![]() |
Nå er vinteren her!
Snøen faller gjevnt, og vi har 10cm med pudder her i Sogndal! :D Hvite, glaserte veier og alt å det.
Har akkurat tatt vinterens første 180graderes flipp med bilen rett utfor innkjørselen. Godt gjort å rotere rundt "på en 10-øring"! :cool: Men jeg begynte å bli litt mistenksom når jeg kom opp bakken å oppdaget en passat som lå å støttet seg til en garasje rett over gaten fra oss... :) Endelig er vinteren her! :D |
Her å HP!
Minsten her her på vei ut for å ake :D :p |
Hadde vi enda fått snø ... da hadde det vært pent da ..
Nå er det bare hutre kaldt ... jeg fryser ... orker ikke gå ut i kulda, sitter bare inne og fyrer i ovnen og drikker te ... |
Har dere snø i Østfold nå :confused: ... eller tøyser'u med meg ..:confused:
|
Neida Guro ..... laver ned her nå ... ca 1 time sør for Oslo :D
Tullernte jeg asså ... men jeg skal ut å kjøre kl. 17 ... :cool: |
Håper du kjører forsiktig da ...
|
Det snø'kke her
Tideli-bom Det gjø'kke det her Tideli-bom Men fysj-a-meg så kaldt det er Tideli-bom og huttemegtu! |
snøøøøøøøøøø!!!
her i bergen har det snødd masse idag!! men det er jo rimelig våt snø, da... håper ikke det fryser på til imorgen... da blir det spennende å komme seg ned bakken :D
|
I Oslo snør det også! Det er helt hvitt på bakken, det begynnte i 4 halv 5 tiden! Det er jo så koselig! Nå skal jeg lage meg en kopp kakao!
E. |
Her er det masse deilig snø, men får vi høre om det på nyhetene? Neida, folk her er vant til vinteren og vet at det kommer snø i november. Det er bare sørpå snøen kommer som julekvelden på kjerringa og det blir stor oppstandelse og millioner av ulykker...:)
|
Nå snør det her!
Tidelibom! Vi går uten klær... Tidelibom! Vi fryser både her og der... Tidelibom! - og hutemegtu! ;) |
laver fortsatt ned pudder her! :D
Passert 25 cm! :cool: |
Sitat:
|
Hurra :)
Liker snø jeg og her er det masse :D
|
Første snødag er bare hæææærlig....men etterhvert så blir det noe annet liksom:cool:
Jeg har hjemmedag i dag....15 cm snø i løpet av natten. 1. snødag er kakebakedag:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hater snø og vinter
Måtte måke snø i går ca 30 cm, hater snø, det var -10 i morges , skikkelig kaldt før man blir vant til - gradene. Dørene på bilen var frosset , kom en halv time forsent på jobb, for to dager siden kjørte jeg på en elg. Gleder meg til våren:o
|
1 Vedlegg
Passerte 40cm her i løpet av natten. :cool:
Brukte 40 minutter på å møke snø og tine bil idag! Herilig! Her er bilde fra soloppgang idag: |
Sitat:
|
Jeg er enig med Begod, jeg. Var på halv-fem forestilling på kino, men kom ikke hjem før halv ti pga. stengt vei hjem! Vi sto i kø i en og en halv time - i oppoverbakke, og kom ingen vei. Jeg fikk litt panikk. Onga la seg alt for sent - de var faktisk kvalme begge to når de først kom i seng :eek: . Grrrr...
Mannen min måtte åpne døra på bilen i dag med ståltråd og ikke brekkjern, men er det stemjern det heter tro? Håper ikke han ødela den fine veteranbilen sin mye. Han var ganske sur i hvert fall. :( Eldstemann har surret bort den ene hansken sin, og måtte låne for små hansker av lillebror - som måtte ta votter. :rolleyes: Og så er jeg litt enig med anne, i det at julestemningen kommer og man får lyst til å bake. Jeg har tent de obligatoriske 11 telysene på morgenkvisten, 6 i stua og 5 på kjøkkenet. Et vaniljeduftende lys fra Ikea i spisestua, et kubbelys på kjøkkenet og et vanlig stearinlys i stua. :D Jeg elsker jul - og baking, og presanger og pynting og fyr i ovnen. Og da vil jeg bare være inne og kose meg hele tiden. Vil slippe å gå ut i kulda og skrape is, og dra i gjenfryste dører og skli på veien og æsj. :p Jeg vil ha fri med familien og lese juleblader og se på Beat for Beat sammen og spise god mat og sove lenge og få kaffebesøk. :) Det var for og i mot vinteren fra meg... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, nå er det vinter, og det er helt nydelig synes jeg, med sol og litt snø og klar kald luft... I dag var jeg på marked ute, og det var k-k-k-k-kaldt det... Kos med varm te på kafé etterpå da, mens tærne tinte... :)
Men så er det kaldt inne hos meg også, og jeg har sittet og slurpet te og buljong i hele kveld, med pulsvanter på hendene og lue på hodet. Og nå begynner jeg å bli forkjøla. Da er det best å komme seg i seng, tenker jeg... :p |
Nå laver snøen ned igjen .. :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48. |