hvor får man tak i det? å hva er best av det og jbkm(eller hva det heter)? finnes det noe annet man kan bruke også?
Hva tenkte du å bruke det til da ?
Johannesbrødkjerne-mel, er uten karber og smak og helt yppelig tykningsmiddel til bruk i sauser, rømmegrøt.
Soyaprotein kan gi litt bismak.
Begge fås på helsekost.
ser det er mange oppskrifter i boka av torkil andersen som inneholder det. menst de fleste her har jbkm.. kan man bruke det til "alt"? var om kald mat liksom?
Det kan ikke helt sidestilles.
Protein bruker som "mel", og jbkm som bindemiddel.
Det kan ikke helt sidestilles.
Protein bruker som "mel", og jbkm som bindemiddel.
Nemlig... to forkjellige ting, som brukes forskjellig.
soyamel og Bakemix til Torkil kan sammenlignes.
ookey.. sånn å forstå.. takk for svar:D
å så et par ting til.. ketostix, fåes det på alle apotek? heter de noe spesielt eller er det ketostix? å kan jeg spise jordbær? ser det er noen oppskrifter med jordbær rundt omkring... å kan jeg spise nøtter til snacks/mellomåltider?? å hvilke nøtter i så fall..
håper noen kan svare :D
Jeg var på helsekosten for å finne soyaproteiner. Men gud hjelpe meg så dyrt det var. 300kr for 2 kg eller noe sånt.
Må man blakke seg helt for å være "sunn", tenkte jeg skulle lage vaffler med dette. Men kiloprisen blir for høy....
å dæven døtte det var en stiv pris ja:(
hmm.. mette.. har du lest boka da ?
ja har lest boka.. fant om nøtter,men hva med jordbær?
De ketostixene jeg stort sett får tak i for tiden heter keto diaburstix. Den gamle ketostixen synes det å være få som har. Men jeg måler ikke noe særlig så har den lenge... Ketolyse har vel "egne"...
Alkazelters
20-03-09, 19:34
300 kroner for 2 kilogram med soyaprotein hørtes ekstremt billig ut! Hvor, hvor hvor?