demotivert når vekta stiger:mad:. Har veldig mye utslag på stixen, er nesten dirrende i kroppen og litt sånn varm i kroppen. Allikevel stiger vekta, dette må jo bare være vann:confused:. Spesielt siden jeg økte med 1,2 kg på ett døgn. Fingrene føles som stinne pølser:eek:. Nekter å oppdatere tickeren min på noen dager:mad:. Så nå drikker jeg vann og te(har ikke gitt problemer før) og prøver å unngå å salte alt jeg spiser. Har dere erfart slike store svingninger:confused:???
heisann. dette hørtes jo ikke bra ut, men du venter ikke "frøken rød ":o da. blir jo opplåst og varm + mye vann i kroppen. :rolleyes: det går seg nok til igjen, lykke til videre:)
Jeg bruker hormonspiral så "frøken rød" har jeg ikke møtt på maaange år,men hormonsvingningene sitter sikkert i. Har liksom aldri merket så mye til dem, ingen unnskyldning for sjokoladeorgier hos meg. Men vann samles tydeligvis. Nå har jeg gått ned 600g på to dager:), så noe forsvinner her. Nå er ikke jeg så flink å drikke vann(vann=kjedelig), men jeg drikker mye te og kaffe. Men kanskje en må drikke mye vann i tillegg:confused:?
Jeg er ikke flink til å drikke vann, går mest i Cola Zero her i huset, men prøver å få i meg ca en liter vann om dagen i tillegg.
Dersom du kun drikker te og kaffe, trenger du egentlig en masse ekstra vann. Både te og kaffe er vanndrivende og dersom du ikke får i deg nok væske ved siden av, kan du risikere at kroppen tviholder på det den kan! Med vannansamling som resultat!:eek:
Vann er kjedelig og ikke godt, men gjør så mye godt for kroppen at man nesten bare må tvinge i seg en del. Mange her sier det er en vanesak!:)
Lykke til milla83, dette klarer du!!!
Takk :O)
Ned 600 g siden tirsdag. Det er jo en start.
Ned 900 gr danne uken, 3,3 kg på 2 uker! Jeg har min månedlige periode denne uken, så jeg hadde ikke ventet så mye!
heisann, ok, jeg har også mensen nå, gått opp to kilo, æsj, kjempe deprimert:( ser jo at noen går ned forde om de har mensen, også har jeg veldig hodepine og kvalme, hatt det noen dager nå, det kommer på kvelden, er det fler som får det, blir litt nærvøs, er det noe jeg gjør galt, føler jo at jeg ikke får nok næring. nå håper jeg virkelig noen kan muntre meg opp:o
Lalla; Det er sikkert store variasjoner når man har mensen, jeg hadde tidligere den uke gått opp, og jeg hadde vann i kroppen. Alle de typiske tegnene. Men ikke gi opp. For meg hjalp det å holde seg litt unna veldig salt mat (jeg spiste westfalerskinke, det hjalp ikke) , samt å drikke vann. Fra fredag til lørdag var jeg opp 500 gr, idag var det ned 400, men jeg vet det var salt som bandt litt. Bruker du å måle deg med målebånd? Det har jeg begynt med, selvom man ikke går ned i vekt, så kan man krympe i cm. Og for stort vekttap er jo heller ikke bra i løpet av en uke.
Ikke gi opp, vi har nok alle vært der :)
Stikk innom oppskriftestråden, den sjokodosisen er kjempegod.Nå mener jeg ikke mat som trøst, men unne deg noe godt kan du. Mine barn elsket den!
å takk skal du ha, nå kom jeg på at jeg spiste veldig salt mat på fredagen, mye på en gang for kroppen kanskje. jeg får bare gi det litt tid, så får vi se:D skal gå inn på oppskrifter jeg, hørtes jo godt ut da hehe:p
vi trenger jo og kose oss innimellom og,,,,
Skal komme med en innrømmelse.. :_plystre:Jeg hoppet av kuren onsdag,og begynte med noka!!! Hva tenkte jeg egentlig på?:rodme: For og gjøre historien kort,så er jeg på ketolyse igjen,jeg gjorde ikke annet enn og savne MAT! Greit nok,jeg slapp og lage mat med noka,men jeg følte meg jo ikke bra,og konstant sulten. Ikke gikk jeg ned heller,men gav det jo ikke lenger enn halv uke,men hadde ikke holdt ut..Idag er jeg på dag 1,og har noen deilige og saftige koteletter i ovnen:sikle: Endelig litt mat!:hungry:
fy deg:_oppgitt: men du er på rett kjøl igjen, det er bra. noen ganger er det lov og prøve seg, kan bli litt desperat når kiloene ikke renner fort nok av oss. men det jeg har lært er at nå gjelder det og være tolmodig.;):heia:
Status i dag er 1.9 kg opp.
Dette var i høyeste grad ventet, da jeg har hatt langhelg på tur - med planlagt supersprekk. Med en fantastisk kveld på Statholdergaarden som høydepunkt er jeg klar for å fortsette på den smale vei framover mot jul.
Neste mandag skal jeg kraftig ned igjen.:D
Ja, da var det veie dag igjen!!
Jeg har gått ned 200g, men rekna ikke med noe annet heller da jeg hadde en planlagt sprekk i helga i forbindelse med en bursdag, der jeg laget mat, og da måtte jeg jo smake på det jeg laget...:):):) I tillegg til å kose meg med maten og vin etterpå...angrer ikke, og er på rett kjøl igjen i dag;)
så heldig du er som går ned i vekt selv om du har skeiet ut.:D
jeg liker og ta meg et glass vin fredagskvelder, men har kuttet det ut, trodde det ikke var så bra for vekten, men er det sånn at man ikke legger på seg av det? må jo si at jeg dropper vinkveld med venner, føler meg litt asosial.:o
Ja, jeg er kanskje det...men det skal være sagt at jeg har trent ekstra hardt denne uken for å kunne skeie ut da...kan hende det er det som gjør det..ikke vet jeg..
Men er vertfall glad jeg gikk ned da!!!
