View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

vimsen85
04-03-11, 20:13
Svineknoke! NAM!

Imp
04-03-11, 22:44
Vi prøvde noe nytt, bønneburgere fra en vegetarkokebok. Det lager vi IKKE igjen, for å si det sånn..

Ashley
05-03-11, 13:16
Idag må det nok bli stekt laks, siden jeg prøver å spise mer fisk. blitt litt vel mye biff og egg de siste dagene:p

Ellers tenkte jeg å grille kyllingvinger i ovnen rullet med bacon. nam! med litt cherrytomater, avocado og isbersalat til.

Minsten
05-03-11, 19:45
Helstekt entrecôte med blomkålris og charlottløk. Hadde hvitløksbåter i forma med biffen og det lukter helt herlig :) Anbefales!

Sanney
05-03-11, 19:50
snurrebiff! med hva grønt jeg finner i kjøleskapet

Anarko
05-03-11, 20:34
Kyllingfilet med peanøttsaus! :)

Kitsu
05-03-11, 21:24
Curryfiskekaker. Har stått å stekt i evigheter nå.

Zincite
05-03-11, 22:01
Nærmer seg kanskje mere kveldsmat enn middag siden klokka er over 22? Planen er i alle fall flesk og kålstuing :sikle:

Carisma
05-03-11, 22:48
Nærmer seg kanskje mere kveldsmat enn middag siden klokka er over 22?
Neida, fine folk spiser seint har jeg alltid hørt! :D

langaard
05-03-11, 23:14
Neida, fine folk spiser seint har jeg alltid hørt! :D
:lol:Det har jeg også hørt!! Prøver å være sånn fin! men sulten TAR meg:eek::lol:

Señora
06-03-11, 10:44
Biff stroganoff med indrefilet og blomkålstappe.

Anarko
06-03-11, 15:56
I dag blir det sushi med fileter av villaks! Gleder meg intenst. Lager blomkålris som sushiris og blander i litt majones for å få den til å holde sammen, serverer med ingefær, soyasaus, avokado og paprika.

Tiril77
06-03-11, 17:16
Jeg har akkurat spist egenkomponert indisk chicken malai.. Kyllingfilet med masse gode kryddere i kokkosmelk,fløte og cashewnøtter.. mmmmm... Servert med kokte kikerter.

Til dessert ble det key lime cheesecake ;)

(Har forresten lagt ut oppskrifter på begge deler om noen skulle være nysgjerrige ;) )

Kitsu
06-03-11, 17:24
Fastelavnsboller!

Tiril77
06-03-11, 17:33
legger ut linker jeg til oppskriftene, siden jeg fikk forespørsel om hvor oppskriftene lå ;)

Tonje's indiske chicken malai:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41488

Key lime cheesecake:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=766

:D

ada-emilie
06-03-11, 17:35
Jukseloffskive (av egg og salt)oljet inn, saltet og påført dijon-sennep, med masse salatblader, agurkskiver,litt løkringer og tomatskiver over, pluss ost og kylling.
Vann og kaffe.

langaard
06-03-11, 17:39
Fastelavnsboller!
Til middag?:nei::lol:

Kitsu
06-03-11, 18:19
Til middag?:nei::lol:

Aye. Var i alle fall til middagstider. Men kan være det blir noe kjøtt til kvelds - om jeg blir sulten. Er mett på krem nå. :D

Husmor27
07-03-11, 13:00
Torskefilet med blomkål,brokkoli & ost gratinert i ovnen.. :) Gjerne med 1 dl fløte og litt krydder på fisken ;)

mamma87
07-03-11, 16:04
Pizza med squashbunn=)

Señora
07-03-11, 16:37
Jeg spiste stroganoff til lunsj og er enda ikke sulten, så da hopper jeg over middagen i dag. Får spise noe egg og bacon til kvelds tenker jeg.

Falco
07-03-11, 16:41
Varm pasta salat med bacon, shampingjong og hvitløk.

Anarko
07-03-11, 16:55
Løvbiff med sopp, løk, paprika, hjemmelaga bearnaisesaus. Litt salat også kanskje.

Tiril77
07-03-11, 17:40
Kokt torsk i hvit saus med masse sitronpepper, og kokte grønnsaker :)

misslinda
07-03-11, 17:56
Stekt kylling, kål, litt løk, litt purreløk, masse spinat, fetaost og fløte.. namme nam.. litt som stuing med masse god smak :D

Dette ble tar hva jeg har middag :p

Charlott
07-03-11, 20:34
Sellerirotmos, falukorv og peppersaus til sambo.

Dessert; kokosmelk/fløtepannacotta med limegelè lokk :D :sikle:

ada-emilie
08-03-11, 11:36
Jeg skal bake mer eggeloff og ha som bunn for salat og osteterninger. Dere bare må prøve den jukseloffoppskriften om dere ikke har gjort det. Ingen partystopper der: kun stivpisk eggehviter sammen med litt salt. Så pisk inn plommene. Stek inntil 15 min på 200 grader nederst i ovnen. Kjemperaskt og enkelt. Bruk 6 egg til en langpanne.

Husmor27
08-03-11, 14:07
Kyllingfilet, surra grønnsaker & kyllingsaus er dagens middag her i huset;)

Tiril77
08-03-11, 15:23
Jeg skal ha middagen som Marijusen la ut på oppskrift forumet i går jeg.. Kyllingfilet, bacon, sellerirotmos med snøfrisk og kokte grønnsaker.. Gleder meg :)

Kitsu
08-03-11, 16:03
Hendene mine er ikke helt i tilstand til å tilberede mat med i dag, så blir osteknekkis med Stabbur-Makrell og Stabbur-Laks med majones på til middag.

Anarko
08-03-11, 16:18
I dag blir det hamburger, uten brød.
Lager også lc-fastelavensboller, så det blir spennende :)

Dilly
08-03-11, 16:32
http://img220.imageshack.us/img220/7488/080320111.jpg

Dette er en squash med litt smør og fløte, og masse krydder og litt ost. Egentlig OK tilbehør til kjøtt eller fisk, men jeg ble mett av en halv porsjon. Jeg brukte bare så vidt 1/2 dl fløte, men det kom mye væske ut av squashen.

Senere på kvelden så spiste jeg opp resten, hehe... det var ganske godt. Jeg er veldig mett i kveld, men har sannelig ikke fått i meg særlig mye av noe som helst :-)

Señora
08-03-11, 16:47
Hjemmelaget tomatsuppe med kokte egg og hjemmelagede kjøttboller med fetaost og alskens krydderier jeg fant i skapet.

SusanG
08-03-11, 16:52
Marijusens ostelasagne med salat, en favoritt her i huset! :D

bevaremegvel
08-03-11, 18:12
Vi har nettopp spist hjortestek med brokkoli og fløtegratinerte jordskokker, og det var nyyydelig!
Hadde aldri spist jordskokk før og ante ikke hvordan den så ut engang :o
Men dette kommer vi til å spise mye mer av :p

Tunrida
08-03-11, 19:04
Kylling og coleslaw :)

Anarko
10-03-11, 17:01
I dag blir det meksikanske kjøttboller med kremet kinakål :)

I går: kalkun med fløtesaus, waldorffsalat og smørdampet rosenkål og brokkoli.

