View Full Version : Hei! Start 20. april

Sider : 1 [2] 3

Hapylady
09-05-09, 10:35
Hvis man skal på jentefest - hva drikker man da? For ikke å gå ut av ketose. Eller ødelegge hele slankingen? Det beste er jo selvfølgelig å ikke ta noe, men lurer litt på dette:).

Monicah
09-05-09, 11:11
lavkarboøl skal jo gå bra. står i boka ka du kan bør velge av drikkevarer. kan jo drikke sprit (60%) og blande me sukkerfri brus...

Hapylady
09-05-09, 16:41
Er ikke noe ølmenneske. Får lete litt rundt og se om det er noen anbefalinger når man først skal skeie litt ut:). Er ikke noe ølmenneske, så kanskje en drink med lightbrus er tingen.
Noen som vet om det er noe i whiskey? Tenkte på irish coffee- det er jo krem og kaffe :).
Eller rom???

S@nne
09-05-09, 18:25
Jeg var på fest forrige helg og da drakk jeg sprit (40%) blandet med wild berries saft (fun light) og jeg datt ikke ut av ketose. :p Problemet mitt var dagen derpå. Jeg hadde så lyst på junk food.. Spesielt pommes frites. :eek: Men jeg klarte heldigvis å holde meg unna det. :o

Hapylady
09-05-09, 19:02
Tusen takk for tipset. Det er en god ide. Hørtes ut som en ok drink.
Hmmm. Dagen derpå ja - får holde meg laaaaaaangt unna sånne butikker:D.

mossa
09-05-09, 22:07
i dag har jeg spist 10,5 kabohydrater og stiksen min er lys rosa, mindre enn 5 på boksen :confused: Kan det være for lite fett? Noen som har erfaringer å dele??

ideer på hvordan jeg kan få i meg mer fett mottas med stoor takk. (Egge melk er IKKE noe for meg!)

egg&bacon
10-05-09, 21:21
Hei alle sammen! Fikk et tips av ei veninne, jeg lastet ned ""Mat på Data" -søkte på det og fant det lett. Der kan man skrive inn matretten din, og programet regner ut alt for deg! :) Kjempe smart!

I moegen er det veie dag...spent..

Stilken
10-05-09, 22:17
i dag har jeg spist 10,5 kabohydrater og stiksen min er lys rosa, mindre enn 5 på boksen :confused: Kan det være for lite fett? Noen som har erfaringer å dele??

ideer på hvordan jeg kan få i meg mer fett mottas med stoor takk. (Egge melk er IKKE noe for meg!)

Det har vist ikke noe si, leste at det hadde noe med om du hadde drukket nok eller ikke!

Vet ikek jeg, men ville spiset litt karbs jeg, 10.5 er jo for lite!

ang fett, kok to egg, del de opp og spis med majones

cath82
10-05-09, 23:12
Hei!
Har kikket litt på dette med eggemelk, og tenkte jeg skulle prøve det. Er det noen som har prøvd det med kakaopulver??? Og er det best å drikke det varmt eller kaldt?

Sunfrid
10-05-09, 23:15
Hallo allesammen, hvordan går det????

Har akkurat avsluttet bursdagsfeiring for minstemann i huset (ble 9 år på torsdag), har spist og kost meg, men holdt meg "unna" mat med karbohydrater.... Spiste en ferdig karbonade (fy) og salat, også hadde jeg laget "sjokoladeboller" med mørk (80%) sjokolade, som jeg spiste et par av med god samvittighet. Mmmm godt var det.....:p
Det ble nok i overkant med karbohydrater i dag, men ikke så ille alikevel :)

mossa
11-05-09, 09:05
Prøvd eggemelk med både en ts ferdigkakao og en kopp kaffe :wacko: Ingen av delene falt meg i smak! Men du kan jo prøve det å se om det er noe for deg. Flere her inne som synes det er godt. Jeg var kvalm resten av dagen..... Desverre. Hadde jo vært greit å kunne drikke fettet :rolleyes:

Stilken
11-05-09, 15:35
Hei!
Har kikket litt på dette med eggemelk, og tenkte jeg skulle prøve det. Er det noen som har prøvd det med kakaopulver??? Og er det best å drikke det varmt eller kaldt?

Drikker den varm med likk kaffe og kanel:D

egg&bacon
11-05-09, 16:44
Hadde veie dag i dag, gått en mnd, gått ned 6,5 kg på 4 uker. Hadde en sprekk forrige helg, gikk da opp en kg , men den forsvant da jeg skjerpåt meg!. Ser cm på målebåndet har minsket litt, men magen var faktisk 7 cm større! ????? Hmm...

Prøver nå et grovbrød jeg fant her inne, står i ovnen nå, spent!

candyland
12-05-09, 23:00
jeg har vært så flink å holdt meg unna alt godt på hyttetur i helgen....vært omringet av sjokolade, brus potetgull og is osv.... men når jeg kommer hjem og skal lage ferskt rundstk, da sprekker jeg!.... var riktignok bare ett halvt rundstk, men den satte igang karbosuget og da klarte jeg ikke å motstå sjokoladen som lå på pauserommet i dag heller... men, men, var bare en minimal sprekk da, så slipper vel forhåpentligvis unna med litt hodepine i morgen.....

April
13-05-09, 09:09
Jeg begynner å bli litt fortvilet... Jeg begynte på ketolyse kuren for 3 uker siden. De første dagene gikk jeg ned 2,7, men etter det står det bom still:confused: Er det flere som har det sånn eller raser alle ned i vekt?

Stilken
13-05-09, 10:37
Jeg begynner å bli litt fortvilet... Jeg begynte på ketolyse kuren for 3 uker siden. De første dagene gikk jeg ned 2,7, men etter det står det bom still:confused: Er det flere som har det sånn eller raser alle ned i vekt?

Står rimelig stille her og, ned 100 gram på en uke nå, skal prøve meg uten søtning.rømme og fløte en uke, men ikek før etter 17 mai;)

fortvilende altså!

cath82
13-05-09, 10:53

Jeg sto stille forrige uke, gikk ikke ned noe særlig..
Men, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte spise nok mat, og nok fett. Vet ikke hvordan det passer inn hos deg?

Håper det løsner for deg snart!:)

candyland
13-05-09, 10:53
jeg går også alltid ned mye i begynnelsen, også stopper det litt opp... men jeg spiser mye god mat og går da ihvertfall ikke opp:) jeg pleier å stoppe opp ved bruk av enkelte melkeprodukter og søtningstoffer, men pleier av og til å unne meg det alikevel, i visshet om at jeg spiser godt og går ned så snart jeg holder meg unna mine "stoppere" men etter de første ukene går det uansett aldri sånn kjempefort, kanskje en kg i uka maks, men det er jeg da også godt fornøyd med:)

Pondus31
13-05-09, 12:52
Hvilket brød var du du bakte som smakte så fælt?
Dette brødet er utrolig godt og saftig, prøv det, det har hjulpet meg veldig når jeg ikke vet hva jeg skal spise eller har tid til og lage mat.

Proteinbrød
:heia:

ca 1 karb pr skive :)

8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli 6 dl
100 g sesamfrø 1,5 dl
90 g solsikkekjerner 1,5 dl
6 ss olje

Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje,
tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha deigen i en bakepapirkledd brødform å la brødet steke på 180 g i 55 min.. Nederste rille..

Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).
Dette brødet er utrolig saftig og holder i kjøleskapet i over en uke:D

Lykke til:p

Hvor mange skiver per brød?

April
13-05-09, 13:19
Jeg har tenkt litt på det med meieriprodukter og søtningstoffer jeg også. Lurer på hva dere som kutter ut rømme og fløte spiser for å få i dere nok fett? Jeg tar det meste av fettet derfra iallefall(rømme/fløtesauser og hjemmelagde rømmedressinger) + spiser endel bacon da :)

mossa
13-05-09, 14:57
Jeg har det akkuralikens... gått ned 2,7 siden 23.04 men de to siste ukene har jeg stått stille. Teller karber og stiksen er lilla, men vekta står stille. tror jeg spiser for lite fett. Prøver meg med en uke med fløtesuser, fløte på Heistad gele som har 0 karbo, mye bacon etc...Har snik veid meg hver dag :o Men vekta går ikke ned på meg heller. :mad:
Jeg svetter og har hetetokter, som jeg virkelig håper kommer fra denne kuren,:D så kanskje vi som står stille er i en en fettforbrenningsprosses og pluttselig går ned?
Leste her for en stund siden at man kunen få kjøpt en olje man kunne drikke for å få nok fett, men jeg ser den ikke på ketolyse.no. Noen som vet noe om den oljen???

Eltaak
13-05-09, 21:52
Hei, jeg fant oppskriftene her inne under en frokost link,

Lapper:
0,5 box cottage cheese
1,5-2 dl revet ost
3 egg
S& P

Stiv pisk hvitene
Bland cc ,plommer,s&p med stavmixer
Bland de to

20 min 180 C

Jeg smurte hele røra utover plata, delte den i 6 og fikk da sandwich!
4 karb på hele røra, en bit 0,66 karb
eller dere kan legge klatter og få porsjons stk

Pølse og oste muffins.

115 gr kalkunpølse(2,5stk)
0,5 gr paprika
0,4 løk
4-5 champinjonger
5 store egg
50 gr revet ost

Fres pølse og gr.saker, avkjøl
pisk sammen eggene og bland
fordeles på 6 muffinsformer
dryss på ost

20 min 180 G

0, 66 karb pr stk

:D DETTE REDDET MEG !!!! :D

Hva er S&P:confused:

tulla
13-05-09, 21:55
Salt & Pepper, kanskje?:confused:

Eltaak
14-05-09, 00:08
Ahaaaaa:D Såpass ja. Sikkert riktig! Tusen takk, da får jeg sove inatt!!!

egg&bacon
14-05-09, 08:59
Heheh,,, det er riktig det, det er salt og pepper ja. Det er et kokke utrykk når vi ikke gidder og skrive alt..:rolleyes::D

The Dude
14-05-09, 09:24
hvordan går det med alle sammen? noen som har vært plaga me hodepine og slapphet? det har jeg tidligere, men denne gangen har jeg kun hatt hodepine en dag(seriøs supersterk migrenehodebank!!!) har ikke vært særlig trøtt heller, heller våken og veldig opplagt!!:) hadde tenkt meg ut å gå tur ¨å, men sambo skulle selvfølgeli ut en tur med bilen, og gullet vårt ligger oppe å sover, så da ble det vel dataen istedet da, hehe....

føler ikke at jeg går så fort ned den gangen her, men spiser litt mer karbo så jeg ikke skal gå så fort lei. ligger vel på 30 opp mot 40 om dagen, men er i ketose da, så da er vel alt vel og bra:) venninna mi begynte på kur i dag hun også, men hun har ikke fått boka og resten av pk ennå da... sitter å vurderer å gå løs på litt husvask jeg nå, men.... hmm...trenger motivasjon....

Du blir syk av for lite fett hvis du går på kosthold med lite karbohydrater. Dette merker du som slapphet og hodepine og økt apetitt. Går det lenge nok får du diaré og blir sengeliggende. Du vil heller ikke gå ned noe særlig hvis du er i dette moduset, kroppen får ikke i seg det den trenger og reagerer med å sette ned metabolismen.

Får du hodepine og blir slapp (utover de par første dagene, da er det normalt) spiser du for lite fett. Øk på med fett.

Og til dere som stopper etter den første uken: Den første tiden tømmes glykogenlagrene i kroppen. Glykogen lagres i kroppen med 1 del glykogen og 2 deler vann, dermed forsvinner et par kilo som kommer tilbake igjen så fort man legger om kosten igjen. Hvis vekten stopper opp etter det kan det være bittesmå justeringer som må til i kosten for å forbrenne optimalt.

Hapylady
15-05-09, 09:33
Denne uka hadde jeg bare gått ned 200 gram. Det var lite det. Bare 1 cm også. Men man får kanskje litt stillstand til tider. Vet jeg har drukket litt lite vann og ant fått i meg litt for lite fett - så nå skal jeg prøve eggemelk. Og selvfølgelig være flinkere med vannet.

kelin
15-05-09, 09:34
Da har jeg holdt på i 3 uker og gått ned 7,2 kg til tross for 3 store kakestykker og eliaspotetgull i konfirmasjonen sist helg. Jeg er veldig fornøyd. Håper på å komme under 100 om 14 dager :-)

God helg alle sammen

Stilken
15-05-09, 10:27
JEg går ikke ned:( faktisk opp 300 gram denne uken!

Jaja, kroppen har jo godt av detet kostholdet,men kunne tenke meg å komme ned til ønsket mål

S@nne
15-05-09, 10:30
Denne uke ble det 1,2 kg ned, men det ble kun 4,5 cm.
Men men... Jeg er blitt lettere og litt mindre på en uke så jeg klager ikke. :D

Hapylady
15-05-09, 10:43
Jeg lurer litt på bakemix.... Har ikke klart å få tak i det. Er det noe annet man kan bruke istedenfor???

mossa
15-05-09, 11:25
Da er jeg på tur ned igjen ,nesten en hel kg ned, skal ikke klage.:p

April
15-05-09, 13:14
Jeg har også endelig gått ned litt:) Riktignok bare 400g, men er kjempefornøyd med at vekten beveger seg nedover igjen!! Hjelper visst å klage seg litt her inne;) (..eller eventuellt gå litt lange turer som jeg også har gjordt...)

mossa
15-05-09, 13:23
Gratulerer til deg også April, for vektnedgangen :) Det er gøy å se at det virker det vi gjør! Har vært liv redd for at vekta skulle gå opp jeg da, med alt det fettet og fløten jeg har inntatt :eek: Men nei da, buksene er slakkere og vekten kryper saaaakte ned. ;)
Om å gjøre å ikke ha for store forhåpninger, tror jeg....
bestemt meg for å trene mer nå, så nå skal stepp maskina mi fram! Muskler øker hvilestoffskiftet og øker dermed forbrenninga. Hadde ikke gjort noe det!!!!:)

Sunfrid
18-05-09, 08:53
Hei igjen og vel overstått.

Jeg har hatt en tøff uke bak meg med sammenhengende bursdager siden forrige helg, klart meg tålig bra gjennom alle.:o Men spiste en liten loff skive i et av selskapene bare for ikke å få sure kommentarer, det var ikke noe tilbehør (salat/grønt) å fylle tallerken med.:( Ble til at jeg klemte i meg minimalt med mat og gikk sulten i mange timer, det passet seg liksom ikke å gå på do og snik spise et eller annet heller...:veitikke:

I går 17. mai tok jeg "helt av" spiste 1 rundstykke m. brunost til frokost, grilling til middag (den gikk fint) og kake og is og pringels.....

