View Full Version : Atkins levert på døra!


Marianne
15-11-04, 11:12
Leste i Mat & Helse i høst om en Thor Foseid som leverer ukerasjoner av lavkarbomat på døra!

Utdrag fra Mat & Helse:

"Fra sitt storkjøkken på Skedsmokorset sendes det ut trendy og fargerike frokostvarianter, småretter, gryteretter, desserter, snacks og andre Low-Gly spesialiteter. Det står allerede ca. 60 retter på menyen som er lagd uten noen form for kunstige tilsetningsstoffer.

Det leveres Atkins-meny og Thor Foseid har i tillegg tilpasset menyen til blodtypedietten. Ved å gi tilbud om retter som passer for kunder med blodtypene O, A, B og AB, kan alle bestille mat som er tilpasset den enkelte.

Alle Foseids ukerasjoner inneholder de måltidene som de ulike kundegruppene hans trenger i løpet av en dag. Enten de går på seniormenyen, Atkins- eller blodtypedietten eller vil holde seg til et balansert, lavglykemisk kosthold, får de en ukemeny med mange valgsmuligheter og krysser av rettene de ønsker. Maten kjøres hjem til den enkelte på et avtalt tidspunkt, foreløpig bare i østlandsområdet.

De er basert på Atkins- og blodtypedietten! "Norsk Senter for Riktig Ernæring" på Skedsmokorset utenfor Oslo. Han har satt igang med utviklingen av matkonseptet "Low Gly". Gradvis har han også utviklet Atkins- og blodrypediettrettene.

Senter for riktig ernæring vil i tillegg til å videreutvikle sine uike diettretter i tiden fremover også satse på mer forebyggende arbeid."

Senter for Riktig Ernæring
Telefon: 99 24 98 01

Har nettopp ringt og firmaet er heldigvis oppe og går, og det går strålende! Så bra! Du kan gå inn og se på www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no)
Menyen er delt opp i Fase 1 som tilsvarer Atkins induksjon, Fase 2 som blir en mellomting mellom Lindberg og Atkins Fase 2 (det heter det vel ikke, men...) og Fase 3 som er en vedlikeholdsfase. Måltidene koster i gjennomsnitt. Snittprisen pr. måltid er kr. 19,- om du bestiller fra Fase 1.

Det går jo glimrende å bestille en ukemeny, selv om man har familie. De måltidene som man spiser det samme som resten av familien, kan man bare spare - og ha til senere. Jeg skal i hvert fall bestille!!! Dagens prosjekt for min del. Kjempespennende!

Dette synes jeg vi bør støtte opp om på samme måte som jeg synes man bør kjøpe Fedons fruktose i stedet for det nye fra Dansukker. Dansukker har proppet folk med sukker og melis i mange år, mens Fedon har et mål om gjøre folks spisevaner sunnere. Har man dårlig råd, er det mulig å bestille en ukemeny i ny og ne for å spe på sine "normale hjemmelagde måltider". Men 19 kroner for et måltid er jo ikke all verden!

Løp og kjøp!
:klem: marianne

Gir
15-11-04, 12:10
Synd det bare finnes i Oslo, men om ikke annet, fikk jeg mange gode ideer til hva jeg kan lage selv:)
Ps: Du må forandre litt på linken.... Den skal være www.spisdegslank.no

Kristian
15-11-04, 13:30
Veldig bra men så var det der med å få det levert da når en bor 50 mil unna. Skal tro om det noen gang skulle gå an å sende varer med e-post:D

Zoë
15-11-04, 17:06
GJETT OM jeg hadde benyttet meg av dette om jeg hadde bodd i Oslo!

MHM
15-11-04, 18:55
19 kroner per måltid? :eek: Det er da INGENTING! Og det mener jeg! Fantastisk bra konsept. Men det jeg synes er morsomt, er at det er han som er gründeren av Olapakka..... :D Snakk om å sense trender i samfunnet!

Marianne
15-11-04, 18:56
Jeg har bestilt i dag : Fase 1 Atkins meny :eek: .

Gleder meg - synes det er så spennende. Jeg bor ikke i Oslo, men de kjører litt lenger rundt på Østlandet altså.

Har bestilt en ukemeny bestående av 7 av hver av: frokost, lunsj, ettermiddagsmåltid, middag og kvelds for 695,- + 50 kroner i frakt. Det synes jeg er en veldig bra pris, jeg kommer sjelden under 700 kroner når jeg handler i butikken, og da handler jeg mye til meg alene :p .

