Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nå er vinteren her!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-11-04, 16:26   #1
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Talking

Nå er vinteren her!

Snøen faller gjevnt, og vi har 10cm med pudder her i Sogndal! Hvite, glaserte veier og alt å det.

Har akkurat tatt vinterens første 180graderes flipp med bilen rett utfor innkjørselen. Godt gjort å rotere rundt "på en 10-øring"!

Men jeg begynte å bli litt mistenksom når jeg kom opp bakken å oppdaget en passat som lå å støttet seg til en garasje rett over gaten fra oss...

Endelig er vinteren her!

Gammel 17-11-04, 16:47   #2
Musti
Seniormedlem

Musti sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Her å HP!

Minsten her her på vei ut for å ake

"Snille" jenter får ingenting....

Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 16:48   #3
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Hadde vi enda fått snø ... da hadde det vært pent da ..
Nå er det bare hutre kaldt ... jeg fryser ... orker ikke gå ut i kulda, sitter bare inne og fyrer i ovnen og drikker te ...

Gammel 17-11-04, 16:49   #4
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Har dere snø i Østfold nå ... eller tøyser'u med meg ..

Gammel 17-11-04, 16:54   #5
Musti
Seniormedlem

Musti sin avatar

Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Neida Guro ..... laver ned her nå ... ca 1 time sør for Oslo

Tullernte jeg asså ... men jeg skal ut å kjøre kl. 17 ...

Gammel 17-11-04, 17:01   #6
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Håper du kjører forsiktig da ...

Gammel 17-11-04, 17:17   #7
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Det snø'kke her
Tideli-bom
Det gjø'kke det her
Tideli-bom
Men fysj-a-meg så kaldt det er
Tideli-bom og huttemegtu!

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 17:35   #8
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk
Thumbs up

snøøøøøøøøøø!!!

her i bergen har det snødd masse idag!! men det er jo rimelig våt snø, da... håper ikke det fryser på til imorgen... da blir det spennende å komme seg ned bakken

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 18:09   #9
ElinGH
Medlem

ElinGH sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

I Oslo snør det også! Det er helt hvitt på bakken, det begynnte i 4 halv 5 tiden! Det er jo så koselig! Nå skal jeg lage meg en kopp kakao!

E.

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.

ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 18:57   #10
Albertine
Gjest

Her er det masse deilig snø, men får vi høre om det på nyhetene? Neida, folk her er vant til vinteren og vet at det kommer snø i november. Det er bare sørpå snøen kommer som julekvelden på kjerringa og det blir stor oppstandelse og millioner av ulykker...

Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 19:39   #11
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Nå snør det her!
Tidelibom!
Vi går uten klær...
Tidelibom!
Vi fryser både her og der...
Tidelibom!
- og hutemegtu!

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 20:02   #12
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

laver fortsatt ned pudder her!

Passert 25 cm!

Gammel 18-11-04, 00:16   #13
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Det er bare sørpå snøen kommer som julekvelden på kjerringa og det blir stor oppstandelse og millioner av ulykker...

Hrmpf, det er noen medlemmer fra sørpå også her som følger med i journalene . JEG har ALDRI kræsjet eller bulket, bare blitt påkjørt, og det på sommerføre

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 00:26   #14
Gir
Seniormedlem

Gir sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Hurra :)

Liker snø jeg og her er det masse

Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 08:58   #15
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Første snødag er bare hæææærlig....men etterhvert så blir det noe annet liksom

Jeg har hjemmedag i dag....15 cm snø i løpet av natten.
1. snødag er kakebakedag

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 09:08   #16
ryli
Danseløve

ryli sin avatar

Alder: 47
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

1. snødag er kakebakedag

Jeg kommer, Anne. Er litt snø i Særp også, men ikke mer enn max 10cm. Men det er nok til at det blir aking med junior i dag.

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 09:15   #17
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ryli

Jeg kommer, Anne.