Vektoppgang 300 gram, men nå er det rolig frem til 4. juli, da skal jeg i bryllup. Så da kjører jeg på.....:p

Hapylady
18-05-09, 09:02
Vel overstått :).
Jeg var flink 17 mai i år heldigvis. Klarte å holde meg unna is, pølser, godis osv. osv. Mange fristelser. Var såååå stolt. Men - jeg gikk på vekta i dag og har gått opp 1.5 kg. Forstår ingenting. Grillet i to dager. Spiste grillbein, tzatziki og salat. Kan det være krydderet?? Eller kan man gå opp av evt. farris? Fatter ingenting jeg:confused:.
Fortsetter i dag som vanlig - må jo bare få de vekk og fortsette. Men lurer litt her. Noen som aner??? For da skal jeg ikke gjøre det igjen:).

mossa
20-05-09, 11:42
Kan det være at du spiser for mye salat? Blir noen karber med tomater og annet i en salat!
Jeg teller fortsatt karbohydrater og veier maten... Stoler ikke helt på meg selv enda, men begynner å komme inn i det. 15 karboh. er ikke mye og det er fort gjort å få for mange....:o
23 har jeg holdt på en mnd....Blir spennende framover!!! en kg i uka...da er jeg i mål om litt over 3 mnd! Kunne gått litt fortere, men......

Hapylady
20-05-09, 13:06
Nei jeg tror ikke det blir for mye egentlig. Jeg bruker svært lite tomat og løk pga karb. Men ble kanskje for lite fett?? Og krydder som binder vannet kanskje. Blir spennende å gå på vekta på fredag nå. Håper det har rettet seg opp igjen.
1 kg pr uke er jo kjempebra. Skulle vært storfornøyd hvis jeg klarte det:). Vi får holde koken - så klarer vi det til slutt:D

mossa
20-05-09, 14:47
Jeg har også problemer med for lite fett. Sniker olje inn i mine nøtte brød og fett pålegg til disse, samt mye saus, rømme etc... Går da ned så det må jo hjelpe!
Det er naturlig å stagnere av og til, har også gjort det, pluttselig løsner det. Fortvilende men, sånn er det!
Jeg spiser en del krydder jeg da, vandlig taco uten skjell,vandlig dipp til rømme.....Også hviløk og løk....
Dette klarer vi!!!!Hva er noen mnd mot alle de årene det har tatt å få disse kg-ene på????:D

Hjelper å være her på forumet da, selv om det har blitt litt stille...Noen som har falt fra?:confused:

cath82
20-05-09, 22:25
sleit skikkelig for 2 uker siden, men fra forrige mandag til denne gikk jeg ned 2,5kg. Spiste jevnlig og passet på å få i meg nok fett. Tror det er viktig å ikke gå sulten.
Noen andre som har noe løs mage?

S@nne
20-05-09, 22:38
Så flott resultat cath82! :) For meg er det vedlig viktig å få i meg mye fett, får jeg for lite har jeg liten eller ingen vektnedgang. Og jeg er oftere sulten..

birk
21-05-09, 10:15
Ser at jeg ikke er alene med å slite med vektnedgang. Nå har vekta vippet på det samme i to uker. Begynner å bli usikker på om hva jeg gjør galt. Men kanskje det er for lite fett som er problemet, skulle tro jeg fikk nok fett men jeg kjenner meg jo ganske slapp og tung i kroppen når jeg prøver å gjøre et vettugt arbeid i hagen. Spiser jo masse fett i alle måltider føler jeg, fra avokado, steking, rømme, fløte, smør på skiva, oster, paranøtter. Er det et mål for hvor mye fett man trenger. Fikk lånt meg Atkinsboka for å sette meg bedre inn i det her, men den er søkk vekk..så nå sitter jeg rådløs:D.

Hapylady
21-05-09, 11:58
Var på vekta i dag også. Klarte ikke å la vær. Nå er jeg nede på det samme som jeg var forrige uke. Skal igjen i morgen. Det jeg la på meg i helga er borte, men ikke et gram mer. Blir frustrert her. To uker på samme vekt......

birk
22-05-09, 07:37
I fall dere ikke har fått med dere denne tråden...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

kelin
22-05-09, 08:03
Ny veiedag og nesten under 100. Gått ned 9,7 på 4 uker og er veldig stolt over det. Jeg forventer ikke at det går så fort de neste 4 ukene. Endelig noe som funker.

37 cm er og borte på mine 4 måleplasser :-) GOd helg til dere alle

birk
22-05-09, 08:17
Kor bra Kelin. Gratulerer med det:)

Hapylady
22-05-09, 09:12
Jeg hadde jaggu klart å gå opp 0,6 :(.
I går drakk jeg litt farris. Det er det eneste jeg har tatt som jeg ikke pleier i uka. Lurer på om jeg kan reagere på den jeg??? Siden jeg også går opp i helgene - og det er da jeg også drikker litt farris. Da koser jeg meg også bittelitt med gammeldags baconsvor - men det står at det er 2% salt og 0,5 gram i 100 gram. I den posen er det 45 gram.
Dette er IKKE moro....
Vet at man skal ta det med ro, men det er ikke så enkelt. Kanskje det er mitt problem - at jeg tenker for mye på det - og når jeg står stille eller går opp så får jeg panikk. Det er jo stress som ikke er bra. Hmmmmm...

mossa
22-05-09, 12:46
Jess!!!! :D en kg ned denne uka også :p Fortsetter det slik, er jeg i mål om 3 mnd.....

mossa
22-05-09, 16:07
Jeg hadde jaggu klart å gå opp 0,6 :(.
I går drakk jeg litt farris. Det er det eneste jeg har tatt som jeg ikke pleier i uka. Lurer på om jeg kan reagere på den jeg??? Siden jeg også går opp i helgene - og det er da jeg også drikker litt farris. Da koser jeg meg også bittelitt med gammeldags baconsvor - men det står at det er 2% salt og 0,5 gram i 100 gram. I den posen er det 45 gram.
Dette er IKKE moro....
Vet at man skal ta det med ro, men det er ikke så enkelt. Kanskje det er mitt problem - at jeg tenker for mye på det - og når jeg står stille eller går opp så får jeg panikk. Det er jo stress som ikke er bra. Hmmmmm...
Har du prøvd å spise mer eller oftere?
vet ikke om du gjør det, men prøv en uke med å notere og regne ut hva du spiser av kraber. Jeg gjør det og jeg går ned! Tar stikk prøver innimellom da, for å se om jeg er i ketose. Har du stiks?
Jeg går aldri sulten, spiser hver 3. time ca, og fordeler karbene mine over hele dagen, fordelt på lavkarbo brød ( nøtte brød) og grønnsaker, fløte, rømme.....
Spiser fett i form av bacon, smør på brødet ( meierismør) mye olje i maten, fløtesauser, fete sauser... Spiser også normat krydder feks. rømme dresssing, tacokrydder, hvitløk etc, uten at det ser ut til å stagnere meg noe særlig.
Dette klarer du, bare du finner nøkkelen for deg!
Måler du deg? Man går inn, selv om man nødvendigvis ikke går ned! Jeg har ikke målt meg, men har gått in 2 hakk på beltet mitt tilsvarende 3,8 cm.
Ikke for å vikrke belærende, men prøver bare å hjelpe med gode råd :)

Hapylady
22-05-09, 19:21
Tusen takk for svaret :). Glad for alle tips jeg får jeg. Det er jo mye derfor vi er her inne. Hjelpe til og komme med frustrasjoner :D.
Ja, jeg har stiks, har vært i ketose siden dag 2. Spiser også flere måltider jevnt utover. Har begynt med eggemelk, fordi jeg tror jeg får i meg for lite fett. Får bare prøve å ta tiden til hjelp, så håper jeg det løsner etterhvert.
Jeg begynte å måle meg i uke 2 ca. Har gått ned ca 12 cm rundt fordelt, så jeg skal absolutt ikke klage. Er nok bare jeg som må roe ned på tålmodigheten min og ikke tro at alle går ned flere kg i uka:). Selvom jeg skulle ønske det jeg også:).

Hapylady
24-05-09, 12:17
Har problemer med å få tak i fibrex. Noen som vet hvor man kan få kjøpt det / bestilt det ?

Hapylady
24-05-09, 23:19
Fikk svar i et annet forum. Skriver ned hva svaret ble - i tilfelle flere lurer:

Fibrex får du ikke kjøpt i Norge men i Sverige. Du får derimot noe som heter sukkerroefiber på helsekosten. Det er det samme bare en del grovere. Duger likevel :).
Billig er det også, ca 20 kr for 250 gram :)

Greit å ha et alternativ for de som ikke kan reise til sverige og handle.

Hapylady
26-05-09, 11:54
Er det ingen igjen her???

mossa
26-05-09, 13:05
Jo da, vi er noe igjen her, som er innom av og til :)
jeg lurer også på om det er en del som har "falt i fra" :o

Sunfrid
26-05-09, 19:55
Joda, det er vel noen igjen :)

Men det har vært langhelg..............
Jeg har ikke turt å gå på vekta denne uka, men legger inn rapport når motet kommer :p
Jeg har vært ute på tur og for ikke å være sær, ble jeg med på pizza restaurant. Klarte å unngå pizza den første gangen da dette var rundt lunsj-tider (spiste salat). Men det ble pizza den andre gangen da dette var rundt middags-tider, det var Italiensk pizza og jeg lot skorpene ligge :o

Sliter litt med å få husbonden til å akseptere denne kosten: "Joda; det hjelper sikkert, så lenge du holder på." :eek: Noen som kjenner seg igjen???
Men jeg skal vise`n, jeg........:rolleyes:

egg&bacon
26-05-09, 20:43
Er vell her i smug.. :D;) jeg har vell små slitt litt i det siste, tankene er i feil vei... har veldig lyst til og sprekke... har klart meg nogenlunde bra, har vell vært i overkant av karbo inntaket to dager. Det er litt vanskelig i helgene da kjæresten kommer på besøk, da pleide vi og kose oss med deilig mat(les karbo:p) og nå spiser jeg min mat og han får det samme men med karbo. Håper dette blir bedre (tankene)
Var foresten hos legen i dag, tok blodprøver pga denne kur, han var i allefall veldig stolt av meg, det er jo koselig.

mossa
27-05-09, 08:52
Ikke gi opp om dere sprekker!!! Jeg kommer sikkert til å sprekke eller ha pause jeg også, men man kan fortsette som før til neste måltid! Herregud.....det er ikke hver dag og til hvert måltid vi mesker oss i kraber!!;)

Hapylady
27-05-09, 09:37
Er så kjedelig når man går opp eller står stille. Skjer ikke så mye hos meg for tiden, men kroppen trenger vel kanskje litt tid til å hente seg igjen. Vet ikke jeg. Men det må vel skje noe etterhvert. Ser folk går ned kilo etter kilo. Ikke her:(. Men man er vel forskjellig. Spiser det jeg skal tror jeg så jeg har ikke dårlig samvittighet heller. Men da får man lyst til å gi opp og spise "normalt" igjen. Godt man har forumet her som man kan "syte" til:). Og juble igjen når det skjer noe:). For da holder man ut en stund til:).

mossa
27-05-09, 09:44
Er så kjedelig når man går opp eller står stille. Skjer ikke så mye hos meg for tiden, men kroppen trenger vel kanskje litt tid til å hente seg igjen. Vet ikke jeg. Men det må vel skje noe etterhvert. Ser folk går ned kilo etter kilo. Ikke her:(. Men man er vel forskjellig. Spiser det jeg skal tror jeg så jeg har ikke dårlig samvittighet heller. Men da får man lyst til å gi opp og spise "normalt" igjen. Godt man har forumet her som man kan "syte" til:). Og juble igjen når det skjer noe:). For da holder man ut en stund til:).

Har du prøvd noen dager / en uke med litt mindre karbohydrater enn 15? For å se om det er årsaken... Eller en uke med litt mer....

Prøver bare å hjelpe.....:o

Carisma
27-05-09, 11:22
Det er litt vanskelig i helgene da kjæresten kommer på besøk, da pleide vi og kose oss med deilig mat(les karbo:p) og nå spiser jeg min mat og han får det samme men med karbo.
Ingen har vondt av å ikke spise karbo et par dager, fortsett med ditt kosthold og server han det samme. Det finnes masse vis av retter som er perfekte for romantiske middager, eller picknik i parken. Sjekk Gerds profil, fotoalbumet med oppskriftene burde gi insirasjon :ja:
Jeg veit av erfaring hvor utrlog lett det er å sprekke når man skal legge alt til rette for andre. Dette handler faktisk litt om å sette seg selv i forsetet og ta kontroll også. :rolleyes: Så kanskje andre må innrette seg litt, ikke bare vi etter dem?

Skjer ikke så mye hos meg for tiden, men kroppen trenger vel kanskje litt tid til å hente seg igjen. Vet ikke jeg. Men det må vel skje noe etterhvert. Ser folk går ned kilo etter kilo. Ikke her:(.
Mulig denne er i delt tråden før, men den kan ikke deles for ofte: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811 :)

Hapylady
27-05-09, 14:32
Har du prøvd noen dager / en uke med litt mindre karbohydrater enn 15? For å se om det er årsaken... Eller en uke med litt mer....

Prøver bare å hjelpe.....:o

Tusen takk for det:). Jeg spiser kanskje for lite karbohydrater?
Blir at jeg spiser eggehakk med litt bacon, eller ketolysebrød (ca 4 karb) til frokost. En stund siden jeg spiste "brødet", men skal bake igjen. Funnet et sted hvor de har ketolyse bakemix som jeg skal handle i dag. Skal prøve å bake det brødet som står bakpå der.
Salat til lunsj med aioli som jeg lager selv. Og til middag blir det kjøtt, fisk eller kylling med noe grønnsaker til.
Noen dager blir det krem med enten bittelitt bakekakao eller fromasj. Det er vel det jeg "skeier" ut med.
I helgene spiser jeg baconcrisp med rømme som jeg dipper i.
Noe annet jeg bør gjøre kanskje?
Ellers:
Carisma: Takk for linken. Hvis det som står over ikke er så galt så må jeg bare prøve å stresse ned. Jeg forstår at jeg stresser for mye tydeligvis :). Jeg skal kanskje stå stille noen uker før det igjen skjer noe. Må tydeligvis bare ta tiden til hjelp.

mossa
29-05-09, 09:55
Tror jeg utsetter veiingen min til i morgen, blei litt for mye karbo i går :eek: Forhåpentlig sitter de ikke på som gram i morgen :rolleyes: ( du snakker om å lure seg selv);)

Hapylady
29-05-09, 11:51
Jeg var på vekta i dag og hadde gått ned 0,4 av de 0,6 jeg gikk opp forrige uke. Snakk om å holde på det som er :(. Ja, ja. Får bare bruke tiden til hjelp så ramler vel kiloene av etterhvert :)

S@nne
29-05-09, 15:39
Det ble ned 1 kg denne uken... :)

Sassy88
01-06-09, 00:29
Jeg henger med enda jeg også, men det blir til at jeg leser mer enn jeg skriver i tråden:p

Jeg har siden den 20. april gått ned 7,3 kg (regner med det er noe mer siden jeg veide meg nå i kveld, i stedet for på morgenen som jeg pleier), men cm. er jeg ikke så flink til å følge med på:confused:

Faktisk så betyr ikke nedgangen så mye, det er ikke bare det som holder motivasjonen oppe. Grunnen til at jeg fortsetter på dette kostholdet er like mye fordi jeg trivs så godt med det, som det er pga kiloene som skal av.