Vekta står stille:mad:, etter at den steg brått her før helga. Skjønner ikke dette:confused:, er i ketose hele tiden. Har endel vann i kroppen, men det er vel bare å vente. Er blitt kraftig mye flinkere til å drikke vann. Skal begrense matmengde og prøve å røre meg litt. Litt vanskelig det da siden jeg er sykemeldt for hodepine, all bevegelse er vondt. Er egentlig takknemlig bare jeg ikke går opp, for det bruker jeg å gjøre når livet er så stillesittende. Synes dere er flinke som henter dere inn etter en sprekk, sikkert lurt å planlegge dem.
Antoinette6
13-10-08, 22:03
Og jeg? 100 gram ned :( Hadde det ikke vært for dere og at jeg er så fornøyd med kostholdet generelt, så hadde jeg vel hoppet av. I den grad man kan hoppe, mener jeg :) Kan man forresten få i seg for mye fett ? Jeg lurer på om det er det jeg gjør galt...
:Dja det vil jeg si, er altid noen som oppmuntrer meg når jeg er litt lei, og det er nok til at jeg går videre med kuren.
jeg har selv erfart at med for mye fett så går jeg saktere ned, så jeg lurer litt på om det faktisk er en grense på hvor mye fett en bør spise, spent på vilke erfaring andre har der, jeg pleide og spise mye bacon crisp, men vekten viste at det ikke var så lurt.:rolleyes:
jeg har selv erfart at med for mye fett så går jeg saktere ned, så jeg lurer litt på om det faktisk er en grense på hvor mye fett en bør spise, spent på vilke erfaring andre har der, jeg pleide og spise mye bacon crisp, men vekten viste at det ikke var så lurt.:rolleyes:
Tror ikke det er fettet i baconcrispen du merker. Heller det at det er mye salt som binder vann i kroppen!:eek:
I utgangspunktet skal man ikke klare å spise for mye fett om man spiser seg passe mett hver gang man er sulten.
Huff, har ikke noe matlyst i dag heller...er syk, og sliter med å spise!!!
Feber og vondt i halsen...vert hos legen og fekk konstatert virus:(
Har gått å hangla i en uke no...og ikke fått trent eller noe...føler meg elendig!!
Mangler overskudd!!!!!!
Håper det går over!!!
INNRØMMELSE: Jeg har klart å spise for mye slik at jeg har lagt på meg, tror jeg:rodme:. Kan ikke bare være vann som sitter her:o. Har kikket i boka:lesebok:, og jepp Torkil skriver at det er mulig å kose seg med for mye mat på ketolyse også. Så nå skal jeg kose meg i litt mer begrenset omfang. Dette skal gå, er jo faktisk lett å få til bare jeg fokuserer på manglende matlyst og ikke på alt jeg kan spise:).
Huff, har ikke noe matlyst i dag heller...er syk, og sliter med å spise!!!
Feber og vondt i halsen...vert hos legen og fekk konstatert virus:(
Har gått å hangla i en uke no...og ikke fått trent eller noe...føler meg elendig!!
Mangler overskudd!!!!!!
Håper det går over!!!
:blomster: God bedring, ta vare på deg selv og ikke stress livet har mange dager igjen.
Takk for det skippy:)
Har no spist litt, så formen er begynt å komme seg, heldigvis!!!!
Håper på å kunne få en liten trimtur i morgen...det er noe med å komme seg ut, og yte litt, jeg får vertfall mer energi av dette....
Nå skippy hvordan går det med deg????
Jeg har det heldigvis litt bedre, men det går tregt...men har no heldigvis fått stemmen tilbake:)
Vil bare ønske dere alle en strålende helg:)
Ned 800 g denne uken :)
Starta med ketolyse, men har landet på "egenkomponert". Får jeg skrive her likevel eller?
Yesss!:D Nå går det så det suser. Vekta rusler jevnt nedover igjen, og det som kom på er borte:D:D:D. Det som jeg har gjort er å spise mindre, mye mindre. Ikke noe problem egentlig siden jeg ikke er sulten, og jeg må jo bare venne meg av med store porsjoner. Store porsjoner må jeg jo slutte med uansett;). Og så rusler jeg meg en tur eller hopper på trampolina til ungene hver dag. Jeg ser jo helt dust ut der jeg skvalper rundt på trampolina, men duverden så gøy det er! Og så drikker jeg vann, vann og mere vann, en halv sitronskive i glasset så ble det drikkendes.
God helg til alle.
Ned 800 g denne uken :)
Starta med ketolyse, men har landet på "egenkomponert". Får jeg skrive her likevel eller?
Klart du kan skrive her. Hvordan ser "egenkomponert" ut? Hva er det som skiller den fra ketolyse, og hva var det som ikke funket med ketolyse? Kanskje litt i overkant nysgjerrig jeg da, du får svare som det passer deg best.
Ja, da var det veiedag igjen, og ENDELIG SER JEG 7-TALLET, HURRA!!!!!!!!
Har den siste uken gårr ned 1,8kg, og det uten trening i det heile da jeg har vert syk...
Dette vil si at siden jeg begynte påan igjen 22.08 har jeg gått ned 10,8kg frem til i dag. Jeg er superfornøyd, og kjempestolt av meg selv!!!!
heisann, er nesten litt flaut og komme her og ødelegge den positive stemningen, det går jo så fint med dere og det er jo kjempe bra. men jeg må nok redusere litt på matinntaket, for vekten går ikke nedover, kosa meg med lavkarboostekake i helgen, mulig det ble noen karber for mye da, i og med at jeg også hadde lavkarbo pizza på lørdagskvelden. må nok spre godsakene litt, prioritere. denne uken skal jeg være veldig nøye med karbene, selv om jeg mener jeg har vært det før og, men noe galt må det jo være siden vekten ikke går nedover. lykke til videre alle sammen, syntes der er veldig flinke:heia:
Vekta kan stå stille med hvert. Jeg opplevde det, og kommer sikkert til å oppleve det igjen. Jeg tror at jeg greide å spise for mye:rodme:, vekta løsna iallefall etter at jeg reduserte på matmengden(spiser fortsatt fet mat), drakk mer vann og rørte bittelitt på meg. Er ikke så flink å trene. Folka her inne sier at det er helt normalt at vekta står stille en uke eller to med hvert. Ikke mist motet.
