View Full Version : Livet på et anlegg


Tundeh
02-10-08, 16:45
Heisann. Eg har nå vært ei lita stund på Ketolysekuren (siden 26 Aug sånn ca). Og dette er nå min andre periode eg er på ett anlegg med denne matkuren. Vel mange av disse kiloene eg skal ha bort, dem er nok også kommet pga all den gode maten som blir servert. Folk har sikkert hvert mange plasser og man kan sikkert snakke mye om kvaliteten på maten, men den havner i "siloen" fordet om den er god eller dårlig.

Uansett så er det no slik at man skal holde seg i Ketose og det er faktisk mye enklerer denne gangen på anlegget enn den første gang. Eg er mere vandt til dette nå. Her på Melkøya så får man servert opp til 4 måltider om dagen, frokost, varmlunch, middag og kvelds. Eg skipper kvelds da.

Typisk frokost er; 2 kokt egg, agurk, forlskjellig type kjøttpålegg, tomat. 2 ganger i uka har dem Egg og bacon. Og dem har ofte Eggerøre på storkjøkkenvis. Spiser litt av det, vet ikke hvor mye sukker/mel og annet dill som er i disse pulver eggerørene som dem har.
Frokosten må man også smøre matpakke. Min består av 5 hardkokte egg og passelig med skinka. Dette er da min frokost og matpakke for 14 dager på anlegget.

Lunch; Tja da har man lært litt mere om mat og hva man kan spise og ikke spise. Eg kan poste Meny for uke 40 her etterpå, det er altså varm maten som er på meny. Lunch og middag.
Men hovedsak så er det mere og velge i. Når man ikke kan ta noe av varm maten så spiser eg fast. Salatblad, agurk, tomat, ost, paprika, roastbiff, røykalaks og med 2 SS med dressing.

Middag er egentlig lett. Eg spiser fisk og Kjøtt. Så dermed blir det lovlige grønsaker og enten fisk eller kjøtt, og med litt saus.
Igår hadde eg røykt torsk, grønnsaker og fett smelta i purreløk... ingen bacon :confused: lurte på hvor det var?

Tenkte eg skulle skrive litt fremover ka man har spist i løpet av dagene her på site.

Tundeh
02-10-08, 18:11
Mandag/Monday
Lunsj/Lunch
Bacalao/bacalao

Suppe/Soup
Thai grønnsaksuppe/ Thai Vegetable soup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Biff chop suey/beef chop suey

Hovedrett 2/Maincourse 2
Røkt torsk med gulrotstuing/Salted cod with carrotstew

Dessert
Sjokoladepudding/chocolatepudding

Kveldsrett/Supper
Kokkens valg/Chefs choice

Tirsdag/Tuesday
Lunsj/Lunch
Lakseburger/Fishburger

Suppe/Soup
Potet suppe/ Potatosoup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Saltkjøtt med kålrotstappe/Salted lamb with mashed rutabaga

Hovedrett 2/Maincourse 2
Laksefilet/ Salmon fillet

Dessert
mandelkjernepudding/ Almondpudding

Kveldsrett/Supper
Kokkens valg/Chefs choice

Onsdag/Wednesday
Lunsj/Lunch
Pølser og hjemmelaget potetmos/ Sausage with mashed Potatoes

Suppe/Soup
Fiske suppe/ Fish soup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Lettsaltet torsk/ Lightly salted Cod

Hovedrett 2/Maincourse 2
Karrigryte med svin/Curry and pork stew

Dessert
Fruktkompott/ Fruitcompott

Kveldsrett/Supper
Kokkens valg/Chefs choice

Torsdag/Thursday
Lunsj/Lunch
Pasta Bolognaise

Suppe/Soup
Chili suppe/Chili soup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Fårikål/lamb and white cabbage

Hovedrett 2/Maincourse 2
Seifilet med tomat og kokos/coal fish with tomato and coconut

Dessert
Jordbærsuppe/Strawberrysoup

Kveldsrett/Supper
Kokkens valg/Chefs choice

Fredag/Friday
Lunsj/Lunch
Kjøttboller/meatballs

Suppe/Soup
Paprikasuppe/red peppersoup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Lammeskanke/ Lamb shank

Hovedrett 2/Maincourse 2
Steinbitkaker/ Fish cakes of Catfish

Dessert
Kakebuffet/ cakebuffet

Kveldsrett/Supper
Kokkens valg/Chefs choice

Lørdag/Saturday
Lunsj/Lunch
Grøt med spekemat / Porridge

Suppe/Soup
Mulligatawnysuppe/Mulligatawnysoup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Helstekt svinehøyrygg/Roast porkneck

Hovedrett 2/Maincourse 2
Laksefilet/ Salmon fillet

Dessert
Sitronfromasj/lemonfromage

Søndag/Sunday
Lunsj/Lunch
Pasta Carbonara

Suppe/Soup
Asparges suppe/Aspargussoup

Hovedrett 1/Maincourse 1
Spareribs med pommes/ Baby back ribs with french fries

Hovedrett 2/Maincourse 2
Uer filet/ Sea Perch

Dessert
Buffet med frisk frukt/Fresh fruit buffet

Kveldsrett/Supper
Kokkens valg/Chefs choice

Tundeh
02-10-08, 18:12
Som dere ser så er det variert mat. Og ikke alt man kan spise. Det er Fårikål til middag idag. Og det gleder eg meg til. :)

Hedda:)
02-10-08, 18:19
Hva mener du med at du er på et anlegg?

Tundeh
02-10-08, 18:43
Jobber og bor på rigg ved Melkøya LNG anlegget. Borte fra heime over lengre tid. =)

Tundeh
03-10-08, 12:26
Frokost idag hadde eg 2kokte egg og 5 skiver med kylling pålegg.


Fredag Lunsj
Kjøttboller/ jepp.. ble noen få kjøttboller pluss salat, agurk, tomat, ost, dressing og noen biter med roastbiff.
Drikker da masse vann i tillegg.

Tundeh
14-10-08, 07:20
pwhuu 14 dager har gått fort. Idag er man på vei heim :D og godt er no det. Det er måte på kor lenge man klarer seg på Egg og pålegg :) til frokost.

