View Full Version : Oktoberskravletråden til 30+

Sider : [1] 2

vaskeklut
01-10-09, 01:57
Jeg lagde like gjerne en ny skravletråd jeg, siden den andre er så laaaaang, og det kom inn forslag på det. Prat i vei!

*hoppe opp og ned* jeg har kommet meg under 105 kg :D :D

lillemor88
01-10-09, 08:55
Gratulerer:D kjempe bra!!!!!!!!!
jeg hadde veie dag i dag jeg å... 109,2 jippiiiiii da er jeg en kg under del målet:D

gleder meg kjempe masse til og se 105 for det har jeg ikke sett på lenge... så da låner jeg din vekt:p

snart helg og det skal bli godt! bare en senvakt i dag og tili i morgen så er det gjort.

2 lavkarbo skiver til frokost i dag.... littt kjedelig men...

ha en fin dag og gratulerer igjenn vaskeklut!:klem:

blondym8
01-10-09, 09:28
Da har du hvert flink :)
Det er så godt når man kommer til disse delmålene og man ser nye lavere tall på vekten :D
Jeg har holdt på med dette siden i April en gang og nå mangler jeg 200 gr til 25 kg. 25 kg er ett mål ;) 36 kg er totalt jeg skal ned, gleder meg til det også, men nå kan jeg faktisk gå i vanlig butikk og kjøpr klær det er gøy det :D Blir jo noe klær og kjøpe her etter hvert :rolleyes:
Hilsen fra BLondyM8

lillemor88
01-10-09, 09:37
wow! det er jo bare knall bra da! er nok mange dører som åpnes i klesverdnen da ja:):) etter 10 kg ned kunne jeg endelig gå i olabukse igjenn uten og føle meg "kvælt" det føles veldig godt:)

er veldig fint med dette forumet altså, syntes det er så spennende og lese hvordan det går med andre i samme situasjon, finne støtte og motivasjon:)

for når jeg ser alle dere som går ned motiverer det meg veldig til og fortsette når jeg har en stopp i vekta:) osv...

tusen takk:o

malleleo
01-10-09, 09:45
dere er så flinke!! og har gått ned mye! håper d er meg en dag også;)

sitter her med frokost smoothin min: 2 egg en liten dæsj fløte, ein liten ss rømme, 1 ss cocosa, og 1 ts heiatd blåbærsyltetøy:) mmm, jeg er kanskje dårlig på å ha alle matgruppene i et måltid, men akkurat på en sånn travel dag er d viktigste at jeg får i meg brennstoff for mange timer:o
i gar ble d inntatt aalt for lite fett... så i dag må bli bedre:rolleyes:

kanskje vi snakkes i kveld! er jo blitt avhengig av å følge dere å fortelle;) dere er supre:D

Elizabethcita
01-10-09, 12:30
Gratulerer med fin vektnedgang alle sammen!!

Nå har jeg tent opp i peisen (det hagler ute...), og skal se om kjøleskapet har noe fint til meg. Har en lei halsbetennelse for tida, så det er dårlig med både matlyst og hva jeg klarer å drikke. Har blitt noen utskeielser de siste dagene ja...Men, men...Vekta har sneket seg opp igjen en kilo, men jeg regner med den forsvinner fort når jeg bare klarer å spise/drikke ordentlig igjen.
Lurer på å hekle noen tøfler i dag. Håper å en dag få mulighet til å selge litt sånne småvarer: tøfler, kort, smykker, bilder osv... Hva skal man vel med drømmer om man ikke tester dem ut litt?:p

Elinengelen
01-10-09, 12:41
Jeg har gått ned mye denne halve uka som jeg har omgangssyke, men nå vil jeg bli frisk. håper det ikke legger for mye på seg når jeg begynner å spise igjen.

Lurer*
01-10-09, 19:55
Hei jenter!

Wow! Til der som har klart vektnedgang:heia: Jeg lever fremdeles i det uvisse og kjenner jeg gleder meg til jeg får vekten i hentelappen til vekten. I dag fikk jeg hentelappen på kokosmelet jeg har bestilt, så jeg gleder meg til å prøve en av oppskriftene med det:)

Her er det også kjølig, fyrer i ovnen. Første gang på denne siden av sommeren.

Til dere som er litt pjuske, håper formen blir bedre snart!

grotingeling
01-10-09, 20:08
Mange flotte resultater her - fantastisk, stå på:heia:
Selv har jeg fått tilbake motivasjonen, og hadde en snik veiing i dag som viser - 300g siden mandag :D
Har meldt meg på -10 kg til jul-tråden, for det var uansett målet mitt.
Ellers så er helgevasken unnagjort, og nå har jeg lagd gele som skal være med på jobb i morgen så jeg har noe å spise når de andre henter fram fredagskaken :p

Lurer*
01-10-09, 20:13
Åh, så flink du har vært grotingeling! Jeg har ryddet litt her oppe i hovedetasjen, men har ikke en gang sett på vaskebøtta.

grotingeling
01-10-09, 20:18
Helgevask på torsdag ble innført som en prøveordning forrige uke, og du verden hvor deilig det var å komme hjem på fredag og slippe å gjøre noe annet enn å slenge seg på sofaen :D

Prøveperioden utgår neste uke, men jeg har stoooore indikasjoner på at dette blir en permanent løsning :lol:

Imse
01-10-09, 22:16
Så koselig med ny skravletråd!

Gratulerer til mistede kilo og klem til de som sliter:klem: Og alle andre som trenger en klem:klem:

Jeg har gått over til Fedon Lindberg for en stund pga jeg sto stille og slet litt på flere plan. Nå har jeg spist ketogent i 6 måneder og trenger en liten pause. Og vekta har stått stille i 4-5 uker.
Nå har jeg spist ala Fedon sinden tirsdag og vekta har gått ned en 1/2kg. Så jeg håper det fortsetter.

Uvant med mindre smør og fløte, men jeg koser meg med å kunne spise masse av paprika mm og belgfrukter. Jeg elsker kikerter, rene lørdagsgodtet, så å kunne spise 2x 1.5dl i døgnet er deilig!

lillemor88
02-10-09, 06:06
god morgen:)

greit med en liten ketosepause etter 6 mnd ja:) håper den nye mixen blir bra da og at vekt nedgangen fortsetter :)

jeg er trøtt! men bare tilivakt og litt overtid så er det rett hjem til senga og sove noen timer.

jeg tenkte jeg må prøve og trene litt snart, har liksom ikke hatt helt ork til det enda:mad: men trøster meg med at jeg har god bevegelse på jobb turer 3 ganger i uka og mye løping opp og ned trapper o.l.

hva er planene deres for helgen?
på lørdag tenkte jeg skulle unne meg litt drink kos.
noen som vet om bacardi med smak kan drikkes? er det fortsatt 0 karbs?

ha en god dag og en riktid fin helg alle sammen:full::syklubb:

mokki
02-10-09, 07:39
God morgen. I dag viste vekta 0,8kg ned denne uken. Deilig!!!!! Da er det 7,8kg av mokki som er borte.

Imse
02-10-09, 10:15
Gratulerer så mye med nesten en kilo til borte mokki:blomster:

Helgeplaner ja... Grave ned noen smådyr som døde for oss i fjor vinter som har ligget i en fryser ( høres makabert ut, men det er noen gamle høner og en hane og en kanin jeg måtte nødavlive), ordne noe ved og kanskje klyve den, lage ostekake og muffins og dåp på søndag. Heldigvis skal Dokka på avlastning denne helga, så vi sender bare med bunad og henter henne etter kirken på søndag og da regner jeg med at de har pyntet henne ferdig;)

Nå spiser jeg frokost, 2 rugsprø med en stk skivet kyllingfilèet, litt stangselleri, agurk, paprika og en philadelfia mini. Jeg er stuptrøtt, jeg har ikke sovet siden klokka 5 i morges.. Lå og vred meg til klokka 8, men da sto jeg opp, fyret opp i ovnen, tømte oppvaskmaskina, satte på tørketrommelen og fikk opp jentene.

Jabba
02-10-09, 18:34
Så koselig med ny skravletråd!

Gratulerer til mistede kilo og klem til de som sliter:klem: Og alle andre som trenger en klem:klem:

Jeg har gått over til Fedon Lindberg for en stund pga jeg sto stille og slet litt på flere plan. Nå har jeg spist ketogent i 6 måneder og trenger en liten pause. Og vekta har stått stille i 4-5 uker.
Nå har jeg spist ala Fedon sinden tirsdag og vekta har gått ned en 1/2kg. Så jeg håper det fortsetter.

Uvant med mindre smør og fløte, men jeg koser meg med å kunne spise masse av paprika mm og belgfrukter. Jeg elsker kikerter, rene lørdagsgodtet, så å kunne spise 2x 1.5dl i døgnet er deilig!

Imse - synes du ikke det var litt skummelt å bytte filosofi? Jeg har også stått stille en stund nå (6 uker) og det tærer faktisk på humøret så jeg vurderer å gjøre noen grep jeg også....kanskje Fedon er tingen?
Veier du deg ukentlig? Hvilken dag? Ser jeg må følge med deg litt .... hvis jeg får lov.... :)???

Lurer*
02-10-09, 21:49
God kveld jenter!

Sitter ig ser på beet for beet og koser meg. Endelig er det helg!
Så bra at det løsnet med vektnedgang når du endret filosofi imse:klem:

:heia: Mokki! Kult med så mye nedgang!

Lillemor bacardi med vannmelom :sikle: bland den med sprit!

Imse
02-10-09, 22:21
Imse - synes du ikke det var litt skummelt å bytte filosofi? Jeg har også stått stille en stund nå (6 uker) og det tærer faktisk på humøret så jeg vurderer å gjøre noen grep jeg også....kanskje Fedon er tingen?
Veier du deg ukentlig? Hvilken dag? Ser jeg må følge med deg litt .... hvis jeg får lov.... :)???
Hvorfor skulle det være skummelt å bytte diett?
Fedon sin diett er masse god mat, og så lenge det funker fortsetter jeg noen uker til.

Veier meg, eh, ja morgen og kveld og det har jeg gjort i 15 år og vet veldig godt at vekta svinger og lar meg ikke stresse av det, veiingen er like mye rutine som å pusse tenner;)

mokki
02-10-09, 23:12
Hvorfor skulle det være skummelt å bytte diett?
Fedon sin diett er masse god mat, og så lenge det funker fortsetter jeg noen uker til.

Veier meg, eh, ja morgen og kveld og det har jeg gjort i 15 år og vet veldig godt at vekta svinger og lar meg ikke stresse av det, veiingen er like mye rutine som å pusse tenner;)
Godt vi er flere.....

Kost meg med biff i kveld.. Men litt for mye rødvin gitt....:cool:

Lady_bug
03-10-09, 00:35
Hei hei!
Endelig er jeg tilbake på ketolyse, har vært av og på flere ganger over sommeren men har hatt så dårlig motovasjon.
Nå er motivasjonen på topp, strategien er lagt og jeg er klar for en forandring.
Så godt å se at det er flere her inne på 30+, godt å ha noen å gå løpet med.

mokki
03-10-09, 11:03
Velkommen lady_bug. Håper vi kan hjelpe deg å holde motivasjonen oppe.

I dag har jeg sovet lenge. Vi skulle handlet i går (handler en gang i uken), så kjøleskapet er rimelg tomt. Så jeg spise rundstykker til frokost sammen med resten av gjengen i dag... Jaja..

Imse
03-10-09, 11:10
Velkommen Lady bug :blomster:

Jeg sitter her med en kopp grønn te og frokosten min; 2 rugsprø med roastbiff og kyllingpålegg( tror det var provence krydder ), agurk,paprika, stangselleri og tomat og en liten boks philadelfia light.

Det snør ute og bakken er hvit. Ungene er på "telttur" på rommet og ar med seg frokosten opp og sitter under noen småbord med teppe over og hører på kardemommeby på cd. Jeg sitter og ser på blafringen i ovnen og håper vi snart får isolert gulvet i stua, for det er iskaldt allerede.. Men materialene ligger ute og flisa( skal såklart isolere med flis, det er like bra som glava og puster 100ganger bedre og får ikke det gamle huset til å råtne ned) til isolasjon ligger i potetbingen i kjelleren. Ja, noe fornuftig må man bruke en potetbinge til når man ikke spiser og dyrker poteter;)

Lurer*
03-10-09, 17:22
Det høres så koslig ut Imse...helt til du kom til det kalde gulvet.

Lady bug velkommen! Det er velig fint med forumet, det gjør at man forstår at det er flere der ute som sliter med det samme.

:heia: Jeg fikk vekta i dag, klarte ikke å vente til å veie meg til i morgen tidlig, nå midt på dagen viser vekta en total nedgang på 10,4kg :heia: jeg er helt gira!!!!! Gleder meg til å hoppe på vekta i morgen tidlig:)

frifuggel
03-10-09, 17:28
Åh, så flink du har vært! Bra du fikk deg en ny vekt, sånn at du får bekrefta det gode arbeidet :)

mokki
03-10-09, 23:20
Holder på å lage knekkebrød. en oppskrift som går kjapt å lage. Fikset litt på den oppskriften jeg hadde. Første brettet er ferdig. Tok en minismak av en liten bit som var løs, og de virker svæææært lovende. Gleder meg til knekkebrød til frokost.

Tror disse er veldig ok lavkarbo. Inneholder kruskakli, havregryn, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner, vann og buljong. I stedet for samalt hvete har jegv tatt 1dl soyaprotein og malte mandler og soyaflak tilsvarende 1dl.

celeste
03-10-09, 23:29
Flere som er her i kveld ja :) Her sitter jeg bare og sløver og nyter å ha fri :D Gubben kommer hjem straks også :)

vaskeklut
04-10-09, 00:12

Lady bug velkommen! Det er velig fint med forumet, det gjør at man forstår at det er flere der ute som sliter med det samme.

:heia: Jeg fikk vekta i dag, klarte ikke å vente til å veie meg til i morgen tidlig, nå midt på dagen viser vekta en total nedgang på 10,4kg :heia: jeg er helt gira!!!!! Gleder meg til å hoppe på vekta i morgen tidlig:)

NÆH :eek: så utrolig bra! :eek: gratulerer! :D

Hih, jeg har litt lite å prate om for tida, men regner med jeg kommer sterkere tilbake! smugleser litt i mellomtida^^ stå på, folkens :cool:

Lady_bug
04-10-09, 01:21

Så bra, det er kjempegod nedgang! Gleder meg til jeg merker at jeg går nedover igjen! Spent på hva vekta di viser imorgen tidlig da. :spent:

mokki
04-10-09, 09:46
God morgen. Her jeg og jentene oppe. I dag skal vi på fjellet og lage middag på stormkjøkken i regnet. Godt vi er vant til å bevege oss ute i regn....

Gleder meg til frokost. Skal spise hjemmelaget knekkebrød, egg, te... namnam.

Lurer*
04-10-09, 10:42
God morgen jenter!

Jeg er enda mer fornøyd i dag, må få lov å skryte her inne selv om jeg skal legge inn i veietråden også:) I dag viste vekta en total nedgang på 11,4kg!!!!! Jeg er bare :D.

Men vekta mi er litt rar, den har to kg instillinger...som viser 1kg forsjell...så jeg bestemte meg for å tro på den som var strenges, vil ikke lure meg selv heller:)

I dag er SOL, men kaldt. Tror jeg skal rusle ut i hagen med snuppelure, og mens hun sover skal jeg tegne litt på Ikea. Har fått OK av mannen til å kjøpe den hylleseksjon til å ha på stua. Og da tror jeg det blir Ikea sin Bestå som blir kjøpt inn, det er den som passer under vinduet:)

Vel først må jeg se om jeg får oppdatert disse vektmålerne mine:)
Ha en riktig flott dag alle sammen!