Tiril77
10-03-11, 17:56
Sellerirotmos, falukorv, broccoli og blomkål.. soppsaus til..:D

surflover
10-03-11, 18:36
Ovnsbakt kylling surret i bacon, på en seng av stekt blomkålris med sopp og smårettbacon. Fløtesaus med blåmuggost topper det hele :D

vimsen85
10-03-11, 18:41
Stekt kjøttdeig med krydder og rømmesaus. Det enkle er ofte det beste (hvertfall godt)! :)

annex
11-03-11, 00:10
Kokt torsk med blomkålbuketter, smørstekt aspargis og eggesmør til
var raskt å lage og ble supergodt - god og mett nå -:p-

Sol-Angelica
11-03-11, 00:14
Kylling stekt med litt fløte å div krydder pluss salat :)

Sol-Angelica
11-03-11, 00:15
http://img220.imageshack.us/img220/7488/080320111.jpg

Dette er en squash med litt smør og fløte, og masse krydder og litt ost. Egentlig OK tilbehør til kjøtt eller fisk, men jeg ble mett av en halv porsjon. Jeg brukte bare så vidt 1/2 dl fløte, men det kom mye væske ut av squashen.

Senere på kvelden så spiste jeg opp resten, hehe... det var ganske godt. Jeg er veldig mett i kveld, men har sannelig ikke fått i meg særlig mye av noe som helst :-)

Det der så himmla godt ut! Nesten så jeg fikk lyst på dette til frokost i morgen :D

Tiril77
11-03-11, 19:14
Blomkålstappe og bacon.. Desserten tar jeg litt senere i kveld, og den består av pisket krem og bringebær.. :D:D

Sol-Angelica
11-03-11, 22:42
Middagen i dag besto av denne squash saken litt lengre oppe (helt nydelig!) og kjøttdeig i tomatsaus :)

Ignite
12-03-11, 14:23
Søte reinsdyr skåret i småbiter med dertil tilhørende sopp, knekkbønner og rosenkål.

Anarko
12-03-11, 15:32
I dag blir det kjøttbrød med sopp og bacon. Serveres enten med fløtesquash eller fløtestuet rosenkål som tilbehør.

Kitsu
12-03-11, 16:17
Pannestekt kyllingbryst panert med bacongull og fylt med skinke og purreløkost. Salat av isberg, grønn paprika, agurk, mandelfylte oliven og kebabdressing.

Señora
12-03-11, 16:26
Jeg skal lage tacokjøttdeig med løk, sopp, salat, rømme, salsa, ost. Guttaboys får lefser til, jeg lager ostechips til meg.

ada-emilie
12-03-11, 16:52
Skrubbsulten til sen lunsj idag, må vel kalles middag:
Kyllingfilet (110 g)
Liten avokado
Masse frisk salat

Kaffe med soyamelk

langaard
12-03-11, 17:24
Søte reinsdyr skåret i småbiter med dertil tilhørende sopp, knekkbønner og rosenkål.
Søte reinsdyr?:lol:

vimsen85
12-03-11, 17:28
Spiste kjøttboller og majones på ikea. Spiste litt saus og, men den smakte drit (mel..).

Tittit
12-03-11, 17:42
middagen gikk veggimellom.
skulle flytte maten fra ett bord til ett annet,
av en eller annen grunn endte den på gulvet mellom bordene i stedet.
så null middag her :(

Pøsh
12-03-11, 17:43
Kinakål med kjøttdeig, salsasaus og ost. Samme som i går :smile:

Tiril77
12-03-11, 19:44
Pepperbiff, championg stuing, wokede grønnsaker (paprika, løk og sopp) og bernaise sais... NAM NAM :sikle::hungry:

annex
12-03-11, 21:03
Spaghetti med kjøttsaus
Kjøttsaus: Tomatsaus, kjøttdeig, sopp, løk, litt hvitløk, oregano, timian, salt pepper
og "bånd-spaghetti" lagd av squash (à la tagiatelle) (det funket bra!)
Revet parmesan på toppen

Anarko
13-03-11, 19:14
Ovnsstekt kyllingfilet med blåmuggostsaus og litt wokka grønnsaker.

Kitsu
13-03-11, 19:27
Hamburger med brød laget etter tekakeoppskriften min, salat, agurk og kebabdressing.

nellie
13-03-11, 19:28
Kotelett, smørdampet brokkoli og soppsaus.. Mannen lager:love:

Imp
13-03-11, 22:01
Vi har spist kjøttkaker (mannen påstår hardnakket at det heter medisterkaker, men jeg er fra INdre Østfold, såh!). Namnam! Med erter og blomkål og babygulrøtter og nyyyydelig saus jeg laget av kraften jeg trakk kjøttkakene i....Mm!

Anarko
13-03-11, 22:03
Vi har spist kjøttkaker (mannen påstår hardnakket at det heter medisterkaker, men jeg er fra INdre Østfold, såh!). Namnam! Med erter og blomkål og babygulrøtter og nyyyydelig saus jeg laget av kraften jeg trakk kjøttkakene i....Mm!

Er da stor forskjell på medisterkaker og kjøttkaker? :P
Si til din mann at du har rett (som vanlig).

Carisma
13-03-11, 22:08
Er da stor forskjell på medisterkaker og kjøttkaker? :P

Sånn bortsett fra at en er av okse og den andre av svin? ;)

Anarko
13-03-11, 22:09
Stor forskjell på nøff og mø :)

KarMa40
13-03-11, 22:22
Blandings er best! :D

Carisma
13-03-11, 22:26
Stor forskjell på bæ og mø :)

Eller nøff og mø som i dette tilfellet :ja:

Anarko
13-03-11, 22:34
Måtte endre på den ja. Hihi

vimsen85
13-03-11, 23:13
Jeg har spist et kyllinglår i dag.. Kanskje jeg burde spise et til før jeg legger meg?

langaard
13-03-11, 23:20
I dag har jeg og min bedre halvdel spist, langtidsstekt røkt svineknoke med løksaus og blomkålstappe iblanda litt kålrabi+ litt tyttebærsyltetøy:)

Tiril77
14-03-11, 13:06
I dag skal vi ha nakkekoteletter med nannahs creolske coleslaw.. Poteter til ungene da ;)

Anarko
14-03-11, 15:07
Stekt kjøttdeig, stekt rosenkål. Så fløtestuer man alt :)

Supah
14-03-11, 15:16
I dag blir det ostelasagne som jeg laget i går. Nam. Blir sulten av å tenke på det!!

Kitsu
14-03-11, 15:37
Squash-pasta med ostesaus, kanskje? Fant en bit med tilsiter til halv pris på ICA.

ada-emilie
14-03-11, 18:12
JUkseloff, frisk salat, champignon og litt ost.

Carisma
14-03-11, 19:34
Tomatsuppe med pølse og ost.

Anos
15-03-11, 05:42
I dag skal jeg lage kjøttdeig med god saus og eggesalat!

