Hei!
Er det ok eller blir det helt feil? Har noe scampi jeg skal bruke i morgen og vil gjerne lage en feit rett ut av det? :D:D Forslag?
I fløtesaus ville jeg ha valgt isåfall :) Kokos føler jeg er mer indisk/kinesisk osv u get the idea :p
Photobscura
22-08-09, 09:58
Både scampi og kokosmelk er typiske ingredienser i thai-mat f.eks.
Jeg som ikke tåler fløte bruker en del kokosmelk, men jeg har aldri prøvd sammen med scampi.
Men, jeg kom over denne (http://snakk.klikk.no/MatOgDrikke/Oppskrift/Recipe.aspx?id=10740345&search=scampi%20med%20kokosmelk) oppskrifta! Den kan jo lett lavkarbofiseres, hørtes veldig nam ut! :)
Ellers er smørstekt reke/scampi som man dypper i rømme/creme fraiche nydelig snack :)
LenaBeatrice
22-08-09, 10:47
Jeg dypper gjerne scampi i smeltet godt smør jeg, men litt krydder i....DIGG! :)
Jeg dypper gjerne scampi i smeltet godt smør jeg, men litt krydder i....DIGG! :)
Hei..Jeg er ny her og jeg må si jeg blir fryktelig inspirert av deg:) Sitter nå å lager meg en meny ut i fra oppskriftene dine...tusen takk
ingerspringer
26-11-09, 23:03
Kokosmelk har en uttalt søthet, det har også scampi. Derfor må scampi/kokosmelk-retter balanseres med syre og krutt: så som masse lime eller sitron (skall & saft) + f.eks rikelig med Red Curry.
Da når det fort himmelske høyder.