Krizzi
04-10-09, 11:05
ja go mårn
så flink du er.:) det er veldig inspirerende å lese.
er det noen som kan fortelle meg hvordan dere lager en slik målestav ? jeg klarer ikke å finne ut av det selv:confused:
krizzi

frifuggel
04-10-09, 11:39
Lurer*, du er kjempeflink! Kan være greitt å bruke den "strenge siden" av vekta, om den har flere personligheter.. Hehe. Og så kan man likevel ta med seg at det kanskje er 2 kilo.. :D Flink har du da vært, uansett!

Krizzi; her inne finner du en god veiledning på hvordan man lager ticker:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker+factory

Måtte endre min ticker idag, hadde skrevet feil på målvekt, så plutselig har jeg enda flere kilo som skal bort. Hadde faktisk vært greiere om feilen var i andre enden av skalaen, men.. Må man, så må man ;)

Lurer*
04-10-09, 12:05
Haha Frifuggel, uff kjedlig å oppdage det! Men jammen bra du oppdaget det nå og ikke når du var rett i nærheten av målet!

frifuggel
04-10-09, 14:26
Joda, stusset litt, men som sagt; bedre nå enn senere! Myyye bedre :o Tenk å ha oversett det til våren.. Har jo ikke gjort det, da, kan ikke tenke meg at mattekunnskapene mine er så dårlige. Men, det er noe med hodet når man nærmer seg målet, det skal nå gjerne være litt nærmere for hver uke/måned. Nå er det litt hipp som happ, vet jo at jeg må bruke laaang tid ennå. Forhåpentligvis kortere enn jeg har brukt på å legge de kiloene TIL, da..

lillemor88
04-10-09, 18:40
halloooo:D
endelig hjemme etter borte helg=)

akkurat gafflet i meg middag, måtte samle alle ting jeg hadde så utfallet ble dette:
eggerøre.laks,stekt sopp paprika og skinke.
blomkål stappe=)

gikk på vekta da jeg kom hjem, den viste 109 så da er det stor sannsynlighet for at jeg ser 108 i løpe av uka:D

håper alle har hatt en fin helg da.

i kveld kommer samboeren min hjem fra island(spendt på om det lurer en gave) hi hi:p

riktig god søndag videre og så bra og lese om mange fornøyde "veiere":o

Jabba
04-10-09, 19:05
I dag er min andre dag uten godteri (IFA, Extra Drops og Sukkerfritt sjokolade) og jeg sliiiiiter....Har såååå lyst til å putte noe i munnen.
Ikke det at jeg spiste så mye før - men det ble 2-3 ruter sjokolade i løpet av dagen, og noen dropser . Etter å ha stått stille i 6 uker tester jeg nå ut hverdagen uten kunstig søtning, meieriprodukter, nøtter og tomater.
Hvis dette hjelper - blir jeg i grunnen litt overrasket....over at det er så lite som skal til for å stoppe nedgangen liksom......
Nei - jeg får ta meg en slurk med vann...... :-)

mokki
04-10-09, 20:12
ikke noe ok dag egentlig.. spist vafler nå... men i morgen er det andre boller..

celeste
04-10-09, 20:17
møkkadag :( dagen før veiedag, er kvalm og har pakka i meg masse høykarbo sjokoladekjeks :(:(:( veldig skuffa over meg selv :(

Elizabethcita
04-10-09, 20:24
...og jeg har spist is... Men det er heldigvis en ny dag i morra. Jeg prøver egentlig å riste av meg utskeielsene fra den siste uka, og jeg er igrunnen rimelig sikker på at det ikke hjelper å spise MER is altså... Hehe:o

Lurer*
04-10-09, 20:29
:klem: til dere som sliter litt i dag. Tenk i morgen er det en ny dag med nye muligheter. Ja det er"litt" klisje å si det, men det er jo sant! Vi har jo alle opplevd at det fungerer å spise lavkarbo.

Nå skal jeg brette litt tøy, så skal jeg kose meg med litt krem,.....den jeg lagde i går ble smør:rolleyes: så jeg kastet den....og jeg bare måtte stoppe på butikken i stad og kjøpe krem, ellers hadde ostepoppen ryket ganske fort i kveld.

celeste
04-10-09, 20:30
hehehe.. nei, du sier noe der. fikk innmari lyst på pizza i sted, altså med karbobunn. Meeen... nei.. Har pakka i meg nok av andre ting allerede. så nå blir det bare vann resten av kvelden.. ;)

Lurer*
04-10-09, 20:33
Du celeste, du ladde lagd deg en pizza i går. Men var ikke fornøyd med bunnen. Lagde du den med ost og jkm? Hcis du ikke prøvde den skal jeg finne oppskriften ti oldeg, for den er god:sikle:

celeste
04-10-09, 20:38
ost og jbk ja.. synes ikke den ble mye god akkurat.. blæh.. :(
men hadde krydra salat kylling oppå, så mulig det var like mye den jeg ikke syntes var god. vet ikke jeg.. men lukta av bunnen da jeg stekte den også, var ikke noe særlig fristende.. :(

Carisma
04-10-09, 20:43
Dere som er glad i å skravle kan hjelpe til å dra opp innleggstallet på totusenogni-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22806) :D
(les reglene i første innlegg først)

Lurer*
04-10-09, 20:44
Uff, da det var kjipt. Hadde håpet jeg kunne "gi" deg en oppskrift du ville like. Men det er mange varianter her på forumet, prøv en ny en neste gang. Så finner du sikkert en du liker etterhvert.

Jeg har spist fårikål i dag*nam* droppet potetene..så det lille melet mamma har i fårkålen bestemte jeg meg for at gikk greit.

Lurer*
04-10-09, 20:45
Dere som er glad i å skravle kan hjelpe til å dra opp innleggstallet på totusenogni-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22806) :D
(les reglene i første innlegg først)
tihi, syns du vi skravler mye:lol:

celeste
04-10-09, 21:07
Uff, da det var kjipt. Hadde håpet jeg kunne "gi" deg en oppskrift du ville like. Men det er mange varianter her på forumet, prøv en ny en neste gang. Så finner du sikkert en du liker etterhvert.

Jeg har spist fårikål i dag*nam* droppet potetene..så det lille melet mamma har i fårkålen bestemte jeg meg for at gikk greit.

har prøvd to forskjellige oppskrifter, men ingen falt i smak. Så tror jeg heller bare dropper hele pizzaprosjektet. Hmm.. kom forresten på at jeg har jo kjøpt sånn pose med pizzabunnmix fra USA. Bare glemmer at jeg har den. Kan gi det en sjanse til ved en senere anledning, og prøve den.

celeste
04-10-09, 21:11
Har forresten bursdag om en uke jeg. Hva gjør dere i sånne anledninger? Lager dere karbovennlige varianter og spiser kun det, eller unner dere dere vanlig kake den ene dagen?

Imse
04-10-09, 21:16
Har forresten bursdag om en uke jeg. Hva gjør dere i sånne anledninger? Lager dere karbovennlige varianter og spiser kun det, eller unner dere dere vanlig kake den ene dagen?
Lager lavkarbokake... Jeg prøver å unngå vanlige kaker, jeg blir så hemsk dårlig av sukker og mjøl... Masse gode oppskrifter under kaker og desserter i oppskiftsdelen her på forumet.

Imse
04-10-09, 21:18
Blomster til de som har gått ned, til de som sliter ( men enda står på! ) og til alle andre som måtte trenge en blomst: :blomster:

Jeg har vært i dåp idag, jenta til søstra mi ble døpt i dag og vi hadde koldtbord og kaker og jeg laget en variant av Gerds ostekake( med sjokoladebiter i bunn og osterøra).

Lurer*
04-10-09, 21:55
Tror jeg hadde lagd en variant av lavkarbo, som jeg kunne forsyne meg med. Og vanlig til de andre.

Carisma
04-10-09, 22:10
tihi, syns du vi skravler mye:lol:
Nei, men syns det er synd ikke flere er med og drar opp innelggstallet i den tråden :rolleyes:

malleleo
05-10-09, 00:14
Da er jeg tilbake etter hyttetur i helga!kosa oss masse,ogd fine plastkortet mitt ble brent:P

Skeia ikke ut, men sto påvekta når jeg kom hjem og jeg hargått opp :(
har vært lite vann egentlig..
skal se i morgen da, på morgnen.. selv om veiedagen ikke er før tirsdag..

vi skravles :D

vaskeklut
05-10-09, 00:55
Hææææææææææææhæhæhæhæhæ!!!

Jeg støtta hendene til ryggen nå nettopp, og jeg kjenner jeg har fått mindre valk! Hiihihihi *fnise* :spent::w00t:

grotingeling
05-10-09, 01:01
Lå i badekaret og slappet av i ettermiddag, og plutselig la jeg merke til at magen ikke lenger stikker så høyt opp av vannet *fnis*:lol: . Rart å legge merke til slike ting, for jeg bruker ikke å se på meg selv i speilet en gang - suser kjapt forbi hver morgen for å sjekke håret før jeg sprinter på jobb :liste:

malleleo
05-10-09, 09:50
hhahahah, jeg og har fått midre ryggvalker:D d er så hæli!

MEN, sto på vekta og den viste 108,5:confused::( så nå skal jeg ha minimalt med meieriprodukter, mindre proteiner, mer vann, og null søtning.. dette går ikke:hylgrine: Vil jo ikke gå opp.. miste motet helt, og vokse meg diger atter en gang er mitt værste mareritt!

lillemor88
05-10-09, 10:47
ikke gi deg! stå på en periode nå og så skal du se:) dine "ryggvalker":p er jo mindre og da vet vi jo alle hva det tyder på:)

så dette greier du!!!!!!!!!!

jeg lurer på en liten ting: har ikke hatt mens siden 7 uker siden er det så mye kluss som skjer med hormonene våre på detta her? syns det frustrerende og plagsomt! hehe

jeg har vert og borra hull på morningen i dag og nå går bedøvelsen ut AU!
HATER tannlegen!

lillemor88
05-10-09, 11:12
mye skrive feil på meg nå.. litt bedugget av bedøvelsen?:cool:

vaskeklut
05-10-09, 16:41
Er det noen som er lærere/lærere to be her? i såfall:

Gratulerer med dagen!

I dag er verdens internasjonale lærerdag, så i dag skal man feire og klappe seg selv og lærerkollegaen på skuldra! :lesebok::happybday:stortsmil

Furine
05-10-09, 16:54
Akkurat no fekk eg sinnsjukt lyst på ostekake! Mandag - lavkarboostekakedag? Tja ;)

celeste
05-10-09, 19:19
Vekta mi viste null nedgang i dag den.. Men men :rolleyes:
Klarte faktisk å spise omelett til lunsj i dag da :D Og ble kjempemett, så ble ikke snavlings på meg i dag. Veldig godt ;) Nettopp laga oss tacogryte til middag, og er nok en gang stappmett :D Vente på at maten siger litt ned, så blir det en tur på ellipsen etterpå :D

malleleo
05-10-09, 19:42
takk for oppmuntrende ord!

Jeg skal melde meg inn i spenst igjen :D gleder meg! jeg var kjempeflink til å trene før jeg ble samboer :P har seg d da du ?? Legen anbefalte meg d faktisk, droppe kiro og begynne der i stedenfor :P men blir d dumt å slutte med kiro.. føler d er litt ekkelt å si i fra :S

I dag har jeg spist 2 egg, 5 skiver bacon( sånn tykke biter vettu), til middag hadde vi ytrefile med brokkoli, salat, creme fraich med soltørkede tomater(kjøpt i sverige, NAMM), og littebitt peppersaus. stappmett!

Jabba
05-10-09, 20:00
Jeg sitter her og drømmer om den sukkerfrie sjokoladen som ligger i kjøleskapet.....men jeg er flink og spiser IKKE! Men guri som den frister!!!!
Kan jo selvfølgelig kaste den - men vet av erfaring at det jeg ikke har hjemme har jeg bare ENDA MER lyst på....... hi hi

celeste
05-10-09, 20:06
null treningslyst akkurat nå :( er såååå trøtt :rolleyes:
sambo ligger på sofan og snorker nå... hmm.. Nei, nå SKAL jeg gå å skifte så jeg får trent litt!!!

Imse
05-10-09, 20:06
God kveld!

Vi har vært utpå hele dagen, skaffet briller til lille Dokka( får de om ei uke) på 2 1/2 år, henet noe diverse på byggmiks og en svær pall med takshingel til broren/søstrene til mannen... Vi ( dvs lille Dokka) har stor bil og har lov å kjøre stor henger, så vi blir satt på slike oppgaver... Pakka med shingel veide visst 1200kg...
Så besøkte vi tantene/søstrene og fikk hjelp til å spise opp noen muffins vi hadde med i dåp i går.

Og Fedon funker for meg, i allefall denne uka, for nå har jeg gått ned i ca 1/2kg denne uka og har kost meg med bønne/linser og rugsprø( 2 om dagen) og massevis av grønnsaker jeg før har hatt restriksjoner på.

celeste
05-10-09, 20:07
Hææææææææææææhæhæhæhæhæ!!!

Jeg støtta hendene til ryggen nå nettopp, og jeg kjenner jeg har fått mindre valk! Hiihihihi *fnise* :spent::w00t:

hehehehe.. det har jeg også merka.. :heia:

malleleo
05-10-09, 20:58
null treningslyst akkurat nå :( er såååå trøtt :rolleyes:
sambo ligger på sofan og snorker nå... hmm.. Nei, nå SKAL jeg gå å skifte så jeg får trent litt!!!

håperdu fikk trene bra! skal rocke litt jeg nå:)

frifuggel
05-10-09, 21:33
Og Fedon funker for meg, i allefall denne uka, for nå har jeg gått ned i ca 1/2kg denne uka og har kost meg med bønne/linser og rugsprø( 2 om dagen) og massevis av grønnsaker jeg før har hatt restriksjoner på.

Fedon funket for meg også, har gått "motsatt" vei av deg, men av samme grunn. Man blir litt lei, å det er det godt å kunne variere litt på hva man spiser. Blir helt svett av å lese journalen din, forresten (har ikke lest alt.. Har bare vært her inne i nesten to uker.. ;)) Har stor respekt for de som takler tre unger, på en gang. Samtidig med egen sykdom, hus etc., så bøyer jeg meg i støvet for det du får til! Godt at kiloene løsnet igjen, kan jeg tenke meg! Flink er du. :klem:

celeste
05-10-09, 22:51
håperdu fikk trene bra! skal rocke litt jeg nå:)

Jepp, det ble en halvtimes tid. Magen var så full av taco at jeg ble kvalm :rolleyes::D
Lengre økt i morra :D Har rockering jeg også. Kommer dessverre så sjelden på at jeg faktisk har den :rolleyes:

Lurer*
05-10-09, 22:57
må en snar tur innom å si hei:) Har vært på foreldremøte i barnehagen og skal egentlig se på Akutten. Men jeg har blitt avhenging og må innom å lese litt om dere!

Kipt Imse, men stor bil er vist ensbetydene med at man må stille opp for alle (alltid). Mannen har lastebil, men nå har vi blitt flinke til å si nei! Og folk forstår heldigvis det:)

Lurer*
05-10-09, 23:00
Jepp, det ble en halvtimes tid. Magen var så full av taco at jeg ble kvalm :rolleyes::D
Lengre økt i morra :D Har rockering jeg også. Kommer dessverre så sjelden på at jeg faktisk har den :rolleyes:
Rockering sier dere.....hmmm tror jeg bestilte meg en i fjor vår. Den står montert i skapet.....sikkert full av støv. Kanskje jeg skal finne frem den jeg også:)

Foresten så har ryggvalkene min også blitt minde * I like* .

celeste
05-10-09, 23:15
Rocking er moro :D (altså de få rundene jeg klarer før den detter ned, og jeg må heise den opp igjen :p:rolleyes:) Noen som sa at øvelse gjør mester?? :D hehe

Lurer*
05-10-09, 23:22
Uff, jeg tror jeg ga opp...for jeg var ingen mester....men i morgen skal den få lov å lufte seg fra sakpet *tror jeg* Kanskje det går lettere uten så mange ryggvalker:)

celeste
05-10-09, 23:32
Uff, jeg tror jeg ga opp...for jeg var ingen mester....men i morgen skal den få lov å lufte seg fra sakpet *tror jeg* Kanskje det går lettere uten så mange ryggvalker:)

eller større sjanse for at den deiser i gulvet, for har ingenting å henge seg fast i?? :veitikke::lol:

Lurer*
05-10-09, 23:43
eller større sjanse for at den deiser i gulvet, for har ingenting å henge seg fast i?? :veitikke::lol:
:lol: gjenstår å¨se i morgen. Jeg lover å rapportere:)

natta!

lillemor88
06-10-09, 09:12
god morgen alle sammen=)¨

i dag er det meldt kraftig regn her i buskerud:( uffe , jeg som skal på skogen med jobb 1 og så rett på jobb 2:S kunne det ikke vært opphold....?

rokking er kult, hørt at man får tak i en "rokke" ring med vekter eller noe som slår vekk fettet. kusinen min prøvde dette men endte med en midje full av blå merker:eek:

nå er det snart tid for og starte bilen ser jeg, nista med lunch og middag er klar for denne laaange dagen:cool:

ha en god tirsdag, så snakkes vi=)

frifuggel
06-10-09, 09:40
Glad jeg skal trene innendørs, men den værmeldinga.. :p Liker høsten, men ikke alt det våte som renner fra skyene, har vært nok, liksom. Ha en fin dag!

Furine
06-10-09, 10:05
Skal prøve å kome meg i gong med aktiv gåing igjen, etter eit halvår utan. Skada ankelen min i april, og det har tatt si tid å bli bra igjen.
Men det er litt lite inspirerande å gå til jobb når veret er dårleg.. Men i morgon skal eg! Come rain come shine!
Ønsker alle ein fin dag :)

mokki
06-10-09, 10:36
God morgen. Akkurat spist frokost. egg og bacon i dag. Plaskregner i Bergen også. Optimisten meg sendte med dress i barnehagen. Godt jeg tok med regntøyet også.....
Jeg skal på senvakt i dag. Skal gjøre skolearbeid nå. Men er så himla trøtt i dag. Forstår ikke....

malleleo
06-10-09, 13:00
wee, da er jeg meldt inn i spenst igjen og skal på veiledningstime på torsdag!
Rockeringen min er med vekter og bølger som dasker fettet ja;) men jeg har for vondt i ryggen og bekkenet er for ustabilt enda:rolleyes:vondt var d..

faktumet er her! +1 kg på ei uke!:mad: for en trivelig veiedag!

her ligger snøen fortsatt da:D

Imse
06-10-09, 13:25
Kipt Imse, men stor bil er vist ensbetydene med at man må stille opp for alle (alltid). Mannen har lastebil, men nå har vi blitt flinke til å si nei! Og folk forstår heldigvis det:)
Vi gjør akkurat denne transporten med glede da, for endelig skal broren og søstrene til mannen få seg nytt hus. Søstrene bor i noe de fleste vil kalle ei rønne, ingen gulv er rette, trappegangen er uisolert, ikke varmtvann på kjøkkenet( de hadde, men noe skjedde og en måned før innfløytting gidder ingen å fikse den biten), kloakkrør som tetter seg osv.
Så nå bygges det svær tomannsbolig i tømmer. Og vi frakter med glede tak osv til de.

Men sånn ellers har vi ikke lov å låne bort denne bilen med mindre det er for å frakte Dokka da, strenge regler på dette hos NAV;) Bilen er jo for å få med utstyr til Dokka. Og hengerkroken måtte vi betale for selv.

Imse
06-10-09, 13:30
Akkurat kommet hjem fra en tur på 3 kvarter i vinterlandskapet:D Riktignok stikker de største tuene opp og steiner osv, men det er hvitt,lyst og trivelig og vi får nyte det så lenge det varer. Jeg liker ikke den mørke høsten med mindre det er solskinn.
Storebror kom inn til oss før klokka 7 i dag og spurte om han kunne få gå ut og gå på ski;) SÅ han var ute og gikk på ski nesten før hesten fikk slippe ut:D

Lykke til på Spenst malleo! Og kjipt med en kilo pluss akkurat på veiedag:klem:

frifuggel
06-10-09, 14:12
Liker sne! Gleder meg til vi får sånn som legger seg, her også.. :) Har vært å shoppa, men det er helt umulig å finne hverken bakemix eller sojamel her jeg bor. Blir vel til at jeg må farte litt, men det får vente til over helga. Ingen hast. En kaffekopp nå, mens fryseren står og tiner seg litt. Blir kjekt med nyrydda fryser, nå som jeg skal kokkelere og fylle opp med alskens retter til bruk på travle dager. Eller late dager.. :o

Furine
06-10-09, 14:30
Eg slo meg med her, eg, som de nok merka. Har ikkje vore aktiv her inne på skravletråden før, men no skal eg prøve det. Merkar det er fint å ha andre likesinna i "nærleiken" i det daglege.
Surt haustver i Belgia, men skal ikkje klage, september var kjempefin.

vaskeklut
06-10-09, 19:41
Furine: velkommen skal du være! Det er som du sier, kjempeålreit å ha noen som vet hva man snakker om når man sier "HMMMMM, jeg har d*vla mange kilo å ta av" og som vet hvordan man har det :)

Jabba
06-10-09, 20:11
Er skikkelig lei av denne forferdelige smaken i munnen man får når man er i ketose....det smaker helt forferdelig....og munnvann hjelper ikke. Jeg er på "ingen søtstoffer" testing og kan ikke stappe i meg pastiller heller.......

Har nettopp lest ferdig hele Twilight sagaen - og lurer nå veldig på hvilken bok jeg skal begynne på nå....."Panserhjerte" ligger og venter - men det gjør også "Tyvene" av Knut Faldbakken og den har jeg lånt på biblioteket.....så kanskje jeg rett og slett må velge den da.....

malleleo
06-10-09, 21:09
har du lest stieg larsson triologien?? den er dritbra!!:D

tusen strålende soler er også dritbra;)

hilsen lesehest! klarer ikke sitte så lenge nå, for jeg er vant til å sitte med en pose tyrkisk peber ved min side når jeg leser:rolleyes: så jah.. leser ikke så mye mer..

Furine
06-10-09, 21:25
Takk for det, Vaskeklut!
Larsson trilogien er vanvittig bra ganske enkelt, eg fann dei billig på nederlandsk her nede, så då vart dei kjøpt gitt. Fekk også min kjære til å lese dei, trur faktisk han vart ferdig med dei før meg. No les eg den nyaste Dan Brown boka. Spennande så langt!

frifuggel
06-10-09, 21:44
Shandaram anbefales også.. Husker ikke navnet på forfatteren i farta, men han er australier, og dette er en slags selvbiografi.

Carisma
06-10-09, 22:12
Jeg har bare dårlig samvittighet for lesinga mi... Har startet lesesirkel med noen veninner, og har ei uke på meg til å få lest "Eat, Pray, Love". Syns den er litt trå... :o

Furine
06-10-09, 22:36
Eg las forresten "the bodies left behind" av Jefferey Deaver sist veke, den var spennande heile vegen!

grotingeling
06-10-09, 22:49
Lydbok er tingen for meg :lesebok:, hører på dem i bilen til og fra jobb og slipper dermed å bli stresset i rush-traffikken :D. Akkurat nå hører jeg på Alkymisten av Paulo Coelho, veldig bra bok.

Veggpryd
06-10-09, 23:06
Lydbok må jeg prøve. Kanskje det får tilbake leselysten min. Den har vært fraværende i flere år nå.

Carisma
06-10-09, 23:19
Jeg elsker lydbøker :D Er igjennom et par-tre i mnd ca. Nettop derfor sliter jeg så med å komme igang med vanlig lesing igjen... :rolleyes:

Men det skal sies at det er veldig avhengig av hvem som leser på lydbøkene. Har måttet gi opp et par bøker som sannsynligvis er veldig bra bare fordi de ble helt forferdelig lest.... Nils Ole Oftebro f.eks.. han klarer jeg bare ikke høre på :nei:

Furine
06-10-09, 23:22
Ja, det har litt å seie kven som les! Har blitt lite lydbøker siste åra, sidan eg bur utomlands, og eg ikkje er SÅ begeistra for fullblown DUTCH dialekter, som dei sikkert fins på her... Burde kanskje sjekke ut eit bibliotek og finne ut om om eg har rett eller ei..

grotingeling
06-10-09, 23:29
Har kjøpt mange gode engelske lydbøker på http://www.amazon.co.uk

Furine
06-10-09, 23:32
Har kjøpt mange gode engelske lydbøker på http://www.amazon.co.uk

Takk, Grotingeling! Skal sjekkast ut! Har høyrt Ringenes herre laga i høyrespel av BBC, det var ganske bra, men det er det einaste så langt. Slikt kan vel høyrast på via ein ipod?

Carisma
07-10-09, 01:08
Veldig mange lydbøker ligger visstnok på Itunes.

Furine
07-10-09, 09:55
Veldig mange lydbøker ligger visstnok på Itunes.

Godt poeng! Men eg har faktisk aldri brukt nettbutikken i iTunes. Slik er livet utan visakort :o Til no har eg berre rippa mine eigne cdar.

God morgon forresten! Sol i Belgia i dag :)

mokki
07-10-09, 11:50
God morgen. Akkurat inntatt frokosten. Egg og bacon i dag også...
spent på fredag om det blir nedgang denne uken. Kroppen min slipper ikke lett på kiloene, det har jeg smertelig erfart mange ganger.. Så for hvert 100g jeg går ned så må jeg være fornøyd..

frifuggel
07-10-09, 12:04
Ferdig med legesjekk, slapp unna med tre stikk.. Hva ER det med de som tar blodprøver?!?! Har gått til samme dama i snart tre år, og enda har hun ikke skjønt at hun ikke kommer til å treffe blodårene i armen, at de eneste brukbare årene jeg har er oppå hendene. :confused: Kanskje neste gang.. Nuvel. Fyr i ovnen, god bok som venter, har fri idag, jobbstart imorgen. Blir mest jobb fremover, ferdig søndags kveld, så disse timene idag skal NYTES. Når bare huset får litt mer temp, så skal jeg trene litt, og så ta en aldri så liten "spa-dag" på badet. Kjøpte boblebad i sommer, og nå brukes det flittig, fryser sånn på tær og fingre, er ikke vant til sånt, jeg.. Har kjøpt ny, svindyr, olje til å bruke i karet, tenker jeg spretter den flaska idag. Skal bli godt.. :) Ha en fortsatt fin dag, alle sammen! :klem:

Elizabethcita
07-10-09, 12:27
Da er jeg igang med dagen også. Har sykla ei mil på trimsykkelen nå, og har en pause før jeg skal ta de siste fem km. Må få rydda litt i huset etterpå, for vi får besøk i ettermiddag. Er ikke i form til besøk i dag, men har ikke hjerte til å avlyse for akkurat denne gjesten.

I morra skal jeg og ta blodprøver, og må si jeg kjenner igjen det du skriver frifuggel. Det er stort sett flaks når de finner blodårene mine, så det blir noen stikk i løpet av disse dagene... :rolleyes:

Siden vi snakker om bøker her for tida, så kan jeg jo si at jeg driver og leser Salvadoreña av Cecilia Samartin nå, og er helt hekta... Var vanskelig å legge den fra seg i går kveld, så det ble litt sent...:p

I dag er det forøvrig tacorester til frokost, og det er ikke akkurat å forakte...:D

Vekta ligger nå jevnt 500 gram over minstevekt, men den SKAL ned igjen!! Henger nok i litt enda fra de utskeielsene jeg hadde da jeg var syk. Jaja...;)

Furine
07-10-09, 12:44
Åh, det er ikkje noko kjekt når dei må stikke og stikke.. Slik var eg når eg var lita, og opp gjennom heile oppveksten. Eg såg ut som ei blå nålepute etter kvar gong...
Men siste åra har det heldigvis vorte betre. Eg har ei åre i høgrearma som eg VEIT fungerer, og eg peikar den ut kvar gong og seier at DER skal dei stikke. Bingo :D

malleleo
07-10-09, 12:59
jeg og har trasige årer:rolleyes: på høyrearmen heelt ute til høyre er d EN som funker! når jeg lå på sykehuset fant de da fort ut at d var ikke vits i å prøve annet, så jeg var sykt bla etter 10 dager på sykehuset, med blodprøver annenhver dag:(

uansett da, så spiste jeg gryte til frokost, rester :D denne MÅ dere prøve den er så godt, og smaker helt annerledes.

1 boks fløte, ha evt. litt vann i hvis stor porsjon, men blir ikke så tykk da.
kalkun elr kyllingfile 2-3 stk
2-3 store ferske champinionger
halv paprika i små biter
tykk bacon (stjernebacon er knall, 1/3 av pakken kanskje) i ferdige spisestykker.
1 ts pesto
1 ts sennep

hiv fløten, pesto, sennep, og paprikan i kjelen, og begynn og kok. I mens steker du kyllingfilen i store spisestykker, så har dette oppi kjelen. deretter steker du bacon, når d er ferdigstekt har du oppi skiver sopp og steker d litt sammen. har alt oppi kjelen. kok til d begynner å tykner. jo lenger d står og putrer jo bedre:D

jeg scrapper i dag jeg da. begynner på julekalender nå.

Furine
07-10-09, 13:06
jeg og har trasige årer:rolleyes: på høyrearmen heelt ute til høyre er d EN som funker! når jeg lå på sykehuset fant de da fort ut at d var ikke vits i å prøve annet, så jeg var sykt bla etter 10 dager på sykehuset, med blodprøver annenhver dag:(

Hehe, er den blodåra akkurat i knekken på albogen? Der er mi! Funkar kvar gong, takk og lov!!

Høyres ut som ei spennande gryte, forresten! Trur det er første gongen eg har sett sennep OG pesto ilag i noko. Har sjølv restar frå gårsdagens shepherd's pie til lunsj i dag, gler meg allereie! :D

Elizabethcita
07-10-09, 13:33
Hehe, er den blodåra akkurat i knekken på albogen? Der er mi! Funkar kvar gong, takk og lov!!

Min også... Hehehe:D

malleleo
07-10-09, 13:50
Min også... Hehehe:D

ja, den ja;)

Lurer*
07-10-09, 21:15
God kveld jenter!

Og brått hadde jeg ikke noe mer å si, men det kommer vel etterhvert, dersom en av dere andre stikker innom:)

grotingeling
07-10-09, 21:43
Hei og hå - lite som skjer her i gården bortsett fra litt overtidsjobbing (igjen!!!!) Nå må det snart bli slutt, for jeg vil ikke gå i samme felle som i fjor høst da jeg endte opp med å jobbe 150 timer overtid på 2 mnd :(

Men jeg har fått trimmet skikkelig i dag - hadde en to-timers tur i skogen etter jobb, og både kropp og hode hadde veldig godt av det :D

Lurer*
07-10-09, 22:05
:sjokk: 150timer overtid på 2mnd!

Flink du har vært å trimme i dag! Jeg har droppet det i dag, men jeg litt dårlig samvitighet. Men sønnen kom hjem etter høstferie med farmor og farfar i går kveld, har vært borte 1 1/2uke borte. Så det var koslig å se han litt i ettermiddag og i kveld.

Får se om jeg kommer meg på svømming i morgen....eller så kan jeg finne frem rockeringen....

grotingeling
07-10-09, 22:42
Var ikke meningen å jobbe så mye, men pga diverse uforutsette greier så endte jeg altså opp med å jobbe 12 timer i snitt hver dag :(. Men det er mye mindre nå altså, blir vel ca 30 timer totalt i hele år tenker jeg - og det kan jeg leve med :p

Svømming..... høres herlig ut, det skulle jeg absolutt fått lagt inn som aktivitet.

vaskeklut
08-10-09, 01:39
Hai folk!

Altså, nå skal dere høre. Jeg jobber jo som vikar i Rema-butikker, og da sitter vi som regel veldig mye i kassa. I et ledig øyeblikk i dag valsa jeg litt rundt kassen og rydda, og kom over den der "helsekosthylla" alle butikker har. Og hvaaa ser jeg der? Jo, jeg ser noe som heter "Phase 2", som påstår at det stopper karboinntaket?! Noen som har prøvd det og kan bekrefte at det er like bullsh*t som jeg mistenker det er? Eller? Jeg ble fryktelig nysgjerrig på det der altså. :confused:

lillemor88
08-10-09, 08:46
god morgen=)

aldri hørt om det produktet vaske klut, mhmmmmmm:confused::rolleyes:

i dag var det veie dag, jeg håper og se 8 tallet... men jeg fikk se 7 tallet også hurraaaaaaa:eek::D

så det var en fin start på dagen=)

har spurt om dette før men fikk ikke svar, så prøver igjenn.... :

er det normalt meg veldig forsinket mens i ketose? vi snakker og hoppe over en mnd.

hm..

ha en fin dag alle sammen:cool:

malleleo
08-10-09, 09:22
ang. mens! JA, d er normalt, 3 uker forsinka sist jeg da:cool: vi lever farlig helt til jeg får neste mens for da skal jeg sette inn nuvaringen;) men er jo så vanskelig å vite ca eggeløsning når ketosen kan forskyve ting i begynnelsen:rolleyes:

snikveide meg i dag, back on track! heldigvis! 107,6 kg, d var d jeg veide forrige uke, så nå er jeg på null og har fortsatt 5 dager igjen til veiedag.. slapper litt mer av nå:p

i dag skal jeg på min første time på spenst! hvor jeg gleder meg. ryggener fortsatt vond, såjeg skulle få skreddersydd program for ryggen:rolleyes:Men tenkte meg på stram opp time på torsdag da.. føler at sånne timer går så fort og du blirvirkelig ødelagt etterpå, kroppen jobber mer enn du aner:p

men før d skal jeg og Mali ta bussen til trondheim. skal innom skolen å treffe gammelklassen min,såskal jeg treffe ei venninne:D

ble langt dette..sorry!

malleleo
08-10-09, 10:09
I går kveld laga jeg min første adventskalender og jeg var så stolt at hodt på å sprakk :P
hvis dere vil se litt av min hobby så legger jeg ved en link her (http://mariellesinskryteblogg.blogspot.com/) ;)hihi

Jabba
08-10-09, 10:12
Er det andre enn meg som synes Mariah Carey er utrooooooolig klein ????

malleleo
08-10-09, 10:43
hva mener du med klein?:confused: teit kanskj :P

Imse
08-10-09, 10:49
Hai folk!

Altså, nå skal dere høre. Jeg jobber jo som vikar i Rema-butikker, og da sitter vi som regel veldig mye i kassa. I et ledig øyeblikk i dag valsa jeg litt rundt kassen og rydda, og kom over den der "helsekosthylla" alle butikker har. Og hvaaa ser jeg der? Jo, jeg ser noe som heter "Phase 2", som påstår at det stopper karboinntaket?! Noen som har prøvd det og kan bekrefte at det er like bullsh*t som jeg mistenker det er? Eller? Jeg ble fryktelig nysgjerrig på det der altså. :confused:Dette produktet har vært diskutert her før og de fleste opplevde at den ikke virket.
Og hvorfor ta tabletter når du kan spise riktig? Tror neppe du kan hive innpå med melkesjokolade og ta phase2 bare for å bøte på skaden.
Prøv å søk på phase2 /phase her inne. Jeg har ikke prøvd selv og skal heller ikke.

Imse
08-10-09, 10:51
Morn!

Nå har jeg kommet inn etter en tur på 45 minutter. Brr, på tide å ta frem stillongs, jeg er iskald på lårene. -4 minus i dag, skikkelig vinter jo, nå begynner jeg å tro at snøen er kommet for å bli, så om den blir borte i neste uke, da blir jeg skuffa... Det er jo så lyst og trivelig ute nå.

vaskeklut
08-10-09, 11:19
Dette produktet har vært diskutert her før og de fleste opplevde at den ikke virket.
Og hvorfor ta tabletter når du kan spise riktig? Tror neppe du kan hive innpå med melkesjokolade og ta phase2 bare for å bøte på skaden.
Prøv å søk på phase2 /phase her inne. Jeg har ikke prøvd selv og skal heller ikke.

Hehehe, nei jeg har absolutt ingen planer om å prøve det jeg heller! men det var det jeg tenkte meg ja, at det bare var noe tull. makan!

frifuggel
08-10-09, 11:26
På jobb.. :p Egentlig fint med sløve formiddager noen ganger ;) Begynte på penicillin igår (bihulebetennelse), og føler meg allerede 50% bedre. Dvs at jeg nå er rimelig 100%, siden jeg fungerte på halv fart i ukene før... Hehe

Kaldt idag, var minus 4 da jeg startet på jobb, men nå er det rundt null. Får bruke resten av denne sløve formiddagen til å lete etter en dekkforhandler som har de vinterdekkene jeg ønsker meg.. Med pigg! Annet funker ikke i bakkene heromkring. De er glatte som bobsleigh-baner til tider.. :p

Furine
08-10-09, 12:19
Morn!
Lang dag dette for meg allereie, har ikkje sove sidan 2 i natt, vakna då med null stemme, gugg og glye og knallvondt i halsen og hoste og hoste og null sjans å sove noko meir. Merka litt når eg åt middag i går, men det var berre litt ekkelt i halsen. Har heldigvis ikkje feber! Men har vore hos lege (må det i Belgia..) og er sjukmeldt ut veka med luftveginfeksjon (ingen gris i sikte). Så då blir det å ta det rolig til over helga. Har heldigvis mykje god, bra mat i hus, så skal vere prøve å vere flink og ikkje sprekke!
Fint ver her, og har nett sett til livs sein frukost med egg og bacon. Nam!
Ha ein fin dag!

Elizabethcita
08-10-09, 12:51
I går kveld laga jeg min første adventskalender og jeg var så stolt at hodt på å sprakk :P
hvis dere vil se litt av min hobby så legger jeg ved en link her (http://mariellesinskryteblogg.blogspot.com/) ;)hihi

Oi! Der var det mye fint å se på der!!! Du er flink!:) Masse god inspirasjon for meg som er en hobbyist som nettopp har begynt å teste ut kortlaging...

Har nettopp kommet hjem fra bytur nå. Var oppe to timer tidligere enn vanlig, så jeg var rimelig trøtt og gåen i morges. Traff en av mine hyggelige svogere på bussen, så da ble dagen så meget bedre! Labdama traff blodåra mi på første forsøk, etter å ha skrevet seg huskelapp siden sist... Hehehe:D
Var en tur innom senteret på vei hjem igjen. Både mamma og en av svigerinnene mine har bursdag i morra, så da måtte jeg jo ha gaver til dem. To julegaver fikk jeg med meg i samme slengen, så jeg nærmer meg stadig mer ferdig... Handla med meg litt grønt, kylling og nøtter før jeg slengte meg på båten hjem igjen.

Gikk forresten på vekta i morges, og nå var den gått ned til 100,8 etter å ha sosa et par uker oppe i 101tallet igjen. Ble jo med på minus 5 kilo til jul, og nå har jeg i det minste MINUS! Hehe:p Riktignok bare 100 gram minus foreløpig, men minus er minus...;)

Nå skal jeg bare slappe av litt før jeg tar dagens sykkelrunde. Blir vel godt å bli varm i kroppen etter å ha vært ute i kulden, tenker jeg...

Jabba
08-10-09, 19:01
hva mener du med klein?:confused: teit kanskj :P

Ja, mener teit.....:D

Furine
08-10-09, 20:22
Ja, Mariah Carey har vore spymat LENGE.:eek: Så heilt enig!

Døll dag her, og eg klør mellom hals og øyrer!:( Ikkje så godt å nå til og klø midt inn i hovudet.

mokki
08-10-09, 21:32
I morgen er det veiedag igjen. veeeldig spent på resultatet.... Tenk om jeg får se 5 tallet.... Tviler på det meeen... Litt dumt i kveld. Besøk hos svigermor, og spiste to kornmokjeks med brunost på, og to biter pære... jaja, spiste i det minste ikke halve pakken da... Jeg kommer meg på begrensingene. Det er en innvendig kamp. Men håper jeg en gang vinner..

Lurer*
08-10-09, 21:43
Flink du var Mokki! De indre kampene er harde, og at du kun spiste det lille der er jo kjempe bra!

Jeg har vært hjemme med ungene i dag, planleggings dag. Så vi ruslet bort til en annen mamma som var hjemme, 40minutter en vei:) Så det har blitt litt mosjon på meg:)

Lurer*
08-10-09, 21:46
Kul julekalender!

mokki
09-10-09, 09:46
jaaaaa. 1,4kg ned denne uken.. Det var deilig det.. 10kg merket nærmer seg veldig..

vaskeklut
09-10-09, 10:47
jaaaaa. 1,4kg ned denne uken.. Det var deilig det.. 10kg merket nærmer seg veldig..

gratulerer! det er jo kjempebra :D så bra at resultatene begynner å vise seg! :) :heia:

Imse
09-10-09, 11:02
God bedring til Furine og gratulerer med vekttap til de som har gått ned:blomster:

Håper dere alle får en flott dag! Jeg har allerede vært ute i 3 kvarter og gått tur på nysnø og strålende sol:D

Furine
09-10-09, 11:19
God morgon!
Takk for det, Imse! Så friskt og godt det må vere med tur i nysnø! Her nede er det også byrja å bli kaldare om natta, men på ingen måte nær snøtemperatur. Kanskje like greit, for Belgia stoppar opp når/om det kjem snø! ;)
No kosar eg med på sofaen under teppe med laptop og ein god kopp te.
Gratulerer Mokki med fin vektnedgang! :)

malleleo
09-10-09, 18:44
grattis Lurer:D

jeg er så lite kravlesyk i dag... sliten tror jeg er grunnen.
vært oppe siden 5, på stram opp time, og har ei svært sutrete datter i fanget i hele dag:rolleyes:

god helg!

Lurer*
09-10-09, 19:05
:heia: så flott!

Lurer*
09-10-09, 19:09
grattis Lurer:D

jeg er så lite kravlesyk i dag... sliten tror jeg er grunnen.
vært oppe siden 5, på stram opp time, og har ei svært sutrete datter i fanget i hele dag:rolleyes:

god helg!
Jeg har egentlig ment å si det til dere som har snø, Imse i allefall. Tenk at dere har snæ som ligger i begynnelsen av oktober! Kjenner jeg syns det er deilig at det ikke her her. Men jeg gleder meg til snøen ...men kunne tenke meg at den ventet 1mnd tid:)

Men jeg er enig med deg Imse, det blir så mye lysere når snøen legger seg på bakken. Åh, jeg syns høsten er en koslig tid. Har tent i ovene og på bordet lyser det i levende lys. (må ha det i en stor glass bolle sik at snuppa ikke får tak i det)

Imse
09-10-09, 20:14
Snøen pleier jo å forsvinne noen ganger før den blir borte, men nå har den ligget i en uke.. Spent på om vi får sørpevær neste uke.Det blir nedtur..

Lurer*
09-10-09, 21:32
Uff, da er det bedre med snø. Håper på ca 1/2meter med snø og 5minus grader i hele vinter...da slipper jeg sørpa:)

celeste
09-10-09, 21:56
Hva skjer her i kveld da? :) Jeg småpjusker litt her hjemme, fyrer i ovnen og har tent lys :D Lurer på å ta med meg lysa inn på badet og tappe vann i badekaret og en dæsj med badesalt :D

Lurer*
09-10-09, 22:08
Åh, jeg kjenner jeg savner badekar!

Sitter og koser meg foran tvn, med litt kred med kaffe:sikle:

celeste
09-10-09, 22:20
Jeg skal ha det til lørdagskos jeg :D akkurat nå er jeg fremdeles så mett at jeg hadde ikke hatt sjans om jeg hadde fått den slengt etter meg engang.. eller.. jeg hadde nok fått ned litt :p

celeste
09-10-09, 22:26
flere som har fått meg seg den nye VG reklamen forresten?
let me tell you 'bout the birds and the bees, the flowers and the trees.. hehehehe.. Den er GENIAL!! :lol:
Må trekke på smilebåndet hver gang jeg ser den jeg. :lol:

Lurer*
09-10-09, 22:27
Sitter og tenker på alt jeg skulle ha gjordt, det er deilig å være hjemme aleine, men jeg kjenner at jeg snart finner senga i stede. Så får jeg heller stå opp med ungene kl 6 og jobbe litt i huset da.

Jeg husker den gangen det å stå opp før kl 9 i helgene var utenklig, nå er jeg glag bare jeg får sove til 8!

celeste
09-10-09, 22:30
Opp klokka 6 på en lørdagsmorgen kan jeg ikke si at jeg misunner deg :p
Gleder meg til å sove til jeg våkner av meg selv i morra :D:D

Lurer*
09-10-09, 22:35
Jeg har vært oppe kl 6 omtrent 6dager i uka (mannen pleier å ta en dag i helgen) i 1 1/2år nå. Snuppa har ikke sovet noe særlig lengere om morran. Og når jeg var i permosjon så stod jeg opp kl 6 sammen med mannen, for å kunne ta en kopp kaffe før unga våknet. Det er utrolig hva man venner seg til. Men jeg er ikke den om er opp halve natta heller da:) Livet har snudd litt.

Og du kan jo banne på at dersom ikke unga vpkner kl 6 bså vpkner jeg kl 0630 av at det er stille i huset, og begynner å tenke ekletanker og må opp å se om ungene puster *gal*.

celeste
09-10-09, 22:43
Hehehe.. ;) Godt at du får en dag å sove utpå da :D

Pleier å være flink å legge meg i 10-11 tida, men er likevel i skikkelig sovemodus når klokka ringer på morran. Så får nyte å sove lenge i helga så lenge vi har mulighet til det :D En gang så kan det hende det blir slutt på å ligge å dra seg. :)

celeste
09-10-09, 22:46
Jeg har forresten fått kokos og mandel melet mitt :D Så må finne en oppskrift å prøve de ut på i løpet av helga :D

Lurer*
09-10-09, 22:50
Mandel mel...det har jeg kke fått med meg. Hva morsomt kan vi lage med det?

Ja, bare nyt å kunne sove lenge. Dete r fordeler og noen ulemper med barn;)

Er det bare oss her inn på kvelden Celest? Har de andre et liv ved siden av forum skravling *tihi*

Jabba
09-10-09, 23:04
Jeg har ferie nå - har hele 9 dager med fri før jeg skal tilbake på jobb! Hva i alle dager skal jeg finne på??? Jeg kommer til gå på veggen......*ler*
Må ha noe å gjøre hele tiden liksom - blir fryktelig rastløs!
Også er jeg litt redd for at hvis jeg kun blir sittende å "daffe" så kommer jeg til å sprekke big time når det komme til søtningstoffer (som jeg nå på 9 dagen holder meg 100% unna)
Har jo masse bøker jeg kan kose meg med da....og så burde jeg vasket ned kjøkkenet....men vi får se hva det blir til.....

celeste
09-10-09, 23:14
Jeg har ferie nå - har hele 9 dager med fri før jeg skal tilbake på jobb! Hva i alle dager skal jeg finne på??? Jeg kommer til gå på veggen......*ler*
Må ha noe å gjøre hele tiden liksom - blir fryktelig rastløs!
Også er jeg litt redd for at hvis jeg kun blir sittende å "daffe" så kommer jeg til å sprekke big time når det komme til søtningstoffer (som jeg nå på 9 dagen holder meg 100% unna)
Har jo masse bøker jeg kan kose meg med da....og så burde jeg vasket ned kjøkkenet....men vi får se hva det blir til.....

Så heldig du er :) Jeg vil også ha ferie :D:D

celeste
09-10-09, 23:15
Jeg har KUN drikki grønn te og vann i dag :D:D 2 store imsdalflasker etter jeg satte meg ned med middagen :D Og jeg pleier å drikke mest vann på jobb egentlig. Ganske sløv med vannet hjemme...

Birgit
10-10-09, 09:53
Hei, så flinke dere er allesammen. Jeg er forholdsvis nystartet på Atkins... lavkarbo...
jeg har holdt på i 6 uker nå... men jeg synes ikke jeg går så mye ned.. jeg har gått ned ca 5 kilo... og jeg har veiedag i morra. Vet ikke om jeg spiser feil jeg rett og slett.

Her er et eksempel på hva jeg kan spise en dag.

Frokost: Enten litt rester fra middagen dagen før (med minimalt grønnsaker da)
Eller en frokostpannekake med bacon, litt ruccola, bittelitt småhakket tomat.

Lunsj: Rester etter middag, eller en salat med mye proteiner og litt ost i, med dressing uten sukker (passer på innholdet av karbo)

Middag: En stor stekt kjøttbit m/ salat eller blomkål/broccoli. Eller mat laget i ildfast
form... feks kjøttdeig, litt løk, babymais.. blandet med creme fresh og fløte..
og ost på toppen...
Så koser jeg meg med en halv sånn Atkins Karbo Bar til kvelden...
Dette er sånn ca hva jeg spiser hver dag...
Er det noen som kan gi meg noen tips?? Hva gjør jeg feil..
Jeg mener jeg burde gått ned mye mer enn jeg har gjort. Jeg veide 122,9 kilo når jeg startet og har som sagt tatt av litt under 5 kilo.

Setter pris på alle tips og råd....
NB: Ketose stixen min viser lilla hver dag... ikke den sterkeste lilla.. men den nest sterkeste...
Klem
Birgit

Carisma
10-10-09, 11:52
jeg har holdt på i 6 uker nå... men jeg synes ikke jeg går så mye ned.. jeg har gått ned ca 5 kilo...
5 kg på 6 uker er jo nesten en kg i uka. Optimal nedgang er 0,5-1kg i snitt. Maten ser bra ut, kanskje med unntak av atkins-baren... ;)

Imse
10-10-09, 12:00
Du Birgit, du har gått ned masse du! Det er ikke slik at alle kraftig overvektige raser ned i vekt på lavkarbo. Jeg har gått ned 15kg siden mars, men jeg har kost meg og føler at jeg har kontroll på ting og jeg går ikke løs på en hel isboks noe mere, jeg kikker ikke engang på boksen om den står på bordet og mannen og ungene spiser.

Følger du opplegget til Atkins slik det er beskrevet? Spiser så mange grønnsaker du SKAL spise? For meg ser det ut til at du kanskje ikke gjør det. Legger du til en og en matvaregruppe og så og så mange karber i uka som du SKAL?

Sånn ellers synes jeg du bare skal slappe av og glede deg over 5kg mindre. Om det virker mindre, så sleng 5kg mjøl i en sekk og gå tur også prøver du en tur uten sekk, da kan jeg hilse og si du gleder deg over de kiloene!

Furine
10-10-09, 12:23
Er heilt enig med Carisma og Isme, ingen dårleg vektnedgang du har hatt!

Eg har sjølv gått ned ca 7kg sidan midten av mai på generell lavkarbo, og det er IKKJE raskt, men eg synes det er heilt ok, eg kjenner meg lettare og klea mine er meir romslege, utan at eg har stressa med vekta. Akkurat no står det litt stille med meg, men eg har ikkje tenkt å stresse med det, eg har all verda med tid. Det har tatt nokre år å få kiloane på, så då skal det få ta litt tid å få dei av også. Lettare å halde seg til det når ein har det fint på vegen.
Har starta dagen med ein steikt nakkekotelett med svartrot (scorsonerrot), etter å ha sove 12 timar! Fin start på dagen!

Jabba
10-10-09, 13:01
5 kg på 6 uker er jo nesten en kg i uka. Optimal nedgang er 0,5-1kg i snitt. Maten ser bra ut, kanskje med unntak av atkins-baren... ;)

Signerer Carisma her - du har vært kjempeheldig! Og flink!
I følge en tråd her på forumet er gjennomsnittlig vekttap pr uke 600 gr....

Lurer*
10-10-09, 13:45
Er heilt enig med Carisma og Isme, ingen dårleg vektnedgang du har hatt!

Hei foresten Furine! Og du 5 kg på 6uker, prøv å fokuser på hva det hadde vært uten lavkarbo.

Jabba, ferie i 9 dager høres helt nyedig. da hadde jeg kasnkje hatt muligheten til å få orden på dette huset. Men jeg forstår tanken om at sprekken er nærmere når man går rundt å surrer i huset hele dagen. Men dette klarer du! Og om ikke annet så får du henge litt her inne:)

Det er nydelig vær her hos oss i dag, men jeg har ikke kommet meg ut enda. Fikk sove litt lenge i dag,og måtte lage meg omelett....rydde litt i huset. Drømme meg bort om nytt garderobeskap til gangen, regnet på det 5000,-. Må nok sjekke konton litt i kveld....men jeg vet at dersom vi begynner med skapet i gangen så har jeg lyst å renovere hele rommet....og da blir det fort dyrt:)

Carisma
10-10-09, 13:48
nytt garderobeskap til gangen, regnet på det 5000,-. Må nok sjekke konton litt i kveld....men jeg vet at dersom vi begynner med skapet i gangen så har jeg lyst å renovere hele rommet....og da blir det fort dyrt:)
Det trenger ikke bli så dyrt. Vi var hos Garderombemannen og så på garderobe, og fikk tips om at de hadde messetilbud helga etter. Da fikk vi 45% rabatt. Og så gikk vi for en ferdig pakkeløsning inni, i stedet for de litt fancy tingene vi hadde sett på først. Så der sparte vi 6-7000. Mangler bare at sambo blir ferdig med å sette det opp... :rolleyes: Litt lei av å ha klesskapet over hele leiligheta :cool: Poenget mitt var egentlig at hvis man sjekker litt rundt på alternativer så kan man spare 50/60% av den prisen man tror.

lillemor88
10-10-09, 22:37
hei hei! litt halveis uten nett om dagen, så tenkte og stikke innom og ønske dere en god lørdag=)

stå på alle sammen!!!!

:D

malleleo
11-10-09, 11:32
5 kg, på 6 uker er bra altså!

I går formiddag var vi på skogtur og fisketur, fikk litt trim da:) i går kveld var jeg og sambo på date, og d bli kyllingsalat,med hvitløkssaus, og unna meg litt mais:p tvilerpå at jeg gikk ut av ketose. gidder ikke sjekke en gang, for toleransen min har gått opp tror jeg.. har jo vært ut av ketose 1 gang og d var kl 23 etter mye alkoholkonsumering:rolleyes: var jo i ketose neste morgen igjen, så kanskje den jeg hadde drukket så mye veske at d ikke vistes og synes var tåkete:eek: haha

gleder meg til veiedag jeg nå:D denne uka er bra!

sambo skeia ut med en bolle i går og kebabtallerken! han ville jo ikke for min skyld da.. men jeg unner ham d når han først er ute av ketosen..
Må skryte litt av han da; 20 kilo!! siden mars:D og veier 84 kg nå.. pondus har han enda, og mer å ta av, men han føler at alle musklene hans har forsvunnet etter ketolysestart.. og er ikke motivert til å trene:rolleyes:

jaja,mine tanker etter ei fin helg.. håper alleandre hadde ei god helg også! i dag skal d ryddes og vaskes her i gårn:p

Jabba
11-10-09, 12:58
Høres koselig ut med date! Vi burde også blitt flinkere til å komme oss ut av huset og gjøre noe sammen - selv om det er kun blir på kino eller en liten tur på pub-en.....
Vi har to gutter på 15 og 9 år og eldstemann burde jo virkelig være i stand til å passe minstemann. Men så har det seg slik at eldstemann har Aspergers syndrom og elsker å bestemme og styre - slik at minstemann blir hans personlige slave med en gang vi er borte..... så det er ikke så ofte vi gjør det.....
Han trenger dessuten masse forberedelse (helst dager i forveien) slik at det er vanskelig å ta ting på sparket.... Men, men - kanskje neste helg???

celeste
11-10-09, 13:27
Vaskedag her også :rolleyes: Gleder meg ikke så forferdelig masse, men det må gjøres :rolleyes: Veiedag i morra, er veldig spent.

I dag skal jeg også lage kake og ha med på jobb i morgen. De skal få vanlig kake da.. Jeg tenker å ha med meg litt sjokoladekrem jeg da. Har tross alt bursdag :D:D

Carisma
11-10-09, 14:41
var jo i ketose neste morgen igjen
Husk at målinger på morgenen ikke teller, for man har sannsynligvis ketoner i urinen uansett pga mange timer siden mat. "vanlige" folk kan også ha ketoner i urinen på morgenen. Mest sikkert resultat er på kvelden ca 2 t etter siste måltid. ;)

malleleo
11-10-09, 15:31
jeg vet d. men stidde ikke opp før 2/ tiden. "morgen" kl 17 etter vi spiste middag den dagen :P og neste kveld for å være sikker:P

frifuggel
11-10-09, 15:55
Har båret inn min ærverdige ergometersykkel.. Den har vansmektet i garasjen fordi jeg har syklet på vei og kjørt bil, istedet. Mest det siste, kanskje. :o Men, har vært flink i noen uker nå med å trene, kjente det var på tide med litt variasjon, så nå har jeg tørket (pusse-) støvet av den, og gitt den en plass i stua. Må jo nesten bruke den, da ;) Blir når sambo har fått på seg joggeskoa og skygga banen, men tenk, det regner... DA kan man ikke jogge, nemlig, når man har sånne fisefine, spesialtilpassa joggesko at de ikke tåler regn! :rolleyes: Tror jeg holder meg til mine, kjøpt-på-salg-og-gulle-gode, joggesko når den tid kommer. De tåler både vann og er pyntet med ørlite hvitmaling på tuppene.. Go' skoa.. ;)

celeste
11-10-09, 16:00
Har båret inn min ærverdige ergometersykkel.. Den har vansmektet i garasjen fordi jeg har syklet på vei og kjørt bil, istedet. Mest det siste, kanskje. :o Men, har vært flink i noen uker nå med å trene, kjente det var på tide med litt variasjon, så nå har jeg tørket (pusse-) støvet av den, og gitt den en plass i stua. Må jo nesten bruke den, da ;) Blir når sambo har fått på seg joggeskoa og skygga banen, men tenk, det regner... DA kan man ikke jogge, nemlig, når man har sånne fisefine, spesialtilpassa joggesko at de ikke tåler regn! :rolleyes: Tror jeg holder meg til mine, kjøpt-på-salg-og-gulle-gode, joggesko når den tid kommer. De tåler både vann og er pyntet med ørlite hvitmaling på tuppene.. Go' skoa.. ;)

Har en ellipsemaskin stående i stua vi.. Men her ventes det ikke på at gubben tar på seg joggeskoa nei, men snarere at han skal ha en ettermiddagsdupp eller jeg får jaga han ut litt ;)

Lurer*
11-10-09, 16:08
Flinke dere er som har trening apperter hjemme. Jeg vet svigers har en trimsykel stående, kanskje jeg skal ringe å foreslå at jeg kan låne den litt.

Denne uka har det ikke blit svømmin på meg, og jammen dukket ikke tanta rød opp i dag, så veiedagen i morgen ser jeg ikke frem til. Jeg syns jeg leste at noen av dere har fått utsatt mensen på denne kuren, jeg har hatt mens ca hver 14dag siden jeg begynnte!!! *gal snart*

Elizabethcita
11-10-09, 16:19
Ja, hjemmetreningsapparater er faktisk veldig kjekt... Jeg synes det er veldig tiltak å dra på senter og trene (utslitt før jeg kommer dit...) og kan ikke jogge, men sykkelen på stua den får kjørt seg...;) Jeg sykler i ukedagene når mannen er på jobb jeg da, og ser på tv samtidig:D

Nå skal vi straks i bursdag til min søte svigerinne. Hun har bestilt lavkarbo/glutenfri sjokomoussekake fra meg, så da skal jeg også holde meg til den. Hun er veldig interessert i det jeg driver med, så jeg slipper iallefall å bli prakka på alle mulige usunne ting da...

Jeg og mannen driver og planlegger økonomi og diverse stæsj i forhold til å få barn nå... Litt mye å tenke på siden jeg ikke har/vil få rett til fødselspenger og sånn, men vi er flinke til å tenke alternativt og planlegge heldigvis... Ønsker å prøve ganske snart (når jeg har vært stabil med blodprøvene noen måneder til...), så får vi se hvordan det går...;)

frifuggel
11-10-09, 16:32
Har en ellipsemaskin stående i stua vi.. Men her ventes det ikke på at gubben tar på seg joggeskoa nei, men snarere at han skal ha en ettermiddagsdupp eller jeg får jaga han ut litt ;)

Har en av de derre løpe-marathon-og-alskens-andre-løp-mennene, jeg.. Joggesko de fleste dagene :) Og god oppbacking når det gjelder egne treningsmål, selv om han nok var en biiiiteliten smule sjokkert over pulsen min på hardtrening.. Hehe.. Glad den går ned, da!

frifuggel
11-10-09, 16:37
Ja, hjemmetreningsapparater er faktisk veldig kjekt... Jeg synes det er veldig tiltak å dra på senter og trene (utslitt før jeg kommer dit...) og kan ikke jogge, men sykkelen på stua den får kjørt seg...;) Jeg sykler i ukedagene når mannen er på jobb jeg da, og ser på tv samtidig:D

Nå skal vi straks i bursdag til min søte svigerinne. Hun har bestilt lavkarbo/glutenfri sjokomoussekake fra meg, så da skal jeg også holde meg til den. Hun er veldig interessert i det jeg driver med, så jeg slipper iallefall å bli prakka på alle mulige usunne ting da...

Jeg og mannen driver og planlegger økonomi og diverse stæsj i forhold til å få barn nå... Litt mye å tenke på siden jeg ikke har/vil få rett til fødselspenger og sånn, men vi er flinke til å tenke alternativt og planlegge heldigvis... Ønsker å prøve ganske snart (når jeg har vært stabil med blodprøvene noen måneder til...), så får vi se hvordan det går...;)

Åh, så spennende! Hadde jeg vært litt yngre, så hadde det blitt prøverør på oss, også. Kan jo få i utlandet (tidl. øst-europa, f.eks), men har ikke mindre enn to venninner som har prøvd, og fått brystkreft (og ingen barn). Tror hormon-behandlingen er årsaken, jo eldre vi er, jo mere puttes det i oss, for å gjøre oss verpeklare.. ;) Må jo sies at fire venniner har fått barn, da :) Verdens fineste smårollinger, og et par som er "små-store" blitt.. Er glad de norske legene er mere restriktive, og følger ordentlig opp! Tvi tvi, både med den store planen, selskapet og syklinga :)

Lurer*
11-10-09, 19:25
Spennede Elizabethcita, det er griet å regne litt på det å få barn ja, for det blir "noen" kostnader med deg. Lykke til!

Jimmys Girl : )
11-10-09, 21:31
Ja da prøver jeg på i gjen i morgen.... !!!!! Har skeia ordentlig ut i helga...buhu---:( skulle jo ikke d...men d bare fortsatte, og har sittet inne hele helga... Blir ikke noe 30 kg i minus av dette... :(

Så i morgen mandag er det egg og bacon til frokost.. salat til lunsj og kylling til middag. Og jeg må visst planlegge måltidene og ha ting klart, ellers så går dette dårlig. Ketolyse jeg prøver.

Noen som veit hvor lang tid det tar etter en reell sprekk og komme i ketose igjen ?? Huff ja det er no ikkje vits og angre heller, har kost meg masse masse da!! Men det kan jeg jo også gjøre med ketolyse maten !! ; ) jaja... fortsett og ikke gi opp !!!!!:)

Furine
11-10-09, 22:36
Og då var helga snart over, gitt! Helgane går altfor fort, alltid.
Eg ser fleire har leita fram ergometersykkel og anna apparat. Go for it! Eg har ein ergometersykkel også, men den har gjort ein strålande jobb som stumtjenar siste åra ;) Eg burde eigentleg drage den fram igjen, og komme meg i gong på Wiien igjen (moro, men brettet dreiv og blacka ut heile tida sist eg brukte det, noko som totalt øydela moroa), men no skal eg først bli fullstendig guggefri (antibiotikaen har gjort sitt, er mykje betre!), så skal eg byrje på eitkvart.

Har laga lavkarbolasagne med squash i dag, og vaniljepudding (enkel crème brûlée-oppskrift eg fann her inne, men uten noko søtt på toppen) som var kjempegod, samt baka Karins brød. Elles har det berre blitt huslige ting, sidan eg teknisk sett framleis er sjukmeldt, ut denne dagen.

Jimmys Girl, det er definitivt viktig å planlegge maten når ein held på med dette. Men du skal sjå at det går seg til og blir ein vane ganske raskt. Eg har nett gjort klar frukost og lunsj til både meg og min kjære for morgondagen. Har for så vidt gjort klar lunsj for fleire dagar (kjekt med middagsrestar!).

Ønsker alle ein fin kveld!

mokki
12-10-09, 11:04
En katastrofal helg er over. Så da er vi i sving igjen mandagen... Ny uke med nye muligheter. Egget koker inne, litt fiskepudding og rømme, og tomat/agurk og te så er frokosten fullkommen:D

Carisma
12-10-09, 11:34
I dag er jeg sur på meg sjøl.... Har hanglet litt gjennom dagene pga jobbsituasjon, og generellt stress, og etter å ha trent med utslitt på tirsdag kom jeg meg ikke i gang igjen heller. Selv om jeg veit jeg er avhengig av treninga for å holde på humør og fokus.
Og kom en hendelse som "toppa heile driden" i helga.... Så jeg tryna i en boks med is i går :mad: Spiste hlavparten (på rekord-tid :rolleyes:). Men det var ikke verdt det Ble syyykt dårlig! Og i dag våkner jeg til enda et avslag på jobbsøknad.... Ikke lett å motivere seg til å fortsette søkinga :nei: Tror jeg maler litt dør i stedet.

malleleo
12-10-09, 13:19
åååååhh, forsikringsselskapet ringte og d ser dårlig ut.. hvordan i alle dager skal vi tryllefrem 75 000 kr, for å fikse fukt, sopp, osv :/ ikke har jeg jobb og ikke ser d ut til at jeg får jobb heller.. søker og søker.. må vel levere et par i morgen også ..

Lurer*
12-10-09, 18:38
Aller først til Celeste
http://www.ani3.dk/tekster-ny/t3/happybirthday.gif

Lurer*
12-10-09, 18:44
:klem: til deg Carisma, hørtes ut som du trengte en.

Jupp, enig med deg fruine, denne kuren krever plannlegging. Jeg har ca 66 frokost lapper i fryseren, to minutter i mikron og hiver de i vesk aså har jeg varm frokost når jeg kommer på jobb. Dette finner du ut av Jimmys Girl.

Mokki, det er rett holdning. Har man driti seg ut så er det bare å stable seg opp på beina igjen:D

Og malleleo, du trenger også en :klem: håper dere finner ut av det. fukt og sopp høres ikke bra ut!

Lurer*
12-10-09, 18:59
Kommer sterke tilbake seinere i kveld, nå skal jeg svømme.
Denne uka skal jeg være flinke å trene enn forje:)

celeste
12-10-09, 20:08
Tuuuuusen takk Lurer* :D:D

Dagen har vært veldig fin. Kom hjem til ferdiglaga middag og greier :D Ikke hverdagskost ;)
Kaka jeg hadde med på jobb forsvant, og jeg bidro ikke :p Hadde med meg litt krem med kakao og sukrin istedet jeg :D

Furine
12-10-09, 20:32
Gratulerer med dagen, Celeste!

Jammen var det hardt å stå opp i dag og gå på jobb.. Hadde lyst å berre krype under dyna igjen og bli der. Er ganske gåen i kveld. Det har vel kanskje ikkje heilt sleppe taket i meg, det som heldt meg heime sist veke.

Kva i all verda gjer ein når forsikringa ikkje dekker fuktskader...? Trasig! Håper det løyser seg, Malleleo!

Hadde squash-tagliatelle med min sjølvmiksa ta-det-du-har carbonarasaus til lunsj i dag, det var ei positivt overrasking! Kjempegodt! Og ganske gøy når kollegaer lurer på kva du et, for det ser godt ut og luktar godt ;)

Skal på tur med jobben i morgon, som varer heile dagen, berre håper eg kan "ordne meg" matmessig. Føler meg uglesett når eg skal ete i lag med "vanlige folk". Men det er kanskje berre inni hovudet mitt? Maten er inkludert i opplegget, så får berre snirkle meg gjennom det på eit vis! I morgon er det vel forresten vegedag hos meg. Eg prøvar å ikkje tenke for mykje på vekta, eg synes sjølv eg har meir utbytte av å ikkje tenke så mykje på det.

Har laga vaniljesaus i kveld, tenkte vi skulle kose oss litt etter middag, med bringebær og heimelaga vaniljesaus. Mmmm :)

Ha ein fin kveld!

katops
12-10-09, 22:01
Slenger meg med på denne tråden jeg, ser ut som et hyggelig sted. :)

Er rimelig fersk når det gjelder lavkarbo. Har bare holdt på en uke med Atkins. Så langt synes jeg det er positivt. Slipper å sulte sånn som på andre lavkalori-kurer jeg har prøvd før. Er kjempeglad for at jeg ikke har noe søthunger, kan se andre spise sjokolade, uten å måtte ha.:D Trodde ikke det var mulig, jeg som var helt avhengig.:)

Gleder meg virkelig til fortsettelsen:)

Lurer*
12-10-09, 22:24
Hadde squash-tagliatelle med min sjølvmiksa ta-det-du-har carbonarasaus til lunsj i dag, det var ei positivt overrasking! Kjempegodt! Og ganske gøy når kollegaer lurer på kva du et, for det ser godt ut og luktar godt ;)

Jeg har hatt lyst å prøve squash-tagliatell, men har ikke kommet så langt, prøvde squash lasangen, og den var nydelig!

Velkommen katops, er er det bare hyggelig mennesker:D

Furine
12-10-09, 22:58
Verdt å teste ut, Lurer! Eg ser at andre har kokt squashen på førehand, men eg berre blanda den i sausen på slutten av koketida. Og så varma eg den oppatt til lunsj i dag. På den måten vart ikkje squashen ihelkokt. Kjempedigg!

Velkommen, Katops! Slå deg laus! :)

malleleo
13-10-09, 09:31
WOOOHOOOO:D:D:D 106,0 kg!! gått ned 2,5 kg denne uka!
bøtta på med vann og minimalt med krem;)

håper du hadde en fin dag i går celest!
jeg og skal prøve juksetagliatelli, litt lei brokkoli..

og takk for klemmen! min onkel som er bygningsingeniør skal hjelpe oss å VINNE:D så x fingrene for at d går...

skal på barseltreff i dag, da skal jeg servere, knaskegulerøtter og agurkmed dip, og spekeskinke med kremost inni, evt kanelsnurrer mamma har lage til de som ikke er på slankern :P vi er faktisk 4 stk på lavkarbo og 2 ketolyse:)

men snuppa har feber da.og har vært mye våken i natt, spydde i går. den ene hjørnetanna opp har brytti gjennom, men tror alle 4 holder på å komme og at d er derfor hun er litt syk:(

Have a wonderful tuesday:D

Imse
13-10-09, 12:16
Gratulerer med 2.5kg mindre på en uke malleeo:blomster:

Lykke til med barseltreff! Det hørtes jo koselig ut med flere på lavkarbo!

Og riktig god bedring til lille snuppa:klem:

vaskeklut
13-10-09, 12:56
Åh, dere er så flinke! Jeg for min del har IKKE vært så flink :P Hatt en litt voldsom utskeielse.. -Igjen. Jeg har tendensen til en skikkelig utskeiing en gang i måneden, rett før uka setter i gang. Det blir jeg virkelig ikke kvitt, altså!! Noen andre som har det likt? Evt noen råd? Spiser fett og lite karber så det holder, men så kommer de dagene rett før mensen da, og da skakkjøres hele greia. Hm. Ser ut som at pms-trollet bare tar helt av :o

Jaaaja. På'an igjen nå, med lite karber og masse vann og urtete uten søtning. mmmm. Jeg må bare ha te når jeg sitter og gjør skolearbeid.. :p Sitter med en innleveringsoppgave nå, som jeg bare ikke får til!:mad: argh.

jaja. riktig god mandag til dere alle sammen! :)

vaskeklut
13-10-09, 13:02
øøøøh. tirsdag... litt trøtt enda, ser jeg! :D

Lurer*
13-10-09, 21:03
:lol: Det er ikke så geit

Wow, malleeo knall bra med 2,5kg på en uke!!!

Egentlig ikke noe spesielt å melde fra denne kanten, har satt på litt vann, skal ha kanelte og håpe på at søthungeren gir seg med det:)

lillemor88
14-10-09, 08:02
god morgen=)

endelig på nett igjenn....:D
veide meg i dag : 106,6 kg hurraaa... nå går det nedover og det følers kanon!!!!!!

håper alle har det bra...? malleo: så flott at det har løsnet litt igjenn du er kjempe flink:):)

stå på alle sammen... ha en fin dag:rolleyes:

mokki
14-10-09, 11:27
Heihei. Vært litt treg her inne siste dagene. Men har det bra.. Ikke vært noe videre flink i matveien. I går benyttet vi finværet og gikk i kosgen og laget middag på stormkjøkken. For å gjøre det lettest mulig siden det hele var veldig spontant og på ettermiddag ble spaghetti napoli hemetikk til middag... Men prøver å ha kontroll og ikke ta helt av i løpet av dagen.
Akkurat spist frokost. Egg og bacon. Avsluttet med "dessert", krem med mandler og litt jordbærsyltetøy. Ble aaaalt for mett. Drukket en liter vann også.
Jeg merker at jeg har drukket for lite vann denne uken. Det virker som nedgangen min avhenger veldig av vannmengden. Mend et er jo egentlig gammelt nytt. Må bare oppleve det selv...

Imse
14-10-09, 12:25
Ikke greit når man skeier ut hele tiden:klem:

Jeg går ikke ned et gram om jeg skeier ut en gang hver 14.dag, da hadde jeg stått helt stille.. Så jeg prøver å planlegge ting på forhånd og alltid ha ferdig mat i fryser og kjøleskap, slik at vi bare kan ta en spontan tur og jeg slipper å skeie ut.

vaskeklut
14-10-09, 13:08
:lol: Det er ikke så geit

har satt på litt vann, skal ha kanelte og håpe på at søthungeren gir seg med det:)

Geit :lol:

Kanelte? Fortell?! Lager du den selv? Åssen te? Jeg er teavhengig :rolleyes:

mokki
14-10-09, 13:11
Ikke greit når man skeier ut hele tiden:klem:

Jeg går ikke ned et gram om jeg skeier ut en gang hver 14.dag, da hadde jeg stått helt stille.. Så jeg prøver å planlegge ting på forhånd og alltid ha ferdig mat i fryser og kjøleskap, slik at vi bare kan ta en spontan tur og jeg slipper å skeie ut.
Jeg har det egentlig greit jeg.. fnis.. Og så lenge det fungerer og jeg går jevnt ned så stresser jeg ikke. ER ikke så lenge til 10kg er borte og det er fra sommeren, så det har jo gått fort egentlig.. For at jeg skal klare å kunne leve slik som dette, så må jeg ta slike utskeielser. Lavkarbo blir min hovedmåte å spise på, men jeg må gi meg selv rom for å f.eks spise en is om jeg vil. Bare det ikke blir hver dag.
Skulle jeg stoppe helt opp over lengre tid i forhold til nedgang så får jeg gå i meg selv og tenke litt mer.

malleleo
14-10-09, 16:55
blir du ikke fristet til å skeie utenda mer da? nårn først er i gang liksom?
tørr ikke å skeie ut jeg:rolleyes: såå redd for at jeg skal klare å stoppe:eek:

skulle egentlig på trening i mårest, men snupp hadde over 39 i feber, så her er d en rolig dag..

spist alt for mye spekeskinke i dag, så blir vell vanndame i disse dagene da:rolleyes: HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?
er så matlei ser dere, at gubben kommer snart hjem og jeg harikke starta på middag en gang for jeg har ikke lyst på noen ting:(

vaskeklut
14-10-09, 17:21
morn!
jeg sitter og koser meg med en kopp te mens jeg leser pensum. denne gang er temaet mobbing, utrolig interessant og trist lesning..

anyways, malleleo! du spurteo m hva vi skulle ha til middag :D

jeg skal ha marinerte svinekjøttstrimler (sånn ferdigstrimlet i marinade fra rema) som jeg heller litt fløte over, og raspa blomkål, evt litt løk. og kanskje litt grønt til :D sinnssykt godt!

lillemor88
14-10-09, 19:35
heihei!
da var arbeids dagen over og middagen spist.
idag ble det: stektsvine kjøttbiter, bakon med sqash paprika og brokkoli stekt i fløte med ost over og inn i ovnen til gratinering.. mmm var kjempe godt altså=):D

nå er det rett i dusjen og så blir det en meget tidlig kveld på meg tenker jeg.... bare få med meg middag halv 8 hos meg eller no:p

ha en super kveld.....

vaskeklut
14-10-09, 19:50
heihei!
da var arbeids dagen over og middagen spist.
idag ble det: stektsvine kjøttbiter, bakon med sqash paprika og brokkoli stekt i fløte med ost over og inn i ovnen til gratinering..

:lol: jeg leste svinestekt :D

Furine
14-10-09, 21:00
Tja, det kunne gått verre matmessig i går! Eg snirkla meg gjennom dagen, men enda opp med å ete nokre ting eg ikkje burde, fordi der ikkje heilt var alternativ, og eg ikkje orka å gå svolten i timesvis. Denne plassen vi var på hadde eigen patissier-kokk, og søren heller, dei hadde FANTASTISKE greier, blant anna minicroissantar med mørk sjokolade (eg åt ein), og makronar, creme brulee, sjokoladeganache, bær med pikekyss, og alt i små, lekre porsjonar... Eg åt litt creme brulee og litt bær, men det vart faktisk for søtt! Kanskje like greit? Dei hadde forresten ei vanvittig god villsvingryte til lunsj, med ovnsbakt sikori og tyttebær til, mmm! Så det var ikkje så gale :)

Vegedag i går ja, hadde gått ned 200 gram sidan sist veke. Lite, men greit. Går i alle fall ikkje oppover.

Har kjøpt meg ny jeans i dag, sikkert eit halvt år sidan sist, sist var nok før eg byrja med lavkarbo. Kjempedigg å komme seg inn i ein storleik mindre enn sist! :) Hadde egentlig tenkt å vente med å kjøpe kle, men i dag var freistinga for stor. Lei av gamle, slitne jeans!

I dag er det forresten heimelaga kjøtpudding med stua svartrot til middag. Trur ikkje svartrot er så mykje brukt i Norge, men det er veldig mykje brukt her i Belgia. Har funne ein versjon på boks med 4 karbar per 100g, så dei gir eg meg sjølv lov til å ete. Ein kan kjøpe dei ferske også, men det er ganske mykje arbeid med dei, så det blir på boks i dag. Surrar dei med litt smør, salt, pepar og godt med muskat! NAM!!

Lurer*
14-10-09, 21:16
middag? Squash tagentalla i carbonarasus, med sjarlottløk og bacon :sikle: var bare helt nydleig, har dere ikke spist det til middag enda? Lag det i morgen!!!!

Vaskeklut, der er ferdig te. Eple og kanel, smaker nydelig med noen dråper melk:)

Imse
14-10-09, 22:20
Middagen spiser jeg nå... Ble rimelig forsinka da vi kastet oss av sted for å se på vinterdress på europris til Dokka ( og ikke hadde de liten nok heller).
Nå spiser jeg eggerøre av 3 egg med purre i, en halv tomat, en halv paprika, litt agurk og kikerter. Også har jeg laget dobbel porsjon og den blir frokost i morgen når vi skal på tur.

mokki
15-10-09, 00:26
blir du ikke fristet til å skeie utenda mer da? nårn først er i gang liksom?
tørr ikke å skeie ut jeg:rolleyes: såå redd for at jeg skal klare å stoppe:eek:

skulle egentlig på trening i mårest, men snupp hadde over 39 i feber, så her er d en rolig dag..

spist alt for mye spekeskinke i dag, så blir vell vanndame i disse dagene da:rolleyes: HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?
er så matlei ser dere, at gubben kommer snart hjem og jeg harikke starta på middag en gang for jeg har ikke lyst på noen ting:(

Nei det går bra. Og jeg har ufattelig mye bedre kontroll nå enn tidligere. Men dette må bare å sakte. Om jeg skal vende helt om med en gang så sprekker jeg og går lei, vært der før mange ganger. Så dette må jeg ta gradvis.

Carisma
15-10-09, 11:21
HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?
Bruker du denne? Middags-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Middagen spiser jeg nå... Ble rimelig forsinka

Godt å se det er flere som spiser seint... Vi er fryktelig dårlige til å få spist middag noe særlig tidligere enn 21. Iriirterende vane, men sambo jobber som regel til 18-19-20 tida, og hvis vi skal ordne noe etter han er ferdig på jobb så er vi hjemme tidligst rundt 20. Og så skal jo maten lages også... :rolleyes:

Lurer*
15-10-09, 20:54
Geit :lol:

Kanelte? Fortell?! Lager du den selv? Åssen te? Jeg er teavhengig :rolleyes:
Nå fant jeg et bilde av den beste av de beste
http://www.retthjem.no/images/shop/small/7030423.jpg

vaskeklut
15-10-09, 21:58
Åh, Lurer*! :D Takk :D Den der skal jeg kjøpe neste gang jeg begynner å gå i manko på te:cool:

(ikke for det, jeg har ei svæær kurv med masse te på kjøkkenbordet*host*) :rolleyes:

Lurer*
15-10-09, 22:00
Te er godt, jeg hadde nesten glemt det litt. Men så kom høsten, kulla, fyring i ovnen...og vips så var teen kommet frem fra skuffen igjen:)

Lurer*
15-10-09, 22:03
Denne er også god, og noe rimligere
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ZhilPTbVyx8_7M:http://myteabags.com/images/teabags/Twinings_-_Havoured_Black_Tea_-_Apple_Cinnamon__Raisin.jpg

Men man må ha liktt melk i begge variantene.

Furine
15-10-09, 22:06
Vaskeklut, veit kva du meiner, har eit halvt kjøkkenskap fullt av te. Åh, spennande, DEN må vi kjøpe! Det går uansett mest i grøn te frå Pickwick for min del. Men Celestial seasonings sin Sleepytime tea er glimrande for kveldste! Anbefalast!

Travel dag på jobb, i dag. Men det nærmar seg helg, så klagar ikkje! Har ete sikori rulla i kokt skinke, med kvit saus over laga av fløte og jbkm (og masse muskat!) og deretter gratinert med ost i omnen til middag, veldig typisk belgisk rett, og kjempegodt! Fattar enda ikkje heilt korleis folk kan ete sikori rått, i salat... Altfor bittert for min del. Kan like gjerne ete løvetann då.
Har dessverre kræsja litt i kveld, opna ein pakke katjant pedis peanøtter... Var så fysen på noko salt og sterkt.. :( Men kunne vore verre!
Blir forresten ganske seine middagar her også, rundt 8 på kvelden, sidan vi først er heime i 6-tida her i huset. Seinare om vi må handle inn til middag. Slik er det ein gong i dette landet, om ein pendlar.

Nydeleg haustver her, kaldt, men kjempefint med sol og nesten skyfritt!

mokki
15-10-09, 22:32
Veiedag i morgen. Spennende som vanlig.

Lady_bug
15-10-09, 23:18
Her hos meg har det gått trått de siste to ukene, har vært på helgetur og ungene har vært syke lenge.
Tenker litt over de forskjellige formene for lavkarbo, har lyst til å finne det som passer for meg ;)

lillemor88
16-10-09, 09:39
god morgen!

uffe, våknet i dag med skallebank og kvalm.. håper jeg ikke er blir syk:(

veide meg i dag.. kun 300 gram ned denne uken.. menmen så lenge det er nedgang skal jeg ikke klage:)

i dag blir en hektisk dag: jobb til 5.. så på senter så på innflyttning ting.. puh skal sove godt i natt da trur jeg:eek:

ha en fin dag alle sammen... og god helg:D

mokki
16-10-09, 10:14
det ble minus 300g denne uken. Helt greit med tanke på den dårlige starten. 500g til nå og jeg bikker -10kg..

Elizabethcita
16-10-09, 11:39
Jippi, jeg klarte minus 1,3 kilo denne uka!!

Nå er det tid for husarbeid og for å manne seg opp litt... Vi får besøk i helga nemlig, av tre gutter på 11 og 12 år... Min lillebror og to av mine tantebarn kommer hit og skal være hele helga. De har blitt skikkelig kompiser, og skal spille fotball, data, playstation...You name it... Vi skal vel stort sett gi dem mat og passe på at de legger seg, men jeg regner med at det blir høyt tempo og støynivå...Hehehe :D

vaskeklut
16-10-09, 13:15
Hiiiihihihihi, jeg har gått ned nesten 1,5 kg denne uka :D bare dumt at tickeren ikke viser desimaler. så da blir det ned "bare" en kg på den. jeje. Jeg er strålende fornøyd! :D Snart har jeg jo faktisk nådd de -5kg før jul jo :eek: sånn om jeg fortsetter i dette tempoet. *knis*

Nå skal jeg lage omelett eller eggerøre for å feire. Ha en fantastisk dag, folkens, jeg vet jeg skal!

frifuggel
16-10-09, 13:46
1,8 denne uken :D Yikes.. Og fikk igår målt en haug med centimeter på minussiden. Danser enda, jeg :)

frifuggel
16-10-09, 13:47
Hiiiihihihihi, jeg har gått ned nesten 1,5 kg denne uka :D bare dumt at tickeren ikke viser desimaler. så da blir det ned "bare" en kg på den.
Tickeren viser desimaler, hvis du bruker punktum istedet for komma når du er inne og endrer.. Altså f.eks 2.5 istedet for 2,5.

vaskeklut
16-10-09, 14:38
Hihi, vi er så utrolig flinke, hele gjengen :D

frifuggel: takk for tips! :D

malleleo
17-10-09, 10:48
Denne er også god, og noe rimligere
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ZhilPTbVyx8_7M:http://myteabags.com/images/teabags/Twinings_-_Havoured_Black_Tea_-_Apple_Cinnamon__Raisin.jpg

Men man må ha liktt melk i begge variantene.

elsker denne teen!

JUBEL fra meg!
måtte jo veie meg i dag og jeg veide 104,8 !!!!!

da er jo 10,2 kg bort fra min kropp:D

good helg alle sammen!

frifuggel
17-10-09, 10:59
Åh, så godt jobba!! Vi ligger ganske likt, vi to.. :) :heia:

lillemor88
17-10-09, 12:36
liten lørdags hilsen:)

bra jobba alle sammen :D

10 kg før jul skal i boks:)

Furine
18-10-09, 00:04
Fin dag i Belgia! Har vore ute og gått tur, og funne både jordskokk OG baconcrisp på butikken! Ekstase! I morgon skal det eksperimenterast med jordskokk!
Er imponert over vektnedgong med dykk alle, wow!
Håper på like bra ver i morgon, vil gå meir tur. God natt!

Lurer*
18-10-09, 13:14
Furine, hva er jordskokk?

Og alle dere så flinke dere har vært denne uken:heia:!
Jeg var i 30årslag i går , med mye godt å drikk og mye god mat. Dette var en av mine planlagte sprekker i høst, så det var helt greit. Men jeg gru/gleder meg til veiing i morgen....håper ikke det er mange kiloene opp....jeg har jo neste nød delmål 1-->15kg. Jeg får være flik i dag, så kanskje det hjelper:) appropo det så får jeg gå å hente meg en glass vann.

Imse
18-10-09, 14:03
Riktig god søndag til dere alle!

Jeg sprakk på fredag, mannen og jeg skulle på kinaresturant på fredag, også var den stengt pga ferie..Også havnet vi på peppes... Jauda, opp en kilo vann i løpet av to dager. Men pytt sann, vi koste oss og har vært barnefrie hele helga.

I morges gikk jeg tur og siden har jeg sittet her og strikket...

Elizabethcita
18-10-09, 15:16
Morn! Eller noe...:p

Joda, jeg har skeia ut hele helga jeg... Hadde besøk av to tantebarn og en bror, og det var høy kosefaktor!! Vekta i dag viste 2,2 kilo mer enn fredag, så da måtte jeg nesten le...;) Blir sikkert enda litt mer til i morra... Men heldigvis er det alltid en ny dag med nye muligheter i morra, og nå skal jeg vært flink helt til vi skal på forsinka bryllupsreise i midten av november. Skal ha fem dager i Stavanger, inkludert en stor gospelkonsert, så det blir stas!

Nå har vi sendt hjem de tre gutta, og jeg er ganske så utkjørt... Blir nok sofa, data og tv på meg resten av dagen ja...;)

Skal på oppfølgingsmøte med NAV i morra, og er skikkelig spent på det. Må finne ut hva som skjer til neste år med attføring og greier, og jeg er spent på hvor hardt de har tenkt å kjøre meg... Men, men... Ingen vits i å bekymre seg på forhånd egentlig!

Håper alle sammen har en fin søndag!!

Klem:klem:

Furine
18-10-09, 18:00
Furine, hva er jordskokk?

Jordskokk ein knoll som kan brukast til dømes i staden for potet, og den er meir gunstig for diabetikarar (sambuaren min er det).
Meir info: http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel26.asp
Har leita etter det i månadsvis, heilt til eg innsåg at dette var ei vintergrønsak ;)

Kitt
19-10-09, 00:13
Skal på oppfølgingsmøte med NAV i morra, og er skikkelig spent på det. Må finne ut hva som skjer til neste år med attføring og greier, og jeg er spent på hvor hardt de har tenkt å kjøre meg... Men, men... Ingen vits i å bekymre seg på forhånd egentlig!

Klem:klem:
Min attføringsveileder sier at NAV er en servicebedrift som faktisk skal hjelpe deg til å komme videre!:p
Henne om det, liksom!:D

Seriøst, ikke la dem herje for mye med deg!:klem:

lillemor88
19-10-09, 08:34
god mandag=)

smug veide meg i dag og vekta viste 105,7..... damdidam.. det vil si at hvis det er riktig er delmål nådd:D:D hurrraaaa.. tenk så utrolig morro det hadde vert og sett 99 til jul a... beste julegaven jeg kunne fått trur jeg:rolleyes:hihi

har alle hatt en bra helg?

prøvde og lage is i helgen, det ble så mislykka at søt suget mitt rømte laaangt vekk:D:p
kansje bare bra det da=) hehe men ekkelt var det i allefall.

ha en god dag da...

Elizabethcita
19-10-09, 10:29
Min attføringsveileder sier at NAV er en servicebedrift som faktisk skal hjelpe deg til å komme videre!:p
Henne om det, liksom!:D

Seriøst, ikke la dem herje for mye med deg!:klem:

Takk!!

Skal prøve å hente frem staheten min, så får vi se hva som skjer... Føler meg rimelig godt forberedt i dag, så jeg håper det hjelper... Har time klokka ett, så nå skal jeg bare prøve å våkne litt etter helgens aktiviteter og utskeielser... Gikk heldigvis ikke mer opp i vekt til i dag (100g ned faktisk), så da er det bare å stå på og sende vekta nedover igjen...:p

Håper alle sammen får en fin dag!

Charlott
19-10-09, 11:00
Siden NAV diskuteres må jeg bare komme med noe som er helt på trynet, fra 1.mars må alle levere meldekort. Selv om man blir innvilget tidsbegrenset uføre i 3 år må man levere meldekort hver 14. dag ....
Noen som har noen teorier rundt logikken i det ? :confused:

Kitt
19-10-09, 11:14
Siden NAV diskuteres må jeg bare komme med noe som er helt på trynet, fra 1.mars må alle levere meldekort. Selv om man blir innvilget tidsbegrenset uføre i 3 år må man levere meldekort hver 14. dag ....
Rett og slett fordi det da ikke heter TU lengre, men er et helt nytt system, arbeidsavklaringspenger!.

Er jo ikke noen big deal, da. Bare logge seg inn på NAV lørdag morgen, krysse av og klikke send!
Tar maks et minutt.
Har gjort det så lenge jeg har gått på attføring, så kan ikke skjønne at det skal være noe problem å fortsette med det!
Glemte det forrige helg, men pengene var likevel bare en dag forsinket, ikke noe problem!

NAV vil på denne måten holde folk litt på tå hev, og for noen kan nok det være på sin plass!

Man kan også søke om å få slippe å sende inn disse greiene!

Charlott
19-10-09, 11:16
Rett og slett fordi det da ikke heter TU lengre, men er et helt nytt system, arbeidsavklaringspenger!.

Er jo ikke noen big deal, da. Bare logge seg inn på NAV lørdag morgen, krysse av og klikke send!
Tar maks et minutt.
Har gjort det så lenge jeg har gått på attføring, så kan ikke skjønne at det skal være noe problem å fortsette med det!
Glemte det forrige helg, men pengene var likevel bare en dag forsinket, ikke noe problem!

NAV vil på denne måten holde folk litt på tå hev, og for noen kan nok det være på sin plass!

Man kan også søke om å få slippe å sende inn disse greiene!
Gjorde det da jeg gikk på attføring og synes det er helt pyton å huske på...
Det jeg ikke forstår er hva NAV vil oppnå med den nye ordninga ?

Kitt
19-10-09, 11:18
Gjorde det da jeg gikk på attføring og synes det er helt pyton å huske på...
Det jeg ikke forstår er hva NAV vil oppnå med den nye ordninga ?
Se, det er en helt annen sak!:)

De sier jo at det vil gjøre det enklere når man ikke får så mange ytelser å forholde seg til! Hmmmm, skeptisk!:confused:

Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet og se hvordan det blir!:eek:
Jeg har heldigvis vedtak på 18 måneder til med attføring!:p

Elizabethcita
19-10-09, 11:18

Såpass ja? Det skal bli "festlig" å følge med på det, med min senile hjerne...:o Tror det blir mange varslinger på mobilen fremover altså... Men på den andre siden: Fra første mars gir rehabilitering, attføring og tidsbegrenset uføre opptjeningsrett til fødselspenger, og det er i det minste et stort HURRA for min del...:) Så spørs det bare om de følger det opp sånn som de har lovet da... :rolleyes:

Kitt
19-10-09, 11:24
Såpass ja? Det skal bli "festlig" å følge med på det, med min senile hjerne...:o Tror det blir mange varslinger på mobilen fremover altså... Men på den andre siden: Fra første mars gir rehabilitering, attføring og tidsbegrenset uføre opptjeningsrett til fødselspenger, og det er i det minste et stort HURRA for min del...:) Så spørs det bare om de følger det opp sånn som de har lovet da... :rolleyes:

Husk for all del å få alt skriftelig!
Jeg kommuniserer bare med NAV på mail, etter å ha blitt lurt så utrolig mye før. Går aldri alene på et møte og forlanger vitner på alt!:eek::eek::eek:

Carisma
19-10-09, 11:27
Siden NAV diskuteres må jeg bare komme med noe som er helt på trynet, fra 1.mars må alle levere meldekort.
Det har heldigvis blitt fryktelig mye enklere å levere meldekort! Sist jeg var registrert hos nav hadde man tre dager på seg til å levere, nå har men over en uke. Havnet i en krangel med de fordi jeg hadde vært bortreist helga jeg skulle levere, og fikk ikke logget på sidene søndag kveld. Klaget, og det ble behandlet som en hastesak påstod de.... 3 mnd tok det å få svar, som seff var avslag! Jeg måtte bevise at de hadde hatt feil på sin server den dagen, for de kunne ikke gå inn i loggene og sjekke! :_ohmy:
Opplegget de har nå er jo rene ferien i forhold.. :D

Charlott
19-10-09, 11:29
Se, det er en helt annen sak!:)

De sier jo at det vil gjøre det enklere når man ikke får så mange ytelser å forholde seg til! Hmmmm, skeptisk!:confused:

Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet og se hvordan det blir!:eek:
Jeg har heldigvis vedtak på 18 måneder til med attføring!:p

Det er nesten ett fett for meg hva ytelsen heter, det som er viktig for meg er å vite hva som kommer inn på kontoen hver mnd.
Da jeg gikk på attføring følte jeg meg stresset fordi jeg var så redd for å glemme meldekortet. Har nå utsatt uføresøknaden i 6-7 mnd, føler det som et nederlag å gå over på uføre selv om jeg ikke har jobbet på drøyt 3 år og vet jeg ikke har nubbsjangs til å fungere i en arbeidssituasjon.

Føler det kanskje litt slik at om jeg går over på uføre blir jeg litt "parkert" i systemet, at legestanden har gitt en opp og overlevert en til NAVsluket.

Tenk så mye enklere det hadde vært å være frisk og rik du :cool: :D

Kitt
19-10-09, 11:34
Tenk så mye enklere det hadde vært å være frisk og rik du :cool: :D
Det hadde vært deilig, det!:D

Håper stadig på en stoooor lotto- gevinst så jeg kunne si takk og farvel til alt som heter NAV!
Er tross alt penger vi lever av!:p

Samtidig får man være glad man lever i et land som Norge, hvor man faktisk har rettigheter selv om man faller utenfor arbeidslivet!:)

Elizabethcita
19-10-09, 11:45
Husk for all del å få alt skriftelig!
Jeg kommuniserer bare med NAV på mail, etter å ha blitt lurt så utrolig mye før. Går aldri alene på et møte og forlanger vitner på alt!:eek::eek::eek:

Skal huske det... Utenom møter blir det nok mailkontakt på meg også, da det er for slitsomt for meg å snakke i telefon.

Skulle hatt med meg noen i dag ja, kjenner jeg. Men mannen har produksjon og svigermor er på tur, og de er igrunnen de eneste jeg kan tenke meg å involvere i dette, så... Jeg får samle alt det motet og den staheten jeg har... Hehehe ;)

Skal iallefall komme tilbake med oppdatering når jeg har kommet hjem igjen.

Charlott
19-10-09, 11:47
Det hadde vært deilig, det!:D

Håper stadig på en stoooor lotto- gevinst så jeg kunne si takk og farvel til alt som heter NAV!
Er tross alt penger vi lever av!:p

Samtidig får man være glad man lever i et land som Norge, hvor man faktisk har rettigheter selv om man faller utenfor arbeidslivet!:)
Hehe, nå klarer jo jeg å glemme selv det å levere inn lottokuponger så drømmen om å vinne er noget ut i det blå ;)

Og visst er det deilig at man bor i et land med så gode rettigheter!
Er mulig jeg rett og slett er fordømt kravstor, men jeg har liksom mer enn nok med å eksistere og følge opp diverse legetimer (har tilogmed pendlet mellom Tønsberg og Haukland sykehus i Bergen for utredning) og selv å lete etter mulige behandlingsformer så NAVstyret blir rett og slett en ekstra belastning.
På min drøyt 3 år med NAV har jeg ikke vært på møte med samme mennesket 2 ganger, alltid en ny saksbehandler. Når man sitter der med en saksbehandler som får en til å føle seg som en skikkelig hypkonder gjør det fint lite med selvfølelsen og ghutsen man må ha for å være kroniker.

Har ei venninne som har så dårlig erfaring med NAV at hun rett og slett gruer seg syk i forkant av møter og havner laaangt ned i kjelleren etter møtene.
Slik skal det ikke være, selv i Norge.

Kanskje vi bare er ekstra uheldige med NAV her i Gjøviksområdet ?

Ser man bort fra slike ting er Norge et godt land å være syk i :)

Kitt
19-10-09, 12:08
Skal huske det... Utenom møter blir det nok mailkontakt på meg også, da det er for slitsomt for meg å snakke i telefon.

Skulle hatt med meg noen i dag ja, kjenner jeg. Men mannen har produksjon og svigermor er på tur, og de er igrunnen de eneste jeg kan tenke meg å involvere i dette, så... Jeg får samle alt det motet og den staheten jeg har... Hehehe ;)

Skal iallefall komme tilbake med oppdatering når jeg har kommet hjem igjen.
Jeg inolverte en venninne som er sykepleier til første møtet med ny saksbehandler(etter et helvete med den forrige). Nå viste det seg at den nye damen er helt fantastisk, men det hjalp godt å vite at jeg hadde støtte om det skulle bli en nye vanvittig runde!

Lykke til og hold oss oppdatert!:klem:

Kitt
19-10-09, 12:15
Hehe, nå klarer jo jeg å glemme selv det å levere inn lottokuponger så drømmen om å vinne er noget ut i det blå ;)

Og visst er det deilig at man bor i et land med så gode rettigheter!
Er mulig jeg rett og slett er fordømt kravstor, men jeg har liksom mer enn nok med å eksistere og følge opp diverse legetimer (har tilogmed pendlet mellom Tønsberg og Haukland sykehus i Bergen for utredning) og selv å lete etter mulige behandlingsformer så NAVstyret blir rett og slett en ekstra belastning.
På min drøyt 3 år med NAV har jeg ikke vært på møte med samme mennesket 2 ganger, alltid en ny saksbehandler. Når man sitter der med en saksbehandler som får en til å føle seg som en skikkelig hypkonder gjør det fint lite med selvfølelsen og ghutsen man må ha for å være kroniker.

Har ei venninne som har så dårlig erfaring med NAV at hun rett og slett gruer seg syk i forkant av møter og havner laaangt ned i kjelleren etter møtene.
Slik skal det ikke være, selv i Norge.

Kanskje vi bare er ekstra uheldige med NAV her i Gjøviksområdet ?

Ser man bort fra slike ting er Norge et godt land å være syk i :)

Gubben holder styr på lotto- kupongene!:lol:

NAV- styret er en belastning man burde slippe når man er syk i utgangspunktet!:(

I denne runden har jeg vært veldig heldig med saksbehandlere. Hadde fabelaktig en på sykemelding/rehab, fikk en ny på attføring, men fikk tilbake den første når hun hadde lært seg attføring, hun også!
Er i tillegg tilknyttet en attføringsbedrift og har en flott veileder der! NAVs forlengede arm, som får betalt for å lose meg gjennom systemet på best mulig måte!

Jeg går ikke alene på møter med NAV lengre og vil ha ALT skriftelig, etter å ha blitt fullstendig kjørt i kjelleren i forrige rund!

Har hørt så ymse om NAV Gjøvik! Men er vel svært få NAV kontor som fungerer optimalt!
Forrige fastlegen min ba meg flytte til nabokommunen, for der kunne man i det minste snakke med NAV!:p

grotingeling
19-10-09, 14:33
god mandag=)

smug veide meg i dag og vekta viste 105,7..... damdidam.. det vil si at hvis det er riktig er delmål nådd:D:D hurrraaaa.. tenk så utrolig morro det hadde vert og sett 99 til jul a... beste julegaven jeg kunne fått trur jeg:rolleyes:hihi

har alle hatt en bra helg?

prøvde og lage is i helgen, det ble så mislykka at søt suget mitt rømte laaangt vekk:D:p
kansje bare bra det da=) hehe men ekkelt var det i allefall.

ha en god dag da...

FANTASTISK at du har nådd et delmål :heia:, kjenner jeg bli glad på dine vegne. Og det er veldig motiverende også å lese om gode resultater når en selv har en slow periode.....
Helga var for min del bare kos. Tur med gubben til Norefjell, shopping på Svinesund og reisefestival hvor vi møtte Nils og Ronny fra Walkabout - lenge siden vi har hatt en kosetur, så dette var bare herlig :D

Furine
20-10-09, 09:52
På tide å minne NAV om det faktisk er dei som er til for oss, ikkje omvendt? Har stanga hovudet i veggen hos NAV eg også... Heldigvis lenge sidan eg har hatt noko med dei å gjere no.
Offisiell vegedag i dag, har gått opp 1,5kg sidan laurdag?!:( Mensen snart på veg, så trur det berre må vere vatn. Men snakk om sjokk da!
Nydeleg dag i dag, har gått 30min gåtur på veg til jobben, 3 grader og nydeleg soloppgang! Ønsker alle ein fin dag!

mokki
20-10-09, 11:10
Sliter litt med motivasjonen for tiden. Henger delvis med. Jeg er her og kommer nok enda sterkere tilbake.

Jabba
20-10-09, 19:06
Min motivasjon er også dalende....gjør jo alt riktig men vekta vil ikke nedover.....er trist og lei i dag.....
:-(

Imse
20-10-09, 19:19
Sliter litt med motivasjonen for tiden. Henger delvis med. Jeg er her og kommer nok enda sterkere tilbake.
Hva trenger du for å motiveres videre? En klem skal du iallefall få:klem:

Lurer*
20-10-09, 22:44
Lenge siden jeg har vært her å skravet. Får ta en titt på hva dere skriver om:)

Lurer*
20-10-09, 22:52
Jupp, da er jeg oppdatert:)

Klem til dere som ikke helt har motivasjonen oppe, og er det noe vi kan bidre med så gjør vi det:klem:

Denne uken endte jeg på +1,5kg. Men helt greit, jeg vaqr i 30årslag på lørdag og trykket trynet full av melkesjokolase og Smash:D Er i gang igjen på lavkarbo nå, så får de om jeg ikke kommer med disse grammene også. Men denne uka blir det nok heler ingen trenig, uff mye å gjøre på jobben og skal på kurs i morgen og overmorgen. Skal til Oslo, så det forsvinner mye tid på toget.

Ha en knall ukem om jeg ikke får surret meg inn her før det er helg:)

mokki
21-10-09, 00:13
Hva trenger du for å motiveres videre? En klem skal du iallefall få:klem:
Tja, er ikke noe annet enn lysten på alt mulig... Og syns det er blodig urettferdig at jeg ikke kan spise alt mulig godt jeg har lyst på (les f,eks potetgull). Og at jeg har veldig mye på meg for tiden. Er i praksis, skriver bacheloroppgave, og skal ha eksamen om 3 uker. Pluss at jeg enten er overdosert eller underdosert i forhold til mitt lave stoffskifte. ER hvertfall fryktelig sliten, og hører konstante pulsslag i ørene. Mest sannsynlig bærer jeg nå preg av å ha slurvet endel med medisinene.
Men det er ikke så gale. Henger med... Men klemmen var uansett god.

Carisma
21-10-09, 00:34
Tja, er ikke noe annet enn lysten på alt mulig... Og syns det er blodig urettferdig at jeg ikke kan spise alt mulig godt jeg har lyst på (les f,eks potetgull). Og at jeg har veldig mye på meg for tiden. Er i praksis, skriver bacheloroppgave, og skal ha eksamen om 3 uker.
Sett opp en liste med fordeler og ulemper ved å holde seg til lavkarbokost på tross av stresset. Vil det forrandre jobbsituasjon, eksamen og oppgave å spise potetgull? Eller vil du egentlig spise fordi du ikke har kontroll på det andre? :o

Imse
21-10-09, 14:50
Tja, er ikke noe annet enn lysten på alt mulig... Og syns det er blodig urettferdig at jeg ikke kan spise alt mulig godt jeg har lyst på (les f,eks potetgull). Og at jeg har veldig mye på meg for tiden. Er i praksis, skriver bacheloroppgave, og skal ha eksamen om 3 uker. Pluss at jeg enten er overdosert eller underdosert i forhold til mitt lave stoffskifte. ER hvertfall fryktelig sliten, og hører konstante pulsslag i ørene. Mest sannsynlig bærer jeg nå preg av å ha slurvet endel med medisinene.
Men det er ikke så gale. Henger med... Men klemmen var uansett god.
Hva med å prøve et par strenge uker UTEN utskeielser?

For min del er det slike små utskeielser som gir meg lysten på alt mulig hele tiden. Så jeg må være striks, ellers tenker jeg mat hele tiden og det er forferdelig slitsomt og irriterende i en periode med mye å tenke på og mye som skjer.

Hva med å prøve et strikt Fedon Lindberg kosthold? Kanskje det kan gi deg de små utskeielsene du trenger? Rugsprø og bønner har reddet min hverdag etter 6 måneder i ketose. Si i fra hvis du trenger litt hjelp;)

Stor klem:klem: