View Full Version : Nannahs gode vafler

Sider : 1 [2]

Tarato
06-08-12, 21:08
Denne skal prøves så snart vi har fått vaffeljern i hus :D
Lag de med en gang du; og stek i stekepanne ;)

Happiness81
15-09-13, 22:29
Prøvde denne vaffeloppskrifta idag, kjempegode :)
Jeg måtte spe røra me litt vann, men det ble flere vafler også da. Til og med min kresne datter på 9 år syns disse var gode ;)

senka
16-09-13, 12:42
Lagde de bare en gang, men måtte kaste alt :( pga JBK .
Æsjjj for en lukt og smak, ble veldig lei meg :rolleyes:
Finnes det noe annet å bruke i stedenfor :confused:

smgj
16-09-13, 15:45
Jeg lager dem etter denne oppskriften og de er kjempegode!
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012/07/lavkarbo-vafler.html

Carisma
16-09-13, 17:45

Jeg bare bruker litt ekstra fiberhusk

Nupsida
14-01-14, 17:48
Siden jeg har bursdag og kjæresten har lyst på vafler leita jeg litt rundt på forumet etter oppskrift og etter alle fine ordene må jeg prøve!
Har alltid vært veldig fornøyd med oppskriftene dine før så er veldig spent på disse! Både meg og kjæresten er veldig glade i vafler så håper på suksess :D

Resultatet kommer senere :)

Nupsida
05-02-14, 20:10
Nå har jeg prøvd to ganger og jeg får de ikke til.. :/ hos meg blir de innskrumpa og minner vel heller mer om vafler som har ligget ute t par dager. Er det noe jeg gjør feil? :/

Nupsida
05-02-14, 20:12
Eneste er at jeg har brukt litt ekstra fiberhusk istedenfor jbkm, kan det være det som er problemet?

Photobscura
06-02-14, 22:14
Jeg bruker bare et par ts fiberhusk, og null jbkm, og lar den heller svelle litt i kjøleskapet. Blir alltid helt perfekt! :)

Ninasju
25-03-14, 13:08
Dytter på denne i anledning vaffeldagen i dag. Lager disse til meg, og "vanlige" til resten av familien.

Nupsida
25-03-14, 20:05
Jeg bruker bare et par ts fiberhusk, og null jbkm, og lar den heller svelle litt i kjøleskapet. Blir alltid helt perfekt! :)

Da prøver jeg den for 3 gang, irriterer meg at jeg ikke får det til! :P

Camomilla
26-03-14, 13:32
Mine blir veldig gode på smak, men ganske tynne og som Nupsida skriver, litt sånn dag-to-vafler. Jeg hadde i jbkm så jeg bare droppet det :p Føler likevel jeg har feiret vaffeldagen i går :)

Nupsida
26-03-14, 14:04
Nope, funka ikke denne gangen heller.. Blir gamle vafler :(
kjæresten er godt fornøyd, men jeg blir like skuffa hver gang!

Camomilla
26-03-14, 14:24
Jeg tror at hvis man går for sprø-vaffel-feeling, så MÅ man ha en eller annen form for mel i. I det minste spelt vil jeg tro, eller allerhelst hvetemel. Og det driver ikke jeg med lenger. Jeg kan til nød strekke meg til spelt om det har stått i vann leeeeenge. Men for myk-vaffel-feeling er de helt fine som de er, synes jeg. Jeg får den gode smaken og "vaffel-følelsen" :)

Ninasju
26-03-14, 14:52
Nope, funka ikke denne gangen heller.. Blir gamle vafler :(
kjæresten er godt fornøyd, men jeg blir like skuffa hver gang!

Nupsida: i går blandet jeg to oppskrifter, for jeg husket litt feil. Derfor hadde jeg i en stor skje rømme, etpar vaniljedråper og litt fløte. Det skal jeg absolutt fortsette med. De ble kjempegode.

Dadda
23-08-14, 00:23
Dytter på denne litt jeg. Skal prøve imorgen og gleder meg masse:):)

Dadda
23-08-14, 22:32
Jeg er kjempefornøyd med første forsøk NAAAM. :D Fulgte oppskriften full og helt. Brukte kardemomme. Røra ble veldig tykk, men det gikk fint- bare å ha mindre i enn vanlig og presse ned lokket på vaffeljernet etterhvert som det hever seg.
Sparer halve røra til imorgen for å se hvordan de er da.
Dette blir ikke siste gangen. Hadde rørte bringebær søtet med sukrinmelis og kesam til:D
Uventet mettende!!! Takk Nannah:)