View Full Version : Nannahs gode vafler


Sider : [1] 2

Nannah
30-04-09, 20:52
6egg
1pk 200g kremost naturell
2ts bakepulver
4ss sukkrin
4ts JBK
4ts fiberhusk
kanel lr kardemomme

Visp eggedosis så stiv som mulig..bland in kremost og det tørre
på lav hastighet i mixer'n. La røra hvile kaldt en stund.
Stekes i vaffeljern.
Server m rørte bringebær og CF.

Disse er de beste vafflene jeg har laget på lavkarbo:love:
Ble veldig lik vanlige vaffler synes jeg!

Røra gir ca 10 plater.

Mjauritz
30-04-09, 21:32
mmmmm.....:D

Kitt
30-04-09, 22:55
:sikle: Mmmmmm, vaaafler! :sikle:

Anki1962
30-04-09, 23:51
6egg
1pk 200g kremost naturell
2ts bakepulver
4ss sukkrin
4ts JBK
4ts fiberhusk
kanel lr kardemomme

Visp eggedosis så stiv som mulig..bland in kremost og det tørre
på lav hastighet i mixer'n. La røra hvile kaldt en stund.
Stekes i vaffeljern.
Server m rørte bringebær og CF.

Disse er de beste vafflene jeg har laget på lavkarbo:love:
Ble veldig lik vanlige vaffler synes jeg!

Røra gir ca 10 plater.

Å jissis, nå må jeg gå til innkjøp av vaffeljern her skjønner jeg, dette hørtes utrolig godt ut. Takk for oppskriften.

http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wvqQnJL/weight.png (http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wvqQnJL/)

froken
01-05-09, 00:13
Må jeg på en helsekost for å få tak i FIBERHUSK?

Trolljenta
01-05-09, 00:37
Hmm.. Har jeg nok kremost i kjøleskapet og har jeg (dvs flat maten min) vaffelhjern, men fiberhusk har jeg da ikke...
Fikk lyst på vafler nå ja :)

Anki1962
01-05-09, 07:38
Må jeg på en helsekost for å få tak i FIBERHUSK?

Jeg kjøpte fiberhusk på Meny, det sto blant helsekosten der.

http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wvqQnJL/weight.png

Liv
07-05-09, 18:33
Nyyydelige vafler! Takk Nannah for nok en god oppskrift:p:D:D

Iset
07-05-09, 18:48
Jeg elsker Nannah sine oppskrifter, de er ALLTID gode. Disse må prøves. :D

bonpia
28-05-09, 18:13
Jeg hadde veldig lyst tl å lage vafflene. Men her i byen får dem ikke inn Johannesbrødkjernemel før om tidligst 14 dager :(

Er det noe jeg kan erstatte det med?

Veggpryd
28-05-09, 18:25
På apoteket kan du kjøpe Nestargel. De har som regel ikke det inne på lageret, men de burde ikke bruke mer enn én dag eller to på å få det inn hvis du bestiller det. :)

Sulphur
28-05-09, 18:30
Vet vi hva fiberhusk heter på svenska, dere? Og hva koster den på norsk? :p

Skautrollet
28-05-09, 23:10
Vet vi hva fiberhusk heter på svenska, dere? Og hva koster den på norsk? :p


Kjøpte husk på norsk i går,- kr 72 for 200 gram:p
Men hva det heter på svenska h u s k e r jeg ikke helt...psyllium frø?

Sothøna
28-05-09, 23:13
Jeg laget disse nå i kveld, veldig gode :ja:

Tusen takk for fin oppskrift :)

Nannah
22-08-09, 22:47
Jeg må bare si det igjen, altså!!
Disse ble knallgode! :)

Bixen
23-08-09, 10:56
Lurer på å prøve disse, men liker ikke smaken av sukrin. Går det bra å lage dem med Natreenadråper tror dere?:confused:

Imse
24-08-09, 19:46
Skal det ikke være smør i disse? Er det nok med fettet i osten?
Jeg har laget denne røra og er veldig spent! De andre i familien skal ha vafler og da tenkte jeg også å ha...

Luna*
24-08-09, 20:07
Må det være fiberhusk i? Går det an å erstatte det med noe annet?

Hadde lyst å lage de og har ikke det nemlig...

Bixen
24-08-09, 20:09
Jeg lagde disse i går med Natreen, men de fikk en forferdelig ettersmak synes jeg. Mann og barn likte de da, så mulig det bare er jeg som er sær. :p Konsistensen var imidlertid veldig fin - de ble sprø og fine, og ikke så fettete som andre lavkarbovafler jeg har smakt.

Nannah
20-09-09, 07:08
Ja, du må ha fiberhusk for å få ordentlig vaffel-konsistens.
eller blir det nesten omelett.

vafflene er absolutt de jeg har laget som er mest lik vanlige vaffler.
Bruker bare disse.
Så og si alt kunstig søtstoff har en form for bismak..kansje bortsett fra maltitol,
men det har jo som kjent endel utrivelige bivirkninger:D
her gjelder det å smake seg fram til man finner det søtstoffet en selv liker.

Charlott
19-01-10, 14:08
Honnør til deg, Nannah! Vaflene er som "vanlige" vafler, både i konsistens og smak. Superenkle å steke og ikke minst gode :D

Victory
19-01-10, 14:16
VELDIG så godt dette ser ut! Har ikke vaffelhjern jeg, montro om man kan steke i panne som lapper?? Noen som har prøvd?

Nannah
19-01-10, 15:09
det kan du :ja:

BlirFjong
25-01-10, 14:59
Hvor mye sukker tilsvarer 4ss sukrin?
Har alle ingrediensene i hus men mangler sukrin, har derimot splenda.. men lurer på om jeg skal ta like mye av dette? Hmm :)

Nannah
25-01-10, 16:00
Sukrin er bittelitt mindre søtt enn sukker...så 3 ss sukker tenker jeg:)

BlirFjong
25-01-10, 16:39
Sukrin er bittelitt mindre søtt enn sukker...så 3 ss sukker tenker jeg:)

Ok, da tenker jeg det går med 3 ss splenda også :)

saxpia
14-02-10, 20:41
Lagde disse i dag. Noe så fantastisk enkelt og godt. Var jo som vanlige vaffelkaker, jo. Spiste med rømme og jordbærsyltetøy. Nydelig. Tusen takk for oppskrifta. Disse kommer garantert til å bli laga igjen.

Tenkte jeg skulle ha noen til lunsj i morra. Prøve med annet pålegg. Smør og hvitost.

Nannah
15-02-10, 08:20
Det er rågodt med smør og hvitost på :ja:

Charlott
15-02-10, 09:00
Jeg droppet sukker/kanel og brukte de som lomper og burger-holdere når vi grillet i helga :D Scheniallt!

Nannah
15-02-10, 15:04
Det var et veldig lurt tips, Charlott!! Takk skal du ha :D

Charlott
15-02-10, 15:19
Det var et veldig lurt tips, Charlott!! Takk skal du ha :D
Selv takk for oppskrifta! :D
Har laget egglomper etter oppskrift herfra, men de ble rimelig fettete og tynne.
Vaflene derimot er helt utmerkede! Lesset på med stekt bacon, salat, rømme og burger uten det minste klin! Har også planer om å bruke dem neste gang vi har taco :D
Som sagt, geniale!

Nillomien
16-02-10, 18:04
Går det ann å bruke noe annet enn Jbk?

Kitt
16-02-10, 20:00
Går som regel bra med litt fiberhusk i stede for JBKM!:)

Nillomien
16-02-10, 20:12
Endte med å kjøpe det iallefall=) hadde vist på helsekosten her

Michelin
16-02-10, 20:16
Må prøves :)

grotingeling
27-02-10, 22:24
Fantastiske vafler!!!!! All ære til Nannah for denne fantastiske oppskriften.
I kveld fikk vi overraskende besøk av noen venner, og her i huset er det jo ingenting som ligner på besøks-mat/kaffegodt siden vi begge er på lavkarbo :cool:. Det var da jeg kom på denne oppskriften, og gjett om de slo an :D. Ettervarmet to og to plater med ost mellom i jernet, og det ble kjempesuksess. Også ost og skinke falt i smak, så her har vi en gjenganger http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif

Nannah
28-02-10, 22:25
Har også laget vaffler i dag...med rørte bringebær og rømme til .mmmmmm:sikle:
Det jeg liker best med disse er at de ikke er fettete...og du trenger ikke smøre jernet..
De smaker vanlige vaffler rett og slett:)

agurken
28-02-10, 23:05
Kan man bruke hi-Maize i stedet for fiberhusk? Det er vel i prinsippet det samme...?

