Iselilja
07-05-09, 17:37
I dag har jeg spist lavkarbo i nøyaktig én uke! Føler meg ganske bra, men skulle gjerne hatt en anelse mer energi. Med andre ord: Jeg føler meg nøyaktig slik jeg gjorde da jeg spiste bøttevis med brød. Og det synes jeg jo er litt rart... :veitikke: Hadde forventet en eller annen form for reaksjon fra kroppens side når jeg kuttet så kraftig ned på karbohydratene som det jeg har gjort!
Kanskje jeg fremdeles spiser for mye karbs? Kanskje jeg spiser for lite mat? Eller kanskje jeg spiser for mye mat? :confused:
Er ganske usikker akkurat nu, så jeg skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger på hvordan jeg spiser.
Noen eksempler på dager fra den siste uken:
Lørdag:
Frokost: Smoothie med rå eggeplomme, kremfløte, liten umoden banan, frosne jordbær og litt lime
Kveldskos: En halv pakke stangselleri med rømmedip, og lavkarbokake (”himmelsk trøffelkake”), et glass rødvin
Middag: Kyllingform med rømme, ost og masalakrydder
Mandag:
Frokost: Egg (2 stk) og bacon (3 striper) stekt i masse smør
Lunsj: Mandler, pekannøtter, pistasjenøtter (husker ikke helt hvor mye, men det ble kanskje 3-4 håndfuller til sammen tror jeg), ca 4 ruter mørk sjokolade, 1 ss tran, 3 oopsie rolls med kakao og splenda
Middag: 2 kyllinglår med salat (feta, ruccola, cherrytomat, agurk, olje)
Onsdag:
Frokost: Egg og bacon stekt i masse smør, eggemelk-kakao (med 50 g smør og 1 egg) - var stappmett i timesvis :D
Lunsj: Valnøtter (en håndfull eller to), mørk sjokolade, pistasjenøtter (ca 3 håndfuller tror jeg)
Lunsj/kvelds: Smoothie (kokosmasse, egg, olje, mandler, linfrø og frosne bær)
Torsdag:
Frokost: Egg (1 stk) og bacon (5 striper) stekt i masse smør, ca 5 små tomater
Lunsj: En håndfull valnøtter og ca 5 ruter mørk sjokolade
Middag: Kyllingform med masalakrydder, rømme, rødløk og ost
Jeg har ikke turt å veie meg enda siden jeg er sikker på at jeg ikke har gått ned noe. Synes det enn så lenge er bedre å være litt usikker på akkurat det området, enn å få de demotiverende nyhetene bekreftet.. :p (Målet mitt er å gå ned 5 kg)
Kanskje jeg fremdeles spiser for mye karbs? Kanskje jeg spiser for lite mat? Eller kanskje jeg spiser for mye mat? :confused:
Er ganske usikker akkurat nu, så jeg skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger på hvordan jeg spiser.
Noen eksempler på dager fra den siste uken:
Lørdag:
Frokost: Smoothie med rå eggeplomme, kremfløte, liten umoden banan, frosne jordbær og litt lime
Kveldskos: En halv pakke stangselleri med rømmedip, og lavkarbokake (”himmelsk trøffelkake”), et glass rødvin
Middag: Kyllingform med rømme, ost og masalakrydder
Mandag:
Frokost: Egg (2 stk) og bacon (3 striper) stekt i masse smør
Lunsj: Mandler, pekannøtter, pistasjenøtter (husker ikke helt hvor mye, men det ble kanskje 3-4 håndfuller til sammen tror jeg), ca 4 ruter mørk sjokolade, 1 ss tran, 3 oopsie rolls med kakao og splenda
Middag: 2 kyllinglår med salat (feta, ruccola, cherrytomat, agurk, olje)
Onsdag:
Frokost: Egg og bacon stekt i masse smør, eggemelk-kakao (med 50 g smør og 1 egg) - var stappmett i timesvis :D
Lunsj: Valnøtter (en håndfull eller to), mørk sjokolade, pistasjenøtter (ca 3 håndfuller tror jeg)
Lunsj/kvelds: Smoothie (kokosmasse, egg, olje, mandler, linfrø og frosne bær)
Torsdag:
Frokost: Egg (1 stk) og bacon (5 striper) stekt i masse smør, ca 5 små tomater
Lunsj: En håndfull valnøtter og ca 5 ruter mørk sjokolade
Middag: Kyllingform med masalakrydder, rømme, rødløk og ost
Jeg har ikke turt å veie meg enda siden jeg er sikker på at jeg ikke har gått ned noe. Synes det enn så lenge er bedre å være litt usikker på akkurat det området, enn å få de demotiverende nyhetene bekreftet.. :p (Målet mitt er å gå ned 5 kg)