Eg håper på nedgang i vekt. Kan jo ikke være sikker. men man føler jo at det har gått den riktige veien. Det blir iallefall spennende å se..

Runegutt
14-10-08, 12:20
Holder arbeidsgiver deg med tøy, eller får du godtgjørelse?
Kan jo hende du må bytte klær endel ganger

Tundeh
14-10-08, 18:15
Tjohooo eg e heime igjen. :p og rett på vekta bar det. Eg var 135.9kg når eg reiste. nå er det på 134.3kg målt på kvelden. 1.6kg ned på 2 uker. Kan jo hende jeg faller ned litt på morningen, men det får man ta som pluss.

Jo Runegutt, eg har gratis arb. klær. Håper inderlig dem må skaffe ett sett nye etterhvert.. hehe Men nå er eg heime, så da blir det bare å fortsette på haraball.

Hvordan går det med vekta di rune?

Runegutt
15-10-08, 00:34
Hvordan går det med vekta di rune?

For øyeblikket, ikke i det heletatt.
Røyekutten har satt sine spor. Det positive er at jeg sakte men sikkert bygger tilbake 20 års forsømt styrke. Har som kortsiktig mpl (8mnd) å greie de fysiske kravene for befalsskolen.

Jeg spiser helt nøyaktig det samme som i vår, trener bra, men vekta har gått baklengs for så å stå i ro.

Smører meg med tålmodighet. Skjer det ikke noe innen 01.01.09, skal jeg prøve meg på mere hardcore kur

Tundeh
15-10-08, 18:33
"Tolmodighet er en dyd" noe sånt er det vel. Uansett så syns eg at eg går sakte nedover. Men har jo skjønt at det tar tid. Så det tester min tolmodighet daglig :)

Runegutt
15-10-08, 19:49
Tundeh, du går passe fort ned.
Rein fettfjerning du bedriver.
Ikke muskelvekkslanking nei.

Veggpryd
15-10-08, 22:41
Du, den lista di - er det din nedtegnelse av matinntak, eller er det menyen på anlegget?
Sikkert menyen... glem det.. :lol:

Spiser du veldig lite fett, eller? Synes det står 2 ss dressing på salaten, og at du pakker eggene inn i kjøttpålegg. Uten fett er jo dette nesten en ren proteinkur. Hvor er ribbefettet og det ekte meierismøret? :lol:

PS: Moro å følge med på anleggs-dagboka di. :)

Runegutt
16-10-08, 00:51
Du, den lista di - er det din nedtegnelse av matinntak, eller er det menyen på anlegget?
Sikkert menyen... glem det.. :lol:

Spiser du veldig lite fett, eller? Synes det står 2 ss dressing på salaten, og at du pakker eggene inn i kjøttpålegg. Uten fett er jo dette nesten en ren proteinkur. Hvor er ribbefettet og det ekte meierismøret? :lol:

PS: Moro å følge med på anleggs-dagboka di. :)

Det Tundeh ikke vet, er at vi planlegger å få ham til å pushe vekter, og da trenger han alle proteinene sine:D

Tundeh
16-10-08, 11:51
Heisann. Det er Meny fra anlegget. ;) Noen kan kanskje si at det er litt lite fett der oppe. Men 2 dager i uka så er det faktisk egg og bacon til frokost :)

Til lunch har eg 99% av tilfellende røyka laks. Kanskje eg har moderat med fettinntak, men da eg var heime så sto eg stille på vekta i 3 uker. Og da smørkokte vi blomkål og pakket i meg fløte og cream fresh så det jommet etter. Og vi laget heimelaga Bernesaus.

Tenker egentlig ikke så masse over det enda. En av grunnen er nok at eg føler at det er greit slik jeg kjører det. Det er egentlig ikke så mye mere eg kan ty til oppe på anlegget. Å spise reine smørpakker orker eg ikke. Spiste endel Laks der da. Og det er jo litt sundt fett.

Så lenge eg våkner opp med Ketose ånde så er livet herlig.. hehe

Venter på lønn nå. Så da blir det kanskje litt vekter :rolleyes:

Skal skaffe meg en slik Crosstrainer. Må få opp kondisen endel også. Pluss at ho bedre halvdel ønsker også en slik en. :o

Runegutt
16-10-08, 13:05
Det viktigste er vel at kostholdet ditt virker.
Får du i deg feit fisk hver dag, og noen vitapjusker, tror jeg du går opp mot evig liv.

Vekter:
Har funnet skiver hos OBS, som absolutt var kjøpandes. Må forresten skaffe meg 40Kg til snart.

Har aldri prøvd crosstrainer. Er en smule forutintatt med trening, og synes ikke den maskina ser vettug ut. Jeg vet jeg tar feil.
Skal ha meg ergometersykkel etterhvert, men jeg vet noenlunde hva jeg vil ha, og det koster penger.

Tundeh
16-10-08, 14:03
værste e vel at eg tar omega 3 også. Ja eg har sånn der multivitamin-system eg tar. Så man skal egentlig ikke mangle det da.

Tror faktisk eg skal innom legen for å ta full EU kontroll. Kan sikkert være greit å se om det er fremgang på evt. dårlige forstillinger.

Vektene ja. Eg skal sjekke det. Vi har flere OBS i området, så det blir ikke noe problem.

Var innom Rema 1000 idag. Dem hadde Familieribba til 29,90 kr pr kg. Nå blir det ribbefett :p

Veggpryd
16-10-08, 17:06
Var innom Rema 1000 idag. Dem hadde Familieribba til 29,90 kr pr kg. Nå blir det ribbefett :p

Yeay! :heia: Må løpe til Rema 1000 å sjekke om de har fått inn ribbe her. :D

Tundeh
16-10-08, 18:28
endte opp med ca 16 kg... ho ho er det noen snille.....:cool:

Tundeh
17-10-08, 09:47
Stillig!!!! vekta viste idag 132,7kg hmm Minus 10,3kg MERKE dag idag:D:D

Runegutt
17-10-08, 10:35
Stillig!!!! vekta viste idag 132,7kg hmm Minus 10,3kg MERKE dag idag:D:D

:goodluck::goodluck::goodluck:

Grattis.