Nannah
01-03-10, 16:22
Det er IKKE det samme...en god del karber i Hi-maize...det er laget av mais...Fuberhusk har ikke karber og er laget av Psyllium:)
Jeg vet ingeting om egenskapene til Hi-maize. har aldri brukt det da jeg synes det har for mange karber

Karbosara
03-03-10, 17:07
Men Nannah: hvordan får du drøyd røra til 10 vafler?

Jeg stekte de i går, og de ble veldig gode! men røra ble veldig lite drøy. Hvor lenge lar du røra hvile før du steker den?

Tror du røra ville bli litt annerledes hvis man tok 3ts fiberhusk og 5ts jbkm?

Nannah
03-03-10, 17:33
Tror ikke det har noe å si. hvor mange vaffler det blir avhenger jo av hvor stort vaffeljern du har:)

Tulip73
03-03-10, 19:36
Noen som har greid å spare noen til dagen etter?
Hvordan ble de da?

Charlott
03-03-10, 19:38
Var like gode 2 dager etter!

Karbosara
03-03-10, 20:59
Mine forsvant til kvelds. Da var de kalde, men helt supre likevel. Guttungen på 7 fikk med seg to hjerter på matpakka...han var svært fornøyd. Jeg og, han er ellers veldig skeptisk til annerledes mat. Disse likte han minst like godt som vafler, og som han selv sa så veslevoksent og ivrig:"mamma, så er de sunne og!" :lol: hehe...

Nannah
04-03-10, 08:39
AAwwwww:lol:

Karla
04-03-10, 15:40
Godt i gang med oppskriften, men så ser jeg at jeg likevel ikke hadde Fiberhusk. Prøver med 3 ts glutenmel i stedet.... :eek: og krysser fingrene....

Veggpryd
04-03-10, 20:09
O milde himmel! Det var gode vaffler! :D Andre LK vafler jeg har prøvd har vært veldig fettete og griset ned vaffeljernet mitt, men disse ble tørre, fine og supergode!

Fikk 8 stk. og klarte bare én. Men, det er garantert vaffler på jobben i mårra, og da kan jeg ha med mine egne! Hurra! :)

Takk for en kjempefin vaffeloppskrift, Nannah!

Karla
04-03-10, 21:14
Ja, det ble en suksess, selv uten Fiber Husk! Tok 2 ts ekstra JohannesBKM i stedet. Hadde bare 1 stk Snøfrisk, 125 g (og ikke 200 g) brukte deretter 1/3 boks Cottage Cheese. Lot det stå i kjøleskapet i 3 timer (praktiske årsaker) men da var røren så tykk at jeg måtte ha i litt fløte og smeltet smør. :p Likevel var røra tykk, og måtte "spa" ut litt røre over på vaffeljernet. Den ble liggende der som en klump, men ble likevel en perfekt vaffel!

Vaflene ble nyyyydelige, gjestene var imponert, barna likte de også, men vi orket ikke å spise så mange for de var jo så mettende!

Tusen takk, Nannah! Jeg blir så glad når jeg får sånne gode erstatninger!!

:blomster:

Stineplinepløne
06-03-10, 08:54
Vi lagde disse i går. Hadde så lyst på vafler.

Men falt dessverre ikke i smak hos oss.
Syntes de smaker masse egg. Minner ikke om de vaflene vi lager til vanlig.. Veldig synd, hadde gledet meg sånn til å smake vafler igjen :(

Kanskje vi gjorde noe feil med røren? Men aner ikke hva..

Veggpryd
06-03-10, 08:56
Hmm, tror det blir vafler til frokost idag også... :D

Charlott
06-03-10, 08:57
Vi lagde disse i går. Hadde så lyst på vafler.

Men falt dessverre ikke i smak hos oss.
Syntes de smaker masse egg. Minner ikke om de vaflene vi lager til vanlig.. Veldig synd, hadde gledet meg sånn til å smake vafler igjen :(

Kanskje vi gjorde noe feil med røren? Men aner ikke hva..
Har laget disse mange ganger og de har ALDRI smakt egg :confused: Har servert dem til kaffegjester som ikke er på lavkarbo og har alltid fått skryt....
Sikker på at du fulgte oppskrifta og ikke bommet på noe?

Stineplinepløne
06-03-10, 11:47
Har laget disse mange ganger og de har ALDRI smakt egg :confused: Har servert dem til kaffegjester som ikke er på lavkarbo og har alltid fått skryt....
Sikker på at du fulgte oppskrifta og ikke bommet på noe?

Ja, jeg er ganske sikker... Eneste var at vi laget dobbelrøre.
Det første min bror sa da han smakte var: De smaker jo bare egg :(
Smakte ikke som vanlige vafler.
Men konsistensen og utseende var helt likt :rolleyes:

Charlott
06-03-10, 13:45
Merkelig.... det eneste jeg merker med disse kontra "vanlige" vafler er at det kan "knase" litt pga fiberhusken, men thats it!

Stineplinepløne
06-03-10, 18:40
Hm, det var merkelig ja.
Kanskje jeg er for godt vant? Jeg vet ikke. Er litt var for alt som smaker egg.
Utrolig synd at ingen likte dem.
Kanskje det egentlig ikke går og doble røren??

grotingeling
06-03-10, 19:24
Brukte du nok kanel/kardemomme?

Stineplinepløne
06-03-10, 19:46
Brukte du nok kanel/kardemomme?

Ja, smakte kanel og egg ;)

Charlott
06-03-10, 19:52
Jeg har laget dem uten søtning og kardemomme/kanel og brukt dem som lomper/lefser, selv ikke da smakte mine egg, så dette er nesten litt mystifistiskt ;)

Stineplinepløne
06-03-10, 21:31
Hehe huff da.. Kanskje jeg er veldig kresen? Elsker jo vafler og de jeg lager som ikke er lavkarbo er bare NAM..

Men siden dere andre har så positive erfaringer, kanskje jeg skal prøve igjen :o

Så dere mener de smaker akkurat som vanlige vafler??

Tone-G
06-03-10, 21:39
Disse skal jeg lage i morra :sikle:
Men, jeg har bare en pk tine kremost her. Tror det er 125 gr..
Kanskje jeg kan lage litt mindre røre, eller går det å spe med noe annet istede?

Tone-G
07-03-10, 14:53
Åhhhh disse vaflene var jammen gode :sikle:

Fantastisk! Kan ikke tenke meg at jeg klarer å spare en eneste til nista i morra.. De her blir en gjenganger hos meg ;)

Tusen takk Nanna, du fortjener blomster for denne oppskriften :klem: og :suss:


Minner meg litt om arme riddere :ja: I vaffelform

No more Oopsie på meg :heia:

Stineplinepløne
07-03-10, 21:05
Begynner å lure på om jeg har gjort noe feil her :P Så bra dere andre liker dem hvertfall :p

Charlott
07-03-10, 21:13
Begynner å lure på om jeg har gjort noe feil her :P Så bra dere andre liker dem hvertfall :p
Prøv å lag en enkel porsjon? Kanskje du kan/bør kutte ned litt på mengden egg om du dobbler?

