Hei folkens,:) jeg har problemer med å få i meg grønnsaker.I beg er det veldig godt med salat,men så plutselig så stopper det helt opp. De grønnsakene jeg liker best(gulerot,mais) skal vi jo ikke spise:(
hvilken grønnsaker synes dere er apsolutt best?
Rød paprika er nok min favoritt. Både som rå på gulosten eller stekt i masse deilig olje! Nam Nam!
Blomkål (som mos eller jukseris), broccoli, rosenkål med masse smør, squash, løk (blir jo ikke så mye av det), rød/gul/grønn paprika, alle typer salat........
Tror det finnes en tråd om dette et sted!
UPS! Glemte jo nesten det viktigste SOPP!!!
Gode svar over meg. Ellers er ikke grønnsaker så viktig. De har lite næring og mange rare stoffer i seg. Spis kjøtt :D
Jeg tror at det er vel så viktig at man trives med det man spiser. Gulrøtter har i rå tilstand 6,7 g karber pr 100 g, mais litt over det dobbelte. Det er opp til deg og din filosofi å bruke dine karber på det du liker:D
Takk for fine svar. Det er nok jeg som er litt kresen når det gjelder grønnsaker, men på samme tid synes jeg dt blir for kjedeligt å spise bare kjøtt. Kansje jeg skal prøve meg på jukserisen :)
hva med en fransk variant da? Det du liker i en ildfast form, olje og roasmarin og salt etc inn i ovnmen til de godt stekt.
Agurk, tomat, asparges, blomkål, brokkoli, rosenkål og selvfølgelig sopp er alle ting jeg spiser i løpet av en uke.
Må bare være nøye med å avpasse mengden.......
Ja kansje det. Jeg må nok bli flinkere til prøve meg på litt nye ting. :)
Eller ostegratinere. Det er godt både med blomkål og aubergine :ja:
jukseris, fløtegratinert blomkål , brokkoli og østerssopp er godt det..er vel egentlig glad i grønnsaker generelt:)