View Full Version : Har problemer med å få i meg nok fett, noen som har noen tips?

J.Austen
30-07-09, 13:07
Hei, tips om mat som inneholder masse fett men lite karbo er hjertligst velkommen. Jeg er ny å vet ikke helt va d er mye fett i, men de seste dagene har det florert bacon:) er heller ikke spesielt glad i majones..
noen som har no tips?:D

LenaBeatrice
30-07-09, 13:41
Hei, tips om mat som inneholder masse fett men lite karbo er hjertligst velkommen. Jeg er ny å vet ikke helt va d er mye fett i, men de seste dagene har det florert bacon:) er heller ikke spesielt glad i majones..
noen som har no tips?:D

Avocado inneholder mye fett og veldig lite karbo.
100 gram = 0,5 gram karbo og 19,5 gram fett.

Men velg den avocadotypen som er litt brunaktig i skalet, ikke den lyse grønne som er litt glattere i skalet.

SunnhetMedSirrup
01-08-09, 07:14
bytt ut standar omeletten , stek i mere olje/ smør , bruk flere egge plommer , ( mere fett ) , drrøss på litt god fet ost! :)

PrøveKanin
01-08-09, 09:16
majones i bøtter og spann !

Grovsnus
01-08-09, 10:20
Og ikke minst, her på forumet er det oppskrifter som er gode. Søk !
Ketolyseboka
Skaldemanns bøker
Fedons bøker
Starten kan være vanskelig, lett å kjøre seg inn et spor. Så prøv forskjellige oppskrifter.
Les på innholdsfortegnelsen på maten du kjøper.

Mvh Grovsnus
Ha en fettrik dag

Kitt
01-08-09, 10:33
Du kan jo ta en titt i denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26264&highlight=nok+fett)!;)

mål:littavetmenneske
20-10-09, 01:58
jeg pleier å ha noen biter kaldt smør i selve røra til omelett/eggerøre. kjempegodt og FETT!