Og du, den ribba, he litt av den i salt ei natt, og røyk den.
HAr du ikke røykeri, fungerer til og med Abu-røyken.
Du får fantastisk bacon, uten skumle ting som merkligstrose, Skumlose osv.

Tundeh
17-10-08, 10:57
Får gå på sånn der røykeri jakt, hørtes digg å lage sitt eget bacon.

mye av den ribba er tenkt til jul. Men eg skal prøvesmake i helga.:syklubb:

Runegutt
17-10-08, 11:16
Er litt ribbeskrullete her i huset, Man må ha et par tre prøvesmakeribber før jul.
Jge marinerer ribba i rødvin olje og krydder et til to døgn før den går i ovnen.

Og jeg lager saus til ribba.

Tundeh
17-10-08, 12:10
Ahh hørtes nam nam ut. Ja vi har det samme her også. Man må prøve smake litt. :rolleyes: Driver å krydrer den noen dager før den går i ovnen ja. Og saus lages altid av ribbefettet :p:p

Men idag e eg så fornøyd. Har nådd mitt første delmål. Nesten så man skulle ha feiret dette med Utrolig mye mat. Tror eg ska på XXL og se etter sånn der Abu røykeri. lurer på kor mye det koster.

Veggpryd
17-10-08, 17:58
Grattis med minus 10! :heia:

Hjemmelaget bacon høres jo helt fantastisk ut :D Tror nesten jeg må stikke til broren min for å låne abu-røken hans.

Tundeh
26-10-08, 11:12
Takker og takker. Gått litt sakte nå når eg har vært hjemme. Men faktisk Minus 0.3. Jaja det går no iallefall nedover. :)

Grovsnus
26-10-08, 11:26
Steike bra utvikling:) Får håpe at arb.giver må ut med mange nye sett med klær.
Røkt bacon ja, med ABU-røyken, høres helt fantastisk ut. Og nå begynner tiden med billig ribbe, fant på mega til 30,- pr. kg. på lørdag.Har ei som står i ovnen nå, og den andre malte jeg opp til farse.
Kjøpte meg noe varmrøkt bacon i Sverige sist jeg var der, og det er snadder. Kan spises som den er.
Mvh Grovsnus
Ha en feit dag.

Tundeh
26-10-08, 13:01
Takker. Jøss maler du den om til farse. Ribba altså. Har egentlig ikke tenkt så masse på det. Ribbe kan da brukes som Ribbe, Bacon, Farse, og da kommer Spare ribbs også. Ribbe er jo kanon :)

Får sjekke ut noe av dette etterhvert.

Runegutt
26-10-08, 14:42
Billigribba har ikke kommet hit ennu.
Her er bare julemarsipan, og det kan jeg ikke spise engang, sukk

Tundeh
26-10-08, 22:51
hvor er hit runegutt? I stavanger kosta den 29.90 på rema. det er en nice pris.

Runegutt
26-10-08, 23:35
Hit er Lødingen, Nordre Nordland, behagelig nært Nordpolen

JenJen
26-10-08, 23:45
Tsh, jeg er nærmere Nordpolen :D Vi har fått ribbe, og jeg vet at de har observert ribbe på enkelte bittesmå plasser på Helgeland, så den er nok rett rundt hjørnet :ja:

Runegutt
27-10-08, 00:46
Ja, den kommer med JuleNilssen

Tundeh
27-10-08, 08:57
hørte at slaktegrisen va blåst av der borte :p

Runegutt
27-10-08, 11:12
Pussig.
Vi har en bi fylkesvei som blei btygd om for en del år sida.
forbedring

En av de første ukene kjørte en trailer med griseslakt i havet der.
Etter det kalles stedet Grisebukta

Tundeh
27-10-08, 11:32
ja for noe svineri.

Fredag så er det opp til jobb igjen. Da blir det først 14 dager på jobb så blir det heim ei helg før man drar 14 dager på kurs. November blir bare ferdigmat på meg. På kurset skrev eg "lav karbo" mat. lurer på om dem kan tilby meg det. Blir sikkert egg og bacon til frokost iallefall. :)

Sørmarka kurs og konferranse senter. Dem har nok sikkert orden på det. Jævelsk fælt å må være der på fritiden da.. jaja

Btw. e dåkker ferdig med julegavene? Eg har kun 1 igjen. :)

Runegutt
27-10-08, 13:22
Julegavene er ikke helt under kontroll, men det nærmer seg

Tundeh
30-10-08, 10:45
Etter all juleribbe spising og bacon eting også.. pluss en god del turer på butikken. "Handle smått - Mere trim" OG all julegaveletingen.
Så har eg faktisk tatt av meg 0.5kg til. Gleder meg vilt til å klare å se 20 tallet. :)

Snart tilbake til Melketraz.:liste:

Runegutt
30-10-08, 12:56
God tur til Finnmarken.
Jeg har endelig indikasjoner på at vekta har tenkt seg ned igjen.
Blei bråstopp, og baklengsvekt etter røykestoppen.
Nu føles det bedre, og vekta ser ut til å sige saaaakte ned.
I Morgen har jeg veiedag.
Er hyperspent

Tundeh
30-10-08, 22:55
Takker for det. Trenger lykke til, kjenner at flunsa e i anmarsj.

Det er jo kanon at vekta e på retur igjen. Det platået har jo vært ei stund. Men så har du jo slutta å røyke da :)
Det skal bli spennende å se resultatat på vekta i morgen.

Runegutt
30-10-08, 23:38
Har tilogmed begynt å skrive spisedagbok, for å være helt sikker på hva jeg får i meg.
Har nettopp satt til livs verdens største kveldsomelett.
En haug brokoli, løk, 8egg, pepper, tabasko.

Smakte nydelig, og jeg er stappa.

Tundeh
31-10-08, 12:22
Det hørtes digg ut. Bare at eg blir for dårlig med for mye brokkoli.

Dagbok?? offentlig?