Tiril77
15-03-11, 07:21
I dag skal vi ha Lena Beatrix sine tacofyllte paprikaer.. :sikle:

Kitsu
15-03-11, 15:32
Stekt kjøttdeig og purre i fløtesaus, krydret med chili. Usøtede muffins ved siden av.

Anarko
15-03-11, 18:27
Svinekjøtt, bacon, sopp og løk stekt i smør sammen med enebær. Så slenger man på en boks seterrømme pluss litt diverse krydder. Plutselig har man en top notch middag. Serveres med stekt rosenkål.

Ignite
15-03-11, 18:45
CHILI med kjøttdeig. Eller var det omvendt? :eek:

ada-emilie
15-03-11, 18:57
Jukseloff med bremykt og frisk salat og 50 g gravet laks med sennep på.

Huldr
15-03-11, 20:16
Jukseloff med bremykt og frisk salat og 50 g gravet laks med sennep på.Det hørtes ut som en god forrett - hva hadde du til hovedrett da?

Anne
15-03-11, 20:24
Hei Ada-Emilie
Jeg ser du sier at du forholder deg til egenkomponert lavkarbo, men for ikke å forvirre andre lavkarbere( som naturligvis kan helle til helt spesifikke lavkarbokosthold),så må det spesifiseres litt bedre.

Feks:
Fedon Lindberg anbefaler....eks antall proteiner om dagen, samt så og så mye karber og fett....
Likeledes med Atkins, Ketolyse, Bedre uten brød osv...

For du og vet at det ikke er vilkårlig hvor mye proteiner, fett og karber du spiser i de forskjellige filosofiene...

Litt skummelt å bare anbefale 50 gr gravlaks til middag....-Det er jo mindre enn hva min GBP opererte datter spiser i et måltid det jo:confused:
( eller unnskyld...du anbefalte jo egentlig ikke...du sa hva du hadde spist...)

Vær snill å vær litt obs på hva du anbefaler i et normalt kosthold, sånn at ikke nye tror at de ikke kan spise mer, for det stemmer kun om de spiser mange måltider om dagen...feks 6-8:)

Tiril77
16-03-11, 06:52
Må si meg enig i innleggene over her.. Og når du i tilegg har skrevet i et annet innlegg at du du hater å være overmett, og får deg selv til å kaste opp, så lurer jeg litt på hvilket forhold du har til mat desverre :(

ada-emilie
16-03-11, 07:36
Må si meg enig i innleggene over her.. Og når du i tilegg har skrevet i et annet innlegg at du du hater å være overmett, og får deg selv til å kaste opp, så lurer jeg litt på hvilket forhold du har til mat desverre :(Du kan jo selv kjenne hva du føler etter inntak av 100 gram røkelaks/gravet laks. Grunnen til 50 g er at gravlaks har et høyt natriuminnhold. Har dere forresten ikke lært at man skal vise saklighet i diskusjoner og ikke diskutere personer? Og i denne tråden er det jo helt idiotisk, siden den ikke er rådgivende men til inspirasjon. Ingen går inn her for å se hvilke mengder folk spiser,vel! Det er ihvertfall ikke det tråden er skapt til.

vimsen85
16-03-11, 08:58
Jeg synes dette var et litt unødvendig personangrep. Dersom Ada-Emilie har et vanskelig forhold til mat tror jeg ikke dette gjør det noe bedre (jeg vet ikke noe om hvordan du spiser, men fra kommentaren over skjønner jeg det sånn). Jeg har spist et nannahknekkebrød med ost til middag noen ganger når jeg har dårlig matlyst. Det betyr ikke at jeg anbefaler det som middag til alle andre. Man må da få lov å bestemme selv hva man spiser. Her om dagen var jeg deppa og spiste ikke mer enn et kyllinglår hele dagen. Sånn nå kan dere angripe meg og si jeg går forann med et dårlig eksempel.

knh
16-03-11, 09:24
I går spiste jeg ovnsteskt kyllingfile med hvitløkssmør, blomkålmos og salat :) :sikle:

Cyan
16-03-11, 11:32
Jeg synes dette var et litt unødvendig personangrep. Dersom Ada-Emilie har et vanskelig forhold til mat tror jeg ikke dette gjør det noe bedre (jeg vet ikke noe om hvordan du spiser, men fra kommentaren over skjønner jeg det sånn). Jeg har spist et nannahknekkebrød med ost til middag noen ganger når jeg har dårlig matlyst. Det betyr ikke at jeg anbefaler det som middag til alle andre. Man må da få lov å bestemme selv hva man spiser. Her om dagen var jeg deppa og spiste ikke mer enn et kyllinglår hele dagen. Sånn nå kan dere angripe meg og si jeg går forann med et dårlig eksempel.
Mye av poenget er vel at denne tråden skal være til inspirasjon og da bør man også legge inn skikkelige middager. Jeg er syk for tiden med lite matlyst så jeg spiste et knekkebrød med smør og en liten neve mandler til middag i går. Dette er en shitty middag både i mengde og næringsinnhold, ergo forteller jeg ikke om den middagen i denne tråden for den bør og skal ikke være til inspirasjon for noen.

Kokken Tor
16-03-11, 11:56
Ostegratinert bacalao! :sikle:

Inneheld:
Klippfisk, squash, paprika, løk, tomatsaus, soltørka tomat, svarte oliven.
Toppa med reven Jarlsberg og bacon.

(Oppskrift og bilete vil bli lagt ut neste gong eg lager ei form) :snill:

Anne
16-03-11, 14:13
Hei Ada-Emilie
Jeg ser du sier at du forholder deg til egenkomponert lavkarbo, men for ikke å forvirre andre lavkarbere( som naturligvis kan helle til helt spesifikke lavkarbokosthold),så må det spesifiseres litt bedre.

Feks:
Fedon Lindberg anbefaler....eks antall proteiner om dagen, samt så og så mye karber og fett....
Likeledes med Atkins, Ketolyse, Bedre uten brød osv...

For du og vet at det ikke er vilkårlig hvor mye proteiner, fett og karber du spiser i de forskjellige filosofiene...

Litt skummelt å bare anbefale 50 gr gravlaks til middag....-Det er jo mindre enn hva min GBP opererte datter spiser i et måltid det jo:confused:
( eller unnskyld...du anbefalte jo egentlig ikke...du sa hva du hadde spist...)

Vær snill å vær litt obs på hva du anbefaler i et normalt kosthold, sånn at ikke nye tror at de ikke kan spise mer, for det stemmer kun om de spiser mange måltider om dagen...feks 6-8:)

Jeg skjønner du synes det var usaklig av meg dette innlegget, Ada-Emilie, siden jeg fikk rød prikk og "usaklig " som kommentar. Beklager, jeg forsøkte å være saklig.

ada-emilie
16-03-11, 15:25
Mye av poenget er vel at denne tråden skal være til inspirasjon og da bør man også legge inn skikkelige middager. Jeg er syk for tiden med lite matlyst så jeg spiste et knekkebrød med smør og en liten neve mandler til middag i går. Dette er en shitty middag både i mengde og næringsinnhold, ergo forteller jeg ikke om den middagen i denne tråden for den bør og skal ikke være til inspirasjon for noen.Jeg synes ikke man skal prøve å kontrollere når andre skal legge inn sin middag. Det står faktisk: "Hva har du spist idag?" Og har man spist lite, eller noe annet man ikke er stolt av å vise frem, so what? Skal man bare vise solskinnsiden av seg selv og sine beste matretter? Jeg skulle ønske folk kunne passe på seg selv og ikke forvente at alle var lik dem selv i sine avgjørelser.Det er jo håpløst.