Kitt
07-03-10, 23:09
Begynner å lure på om jeg har gjort noe feil her :P Så bra dere andre liker dem hvertfall :p
I det minste gjør du meg svært nysgjerrig, så disse skal jeg lage i morgen!:D

Timona
08-03-10, 15:35
Nå har jeg endelig fått prøvd disse jeg også. Synes de ble de beste lavkarbovaflene jeg har prøv så langt. Røren ble stående kaldt en stund og tyknet litt mye , så spedde ut med litt skummet kulturmelk.
Begge ungene og mann likte disse godt også :)

Charlott
08-03-10, 15:46
Jeg sper ikke ut, bare legger en kladd mitt i jernet. Blir så fine plater atte :D

Tone-G
08-03-10, 17:18
Nå har jeg laget en røre helt etter oppskriften, og en røre uten søtning, kanel og kardemomme,men med salt.. Er spent på resultatet :))

Må bare si det igjen, disse er helt supre :heia:

De uten sukker og kryddet ble veldig gode, tenker jeg skal prøve de som pølsebrød en dag, med Jacobs brattwurst pølse med bacon rundt :sikle: mmmmm
Jacobs pølser har 0 karber :heia: Fåes kjøpt på meny

Stineplinepløne
09-03-10, 10:35
Da skal jeg prøve en dag og lage enkel røre :)
Kanskje man ikke skal doble antall egg nei :p

Lullen
09-03-10, 11:15
Ungene spiste opp alle nesten alle vafflene mine :rolleyes:
Fikk smake en halv en og den var goood :)

Tusen takk for oppskrift Nannah :blomster:

Skal prøve en ladning uten splenda og kardemomme også!

anette76
09-03-10, 20:14
Disse vaflene er virkelig supergode :)

Jeg lager de til kvelds av og til , og ungene spiser maaange.
Serverte dem med creme fraich og nyrørte bringebær..
Supersnadder:sikle::sikle::sikle:

agurken
14-03-10, 21:45
NAM!!! Disse var gode, akkurat satt til livs 3 plater!! Ooops.... Det eneste jeg savnet var brunosten... Men klarer meg så fint uten, atte!
Takk for deilig oppskrift:)

kiwo
17-03-10, 08:04
Prøvde å lage vaflene, men de satt seg bomfast i jernet :)
Kan det være fordi jernet var nytt? eller er det andre som har hatt problem med det? Det ble lapper av vaflene sist, men det blir liksom ikke helt det samme :)

Tone-G
17-03-10, 08:08
Mine sitter ikke fast i jernet, jeg trenger ikke å smøre jernet engang :nei:

Iselilja
19-03-10, 10:24
Har noen forsøkt å erstatte johannesbrødkjernemelet i denne oppskriften med litt ekstra fiberhusk? :)
Har ikke johannesbrødkjernemel i hus og fikk veldig lyst på vafler - NÅ! :D

gudinnen
19-03-10, 17:56
Huff, litt treg på dette jeg (nettopp begynt)
Har lyst til å prøve dette med hva er JBK ?

gudinnen
19-03-10, 18:03
*rødme*

Leste bare første siden så vet hva det er nå :)

Mitena
20-03-10, 19:06
Jeg lagde en modifisert versjon av disse vaflene i dag og de ble kjempegode!

Tusen takk for oppskriften, Nannah! :blomster:

Lurer*
21-03-10, 13:50
Jupp, da er det avgjordt jeg skal lage Nannahs vaffler i dag. Får middagsbesøk, og greit å ha noe å servere til kaffen.

Forventningene er høye for oppskriftene jeg har prøvd fra Nannah før har vært helt suverene!

Råååsa
22-03-10, 17:26
Knall gode Nannah! Tusen tusen tusen takk! :stortsmil
Blir god nammis til nattevakta dette, med rømme og jordbærsyltetøy! *slurp* :helsesjek

Råååsa
22-03-10, 17:28
Forventningene er høye for oppskriftene jeg har prøvd fra Nannah før har vært helt suverene!
Stiller meg bak denne altså, alle jeg har prøvd, og det begynner å bli endel, har vært knallgode...Min reddende engel du Nannah! :D

Lurer*
22-03-10, 17:31
Fantastisk nydelige ble de!
Tusen takk Nannah:heia:

Nannah
23-03-10, 10:12
Tusen takk:)

cillesnuppa
07-04-10, 13:51
Kjempegode! Tilfeldigheter gjorde at jeg også har prøvd med bare 4 egg og et helt beger rømme i stedet for ost. Ble ordentlig nydelige rømmevafler!

Rin
09-04-10, 17:01
Akkurat spist opp den første Nannah-vaffelen. SÅ GODT! :sikle:

Pearl75
11-04-10, 16:18
Kjempegode! Tilfeldigheter gjorde at jeg også har prøvd med bare 4 egg og et helt beger rømme i stedet for ost. Ble ordentlig nydelige rømmevafler!
Jeg prøvde denne varianten ettersom det var det jeg hadde i hus og det ble kjempegode vaffler! Mettende var de og - det var nok med 2 stk med litt lett syltetøy :) Deilig søndagskos!

Dortemor
14-04-10, 10:18
Fant denne oppskriften i går kveld, og delte resultatet med 17-åringen i huset. Tenkte jeg skulle spise resten til frokost idag, men det ble ikke igjen noe gitt :o Sønnen på 17 elsker vafler og er rask med vaffel-pressa og han var enig med meg at dette var kjempegodt! Tusen takk for flott oppskrift:D Trengte et alternativ til mel-vafler til sønnen, han legger lett på seg rundt magen....

Rin
14-04-10, 11:02
Jeg ga et vaffelhjerte til en ikke-lavkarber, han syntes også at det smakte ordentlig vaffel :D

Sivensvans
14-04-10, 19:47
Kjære, kjære Nannah! Du er virkelig i ferd med å bli en skikkelig mester på dette altså.
Jeg leste gjennom tråden, så all oppstandelse for disse vaflene, men hadde allikevel ikke altfor høye forventninger da jeg i dag satte i gang for å lage dem selv..

...MEN KJÆRE TID ALTSÅ! Sååååååååå gode!! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å klure ut alle disse fantastiske oppskriftene dine (jeg har prøvd en del av dem, og de er superbe alle som en!)

Selv sønnen min (han eeeelsker vafler) som har vært heeelt oppgitt over mine forsøk på å lage vafler lavkarbo-style måtte innrømme at disse vaflene virkelig var gode!

Juhhuuu! Takk kjære deg! Og, fortsett med eksprimenteringen på kjøkkenet, vi blir så glade!

Du burde gi ut en kokebok! "Lavkarbo allà Nannah"
Hvilket som helst bokforlag kan gå inn her og se hva du får til!

Takk takk, supertakk!:suss::blomster:

MrWhite
14-04-10, 22:06
JBK? og CF? aldri hørt om disse forkortelsene :) kan noen forklare?

Karbosara
15-04-10, 00:38
JBKM: Johannesbrødkjernemel :smile:
CF: Cremé Fraiche

Nannah
15-04-10, 17:05
Tusen takk, Sivensvans...det er hyggelig at du liker oppskriftene...ikke alle experimenter går bra, kan jeg avsløre:p
men øvelse gjør mester :klem:

StegforSteg
15-04-10, 21:19
Hvor lenge kan røra stå i kjøleskapet? Har laget røra nå og tenkte jeg skulle steke opp et par hjerter sånn at jeg har kvelds og frokost i morgen - men holder røra seg til i morgen kveld?

Michelin
15-04-10, 22:49
Jeg lagde røre i går kveld, og brukte av den i kveld og-gikk bra det :)

Runegutt
16-04-10, 10:59
Fiberhusk? Hvem, hva hvor?

Har for tiden stooore vaffelabstinenser. Er fra gammelt av vaffloholiker. Har testa ketolysebakemixvafflene, men har nu gått over til å bruke mandelmel. Omelett med hjerter er ikke helt tingen !

Hvor finner man fiberhusk?
Og.... hvilken kremost? Philadelphia?

Kitt
16-04-10, 11:16
Fiberhusk finner du på Meny, ICA og i mange helsekostbutikker!

Tror du kan bruke akkurat den osten du har, liker, ønsker. Var en som sverget til bacon- eller skinkeost i vaffelene, så.....

Runegutt
16-04-10, 11:44
Vaffler med rekeost :)

Takker Kitt

Kitt
16-04-10, 11:49
Alt for deg, vet du!;)
Jeg har begynt å bruke Landlord sin smøreost, jeg! 150g i pakka og koster bare 8-9kr!:D
Ikke så god singel, men helt fin i ting som feks Oopsie og andre oppskrifter her inne!:)

Runegutt
16-04-10, 12:11
Har ikke verdens beste utvalg av butikker her. Kun Ica og Prix, og ingen av dem har fiberhusk. Landlord har jeg hamstra når jeg er på en Rema. Guttungen spiser dem.

Kitt
16-04-10, 12:15
ICA har Fiberhusk i sortimentet, så bare be dem om å bestille. Hender de trenger en tupp bak for å begynne å ta inn noe butikksjefen aldri har hørt om. Står ofte sammen med glutenfrie bakevarer!
ICA Vøyenenga har både den store og den lille posen (100g og 300g?).