Grovsnus
31-10-08, 22:04
Kjøpte ABU-Røyken i dag, og tynnribbe. Den ligger til tining, salter i morgen, og røyker på søndag. Skal bli spennende. Noen som har prøvd???????
ABU greia kosta 800,- ( Jæ---- dyrt for noen blikkplater) Men hvis jeg får brukbar bacon av ribba så tjener jeg inn det ganske snart.
Mvh Grovsnus
Ha en røykfull dag

Runegutt
01-11-08, 02:44
Vekta er helt i ro. Grrrr.
Har brukt abu-røk mye. Med litt trening kan du røke alt mulig i den.
Et lite triks, bland spriten med 20-40% vann, så slipper du sot og du får ned røketemperaturen endel, som stort sett gir bedre ressultater.

Saltinga er nøkkelen til vellykka røking. Og... eksperimenter med noe anna enn abu-spon. F.eks smaker røsslyng meget pikant på fisk.

Kan ellers anbefale deg varmrøkt sei. Salt seien, og sett igang aburøken. Middagen er klar med en gang aburøken er brent ut.
Uhyre enkelt, og nydelig mat.

Tundeh
01-11-08, 16:47
kjipt med vekta rune. Men det hvis det er på vei ned så er det vel på vei. Da er det bare spm om tid.

Røykeprosjektene høres digg ut. Man kan jo da røyke alt man kommer over. Ka med sånn dere røkte tomater og paprika :)

Eg hadde Egg og Skinepålegg til frokost. toppa det med nesespray og hostesaft med full pakke av paracet. ohey så det går.
Til lunch så ble det røkt laks med salat.
Mellom måltid. Spekemat fra Grøten som var til lunch. Ca en kaffekopp med kjøtt.

Til Middag idag så er det faktisk noe digg; Skalldyrbuffet, bruker å være alt du kan tenke deg. E det mye Karbo i Hummer???? GLEFS GLEFS :hungry:

Runegutt
02-11-08, 01:46
Hummer er Lavkarbo, men du blir uhyre lei av den etter noen uker. Spiste min rikelige andel hummer under førstegangstjenesten. Jo, det fantes noen bra kjøkken i forsvaret da også.
Det var hummer på lunchbordet siste halvåret mitt. Blei så lei av den, at jeg gikk over til røkt makrell, og kjøttrull.

Tundeh
02-11-08, 08:48
Ja man kan bli lei alt sammen.

Spiste faktisk, kamskjell, røkt hvalkjøtt, kongekrabbe, scampi og litt rømme sauser. Var ganske digg :)

Beste hummer eg har spist er faktisk når eg var innom thailand for ei stund siden. Den var ostegratinert. Og var kun til forrett. Spiste 3 av dem hehe. Skippa hovedrett og gikk rett til dessert.

Runegutt
02-11-08, 14:46
Hørtes ikke direkte stygt ut

Kitt
02-11-08, 18:16
I det siste nummeret av Det Beste sto det en artikkel om hvordan man lager/salter bacon selv!
Verdt å lese for dere to, skulle jeg tro!:D

Runegutt
02-11-08, 19:02
For hvem to? Tundeh er ikke så liten, men han er bare EN.

Kitt
02-11-08, 19:32
For hvem to? Tundeh er ikke så liten, men han er bare EN.

Er du såååå beskjeden at du liksom ikke teller, du eller?:confused::eek::D

Er stort sett dere to som har snakket om dette baconet, da. Er det ikke?

Runegutt
02-11-08, 20:07
Snusn har ogaå bidratt.
PS, ja jeg er høy, mørk, blåøyd og beskjeden

Grovsnus
03-11-08, 09:28
Hjemmerøkt bacon er best. Fikk en slik "frisk" bålsmak. Omtrent som om jeg var i skogen på tur.:)
Hvis en leser på pakkene en kjøper så står det ofte 91% svinekjøtt. +div konserveringsmiddel og carber av ett eller anna slag. Betyr det at de pumper vann inn eller?
Når en røyker sjøl så forsvinner endel vann, og litt fett, men det er minimalt.
Så nå kan vi røke uten at det går utover helsa, he he.
Hvis en har en stor nok peis (åpent ildsted), går det fint å stille opp abu-røyken der så en slipper å sitte ute eller i garasjen.

Mvh Nyrøyk Grovsnus

Runegutt
03-11-08, 10:29
Så jeg skal forstå det dithen at Snusen er fornøyd med Aburøken?

Runegutt
03-11-08, 16:43
Har fått meg 30Kg ribbe i dag. Gilde til 26,90/Kg
Det kommer til å bli en ikke ubetydelig mengde egenrøkt bacon fremover.

Supert med billig kvalitetsmat

Tundeh
03-11-08, 19:54
Det høres kanon digg ut. Dette baconet må jo være det beste man kan få?

Er jo lov at andre enn vi 3 som kan skrive her.;)


Portugisk sei med blomkål og brokkoli til middag idag:) var overraska bra.

Runegutt
03-11-08, 21:23
Kitt skriver jo litt da, men hun er ikke så god på tellinga

Tundeh
04-11-08, 07:11
Kitt skriver jo litt da, men hun er ikke så god på tellinga


"ho telte deg, ho telte deg..";)

Ja da va frokosten på kontoret inntatt. 2 kokte egg med pepperkrydret kyllingpålegg.. "Å sånn går no dagan:_prikk:"

Kitt
04-11-08, 08:45
Kitt skriver jo litt da, men hun er ikke så god på tellinga
Det er jeg det så, jeg har bare ikke øyne for andre enn deg og Tundeh!:dulte:

Runegutt
04-11-08, 09:03
Det er jeg det så, jeg har bare ikke øyne for andre enn deg og Tundeh!:dulte:

Ok, den kjøper jeg. Vi er jo tross alt to nydelige nelliker jeg og Tundeh:D

Kitt
04-11-08, 09:09
Ok, den kjøper jeg. Vi er jo tross alt to nydelige nelliker jeg og Tundeh:D
Nemlig!:D

Grovsnus
04-11-08, 10:41
Grovsnusen om jeg må be:D
Snusen betyr noe ganske annet i mitt vokabular.
la baconet ligge etpar dager å "trekke inn" røyksmaken etter at det er ferdig. Jeg salta med grovsalt i ca 30 timer. Neste gang blir det 24 t.