Gerd
16-03-11, 15:33
Jeg synes ikke man skal prøve å kontrollere når andre skal legge inn sin middag. Det står faktisk: "Hva har du spist idag?" Og har man spist lite, eller noe annet man ikke er stolt av å vise frem, so what? Skal man bare vise solskinnsiden av seg selv og sine beste matretter? Jeg skulle ønske folk kunne passe på seg selv og ikke forvente at alle var lik dem selv i sine avgjørelser.Det er jo håpløst.

Her er 1. innlegget i tråden:
Siden vi noen ganger har litt probs med å finne nye retter/ spennende retter/ raske retter/ enkle retter/ rimelige retter/ flotte retter/ restemat-retter så starter jeg en tråd hvor vi kan fortelle hverandre hva vi skal ha til middag!

Så selv om du en dag synes du er kjedelig i matveien, så sleng inn likevel, for kanskje andre får en kjempegod ide!

Siden det er langt over (normal...) middagstid for de fleste, så begynner jeg tråden med å si hva jeg HADDE til middag :o

Idag, mandag:

* Hamburger (uten brød!) med smeltet ost, stekt løk, friske grønnsaker, en dæsj tacosaus og noen råstekte tomatskiver med basilikumdryss
* Dessert: Lavkalori/lavfett vaniljeyoghurt med div nøtter på toppen

Håper noen henger seg på fra i morgen! :)

Kitsu
16-03-11, 15:44
Middagen i dag: Spinat- og tilsiterostemuffins. Nydelige med salat til.

Cyan
16-03-11, 15:50
Du ser visst ikke helt poenget mitt her, Ada-Emilie. Det er ikke snakk om å bare vise sine beste sider, men å skjønne at det man sier kan ha påvirkningskraft. Det er sikkert mange nye (og gamle) som titter i blant annet denne tråden for både inspirasjon og veiledning. Jeg tror nok at du selv vet at det du spiser er veldig lite med mindre man spiser veldig mange måltider i løpet av dagen.

siden den ikke er rådgivende men til inspirasjon. Du vil altså inspirere folk til å spise kun 50 gram fisk til middag?Ingen går inn her for å se hvilke mengder folk spiser,vel! Det er ihvertfall ikke det tråden er skapt til. Så ikke skriv mengden. Da hadde du kanskje kunnet unngå reaksjonene du har fått også.

ada-emilie
16-03-11, 17:46
Du ser visst ikke helt poenget mitt her, Ada-Emilie. Det er ikke snakk om å bare vise sine beste sider, men å skjønne at det man sier kan ha påvirkningskraft. Det er sikkert mange nye (og gamle) som titter i blant annet denne tråden for både inspirasjon og veiledning. Jeg tror nok at du selv vet at det du spiser er veldig lite med mindre man spiser veldig mange måltider i løpet av dagen.

Du vil altså inspirere folk til å spise kun 50 gram fisk til middag? Så ikke skriv mengden. Da hadde du kanskje kunnet unngå reaksjonene du har fått også.Jeg spiser opptil 150 g fisk vanligvis. 50 g gravet laks er nok pga saltinnholdet!!!!!!!

Anarko
16-03-11, 17:51
Kyllingfilet i strimler. Stekt med sopp. Serveres med stekt asparges og blåmuggostsaus.

Supah
16-03-11, 17:52
I dag hadde jeg faktisk bare vafler med rørte bringebær.. Lavkarbo såklart! :)

Tiril77
16-03-11, 19:18
Beklager om det ble oppfattet som personangrep.. Men når man spiser langt under gjennomsnittet fra hva andre som prøver å leve på lavkarbo gjør, og i tilegg skriver at man får seg selv til å kaste opp hvis man overspiser, så er vel kanskje ikke det den beste reklamen for lavkarbomat og den helsemessige gevisten??

Men jeg skal ikke kommentere det mere... Og heller konsentrere meg om det tråden gjelder. Middag!

I dag ble det kjøttsaus med stekt squash :D

monja
16-03-11, 19:26
Her ble det stekt seifilet, saus av fløte og ost, og blomkål og brokkolimos (med meierismør og melk)

Cyan
16-03-11, 19:31
Beklager om det ble oppfattet som personangrep.. Men når man spiser langt under gjennomsnittet fra hva andre som prøver å leve på lavkarbo gjør, og i tilegg skriver at man får seg selv til å kaste opp hvis man overspiser, så er vel kanskje ikke det den beste reklamen for lavkarbomat og den helsemessige gevisten??

Nettopp :)

Sanney
16-03-11, 19:54
ostelasagne med hjertesalat :)

Mocca'en
16-03-11, 20:06
Bakt laksefilet med purreløk og CF. Brokkoli og blomkål grateng ved siden av.

Anarko
17-03-11, 19:21
Tacokjøttdeig med diverse grønnsaker.

Ignite
17-03-11, 19:29
Nakkekoteletter uten ben med blomkål, sopp, løk og skysaus.

Kitsu
17-03-11, 19:30
Tomatsuppe av hakkede tomater, soyasaus, tabasco, smør og grønnsaksbuljong - med sprengte egg (og da mener jeg sprengte, lot de stå *litt* for lenge i microen, jepp - lat i dag. Bam! sa det.)

Carisma
17-03-11, 19:38
Grillkylling med fullkornsris og bernaisesaus

kiril
17-03-11, 19:40
biff i bitte små biter med litt løk og sopp og litt fløte og salat

ada-emilie
17-03-11, 19:41
Salat med kyllingfiletbiter (mer enn 50 g;) og avokado.

Kanutten
17-03-11, 19:41
Salat med kyllingfiletbiter (mer enn 50 g;) og avokado.

hehe tullsjur :lol:

monja
17-03-11, 19:45
Kjøttkaker med fetaost, rosenkål. Kokte ut av pannen med en skvett fløte for å få saus.

mamma87
17-03-11, 19:57
gryterett med rømme, reinkjøtt, sopp og løk. pluss salat

surflover
17-03-11, 21:16
Vi hadde kyllingfilet surret i bacon bakt i ovnen. MEd blåmuggost og fløtesaus. Stekte egenplukka kantareller med blomkålris og en liten salat ved siden av. mmmmmm!

Kitsu
20-03-11, 13:26
I dag blir det shepherd's pie, har jordskokk og sellerirot i kjøleskapet. :D

blåbær
20-03-11, 13:30
Hjortesteik!

Cyan
20-03-11, 14:15
Frankfurterpølser med ost + rosenkålmos med fløte, smør og masse muskat.