Oops - nå skal jeg gjøre lekser med minsten.
Kommer innom senere, jeg.
Marianne

Huldr
15-11-04, 19:32
Veldig smart, dette ja! :ja:

Har gitt telefonnummeret til tanta mi som er slagrammet og ikke kan lage mat og som har lyst til å prøve lavkarbo. Men hun bor på Lillehammer, og nå så jeg på linken din, Marianne, at de ikke kjører ut der... Synd... :(

For min egen del tror jeg det blir rimeligere om jeg lager mat selv - kniper inn der jeg kan... Men jeg skal være enig i at det ikke er dyrt!! :)

Nille
15-11-04, 22:37
Dette her var jo et flott konsept. Har ventet på at noen startet noe slikt her i landet også. I USA har Atkins Nutritionals drevet på en stund. Flere andre lavkarbo som SB etc har lignende opplegg. :)

Albertine
16-11-04, 09:44
Flott tilbud! Så synd at de ikke kjører hit da...:)

Marianne
16-11-04, 21:40
Bestilte i går - og i dag har jeg fått levert Atkins-maten på døra!

Det lå i så fine bokser med fine etikketter atte! Så smakfullt ut, men det så ikke ut som det var så mye mat i hver boks akkurat. Men er det masse proteiner og fett der, metter det vel. Lurer på om det sto at man kunne spise så mye salatgrønnsaker man ville i tillegg? Jeg skal sjekke.

I hvert fall har jeg nå fryseren full av:
Frokoster: Cottage cheese og jordbær, c.c. og bringebær, c.c. og skogsbær, liten omelett med kylling, liten omelett med ost og skinke.

Lunsjer og middager: rekecoctail, kyllingsnadder m/karridressing, tunfisksalat, eggesalat med røkelaks, ostesnadder m/nøtter, viltpate med vitløksremulade, kokt laks m/dressing og brokkolli, røkelaks m/fetaost og dressing, kyllingbiter i karrisalat.

Ettermiddagssnacks: Smoothier med jordbær, bringebær eller skogsbær

Kveldsmat: Bringebærkrem, jordbærkrem, skogsbærkrem, smoothier som over + "Make my day" med skogsbær og fersken.

Dette blir spennende! Og jeg som ikke har gått på Atkins før...
Fikk også lurt naboen til å bestille en ukemeny, hun sliter med overvekt.

Lykkelig hilsen marianne

nalana
16-11-04, 21:54
Så heldige dere er i Oslo:(, dette er jo bare genialt :D

Spent på rapport når du får smakt på litt forskjellig Marianne:)

Ruska
26-01-05, 21:04
Sitter nettopp her akkurat nå og drar meg litt i håret med planlegging av Atkins-måltider på induksjon; skal begynne med det denne uka - så fort jeg har fått alle nødvendige ingredienser i hus.

Nå tror jeg jammen meg at jeg skal prøve jeg også - for å se hva de lager og hvordan det smaker :) Dessuten vil det gi meg et fint innblikk og ideer om hva jeg kan lage selv.

Jeg skal også gi dere rapport om hvordan det smaker og alt det der.
Det blir spennende !

Ruska
28-01-05, 19:23
ok, nå har jeg akkurat prøvd Atkins levert på døra...

Jeg spiste en rekecoctail med jordbærkrem til dessert - det var nyyyyyyyyydelig !!!! :ja:
Det ble litt lite med bare rekecoctail, så selv om jordbærkremen stod oppført som kvelds, så tok jeg den som dessert.

I allefall - det var veldig godt - og jeg gleder meg til å smake på alt jeg har bestilt !!!

smosje
28-01-05, 19:41
I allefall - det var veldig godt - og jeg gleder meg til å smake på alt jeg har bestilt !!! ... og jeg gleder meg til å høre om det etterpå!! :stortsmil

Venta og venta og venta på mariannes referat, men det kom liksom aldri....? :snill:

:lol:

Ruska
28-01-05, 19:54
ok, nå har jeg akkurat prøvd Atkins levert på døra...

Jeg spiste en rekecoctail med jordbærkrem til dessert - det var nyyyyyyyyydelig !!!! :ja:
Det ble litt lite med bare rekecoctail, så selv om jordbærkremen stod oppført som kvelds, så tok jeg den som dessert.

I allefall - det var veldig godt - og jeg gleder meg til å smake på alt jeg har bestilt !!!
det står dette på Spis Deg Slank nettside:

Startdietten virker kun når du ikke inntar andre måltider enn de som medfølger fra oss. Fristes du til å spise litt ekstra, ødelegges virkningen. Startdietten er derfor beregnet på friske mennesker med høy motivasjon.

Jeg var litt usikker på hva de mente med det, så jeg ringte å spurte.
De sa at ukemenyen ligger på 20-25 g karbo per dag, selvfølgelig litt avhenging av hva man velger. Vi kan mixe med Atkins induksjon, men da må vi regne ut og passe på så vi ikke får i oss for mye karbo.

