View Full Version : Kylling!?

biggbrown
21-04-09, 17:05
Hjelp! Har spist en hel kylling i dag med nesten helt uten skinn... Men aner ikke hvor mange KJ jeg har fått i meg!? noen som kan hjelpe meg? :D hadde satt stor pris på svar!:)

Bee
21-04-09, 17:07
Er det bare den kyllingen du har spist? Og er det antall karbohydrater du lurer på?

Det er ingen karborhydrater i kylling. Og hvorfor spiser du ikke skinnet?
Har du ikke spist noen form for grønnsaker eller fett?

biggbrown
21-04-09, 17:10
Jeg går ikke på noen diet for tiden, og har spist masse annen mat i tillegg i dag.. men lurer på hva en kylling egentlig inneholder av KJ? liker ikke skinnet, bare på vingene.. :)

Bee
21-04-09, 17:16
Hvis det er kalorier du er ute etter så inneholder kylling 162 kcal pr 100 gram. (grillet, uten skinn)

biggbrown
21-04-09, 17:22
ok, takk:) hvet du sånn ca hvor mye en kylling veier?

fjanni
21-04-09, 17:29
hm. teller du kj eller kcal? jeg er så forvirret. bloggen din sier kj etter alle tallene men..

Imse
21-04-09, 18:13
En hel kylling har som regel en rå vekt på 800-900g, så da får du se i matvaretabellen som ligger på forsiden her og regne ut kaloriene etter hel kylling..

Men teller du kalorier du? Det skal vel en del til om du får for mange kalorier, om du spiser nok fett, men det kommer jo an på hvilken filosofi du følger da;)

biggbrown
22-04-09, 07:00
jeg regner vell mer eller mindre med kcal.. skrivefeil*:) fant ut at en kylling ligger på rundt 500 kcal sirkus. noen som har noe forslag til en bra filosofi å følge, hilsen lett forvirret:)

Imse
22-04-09, 10:20
Tja, det kan være som kan være det rette for deg. Jeg ville nok begynt med å bestille en bok/eller låne en bok om feks ketylose eller atkin el.l.

Man teller vanligvis IKKE kalorier på lavkarbo, man teller karbohydrater og passer på at mengden fett, og proteiner er i riktig forhold til hverandre. Man spiser seg så mett på fett at man som regel ikke klarer å få i seg for mange kalorier, fordi man blir så mett.

Ellers ta en kikk på denne linke, den kan hjelpe deg litt til å forstå: http://pagina.se/filer/DR_Dahlqvist_kostprogram.pdf

biggbrown
22-04-09, 11:09
ok tusen takk for råd:) dette var nytt for meg.. blir spennende:)