Georgine
20-03-11, 14:39
Hjemmelagde kjøttkaker og brokkolibuketter

Anarko
20-03-11, 15:30
I går: koteletter med sopp. Rosenkål og løk stekt og så fikk de putre litt i en blåmuggostsaus.

kiril
20-03-11, 15:56
lakse middag

langaard
20-03-11, 16:00
Lammeskav i føtesaus m/grønnsaker og sprøstekt bacon:)

Charlott
20-03-11, 16:08
Svin indrefilèt, stekte sellerirotstaver og peppersaus til sambo, blomkålmos til meg samt stekte grønnsaker i store knaskebiter :D

sirib
20-03-11, 16:14
Ovnsbakt laks med brokkoli og sandefjordsmør

Huldr
20-03-11, 16:27
Tandoorimarinert, ovnsstekt kylling med ovnsstekte grønnsaker. Veldig mørt! :sikle:

Kanutten
20-03-11, 16:47
Røkt svinekam med fløtesaus (for dem som ville ha), grønnsaker og kålrabistappe. OG smeltet smør! :sikle:

Sanney
20-03-11, 16:59
skal prøve meg på en fiskegryte av fisketerninger av blandet fisk, grønnsaker og fløtesaus og ost :)

Anos
20-03-11, 17:06
Kyllingfilet, med saus laget av masse smør, litt fløte og indisk krydder (smaker utrolig godt), og isberg salat med litt pesto, ost og fetaost. Jeg er god og mett enda! :D

Anarko
20-03-11, 17:37
Kyllinglår, blåmuggostsaus (har så dilla for tiden), stekt asparges og rosenkål.

Anarko
21-03-11, 20:02
Squashcarbonara med bacon og løk. Har fullstendig troen.

Kitsu
21-03-11, 20:29
Sheperd's Pie av svinekjøttdeig, masse urter og sellerirotmos med gratinert ost på toppen. Skal vi kalle det Swineherd's Pie?

surflover
22-03-11, 08:23
Her om dagen hadde jeg verden beste hjemmelaget burger (http://linasbloggerier.blogspot.com/2011/03/sndag-verdens-deiligste-hjemmelaget.html) til middag! mmmmh! ANBEFALES!

frøkenlilla
22-03-11, 19:03
3 kokte egg og 3 skiver bacon stekt i meierismør, toppet med norvegia ost og en god dose majones :)

(send meg gjerne en pm hvis dette er veldig feil for noen på min diett..er nybegynner!)

Kanutten
22-03-11, 19:06
Gryte av pasta, rømme og tomatsaus... :sikle:

kiril
22-03-11, 19:30
stekt laks i smör på panne og smördamt brokkoli

cici_aries
22-03-11, 19:34
I dag ble det nydelig gitt!
Stekte følgene på middels varme i meierismør:
100 gram brokkoli
10 gram purreløk
2 asparges

når det var nesten ferdig gratinerte jeg 30 gram ost over krydret med chili explosion.
Dette spiste jeg sammen med 150 gram stekt bratwurst med hvitløk og chili kjøpt på Rimi!
UTROLIG UTROLIG GODT, servert med en dæsj rømme ved siden av og chili explosion på toppen!!
4,4 karber totalt - 541 kcal.

Den middagen skal gjentas!!

mamma87
22-03-11, 19:37
laks, blomkål,bacon,løk

Anarko
22-03-11, 20:39
I dag ble det sushi med blomkålris, syltet ingefær (som var overraskende lite karber i 3,66 tror jeg det var pr 100 gram, og man spiser jo langtifra så mye), vårløk, majones i blomkålrisen, soyasaus og litt wasabi. Mettende, og samtidig veldig "kosemat".

Ignite
23-03-11, 16:10
Laaange tyske pølser som er blitt korte fordi de er delt opp. Smart, hva? :cool:

Señora
23-03-11, 16:12
Pepperbiff, asparges, tomat, sopp, løk, babyspinat, rømme, ost.

Anarko
23-03-11, 17:12
Hjemmelaga cheeseburgere med hjemmelaga lavkarborundstykker som skal bli brukt i anledningen :)

surflover
23-03-11, 17:23
Hjemmelaga cheeseburgere. Vurderer å lage hamburgerbrød også. Ikke bestemt meg enda, er jo godt uten også :)

Å da må du prøve burgeroppskriften min (http://linasbloggerier.blogspot.com/2011/03/sndag-verdens-deiligste-hjemmelaget.html)! Anbefaler den på det sterkeste!

Den er uten brød da...

Jeg skal ha chicken tikka til middag :)

surflover
23-03-11, 17:24
Laaange tyske pølser som er blitt korte fordi de er delt opp. Smart, hva? :cool:

hehe! Smart! Hva slags pølser er det?
Er fremdeles på jakt etter lovlige pølser...

kiril
23-03-11, 17:29
laks igjen, har ikke fått handla så det blir bare laks med smør hehehe

Anos
23-03-11, 17:33
Karbonadekjøttdeig, med litt løk, smør og grønnsaker! + en glass pepsi max :D

surflover
23-03-11, 17:34
laks igjen, har ikke fått handla så det blir bare laks med smør hehehe

ingen grønnsaker. Kiril?

kiril
23-03-11, 17:56
ingen grønnsaker. Kiril?

er helt tomt, skulle handle i dag men noe kom i veien så får vente ti l i morgen :)

Anarko
23-03-11, 18:15
Å da må du prøve burgeroppskriften min (http://linasbloggerier.blogspot.com/2011/03/sndag-verdens-deiligste-hjemmelaget.html)! Anbefaler den på det sterkeste!

Den er uten brød da...

Jeg skal ha chicken tikka til middag :)

Det er den jeg baserer den på. Men hadde ikke alt som skulle i da. Hadde ikke hvitløk, paprikapulver og chili. Og tenkte at kanskje det ikke var godt med kanel i, om jeg manglet de ingrediensene. Men resten av krydderene brukte jeg, pluss løk og et egg. De steker nå, og bollene er i ovnen. Er faktisk samme bollene jeg lagde til fastelaven :P Bare mindre søtning i.

Edit: fikk faktisk 4 bra store karbonader av deigen. Som er bra, da blir det to hver til meg og sambo :)

surflover
23-03-11, 18:19
Det er den jeg baserer den på. Men hadde ikke alt som skulle i da. Hadde ikke hvitløk, paprikapulver og chili. Og tenkte at kanskje det ikke var godt med kanel i, om jeg manglet de ingrediensene. Men resten av krydderene brukte jeg, pluss løk og et egg. De steker nå, og bollene er i ovnen. Er faktisk samme bollene jeg lagde til fastelaven :P Bare mindre søtning i.

Edit: fikk faktisk 4 bra store karbonader av deigen. Som er bra, da blir det to hver til meg og sambo :)

hey hey! Du må stole på meg når det kommer til kanelen! Som kan brukes til mye mer enn bare grøten. I middelhavet er det et av hovedkrydderiene deres og det brukes mye i kjøtt, ris og tomat-retter.