Endelig er jeg i gang på ordentlig!:)
Fra august til forrige mandag har jeg fulgt en slags lavkarbo, uten at det hadde den helt store virkninga.. Gikk opp igjen fra 87 til 90 (først ned til 86, så bare opp igjen..), og så bytta jeg vekt.. Så starta forrige mandag med annen vekt, den jeg hadde først (ja det er mye tull der..:p) på 92.4 kg.. Og nå står vekta på 89.4, så det går nedover!:)
Har vært flink, veid og ikke fått for mange karber og alt mulig.. Og det funker!:)
Hurra!:)
Jeg gikk ned 0.9 kg. Det var ca. halvparten av hva jeg gikk opp uken før. Men nå er jeg godt i gang på kuren som jeg har ambisjoner om å følge strengt helt fram til jul. Merker god framgang på treningen, selv om kiloene sitter veldig godt på - foreløpig :D.
Har også kjøpt inn Cocosa. Vil tilføre litt ekstra fett i tilfelle jeg har for lite fett i kosten. Det er ingen problem å presse ned en skje kokosfett morgen og kveld - men direkte behagelig er det ikke.:)
heisann:) jeg tror kanskje jeg får i meg for mye fløte, ost og egg. teller dere karber når det står 0 karbo på osten. jeg er så i tvil, det er vel mest underbevisten som sier at jeg ikke skal telle karber da, for jeg er så glad i ost.:D
heisann:) jeg tror kanskje jeg får i meg for mye fløte, ost og egg. teller dere karber når det står 0 karbo på osten. jeg er så i tvil, det er vel mest underbevisten som sier at jeg ikke skal telle karber da, for jeg er så glad i ost.:D
Jeg er også fryktelig glad i ost:D, all ost har 0 karb(tror jeg). Unntatt selvfølgelig brunost og andre søte oster, men det vet du jo. Jeg har nettopp oppdaget at ferdig revet ost er tilsatt potetmel:eek: for at det ikke skal klumpe seg, og derfor gjerne har mange karber. Fløte har endel karber så der kikker jeg på pakken og regner med de, og så regner jeg ett egg= 1 karb sånn for lettvindhets skyld.
Har vært en stund i ketose, så nå spiser jeg ubegrenset av grønnsaker som vokser over jorda. Kniper litt inn på løk, tomat og de mest karborike.
Lalla, her er det jeg spiser i dag. Ser du bekymrer deg endel over fettinntaket ditt. Som regel spiser jeg litt mer grønt enn dagen i dag, spiser som regel ca like fett. Ikke digre porsjoner, det stoppet vektnedgangen min:o
Frokost i dag: CC+seterømme og bittelitt Heistad syltetøy
Lunsj i dag: stekt egg og bacon + stekt gulost.Stekte osten på begge sider, knall for en ostoman som meg:D.
Middag i dag: ost og okseskinke
Kvelds: tror det må bli en salat, med fetaost og løk.
HenriettKK
21-10-08, 22:15
Hvordan ser dagen min ut?
Frokost: Ingenting, var ikke sulten.
Lunsj: Littegrann kylling + MASSE vann.
Middag: Kylling + salat. + MYEEE vann..
Kvelds: Kyllingsalat med egg og isbergssalat (NAMNAM) + masse vann
Noe jeg bør forandre på, legge til? osv?
Har du spist noe form for fett???
Syns det såg veldig fettfattig ut, så du bør nok spise mer fett..
Da føler du deg også mett lenger, siden fett metter mer..
Fett skal fett fordrive vet du!!
Grrrr... Jeg starter opp på ny runde med ketolyse neste torsdag. Veier sikkert 90 kilo til da,for i denne høykarbo verden bare spiser og spiser jeg.Konstant sulten og magen er den gjærbaksten,oppblåst og heslig. Er hos faren min nå til onsdagen neste uke,og her kan jeg ikke spise lavkarbo uten at det skal bli diskusjoner,så da lar jeg det heller fare.Vi sees tross alt ikke mer enn par tre ganger i året..Hadde vært noe annet om han kom på besøk hjem til meg,men slikt skjer sjeldent. Så da er det på an IGJEN!:(
Lykke til magdalena!!!
Godt å høre at instillingen din er positiv. Da går nok alt mye lettere...
Klem:)
HenriettKK
22-10-08, 20:34
Har du spist noe form for fett???
Syns det såg veldig fettfattig ut, så du bør nok spise mer fett..
Da føler du deg også mett lenger, siden fett metter mer..
Fett skal fett fordrive vet du!!
Sikter du til meg? I så fall hva anbefaler du at jeg skal spise mer av da? Det var det eneste jeg spiste i går. I dag har jeg spist kylling + wok og en eggesalat (med ekte majones og ost) Er ikke noe særlig sulten. Er linfrø en god kilde til fett, eller mener du rett og slett MAT? Jeg venter på boken, skjønner du , men jeg ville ikke at det skulle være en stopper for at jeg ikke kunne begynne på ketolysekuren.
Hei Henriettkk!! Jeg mente deg ja..
Spis: rømme, olje, smør...fettrik mat rett og slett...
Jeg tar i tillegg udo`s choice olje(helsekost) for å sikre fettinntaket..
Du skjønner nok mer når du har lest boken..
Klem
Klem
Kan du si meg hva Udo's Choice egentlig er? Har en gang lest om en olje som skal være bra for fettfrobrenning - er dette denne?
Er den i stedet for Omega3 eller i tillegg? Jeg tar Omega3 nå men vil du anbefale meg å gå over til udo's?
