View Full Version : Carbalose Flour

kiril
04-12-08, 18:20
noen som har prövd den?

har letet etter sånn johannesbrödkjern mel eller hva det heter men finner ikke, men Carbalose Flour hadde vi i sverige...

Hedda:)
04-12-08, 19:04
Carbalose flour har jeg ingen kjennskap til dessverre...

Adriane
04-12-08, 19:55
Jeg liker ikke konsistensen på JBK, så jeg bruker Thicken Thin not/Starch thickener som jeg bestiller hos Netrition. Blir billigere også til tross for porto om bestillingen er på kr 200 eller mindre.

Adriane
04-12-08, 19:59
Glemte å nevne at jeg har en ny bestilling der på Carbalose mel som burde komme i morgen. 1,3 kg, og blir spennende å prøve ut.:)

kiril
04-12-08, 20:59
flott da må du gi tilbake melding hvordan det var :D

Adriane
04-12-08, 22:25
Ja, gleder meg, og skal gi tilbakemelding.

Puppeguri
05-12-08, 00:13
Jeg har kjøpt johannesbrødkjernemel fra Lavkarbopikene. Stor boks! Mye større enn den jeg kjøpte på helsekosten. :)

Gerd
05-12-08, 23:39
noen som har prövd den?

har letet etter sånn johannesbrödkjern mel eller hva det heter men finner ikke, men Carbalose Flour hadde vi i sverige...

På apoteket har de noe som heter Nestargel, fra Nestle. Det er 96.5 % johannesbrødkjernemel. Jeg bruker det :)

kiril
06-12-08, 09:31
takk for tips :D

krill
16-02-10, 15:50
Jeg liker ikke konsistensen på JBK, så jeg bruker Thicken Thin not/Starch thickener som jeg bestiller hos Netrition. Blir billigere også til tross for porto om bestillingen er på kr 200 eller mindre.
Hvor mye betalte du for den JBK-erstatteren på Netrition.com?
Har du kjøpt andre produkter derfra som du vil anbefale?
Blir det ikke en del å betale i frakt?

Adriane
16-02-10, 17:06
luoi

Adriane
16-02-10, 17:33
He, he - fikk litt hjelp av vovsen over her.

T%T koster nå 14.99 dollar for 227 g. Frakt er avhengig av vekt, det finner du ut på sidene deres.

Nå bruker ikke jeg tykningsstoffer lenger, da jeg synes både smak og konsistens blir litt merkelig.

Carbalose hadde en litt stikkende smak, så det ble med den ene gangen.

Det som bestilles hos Netrition.com her i huset, er vitaminer. Vi inntar daglig en dose av vitamin D 3 på 4000 ie, Norge tillater maks 400 ie. Slik er det med magnesium o.l. Nyere forskning om dette finner du bla.hos kostdoktorn.se

Skruppeløs som jeg er bestilles dette til "poste restante Strømstad" Der er det ingen norske tollere som mener at vi har for høy dosering av noe som helst:D
Her er det heller ingen øvre grense på 200 kr pr forsendelse, men av og til må vi betale svensk moms - om de husker det.

Baketips fra en som har levd LCHF en stund:

Nannas knekkebrød er fantastiske.:) Jeg har halvert solsikkefrø og doblet sesam og linfrø for å få ned karber. Det er like godt.

Om man må ha brød til reker o.l.:

Gå til kolhydrater.ifokus.se og scroll ned til bakeoppskrifter.

Mizzas brød med brødsmak
eller
Lembasbrød av fru Kaos. Man må ofte lese hele tråden for å få med seg korrigert oppskrift.

Lykke til!

krill
16-02-10, 17:46
He, he - fikk litt hjelp av vovsen over her.

T%T koster nå 14.99 dollar for 227 g. Frakt er avhengig av vekt, det finner du ut på sidene deres.

Nå bruker ikke jeg tykningsstoffer lenger, da jeg synes både smak og konsistens blir litt merkelig.

Carbalose hadde en litt stikkende smak, så det ble med den ene gangen.

Det som bestilles hos Netrition.com her i huset, er vitaminer. Vi inntar daglig en dose av vitamin D 3 på 4000 ie, Norge tillater maks 400 ie. Slik er det med magnesium o.l. Nyere forskning om dette finner du bla.hos kostdoktorn.se

Skruppeløs som jeg er bestilles dette til "poste restante Strømstad" Der er det ingen norske tollere som mener at vi har for høy dosering av noe som helst:D
Her er det heller ingen øvre grense på 200 kr pr forsendelse, men av og til må vi betale svensk moms - om de husker det.

Baketips fra en som har levd LCHF en stund:

Nannas knekkebrød er fantastiske.:) Jeg har halvert solsikkefrø og doblet sesam og linfrø for å få ned karber. Det er like godt.

Om man må ha brød til reker o.l.:

Gå til kolhydrater.ifokus.se og scroll ned til bakeoppskrifter.

Mizzas brød med brødsmak
eller
Lembasbrød av fru Kaos. Man må ofte lese hele tråden for å få med seg korrigert oppskrift.

Lykke til!

Takk til deg og vofsen din ;)
Supre tips, skal sjekke de ut.
Har ingen erfaring med slike fortykkningsmidler, men jeg har så utrolig lyst på rømmegrøt, og da trenger jeg et eller annet JBK-lignende middel.
Kanskje du har et annet tips til hva jeg kan bruke?

arnakristin
16-02-10, 21:09
Hei,
Jeg bruker Fiberhusk i steden for JBK i rømmegrøten da jeg ikke liker smaken på JBK.