Kos.....Skal si i fra når kakene er ferdig jeg.... Skal skynde meg, så du rekker hjem til akebakken. Det er kos også

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 09:34   #18
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Hater snø og vinter

Måtte måke snø i går ca 30 cm, hater snø, det var -10 i morges , skikkelig kaldt før man blir vant til - gradene. Dørene på bilen var frosset , kom en halv time forsent på jobb, for to dager siden kjørte jeg på en elg. Gleder meg til våren

Gammel 18-11-04, 09:46   #19
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Passerte 40cm her i løpet av natten.

Brukte 40 minutter på å møke snø og tine bil idag! Herilig!

Her er bilde fra soloppgang idag:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg firstsnow.jpg (47,8 KB, 3 visninger)
Gammel 18-11-04, 09:48   #20
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Begod

Måtte måke snø i går ca 30 cm, hater snø, det var -10 i morges , skikkelig kaldt før man blir vant til - gradene. Dørene på bilen var frosset , kom en halv time forsent på jobb, for to dager siden kjørte jeg på en elg. Gleder meg til våren

Elg hørtes ikke bra ut. Hvordan gikk det med deg? Og elgen?

Gammel 18-11-04, 09:51   #21
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg er enig med Begod, jeg. Var på halv-fem forestilling på kino, men kom ikke hjem før halv ti pga. stengt vei hjem! Vi sto i kø i en og en halv time - i oppoverbakke, og kom ingen vei. Jeg fikk litt panikk. Onga la seg alt for sent - de var faktisk kvalme begge to når de først kom i seng . Grrrr...

Mannen min måtte åpne døra på bilen i dag med ståltråd og ikke brekkjern, men er det stemjern det heter tro? Håper ikke han ødela den fine veteranbilen sin mye. Han var ganske sur i hvert fall.

Eldstemann har surret bort den ene hansken sin, og måtte låne for små hansker av lillebror - som måtte ta votter.

Og så er jeg litt enig med anne, i det at julestemningen kommer og man får lyst til å bake. Jeg har tent de obligatoriske 11 telysene på morgenkvisten, 6 i stua og 5 på kjøkkenet. Et vaniljeduftende lys fra Ikea i spisestua, et kubbelys på kjøkkenet og et vanlig stearinlys i stua.

Jeg elsker jul - og baking, og presanger og pynting og fyr i ovnen. Og da vil jeg bare være inne og kose meg hele tiden. Vil slippe å gå ut i kulda og skrape is, og dra i gjenfryste dører og skli på veien og æsj.

Jeg vil ha fri med familien og lese juleblader og se på Beat for Beat sammen og spise god mat og sove lenge og få kaffebesøk.

Det var for og i mot vinteren fra meg...

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 10:14   #22
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Elg hørtes ikke bra ut. Hvordan gikk det med deg? Og elgen?

Det gikk bare bra med både meg, elgen og faktisk bilen.( var et skikkelig vrak av en bil som jeg hadde lånt, fordi min var på verksted) Tøtsja bare bak føttene til elgen slik at den falt . Hadde ordentlig flaks i uflaks, for hadde den falt på bilen så hadde det nok gått riktig ille.

Gammel 18-11-04, 10:24   #23
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det gikk bare bra med både meg, elgen og faktisk bilen.( var et skikkelig vrak av en bil som jeg hadde lånt, fordi min var på verksted) Tøtsja bare bak føttene til elgen slik at den falt . Hadde ordentlig flaks i uflaks, for hadde den falt på bilen så hadde det nok gått riktig ille.

Godt å høre.

Gammel 22-11-04, 03:10   #24
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Ja, nå er det vinter, og det er helt nydelig synes jeg, med sol og litt snø og klar kald luft... I dag var jeg på marked ute, og det var k-k-k-k-kaldt det... Kos med varm te på kafé etterpå da, mens tærne tinte...

Men så er det kaldt inne hos meg også, og jeg har sittet og slurpet te og buljong i hele kveld, med pulsvanter på hendene og lue på hodet. Og nå begynner jeg å bli forkjøla. Da er det best å komme seg i seng, tenker jeg...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 08:13   #25
Musti
Seniormedlem

Musti sin avatar

Nå laver snøen ned igjen ..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.