Mvh Grovsnus
ha en -----dag

Runegutt
04-11-08, 10:53
:DFår bare beklage Hr Grovsnus. Forkortelsen skal ikke gjentas, ikke ofte ihvertfall.

Bruker å salte 12-24 timer for ting sok skal i røkeriet.
Jeg kan fortsatt anbefale deg å prøve Sei i Aburøken. Smaker nyyydelig.
Og, Røsslyng gir en fantastisk smak

Tundeh
04-11-08, 13:07
Ok, den kjøper jeg. Vi er jo tross alt to nydelige nelliker jeg og Tundeh:D


hihi:flau:

Runegutt
06-11-08, 12:18
Jeg bare må reklamere litt.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22153
Tråden heter Mat for menn.

Hjelp meg å hold liv i tråden. Vi trenger litt alternativer til rosa mat:D

Tundeh
08-11-08, 12:46
Ja gutter, gå å skriv noen ord på den tråden.

Eg er enda på jobb. Føler at det går sånn der passe bra. Men det er enda ei uke til før eg kan få se resultatet på vekta. Idag spiste eg 3 kokte eg og ett lite lass med roast biff til frokost. Lunch blei røkt laks med litt salat,tomat og agurk med en dæsj dressing på toppen belagt med ost og 2 egg.

Mellommåltid idag blir spekematen som var til grøten til lunch som eg ikke spiste. :)

Runegutt
08-11-08, 14:28
Tundeh, prøv røkte egg.
Har smakt men aldri laga.
Namm

JenJen
09-11-08, 00:55
Rosa mat..? :snurt:

Runegutt
09-11-08, 03:44
Rosa mat..? :snurt:

Snille JenJen, er du blondine?

Rosa mat er mat lagey med feminint preg. Tror f.eks ikke en mann ville finne på å raspe blomkål som erstatningsris.

JenJen
09-11-08, 04:50
Blond :nei: Snill :ja:
Hvilken farge er det på "guttemat" egentlig..? Blå?

nattfrue
09-11-08, 10:52
Rosa mat er mat lagey med feminint preg. Tror f.eks ikke en mann ville finne på å raspe blomkål som erstatningsris.

Jeg tror du har litt rare forestillinger om hva menn vil og ikke vil gjøre på matfronten :p

Heksehilda
09-11-08, 11:38
Jeg tror du har litt rare forestillinger om hva menn vil og ikke vil gjøre på matfronten :p

Det var godt du sa det, for det var nemlig min tanke også. :p

Runegutt
09-11-08, 16:03
Tror ikke det, men ser at her er få med en kokk i magen.
Guttemat er RØD. Lamme indre/ytrfilet, lammesadel, lammesteik, bacon, ribbe, hjortefilet osv.

Runegutt
09-11-08, 16:11
Glemte egenfiska laks og ørret.

Grovsnus
09-11-08, 22:48
Egenfiska ørret.
En gang i tidenes morgen når guttongen var 12-14 år så var det en søndag på høsten han lurte på om vi ville ha bekk-ørret til middag. Klar vi ville det. Så han tok med seg en plast-bærepose på fjellet og kom tilbake et par timer seinere med 8-10 ørret.
Lurte jo selvfølgelig på hvordan han hadde fanget dem, uten fiskestang.
han hadde oppdaga på sine fjellturer at når den første frosten kom så minka vannsiget i bekkene mellom fjellvanna, og da sto ørreten i kulper. Det var bare å plukke rett oppi posen. Gløgg ung mann, lurer på hvor han har det ifra:D

Mvh Grovsnus
ha en fin fisk

Areola
10-11-08, 11:49
Det var godt du sa det, for det var nemlig min tanke også. :p

.... Og min...

Runegutt
10-11-08, 12:02
Skjønne småpiger, det var på ingen maade min intention at fornærme eder.

Håber i vil have en meget fortræffelig dag

Areola
10-11-08, 12:15
Selv om det ikke var din intensjon så går det også ann å tenke lenger enn sin egen nesetipp iblandt..

Tundeh
10-11-08, 20:22
idag spiste eg salt torsk, blomkål\brokoli og bacon m\fett. kanon digg:spisesnak
4 dager igjen te eg finner vekta, gleder meg:p

Veggpryd
12-11-08, 18:59
Åh, torsk med bacon... Det er godt! Nå gleder jeg meg til lutefisken, jeg. :) :D

Runegutt
13-11-08, 00:31
En smule avensjuk jeg.
Får ikke torsk i fjorden for tida. Finnes bare småsei her nu, og det er jeg lei av.

Tundeh
13-11-08, 12:43
Det værste var vel at 2 daga etterpå så var det røkt torsk med bacon og b/b hmmm skal ikke klage da. :)

Tundeh
14-11-08, 10:38
Noen som tørr å tippe hvor mye nedgang på meg nå iløpet av 14 dager?
Kan si at Den dongeribuksa er litt slakkere både her og der. Føles iallefall en god del i minus, men eg har ikke peiling før eg kommer heim i natt og kan veie meg i morgen tidlig.
Eg gleeer meg faktisk endel.

Runegutt
14-11-08, 11:09
2,1 Kg
Rågjett.

Håper seff. at du har greid mye mer. Uansett krymer du i midjen, er alt udmerket

Tundeh
14-11-08, 12:02
ja, får håpe det ja. Eg håper det er mere hehe. :p

Runegutt
14-11-08, 14:56
Har fått Sticks. Og er i ketose . Hurra

Tundeh
15-11-08, 01:53
jada da e eg no endelig komt meg heim igjen. Det ble i siste liten, mye forsinkelse i tromsø.

Lite som ville være med å tippe vekt...:p Men eg såg faktisk 128 tallet... lurer litt på hva vekta er i morgen tidlig.