Nannah
16-04-10, 21:33
Rema har også fiberhusk:ja:

Monicah
16-04-10, 22:16
har sendt kjæresten ut for å handle, så skal det bli vafler til kveldkos! har virkelig savnet vafler altså! blir spennende dette:)

GKS
16-04-10, 23:08
Ooooh...tror jammen meg det blir vaflings her i huset i morgen! :sikle:

Iselilja
16-04-10, 23:24
Positivt overasket! :) Nesten som ordentlige vafler!

Kajamor
17-04-10, 21:34
Hvile litt.... hvor lenge er det? Står i kjøleskapet nå- gleder meg!!

Kajamor
17-04-10, 21:58
Disse var GODE!!! Takk for oppskriften:-)

Nå er vaffel "problemet" løst.

R0SA
17-04-10, 22:22
Det jeg likte aller best ved disse vaflene er at de henger så godt sammen! De er ikke fettete og usammenhengende som mange andre lavkarbovarianter er. Supert! :)

Matglad
21-04-10, 22:07
Prøvde disse i går, de var vanvittig gode. Nesten litt vanskelig å forstå at dette kan være "lovlig" kos :).

Jeg har ikke JBK så meg brukte bare fiberhusk. Røra virka utrolig tykk, så jeg tenkte først at dette ble veldig feil. Spedde den ut med masse fløte. Men når røra virka passe tykk, så ble vaflene veldig tynne. Så jeg endte med å tilsette mer fiberhusk igjen, rar røre, men utrolig bra resultat - nam :).

Blir røra veldig tykk når dere har brukt JBK og fiberhusk?

Jabba
21-04-10, 22:17
Jeg har kun Splenda - hvor mange ss tar jeg i???

Jabba
21-04-10, 22:18
Hvor lenge skal røra stå i kjøleskapet?

manne
21-04-10, 22:32
Hva blir karb-mengde på disse?

manne
21-04-10, 22:35
Hva blir karb-mengde på disse?

Kan jeg skylde på at det er sent selv om klokken bare har såvidt passert 22.30?

Det var jo ikke vanskelig å regne ut egentlig...hehehe

Jabba
22-04-10, 17:22
Ingen som har laget disse med Splenda???

Sivensvans
23-04-10, 14:38
Jeg har! Tok 3 ss...!

manne
23-04-10, 14:40
Jeg lagde disse til kveldsmat i går...og de gikk ned på høykant hos mann og barn. Supre!

Jeg lagde de med Splenda...og synes 3 ss gjorde de litt vel søte...minker nok til 2 ss neste gang. :)

Runegutt
24-04-10, 00:16
Supervaffler. Testa og funnet overmåtelig overfornydelige.
Takker Nannah

saxpia
03-05-10, 21:45
Har forspist meg på disse nå ...

Runegutt
04-05-10, 20:37
Forspise seg på disse? Helt umulig, uten å 10 doble oppskriften

Elizabeth
04-05-10, 21:52
Fyttefløyta de var gode!!! http://babyporten.no/forum/images/smilies/loveshower.gif
Hadde en god dert med creme fraish i røra også. :sikle:

Har invitert mamma på besøk i morgen formiddag på vaffler og kaffe. :D

Runegutt
05-05-10, 19:32
Har nu langtestet vaflene med litt varians i innhold:
Testa med Landlord Baconost råbillig --- Luktet og smakte ..... snodig
Testa med Landlord naturellost ---- smaker bra, fin konsistens.
Testa med pilladelpia (skal skrives sånn, og uttales sånn) ---- smaker og oppfører seg ok

Testa med snøfrisk: Beste smak, litt vel eggete konsistens.
OBS har brukt ET beger i alle testene.

Krydderier: Testa med kanel, uten noe og med kardemumma. Kardemumma er nyyydelig. Kanel smaker gamme dame....

Og, siste superviktige tilsetting: 3-4 ss Kvitseidsmør.

Carisma
06-05-10, 21:28
Kanel smaker gamme dame....
Jeg vil IKKE vite hvordan du kan vite det... :D

Veggpryd
06-05-10, 22:46
lol :lol:

tina therese
30-05-10, 12:29
Kjempe gode vafler-tuuusen takk Nannah!!
Jeg ser alltid etter oppskrift fra deg om jeg skal lage noe godt:D
Dine oppskrifter slår likosm aldri feil!:suss:
jeg vispet eggehvittene stive før jeg hadde i plommene
for å få stivest mulig eggedosis og røra ble veldig tykk...
fikk ikke mer enn 6 plater men det var 6 veldig gode plater:p
skal ikke vispe hvittene så lenge nestegang!

Nannah
30-05-10, 22:18
Det er helt unødvendig å stivpiske hvitene til vaffel.
De blir faktisk bedre om du lar være:ja:

Hyggelig at du likte dem:)

Aylvar
11-06-10, 18:36
Hvor mye karbohydrater er det i disse?

Beatrixie
12-06-10, 14:10
Jeg tåler ikke kunstig søtning,så jeg improviserte litt når jeg laget mine vafler.

Vafler
3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel
Ca 4 ss kokosmasse som jeg malte til mel.
1 ts kardemomme
Spe med litt kaldt vann når røren tykner(for mye)

Kjempegode til frokost med div.pålegg på og med rømme og rørte bringebær til.

Beatrixie
12-06-10, 14:11
Jeg tåler ikke kunstig søtning,så jeg improviserte litt når jeg laget mine vafler.

Vafler
3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel
Ca 4 ss kokosmasse som jeg malte til mel.
1 ts kardemomme
Spe med litt kaldt vann når røren tykner(for mye)


Kjempegode til frokost med div.pålegg på og med rømme og rørte bringebær til.

Har regnet ut at det blir ca 1 karb pr.jern:)

Katri
14-06-10, 20:42
hei! Helt ny med ketolyse. Hva er JBK? Og hvor mange karbo er det i oppskriften?:)

Runegutt
15-06-10, 01:56
JBK= Johannes Brød Kjernemel

Beatrixie
16-06-10, 08:28
hei! Helt ny med ketolyse. Hva er JBK? Og hvor mange karbo er det i oppskriften?:)

Er ca 12-13 karber i hele oppskriften. Blir 12-13 jern,så ca 1 karb pr. jern

Pandaguri
02-08-10, 21:58
Disse vaflene var fantastisk gode på smak :D

Men jeg har et problem, og jeg er usikker på om det skyldes røra eller vaffeljernet (det er nytt). Vaflene mine ble ikke brune, og fikk ikke antydning til gylden farge engang, noe jeg hadde forventet..
Har jeg rett og slett kjøpt et dårlig vaffeljern, eller er røra sånn at den ikke blir gylden?

Har på følelsen at det kan være jernet, for selv om røra var tykk hadde jeg forventet at den skulle "smelte" litt utover i jernet, men det gjorde den heller ikke..

grotingeling
02-08-10, 22:23
Disse vaflene var fantastisk gode på smak :D

Men jeg har et problem, og jeg er usikker på om det skyldes røra eller vaffeljernet (det er nytt). Vaflene mine ble ikke brune, og fikk ikke antydning til gylden farge engang, noe jeg hadde forventet..
Har jeg rett og slett kjøpt et dårlig vaffeljern, eller er røra sånn at den ikke blir gylden?

Har på følelsen at det kan være jernet, for selv om røra var tykk hadde jeg forventet at den skulle "smelte" litt utover i jernet, men det gjorde den heller ikke..
Har akkurat lagd en porsjon, og de ble helt som vanlige vafler.
Røra er myyyye tykkere enn vanlig vaffelrøre, så du må dra røra utover hele stekeflaten.
Når det gjelder hvorfor de ikke blir brune, så er det litt vanskelig å svare på.
Hvilket jern har du?
Jeg har et hvor jeg selv velger hvor mørke vaflene skal bli, går fra omtrent hvit til helt sort :D

Pandaguri
02-08-10, 22:29
Sikkert vaffeljernet da..
Har et billig et av merket "so:easy". Det har en bryter som jeg kan regulere varmen med, men selv på maks ble det ikke noe farge på vaflene.

Nannah
02-08-10, 23:04
Røra skal ikke være så kjempetjukk...prøv deg fram..

Tunrida
03-08-10, 00:18
Gleder meg til å prøve disse! Har hatt lyst på vafler i tre uker nå.. :p

marjusen
13-09-10, 20:04
Jeg laget disse i dag, og de var UTROLIG gode på smak.