Humøret er jo sååå mye bedre, energinivået mye høyere og maten er god:D

mossa
01-06-09, 11:08
Da ble det utrolige 0 kg ned på meg denn uka :mad: Tror jeg har spist for lite fett!!!
Vurderer å gå over på lav karbo og lav kacl diet en mnd tid....
Noen med erfaringer med å gå å over på nye diet fra ketolyse kur??
Må vel presantere karbo litt etter litt i maten og sikkert redusere fett mengden.....:o

Sunfrid
02-06-09, 12:19
Hallo Mossa, ikke gi opp !!!!!!

Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra med deg etterhvert, jeg har sittet å lest GI-NULL av Skaldeman og han oppfordrer alle til å prøve ommlegging av kosthold i hvertfall 3 mnd før en tar en evaluering.....

Stå på dette kommer til å gå veien skal du se :)

Hapylady
02-06-09, 13:14
Forstår din frustrasjon. Nå går jeg opp og ned over en kg som en jojo, men ikke mer nedover. Stått sånn i snart 4 uker. Synes det er merkelig at jeg ikke går mer nedover. Vet at man skal slappe av og ta tiden til hjelp, men dette er ikke første gang det skjer når jeg prøver å ta av noen kg. Og 4 uker er lenge synes jeg. Blir temmelig frustrert. Ikke noen cm er borte nå heller.
Vi får prøve en stund til mossa -kanskje det skjer noe senere.
Tenkte jeg skulle prøve elimineringsmetoden. Lurer på om kroppen min rett og slett ikke vil ha for saltholdig mat. Skal prøve å kutte ut bacon, baconsvor som jeg spiser i helga og farris et par uker og se om det hjelper. Spiste også ferdigkrydret grillribbe i helga. Bare et par biter, men kanskje det er nok?

mossa
02-06-09, 15:55
Tusen takk for støtte. ;) Skal holde ut 3 mnd. om det er det de anbefaler. Har jo gått ned ca 1 kg per uke til nå da, skal prøve å spise mer denne uka å se om det er det som er problemet.
Har jobba hardt de siste dagene, driver å maler hus, og det er stooooort!!!
behøver kanskje litt mer da!
Til Happylady, skjønner veeeldig godt at du er frustrert nå etter 4 uker sand by!! Høres da ut som om du vet hva du driver med og spiser riktig også....Det kan ikke være stoffskiftet da?:confused:

Hapylady
02-06-09, 16:04
Sist jeg sjekket det viste det ikke noe galt. Merkelige greier dette her, men får bare bite sammen tennene og stå på :).
Kjempeglad for all støtte.
Tusen takk.

mossa
02-06-09, 21:55
Kanskje det bare skal løse seg opp :) Pluttselig raser du ned skal du se :cool:

Sunfrid
03-06-09, 11:11
Jeg lurer på hvordan det er med dere andre ang ketose....

Er dere i ketose hele tiden??? Mine stix har om jeg er heldig, veldig lite utslag. Har prøvd på morgenurin bare for å se om det er utslag da og det var det men ikke fult ut da heller.
Men jeg går jo ned i vekt så kanskje jeg ikke skal bry meg så mye om det??? :rolleyes: Jeg spiser forøvrig minimalt med karbohydrater, ca 10-12 om dagen...

Hapylady
03-06-09, 11:37
Jeg har vært i ketose siden dag 2 av kuren - på lilla. Har stått stille i snart 4 uker nå, men er fortsatt i ketose. Både morgen og kveld. Merkelig dette.
Så lenge du går ned i vekt så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det. Det hadde iallefall ikke jeg gjort :)

Carisma
03-06-09, 11:42
Jeg har vært i ketose siden dag 2 av kuren - på lilla. Har stått stille i snart 4 uker nå, men er fortsatt i ketose. Både morgen og kveld. Merkelig dette.
Så lenge du går ned i vekt så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det. Det hadde iallefall ikke jeg gjort :)
Hvis stixen er mørk lilla kan det rett og slett være at du drikker for lite.
Utslag er utslag uansett, det har ikke noe å si hvor mørk den er.

mossa
03-06-09, 12:45

Kanskje det er svaret på hvorfor du står stille? drikker du for lite vann? De sier om det gir utslag på lilla så kan det bety at man drikker for lite vann....for lite veske= liten vekt nedgang.
Det har løsna for meg nå. Tyv veide meg i dag. en kg ned! Jess:) Skal se om det stabiliserer seg til veiedagen fredag....

Hapylady
03-06-09, 15:09
Kanskje det er svaret på hvorfor du står stille? drikker du for lite vann? De sier om det gir utslag på lilla så kan det bety at man drikker for lite vann....for lite veske= liten vekt nedgang.
Det har løsna for meg nå. Tyv veide meg i dag. en kg ned! Jess:) Skal se om det stabiliserer seg til veiedagen fredag....

Ja, jeg er vel kanskje ikke så flink til å drikke - og derfor lagres vel også saltet fort. Har nå skjerpet meg og skal drikke mer. Må bare ta meg selv i nakken og drikke selvom jeg ikke er tørst. Blir sikkert en vane etterhvert.

Knallbra Mossa. Der kan du se:).

mossa
03-06-09, 15:31
:) Takk, pøs på med vann en uke, for å se om det hjelper. minimum 2 l i tillegg til kaffe og alt det andre.
jeg driker rikelig med vann, mer enn 2l i tillegg til alt annet. Men jeg har en syk vekt, som liksom regner ut fett % muske masse og vann. Den påstår jeg drikker for lite vann? Tror den er litt på jordet pga vekta mi. Tror ikke jeg kunne drukket mye mer uten å ødelagt nyrene faktisk!!! Opp en til to gange rom natta og drikker jevnt og trutt gjennom hele dagen og kvelden.
Men jeg veier meg stort sett om morgenen , kan være det da....ligger ikke å drikker om natta :D
Noen med lignende vekt?

Hapylady
05-06-09, 09:45
Da var det veie dag igjen. Ned 500 gram:D. Det var de 200 som jeg ikke har gått ned fra oppgangen + 300 ekstra. Nå kom jeg under første delmål - jippppiiiiiii. Gikk også inn ca 8 cm rundt.
Tror jaggu det var vanndrikkingen min og kanskje også salt - skal prøve litt til framover på div. og se. Men dette funket iallefall nå. Er så glad så glad. Det er ikke mye nedover, men ned er ned og for meg er det helt herlig :D etter 4 uker med oppgang og stillstand.

mossa
05-06-09, 10:36
Grattis Happylady!!! Nå går det veien skal du se, kanskje det går fort også:p
Jeg har gått ned nesten en kg Stått stile jeg også. Noen 100 gram er bedre enn ingenting :)
Stå på damer

Hapylady
05-06-09, 13:07
Grattis Happylady!!! Nå går det veien skal du se, kanskje det går fort også:p
Jeg har gått ned nesten en kg Stått stile jeg også. Noen 100 gram er bedre enn ingenting :)
Stå på damer
Tusen takk mossa :D. Storfornøyd for at det endelig har skjedd noe. Håper det går veien en stund igjen nå. Hadde vært godt.
Gratulerer til deg også. 1 kg er jo knallbra:). Godt vi ikke ga opp :p. Og tusen takk for hjelp og oppmuntring:).

kelin
05-06-09, 22:29
God fredag alle sammen! Nå har jeg passert 10 kg og er under 100!! Føles utrolig godt. Har hatt et par tre utskeielser og det skal bli lenge til neste gang. Har stresset litt i det siste med alle barna.... Og i går pustet jeg lettet ut og nøt en melkesjokolade fra Freia. Kremt, jeg spiste vel 150 g alene:o. Denne slukte jeg i 19:00 tiden og testet med stix ved midnatt. Stixen ga utslag i lilla?? Måtte sjekke i dag tidlig også, og den var lilla som den også var nå i kveld. Måtte få mannen til å sjekke seg også, og hans ga ingen utslag. Dette synes jeg var veldig rart. Var helt overbevist om at jeg skulle falle ut av ketose etter den fråtsingen. Forstår ikke dette jeg?! Uansett vil jeg ikke eksperimentere med denne type "mat". Jeg merker at mitt søtbehov stiger når jeg ser andre også bare må ha erstatninger på godterier.

Sist uke gikk jeg ikke ned noe som helst. Jeg spiste is (pisket fløte, hadde i eggeplommer og frosne bringebær og moste alt sammen) nesten hver kveld og drakk for lite vann. Jeg tror det var det som forhindret nedgang. Så nå er det full skjerpings :-)

Sunfrid
05-06-09, 22:37
[quote=kelin;730249]God fredag alle sammen! Nå har jeg passert 10 kg og er under 100!!

GRATULERER!!!!!:):):)

Flott innsats, jeg skal på vekta på mandag og håper jeg skal nå den magiske to siffrede grensa.....:p

kelin
05-06-09, 22:57
[quote]

GRATULERER!!!!!:):):)

Flott innsats, jeg skal på vekta på mandag og håper jeg skal nå den magiske to siffrede grensa.....:p

Den er MAGISK og jeg skal aldri over 100. Krysser fingrene for deg :) Er så stolt atte:)

Sunfrid
08-06-09, 08:09
OH YES.......... Første mål er nådd :):):) under 100...

Det eneste er at det ikke bare skyldes egen innsatts, har fått lungebetennelse med påfølgende medisinering som gjør at matlysten ikke er der.... Lurer derfor på om en kilo eller to vil komme tilbake etter hvert.....

Men jeg gleder meg over resultatet alikevel

Sassy88
08-06-09, 19:48
Ned 1 kg siden sist uke:D:D
Det funka jammen meg å kutte litt ned på kaloriene ja:D Og jeg har faktisk drukket ganske mye av både pepsi max og funlight:DJeg som trodde at det fikk vekta til å stangere hos meg:p

Hapylady
09-06-09, 10:16
Gratulerer sassy:). 1 kg ned på en uke er jo kjempefint.

Jente 1980
09-06-09, 10:27
Hei! Jeg slenger meg på her jeg. Startet litt etter dere, 28 april:)

Her går det litt trått, hadde gått ned ca 4,5 kg sist jeg veide meg. Men det er over en uke siden. Tanken er å vente med veiing til "tante rød" som for andre gang etter jeg startet på ketolyse er forsinket, noe som ALDRI har skjedd før, har kommet!

Synes dere har vært flinke, og blir imponert av de som har klart å gått ned over 10 kg på ca 6 uker!! Har ikke gått så radig med meg gitt. Hva spiser dere iløpet av en dag mon tro? Greit å kunne sammenligne litt. Har startet en tråd på spørsmål og svar hvor jeg lurer litt på menyforslag etc, svar gjerne der om noen ønsker å bidra. Håper kansje dette kan hjelpe meg til å få fart i prosessen:p

mossa
09-06-09, 21:05
Grattis til alle med nedgangen :) 10 kg er jo mega da, men alle gram teller på veien mot et lettere liv.....
Synes det er veeeeldig greit med dette forumet altså. Det motiverer og man kan få råd og støtte!!!;)
Synes det går veldig greit jeg og magen min kjempe trives også. Sikkert mye pga at jeg ikke spiser noe gjær!
Savner ikke ferskt brød en gang, men det tror jeg mest kommer av at jeg har bestemt meg for å gå ned disse kg-ene nå og ikke tillater meg å spise det :D

Sassy88
09-06-09, 21:55
Jeg er fæl med å veie meg om kvelden jeg, selv om jeg vet jeg veier mer da enn om morgenen... Naturlig nok :)
Derfor veide jeg meg i morges for å få et mer korrekt tall, og vekta viste 105.0!!! Jeg har altså gått ned 2,3 kilo den siste uka. Med tanke på at jeg har vært i ketose såpass lenge hadde jeg ikke trodd at tapet kunne være så stort :)

Hapylady
10-06-09, 09:05
Det er jo knallbra sassy:D. Gratulerer.
Selv driver jeg med elimineringsmetoden nå. Har i ca 4 uker gått opp og ned som en jojo. Fjernet fløte og cc, men ingenting skjedde. Byttet søtningsstoff + fikk høre at salt var ille for noen og tenkte at jeg skulle ta bort produkter som bacon, baconcrisp og veldig saltholdige krydder. Har gått på vekta for å sjekke + notert ned hva jeg har spist - og i dag hadde jeg gått ned noe igjen:D. Da ser det ut som salt er partystopper for meg. Får holde på en stund til og se, men håper jeg nå har funnet "synderen" :)

Carisma
10-06-09, 09:25
Selv driver jeg med elimineringsmetoden nå.
Det kan være så enkelt som at du ikke sover nok/godt nok. Det har utrolig mye å si for min del.

Sunfrid
10-06-09, 09:58
Det er så fint å høre at alle gjør fremskritt, enten det er vektnedgang eller andre ting som har forbedret seg.
Jeg har heller ikke noe savn etter brød eller poteter, men det hender lukta av nykokt Jasminris frister veldig, men jeg har klart meg og er stolt av det.....:p

Stå på dette går veien :)

Hapylady
10-06-09, 14:38
Det kan være så enkelt som at du ikke sover nok/godt nok. Det har utrolig mye å si for min del.
Jeg sover nok ikke så godt som jeg burde. Kanskje det er en grunn også - det har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk carisma :). Jeg har fibromyalgi og søvnen blir dårligere da dessverre. Så den kan kanskje være en grunn til at jeg går sakte ned med stillstand også. Kroppen har kanskje nok med smertene til tider og har ikke ressurs til å ta vekttapet også. Men - nå er det sommer - og det er den beste tiden - så det ordner seg nok etterhvert :).

Hapylady
12-06-09, 10:07
Da var det veiedag igjen. Ned 0,3 og inn 2,5 cm. Ikke mest, men det er iallefall ned :).

Sunfrid
12-06-09, 18:41
Da var det veiedag igjen. Ned 0,3 og inn 2,5 cm. Ikke mest, men det er iallefall ned :).

Framgang eller nedgang.... er positivt uansett. Stå på

Jente 1980
12-06-09, 18:46
ENDELI!!! Vekta har gått nedover! 300 g mindre idag enn igår... Haha... Og jeg har stått BOM stille lenge! Vet at jeg ikke skal veie meg daglig, og gjør det heller ikke... Med unntak av idag, og bra var jo det:D Hadde en slik "følelse"... Nå er jeg sannelig igang igjen, er sååå glad!

Jente 1980
12-06-09, 18:47
(Skulle stå ENDELIG... Men er nordlenning, lett å glemme seg når man skal skrive på bokmål:p)

Sunfrid
12-06-09, 18:57
(Skulle stå ENDELIG... Men er nordlenning, lett å glemme seg når man skal skrive på bokmål:p)

Gratulerer med nedgangen :)
Kan du ikke skrive på din dialekt da, det er jo bare kult med litt variasjon ;)
Ps du har muligheten til å korrigere innlegget ditt oppe til høyre i innlegget.....

Jente 1980
12-06-09, 19:53
Gratulerer med nedgangen :)
Kan du ikke skrive på din dialekt da, det er jo bare kult med litt variasjon ;)
Ps du har muligheten til å korrigere innlegget ditt oppe til høyre i innlegget.....