Runegutt
15-11-08, 07:33
Drikk masse vann før du går på morgenvekta. Jeg tror ikke estimatet mitt på 2,1Kg holder.
Bra for deg, trist for meg. Jeg går ut fra at premieinnbetalingene i denne omgangen har vært så skralle, at det ikke går mot utbetalinger?

Tundeh
15-11-08, 09:53
3.5 kg på 14 dager. Eg e strålende fornøyd.
Ja rune, du har nok rett i det. Men uansett så er jo resultat bra.:D:D:D

Tundeh
15-11-08, 10:20
Men eg blir bare heime til søndag, så reiser man på kurs. Får lav karbo mat på kurset. Dem ringte å lurte på ka Ketolyse var for noe og hva slags mat eg ikke skulle spise og hva eg kunne spise. Stillig igrunn. 12 dager på kurs og får mat rett fra kokken. Blir spennende å se hva man får.

Tundeh
17-11-08, 19:28
frokost og lunch er kanonbra mat. Dem klarer middagen helt utmerket, bare at kjøkkenet er dårlig på ketose dessert. Men men det kommer seg sikkert etterhvert. Ga dem addressen til dette forumet og ba dem sjekke det ut. Kanskje dem kan finne på noe digg.

Kitt
17-11-08, 19:32
Er skikkelig imponert over at de faktisk brydde seg nok til å ringe og spørre!:heia:
Blir nok skikk på desserten også, skal du se!:D

Tundeh
18-11-08, 13:58
Eg tok å printa ut endel oppskrifter fra dette forumet og endel andre oppskrifter vi har laget som ett dokument og bruker selv heime. Og overrakt det til Hovmesteren, og han ble fornøyd å sa at det var bra. Men det kunne fort ta 2 dager før eg fikk frukter av oppskriftene. Men nå hadde dem iallefall kunnskap om hva dem kan lage. Dem andre fikk frukt til kaffen. Eg fikk Salat med reker. :)

Eg er strålende fornøyd med dette opplegget.:D:D

Tundeh
29-11-08, 10:01
Kom nettopp heim fra 2 ukers kurs på ett hotell med diverse mat. Så med bakgrunn av dette så har eg faktisk tatt av 1 kg på 12 dager. Ganske fornøyd altså.:D
4uker på reisefot ble en total nedtur på 4.5kg. Godt å være heime litt nå får eg skal avgårde igjen før jul.

Runegutt
29-11-08, 10:11
Grattis.
Blir du heime i jula?

Tundeh
29-11-08, 16:03
Kommer heim på lillejulaften. Så eg skal være heime å kose meg til jul. Eg har bestemt meg for at istedenfor masse snop og godterier så ska eg skaffe meg noen liter med 300 kroners rødvin og kose meg med.:p:p:p

Ka med deg da? Er alt i rute?

Runegutt
29-11-08, 17:50
Sånn noenlunde i rute. Har nettopp preppa skiene. Skal ha sesongens første skitur i morgen. Det er på tide å få mere fres i mosjonen. Blir ikke andpusten av powerwalk. Tar det som tegn på at kondisjonen er grei. Her er en hel del bratte bakker, men ikke mange nok, så ski er muligens løsninga.

Tundeh
29-11-08, 22:32
Hjelp!! Har fått Tanita vekt i hus:eek:

Alt mulig kan jo måles.. huff og huff.

Kitt
29-11-08, 22:43
Hjelp!! Har fått Tanita vekt i hus:eek:

Alt mulig kan jo måles.. huff og huff.

Neida!
Ikke noe huff og huff!:eek:
Bare vent til du har målt noen ganger og ser fett% bare blir mindre og mindre!
Skikkelig digg!:heia:

Grattis, forresten!:D

Runegutt
29-11-08, 23:49
Er sånn tanitavekt dyrt?

Tundeh
30-11-08, 00:28
http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=70486 Runegutt.

den kosta 1200. Ja eg må vist føre noe dagbok angående det. Men det blir sikkert bra når man får målt noen uker. Tror faktisk ikke at avviket mellom gammel vekt og ny vekt er så veldig stort eller. Eg frykta mye mere. Ca 2kg. og det var både meg og henne. Så da er det ikke så gærnt.

Runegutt
30-11-08, 13:48
Hm, kanskje man må ha en sånn en gang

Kitt
30-11-08, 13:50
Hm, kanskje man må ha en sånn en gang

Ønske seg til jul, kanskje?:)

Runegutt
30-11-08, 14:59
Hm. Har ønska meg pulken "Snerten"

Tundeh
10-12-08, 00:11
etter 2 års periode med reisejobbing er eg nå tilbake der eg kom ifra. Ska nå omsider starte med å jobbe lokalt. Det kan jo bli herlig med 7.5 timers dag. Det er det vi kaller for halvdags jobbing... hehe (motsettning til 12 timers dag.

Jaja snart jul uansett, det blir en spennende tid med spennende utfordring til fantasifull mat :)

Runegutt
10-12-08, 00:33
Ny jobb?
Hvor , hva, hvem, når?

Tundeh
10-12-08, 00:39
Min jobb før var isolatør. Og eg har jobbet i litt over 2 år som prosjekt Hovedverneombud. Men nå skal eg tilbake til gammeljobben som isolatør igjen. Blir litt av en omstilling. Men det går no greit. Eg ska jobbe i stavanger. Blir fint det. :)

Runegutt
10-12-08, 00:50
Stavanger, Dickens :)

Tundeh
10-12-08, 20:04
-0.8 kg JAAAAHOOOO :D

JenJen
10-12-08, 22:45
:heia: :heia:

Runegutt
11-12-08, 00:01
Grattis.

Tundeh, ta med familien på besøk en dag.

Tundeh
11-12-08, 20:10
Grattis.

Tundeh, ta med familien på besøk en dag.

Tja Runegutt. Hvis eg e oppe med Nordland så er det bare hønskrev over til deg. Men eg har bodd i stavanger siden 97. Så hvis du har flyttet ned hit i det siste så skal eg komme. BTW. kan faktisk hende eg skal opp til Melkøya igjen. Kommer tilbake til det.