Men etter 20 min i kjølseskapet var det ikke røre, men en seig deig. hehe
Så jeg klarte bare 6 vafler på hele røra jeg :confused::confused:

Men hva skal jeg spe den ut med om den blir for tykk?

Og er det vanlig at dem blåser seg opp noe forferdelig når dem stekes?? Nesten så jeg ikke klarer å klemme sammen vaffeljønnet jo;)

Men dæven døtte å gode dem var med hvit ost. Dette blir lunsj på meg i morra altså. Nam Nam

Marius

Karbosara
14-09-10, 18:19
Jeg laget disse i dag, og de var UTROLIG gode på smak.

Men etter 20 min i kjølseskapet var det ikke røre, men en seig deig. hehe
Så jeg klarte bare 6 vafler på hele røra jeg :confused::confused:

Men hva skal jeg spe den ut med om den blir for tykk?

Og er det vanlig at dem blåser seg opp noe forferdelig når dem stekes?? Nesten så jeg ikke klarer å klemme sammen vaffeljønnet jo;)

Men dæven døtte å gode dem var med hvit ost. Dette blir lunsj på meg i morra altså. Nam Nam

Marius

Jeg sper den ikke ut, jeg tar bare mindre "røre" i om gangen, siden den blåser seg opp og tyter utover, får jeg fint til mellom 9-11 vafler...da bruker jeg vaffeljern for belgiske vafler.

Krøllerellerei
14-09-10, 20:04
Åh... dette var godt! Tusen tusen takk for oppskrift!

Imp
14-09-10, 20:31
Jeg laget disse i dag, og de var UTROLIG gode på smak.

Men etter 20 min i kjølseskapet var det ikke røre, men en seig deig. hehe
Så jeg klarte bare 6 vafler på hele røra jeg :confused::confused:

Men hva skal jeg spe den ut med om den blir for tykk?

Og er det vanlig at dem blåser seg opp noe forferdelig når dem stekes?? Nesten så jeg ikke klarer å klemme sammen vaffeljønnet jo;)

Men dæven døtte å gode dem var med hvit ost. Dette blir lunsj på meg i morra altså. Nam Nam

Marius

Jeg har faktisk tynnet den ut litt, da jeg trives bedre med at røren er mer flytende. ;) Jeg brukte rett og slett bare vann. Da ble vaflene litt tynnere enn hvis jeg ikke spedde den ut, det syns jeg ikke gjorde noe.

6 vafler på hele røra syns jeg hørtes lite ut, kanskje du har stort jern? Blingsa på oppskrifta?

MelvinTix
26-09-10, 23:14
Synes mine ble litt rare jeg....... Og nå skjønner jeg hvorfor: Jeg glemte hele osten på benken!!!

MelvinTix
26-09-10, 23:17
Synes mine ble litt rare jeg....... Og nå skjønner jeg hvorfor: Jeg glemte hele osten på benken!!!

Og faktisk så løp 4km til butikken for å kjøpe den!!:confused:

gryhelen
29-09-10, 11:42
Er det M-egg eller L-egg som egner seg best?

angel82
04-10-10, 18:31
Jeg prøvde denne oppskrifta, men ble ikke flytende røre, hva kan jeg ha gjort galt? :confused:

Tone-G
04-10-10, 18:39
Den skal ikke være flytende, den er ganske tykk egentlig! :)¨

Legg en ss røre i vaffeljernet, klem ned jernet litt og stek som vanlig vaffel

lillamumi
04-10-10, 21:08
Her er mine vafler:):)


http://lh6.ggpht.com/_XwaquEl2cds/TKob0fBiV6I/AAAAAAAABXU/XHDY8PzZpF0/s400/DSC00084.jpg (http://lh6.ggpht.com/_XwaquEl2cds/TKob0fBiV6I/AAAAAAAABXU/XHDY8PzZpF0/DSC00084.jpg)

Jeg hadde en smule smør og litt fløte i den og
Etter å ha stekt de så tenkte jeg at kanskje
noen dråper med vanilje essens kanskje ville smakt

Noen som har prøvd??

Ellers var disse KJEMPEGODE:)

grotingeling
04-10-10, 21:11
Aldri prøvd vanilje essens, men ekte vanilje derimot.... nammmmmmmmm
:sikle:

silje_rs
11-01-11, 21:13
JBK? d er?:)

Charlott
11-01-11, 21:16
JBKM er Johannesbrødkjernemel, får det på helsekosten :)

silje_rs
11-01-11, 21:16
oohh:D nå ble j gla!!

silje_rs
11-01-11, 21:17
okei..tusen takk:) j har cøliaki så er godt kjent på helsekost;)

Egwene
20-01-11, 21:18
Oooh!
Disse må jeg prøve å lage i helgen^^
Spesielt for å overbevise ene storebroren min om at vafler er godt, selv om de ikke er fulle av sukker og hvetemel!

Når jeg sa jeg vurderte å lage sunne og gode vafler i helgen, sa han at DET var jo ikke vits i, det skulle jo være usunt det.
PSH SIER NÅ JEG.:)

Minamo
14-02-11, 19:34
Mine vafler krymper seg sammen med en gang de begynner å bli litt kalde. Noen andre som har opplevd dette? Noen som har tips til hva jeg gjør galt kanskje? Har tenkt at jeg kanskje ikke visper eggedosisen stiv nok :p

Pøsh
14-02-11, 19:37
Disse prøvde jeg i går med stort hell.
Jeg glemte å lese lengre ned på oppskriften, så jeg tok oppi alt i bollen med en gang. Tok også 2 ts vaniljesukker fordi jeg trodde det var bakepulver. Droppet kalen/kardemomme Hadde også krydret kremost og ikke naturell. Lot den heller ikke stå i kjøleskapet.
De ble likevel knallgode :D

Zalah
20-02-11, 11:31
Lager disse som søndagsfrokost, UTEN søtning. Nydelige med masse godt pålegg og te ved siden av. Savner ikke nystekte rundstykker når jeg har disse som erstatning. Tenåringene i huset synes også de er kjempegode lagt dobbelt som ost og skinke "baguetter" til skolemat.

prøvermegfram
20-02-11, 13:20
Nå har jeg laget denne to ganger, og synes den er kjempegod... smaker ikke likt som vafler jeg er vant til, men fortsatt gode... Guttungen på 2.5 år kan spise disse vaflene til han ruller ut døra :D Jeg får ca 10-12 plater av denne i vanlig vaffeljern... MEN vaflene krymper ganske mye... med en gang jeg åpner vaffeljernet, så begynner de å trekke seg sammen... så blir 10-12 små vaffelhjerter... men de er like gode uansett.... trengte ikke å smøre mitt 10 år gamle vaffeljern som vanligvis brenner ALT...
Takk for en god oppskrift...

Oregano
20-02-11, 13:55
Denne er notert! Kan røren stå i kjøleskapet over natten også spes litt neste dag?

prøvermegfram
20-02-11, 14:29
Den blir i alle fall ganske fort tykk... Første gang jeg lagde den lot jeg den stå ca 20 min i kjøleskapet før jeg stekte den, og da minnet den mer om en deig enn en røre, spedde med litt fløte... andre gangen stekte jeg nesten med en gang, men røren rakk å bli tykk underveis mens jeg stekte... spedde ikke den ut, men spadde røra/deigen oppi jernet med en skje... vaflene ble fine begge gangene :)

Oregano
20-02-11, 17:29
Har laget en posjon nå - det ble 16 jern hos meg. Konklusjonen fra ungene er; Nam!! Vi voksne syntes konsistensen ble vaffel-perfekt, men smaken var litt tam. Brukte philadelphia naturell og kardemomme. Mer krydder (salt og kardemomme), annen smøreost og muligens litt smør neste gang.

MonPlaisir
21-02-11, 00:22
Fantastisk gode vaffler!!! :D
Men går det fint an å doble oppskriften også? Og da tenker jeg på eggene, 12 egg i dobbel porsjon, går det greit? Litt redd for eggesmak...