Aha!! Æ lær stadig vekk nye ting her inne;) Tusen takk førr hjelpa!

egg&bacon
12-06-09, 19:57
Gratulerer alle sammen! Kjempe bra! :)
Da jeg hadde veie dag på mandag... 0 ned fra forige uke.
Dagen etter på -1 kg og onsdag -0,5 kg og i dag + 1 kg!!!!!
Kjedelig altså... :o
Og magen min er så snål.. mandag var den stor, utstikkende og tirsdag var den nesten flat... merkelig! :eek:

mossa
13-06-09, 09:04
Gratulerer med alle nedgang ;)
Jeg har stagnert. Og når jeg tenker over hva jeg har spist, er det kanskje ikke så rart, jeg spiser jo ikke fet mat! Jeg er i ketose, men har ikke den feteste maten, kutter ut karber bare liksom......Må begynne å skrive ned hava jeg spiser for en periode igen. Men...jeg går inn da, så noe hjelper det. :o

Jente 1980
14-06-09, 00:17
Gratulerer alle sammen! Kjempe bra! :)
Da jeg hadde veie dag på mandag... 0 ned fra forige uke.
Dagen etter på -1 kg og onsdag -0,5 kg og i dag + 1 kg!!!!!
Kjedelig altså... :o
Og magen min er så snål.. mandag var den stor, utstikkende og tirsdag var den nesten flat... merkelig! :eek:

Uff, men jeg har to venner som har gått ned 19 og 15 kg på ketolyse som nå er i vedlikeholdsfasen, hos dem svinga vekta mellom 1 og 2 kg hele veien viss det er en trøst!

Men du har gått ned over 9 kg siden april, og det er jo HELT fantastisk!!! Jeg har knapt nådd 5 kg :o Har vært på et platå, men virker som jeg er igang igjen nå!;)

Jente 1980
14-06-09, 00:19
Gratulerer med alle nedgang ;)
Jeg har stagnert. Og når jeg tenker over hva jeg har spist, er det kanskje ikke så rart, jeg spiser jo ikke fet mat! Jeg er i ketose, men har ikke den feteste maten, kutter ut karber bare liksom......Må begynne å skrive ned hava jeg spiser for en periode igen. Men...jeg går inn da, så noe hjelper det. :o

Jeg har også hatt en stillestående periode som varte i ca 3 uker, overlykkelig her om dagen da jeg ENDELIG hadde gått ned 300 g!! Hihi... Man må bare ikke gi opp! Lykke til!

Jente 1980
14-06-09, 14:09
Så var det 600 gram ned de siste 3-4 dagene! Jippi, har passert 5 kg!

Hapylady
14-06-09, 15:16
Kjempebra :). Det er godt når man endelig begynner å se at det går nedover igjen. Selvom det kanskje ikke er mer enn noen få gram. Ned er ned, og da går det rette veien:). 600 gram er jo knallbra - og på så få dager. Gratulerer..........
Tror flere av oss har vært på et platå, men nå er vi alle igang igjen:D. Jihaaaaa:D

mossa
14-06-09, 18:59
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Forsto det sånn at når man kom til et platå ( stagnasjon) så skulle man unne seg "sommer dager", hvor man spiser karber, frukt etc. Noen unnet seg uker?, noen dager.... Da går man opp, som regel kun vann, ca 2 kg, men påfølgende uke med keto kost, kan man gå ned det dobbelte, 4 kg.....
Skal kjøpe boka hans også. Går tom for ideer og spiser på langt nær mye fett!!! Ikke lett dette ;)
Unnet meg en sommer dag i går kveld og litt i dag. Spist en halv stor dolly pizza, is (3 kuler). I dag pølser og lomper.....
Veide meg i morrest og var gått ned 400 gram !!!! Tenk det!!! Sommerdager hjelper :D
Noen som har lest boken hans og kan nevne noen forskjeller fra ketolyse kuren??
http://lillemaane.no/forfatter/anbefalinger_skaldeman.html

mossa
14-06-09, 19:03
Kan lese litt om sommer dagene her :
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11861

Jente 1980
14-06-09, 21:35
Kjempebra :). Det er godt når man endelig begynner å se at det går nedover igjen. Selvom det kanskje ikke er mer enn noen få gram. Ned er ned, og da går det rette veien:). 600 gram er jo knallbra - og på så få dager. Gratulerer..........
Tror flere av oss har vært på et platå, men nå er vi alle igang igjen:D. Jihaaaaa:D

Ja, ikke sant! Synes og det er kjempebra, og takk for respons:-))) Vi har gått ned like mye vi nå:-) Nårtid startet du da? :)

Jente 1980
14-06-09, 21:45
Kan lese litt om sommer dagene her :
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11861

Hm... Interessant dette her da... Men det ser ut som at det ikke blir behov for no` "sommerdag" på meg siden vekta har begynt å bevege seg igjen, så her er det bare å holde fingrene krysset:p

Ivory
14-06-09, 21:58
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Forsto det sånn at når man kom til et platå ( stagnasjon) så skulle man unne seg "sommer dager", hvor man spiser karber, frukt etc. Noen unnet seg uker?, noen dager.... Da går man opp, som regel kun vann, ca 2 kg, men påfølgende uke med keto kost, kan man gå ned det dobbelte, 4 kg.....
Skal kjøpe boka hans også. Går tom for ideer og spiser på langt nær mye fett!!! Ikke lett dette ;)
Unnet meg en sommer dag i går kveld og litt i dag. Spist en halv stor dolly pizza, is (3 kuler). I dag pølser og lomper.....
Veide meg i morrest og var gått ned 400 gram !!!! Tenk det!!! Sommerdager hjelper :D
Noen som har lest boken hans og kan nevne noen forskjeller fra ketolyse kuren??
http://lillemaane.no/forfatter/anbefalinger_skaldeman.html

Kanskje det er derfor jeg gikk ned forrige helg, da jeg trodde jeg stoppet opp alt?? :confused: Var på fest der vi fikk mat servert på tallerkenen, og jeg tenkte at jeg kunne unne meg litt og skeie ut en dag siden jeg ikke hadde gjort det tidligere. Spiste både potet, pasta, og mye dessert. Drakk til og med likør og vin. Var sikker på at jeg var ute av ketose også. Det merkelige var at jeg var fremdeles i ketose, og dagen etter hadde jeg gått ned en halv kilo!!!:confused:

(Jeg startet 13. april)

Hapylady
14-06-09, 22:07
Ja, ikke sant! Synes og det er kjempebra, og takk for respons:-))) Vi har gått ned like mye vi nå:-) Nårtid startet du da? :)

Ja, nå har vi kommet like langt:). Jeg begynte 20 april. Og du??

Sunfrid
14-06-09, 22:14
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Skal kjøpe boka hans også.

Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.

Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....

Sunfrid
15-06-09, 08:04
Joda, vekta i dag er slett ikke verst opp 100 g fra forrige uke. Hadde ventet en kilo eller så opp siden jeg gikk ned mye forrige uke som jeg trodde var litt galt i og med sykdom osv...:)
Jeg går fortsatt på penicillin og formen er igrunn ikke noe særlig enda. Men jeg skal prøve å spise litt mer fettrik kost denne uka og så satser jeg på litt nedgang til neste veiing. :p

Ha en flott fettrik uke alle sammen;)

mossa
15-06-09, 10:50
Kanskje det er derfor jeg gikk ned forrige helg, da jeg trodde jeg stoppet opp alt?? :confused: Var på fest der vi fikk mat servert på tallerkenen, og jeg tenkte at jeg kunne unne meg litt og skeie ut en dag siden jeg ikke hadde gjort det tidligere. Spiste både potet, pasta, og mye dessert. Drakk til og med likør og vin. Var sikker på at jeg var ute av ketose også. Det merkelige var at jeg var fremdeles i ketose, og dagen etter hadde jeg gått ned en halv kilo!!!:confused:

(Jeg startet 13. april)
Ja, jeg tror det kan ha noe for seg, å legge inn karbo dager, når man stagnerer. Får se til helgen om det har noe for seg. Er ikke flink til dette med fett. Prøver, men det blir nok så magert uten karber, tror jeg. Skal kjøpe bøker av han Skaldeman også, for inspirasjon....
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605215

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605363

Overkommelige priser ;)

mossa
15-06-09, 10:52
Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.

Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....
Takk, jeg har funnet de ;) De skal bestilles....
Det er jo samme prinsippet som ketolyse kuren....

Sunfrid
15-06-09, 11:13
Det er jo samme prinsippet som ketolyse kuren....

Jeg kjører vel et sånt tilpasset skaldeman opplegg for meg selv, synes nesten det er lettere å holde seg unna alle karbohydrater enn bare litt. Litt for meg blir fort litt til og litt til...:)
Jeg ligger vel på 10-12 karb per dag, men sliter litt med nok fett så jeg smører smør på alt som det kan smøres smør på.:p
Frokosten i dag ble peperonipølse med smør og kremost, slettes ikke verst......

mossa
15-06-09, 13:32
Det er sånn jeg må begynne også..... Men skal kjøpe to av bøkerne hans for å få noen mat tips og se forskjellen på ketolysekuren og skaldmans teori :)

Jente 1980
15-06-09, 14:32
Ja, nå har vi kommet like langt:). Jeg begynte 20 april. Og du??

28.april:p Hihi, har stått stille i ca 3 uker, som nevnt tidligere, men endelig ser det ut til å ha "løsna"! Ser frem til neste veiing, og krysser fingrene;)

mossa
15-06-09, 15:30
Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l :)

Sunfrid
15-06-09, 18:00
Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l :)

Nei i utgangspunktet er det vel ikke store forskjellen, og jeg hadde stor "glede" av å lese bøkene. Men det er jo alltid slik at når du får satt deg inn i ens teori så er det jo så logisk, det har for meg vært logisk at skal du ned i vekt så skal du spise mindre enn du forbrenner, men så kommer det en ny teori om at det er ikke slik ting fungerer og så er det plutselig denne teorien som er logisk... :D Skjønn det den som vil, men jeg har jo erfart nå at det faktisk er mulig å leve etter "Skaldemans" teori og gå ned i vekt. :p Jeg har ikke merket noe til at formen har blitt bedre, men jeg har fått en litt gjenstridig lungebetennelse så det er godt mulig at formkurven stiger nå snart. :)

Men det du spurte etter :rodme:
Jeg har ikke helt kontroll på ketolyse-kosten da jeg ser for meg at jeg fort kan skli litt ut der (prøvde denne kosten for ca 2 år siden, men var ikke helt motivert). Mens Skaldeman er ganske striks på karbene han har delt inn i tre grupper etter overvekt 50+, 25+ og 10+ og på alle er det selvfølgelig mulig å variere stort i kosten. Hver gruppene går på mengder karber i måltidene og på totalen pr dag, jeg prøver å holde meg på max 12 karber eller 5% om dagen, den strengeste. Og det går faktisk greit: spiser egg/bacon, omeletter, griller kjøtt osv.... spiser kun litt salat eller grønnsaker til middagen. For meg er den største forskjellen at Skaldeman ikke er helt anti vanlig salt, jeg synes alt annet salt smaker tja... rett og slett vondt :eek:
Ellers har jeg den siste uka slitt litt med fett andelen og smører derfor tykt på med smør på alt (begynte med det i går).
En annen ting som passer meg utmerket på Skaldeman er at jeg spiser når jeg er sulten og ikke ellers, eller det vil si jeg spiser når jeg blir "fysen" det er skjelden jeg føler sult. Det blir for meg 2-3 måltider pr dag, men som det står i bøkene spis når du er sulten enten det er 2 ganger eller 8 ganger om dagen, dette vil regulere seg selv etter hvert.

Håper du fikk svar på noe Mossa..... Hvis ikke så spør igjen:ja:

mossa
16-06-09, 10:22
Jo bevares, svaret var bra!!! Takk
Synd at du har bli syk, håper det gir seg snart. Lungebetennelse er ikke bare bare!
Forstår det sånn da at jeg f.eks skal velge 10+ og skal da spise max en viss %andel karber.... Du har valg den strengeset, det er vel 25+ det da, som har 5%?
Enig med deg, ekte havsalt kan liksom ikke erstattes med noe som smaker papp. ;)
Sliter også med fettet, men håper jeg får litt mer info når jeg bestiller to av bøkerne til Skaldemanden. Aner ikke lengere hvilken mat jeg skal lage!

:o Blir heller ikke skikkelig sulten lengere, slik jeg ble med "høy" karbo mat. Da fikk jeg pluttselige sultanfall, der jeg ble svimmel og skjelven!!! det gikk over når jeg spiset noe med sukker i. Skulle tro jeg hadde sukkersyke eller noe, men det har jeg altså ikke. Teste det.
Og litt dritt prat :D Avføringen er bedre og ferre på denne type kost. Siter litt med magen, har gjort det hele livet, men uten brød og andre tunge kraber, er jeg rett og slett nesten problem fri.:rolleyes: Har litt hard mage, men hva er vel det...
Gleder meg til bøkerne kommer og nye ideer til mat :hungry:

Sunfrid
16-06-09, 22:58
God kveld mosa....

Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p

Jente 1980
17-06-09, 09:02
JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)

mossa
17-06-09, 09:36
God kveld mosa....

Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p

Sant nok, men du er tøff da!!! All ære.... Må unne meg litt med karbo, ellers klarer jeg det ikke!:rodme:
Ned 400 g siden karbo helga mi!! Det er bra:p

mossa
17-06-09, 09:37
JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)
Gratulerer ;)

Carisma
17-06-09, 09:48
Må unne meg litt med karbo, ellers klarer jeg det ikke!:rodme:

Det går seg til etterhvert. Jeg trodde det før, men jo mindre karbo jeg spiser jo bedre går det og jo bedre føler jeg meg :ja:

Sunfrid
17-06-09, 15:52
Gratulerer til alle....
Det virker ikke som vi er så mange igjen på denne siden.........

Jeg er spent på vekta på mandag jeg spiser ikke så ofte, men peiser på med smør, fett, rømme osv...

mossa
17-06-09, 20:02
Skal begynne å peise på med mer fett jeg også.....;)
Tror kamskje noen har falt i fra på dette forumet og noen er bare innom av og til....
IKKE forsvinn!! Jeg trenger dere ;)

kelin
17-06-09, 20:33
Hei alle april-ere!

Kjekt å se nedgangstider :-)

Jeg har ikke falt i fra - bare skeia helt ut. Jeg har vært på sommerfest i helga og bøtta innpå med alt jeg ikke skal spise. Spent på resultatet av sukkersommerfesten! Håper selvfølgelig at jeg ikke har gått opp denne uka.

Jeg peiser også på med fett også og har de siste 14 dagene spist mindre fløte og rømme. VANN VANN VANN - må huske på 3 liter om dagen.

Sunfrid
17-06-09, 21:47
IKKE forsvinn!! Jeg trenger dere ;)

Takk det samme..... Trenger all den hjelp jeg kan få gjennom dere her inne......:D:D:D

Ivory
17-06-09, 22:34
Jeg er "apriler" og henger fortsatt med! :)

Synes vi er flinke alle sammen jeg, med så mange kilo borte vekk :heia:

birk
18-06-09, 09:42
Nå er det sikkert en mnd siden jeg var her inne sist. Har slitt veldig med vektnedgangen og har kanskje mistet litt håpet om at jeg skal komme noe mer ned i vekt i det hele tatt. Snart 1 1/2 mnd på høvelig samme vekta. Kan virke som kroppen trives best med denne vekta. Men har i alle fall ikke gått opp igjen og det merkes på buksa og på magen at det har gått inn. Har holdt meg til lavkarbo hele veien, bare en helg med utskeielse og da gikk jeg opp litt men det forsvant fort igjen (sikkert bare vann).

Nå har jeg kjøpt flere bøker om slanking og lavkarbooppskrifter for inspirasjon. I tillegg skal jeg prøve noe nytt som heter cellsonix, var på prøvetime i går og de fjernet 1,5 cm fra magen. Det ble beskrevet som fettfjerning med ultralyd i stedet for operasjon:P

Må se litt på det med skaldemann og sommerdager, kanskje det kan hjelpe litt på for min del også. Går greit å spise lavkarbomat, savner bare sjokoladen av og til.

Er motiverende å titte innom her igjen da, dere er jo kjempeflinke og lykkes bra med å gå ned... selv noen hekto er jo nedgang det å:rolleyes:

Stå på:)

mossa
18-06-09, 15:03
Ikke gi opp Birk! Du er i gang!;) Gi deg selv en sommer helg, å se om det hjelper på forbrenningen!
googler cellsonix,Interessant :D Men leser her om to typer, en som heter ultra Vet du forskjellen?

birk
18-06-09, 21:02
Ikke gi opp Birk! Du er i gang!;) Gi deg selv en sommer helg, å se om det hjelper på forbrenningen!
googler cellsonix,Interessant :D Men leser her om to typer, en som heter ultra Vet du forskjellen?

Denne gangen skal jeg ikke gi opp nei:o Var på helsekosten å kjøpte en svær burk kokkosfett i dag. Også blir det sommer i helga ja. Skal tro samboern ble gla for at jeg sa at vi kan lage oss en pizza sammen:D

Hvor har du lest om to typer cellsonix? Har bare fått med meg en type. Men det jeg har forstått av denne er at det er forskjellige linser som brukes. Noen når 2 cm inn i vevet og noen når mindre. De som er mindre skal hjelpe på strekkmerker, arr og rynker. Og så var det visst en egen greie som hun cellsonix-damen ventet inn som skulle være for ansiktet.
Kan sitere litt fra brosjyren: "Utstyret består av en computer og behandlingshode som under behandling avgir peakpoint ultralydbølger til vevet. Cellsonix anvender høy intensitets impulser med lange intervaller. Biolgisk aktivitet settes i gang av behandlingen."
Blir nok å bruke mine tusenlapper på behandlingen, men jeg håper det er verdt det. Både på cellulittene og fettet.:rolleyes:
Virker denne begynner jeg å få troen på at det kanskje snart finnes opp et heidundranes bra remedie for permanent hårfjerning også... da er jo lykken fulkommen:D

birk
18-06-09, 21:14
Laget meg en fet kvelds nå nettopp, og den var ikke så verst:)

2 egg (kan jo fjerne eggehviten, så blir man kvitt det mest av karboene)
1 ss eller mer om det trengs med kokkosfett (den fra helsekosten)
en dæsj fløte
passelig mengde slankesukker
og det beste... en neve frosne bringebær
+ stavmikser
og vips så hadde jeg en smootie:D

Hapylady
19-06-09, 08:57
Da var det veiedag igjen. Denne gangen var det ned 0,6 kg:). Deilig at igjen vekta er på vei nedover selvom det ikke er masse av gangen. Men er fornøyd jeg:).

Sunfrid
19-06-09, 10:28
Deilig at igjen vekta er på vei nedover selvom det ikke er masse av gangen. Men er fornøyd jeg:).

Gratulerer :D Det blir alikevel kilo ut av det... 0,5 kg i uka blir fort 2 kg i mnd, 12 kg i halvåret og 24! kg i året.....

Hapylady
19-06-09, 13:53
Gratulerer :D Det blir alikevel kilo ut av det... 0,5 kg i uka blir fort 2 kg i mnd, 12 kg i halvåret og 24! kg i året.....
Tusen takk :). Det er sant det :D. Ned er ned og til slutt så blir det en god sum ja - viktig å se det.

mossa
20-06-09, 12:02
cellsonix ultra er sikkert bare et finer ord for cellsonix ;) lest litt om det og det virker om alle har det samme apparatet! Men det høres forlokkende ut! La meg få høre da, hvis du har tenkt å ta noen timer.... Spennenede. Dette har jeg lyst å prøve!
Gratulerer til alle med gram og kg nedgang, veier meg litt i hytt og pine jeg, for å holde motivasjonen oppe. Skriver inn etter hvert :)
Venter spent på bøkene av Skaldemann, gleder meg til mat tips...

Jente 1980
20-06-09, 13:08
Gratulerer ;)

Takketitakk! Føler virkelig at jeg er i "siget" nå, herlig følelse! ;)

mossa
23-06-09, 09:56
Jess, da har jeg passert 6 kg ned!!! :D Hærlig.......
I kveld blir det sommerkveld, bokstavelig talt, med grillmat og hvitvin! Tror jammen jeg skal unne meg litt potetsalat også.
Sitter og tenker litt tilbake i tid og har funnet ut at fra jul til nå har jeg gått ned 10 kg, de første 4 forsvant naturlig da jeg begynte å tenke på hva jeg spiste, sukker....:o Og de neste 6 her på keto kost...

Noen andre som har dratt nytte av "sommerdager"?

Ønsker dere alle en fortryllende st. hans kveld/ natt :full:

:blomster:

Jente 1980
23-06-09, 10:40
Jess, da har jeg passert 6 kg ned!!! :D Hærlig.......
I kveld blir det sommerkveld, bokstavelig talt, med grillmat og hvitvin! Tror jammen jeg skal unne meg litt potetsalat også.
Sitter og tenker litt tilbake i tid og har funnet ut at fra jul til nå har jeg gått ned 10 kg, de første 4 forsvant naturlig da jeg begynte å tenke på hva jeg spiste, sukker....:o Og de neste 6 her på keto kost...

Ønsker dere alle en fortryllende st. hans kveld/ natt :full:

:blomster:

Gratulerer! Dette er jo kjempebra!!! Ha en strålende St.Hans feiring ikveld du og! Her i Tromsø skinner sola, og det er NYDELIG sommervær, endelig! Måtte det vare;)

Sunfrid
23-06-09, 11:01
Gratulerer det er så gøy når det går nedover.......

Jeg var på vekta nå i dag jeg også med god nedgang (1 kg), nå er målet på 10 kg til den 4. juli oppnåelig. JIPPI !!!!!

Kos derre i kveld, det skal jeg selvom husbonden er borte på jobb denne uka. Her i Oslo området er det spådd fint og varmt hele uka så i morgen tar jeg med meg unga på en to-dagers kanotur. Gleder meg....

Ha en flott St.Hans-aften......."Vi snakkes"

Sunfrid
23-06-09, 11:09

Ikke planlagt "sommerdager" men det har blitt litt i overkant av karber ved et par anledninger, og da har jeg drøyd veiing et par dager. Og totalt har jeg ikke gått opp da, men jeg vet egentlig ikke om det har skjedd noe som ikke hadde skjedd uansett. Jeg har ikke hatt stopp i vektnedgang i 4 uker så jeg har ikke hatt behov for å prøve "sommerdag"......

:klem:Lykke til og del erfaringen med oss, vil du?

mossa
23-06-09, 13:02
Gratulerer det er så gøy når det går nedover.......

Jeg var på vekta nå i dag jeg også med god nedgang (1 kg), nå er målet på 10 kg til den 4. juli oppnåelig. JIPPI !!!!!

Kos derre i kveld, det skal jeg selvom husbonden er borte på jobb denne uka. Her i Oslo området er det spådd fint og varmt hele uka så i morgen tar jeg med meg unga på en to-dagers kanotur. Gleder meg....

Ha en flott St.Hans-aften......."Vi snakkes"
WOW, det er mega bra. Grattis!!!!;)

Hapylady
23-06-09, 14:12
Så flott å høre at det går så bra med dere :). Gratulerer.
Jeg har nå også endelig klart å komme meg litt videre nedover. Er på -6 kg jeg også totalt. Det hjelper, det hjelper - med snileskritt - men så lenge det går nedover er jeg superfornøyd.
Blir uten nett noen dager, så jeg passer på å ønske alle en fortsatt topp uke.:)

birk
23-06-09, 21:09
Ja nå venter jeg bare i spenning på om det skal gå nedover. Er jo bare tirsdag i dag og jeg hadde sommer på lørdag og søndag, og så var jeg på cellsonix i går... så nå er det bare å vente å se.

mossa
24-06-09, 10:07
Ja nå venter jeg bare i spenning på om det skal gå nedover. Er jo bare tirsdag i dag og jeg hadde sommer på lørdag og søndag, og så var jeg på cellsonix i går... så nå er det bare å vente å se.

Hvordan var det etter siste celslonix? Var dette 2. gang? Hvor mye gikk du inn...:D Dette må prøves, skjønner jeg..

birk
24-06-09, 10:29
[quote=mossa;737725]Hvordan var det etter siste celslonix? Var dette 2. gang? Hvor mye gikk du inn...:D Dette må prøves, skjønner jeg..[/quote

Første gangen var en prøvetime, og bare på magen. Men det ble 1 1/2 cm da og 1 cm denne gangen. Gleda mæ bærre tell de begynn på rumpa og låran:rolleyes:

Føl mæ nu ellers litt oppsvulma etter helga, men håpa nu det ska forsvinn med mer til... og da får æ se meir kor det funka.

mossa
24-06-09, 10:53
Ok, takk :) Så da tar de ikke alt på en gang da nei, mener mage, rumpe lår...Blir ca en time på hver del da om man tar 5 ganger?

mossa
24-06-09, 12:31
Nå har jeg prøvd klær :p Skal på fest i hele helgen, så det blir sommerdager. Prøvde klær jeg prøvde før en konfirmasjon i mars, det var da jeg bestemte meg for å starte seriøst og fant ketolysekuren.! De passer perfekt!!!:D Må ha belte på bukse jeg så ut som en dårlig stappa pølse i ;) Så jeg har gått inn MYE allerede:)

Happy
:_punk:

birk
24-06-09, 14:19
Ok, takk :) Så da tar de ikke alt på en gang da nei, mener mage, rumpe lår...Blir ca en time på hver del da om man tar 5 ganger?

Ja de har veldig fokus på magen de første gangan, fordi det har vel nå med forbrenninga å gjør. Hvis man får satt i gang prosessen der så vil det også hjelp på førr resten av kroppen.

birk
24-06-09, 14:22
Bra deilig med klea som begynn å pass. Arti å se at det skjer nå ja. Gratulerer med utvida kleskolleksjon da Mossa:D

mossa
24-06-09, 14:24
Bra deilig med klea som begynn å pass. Arti å se at det skjer nå ja. Gratulerer med utvida kleskolleksjon da Mossa:D

Takk å takk :D Deilig følese, når man ser at det går rette veien;)

Hapylady
28-06-09, 10:28
Det var bare ned 300 gram denne uka. Har nok spist litt lite og drukket litt lite også. Men det er jo iallefall litt ned :).
Så flinke dere er. Artig å se at det går så bra. Gratulerer:)

hanne42
29-06-09, 07:07
Hei

startet 19. april og nå etter 10 uker er 10,5 kilo borte. Fantastisk. Har gått ned fra 73,5 til 63 kilo. Ned 13 cm i livet og to klesstørrelser. Smetter nå lett inn i mine gamle klær i str 38. Jeg skal ned 2-3 kilo til, så skal jeg begynne å tenke på vedlikehold. Det blir nok en del prøving og feiling;)

Hanne

mossa
29-06-09, 11:29
Da har jeg spist karbo mat siden St. Hans, drukket maaaaasse øl og spist godt. Vekta i morges var 1,5 kg opp :o Synes ikke det var mye, men de skal da av igjen. Så får vi se da om en ukes tid om jeg går ned mer enn det.....
Fått bøkerne av Skaldemann nå, spis deg ned i vekt og GI null. Interessant! Skjønner nå at jeg spiser alt for lite fett og at salt må unngås. Salt er jo skjult i nesten all krydder og i mye mat!
Så nå starter en ny bolk med fettforbrenning med ny energi. Mer fett og mindre karber. :D

birk
30-06-09, 10:18
Ja du er ikke alene om karboutskeilsen Mossa. Men nå er det påan igjen med gode matvaner her også. Har ikke turt å vært på vekta ennå, venter med det til jeg merker forskjell.
Jeg skulle jo melde tilbake om den cellsonix. Nå har jeg ikke målt meg sist jeg var, men med det jeg har målt på tre behandlinger var jeg gått inn 4 cm. Er jo noe det da. Har ennå ikke tatt noe på rumpe og lår, satser på at det blir neste uke. Og der er jeg veldig spent på resultatet.

mossa
30-06-09, 10:27
Jøss, 4 cm er ganske mye det da ;) Skal forhøre meg om noen driver med sånt her om kring. Har Googla litt, men finner ingenting. Lårene mine hade hatt godt av det, magen går liksom litt inn av seg selv den, men lårene har cellulitter :o
Greit å skeie ut ei helg i ny og ned om man klarer å hale seg inn igjen. Jeg er så fast bestemt at dette skal jeg klare. Desutten er det faktisk mat jeg kan leve med! Klarer meg fint uten karbene. Like greit å drøye veiinga så man ikke mister motet! Stå på og nyt dine tapte cm :)

Jente 1980
01-07-09, 12:21
Så flinke dere er!!! Jeg står i ro, IGJEN!!! Blir sprø! Ingen utskeielser heller annet enn noen dager med litt ekstra sjokolade (sukkerfri) og baconkrisp... Men det er jo ferie... Har vært kjempeflink me aktivitet osv... Men vekta viste 1 kg mer igår kveld... Har jo alltid veid meg på morningen skal nevnes det da, og JA, skal ha mensen i tillegg. Men det er litt sånn smått "deprimerende" når alle andre går ned så mye mer enn meg... Startet 29 april, og ser jo at mange som startet rett før meg har gått ned både 10 og 12 kg! Håper på en ny god nedtur når mensen kommer, for det skjedde forrige måned! Måtte bare få ut litt steam! Er fast bestemt på å fortsette i ferien, reiser imorgen... Måtte bare kiloene raaaase av meg omsider!!!!

mossa
01-07-09, 14:23
Om jeg veier meg om kvelden er jeg opp 2 kg jeg da og kanskje mer også ;) Veier meg til samme tid ca , før mat og klær.....Mer motiverende.....

Det er sunt å gå ned en kg eller mindre i uka, da følger huden etter, for hurtig vektnedgang kan gi løs hud!
Sukkerfri sjokolade,drops og tyggis inneholder MYE karbo!! nesten 100 %. Det er ikke meningen man skal spise det på denne kuren, det forklarer kanskje sen vektnedgang. Funnet ut at baconsvor inneholder mye salt, som binder vannet. Har kutta det også jeg.