HenriettKK
22-10-08, 23:45
Klem
Takk for all hjelp :D
heisann, takket være mye hjelp og støtte, har jeg nå begynt og gå nedover på vekta igjen. jeg måtte kjekke vekta i dag, har jo veie dag på fredag,:o buksa begynte og skli ned, på med belte:ja:. jeg er så fornøyd. har lært mer og mer av og lese innleggene og de fine svarene jeg får. tror jeg skal klare det nå, må bare rette litt på dietten etterhvert som tiden går. :rolleyes:
snart så kan jeg også komme med gode råd, men foreløpig føler jeg at jeg selv har mye og lære, så jeg nøyer meg med og heie :heia:
Håper dette er til hjelp, har klipt og limt litt til deg!!
Hva er unikt med Udo's Choice® optimale oljeblanding?
Ulikt de fleste omegatilskudd eller fettsyretilskudd som finns på markedet, inneholder Udo's Choice begge de essensielle fettsyrene: Omega 3 og omega 6, samt omega 9, også kjent som det gode middelhavsfettet. Fettsyrene er balansert i det ideelle mengdeforholdet 2 : 1 : 1. Kun friske, organiske lin-, solsikke- og sesamfrø benyttes i pressingen. Det tilsettes også olje fra nattlysurt, havrekim, riskim, lecitin samt mellomlange triglyserider. Essensielle fettsyrer har høy vitalitet og harskner fort når de utsettes for lys, varme og oksygen. Pressingen foregår derfor ved lave temperaturer (under 40º C) , i omgivelser fri for lys og oksygen. Deretter lagres oljen kjølig på mørke flasker. Oljeblandingen skal ikke benyttes til steking, men helles på maten etter at den er ferdig tilberedt, som f.eks. til pizza, pasta, salater osv.
Hvorfor essensielle fettsyrer?
Omega 3 og omega 6 er de to eneste fettsyrene kroppen ikke kan produsere selv. De utfører mange viktige funksjoner og bør prioriteres høyt i ethvert kostholdsprogram. Mest kjent er deres betydning for hjernen, leddene og hjerte/kar-systemet. Essensielle fettsyrer nærer også de hormonproduserende kjertlene og fremmer immunsystemet og fordøyelsens funksjon.
* Økt styrke
* Økt utholdenhet
* Bedre restitusjon
* Økt fettforbrenning
* Godt for huden
* Godt for hjerte
Ja, jeg anbefaler denne oljen....i tillegg til cocosa, som du også får på helsekost.
Jeg tar den de dagene jeg føler jeg får for lite fett i meg gjennom kosten..
Finnes i flere smaker, men jeg har valt den med kokossmak.
Vet det er flere her inne som også bruker en skje av den i kaffen!!
F... også:mad:, nå er den vekta stagnert igjen. Ny runde uten kunstig søtstoff, te, kaffe, er det mere jeg burde kutte ut:confused:?
Må lage meg en oversikt over hva jeg spiser. Det kan være for magert, fløte kan være et problem, har dere noen erfaringer med om ost kan stoppe vekta:confused:?
Jeg trenger HJELP:eek:
Skippy..for at vi skal kunne hjelpe deg foreslår jeg at du skriver noen ekspempler på menyer du spiser, eller har spist den siste uken..
Ellers tror jeg det blir vanskelig:)
heisann, jeg har kutta ned på osten og fløten, det hjalp meg, plutselig så gikk jeg ned i vekt igjen. faktisk kutta litt ned på egg :)
Skippy..for at vi skal kunne hjelpe deg foreslår jeg at du skriver noen ekspempler på menyer du spiser, eller har spist den siste uken..
Ellers tror jeg det blir vanskelig:)
Er i full gang med å lage liste, ser at jeg må få litt orden på dette. :o Tusen takk for at dere er her. Legger her det jeg har. Og nok en gang; Unnskyld for at jeg er så sytete:rodme:
Matseddel uke 43
Tirsdag:
Frokost: CC+seterømme og bittelitt Heistad syltetøy, noen skiver ost og spekemat
Lunsj: salat, grønn paprika, løk(til sammen 120g grønt, mest salat), fetaost, gulost, olje
Middag: 1kyllingbryst, ca 60 g salat
Kvelds: 1 Irish coffee, sukkerfri
Onsdag:
Frokost: CC+seterømme og bittelitt Heistad syltetøy
Lunsj: stekt egg og bacon + stekt gulost.
Middag: ost og okseskinke
Kvelds: ingen
Torsdag:
Frokost: cc, seterrømme og Heistad syltetøy
Lunsj: 2stekte egg, bacon, og ost
Middag: 2 store porsjoner reinskav(jevnet med potetmel, 1 1/2ss på 4l gryte), brokkoli og blomkål
Kvelds: Gerds ostekake, 2 store stykker
Fredag:
Frokost: 2skiver ost og spekepølse(ikke sulten)
Lunsj: salat, omelett med purre og bacon, spiste på kafe men tror den var ok
Middag: 1 stor porsjon reinskav, brokkoli
Huff, glemte å skrive på masse, masse kaffe med endel fløte
Klart du kan skrive her. Hvordan ser "egenkomponert" ut? Hva er det som skiller den fra ketolyse, og hva var det som ikke funket med ketolyse? Kanskje litt i overkant nysgjerrig jeg da, du får svare som det passer deg best.
Jeg spiser det som faller meg inn. Neida ;) Jeg har egentlig ikke noe fast opplegg, følger ikke noen diett, og teller ikke karber. Bare prøver å spise lite karbohydrater. Spiser litt knekkebrød, jeg klarer meg ikke uten
Gikk ned 10 kg på 2 mnd på ketolyse i fjor, det funket kjempebra. Men jeg er ikke motivert for å fortsette med ketolyse nå. Blir kvalm av å tenke på fettet osv. Og klarer meg ikke uten et havreknekkebrød til frokost.
Også koser jeg meg gjerne litt på lørdag ;)
Gått ned 300 g denne uken. Helt greit.
Skippy!!
Jeg skal prøve å hjelpe til så godt som jeg kan, men det er nok andre som kan mer og vet mer, men jeg prøver:
-Ser du bruker potetmel til å jevne med...det er ikke bra, mye karbohydrater(ren stivelse) så det kan være et problem.
-Det er heller ikke bra med alkohol i starten, det kan virke hemmende..ei heller søtsaker som kaker etc...