Jeg anbefaler deg å prøve med kanel en gang. Du vil IKKE angre ;) Du har mitt ord på det :D

Anarko
23-03-11, 18:23
hey hey! Du må stole på meg når det kommer til kanelen! Som kan brukes til mye mer enn bare grøten. I middelhavet er det et av hovedkrydderiene deres og det brukes mye i kjøtt, ris og tomat-retter.

Jeg anbefaler deg å prøve med kanel en gang. Du vil IKKE angre ;) Du har mitt ord på det :D

Lover at neste gang blir det med kanel i :) Var bare bekymret for at uten de ekstra ingrediensene så ville det bli rart. Men neste gang blir det kanel!

surflover
23-03-11, 18:32
Lover at neste gang blir det med kanel i :) Var bare bekymret for at uten de ekstra ingrediensene så ville det bli rart. Men neste gang blir det kanel!

Så bra :D Håper å høre fra deg når du har prøvd ;)

Anarko
23-03-11, 18:44
Så bra :D Håper å høre fra deg når du har prøvd ;)

Skal gi deg en lyd :)

vimsen85
24-03-11, 10:56
I går hadde vi hjortebiff med soppstuing. NAM!

surflover
24-03-11, 18:10
I dag har jeg laget superrask Kylling masala (http://linasbloggerier.blogspot.com/2011/03/rask-kylling-masala.html)! med bilder :)

Anarko
24-03-11, 18:26
Tapas! :D
Har champignon fyllt med bacon, løk og blåmuggost i ovnen nuh.

kiril
24-03-11, 18:42
laks med sopp saus med fløte og litt salat

Carisma
24-03-11, 19:45
Sushi :rodme:

Cyan
24-03-11, 20:44
Jeg har hatt sterkt krydret kjøttsaus med karbonadedeig, minimais, løk, hvitløk, sjampinjong, kræsja tomater og fløte. Tilbehøret var rosenkål.

nellie
24-03-11, 20:46
Noe rødt kjøtt med fløte og parmesanstuet kinakål.

Anarko
25-03-11, 20:10
Stekt kjøttdeig, løk, champignon i ildfast form. Heller over en saus av fløte og blåmuggost. Vanlig ost på toppen igjen av det, og inn i ovnen.

Cyan
25-03-11, 20:27
Biffsnadder med biffstrimler, løk, minimais, spinat, sukkererter, paprika og pinjekjerner frest i stekepanna med masse smør og deretter kokt inn med creme fraiche og deilige krydre.

Kitsu
25-03-11, 20:44
Fikk masse stekt laks på jobben i dag, så det får telle som middag. Spiste den med litt blomkål og brokkoli til, med smeltet smør over. Er fortsatt mett!

Carisma
26-03-11, 10:46
Får veninner på film-kveld og tenkte jeg skal lage club sandwich til de, og det samme til meg uten brødet. Så nå: Ut og handle!

somaya
26-03-11, 13:41
I går hadde vi en grateng.

Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.

Dette laga jeg igår for jeg var passe matlei og det var kjempegodt!

somaya
26-03-11, 14:12
I dag har jeg laget superrask Kylling masala (http://linasbloggerier.blogspot.com/2011/03/rask-kylling-masala.html)! med bilder :)
Wow, det så digg ut. Skal nok prøve både den og den burgeren din ;)

Kitsu
26-03-11, 18:27
Champignon fylt med kjøttdeig, vårløk, chili, paprika, currypaste og creme fraiche. Ost på toppen, gratinert i ovnen.

Anarko
26-03-11, 19:15
I dag blir det kjøttboller, stekt rosenkål og en eller annen saus.

Señora
26-03-11, 20:23
Laks, babyspinat, tomat, sopp, løk, fløte, meierismør, salt, pepper. Alt i en form og inn i stekeovnen i 20 minutter.

Nam.

Gerd
26-03-11, 20:35
Kyllinglasagne :http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=2165

Servert med salat og osteknekkis... Og rødvin :D

Antoinette6
26-03-11, 21:49
Medaljonger av svineindrefilét, litt salat og stuet sjaminjong med fløte.

Anos
26-03-11, 22:28
I dag hadde jeg en kjempe god middag!
Lavkarbo lasange med squash, cremè freshe, ost og kjøttdeig.
+ blomkålmos med godt krydder og smør :D

Cyan
27-03-11, 12:41
Ovnsbakte kyllinglår med sprøstekt bacon, stekte grønnsaker og en dæsj Creme fraiche

Kitsu
27-03-11, 20:22
Fiskesuppe av haimalle, spinat, fenikkel, vårløk, fløte og buljong. Nam!

Señora
27-03-11, 22:36
Tacokjøttdeig med løk og sopp, salat, ost, rømme, salsa. Lefser til barna.

Favorittmiddag og masse rester til lunsj i morgen. :nam:

Anarko
27-03-11, 22:58
Er rett før lønning (i morgen) og det er begynt å minke i kjøleskapet. Føler meg helt hjelpeløs uten fløte/rømme/cf. Men i dag ble det altså stekt kjøttdeig, løk og brokkoli med litt cottage cheese og ananas. Helt ok.

Cyan
28-03-11, 10:19
Nakkekoteletter surret i fløte med smørdampede blomkål, brokkoli og rosenkål til.

Klistine
28-03-11, 11:24
Idag tror jeg kanskje det blir skinkegrateng :D

nellie
28-03-11, 11:27
Tror det blir baconsurret og briefylt kyllingfilet og ovnsbakte sellerirotfries i dag.

Anarko
28-03-11, 17:11
Kylling tandoori. Hjemmelaga selvfølgelig :) Tror det blir salat som tilbehør.

blåbær
28-03-11, 18:14
Tomat/chilisuppe med kjøttdeig.

Carisma
28-03-11, 20:50
Biff stroganoff og fullkornsris. Kanskje på tide å komme igang og få laget den snart.... :o

lottesinverden
28-03-11, 20:52
kyllingvinger

Silje :)
29-03-11, 12:56
I dag blir det nok lakseburgere med seterrømme og salat ved siden av.

blåbær
29-03-11, 17:13
Stekt sei og blomkålris.

nellie
29-03-11, 17:14
Nakkekoteletter og blomkål/brokkoli/løkgrateng.

Señora
29-03-11, 17:30
Grillet kylling, salat, masse bernaise. Ungene fikk ris også.

lottesinverden
29-03-11, 17:45
pepperbiff og bernaise

Anarko
29-03-11, 17:49
Jeg og min kjære får middagsbesøk i dag, og da slår jeg til med lasagne. Lavkarbo selvfølgelig :)

Antoinette6
29-03-11, 18:06
Eggeomelett av tre egg og bacon og smeltet, sprøstekt ost ! Mmmmm !!!

kiril
29-03-11, 18:12
lövbiff, jukseris og bearnesaus....tror jeg har dilla på den sausen nå hehe

Kitsu
29-03-11, 18:22
En DIGER red curry- og vårløkomelett, fylt med ingefær- og muskatkryddret sellerirotmos med masse kvitseidsmør i. Lavkarbo forsøk på omurice? Eller noen-dager-før-lønning-middag? Ikke vet jeg, men godt var det.