Har hatt utskeilese sammenhengende siden ST. Hans, til og med søndag. Tok stiks test i går kveld, og den var veeeldig rosa :D Så det tar ikke så lang tid før man er i ketose igjen. Men vekta var opp 1, 5 kg, nå har jeg en kg igjen før jeg er der jeg var. Blir spennende å se om jeg går ned hurtigere etter dette!!
Men gud som man eser ut i varmen ;)

Carisma
01-07-09, 14:34
Sukkerfri sjokolade,drops og tyggis inneholder MYE karbo!! nesten 100 %.
Det meste av karbohydratene er som regel sukkeralkoholer som i teorien ikke skal påvirke blodsukkeret eller lagres i kroppen. Men er helt enig i at de bør begrenses, for mange fører de til at man ikke går ned, noen går til og med opp av de. I tillegg kommer alle de uheldige bieffektene av for mye kunstig søtning og andre tilsetningsstoffer.

Jente 1980
02-07-09, 09:20
Om jeg veier meg om kvelden er jeg opp 2 kg jeg da og kanskje mer også ;) Veier meg til samme tid ca , før mat og klær.....Mer motiverende.....

Det er sunt å gå ned en kg eller mindre i uka, da følger huden etter, for hurtig vektnedgang kan gi løs hud!
Sukkerfri sjokolade,drops og tyggis inneholder MYE karbo!! nesten 100 %. Det er ikke meningen man skal spise det på denne kuren, det forklarer kanskje sen vektnedgang. Funnet ut at baconsvor inneholder mye salt, som binder vannet. Har kutta det også jeg.

Har hatt utskeilese sammenhengende siden ST. Hans, til og med søndag. Tok stiks test i går kveld, og den var veeeldig rosa :D Så det tar ikke så lang tid før man er i ketose igjen. Men vekta var opp 1, 5 kg, nå har jeg en kg igjen før jeg er der jeg var. Blir spennende å se om jeg går ned hurtigere etter dette!!
Men gud som man eser ut i varmen ;)

Joooda, vet jo det at på kvelden veier man mye mer... Hehe... Veide 200 g mindre i morgest, juhuuuu!!!!!!!!!! Veldig fornøyd med det da. Da har jeg tross alt ikke stått helt i ro! Men det går sannelig trått...

Jeg får prøve å trappe ned på sjokoladen, men det er jo ferie:p Da får man lyst på litt ekstra! Og sukkeralkoholene som nevnt av Carisma skal man trekke fra, så det er nesten ingen karber i den mørke sjokoladen fra Cavalier som jeg spiser:-) 0,6 g karber per 4 ruter... Hihi...

Varme sier du, haha... Har ikke det problemet her gitt... Men vi reiser sørover idag, det blir bra det!

mossa
02-07-09, 09:35
Grattulerer ;) Alt ned hjelper!!!

birk
02-07-09, 12:38
Nå merker jeg at ketosen er godt i gang igjen i kroppen etter høykarbodager ...med kvalme, ånde og alle andre gode tegn;)
Så får jeg bare håpe at helga ikke byr på for mye utskeielser... er vanskelig det i denne sommertiden. Mye rundt og farter på besøk hos gamlemor og slikt. Er ikke så lett å måtte si nei når det plasseres et tårn med vafler og lefser framfor en:P
Men men... tar en liten tugge også sniker jeg meg i et hjørne med proteinbrødskiva mi:D
Nå tar jeg helg og drar på Lofotbesøk... så god helg dere!

Hapylady
03-07-09, 08:46
Jeg hadde gått ned 0,4 denne uka, men spiste grillmat (sommerkotletter) hos et vennepar av oss her for to dager siden - og pooof - vannet satt i kroppen igjen gitt. Gikk opp over 1 kg. Har gått ned igjen til der jeg var forrige uke, men ikke mer. Ja, ja. Får håpe det forsvinner fort + litt ekstra til neste uke :).

Sunfrid
03-07-09, 11:07
Hei.
Gratulerer til dere alle, motiverende å lese at det går rette vegen med dere :)

Jeg har ikke vært innom på en stund, det er jo så fint vær og varmt her på østlandet så kanoturen ble utvidet litt, også har jeg egentlig bare vært hjemom og sovet de andre dagene.....

Men i dag var jeg på vekta og har gått ned 700 gram på en drøy uke, ikke så mye men jeg har nådd målet om 10 kilo til 4. juli. Vi skal i bryllup og jeg hadde tenkt til å ha på meg bunaden, som var meget trang, men været tilsier sommerkjole.... Så da måtte jeg ut å handle litt og det var litt gøy når damen i stormote butikken lurte på om hun hadde liten nok størrelse.....

mossa
03-07-09, 13:26
Gratulerer ;) Deilig når man kan krype inn i litt mindre klær!!! 10 kg er jo kjempe bra det da!! Gleder meg til mine første 10... og deretter kneika på 80 kg. Leser Skaldemanns spis deg ned i vekt. motiverende og lærerikt. Greit med råd fra folk som har spist av seg x-antall kg selv. De vet hva de skriver om! Desutten har han vært grundig i sine opservasjoner og analyser av seg selv gjennom tiden han drev med vektreduskjon / fettforbrenning, så der kan man absolutt snappe opp meget nyttige råd og kunnskap!!
Mine 1,5 kg opp, fra sommerdager er nå borte.... Men har bestemt meg, ( tror jeg) for å ikke gå på vekten for en stund. Vet jeg spiser riktig nå og skal heller glede meg over en større overraskelse om noen uker....Får se, veeeldig fristende å gå på vekten om morgenen ;)

Hapylady
06-07-09, 08:32
Snek meg på vekta i dag -noen dager for tidlig, men ned 0,4:). Godt.

kelin
06-07-09, 08:44
Snek meg på vekta i dag -noen dager for tidlig, men ned 0,4:). Godt.

Herlig følelse det. Min var nok litt værre - opp 1 kg. Jeg trodde jeg skulle vært enda mer etter ei uke med mye sukkermat.

Sunfrid
06-07-09, 10:28
Mye positive resultater. GRATULERER til alle......:)

Jeg har også vurdert å gi vekta sommerferie nå, skal ikke skeie helt ut men det blir alikevel litt økning i kaber i forhold til "normalen"...:rolleyes:
I helga har jeg vært bortreist i bryllup og da ble det "mye" feil mat og jeg sitter her da med mageondt og akutte do-besøk. :eek: Det blir lenge til neste gang jeg spiser høy karbo....:p

mossa
06-07-09, 10:42
Da ble det noen gram ned på meg også etter en uke med karbomat! ;)
Fornøyd så langt.
Skulle egentlig ikke veid meg, men fristelsen ble for stor!!

janne87
09-07-09, 14:45
hei alle sammen!:)

er helt ny på forumet her, så prøver å finne ut av hvordan ting fungerer her.

det er så gøy å sitte å lese her. dere er jo såå flinke alle sammen!;)
begynnte 7 mai, og har nå gått ned 12 kg, og er veldig fornøyd med det.

har til nå sprukket 3 ganger. åssen går det med dere? klarer dere å la være?

Jente 1980
09-07-09, 15:58

Gu så mye du har tatt av!! Jeg jubler over et vekttap på 7,4 kg siden 29 april, viss vekta her jeg er på ferie er riktig... Kjempebra!!! Hva veide du da du startet?

Jeg har ikke sprukket noen ganger, men har gått litt over 15 g karber per dag nå i sommerferien uten at jeg har talt. Tok meg feks en stk nugget idag... Er ikke så "nazi" som til vanlig nå.

mossa
09-07-09, 15:59

Velkommen. ;)
Greit å være på et forum å få mat tips og støtte.....

12 kg siden 7. mai, det var da mye også det da :eek:

jeg har i alle fall ingen problemer med å la være karber.... Svært fornøy med maten og metthetsfølelsen jeg får av den jeg :cool:

janne87
10-07-09, 00:40
takk takk:D

syns det var ille når jeg var i bryllup. hadde bare gått på kuren 2 uker. det var hardt:o
men går veldig greit. har vært heldig med at vekttapet ikke har stoppet de 3 gangene jeg har sprukket da:)

ja, jeg må si jeg har fått utrolig mange gode tips her inne. så mye som jeg egentlig ikke har tenkt på. så takk:D

birk
10-07-09, 10:08
Har hatt noen sprekker nå jeg, er vanskelig i disse sommertider hvor det er så mye fristelser og sosiale eventer. Men så lenge jeg for det meste holder meg til rett mat så kan det vel ikke være så ille det... eller...
Er så bestemt på å vekk de ekstrakiloene at jeg tyr til alle midler nå. Har begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. I går ble jeg målt og veid på Bailine. Til min store overraskelse hadde jeg gått ned nesten 2 kilo og inn 25 cm siden jeg startet der for litt over to uker siden. Ble så glad:D.
Nå er det like før sommerferie og tid for rolige dager med hagearbeid og gode sunne måltider laget uten hverdagsstress. Det blir så bra så.
God sommer alle sammen:)

Carisma
10-07-09, 10:12
tar 30-days tabeletter
Å, 30-days funker? På meg var de en partystopper av dimensjoner.

men husk at raskt ikke alltid er best, kroppen skal venne seg til å være slank osgå :ja: eller risikerer du bare å gå opp igjen med en gang du roer ned tempoet... :o
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811&highlight=slankestress

janne87
10-07-09, 11:02
Har hatt noen sprekker nå jeg, er vanskelig i disse sommertider hvor det er så mye fristelser og sosiale eventer. Men så lenge jeg for det meste holder meg til rett mat så kan det vel ikke være så ille det... eller...
Er så bestemt på å vekk de ekstrakiloene at jeg tyr til alle midler nå. Har begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. I går ble jeg målt og veid på Bailine. Til min store overraskelse hadde jeg gått ned nesten 2 kilo og inn 25 cm siden jeg startet der for litt over to uker siden. Ble så glad:D.
Nå er det like før sommerferie og tid for rolige dager med hagearbeid og gode sunne måltider laget uten hverdagsstress. Det blir så bra så.
God sommer alle sammen:)

det er jo helt utrolig bra. 25 cm er mye! kjempebra! tror ikke det er så farlig å sprekke, bare en ikke gjør det hver dag:) eller?

mossa
10-07-09, 12:08
[/quote]begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. [/quote]
Hvordan går det nå med cellsonix? Gått inn mye eller stagnerer det?
Finner ikke noe sånt i Jessheim området :( Lyst til å prøve det jeg også!!!

Monicah
10-07-09, 12:58
hei og hå!
eg begynte på ketolyse ca 20.april sammen med dei som starta tråden her. eg ga opp etter et par veke. no er eg tilbake og skal gjere et nytt forsøk! ser at det er mange her som har hatt store vekttap og eg blir virkelig motivert til å prøve igjen når eg ser kor bra det går med dere! skal ha veiedag på mandager tenke eg... så får eg bare hoppe i det å sjå kordan det går denne gangen:)

janne87
10-07-09, 15:28
hei og hå!
eg begynte på ketolyse ca 20.april sammen med dei som starta tråden her. eg ga opp etter et par veke. no er eg tilbake og skal gjere et nytt forsøk! ser at det er mange her som har hatt store vekttap og eg blir virkelig motivert til å prøve igjen når eg ser kor bra det går med dere! skal ha veiedag på mandager tenke eg... så får eg bare hoppe i det å sjå kordan det går denne gangen:)

syns jeg du skulle gjøre=) det er så gøy, når enn får resultater!:D
men du må virkelig gå inn for det. for det er mange fristelser der ute..
du klarer det hvis du vil!:)

Monicah
10-07-09, 15:43
mange fristelser ja! det er det ikkje tvil om! ja en kan ikkje gå på ketolyse sånn halvhjertet for då går det no skeis uansett!
ja gleder meg til å få resultater! eg tenke som så at mat er ikkje alt her i verden. så lenge en får i seg mat til å klare seg gjennom dagen så burde det gå bra. må ikkje for alt i verden være karbo en stappa i seg! men lettere sagt enn gjort så klart:)

birk
10-07-09, 17:01
Å, 30-days funker? På meg var de en partystopper av dimensjoner.

men husk at raskt ikke alltid er best, kroppen skal venne seg til å være slank osgå :ja: eller risikerer du bare å gå opp igjen med en gang du roer ned tempoet... :o
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811&highlight=slankestress

Vet ikke om det funker med 30-days...har jo så mye på gang i samme tid, men merket noe endring med det samme jeg begynte på dem. Grunnen til at jeg prøver så mange hjelpemidler er at det har stagnert helt i laaang tid... snakker måned uten nedgang. Men nå viste jo målene på bailine at det ikke bare er vekta man skal se på. :o
Den tråden du la inn har jeg lest, og den anbefaler jeg alle å lese...trengte lese den når jeg var som mest oppgitt:)

birk
10-07-09, 17:05
begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. [/quote]
Hvordan går det nå med cellsonix? Gått inn mye eller stagnerer det?
Finner ikke noe sånt i Jessheim området :( Lyst til å prøve det jeg også!!![/quote]

Synes det funker bra, har ikke stagnert. Neste mandag blir siste gang jeg skal dit på en stund og da ska jeg få de til å måle. Nå har jeg jo målt meg på bailine, men de tar målene på forskjellig måte så det blir ikke samme resultatet. Er nå spent i alle fall og jeg skal rapportere etterpå. Synd dere ikke har sånt der du bor...kanskje du skulle startet med det selv da...:D

birk
10-07-09, 17:10
det er jo helt utrolig bra. 25 cm er mye! kjempebra! tror ikke det er så farlig å sprekke, bare en ikke gjør det hver dag:) eller?

Nei sprekk hver dag er vel ikke særlig bra:o
Men lurer nå litt på om kanskje bør være forsiktig med fettet innen man kommer inn i ketose igjen etter en sprekk.:confused: Var veldig nøye med å ikke komme ut av ketose i begynnelsen men det begynner å bi litt slakk i tøylene her nå...litt for lite nøye nå føler jeg

janne87
10-07-09, 17:26
Nei sprekk hver dag er vel ikke særlig bra:o
Men lurer nå litt på om kanskje bør være forsiktig med fettet innen man kommer inn i ketose igjen etter en sprekk.:confused: Var veldig nøye med å ikke komme ut av ketose i begynnelsen men det begynner å bi litt slakk i tøylene her nå...litt for lite nøye nå føler jeg

de første 2 ukene er det visst veldig viktig å være nøye. leste det i boka hvertfall... er vel kanskje det som har reddet meg når jeg har sprukket, at det har gått lang tid mellom hver gang. jeg er veldig konsekvent på meg selv dagen etter, hvis jeg har sprukket...
er fort gjort å sprekke igjen dagen etterpå syns jeg.
men tror også det at noen tåler karbene litt bedere enn andre.. virker hvertfall slik på meg. :)

mossa
11-07-09, 12:40
Synd dere ikke har sånt der du bor...kanskje du skulle startet med det selv da...:D

Kanskje det du....En forettnings idé :D

Hapylady
13-07-09, 10:39
Nå har jeg hatt en skikkelig sprekk. Den første siden jeg startet. Den var planlagt da :). Vært på ferie og har koset meg skikkelig med fy-ting :D. Potetgull, pizza, vin, sjokolade og bittelitt pommesfrites. Hadde så dårlig samvittighet så fy. Merkelig hvordan man føler seg når man gjør noe "galt":). Gått opp 1.3 kg, men synes faktisk ikke det var så ille på 5 dager. Spiste ikke voldsomt mye av det gale, men noe ble det. Nå er det på ketolysevogna igjen og forhåpentligvis går jeg de ned fort igjen.

mossa
13-07-09, 11:26
Velkommen tilbake Monicah. ;) Stå på, det virker.

