View Full Version : Meierismør (hvilken skal jeg velge?)

grm123
23-01-09, 19:37
Det var to versjoner av det på butikken. Hvilken skal jeg ta. Den vanlige, eller uten salt ettellerannet?

sma
23-01-09, 19:41
Jeg bruker den uten salt. Syns jeg får nok salt i meg ellers. :)

Veggpryd
23-01-09, 19:45
Hvis du synes det er uvant å spise meierismør, eller at det smaker litt for annerledes enn margarin, er det greit å bruke setersmøret. Jeg brukte setersmør de første månedene, men etterhvert ble det for salt for meg. :)

Iset
24-01-09, 02:22
Mannen min elsker setersmør siden han er saltoholiker. Jeg synes det smaker litt for salt så jeg foretrekker meierismøret. Det HELT uten salt (det blå?) synes jeg ikke er noe godt.

Huldr
24-01-09, 02:40
Setersmøret er syrnet, så det har litt spesiell smak i forhold til vanlig meierismør, men jeg trodde ikke det var forskjell på saltinnholdet? Vanlig meierismør er iallefall det mest "nøytrale", synes jeg.

Iset
24-01-09, 02:57
Både jeg og mannen synes setersmøret er saltere enn meierismøret. Kanskje det bare kjennes sånn ut? Jeg har hvertfall hørt mange si det samme.

Huldr
24-01-09, 03:06
Det kan godt hende altså :ja: Jeg er ikke så glad i den syrnede smaken heller jeg da ...

grm123
24-01-09, 03:25
brukte helt vanlig meierismør i dag, var en helt ok smak og følte ikke som det ble en bismak av det heller.

nellie
24-01-09, 09:20
Både jeg og mannen synes setersmøret er saltere enn meierismøret. Kanskje det bare kjennes sånn ut? Jeg har hvertfall hørt mange si det samme.

det stemmer det. hvertfall ut fra innholdsfortegnelsen

Photobscura
24-01-09, 10:16
Jeg er kanhende veldig glad i salt, og bruker setersmøret, men da kan det hende jeg bruker mindre salt i maten, for har aldri hørt at mate min er for salt.
Om jeg virkelig skal gjøre stas på meg selv kjøper jeg Kvitseidsmør. Åh, deilige smøret, kunne ha spist det med skje!

Adriane
24-01-09, 11:58
Kviteseidsmøret er utrolig godt!
En LCHF kjeks med ostehøveltykk skive smør på er toppen.