Sivensvans
23-02-11, 13:29
Fatter ikke hvordan dere klarer å få så mange jern ut av røra jeg altså - 16 jern!!?:confused:
Hehe, det hadde ikke jeg klart om det sto om livet :lol: - hos meg blir det bare en 4-5 plater! Men, nå har jeg sånt jern med 5 hjerter pr plate da - men, lell... Så forskjell'a gitt!
Men, de er aldeles nydelige - så det er vi ens om!;)

Oregano
23-02-11, 15:28
Jeg har dobbeltjern med fem hjerter per plate - og når jeg tar en plommestor dæsj vaffelrøre i midten av hvert jern og lukker, ble det altså 16 vafler. Da fikk jeg ingenting overskuddsrøre ut på sidene. Røren fylte de fem hjertene perfekt.

Carisma
23-02-11, 21:57
Jeg har dobbeltjern
Dobbeltjernene har mindre plater enn enkeltjernene.

Sivensvans
24-02-11, 12:54
Aha - nå begynner det å hjelpe på her;)
Jeg legger i mye mer enn "plommestørrelse" - og, mindre jern forklarer jo en del.

Mine blir tjukke og gode - og, man klarer ikke å få ned mer enn en plate. Toppen to - men, da skal man være sulten!

Okke som hadde det vært kjekt å få flere plater ut av røra dersom man får besøk etc.
Og, nå vet jeg hvordan;)

Supah
02-03-11, 16:20
Å herregud!! Det var heeelt fantastisk! :)

Fofa
04-03-11, 10:43
Jeg må ha gjort noe alvorlig galt her..... Disse ble som å spise sponplater... Knusk tørre og smakløse:o Eneste jeg kan tenke meg, er at kanskje osten jeg brukte ikke inneholdt nok fett?? Jeg fikk ikke sjekka hvor mye fett som er i osten, fordi jeg kasta pakken ut mens jeg venta på at røra skulle kjøle seg...
Kan jeg evt ha venta for kort tid fra jeg laget røra til jeg stekte?? Kan det ha noe å si for resultatet?

Husmor27
05-03-11, 08:56
Går det an å bytte JBK med Kruskakli ? Har ikke JBK i huset:(

grotingeling
05-03-11, 09:02
Ville vel heller byttet med fiberhusk.
Jeg bruker 6 ts fiberhusk i stede for 4ts JBK + 4 ts fiberhusk, funker kjempebra!
Dessuten har jeg nesten ikke oppi noe søtt, men det er jo en smakssak.

Oppskrifts varianten min er altså:
6egg
1pk 200g kremost naturell
2ts bakepulver
1ts natreen/splenda/sukrin (alt etter hva jeg har for hånden)
6ts fiberhusk
kanel lr kardemomme

Husmor27
05-03-11, 09:17
Ville vel heller byttet med fiberhusk.
Jeg bruker 6 ts fiberhusk i stede for 4ts JBK + 4 ts fiberhusk, funker kjempebra!
Dessuten har jeg nesten ikke oppi noe søtt, men det er jo en smakssak.

Oppskrifts varianten min er altså:
6egg
1pk 200g kremost naturell
2ts bakepulver
1ts natreen/splenda/sukrin (alt etter hva jeg har for hånden)
6ts fiberhusk
kanel lr kardemomme

Jeg tar nok bare kardemomme oppi , bruker det i den vanlige vaffelrøren min og.
Da satser jeg på fiberhusk. Det har jeg i huset. Er ikke så glad i kunstig søtning :) Pannekaker smaker jo godt uten sukker og er jo gjort på nesten like røre på `vanlig kosthold`.. Så da skal dette nok gå bra- hjertelig takk for tipset grotingeling:klem:

Husmor27
05-03-11, 16:07
Jeg tar nok bare kardemomme oppi , bruker det i den vanlige vaffelrøren min og.
Da satser jeg på fiberhusk. Det har jeg i huset. Er ikke så glad i kunstig søtning :) Pannekaker smaker jo godt uten sukker og er jo gjort på nesten like røre på `vanlig kosthold`.. Så da skal dette nok gå bra- hjertelig takk for tipset grotingeling:klem:

De vaflene ble gode & mektige :D Orket bare 1 , som utgjorde lunsjen min med ost & smør på. :) Så de kommer vi til å fortsette å lage heretter.:p

frøken
06-03-11, 10:33
nammenam, skal prøve disse i dag, :sikle: så kan jeg kose meg med de når resten av familien spiser ekle :_plystre: fastelavensboller

grotingeling
06-03-11, 10:41
De er nydelige med pisket krem og blåbær/jordbærsyltetøy - gjerne ekte vanilje i kremmen :sikle:

Pøsh
06-03-11, 12:23
Jeg laget disse i går. Hadde kremost urter istedetfor naturell. Veldig godt :smile:

frøken
06-03-11, 12:40
Nå har jeg prøvd vaflene, og ble desverre skuffet. Syntes de smakte papp... Prøvde å pimpe opp røra med rømme, ++ men endte opp med å kaste vaflene og skylle ut røra. :_oppgitt:

Fofa
07-03-11, 13:27
Nå har jeg prøvd vaflene, og ble desverre skuffet. Syntes de smakte papp... Prøvde å pimpe opp røra med rømme, ++ men endte opp med å kaste vaflene og skylle ut røra. :_oppgitt:


Samme her.... Så jeg lurer virkelig på hva jeg gjorde feil

Husmor27
07-03-11, 13:39
Jeg hadde ikke kremost for hånda, men tok heller en halv boks creme fraiche. Synes det ble godt ;) Så det blir nok flere runder meg de vaflene her i huset:D

siriiris
08-03-11, 21:34
Disse var jo bare så utrolig gode!!! Smakte som vanlige vafler. Til og med mannen som er litt skeptisk, syns at de var gode.
takk nannah

Tinaa
09-03-11, 12:03
Nydlige vaffler

Nannah
02-04-11, 23:32
Takk-takk:)

Silje :)
19-04-11, 15:04
Har nettopp laget disse vaflene, og herlighet så gode de er! Mmmmnom! Smaker mye bedre enn vanlige vafler, det er sikkert :D Tusen takk for at du har delt denne oppskriften med oss, har sendt den videre til en kollega som nettopp er begynt på lavkarbo og ikke helt visste hva hun skulle finne på til "kos" i påsken. Har ingen problemer med å servere denne til gjester, bortsett fra at jeg vil ha det hele for meg selv :p

Labomba
22-04-11, 17:44
Får se hva jeg har i skapene, for detta frister veldig. Mm, vafler.

Labomba
22-04-11, 18:13
Hadde ikke fiberhusk ( jeg VET jeg har, men jeg er en j.... rotekopp), så jeg brukte 1,5 ss bakepro i stedet.
Nå står den på hvil, og jeg gleder meg enormt.:p

Stekte likegodt en ladning vafler til de andre her, ikke for det at jeg er kjip, men orker ikke diskutere smaken og heller ikke hvorfor jeg kun baker til meg selv:D

Labomba
22-04-11, 18:50
De ble kjempegode.
Skulle hatt litt mere søtt i, men de er nydelige med meierismør. Fortsatt så varme at jeg ikke har prøvd med annet. Vi skal grille, så da skal de jammen brukes som pølsebrød, som en annen i tråden her anbefalte. :pTakk Nanna, flott oppskrift.

Bare sånn apropos lissom.... Jeg legger ut bilde på bloggen min med mine vafler og "de andres vanlige" vafler. Får ikke til å løaste opp bilde her.
Men litt mrsmt at de ikke ser forskjell og lurer på hvilke som er deres.:D

Labomba
22-04-11, 18:57
De ble kjempegode.
Skulle hatt litt mere søtt i, men de er nydelige med meierismør. Fortsatt så varme at jeg ikke har prøvd med annet. Vi skal grille, så da skal de jammen brukes som pølsebrød, som en annen i tråden her anbefalte. :pTakk Nanna, flott oppskrift.