Nå er det julebakst på programmet. Men først litt BIFF på panna med noe heftig fløtesaus eller noe sånt :)

Tundeh
11-12-08, 20:12
En ting Nordlæninga e knall bra på. Det e å kok pinnekjøtt... dæven på lavvo tur med primus og pinnekjøtt til det tyyyyyt ut ørene. Tror eg må få laget noe sånt endag.

Runegutt
11-12-08, 22:36
Bedre kvalitet på fårekjøttet her ja.
Kanskje jeg stikker innom i Stavanger en dag.
Har mulighet til å overnatte på Madla leir.
Har ikke vært i STavanger siden 1991

Tundeh
12-12-08, 15:23
Bedre kvalitet på fårekjøttet her ja.
Kanskje jeg stikker innom i Stavanger en dag.
Har mulighet til å overnatte på Madla leir.
Har ikke vært i STavanger siden 1991

Du er hjertlig velkommen.

Ser ut som det blir hammerfest. Tilbake til nord å jobbe. hehe trodde etter 2 år at man kunne komme heim igjen. Men det blir tilbake dit igjen. Blir ei uke før jul så starter man opp igjen uti slutten av januar.

Runegutt
13-12-08, 01:24
Udmerket.
Det blir neppe i 2009. Har planlagt større kjøretur i Sfinland

Tundeh
23-12-08, 18:44
Ja da er det juleferie og etter en laaaang dag med reising og shopping så va eg nettopp på vekta Det ble minus1,1kg, fornøyd med tanke på at det har vært en reisedag.
God jul :)

Runegutt
24-12-08, 02:36
Glædelig Jol

Tundeh
06-01-09, 14:48
Var å sjekket skadeomfanget fra julen idag. Og da ble det en gledelig overraskelse på minus 100 gram. Kan ikke si annet enn at det var OVER forventningen. En god nyhet spør du meg. Får bare forsette med samme filosofien. Den virker no bra i dette huset.

GODT NYTT ÅR til alle sammen.

Ignite
06-01-09, 18:12
Flott å lese journalen din! Bra jobba, og hyggelig med en guttetråd ;)

Grovsnus
06-01-09, 21:22
Ser at pinnekjøtt blir anbefalt som turmat. (rekner med du mener salta-tørka fårekjøtt)
Da skulle du prøve pinnekjøtt av reinribbe, blir du ikke religiøs da er det ikke håp for deg, he he.
OG drikk svart kaffe til maten,
Lærte meg å like mat grilla på bål i ung alder, og da hadde vi fjellbekkvann eller svart kaffe til.
Så jeg sverger forsatt til svart kaffe til maten. Holdt på å bli kasta av Danskebåten en gang jeg bad omm kaffekartet når de andre fikk vinkartet. Men jeg fikk da krangla meg til ei kanne kaffe til grilla biff.

Mvh Grovsnus
ha en god kaffe.
ps.
Litt reinfett eller ei spiseskje meierismør i kaffen etter maten er himmelsk,
ds

Tundeh
06-01-09, 23:47
Vi brukte masse tørka reinhjerte i kaffen før i tia. Vi skal no prøve oss på pinnekjøtt av rein etterhvert.... må bare få tak i. Men favoritten er da tørka reinkjøtt. :)

Tundeh
14-01-09, 13:09
På vekta idag, minus 1.6kg. Totalt ned 19.2kg :)

Kitt
14-01-09, 13:11
På vekta idag, minus 1.6kg. Totalt ned 19.2kg :)

:heia::heia::heia:

Tundeh
14-01-09, 13:22
Takk skal du ha Kitt :):)

Sulphur
14-01-09, 21:07
Dette er jo knallbra! Jeg er griseimponert. :D

Runegutt
14-01-09, 22:27
På vekta idag, minus 1.6kg. Totalt ned 19.2kg :)

Du må snart skifte nikk til SylTundeh:D

Tundeh
14-01-09, 22:30
tja kanskje det. Men eg har laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang vei igjen.
Takk for støtten forresten ;)

ps hvordan går det Runegutt?

Runegutt
14-01-09, 22:38
Bedre. De kiloene som gikk på under Keto og Jul, er nu vekk :)
Jeg pisser hele tida, og det bruker å bety mere ned.

Mystisk bieffekt av keto-eksprerirementet, er at blodsukkeret mitt har blitt lavere generelt, og om morgenen spesielt.
Blir heller ikke skrubbsulten rett etter treninga, og får mere trøkk under trening

Tundeh
15-01-09, 02:52
Det er jo kanon at det hjalp med noe. Så ikke alt var forgjeves.

Nå er det bare å holde stilen til man blir fornøyd.

Tundeh
30-01-09, 14:07
Gjøre ting litt kort nå. Så har eg vært på ketolyse siden 26 august 2008 og idag var eg på en tur på vekta og da landet den på minus 20 kg siden start (22 uker)
Dette er da gjort på en veldig avslappa og rolig måte. Ingen stress med mat, passa på å holde karbo inntaket lavt så mulig pluss å prøve å få i seg nok fett og proteiner. Har ikke vært særlig aktiv eller. For øyeblikket går det i salat og "kottisser" med fløte eller berne-saus. Og selfølgelig Egg og bacon.
Eg e glad for at man slipper å måle på vekt vært måltid og drive slavisk med tall. Det er nettopp at man slipper å drive med det som har gjort at det er "levelig" å gå på Ketolysekuren. :)
Nå er det bare å tenke fremover, når kommer 30 tallet i syne? ;)

Wilhelmina
30-01-09, 14:11
Du e så flink,vennen... Dette går rette veien. Å tenk 20 kilo ned det e stort.:heia::heia::heia::heia::heia:

Tundeh
31-01-09, 12:15
Men det er laaaangt igjen... :visemuskl

Veggpryd
31-01-09, 12:42
20 kilo på 5 måneder er skikkelig bra jobba! Du har vært superflink! Du har vel huska å ta "før-bilder"... :D

Tundeh
31-01-09, 23:58
Det er vel nok av dem skulle eg tru :P

Tundeh
02-02-09, 11:46
Når man står opp og føler seg "keno", da må man bare gå på vekta... VIPS -0.3

Og jeg ikke forstå... snakk med onkel...:D

Everio
02-02-09, 12:00
:Dlitt reklamepåvirka eller.