Cyan
29-03-11, 18:37
Chorizopølse med mos av blomkål, brokkoli, rosenkål, fløte og smør

Kanutten
29-03-11, 18:42
Avkokt laks med rømmedressing og agurk.

Sanney
29-03-11, 18:44
fransk biff med sellerirot fries og hjertesalat

Tunrida
29-03-11, 18:47
SusanG sin pepperonikylling :)

30-03-11, 18:07
Kalkunfilet, salat og hjemmelaget hvitløksdressing.

Ignite
30-03-11, 18:39
"Nuked" kjøttdeig.

Zillah
30-03-11, 19:29
Dagens middag blei kylling i tomatsaus på gresk vis: Kotópoulo kapamá (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1070680#post1070680) - veldig godt! Ingen av ungane mine likte det, dessverre, og har no bestemt seg for at dei ikkje vil reise på ferie til Hellas med mindre vi tar med mat sjølv...

Cyan
30-03-11, 19:38
Hamburger med romano, agurk, tomat, paprika, ost og hamburgerdressing

Anarko
30-03-11, 21:50
Var lenge ute i kveld så sen middag. Men blir chicken nuggets med en slags hjemmelaget tomatsaus, en hjemmelaget blåmuggostdressing/saus, og salat.

KarMa40
31-03-11, 17:21
Kalvekoteletter med stekt løk og selskapserter med smør!!!

Strøm-Larsen er slakteren sin!!

Sanney
31-03-11, 17:24
sebrastek med paprika/hvitløkguffe, bacon og sellerirotmos

31-03-11, 18:29
Hjemmelaget hamburger av kjøttdeig, blir nok salat ved siden av og dressing laget på rømme, majones og noe krydder.

lottesinverden
31-03-11, 18:29
Lavkarbo lasagne og salat

Anarko
31-03-11, 18:32
Har etter mye om og men bestemt meg for sushi med laks og blomkålris.

Zincite
31-03-11, 18:33
Enkelt og greit og godt i dag. Hamburgere uten brød men godt med ost på, bacon og speilegg. Litt løk og sopp ved siden av :)

nellie
31-03-11, 19:12
Enkelt og greit her også. Ingen som har lyst på mat, så da lager vi omelett med philadelphia og pepperoni.

langaard
31-03-11, 19:58
Kjempegod hjemmelaget fiskesuppe m/torsk, laks og reker:)

Carisma
31-03-11, 20:27
salat m kylling og bacon

ThereseA
31-03-11, 20:28
hjemmelaga burger med fløtestua rosenkål

Kitsu
31-03-11, 20:34
Stekt kjøttdeig med litt ketchup uten tilsatt sukker og masse hvitløkspepper. Squashmuffins. Er fortsatt blakk, så vi improviserer.

Anarko
01-04-11, 15:58
Hopper over frokost og går rett på middag i dag siden kvelden blir travel. Burgere med ost, bacon og kremet kinakål.

surflover
01-04-11, 21:57
Jeg spiste på BurgerKing i dag.Det gjør vi alltid når vi skal på hjemmekampene... Kan ikke bryte det mønsteret så derfor har jeg funnet en "løsning". Bestilte dobbel cheese bacon burger med ekstra salat. tok vekk brødene. La til to stykker av solsikkebrød istedet. Yummi! Det er nok en del karber i burgeren alikevel, men jeg minimaliserer det jo.

Ikke alle tradisjonene kan brytes altså...

nellie
01-04-11, 23:05
spiste pizza i dag:)
Med grilla kylling, pepperoni, masse ost, løk, gul paprika og chilikrydder.
http://bloggfiler.no/emmaogmamma.blogg.no/images/443363-9-1301691880796.jpg

Ser ikke så godt ut, men var fantastisk:p Og jeg spiste hele:eek: Og en halv boks med rømmedressing:o
Sånn kan det gå:p

Cyan
02-04-11, 17:02
Hver lørdag er det TACOLØRDAG her i heimen. Spises når poden har sovna akkompagnert av en film.

Zincite
02-04-11, 17:25
Her står det skinkesteik i ovnen, og så blir det litt saus, skogsopp og rosenkål til.

ThereseA
02-04-11, 17:28
Elgskavgryte med mos ved siden av...

Anarko
02-04-11, 17:49
Kjøttdeig og løk med tomatsaus, og kremet kinakål.

Kanutten
02-04-11, 17:50
Koteletter som har vært brunet på panne og deretter kokt opp i fløte og litt vann tilsatt estragon og hvitløk. :sikle: Serveres med friterte skiver av brokkolistilker og smørdampede brokkolitopper.

nellie
02-04-11, 18:06
I dag blir det laksefilet med blomkål/brokkoli/løk/philadelphiagrateng. Også kanskje noen ferske reker.

Kitsu
02-04-11, 19:50
Nord-afrikanskinspirert kyllinggryte. Improvisert på stedet når jeg stod med hodet i krydderskapet. Ble veeeeeeldig god.

Sanney
02-04-11, 19:58
typen reiser imorra, så idag ble det middag etter hans ønske på en sushirestaurant. nydelig mat, tilbake til lavkarbo imorra :p

Carisma
02-04-11, 20:06
Grillede nakkekoteletter med coleslaw. Endelig er grillsesongen i gang!

monja
02-04-11, 20:45
Her blir det biff med fløtestuet sopp, smørkokt brokkoli og blomkål - med litt ekstra smør på :D

lottesinverden
04-04-11, 18:02
Kyllingwok
http://lottesinverden.files.wordpress.com/2011/04/04042011073.jpg?w=300&h=225

ThereseA
04-04-11, 18:08
Hjemmelaga burgere, coleslaw og fløtestua rosenkål :ja: yummy yummy

Kitsu
04-04-11, 18:19
Ras el Hanout-krydret kjøttdeig med hakkede tomater, vårløk og squash.

silje21
04-04-11, 18:37
Alt i ett muffins + ekstra kjøtt ved siden av. Godt :D

nellie
04-04-11, 19:00
Ras el Hanout-krydret kjøttdeig med hakkede tomater, vårløk og squash.

Det hørtes ille spennende ut!

Her blir det laksefilet og spinatstuing.. Potet til mannen.

Kitsu
04-04-11, 19:21
Det hørtes ille spennende ut!

Her blir det laksefilet og spinatstuing.. Potet til mannen.

Liker aromatisk mat med litt spark i jeg. XD

Ras el Hanout er en marokkansk krydderblanding, og den oppskriften jeg bruker er enkel i forhold til en del andre, men består stort sett av ting jeg har i krydderhyllen til enhver tid.

Ingredienser:

1 ts malt spisskummen
1 ts malt ingefær
1 ts malt gurkemeie
1 ts salt
3/4 ts malt kanel
3/4 ts malt svart pepper
1/2 ts malt hvit pepper
1/2 ts malt koriander
1/2 ts cayenne
1/2 ts malt allehånde
1/2 ts malt muskat
1/4 ts malt nellik

Bruker ca. halvparten i gangen jeg, men det er nokså sterkt.