Bare sånn apropos lissom.... Jeg legger ut bilde på bloggen min med mine vafler og "de andres vanlige" vafler. Får ikke til å løaste opp bilde her.
Men litt mrsmt at de ikke ser forskjell og lurer på hvilke som er deres.:D

http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=547

Ser du forskjell ? :D

Pøsh
23-04-11, 13:50
Stekte likegodt en ladning vafler til de andre her, ikke for det at jeg er kjip, men orker ikke diskutere smaken og heller ikke hvorfor jeg kun baker til meg selv:D

Her er det ingen som reagerer på at det er andre ting i røren. Tror faktisk disse er mye bedre enn de jeg har laget før. Så her serveres kun lavkarbovafler ;)

Labomba
24-04-11, 17:34
Her er det ingen som reagerer på at det er andre ting i røren. Tror faktisk disse er mye bedre enn de jeg har laget før. Så her serveres kun lavkarbovafler ;)

Har ikke latt dem smake engang, riskikerer ikke å måtte dele:p

Anarko
05-05-11, 22:22
Denne var jo forholdsvis enkel å lage! Så denne skal jeg prøve ut!

mooia
08-05-11, 17:24
Takk-takk:)


Heihei Nannah :) Gleder meg veldig til å prøve denne vaffel oppskriften til uka :) Men hvor mange karbohydrater er det i denne røra??? Jeg er nokså ny her inne, har bare vært på lavkarbo 6 dager og klarer fortsatt ikke å regne ut :-/

Nannah
08-05-11, 22:57
Det er ca 7 karber i hele røra..men det kommer litt ann på hvordan du regner karbene i egg.

mooia
09-05-11, 19:45
Det er ca 7 karber i hele røra..men det kommer litt ann på hvordan du regner karbene i egg.

Takktakk :)

Saphire
11-05-11, 22:15
Jeg føler meg på nippet til å gå på en knekk nå, for jeg har sååå lyst på noe søtt. Så selv om det ikke er lørdag og det er seint så står disse og godgjører seg til steking nå:D

bonde85
12-05-11, 21:53
Kjempe gode vafler :)

Dolly
14-05-11, 18:01
Laget de med gastromatkrydder, ost og skinke oppi og det var helt fantastisk iallefall!!!!

Prøver å holde meg unna søte ting hehe

MariaB
29-05-11, 12:41
abbonerer på denne til jeg får jbk i hus!

Tone-G
29-05-11, 14:44
Kan jeg friste med en vaffel med rørte jordbær og Creme fresh ?

Lager disse vaflene nå :) Søndagskos! :ja:

Camomilla
16-06-11, 21:52
Takk for deilig vaffeloppskrift :) Min røre ble også veeeldig tykk - og smeltet liksom ikke ordentlig ut i jernet. Fikk derfor bare 6-7 plater av røra, og hadde ikke fylt jernet helt ut. Ser at flere her har spedd med både CF, fløte og smør - men blir de ikke fettete da? Disse var jo så deilige i konsistensen, og til og med BARNA som er kjempekritiske til alt jeg lager om dagen likte disse :D Jeg har generøse teskjeer - kan jeg kanskje bare kutte litt ned på JBKM? Litt redd de blir eggete om jeg kutter i fiberhusken :p

Nannah
18-06-11, 18:46
Jeg sper med litt fløte om røra blir for tjukk. Synes ikke de blir fete:)

Camomilla
18-06-11, 22:32
Fløte har jeg bestandig i hus :D Men jeg må ha det inn med t-skje - sper du da etter røra er ferdig med å svelle? Jeg lot min røre stå i ca 30 min i kjøleskap før jeg begynte å steke - tror du dette er nok?

Imp
18-06-11, 23:01
Skriver under på at denne oppskrfiten er god, har laget den mange ganger! TAKK!

Du ligner forresten på en filletante av meg Nannah. ;)

Nannah
19-06-11, 00:01
Du ligner forresten på en filletante av meg Nannah. ;)

Ja, jeg ser jo litt fillete ut ;)

Pøsh
19-06-11, 00:28
Men du tar vel ikke røren utover hele platen? Jeg tar på akkurat i midten, så sveller den ut av seg selv. Rekorden min er 19 vafler.

Imp
19-06-11, 01:00
Ja, jeg ser jo litt fillete ut ;)

Hehehehe :p (Det gjør du aldeles ikke det så!! ;p)

jegviljegskaljegmå
14-07-11, 08:44
åååååååå tusen takk for nydelig oppskrift. er så flott at dere med god erfaring deler :0) gleder meg til strand tur meg Nannahs vaffler i matboksen :0)
takk

grotingeling
15-07-11, 20:06
Må bare nok en gang få uttrykke min entusiasme over disse vaflene!!! :blomster:
Er for tiden på en liten ukes kjøretur mellom England og Norge, og har tatt meg meg 2 posjoner.
Kjempekjekke å ha til frokost, lunch eller hvis en blir småsulten mellom matpausene:hungry:
Har bl.a. brukt dem som "hamburgerbrød", men stort sett har jeg kjøpt ost og skinke e.l og bruk som pålegg :sikle:

Lindemor
17-07-11, 18:47
Disse skal i dag prøves. Røren står i kjøleskap og blir kveldskos når roen senker seg! Kjenner at jeg gleder meg veldig!!! :)

Tiril77
18-07-11, 20:15
Noen som har prøvd å fryse disse?? funker det greit? og hvor mange dager ca holder de seg når de ligger ferdigstekte i en tett plastpose??

grotingeling
19-07-11, 07:46
Ikke prøvd å fryse, men de holder seg i alle fall 4 dager i pose/boks.

Lindemor
19-07-11, 08:44
Jeg må også få lov til å gi en positiv respons på disse vaflene. Her har vi kost oss med vafler to kvelder nå. Røren var like fin kvelden etter som samme dag. Jeg tror jeg fikk 12 plater ut av røren og de var virkelig gode!!!

Tusen takk!

littleme
19-07-11, 18:00
Åh, jeg får alltid for høye forventninger når jeg ser så mye positiv respons!

Jeg lagde vaflene til frokost i dag, de så helt ut som normale vafler, men jeg syntes de luktet forferdelig mye egg, og smake ikke godt uten syltetøy. Mulig det ble litt for lite kremost, kan det ha noe å si?

Har igjen røre fortsatt, så skal prøve igjen i kveld, med kanskje å spe ut litt med fløte og eventuelt rømme? Men nå må det sies at jeg somregel får dårlig resultat når jeg skal bake noe. TORO 1-2-3 greier jeg, men ikke så mye mer enn det :P

littleme
20-07-11, 23:22
Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall?? :)

Lindemor
21-07-11, 07:53
Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall?? :)

Nei. Mine ble ihvertfall ikke sprø.

Bee
21-07-11, 17:53
Fyttekatta Nannah! Du er rå!!

Nå har jeg akkurat greid å hive innpå 2 1/2 plate av disse nyyyydelige vaflene. Bringebær og CF på. Himmelsk!

Tror faktisk ikke jeg har laga noen av dine oppskrifter uten og ha blitt helfrelst altså.

Fløtepusen
21-07-11, 21:41
Jeg er utrolig positivt overrasket! Syntes egentlig disse vaflene ble bedre enn vanlige. Mine ble litt sprø og fin i kantene når jeg tok godt med smør i jernet da jeg stekte dem. OMG så gode de ble!!!:eek: Jeg forspiste meg på tre med seterrømme og nyrørte jordbær! Min lille tass på 1 år var helt vill i nikkersen da han fikk et par hjerter. Ingen av oss har vært sulten mer i ettermiddag!

Dette må jo være helt geniale lomper/tortillas/burgerbrød/you name it!!

Prøver forresten pizza-oppskriften din nå. Det lukter i allefall helt herlig så langt!:D

Bee
22-07-11, 08:38
Seriøst. Ikke bare var de gode nystekt, men nå, dagen etter, smaker de HELT som vanlige vafler. Og jeg spiser de uten noe på. *HIMMEL*

Fauna
22-07-11, 12:25
Røra mi er helt tykk. Har jeg gjort noe feil?

Har også forsøkt ei annen røre her fra Hexeberg sin bok og den er helt flytende..

Nannah
23-07-11, 23:23
Blir den for tykk, ha i litt vann, men den skal være ganske tykk!

Tullekoppen
27-07-11, 14:53
Er i gang med vaffelrøre nå. Og senere blir det pizza. Tusen takk for oppskriftene - de gjør oppstarten så mye enklere:)

Edit; Fikk 13 plater deilige vafler. Nam nam. Syns røren fort ble for tykk og spedde på med fløte underveis.

Albertina
30-07-11, 22:56
Oh, joy! Disse hørtes jo helt fantastisk gode ut!

Skal gå til innkjøp av sukrin, splenda og JBK på mandag! Så blir det vaffelfest!
Skal ta bilde av vaflene og komme med terningkast!

Og Nannah, jeg har lest en del andre oppskrifter du har, og skal helt klart teste mange!

Nå sitter jeg med kveldsmaten min, et stort glass isvann og et kokt egg med majones på! Ey!