-Ut fra det som du beskriver ovenfor tror jeg du også får i deg for lite fett...gr.saker ser bra ut, men husk at det er mer karb. i løk og tomater..så her må du være litt forsiktig.
Jeg anbefaler udo`s choice olje(helsekost) 2 ss daglig...den gjør godt:) eller cocosa(også helsekost).
Viss du spiser mye salt mat, som f.eks bacon, kan det bidra til at vannet i kroppen hoper seg opp, og at det kan være en grunn til null vektnedgang..
Håper dette var litt til hjelp!!
Men har du målt deg, er ofte en henger seg for mye opp i vekten, og glemmer å se resultater av seg selv...jeg veier, måler meg og tar bilde av med selv hver uke...da har en kontroll, og har noen skrekk eksempler av hvordan jeg ikke vil se ut igjen!!!
Kaffe kan også være en grunn..sorry men that`s life:( Kanksje du burde kutte litt ned på den.
Lurer litt på hva som er mye fløte, da også det kan være en årsak..
Du må nesten prøve ut litt selv..kutt ut litt, og prøv deg frem...vi er dessverre alle individuelle, og derfor er det vanskelig å komme med noe fasitsvar!!
Ha en god helg.
Klem Solsikke
Skippy!!
Jeg skal prøve å hjelpe til så godt som jeg kan, men det er nok andre som kan mer og vet mer, men jeg prøver:
.....
Ha en god helg.
Klem Solsikke
Tusen takk, nå er jeg sparket igang med å gjøre dette nøye;). Har lest rundt i foraet her, har også fått en mistanke om at det er for lite fett:cool:. Skal kutte ned på kake, selv om det smerter å la Gerd's ostekake hvile:hylgrine:
Er oppmerksom på tomater og løk. Men det som er så rart er at jeg hele tiden har godt utslag for ketose, nesten mer enn når jeg går ned. Tror dette har sammenheng med for lite vann og for mye protein/lite fett.
Har kjøpt meg notisblokk til å ha i lommen, så her skal ingenting komme uregistrert inn. Dette skal jeg ha orden på. Muligheten for en fantastisk slankekur er jo tilstede. Håper i det lengste at kaffe og te kan drikkes:).
Og nok en gang, tusen takk for hjelpa:blomster:, tar imot hjelp fra alle som orker.
Bare hyggelig å kunne være til hjelp...
Er dessverre ofte sånn at en noen ganger trenger et spark bak for å komme videre..
Så da er dette forumet helt fantastisk:)
Vil ønske deg lykke til videre, og det løsner nok snart skal du se:)
Ha en super lørdag:)
Klem frå det regn- og stormfulle vestland
Nå hvordan går det med dere alle sammen??
Jeg er spent på morgendagens veiing..har ikke noe god feeling akkurat, men time vil show..
Jeg har no trosset været å vert ute på en laang treningstur...deilig følelse:)
Skal no tenne lys og fyre i ovnen, og bare kose meg:)
heisann:D her går det bra, føler at jeg har taket på det nå, kommer fortsatt til og være forsiktig med , ost, fløte og egg, er så fort gjort og glemme karboene i dette. har funnet ut at jeg på lørdager lager gerds ostekake eller andre lavkarbo godterier, spiste ute i fri luft i går, jeg kosa meg med lavkarbo fromasje og lett brus. funnet ut at det går ann og leve med dette, må bare ha fantasi. var på kaffe besøk i helgen,fikk litt dårlig samvittighet når vertinnen hadde stekt opp en hel haug med vafler, og satt frem blåbærpai og rullekake, jeg holdt meg til kaffen, flink jeg :stortsmil
da vil jeg bare :heia:heie på alle, en ny uke med nye muligheter.
Så flink du er:) Kjempe bra at du klarte å stå i mot;)
Jeg har veiedag i dag, og denne uken var det opp 700g;(
Men venter på "uken", og da pleier jeg å gå opp ca 1 kg, så kan vell ikke vente noe annet...hadde no minket i cm, så kan vell ikke klage..det går no rett vei:)
Veiedag og 0.8 kg ned siste uke.
Er fornøyd, men det var også forventet etter en stor sprekk for litt over 2 uker siden. Er snart nede på nivået jeg hadde før sprekken.
Jeg er iallefall på rett vei igjen.:)
Gratulerer Oban...så kjekt at det tippar rett vei igjen:)
Stå på videre;)
Klem
:stortsmilNå tipper vekta nedover igjen, takk for alle gode råd. Ned 1.1 kg på en drøy uke.Tenk, så rart å spise for lite fett. Så nå langer jeg innpå og forteller meg selv at dette er sunt. Legen min sier jeg er supersunn med lavt blodtrykk og kolestrol og full av alle vitaminer han kan måle(mulig jeg har skrevet det før, men jeg kommer liksom ikke over dette at jeg er sunn). Begynner å få inn vanen med å drikke mye vann, og har heldigvis ikke vært nødt til å droppe kaffe og te.
Synes Solsikke er så flink til å trene, er ikke helt der selv. Blir en spasertur noen dager i uka. Klarer ikke harde anstrengelser for tiden, og kondisen var liksom ikke den beste fra før av heller.
Lykke til alle.
Såååå bra Skippy at det endelig løsna for deg!!
Godt det går ann å hjelpe hverandre;)
Men husk; litt trim er bedre enn ingen trim..går seg nok til etter hvert.
Lykke til videre:)
Klem fra meg til deg;)
Så foltt, Skippy! Et kjempefint resultat - og så over 1 kilo på en uke!
Jeg står stille nå - har gjort det i litt over to uker, men din oppskrift og det du har erfart - inspirerer:)
Jeg skrur opp treninga for tiden, er over de første ukene som var forferdelig rent treningsmessig. Ble helt tom....men nå - går det som sagt mye bedre. Nå skal jeg på mølla å løpe....
http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_5_141.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=_undefined)
Og neste uke, ja så tror jeg at det går nedover igjen, ja det tror jeg bestemt.......:confused:
Hey Skippy! Jeg har slitt litt med at vekta har stoppet opp, og misstenker selv at det er for lite fett i kosten min... Noen tips? ;)
Hey Skippy! Jeg har slitt litt med at vekta har stoppet opp, og misstenker selv at det er for lite fett i kosten min... Noen tips? ;)
Frokost: før spiste jeg CC med litt rømme og Heistad syltetøy. Nå går det i spekepølse med majones, fete oster(camembert, gammelost med smør på), eggesalat.
Lunsj: Salat med ost,nøtter og olivenolje på( ca 2-3 ss), eller pizza :sikle:- husk å dryppe olje over før steking.
Middag: alt som er stekt/helt over mye smør, saus av normanna/smør
Kvelds: klarer ikke, er så stappa
Har ikke brukt noe proteinbrød eller andre bakevaresubstitutter, mumser bare pålegget bart jeg. Spiser litt paranøtter innimellom, mest for å få tablettene ned og så er nøtter sundt da. Koser meg med en Irish nå og da:).Synes jeg har et litt merkelig kosthold for tiden, fortsatt vanskelig å fatte at dette virker. Håper dette er til hjelp, kanskje noen flere har ideer for å få fett inn i kosten?
Lykke til:heia:, la oss få høre hvordan det går.
Ja jeg trenger alle tips jeg kan få for å fete opp kosten! takk :D
Skal bli flinkere med olje på salaten.. Ofte surrer jeg grønnsakene i seterrømme evt philadelphia. Spiser også en del posesaus, burde kanskje kutte det ut, og heller lage noen goe fete sauser selv.. Men har ikke funnet en god oppskrift enda. Er bernaise, peppersaus og fløtesaus det går mest i. Prøve en lavkarbo bernaisesaus, den smakte bare smør :O
Eggesalat hørtes godt ut! :)
Lurte litt på å lage denne jeg, sånn for å få opp fettmengden i kosten... :Dhttp://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=220791&postcount=1
Siden vekta ikke rikker seg, må jeg holle meg unna søtning ol nå, se hva som skjer.. Er litt despo etter resultater snart.
Det har du rett i.Sikkert best å prøve en fet uke, drikke mye vann, mosjonere noe og kutte bort kunstig søtning. Er du i ketose hele tiden? Og du; fiskepinner er søppelmat;).
Ja jeg er i ketose hele tiden :( Det som er frustrerende, for da vet jeg ikke om jeg gjør noe galt eller ei! Men nå vurderer jeg å hoppe over til lindberg.. Prøve det.. Blir litt "unaturlig" for meg å pøøse på med feite ting. Hadde også vært godt med litt kiwi :D
Greit, ingen fiskepinner på meg! :p
Ikke for å rakke ned på noen andre kurer, men jeg fikk ikke til Lindberg fordi det ble for mye uvante ingredienser og uvant matlaging. Men maten var kjempegod, og mer variert.
heisann:) føler litt at det er så forsjellig fra uke til uke, vekten går ned i rykk og napp, ene uken er jeg kjempe fornøyd, ned en kilo, og plutselig neste uke opp 500 gram, jeg syntes jo jeg fikk take på dette, men nå er jeg i tvil igjen, er det sånn for dere og, eller er det bare meg som furter så fort ikke alt fungerer:(
Det er nok dessverre sånn for alle innimellom...men det er bare å bite tenna sammen å stå løpet ut:)
Lalla: Kan jo hende du har spist mye saltholdig mat før veiedagen. Det binder jo som kjent vann..
Jeg skulle jo starte på an idag jeg. Men jeg sliter med startproblemer og SÅ fysen på alt ulovlig da..Har klart meg bra til nå da.Super i meg kaffe og rooiboste,mer enn jeg burde. Laksen skal snart i ovnen,men er litt bekymret for hvordan det går utover kvelden og de neste par dagene. 4.dagen pleier og være en A-HA opplevelse,med godt humør og duracellenergi..Men nå ser veien dit hen veldig lang og tung..:(
heisann magdalena, dette greier du, jeg måtte selv ta meg sammen i dag for og gå videre. men er ved godt mot igjen. rooiboste den smaker jo litt søtt, det er ikke karbo i den? jeg turde ikke drikke den jeg ,, men det kan jeg altså?:confused:
Te flest kan man nok drikke fritt. Har spurt her inne om Rooiboste før og fikk klar signal. Kommer vel mer an på hva du søter teen med. Selv tar jeg den naturell:)
heisann:) føler litt at det er så forsjellig fra uke til uke, vekten går ned i rykk og napp, ene uken er jeg kjempe fornøyd, ned en kilo, og plutselig neste uke opp 500 gram, jeg syntes jo jeg fikk take på dette, men nå er jeg i tvil igjen, er det sånn for dere og, eller er det bare meg som furter så fort ikke alt fungerer:(
Jeg veier meg hver dag, stort sett. Ser at vekta går litt opp og ned. Salt samler vann, tante rød. Og så hender det at det blir litt lite fiber noen dager så det kan gå en stund mellom dobesøkene(litt pinlig å skrive dette da). Jeg kan godt gå opp 700g over noen dager, før de og mere til forsvinner over natta. Er veldig fint å ha stix, utslag=nedgang og det trøster på "opp"-dager. Så her en gang at noen telte ukas laveste som gjeldende. Det gjør jeg, og da ser jeg helt klart at det går nedover.
heisann:) ja jeg har begynt og veie meg hver dag, kanskje ikke så lurt, blir veldig opp og ned, er veldig usikker på stix, det er jo så mye snakk om at de egentlig ikke betyr så mye, i og med at den blir veldig mørk hvis du spiser mye fett osv. eller hvis du er dehydrert, veldig fort gjort og få i seg for lite vann...da vet jeg jo egentlig ikke om jeg er i dyp ketose eller ikke.
jeg føler at jeg ikke spiser så mye salt, men jeg lurer på om jeg spiser for mye av ketolyse brødet, 3-4 brødskiver om dagen, er det mye:confused: ser jo at flere her sliter med og få i seg nok fett, det gjør nok jeg og. blir jo ikke det behovet for fett når man spiser det ketolysebrødet. :rolleyes:
Jeg veier meg hver dag fordi jeg må venne meg til vekta. Ellers putter jeg den bare i boden og fortrenger at jeg legger på meg. Er antageligvis kretsmester i selvbedrag:o, siden jeg overså +16 kilo. Så jeg øver meg i å takle veiing.