Happylady...jeg hadde en utskeielses uke, hvor jeg gikk opp ca 1,5 kg, tro meg, det tar ca en uke med streng ketokost, før du er der du var, så følger ytterligere vekttap ;) Ingen stor ståhei for å leve litt innimellom...Og det må vi jo....Av og til blir det alkohyler og av og til festmat, sånn er livet, det er "bare" til hverdags vi lever karbofritt. Små utskeielser på et måltid eller en dag i ny og ne, tåler vi!!!

Hadde bukse prøve dag igjen, fra den tiden jeg var naturlig slank.( en svunnen tid) Bruker de som mal, siden jeg ikke har målt meg... Nå har jeg virkelig gått inn!!! Forbanner meg selv av og til, fordi jeg ikke tok fram målebåndet, men klær er en ok trøst :cool:

Snart kan jeg hoppe i mine gamle klær.....Strammer selvfølgelig litt, men er på rett vei...For noen mnd. siden gikk de opp til litt over knærne. :D hahahah Nå strammer de litt over magen, som snart er borte??? Helt utrolig! Sånn kan jeg faktisk leve. Ingen oppblåst og ugrei mage, masse energi og slank ;)

Får familiebesøk på onsdag, skal spise min vandlige kost, men lavkarbo øl og vin , det blir det. Sikkert en cognac eller to også.....Blir spennende å se hvor mye jeg går opp på noen dager......

Hapylady
13-07-09, 12:05
Takk for det :). Høres jo bra ut. Hvis det går bort såpass fort skal jeg være kjempefornøyd. Og hvis man går ennå mer ned etter det - ennå bedre:D.
Høres jo ut som du har klart deg kjempebra. :) Moro å se at det faktisk er mulig å komme inn i klærne sine igjen. Gratulerer. Må være en fantastisk følelse:).

mossa
14-07-09, 10:00
Jess!!! Nå er jeg under første "kneik" kun 12,5 kg igjen :D Dæsken æ e fornøyd ja!!!

birk
14-07-09, 12:04
Jess!!! Nå er jeg under første "kneik" kun 12,5 kg igjen :D Dæsken æ e fornøyd ja!!!

Så bra da:) Er så deilig å kommer over kneika.
Nå har jeg vært på siste time foreløpig med cellsonix. Hadde gått inn 8 cm (hun målte flere ganger for hun trodde det ikke selv:D). Men det er vel flere årsaker enn cellsonixen til at jeg har gått inn de centimetra:rolleyes:. Er nå glad for at det går inn i alle fall:D

mossa
14-07-09, 12:10
Så bra!!!! Gratulerer!!!
Sikkert en kombinasjon, men det hjelper tydeligvis!!!
Var det 8 cm på en plass ( magen) eller 8 cm rundt hele??
Må få prøv dette jeg også:)

birk
14-07-09, 12:19
Så bra!!!! Gratulerer!!!
Sikkert en kombinasjon, men det hjelper tydeligvis!!!
Var det 8 cm på en plass ( magen) eller 8 cm rundt hele??
Må få prøv dette jeg også:)

Det var bare rundt magen. Til begges ergelse hadde vi glemt å ta mål av lårene, så det fikk vi ikke sett.
Skal ta en ny runde på neste lønning, og da blir det cellulittene på lårene jeg håper blir mindre:p

janne87
14-07-09, 13:05
kan jeg tørre å spørre hva cellonix er for noe?:o

åpen for å teste det meste:) 8 cm er jo bare utrolig bra! du er flink!

er selv veldig fornøyd om dagene. alle buksene mine passer igjen (etter 1 og et halvt år i alladin bukser), en er til og med for stor:)
gått ned 60 cm til sammen. og enda 600g ned på vekta! dette er gøy!:D

Hapylady
17-07-09, 08:43
Da var det veiedag igjen. Ned det jeg la på meg med karboutskeielsen og ned 200 gram ekstra. Det var deilig :).

mossa
20-07-09, 10:02
Nå har jeg skeiet ut, litt potetsalat til grillmaten, en pizza, masse lavkarbo øl og cognac, to is..... Men i morrest var jeg det sammme som jeg var før denne planlagte utskeielsen:confused: Skjønner ikke noe jeg.... Og i går måtte jeg lage et nytt hakk i beltet mitt :D Nå er det streng ketokost igjen, ingen planlagte dager på en stund.....
Må ha gått inn rundt 12 cm midt på magen og rundt 6 nederst på magen. Det begynner å hkelpe nå og motivasjonen er på topp!!!!;)

birk
20-07-09, 19:09
Nå er første uke av ferien gått og den har vært kun utskeielse hele veien. Men nå er det ny frisk og stram line. Hadde ikke så godt av ta sommerdag, ble bare mer og mer av dem og jeg regner med at resultatet av det er vektoppgang...tørr ikke veie meg ennå da, tror det bare blir nedtur.

mossa
22-07-09, 11:45
Får utrolig vondt i magen av magnesiums tabl. jeg spiser. skikelig mageknipe, ikke diaré, men litt løs avføring i mengder! :eek:
Er det noen andre som har slik erfaring?
Kanskje en annen type magnesium tbl. er bedre for magen enn den fra ketolysekuren?
Skal hoppe over kvelden og se i morgen....Vurderer å ta en annen hver dag for å se om det blir bedre!
Har fått noen svette / hetetokter som ikke ligner noe, hatt de en god stund nå :D Tror ikke det er hormonelt altså! :DTror det kommer fra fettforbrenningen....Noen andre?

mossa
24-07-09, 19:22
Any one??? :hylgrine: Jeg svetter som en gris!:confused: har nå kutta ut Magnesium i 3 dager og i morgen dropper jeg sellen og zink for å se om det har noen innvirkning.

Jente 1980
24-07-09, 22:45
Får utrolig vondt i magen av magnesiums tabl. jeg spiser. skikelig mageknipe, ikke diaré, men litt løs avføring i mengder! :eek:
Er det noen andre som har slik erfaring?
Kanskje en annen type magnesium tbl. er bedre for magen enn den fra ketolysekuren?
Skal hoppe over kvelden og se i morgen....Vurderer å ta en annen hver dag for å se om det blir bedre!
Har fått noen svette / hetetokter som ikke ligner noe, hatt de en god stund nå :D Tror ikke det er hormonelt altså! :DTror det kommer fra fettforbrenningen....Noen andre?

Har ikke merket noe til vondt imagen av magnesiumen... Men magnesiumen kan du vel strengt tatt kutte ut. Den er mest for å hindre urolige bein... Men det skal nevnes at magnesium sørger for at kroppen opptar kalcium bedre:)

Svette/hetetoktene er helt normalt å ha! Jeg har også perioder hvor jeg blir vanvittig varm, det tyder på at dette funker og at du er i ketose:-))) Så det er nok iiiingenting å bekymre seg for! Du får bare sørge for å drikke mye vann (noe du sikkert er flink til allerede!);)

Sunfrid
27-07-09, 13:46
Hallo på dere alle.

Jeg har hatt 14 dager FERIE, spist alt jeg har kommet over (nesten)....
Og det har straffet seg, oppblåst, kvalm, uvel m.m og ikke minst gått opp i vekt. Men i dag er jeg tilbake med nytt mot.

Gøy å se at dere er standhaftige og hvilke resultater dere har oppnådd, bøyer meg i støvet... Jeg må henge meg på å bruke forumet mye fremover skjønner jeg.

Snakkes...
:ja:

mossa
01-08-09, 11:19
Da var ferie del 2 over :eek: Gått opp nesten 3 kg!! Men hva skal man si.....ikke lett å være stanhaftig når man stadig er på farten altså :( Men jeg vet jo hva som hjelper, så nå er det på igjen. Regner med de første 2 går av etter en uke, som tidligere, så får jeg slite med resten....Men nå er det slutt altså, går ikke å ta ett skritt fram og to tilbake i lengden.......

NB:hetetoktene forsvant med karbo mat :D

Hapylady
02-08-09, 09:29
Jeg har også gått opp 2 kg:( nå i ferien. Men men. Da er vi flere som får komme tilbake til "hverdagen" igjen og stå på:). Er også lei et skritt fram og to tilbake - så nå er det nok.....
Endelig begynner også aktiv på dagtid i morgen, så da er det avgårde og prøve å trene litt. DET er lenge siden jeg har gjort/klart dessverre, men nå er det å prøve igjen. Enkel sykling, afrikansk dans og mage/rygg på tapetet:).

Jente 1980
03-08-09, 18:09
Jeg gikk opp 2.6 kg iløpet av 3-4 godværsdager her hjemme pga litt lavkarbokake og frukt (!),det er skummelt med gode naboer!!! Heldigvis er jeg tilbake der jeg skal være nå, og ytterligere 100 g ned... (enda jeg venter mensen! Så det går rette veien!!!)

Sunfrid
05-08-09, 19:49
HJELP !!

Fy som jeg sliter med å komme igang igjen... Dette er ikke gøy, starter så fint til frokost også kommer lunsjen og da går det til..:realmad:.. med alt. Det hjelper heller ikke at husbonden ikke har skjønt at dette er noe jeg TROR på.
Har klart meg bra i dag så langt... Er gressenke i dag, så tror kanskje dette er dagen å komme igang igjen.

birk
06-08-09, 08:58
Du er ikke alene med å slite Sunfrid. Kommer heller ikke ordentlig i gang jeg heller, blir så ekstra vanskelig når det er sommer og man vil kose seg sammen med alle andre i finværet. Tenker at det blir bedre om litt når høsten kommer. Så får det bare være litt sommerferie nå. Må kanskje sette en ny dato for å bestemme seg skikkelig... kanskje det kan funke:P

Sunfrid
06-08-09, 09:30
Jeg kom meg gjennom gårsdagen.... Det ble lite mat men mye væske (det er bare fy mat som frister). Håper dagen i dag skal gli litt bedre...

Det kan nok, som du skriver birk, være at om man setter seg en dato og motiverer seg for den, at det kan hjelpe. Jeg føler litt at det er bare å komme igang 2-3 dager, så er jeg på gli...

mossa
06-08-09, 11:38
Ikke gi opp sunnfrid, kjør løpet ditt!!! :cool:

Jeg er straks tilbake der jeg var før ferie del 2 :) Mensen i anløp, så jeg regner med at det er veldig positivt reslutat når nok en uke er omme. ;) Da blir det å komme over neste kneik, etter 4 kg. Har noen kg grenser som jeg ikke har kommet over før. Når sant skal sies, så har jeg vel bare prøvd å slanke meg seriøst, med Grete Rhode, kun en gang før, men har innimellom vært bevist på hva jeg spiser og kutta ned på karbohydrater, uten det store resultatet / innsattsen.
På Grete Rhode, gikke jeg ned kun 5 kg og stagnerte der....Og da gav jeg opp!!! Og gikk opp mer enn de 5 kg jeg tok av!!!!! Dette fungerer bedre, selv om jeg ikke kan unne meg mye mat med karbh. så ser jeg reusultater og det gir pågangsmot!
Skal tørke støvet av en tilnærmert ubrukt trimmsykkel jeg har stående og bruke den i tillegg til mine gåturer. Har prolaps i ryggen, så utskeielser i form av bevegelse, begrenser seg til gåing og ting som ikke innebærer bøying, hoppin, løping eller noe som gir smerter... Skal svette 20-30 min forran tv-en som jeg alikevel ser på!! Nå skal fettet få flere bein å gå på! :D
Lykke til med fettforbrenningen til alle!:)

kelin
07-08-09, 15:48
Hei og god helg til dere april-startere.

Jeg har nå gått ned 17.2 kg siden 24. april og er strålende fornøyd. Jeg hadde ei uke med total utskeielse nå i ferien min og raste opp nesten 3 kg. Heldigvis gikk de av igjen etter ei uke med streng spising. Jeg merker at jeg sliter med å legge vekk collett-sjokoladen og tar meg noen ruter hver dag. Men men....

Jeg er bare så stolt :-)

Sunfrid
07-08-09, 16:59

Fy flate og gratulerer. Du har all grunn til å være stolt...

Hapylady
08-08-09, 14:46

Det er jo bare knallbra. Gratulerer såååååå mye. Du har all grunn til å være stolt.
Håper vi andre kommer etter etterhvert :).

kelin
08-08-09, 21:08
Det er jo bare knallbra. Gratulerer såååååå mye. Du har all grunn til å være stolt.
Håper vi andre kommer etter etterhvert :).

Hadde du tatt av 17.2 så hadde du jo vært under målet ditt :-) Jeg startet på hele 110. Gleder meg til fortsettelsen :-)

Hapylady
13-08-09, 10:50
Du har vært kjempeflink:). Artig når det virkelig funker.

Jeg har stått stille en stund og faktisk også gått litt opp, men i dag så hadde jeg endelig gått nedover igjen :D. Minus 0,5 kg på noen få dager. Deilig :).

mossa
13-08-09, 20:43
Du verden over 17 kg !!! Grattis ;)
her går det smått, følger kuren min jeg, men har vel kommet på et lite platå eller noe da.....Må begynne å bevege meg litt mer i tillegg tror jeg...Skal i alle fall ikke gi opp! Har tatt kropsbilde av meg fra før jeg startet og en gang pr mnd. Fy flate for en stor forskjell på min få kg! :eek: Så gravid ut på bilde en, nå ser man konturene av midjen og magemuskler :o
Men det er laaangt i fra noe vakkert syn...enda :rolleyes:
Står ved samme vegg i samme stilling i samme truse :D Hver gang. Tar ikke bildet selv altså, får hjelp til den biten.....

Jente 1980
16-08-09, 16:04

Jeg har nå gått ned 17.2 kg siden 24. april og er strålende fornøyd. Jeg hadde ei uke med total utskeielse nå i ferien min og raste opp nesten 3 kg. Heldigvis gikk de av igjen etter ei uke med streng spising. Jeg merker at jeg sliter med å legge vekk collett-sjokoladen og tar meg noen ruter hver dag. Men men....

Det er jo HELT SINNSYKT bra!! Gratulerer! Var overlykkelig selv imorgest da vekta hadde gått ned med 600 g til, og den har stått i ro i ca 3 uker nå... Hehe... 9,4 kg på meg om jeg ikke husker feil! Så vi er sannelig forskjellige!

Sunfrid
18-08-09, 10:33
Var overlykkelig selv imorgest da vekta hadde gått ned med 600 g til, og den har stått i ro i ca 3 uker nå... Hehe... 9,4 kg på meg om jeg ikke husker feil! Så vi er sannelig forskjellige!

All nedgang er positivt... Gratulerer! Selv så står jeg litt på stedet hvil, har kommet godt i gang etter en litt utsvevende ferie, men mangler fortsatt 1 kilo for å nå "før ferien" vekt. Har stått helt stille den siste uka så jeg håper på et brått og plutselig tap.....
Ha en fin dag allesammen :ja:

Jente 1980
21-08-09, 23:18
All nedgang er positivt... Gratulerer! Selv så står jeg litt på stedet hvil, har kommet godt i gang etter en litt utsvevende ferie, men mangler fortsatt 1 kilo for å nå "før ferien" vekt. Har stått helt stille den siste uka så jeg håper på et brått og plutselig tap.....
Ha en fin dag allesammen :ja:

Takk for oppmuntring da!! Joda, all nedgang er bra! og det går jo tross alt den riktige veien. Gir meg ikke. Men er ikke så veldig nøye med karbene, så det kan jo være forklaringen på at det går litt tregt. Selv om det har gått sakte men sikkert med meg hele veien. Selv med 15 g karber om dagen! Bare jeg til syvende og sist når målet, så er det ikke så nøye hvor mange mnd det tar, bare dagen kommer!!:p

Hapylady
27-08-09, 07:49
Jippiii. Nå har jeg gått ned 0.9 kg til. Endelig skjer det ting her.:D
Har kanskje noe med at jeg også misforsto sukkerarter og sukkeralkoholer:o. Har også vært dårlig, men har prøvd å spise allikevel. Håper det nå har sluppet taket og jeg går noen kg ned igjen :).

kelin
27-08-09, 08:58
Så bra :-) Supert. Her vil jeg nok gå ned ufrivillig noen gram. Har fått influensa og 39,4 i feber. Matlysten er helt borte.

Sukkeralkoholer og sukkerarter bør ikke misforstås nei.

Hapylady
27-08-09, 10:56
Så bra :-) Supert. Her vil jeg nok gå ned ufrivillig noen gram. Har fått influensa og 39,4 i feber. Matlysten er helt borte.

Sukkeralkoholer og sukkerarter bør ikke misforstås nei.

Huffda. Ønsker deg riktig god bedring. Håper du blir fort frisk.
Nei, det er helt klart at det ikke bør misforstås :). Men men. Nå har jeg iallefall lært - om enn på den litt harde måten:D.

kelin
28-08-09, 07:38
Joda da har jeg ikke fått i meg mat på nesten to døgn. Spiste karbomat i går og bøttet innpå med melk - nesquick. Hostet til jeg spøy. 39,6 i feber og bronkitt. Kroppen verker virkelig. *sutre*. Nettopp begynt på ny jobb i barnehage. Ikke noe kjekk start akkurat. Gleder meg til å bli frisk og til å bli kjent med de nye barna.

Sunfrid
28-08-09, 09:09
Joda da har jeg ikke fått i meg mat på nesten to døgn. Spiste karbomat i går og bøttet innpå med melk - nesquick. Hostet til jeg spøy. 39,6 i feber og bronkitt. Kroppen verker virkelig. *sutre*. Nettopp begynt på ny jobb i barnehage. Ikke noe kjekk start akkurat. Gleder meg til å bli frisk og til å bli kjent med de nye barna.

GOD BEDRING :klem:

Rapport fra meg er at det står fortsatt ganske så stille, må prøve å spise litt mer noen dager å se om det hjelper :rolleyes:

mossa
30-08-09, 21:00
Hei alle sammen :)
Hvordan går det med dere, fortsat nedgang i vekt?
jeg har en mini pause fra ketolyse, gått ned 8 kg på det og skal nå prøve en liten periode med litt mer karbo. Spiser f.eks knekkebrød , men ikke potet, pasta og ris....Kutter selvfølgelig på fettet og teller kcal. :o Skal se hvordan det går og om det går rett vei. Om ikke, så er det rett på ketokost igjen!!!
:cool:

Sunfrid
31-08-09, 08:13
OH YEH...

Nå skjer det endelig noe, jeg har kuttet ut nøtter og fløte og vips så har vekta gått ned 1 kg på 1 uke. Meget fornøyd akkurat nå :stortsmil

mossa
31-08-09, 10:48
Grattis Sunnfrid!!:)
Spist for mye fett du da? Jeg klarte ikke nå opp til det jeg skulle, ser det nå at jeg har spist alt for magert. Kanskje i min neste periode om det ikke funker med egenkomponert lavkarbo kur! Har gått ned noen 100 gram da, så jeg tor dette fungerer for meg også :D

Sunfrid
31-08-09, 12:07
Hei Mossa, lenge siden sist...
Håper du blir å finne her inne selvom du velger en litt annen vri på lavkarbo kosten... :ja: Selv synes jeg det er ganske greit uten brød, poteter, ris osv i hverdagen, men savner nystekte rundstykker til helgefrokosten. Men de gangene jeg har falt for fristelsen får jeg noe så fryktelig vondt i magen....:eek:
Vi får satse på et opplegg som funker og som vi kan leve med. Det er ikke nødvendigvis så viktig hvor mye en går ned, men at man går ned... tenker nå jeg :)

Jeg har fått time 10. sept til en ankeloperasjon og da blir jeg gående med gips i 12 uker. Og da blir det spennende å følge vekta for jeg blir ikke den som løper mest rundt da (ikke at jeg løper så mye nå heller men....). Så hvis du ser en godt overvektig, krykkegående frue i sin beste alder i Jessheim området vet du hvem det er....

mossa
31-08-09, 13:22
Ja jeg blir her inne:) Finner utrolig støtte og motivasjon med dette forumet! Kanskje litt konkuranse? Ikke vet jeg, men jeg skal bli her til alle andre er forsvunnet :D Detter er jo livstil omlegging, ikke bare en kur, sånn i lengden! Slitsomt å telle kcal, men jeg kommer nok inni ca mål på det også etter hvert....

Skal se etter en lett overvektig kvinne i sin beste alder, på krykker jeg ;)
Vi bor jo ikke såååå langt unna hverandre da...Men jeg kan vel ikke be med deg på en tur nå som du skal operere! ;) alvorlig eller?

Hapylady
02-09-09, 08:06
Håper det går bra med den nye karbokuren din mossa :). Godt at du blir igjen her inne.
Gikk på vekta i dag jeg, og har gått ned 0,8 kg til siden fredag. Superdeilig:D. Dette er moro.

Sunfrid
03-09-09, 14:51
Skal se etter en lett overvektig kvinne i sin beste alder, på krykker jeg ;)
Vi bor jo ikke såååå langt unna hverandre da...Men jeg kan vel ikke be med deg på en tur nå som du skal operere! ;) alvorlig eller?

Beklager sent svar...:p mye som skjer om dagen. Neida det er ikke noe alvorlig, jeg ødela/knuste ankelen for 20 år siden :eek: (HJELP! jeg begynner å bli gammel). Så ble den avstivet for 15 år siden pga smerter, men nå har jeg slitt ut neste rad med ledd og har mye smerter ved belastning, så nå blir jeg uten (total avstivning) ankel på venstre bein. Men forhåpentlig også uten smerter.... Det eneste som hjelper er kanskje trebein fra kneet og opp, eller.....:rodme:

mossa
03-09-09, 14:55
Avstive , kneet også? :eek: helt stiv fort du da? Hjelper sikkert med en lettere kropp, selv om det sikkert ikke er årsaken til problemet :) Håper du slipper mer smerter i alle fall...

mossa
03-09-09, 14:57
Håper det går bra med den nye karbokuren din mossa :). Godt at du blir igjen her inne.
Gikk på vekta i dag jeg, og har gått ned 0,8 kg til siden fredag. Superdeilig:D. Dette er moro.
Grattis ! Fint at du endelig knekte koden for nedgang! du sto jo omtrent stille før ferien, om jeg ikke husker feil!! Tatt igjen meg du :eek:
Min vekt går vel rett vei den også nå etter stabilisering på ny kost. Men du dæv..... så vondt jeg har i magen! LUFT SLOTT der inne :D Går vel over snart....

Sunfrid
03-09-09, 15:01
Slipp det løs Mossa, som en av mine venninner sier det er umulig å holde på det man ikke har i henda.
Og nei kneet skal de ikke røre det holder med ankelen, men med trebein fra kneet og opp blir jeg som knerten...he-he

mossa
03-09-09, 15:04
Slipp det løs Mossa, som en av mine venninner sier det er umulig å holde på det man ikke har i henda.
:D Hahahahhahah den va go!!

Hapylady
04-09-09, 07:18
Grattis ! Fint at du endelig knekte koden for nedgang! du sto jo omtrent stille før ferien, om jeg ikke husker feil!! Tatt igjen meg du :eek:
Min vekt går vel rett vei den også nå etter stabilisering på ny kost. Men du dæv..... så vondt jeg har i magen! LUFT SLOTT der inne :D Går vel over snart....

Ja, endelig:D. Jeg sto stille lenge og var temmelig fortvilet ja. Har gått ned litt til denne uken, så det ble 1 kg denne uka også. Nå har jeg 0,9 kg igjen til jeg har nådd mitt andre delmål:D:D:D.
Kjempefint at det fungerer på lavkarbo også mossa. Da vet jeg jo at det kan man leve fint på etter kuren uten å gå opp. Håper mageproblemene dine går over snart.
Ønsker alle en riktig god helg:).

mossa
08-09-09, 10:09
Jo da, er litt ned nå og så, men jeg synes det går smått jeg. Forventer liksom minimumm 1 kg u uka, men får nøye meg med mine 0,5 :(
Herregud det går da rett veien da, så jeg skal ikke klage :D
Spiser rundt mellom 1300-1600 kcal om dagen og de har jeg "nøye" regnert ut etter Grete Rhode prinsippet. Ligger fra 600 kcal under det som er mitt hvilestoffskifte.
Fant fram trimsykkelen i går og sykklet 1,1mil ( sår i rumpa) + min daglige gå tur, så om dette ikke hjelper nå, så er det noe alvorlig feil!! ( må ha noe å skylde på) ;)

mossa
08-09-09, 12:05
Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk gått ned godt og vel 13 kg siden jul.....:D ( motiverer meg selv) de første ved å kutte ned på sukker 8,5 på ketolyse og nå da lavkarbo! Sletts ikke så værst!:)
har som langsiktig mål å bli ferdig til jul, så ett år da på totalt 24 kg, et sundt mål det? Det ser ut som det er 2 kg pr mnd, men det er det ikke da, noen uker mer, sånn i starten, jeg gikk ned mye på starten av hver kur, untatt denne siste, resten litt under 1 kg i uka. Så er det en del planlagte sprekker innimellom, hvor jeg absolutt ikke har tenkt på karbo eller fett!!!....me får sjå te jul ;)

Har lest litt om "fett blokkere" Alli, som er reseptfrie nå. Hindrer 1/3 av fettet å bli tatt opp og det kommer ut i avføringen. IKKE NOE FOR DERE PÅ KETOLYSE!!! Spiser man fett, får man fett diaré. Som antabus til en alkoholiker.:) Er det noen som har brukt ALLI og kan dele erfaring før jeg går å kjøper det?

Carisma
08-09-09, 12:51
Er det noen som har brukt ALLI og kan dele erfaring før jeg går å kjøper det?
Jeg trodde Alli var trukket tilbake? Har hvertfall vært snakk om at den skal det pga at den ga alvorlige leverskader. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/slankepillen-alli-kan-gi-leverskader-2883853.html

mossa
08-09-09, 13:03
Ups!! Tror jeg venter med det innkjøpet før jeg evt vet mer....:eek: Har jo bare en lever og den bør være frisk :)

mossa
13-09-09, 23:41
Hallo......hører ekko her inne jeg??? Er det ingen igjen her? :( Ikke så ofte lengere kanskje???:o

Sunfrid
14-09-09, 07:48
Hei og hå....

Kom hjem i går etter 3 døgn på Ahus og var på vekta nå, jeg veier 300 gram mindre med gips enn forrige mandag.... :) Ellers er formen litt opp og ned, har vært igjennom en ganske stor operasjon og har en del smerter. Men vondt skal vondt fordrive.
Fikk ikke lavkarbo mat på sykehuset men har ikke hatt den største matlysta så matinntaket har vært så som så. Nå fremover får jeg se hvordan mat stellet blir, det blir husbonden som står for matlaginga en tid fremover.

mossa
15-09-09, 10:49
God bedring Sunnfrid!!
Ikke lett å skulel ned i vekt når man er stol bunden.... ;)
jeg skal i alle fall over på ketolyse igjen. dette egne komp. lavkarbo, går ikke veien for meg :( Alt for lett å skli ut, må nok vente til jeg skal holde vekten, det er godt nok til det!
Så nå er det kostholdsendring igjen....

Sunfrid
15-09-09, 11:06
Godt å ha deg "tilbake", Mossa. Vi får holde ut og ta den nedgangen som er ment for oss. Også tenker jeg at om det ikke går så himla raskt så går det ihvertfall rette veien. :)

Sunfrid
21-09-09, 11:34
Var på vekta i dag og den står stille, men som forholdsvis nyoperert og ganske stille sittende er jeg fornøyd. Har ikke spist helt lavkarbo heller siden det er husbonden som står for matlaginga om dagen. Men formen stiger raskt og jeg regner med å lage noe mat selv denne uka.....

mossa
21-09-09, 12:08
Det er bra sunnfrid. Stå på!!!
greit å kunne få laget sin egen mat da :) Skal se du får piffen igjen....

jeg står også stille nå, men mistenker at jeg spiser for lite selv om jeg spiser ofte og drikker mye vann. Så denne uka skal jeg slenge på et lite måltid....
Har holdt meg på 1100-1600 kcal, det skulle gitt nedgang, tenkte jeg, med små måltider fordelt på absolutt hele dagen. ( herbalife shake)og vandlig middager, men nei!!!!:eek:
Hvilestoffskiftet mitt med trim sier fra 2000-2300 kcal for å holde vekten, så normalt skulle jeg gått ned en del på rundt 1500 kcal om dagen.....
Noen erfaringer?
Er fortsatt på egen komp. Bare som en katalysator, trodde jeg :rolleyes:

Sunfrid
21-09-09, 13:31
Tja, mossa, jeg vet ikke... men min erfaring fra Grethe Roede kurs var at om jeg spiste for lite, satte kroppen igang sin egen sparekampanje og jeg gikk opp i vekt med 950-1000 kalorier pr dag. Mulig du må ganske nærme dagsbehovet....:)

mossa
21-09-09, 21:54
ja jeg tenker det samme selv også....
Skal legge inn en eller to små måltider til per dag denne uken, så får vi se :)

Går det bedre med foten din nå da eller lever du i et smertehelvete? :o

Sunfrid
22-09-09, 07:40
Håper det ordner seg med matinntaket, mossa.
Jeg og foten har det bra etter forholdene, mister ofte følelsen i to tær så mulig gipsen er litt stram. Ellers har jeg mindre smerter nå enn tidligere, om dette skyldes inngrepet eller null belastning vites ikke foreløpig. Men jeg er fornøyd og i dag skal jeg reise ned til Skedsmo på kurs, går på regnskapskurs 4 dager i uka og føler jeg må komme igang, selvom jeg har lest endel hjemme....:)

mossa
22-09-09, 10:35
Det er bra Sunnfrid. Får håpe at det er operasjonen som var vellykket :)
Lykke til på kurs!!