Carisma
04-04-11, 19:59
Sambos fantastiske gratinerte blomkål!

Anarko
04-04-11, 20:03
Kjøttdeig med fløtestuet rosenkål.

surflover
04-04-11, 20:15
En rask pytt i panne-ting med pølse, brokkoli, egg, paprika, rosenkål, løk, bacon, hvitløk, sopp...

Duesund
04-04-11, 22:31
Ovnsbakt kyllingfilet med:
Fløtesaus(fløte,hvitløk,salt,pepper,smør)
En neve sopp,brokkoli og asparges
Ost på toppen

Nom nom :)

Cyan
05-04-11, 09:08
Ovnsbakt kyllingfilet med:
Fløtesaus(fløte,hvitløk,salt,pepper,smør)
En neve sopp,brokkoli og asparges
Ost på toppen

Nom nom :)
Og dette er vel omtrent det som står på menyen min i dag :) Ovnsbakt kyllingfilet med fløtestuede grønnsaker.

wollafruen
05-04-11, 14:58
Jeg har fått dilla på ovnsbakt laks og fløtesurra grønnsaker. Jeg er ikke i behov av å være i ketose - og har derfor tillatt meg både erter og gulrøtter, og du og duuuu, så godt det er.

Laksefilet (frossen) krydres etter ønske og pakkes "løst" i folie.
Stekes i varmluftsovn på ca 225 grader i en times tid - er fileten tint kan du korte ned steketiden betraktelig.

De siste 10 min av steketiden lager du grønnsakene:
Valgte grønnsaker kokes i 5 minutter, slå deretter av vannet. Tilsett 1 dl fløte, seltin, pepper og muskat. Mens fløten fortsatt er kald (altså ganske umiddelbart etter at den er kommet i kjelen) tilsetter du en halv teskje jbk-mel. Rør godt, mens fløtegrønnsakene får et oppkok.

Dette gir ca 6-700 kcal og en perfekt fordeling av fett/protein/karb: 75-20-5 % :)

Yuuuuummmmmmmm :)

Carisma
05-04-11, 18:44
Mac'n'Cheese med fullkornspasta og skinke.

langaard
05-04-11, 19:01
Langtidsstekt, hvitløksspekka lammelår ( i stekepose) m/fløtegratinert jordskokk og frisk salat:sikle:

Anarko
05-04-11, 19:34
Svinestrimler med løk, sopp og rømmesaus. Krydra med enebær, salt og pepper og servert med stekt rosenkål.

Regret
05-04-11, 19:38
Samme som i går, pølse- og bacongrateng
(blomkål, fløte, bacon, litt pølse og ost på toppen.)

Anarko
06-04-11, 19:10
Er hos svigers nå, og var så trøtt at jeg ikke hjalp til i middagen. Men det ble ikke så verst likevel;
1 hamburger uten brød, men med mye ost
En god del kinakål og litt agurk
Tine kremost, pittelitt hamburgerdressing og litt ketchup.
Ble mett, og godt var det også. I morgen så skal jeg heller slå til med lavkarbomiddag til hele gjengen (svigermor er en lavkarbo-flørter)

Regret
06-04-11, 20:52
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/IMG_7492.jpg
I dag ble det ytrefilét av svin, og kokt (i fløte) og ostegratinert brokkoli.

http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/IMG_7488-1.jpg

Supera
07-04-11, 16:50
Kyllingfilét med spinatstuing og brokkolimos. Spinatstuing er så godt! :love: Kunne hatt det hver dag! Noe av det beste jeg vet. :snill:

sebrastek med paprika/hvitløkguffe, bacon og sellerirotmos
Sebrastek faktisk. Hvordan smaker sebra da?

Sanney
07-04-11, 16:53
det var godt, typen likte det også. men det kan med fordel krydres godt, jeg turde ikke da jeg ikke ante noe om kjøttet, det var ingen klistrelapp med forslag på som bisonmedaljongene hadde.. mørt og godt, men litt tamt. ingen utpreget viltsmak som man kanskje kunne vente

surflover
07-04-11, 17:22
4 medisterkaker kjøpt i ferskvaredisken. ALTFOR mye karb for min del, men det ble nå sånn da. Lei av hotellmiddagsbuffeten allerede.

Ellers koser jeg meg veldig på jobb på Ridderrennet :)

Nunne Mor
07-04-11, 17:28
Jeg spiste en kyllingfile med blomkål og brokkoli blanding med crem fresh på siden! Veldig godt!

Kitsu
07-04-11, 17:30
Tacokjøttdeig, isberg, agurk, grønn paprika, noen dulcita-tomater, rømme, tacosaus og ost. Yummy!

Klara
07-04-11, 17:31
Marit Bjørgens Fiskegryte (http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Marit-Bjoergens-fiskegryte), med linser til meg og potet til gubben

nellie
07-04-11, 17:35
I dag tror jeg at jeg kliner til med hamburgere med ost.. Jobbenke2k

wainita
07-04-11, 17:36
Masse gode ideer her for en nybegynner. Hva erstatter dere spaghettien med ,bare kjøtt saus går jo ikke? Når dere har Taco,er det da lov og spise Taco Tubes? Vanlig Thai mat,kutter dere ut risen og hva brukes istedet(elsker Thai mat ,veldig sterkt). Mye løk her så er forvirret. Er det vår løk pga mener jeg ikke skal spise løk?

Regret
07-04-11, 19:01
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/IMG_7502.jpg
I dag ble det mørabiff, og i stedenfor pommes frites som resten av familien fikk, så kokte jeg blomkål og brokkoli i fløte, og så gratinerte det hele med ost.
Det ser kanskje mye ut, men den biffen var delt i 3, så det er egentilig bare 1 biff altså!

Kanutten
07-04-11, 19:47
Indrefilè surret med løk, brokkoli og blomkål. Kokt mørt et par min i CF. :sikle:

ThereseA
07-04-11, 20:01
Blanda grønn salat med paprika, feta, kylling og en pk sprøstekt bacon

ssttii
07-04-11, 21:14
Masse gode ideer her for en nybegynner. Hva erstatter dere spaghettien med ,bare kjøtt saus går jo ikke? Når dere har Taco,er det da lov og spise Taco Tubes? Vanlig Thai mat,kutter dere ut risen og hva brukes istedet(elsker Thai mat ,veldig sterkt). Mye løk her så er forvirret. Er det vår løk pga mener jeg ikke skal spise løk?

Jeg og mange andre pleier å erstatte spaghettien med squash. Langt ifra pastasmak, men det funker! Når det kommer til taco så spiser jeg ikke skjell på grunn av mye karbo. Jeg pleier å lage en salat med ostechips, bruke et par salatblad som lefse eller legge osteskiver over en kopp og ha det i mikroen til den blir sprø, da blir det nesten som skjell. Hvis det er noe jeg pleier å ha ris til, så lager jeg som regel blomkålris, midlere smak på dette enn vanlig ris så vil tro det passer veldig bra med thai-mat :)

Selv har jeg spist kyllingsalat med masse avokado i dag! Har lagt min elsk på avokado, det er såååå godt