Jaja...kanskje ingen god ide og blande da..

Nille
28-01-05, 20:37
det står dette på Spis Deg Slank nettside:

Startdietten virker kun når du ikke inntar andre måltider enn de som medfølger fra oss. Fristes du til å spise litt ekstra, ødelegges virkningen. Startdietten er derfor beregnet på friske mennesker med høy motivasjon.

Jeg var litt usikker på hva de mente med det, så jeg ringte å spurte.
De sa at ukemenyen ligger på 20-25 g karbo per dag, selvfølgelig litt avhenging av hva man velger. Vi kan mixe med Atkins induksjon, men da må vi regne ut og passe på så vi ikke får i oss for mye karbo.

Jaja...kanskje ingen god ide og blande da..
Gjør oppmerksom på at dette ikke er ATKINS INDUKSJONSMAT - De følger ikke "tillatte matvare lista". Ut fra hva de sender deg må du sjøl passe på hva du kan / ikke kan spise !! :snill:

Ruska
29-01-05, 13:42
Gjør oppmerksom på at dette ikke er ATKINS INDUKSJONSMAT - De følger ikke "tillatte matvare lista". Ut fra hva de sender deg må du sjøl passe på hva du kan / ikke kan spise !! :snill:
Stemmer det Nille ! Jeg skulle ta meg en lunsj i stad og fant ut at det var kun EN av nesten alle lunsjene / middagene jeg har som jeg kan ta -de andre inneholder bær, sukker, melk og masse ulovlige ingredienser.

Synd jeg har tatt opp en del fra fyseren...kan jo ikke spise dem nå, og heller ikke fryse dem ned igjen... :( :( sniff....bortkasta penger.....
Det som er i fryseren får jeg bare la ligge til jeg eventuelt kan spise noe av det....

Nille
29-01-05, 13:59
Synd jeg har tatt opp en del fra fyseren...kan jo ikke spise dem nå, og heller ikke fryse dem ned igjen... :( :( sniff....bortkasta penger.....
Det som er i fryseren får jeg bare la ligge til jeg eventuelt kan spise noe av det....
Huffameg, det var jo dumt !
Men behold de du har. Etterhvert som du klatrer oppover stigen kan du jo se på karbo innholdet og spise litt av rettene av og til. Vet Marianne gjorde det en stund....

friflex
29-01-05, 14:01
Åhhhhhh! Jeg vil haaaaaaaaaaaaaaaaa!

Hvorfor er det ingen som driver med slikt her ute på bøgda (joda, sikkert for lite kundegrunnlag, men likevel;) )

Noe av det som var "det verste" med og kutte brødet for min del er at det blir mye mer matlaging. Er ikke så veldig glad i det sann i utgangspunktet. Går greit når jeg kommer i gang, men sliter med motivasjonen før jeg finner fram varene og satt på stekepannen!

Vi kan vel kanskje håpe at slike firma kommer til over hele landet etterhvert som lavkarbomat blir stadig mer utbredt?:snill:

Zoë
08-03-05, 16:20
Henter denne frem igjen!

Sitter akkurat og leser annonse for SpisDegSlank i Mat&Helse - og oppdager til min glede at de har begynt å levere der jeg bor!

Så nå hadde det vært spennende med noen rapporter fra de av dere som har prøvd dette.

Er det god mat?
Må man bruke microbølgeovn for å varme middagene? (Har kastet min....)

Blir glad for vurderinger fra dere!! :)

mofe
08-03-05, 16:23
Hvilke deler av Norge leverer de?

Zoë
08-03-05, 16:27
Gå inn på nettsiden, så får du fullstendig liste. :) (Bare Østlandet, da....)

Nille
08-03-05, 18:57
De kaller det Atkins-mat, men det er feil om du går på induksjon eller vedvarende. Syns å huske at de som har prøvd det her har fått mat de ikke kan spise i den fasen de er..... :cool:
Marianne sa også at porsjonene var små ?? Stemmer ikke det Marianne ?
Det er generell lavkarbo mat altså -

Zoë
08-03-05, 21:04
Nå er det generell lavkarbo jeg er ute etter, så det passer helt sikkert fint for meg.

Men rart at de kaller det Atkins, når det ikke er det?

Nille
08-03-05, 22:58
Nå er det generell lavkarbo jeg er ute etter, så det passer helt sikkert fint for meg. :ja: Maten var visst god den, men veldig små porsjoner tor jeg Marianne sa...

Men rart at de kaller det Atkins, når det ikke er det?

:veitikke: De har vel ikke lest boka !! :p