Nannah
01-08-11, 12:27
Takk, Albertina:)

S@nne
05-08-11, 10:52
Bøyer meg i støvet Nannah!! :D Disse var fantastiske!! Var ganske skeptisk når jeg så røra, men etter en bit var jeg hekta! Smaken og konsistensen er super!!! Så tuuusen takk for nok en herlig oppskift!:)

Anarko
10-08-11, 13:12
Jeg har nå røren stående i kjøleskapet. Den ble VELDIG tykk. Bør jeg da spe ut med vann/fløte før steking?

Lindemor
10-08-11, 15:37
Min røre ble også veldig tykk da den stod "på vent" og jeg hadde litt vann i, men den skal være tykk altså. En spiseskje midt i hjernet og vaffelen blir stor og fin når den stekes!

Lykke til!

Anarko
10-08-11, 16:24
Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode :) Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen :)

Bønna200
14-08-11, 15:05
Laget disse i går kveld. Var ikke helt fornøyd. Syntes det smakte litt mye egg og hadde en litt pussig konsistens. Men putta i meg to til lunsj nå og da var de jo bare supergode! Så neste gang skal jeg lage dem kvelden før:sikle:

Tone-G
14-08-11, 15:16
Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode :) Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen :)

Den skal være tykk! Legg en skje på vaffelhjernet, så brer det seg ut når du begynner å steke :ja:

MissPivotal
14-08-11, 15:21
Åh, disse var kjempegode! Hadde i en ts vaniljepulver også for å gjøre de litt ekstra søte. NAM! :hearts:

snøffe
09-10-11, 17:08
Søndags-kaffe-kosen er reddet! Eneste minuset er at jeg ikke får ha de i fred for disse høykarbo folkå i heimen.. :p
Tusen takk til Nannah!! :)

Mono
13-10-11, 19:55
Disse er de beste vafflene jeg har laget på lavkarbo:love:
Ble veldig lik vanlige vaffler synes jeg!

Røra gir ca 5 plater.

FIXED!

Men godt mulig jeg pisket eggedosisen for mye, røren ble nå ganske stiv. Ellers er det bare å bøye seg i støvet, for dette var nett so vanlege vaffler! :)

Kjersti1982
08-11-11, 22:40
Har ikke kremost (Ikke mer enn 50 gram isåfall). Noe annet jeg kan erstatte det med? Har prøvd de en gang før. Nam nam :D Tenkte jeg skulle lage noen til lunsj på jobben i morra, men oppdaget jeg hadde alt annet enn kremost hjemme :o

shailene
02-12-11, 13:28
Ikke for å være frekk, Nannah, men jeg må bare si det.. Du skulle ALDRI lagt ut denne oppskriften. Har bokstavelig talt levd på disse i 3 dager nå, det er ikke bra.. De var jo ALT for gode.. :nedfor:

Hvis noen lurer er disse UTROLIG like vanlig vafler altså, og mist like gode. Ikke fullt så faste og luftige, men det er nok fordi jeg ikke fikk stivpisket eggene, og kun hadde fiberhusk som tykningsmiddel. Men de ble supergode uansett! Anbefaler å ha i litt mer søtning enn det står i oppskrifta, og godt med kardemomme, da blir eggesmaken helt borte.

Dietta
02-12-11, 20:14
:sikle:

Aline
02-12-11, 20:59
Tror jeg må steke vafler igjen imorgen :sikle:

heidia79
08-01-12, 14:03
Jeg lager røre nååå... og jeg må vel ærlig innrømme at jeg er kresen , så dette blir spennende!! :lol:

heidia79
08-01-12, 14:18
Men... hvor mange karbser det i en slik røre?

Aline
08-01-12, 16:15
aner ikke, skriv inn ingrediensene på diett.no vaflene er sååååå gode! :D

Dolsi
08-01-12, 16:16
Nå fikk jeg vanvittig lyst på vafler også jeg da som spiste middag for bare en time siden :o

vimsen85
10-01-12, 22:00
Har bare et ord: NAM!

Victory
10-01-12, 22:04
Så fint at denne kommer opp HVER dag når man er i strenge-fasen!! :p

Bravo
28-01-12, 15:01
Tusen takk for superduper vaffeloppskrift, Nannah!! :blomster:

Jeg har laget de for første gang nå i dag, og det var VELDIG populært hos småfolket her i huset!
Hadde egentlig noen spørsmål, men så skummet jeg heller gjennom endel av tråden her, sånne ting lønner seg jo, så nå har jeg egentlig ikke noen spørsmål mer:p

Jeg brukte xanthan gum istedenfor JBK, så lurer på om dette gjorde den enda hakket tykkere i konsistensen. Lot den stå 10 min i kjøleskapet før steking. Neste gang skal jeg dose bittelitt ned på tykningsmidlene. Og som for mange i tråden her, så skjønte jeg etterhvert at det funket å legge en klatt av røra i midten av jernet og la det spre seg utover selv. Som marjusen, så opplevde jeg også at de blåste seg opp endel..presset ned jernet og vaflene pep godt..mulig jeg var litt raus med bakepulveret (veldig toppede teskjeer) Jeg tror kanskje sånne gamle, gode, tunge vaffeljern hadde vært tingen her. (Har et lett billigjern selv)

Veggpryd
29-01-12, 16:59
I dag har jeg veldig lyst på vafler. Tror jeg må på Kiwi og kjøpe kremost i dag. Vafler med smør og svensk gouda, tror jeg er kjempegodt! :D

yaeger
11-02-12, 17:10
Hvor mange karbs er det i røra? evnt pr plate=)? tenkt å lage for å ha med på kiiino :D

begulno
12-02-12, 22:38
Tuuuusen takk for atter en nydelig oppskrift fra deg :-) Lagde vafflene i dag og må si at ingen kunne merke at dette var lavkarbo :D Nydelige var de :)

Tarato
22-02-12, 22:38
Nannah! Jeg bøyer meg i støvet for deg. Skikkelig nesegrust nede i støvet også. Disse vaflene er helt fantastiske! Takk til deg for at du forsker og deler med oss andre!

Bik
22-02-12, 22:52
Må kanskje steke noen i morgen :)

Tarato
22-02-12, 22:57
Må kanskje steke noen i morgen :)
Jepp. Det bør du ;)

Tarato
23-02-12, 10:48
Og jeg kan rapportere at de var like gode - om ikke bedre - etter en natt i tett boks i kjøleskapet.... Godt med alternativ til "brød" og knekkebrød ;)

NinaOp
10-03-12, 16:30
Tusen takk for oppskrift!
Personlig syns jeg kanskje de var litt smaksløse, og litt vel luftige, men de er helt ok. Tror nok oppskriften blir brukt mye hos meg som tilbehør til annen mat, som lompe etc. Syns de smakte bedre med en liten kladd smør i jernet.

Tone-G
25-03-12, 16:17
Det er jo den store vaffeldagen idag :love:

akas
25-03-12, 19:41
Det er jo den store vaffeldagen idag :love:
Ja, og derfor har jeg prøvd vaflene for første gang! Jeg tok 6 ts fiberhusk istedenfor Fiberhusk + JBK, og vaniljepulver istedenfor kardemomme eller kanel. De ble veldig gode!
Imidlertid tok jeg kanskje litt lite røre i jernet, for de ble veldig tynne (falt sammen etter at de kom på rista).
Takk, Nannah, for den gode oppskrifta!!! :blomster:

Nannah
25-07-12, 16:33
JBK gir en bedre (tjukkere) røre enn bare fiberhusk. Sikkert derfor de ble litt tynne. Røra skal bli ganske tjukk. Ikke glem å la den svelle en stund da :)

Mustang
04-08-12, 19:47
Heisann! :)

Skal prøve meg på vaffelrøra idag/morgen, men lurer på om jeg kan erstatte bakepulveret med noe annet? Er supernysgjerrig på vaflene etter alle disse kommentarene :D

LibraGirl
06-08-12, 12:43
Denne skal prøves så snart vi har fått vaffeljern i hus :D

Bik
06-08-12, 16:21
Og jeg kan rapportere at de var like gode - om ikke bedre - etter en natt i tett boks i kjøleskapet.... Godt med alternativ til "brød" og knekkebrød ;)

Jeg bruker å fryse de. Så tar jeg opp etter behov, og tiner de i microen. Akkurat som nystekte :sikle: