View Full Version : Nå er vinteren her!


HP
17-11-04, 16:26
Snøen faller gjevnt, og vi har 10cm med pudder her i Sogndal! :D Hvite, glaserte veier og alt å det.

Har akkurat tatt vinterens første 180graderes flipp med bilen rett utfor innkjørselen. Godt gjort å rotere rundt "på en 10-øring"! :cool:

Men jeg begynte å bli litt mistenksom når jeg kom opp bakken å oppdaget en passat som lå å støttet seg til en garasje rett over gaten fra oss... :)

Endelig er vinteren her! :D

Musti
17-11-04, 16:47
Her å HP!

Minsten her her på vei ut for å ake :D :p

guro
17-11-04, 16:48
Hadde vi enda fått snø ... da hadde det vært pent da ..
Nå er det bare hutre kaldt ... jeg fryser ... orker ikke gå ut i kulda, sitter bare inne og fyrer i ovnen og drikker te ...

guro
17-11-04, 16:49
Har dere snø i Østfold nå :confused: ... eller tøyser'u med meg ..:confused:

Musti
17-11-04, 16:54
Neida Guro ..... laver ned her nå ... ca 1 time sør for Oslo :D

Tullernte jeg asså ... men jeg skal ut å kjøre kl. 17 ... :cool:

guro
17-11-04, 17:01
Håper du kjører forsiktig da ...

Fedonisten
17-11-04, 17:17
Det snø'kke her
Tideli-bom
Det gjø'kke det her
Tideli-bom
Men fysj-a-meg så kaldt det er
Tideli-bom og huttemegtu!

Aline
17-11-04, 17:35
her i bergen har det snødd masse idag!! men det er jo rimelig våt snø, da... håper ikke det fryser på til imorgen... da blir det spennende å komme seg ned bakken :D

ElinGH
17-11-04, 18:09
I Oslo snør det også! Det er helt hvitt på bakken, det begynnte i 4 halv 5 tiden! Det er jo så koselig! Nå skal jeg lage meg en kopp kakao!

E.

Albertine
17-11-04, 18:57
Her er det masse deilig snø, men får vi høre om det på nyhetene? Neida, folk her er vant til vinteren og vet at det kommer snø i november. Det er bare sørpå snøen kommer som julekvelden på kjerringa og det blir stor oppstandelse og millioner av ulykker...:)

Fedonisten
17-11-04, 19:39
Nå snør det her!
Tidelibom!
Vi går uten klær...
Tidelibom!
Vi fryser både her og der...
Tidelibom!
- og hutemegtu!

;)

HP
17-11-04, 20:02
laver fortsatt ned pudder her! :D

Passert 25 cm! :cool:

nalana
18-11-04, 00:16
Det er bare sørpå snøen kommer som julekvelden på kjerringa og det blir stor oppstandelse og millioner av ulykker...:)

Hrmpf, det er noen medlemmer fra sørpå også her som følger med i journalene:o . JEG har ALDRI kræsjet eller bulket, bare blitt påkjørt, og det på sommerføre;)

Gir
18-11-04, 00:26
Liker snø jeg og her er det masse :D

Anne
18-11-04, 08:58
Første snødag er bare hæææærlig....men etterhvert så blir det noe annet liksom:cool:

Jeg har hjemmedag i dag....15 cm snø i løpet av natten.
1. snødag er kakebakedag:D

ryli
18-11-04, 09:08
1. snødag er kakebakedag:DJeg kommer, Anne.:p Er litt snø i Særp også, men ikke mer enn max 10cm. Men det er nok til at det blir aking med junior i dag. :snill:

Anne
18-11-04, 09:15
Jeg kommer, Anne.:p
Kos.....Skal si i fra når kakene er ferdig jeg.... Skal skynde meg, så du rekker hjem til akebakken. Det er kos også:D

Begod
18-11-04, 09:34
Måtte måke snø i går ca 30 cm, hater snø, det var -10 i morges , skikkelig kaldt før man blir vant til - gradene. Dørene på bilen var frosset , kom en halv time forsent på jobb, for to dager siden kjørte jeg på en elg. Gleder meg til våren:o

HP
18-11-04, 09:46
Passerte 40cm her i løpet av natten. :cool:

Brukte 40 minutter på å møke snø og tine bil idag! Herilig!

Her er bilde fra soloppgang idag:

HP
18-11-04, 09:48
Måtte måke snø i går ca 30 cm, hater snø, det var -10 i morges , skikkelig kaldt før man blir vant til - gradene. Dørene på bilen var frosset , kom en halv time forsent på jobb, for to dager siden kjørte jeg på en elg. Gleder meg til våren:o
Elg hørtes ikke bra ut. Hvordan gikk det med deg? Og elgen?

Marianne
18-11-04, 09:51
Jeg er enig med Begod, jeg. Var på halv-fem forestilling på kino, men kom ikke hjem før halv ti pga. stengt vei hjem! Vi sto i kø i en og en halv time - i oppoverbakke, og kom ingen vei. Jeg fikk litt panikk. Onga la seg alt for sent - de var faktisk kvalme begge to når de først kom i seng :eek: . Grrrr...

Mannen min måtte åpne døra på bilen i dag med ståltråd og ikke brekkjern, men er det stemjern det heter tro? Håper ikke han ødela den fine veteranbilen sin mye. Han var ganske sur i hvert fall. :(

Eldstemann har surret bort den ene hansken sin, og måtte låne for små hansker av lillebror - som måtte ta votter. :rolleyes:

Og så er jeg litt enig med anne, i det at julestemningen kommer og man får lyst til å bake. Jeg har tent de obligatoriske 11 telysene på morgenkvisten, 6 i stua og 5 på kjøkkenet. Et vaniljeduftende lys fra Ikea i spisestua, et kubbelys på kjøkkenet og et vanlig stearinlys i stua. :D

Jeg elsker jul - og baking, og presanger og pynting og fyr i ovnen. Og da vil jeg bare være inne og kose meg hele tiden. Vil slippe å gå ut i kulda og skrape is, og dra i gjenfryste dører og skli på veien og æsj. :p

Jeg vil ha fri med familien og lese juleblader og se på Beat for Beat sammen og spise god mat og sove lenge og få kaffebesøk. :)

Det var for og i mot vinteren fra meg...

Begod
18-11-04, 10:14
Elg hørtes ikke bra ut. Hvordan gikk det med deg? Og elgen?
Det gikk bare bra med både meg, elgen og faktisk bilen.( var et skikkelig vrak av en bil som jeg hadde lånt, fordi min var på verksted) Tøtsja bare bak føttene til elgen slik at den falt . Hadde ordentlig flaks i uflaks, for hadde den falt på bilen så hadde det nok gått riktig ille.

HP
18-11-04, 10:24
Det gikk bare bra med både meg, elgen og faktisk bilen.( var et skikkelig vrak av en bil som jeg hadde lånt, fordi min var på verksted) Tøtsja bare bak føttene til elgen slik at den falt . Hadde ordentlig flaks i uflaks, for hadde den falt på bilen så hadde det nok gått riktig ille.
Godt å høre. :)

Huldr
22-11-04, 03:10
Ja, nå er det vinter, og det er helt nydelig synes jeg, med sol og litt snø og klar kald luft... I dag var jeg på marked ute, og det var k-k-k-k-kaldt det... Kos med varm te på kafé etterpå da, mens tærne tinte... :)

Men så er det kaldt inne hos meg også, og jeg har sittet og slurpet te og buljong i hele kveld, med pulsvanter på hendene og lue på hodet. Og nå begynner jeg å bli forkjøla. Da er det best å komme seg i seng, tenker jeg... :p

Musti
22-11-04, 08:13
Nå laver snøen ned igjen .. :)

Begod
22-11-04, 10:16
Jepp, best å trekke for gardinene så jeg slipper å se elendigheten.
( fredag var forresten en flott vinterdag med sol, skyfri himmel og lite vind)

Musti
22-11-04, 10:47
Å nei, det er jo så koselig!

Spiller julesanger og kikker på fuglebrettet som er fullt av småfugl - og snøen laver fortsatt ned.:D

Nille
22-11-04, 11:58
...og her regner det.....all snøen har regna bort og i kveld (når jeg skal hjem fra jobb) har det frøset til og er kjempeglatt ..... Nå syns jeg jammen været skal betemme seg !! Være' eller ikke være' - det er det som er spørsmålet !! :o

Anne
22-11-04, 13:20
Guffent i dag:( ...Kan det være humøret det er noe i veien med:cool:

guro
22-11-04, 13:57
Er nesten redd det, Anne. Her er det hvertfall nydelig, masse snøfnugg som daler ned, mykt og stille - og altforkaldt, men det er en annen sak! Skal lete opp flere vitser til deg etterpå jeg Anne!

Anne
22-11-04, 14:09
Er nesten redd det, Anne. Her er det hvertfall nydelig, masse snøfnugg som daler ned, mykt og stille - og altforkaldt, men det er en annen sak! Skal lete opp flere vitser til deg etterpå jeg Anne!Takk Guro.... men du her i Oslo, så snør det vannrett nå nesten. Ikke er det store rolige snefiller heller. Ekkel våt snødrev:( Tror ikke det er veeeldig kaldt heller...så kanskje det blir regn snart. Og jeg skal hente bilen min etter jobb igjen i dag. Den har vært på service mange mil hjemmefra:eek: Æsj....:)

smosje
14-12-04, 04:02
Det er mange som er glad i vinteren! Synes nesten jeg måtte lime inn denne Jokke-låta.
:o

Her kommer vinteren

Er du av typen som aldri blir brun og som aldri heller prøver noe særlig på å bli det
Er du ansett som en kjedelig kujon, for det du stort sett ikke gidder å bade
Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk
Du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn
Er du av typen som liker å sitte, sitte inne å pimpe når sola skinner
Er du av typen som er svak for sport, men bare på skjermen og bare når vi vinner
Da har du problemer i følge peanøtthjerneforbundet
Men du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn

Folkens jeg kommer med nyheter jeg må be om absolutt stillhet
Ventetida er over det kommer til å falle snø i natt

Her kommer vinteren
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinteren
Endelig fred å få

Lailailailailailailailailailailailai
Lailailailailailailailailailai

Er du av typen som lar deg irritere av folk som alltid skal imponere
Har du et kjøleskap har du en TV har du alt du trenger for å leve for

Her kommer vinteren
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinteren
Endelig fred å få

Begod
14-12-04, 08:45
Er du av typen som er svak for sport, men bare på skjermen og bare når vi vinner



Jepp , eneste grunnen til å ønske vinter velkommen er at jeg kan benke meg fremfor tv med god samvittighet. Nydelig låt!:D