Du kan jo prøve uten brød, har sett mange som får stagnasjon av for mye. Jeg har laget "myke sponplater" som jeg spiser noen av, det går greit. Har bakt brød, men puttet det i frysern og glemte det. Mest glad i pizza jeg:D
Glemte å skrive om stixen. Utslag=du gjør det riktig. Dyp eller lett ketose gir de egentlig ikke utslag for, og jeg tror graden av ketose varierer i løpet av dagen. Jeg har vært i ketose hele veien, men fikk stagnasjon av for lite fett og muligens for lite vann. Prøv deg frem, stixen viser at du er på rett vei.
Da har jeg veid meg og ned 500 gr på de siste 2! ukene., Men det har vært mye pes, med 2 begravelser, messe osv. Det er fryktelig vanskelig å skulle følge lavkarbo når man kjører mange timer i bil og ikke har med niste! Jeg nærmer meg 82 kg, som var det jeg stoppet på sist jeg var lavkarbo. Jeg kan ikke huske sist jeg var under 80 kg, så jeg har overhode ikke tenkt å stoppe nå.
Det er bare å stå på Anitra...det er ikke mange kiloene før du er under 80...og kan love deg det er en milepæl:)
Ha en super duper helg:=)
Begynte på an igår,da veide jeg 87:eek: Kjente meg pløsete og oppblåst.
Idag er jo veiedag og den viste 85.7,så mye vann borte:D
Har som mål og komme under 80 kg innen utgangen av året,og det burde jo gå.. Lykke til videre alle sammen! Idag går det lettere for meg hvertfall,men dagen i går..var pyton!
Nå har jeg Isets kyllingform i ovnen,og den er helt smaskens!Ungene elsker denne,og de liker egentlig ikke kylling.
Det er bare å stå på Anitra...det er ikke mange kiloene før du er under 80...og kan love deg det er en milepæl:)
Ha en super duper helg:=)
Takk :)
Det er en milepæl for meg ja, og heldigvis har jeg ikke dårlig tid!
Her står vekta stille, igjen. Har begynt å venne meg til denne ujevne nedgangen, ikke alltid like lett å drikke like mye vann og spise fett. Kan vel bare være slik kroppen min er. Fortsetter som før, så lenge det er utslag på stixen så tror jeg alt er vel.
400 gram ned siste uke. Da er jeg i det minste forbi nivået jeg hadde før kjempesprekken jeg hadde for 3 uker siden.
Kan ikke trene for tiden, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet.
her har helgen gått bra, stille på vekta! Fredag ble det suppe, med kålrot, og gulrot, lite utslag på stixen, men jeg var tilbake for fullt søndag kveld. Spiste faktisk mest kjøtt og blomkål fra suppa, men smakte på det andre og da. Nydelig! I går var det svinestek, med hjemmemekka saus og blomkål/broccoli. Guri, jeg må snart ha en ribbe middag!
heisann:) da var helgen over, hadde faktisk ribbe på lørdagen, med blomkålstappe, og ostekake til desert, et herligt måltid. har ikke veid meg på en stund nå, føler at det er bedre sånn. blir så altfor fokusert på vekt.
tenkte jeg skulle slippe litt taket på karbene, altså gå ut av ketose og kanskje gå mer over til fedon. føler at det blir mer behagelig:o så da veier jeg meg i morgen, også gir jeg det en uke, så får vi se, blir vel spennende.
da blir det ny rapport om en uke, hvis jeg ikke blir altfor frustrert, da hører dere fra meg før;):heia:lykke til allesammen
heisann:p har lagd en mandelbunn nå, jeg føler at jeg har gjort noe galt her,,,det står 150 gr splenda, noe jeg har brukt, altså i en pakke splenda er det 100 gr,, og på pakken står det at det tilsvarer 1 kg vanlig sukker,vil det si at jeg nå har en mandelbunn som tilsvarer 1,5 kg sukker, er det ikke farlig for kroppen og få i seg så mye kunstig sukker:confused: er litt usikker på om denne blir spiselig, er det andre her som har prøvd den oppskriften:confused:
for sikkerhets skyld kastet jeg kakebunnen, har nå lært at jeg må sjekke litt på de forsjellige søtningmidlene før bruk.
Fant du oppskriften her? Synes personlig 150 gr med splenda hørtes utrolig mye ut...:eek: Sucralose som søtningsmiddel er jeg også skeptisk til. Da den kom ut i cola zero første gang,og jeg kjøpte den ble jeg regelrett kvalm,fikk frysninger og hodepine,det kom fra intet.Og er bombesikker det var sucralosen som gjorde det,for jeg prøvde 3-4 ganger,med samme bivirkning.
Og en annen ting jeg har lest er at havet kommer til og bli full av sucralose snart. For det tar vissnok 10(!!) år og bryte dette ned..Tenk på kroppen vår da?:( Nå kan jeg dessverre ikke henvise til kilden siden jeg ikke husker hvor jeg leste det,mener det var en nettavisutgave av Vg eller dagbladet. Dal a jeg sucralosen bort for godt..
Hvordan går det med deres ellers?
Kjenner jeg sliter litt ekstra denne gangen. Har ikke lagt meg helhjertet i dette,slik jeg gjorde før høstferien. Men det går da på et vis..:rolleyes:
Har jo som mål og være på 80 eller under det innen utgangen av året,men det betyr nok at jeg må skjerpe meg kraftig og stramme selen mer i julen enn planlagt..
heisann:) kommer nok til og være forsiktig med all kunstig sukker, men har du noe peiling på hva som er best og bruke da, må jo ha en kake på lørdagskvelden, eller noe annet godt:confused:
Sukrin er nok ikke så aller verst og bruke. Pleier og bruke den i smørgrøten,og den minner om sukker i konsistens.
Her er en link til mer info,men den er ganske dyr da og ikke like lett tilgjengelig for alle da den ikke selges i matbutikk(som jeg vet om)..
http://www.funksjonellmat.no/sukrin-hva.php
tusen takk,,,nå skal det nok bli letter og bake, hørtes veldig fornuftig ut og bruke det sukkeret
solanolsen
07-11-08, 18:28
Selfölgelig henger jeg på.La også på meg 5kg da jeg juxa i ferien.Men nå er jeg pån igjen.Tilsammen har jeg gått ned 9kg siden start i mai dette år.Har värt flink å mosjonert hver dag siste uke.Det synes veldig på vekta!:)
:rodme: Jo, altså, eh. Jeg har jo klaget over at vekta stod stille, og etter hvert steg den sakte mens ketosen var borte. Etter å ha lest meg igjennom alle innholdsfortegnelser i maten min oppdaget jeg at jeg hadde lest feil :eek: på innholdsfortegnelsen til havrekli, ingen god ide å bytte ut kruskakli med havrekli bare fordi det var det jeg hadde i skapet:rodme:. Har bakt meg nye myke sponplater og jobbet meg inn i ketose igjen, så nå ordner det seg nok.:) Var mer guffent denne gangen å gå inn i ketose enn i starten.
Veiedag i dag - og 700g ned siste uke. Er godt fornøyd med dette.:D
heisann:) ja jeg har gått vekk fra ketolysen, gått over til linberg. det jeg ser nå er at det er mye likt, og mye ulikt, nå kan jeg i praksis spise mer frukt og grønnsaker, men problemet mitt er at jeg ikke får meg til og spise frukt eller så mye grønnsaker, jeg har fått en spærre, jeg må gå gradvis over, er det noen her som er på lindberg eller har gått over til lindbærg og har litt ærfaring med det. :o trenger noen gode råd.
Jeg hoppet bare rett over til lindberg jeg... Fant det beste alternativet i butikken for knekkebrød (wasa fiber pluss) og brød (vita hjertegod uten tilsatt sukker). Jeg spiser egentlig ganske likt som på ketolyse, men frokosten er byttet ut med knekkebrød/brød eller en lindberg smoothie. Brød/frukt/knekkebrød spiser jeg bare en gang til dagen, helst skjeldnere (noe jeg som regel ikke klarer, da jeg vil ha en sjapp frokost om morgenen). Av og til unner jeg meg en liten porsjon villris til middagen :) Baker også mer nå, kan unne meg litt mer lavkarbo kaker og valfer enn på ketolyse! :)
Men har ikke klart å gå over til light produkter som lindberg anbefaler. Er jo mer karbs i det! Føler det strider litt imot min natur å hoppe over til light :O
heisann:) jeg leste litt runt her, og fant linken til lindberg, det er vel kanskje det mest riktige og gå over dit. men føler meg som en sviker, er vel sånn at man kan være litt her og der. har jo fått så mye hjelp fra alle her. skulle gjerne tatt alle med videre til lindeberg:o men dere får ha lykke til videre på ketolyse, jeg stagnerte, tilsammen gikk jeg ned 2 kilo på 3 mnd. syntes jeg fikk veldig lite igjen i og med at jeg fulgte dietten ganske slavisk syntes jeg:o nå har jeg gått en uke uten og tenke så mye på karbene, spist alt for mye salater og grønt. tok min første frukt i dag, veeeldig rar følelse, følte at jeg gjorde noe galt, men jeg følger fedon nå frem til jul. går jeg fortere ned på den lifsfilosofien holder jeg meg der, ellers så er det og prøve ketolyse igjen.:heia:
En må bare finne det som virker for en selv, og det kan jo være forskjellige kurer alt etter hvordan livssituasjonen er for øyeblikket. Jeg har tidligere prøvd Lindberg, Atkins og Montignac. Alle funket bra, prinsippet er det samme sånn grovt sett. Lykke til til dere.
Var innom vekten i dag - for uoffisiell veiing.
85.1 kg, og bare 0.3 kg over min "all time low" før sommerferien i juni. Har nå store forhåpninger om å passere denne før jul.
Heisann alle sammen. Artig å lese så masse fremgang alle sammen har hatt.
Dette er min 12 uke og det var minus 3.5kg fra uke 10 til 12.
Totalt -14.6
Jeg har nå hatt en god uke på Ketolysekuren og føler jeg er kommet relativt godt inni dette med maten. Men ble litt bekymra i dag når vekta viste at jeg hadde lagt på meg 200 gr. Føler jeg ikke helt vet hvor mye fett jeg skal ha i løpet av en dag - og ikke minst hva dette utgjør i praksis. Også blir jeg litt forvirra for jeg leser ganske mye forskjellig...noen tåler ikke ketolysebrød, mye meieriprodukter eller lavkarbo søtt før vekta stopper opp, mens med andre går dette helt fint.
Gleder meg til dagen kommer når jeg har fått roa meg ned litt og fått kontroll på karber, proteiner og fett - og ikke minst - hvor mye til hver dag!
Ellers kan jeg ikke si at jeg savner så mye den "gamle" maten - men julen kommer til å bli en utfordring - hver gang jeg går inn i en butikk bugner det jo av sjokolade, kaker og andre godsaker. Må visst skaffe meg skylapper!
Velkommen Jabba, og lykke til..der går seg nok til etterhvert skal du se!!
Ting tar tid!!
Klem
Nå tror jeg at jeg har fått rettet opp i tabbene mine. Ikke mer feil-lesing på karboer og mye mindre fløte og rømme. Så tips om at det kunne være en stopper. Nå ser det ut til å gå nedover igjen, iallefall kjennes det slik ut på kroppen. Egentlig godt at jeg ikke har noen tidshorisont på når jeg skal være ferdig, tror jeg hadde blitt enda mer stressa da når jeg fikk problemer. Men humøret har best av at jeg går ned hver uke, kanskje jeg har fått litt nedgang neste uke, håper det.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.