Kanonbra vektnedgang!! Kjempegoe :klem:

Tundeh
02-02-09, 19:39
Ja det er var en kanonstart på dagen :D Og det er det fremdeles faktisk :)

Runegutt
03-02-09, 14:52
Heisann Tundeh.
Nettopp ferdig med 14 dager med Bukse Ull Under Lang :)

Tundeh
03-02-09, 22:54
Velkommen tilbake Runegutt.... hvordan var det å komme på vekta? håper at det var positivt :)

Runegutt
05-02-09, 12:40
Vekta er stabil, men jeg får stadig mere synlig muskelatur. Mulig jeg skal gi opp vektmålet, og heller konstatere at jeg kan bli jæskli svær.
Har trent bra, og føler meg i super form. Til og med sprunget endel på mølle, uten at pusten kollapser helt.

Tundeh
07-02-09, 00:35
Ja, det er kanskje noe i det. Hvis du klarer å springe masse og alt fungerer så koffer ikke :)
kanskje det kommer til å slippe etterhvert, bare å slutte å tenke mere på det.

Runegutt
10-02-09, 02:25
Får uansett mere markerte muskler :)

Tundeh
26-03-09, 20:16
Hei alle igjen. Eg har ikke vært langt unna, bare ikke orket å sittet å glo på "datan", kanskje er det bra.
Etter 3 månder med medisinsk nedtur så er eg endelig oppe på jobb igjen. Og humøret har komt tilbake. Det positive med disse 3 måndene er at vekta har holdt seg jamt over denne perioden. Det ser eg på som ett sunnhetstegn. Eg har stort sett holdt dietten, men når sant skal sies så har det kanskje gått litt over stokk og stein med PM og cavalier. Men men sånn er det no iallefall. Nå e det iallefall tilbake til jobb og på den dietten som eg har starta på i slutten av August.
Sånn det var litt om det. Håper bare at eg får vekta til å tippe litt nedover på 14 dager da. ;)

Veggpryd
28-03-09, 00:16
Så fint å høre fra deg igjen Tundeh! :)

Tundeh
09-04-09, 10:37
Vel hjem etter 14 dg på jobb. Så på tickeren og oppdaget at eg hadde gått ned 1.3kg +1.2 som eg måtte ta igjen på tickeren.
Ja det er ikke annet å si enn at det å bryte opp med mat heime vs. mat på jobb er sunt for meg. :)

Tundeh
16-04-09, 19:26
Påsken over og det ble totalt -0.2kg. :p

Tundeh
28-04-09, 13:57
Ja da har man vært hjemme i 3 uker (les -0.7kg). På tide å pakke sekken og dra på jobb.
Med godt mot og ståpåvilje så håper eg turen gjør at eg blir mindre Uansett så e eg forbanna lei 12* tallet og eg vil bort fra det. Vekta står idag på 120.8kg, (totalt Minus 22.2kg) så eg håper det endrer seg til eg er tilbake om 14 dager. Det er lettere å ta av på jobb enn det eg gjør hjemme.
Maten består da av Kokt egg, pålegg, salat og litt saus og reint kjøtt\fisk og blomkål\brokoli.

Perdita
28-04-09, 14:34
Minus 22,2 er jo kjempebra :heia: :heia: Jeg syns det er spennende å lese her inne, for til sommeren skal jeg på turne i en måned og begynner å tenke mye på hvordan jeg skal overleve det...

Tundeh
13-05-09, 15:31
yyyhaaaa nede på 11x tallet. 119.9kg. Huff trodde aldri eg skulle klare å komme meg bort fra det der 2 tallet.
Jaja etter 14 dager på anlegget og forferdelig kjedelige launcher. Eg sliter litt med salat for tiden. Tror det er blitt overspist litt :P
Da er det en totall minus på 23.1kg til nå. Får se når flymagen har roet seg. Rart det der, man legger faktisk på seg når man e ute å flyr. Noe må det være :)

JenJen
13-05-09, 16:22
:heia: :heia:

Tundeh
14-05-09, 10:08
etterdønninger etter flyturen -0.3kg :P

Runegutt
15-05-09, 09:32
Flinke Tynnde

Tundeh
15-05-09, 10:47
Altså... Nå tror eg faktisk eg har en normalvekt igjen etter flyturen på tirsdagskvelden.
118.2kg idag. Dvs. minus 2.6kg på litt over 14 daga.
Da steig motivasjon min i takt me det.

Hei Runegutt; så du e enda still going strong. Eg sleit litt etter jul til uti mot april eg. Da sto vekta PING stille altså.
Det viser seg at Ketolyse med ikke fult så mye fett fungerer best på meg. Da går iallefall kiloene av. Og eg e endelig nede på 11x tallet og det e eg kjempefornøyd med. Men det er en xxxx lang vei igjen syns eg. Men eg må bare hold ut, dette fungerer fremdeles.

Tundeh
15-05-09, 11:02
Oppdaga at eg bare er 4.2kg til eg ca halveis.....

Runegutt
15-05-09, 13:47
Røkekutt +14-15 Kg, med unntak av min korte ketoperiode, har kosten vært Fedonsk. Endelig går vekta sakte men sikkert nedover, og jeg trener kondisjon. Formen er super, motivasjonen på topp, og 3 og 5Km militære krav er innen rekkevidde :)

Tundeh, jeg er imponert over din standhaftighet

Tundeh
15-05-09, 14:21
Takk skal du ha Rune. Eg kan jo ikke gi opp. Da er iallefall løpet kjørt. Det kommer til å bli kvelder og dager man må stoppe og å si; Hei eg må ha ett liv også. Så det kommer til å bli sommer, sol og Pils:D med god sammvitighet.

Men alt som du har gått gjennom og fremdeles holder på. Så er det en motivasjon i seg selv. Vi alle har noe å slite med, ser det ut til.


PS. Lavkarbo øl i hagen :rolleyes: