View Full Version : Noen som starter i disse dager?

Sider : 1 [2]

Tonje85
19-02-10, 13:46
Et lite spørsmål til bare... Vi har kjøpt proteinpulver i sverige som nesten bare er protein og nesten ikke karbo... Er det lov hvis man blander det med vann?

God helg alle sammen. Gleder meg til å starte opp med dette på mandag...

Vettel
19-02-10, 19:02
Tror nok det er lov. Men hva er "nesten ikke karbo"...?

Smakfull
19-02-10, 19:36
Jeg har proteinpulver som jeg bruker av og til. Det inneholder 80 g p, 5 g karbo og 8 g fett.

Men jeg spiser så mye proteinholdig mat fra før (egg, kjøtt og melk) så jeg får i meg mer enn nok av dagsbehovet, derfor bruker jeg disse kun på dager hvor jeg blir å spise vegetarmiddag eller lignende. Man burde ikke spise mer enn 200 g protein om dagen, helst ca 1 g p/kg kroppsvekt. Hvis man trener mye, særlig styrketrening, trenger man kanskje opp til 1,5.

En proteinshake inneholder vel omtrent 30 g protein.

Tonje85
20-02-10, 09:16
Mitt inneholder 4 karbo per shake... Bruker det heller ikke ofte, men synes av og til det er greit å ta en før trening når det blir sen middag...

anette76
21-02-10, 17:19
Ja ja Da er nok en helg over og jeg har klart meg ganske fint:)
I går var vi hos ett vennepar på middag med vin . Superkoselig.
Maten der gikk veldig greit, spiste bittelitt dessert men det syntes jeg var helt ok :) Litt må man jo unne seg i ny og ne..Men fristelsene med potetløv og godis stod jeg godt imot :) Men rødvinen smakte veldig godt!!

I dag har jeg ryddet litt mer rundt i sommertøy til små og store , så nå er det iallefall plass til masse nytt ;) Kyllinggryte til middag og nå skal jeg lage bringbæris til dessert .

God søndag.

Tonje85
22-02-10, 07:50
Ja, i dag skal jeg begynne med fase 1... Har laget meg omelett med spinat og litt fetaost til frokost og salat med kyllingkjøttdeig til lunsj (ble litt skuffa da jeg så at tacokrydder inneholder 30% druesukker, men, men). Tenkte å ta litt cottage cheese til mellommåltid.

Er det noen som har gode tips til mellommåltid? Og til desserter i fase 1?

Også lurer jeg på en ting angående fetaost og lignende. Dette er vel myke oster, skal man da alltid begrense inntaket eller er det greit å spise lettvarianter, si med 10% fett?

Ønsker alle en fin uke... Selv er jeg veldig spendt på hvordan uka blir...

anette76
22-02-10, 08:34
Lykke til i Fase 1 Tonej :) Det kommer til å gå helt supert..

Som mellommåltid i fase 1 brukte jeg en del kalkunruller , og selleri fylt med magerost! Syntes de mettet godt og smakte godt.
Desserter i Fase 1 brukte jeg enten ricotta ost eller cottage cheese med litt nøtter og vaniljeessens.

Ang ost og mengder så var jeg veldig streng med meg selv på alt dette i fase 1 og har heller skeiet litt mer ut i fase 2. Fase 1 er jo bare 2 uker uansett og det går rimlig fort synes jeg.

Blir spennende å høre fra deg :)

Victory
22-02-10, 08:46
Så var det mandag ja..skikkelig mandag! Dette kjennes ut som det blir en lang dag..Startet den med og kjøre til jobb da, jeg som skulle være så flink denne uka. Men men sånn går det når man snoozer altfor lenge. :)
Helga har igrunn gått sånn passe greit, var jo på lønningspils på fredag og den ble jo lang..hehe..men jeg holdt meg til rødvin da hvertfall. Noe jeg kjente på lørdag, hadde glemt hvor ille et skikkelig rødvinshode kan være..så lørdagen ble rolig, men uten altfor mange utskeielser da hvertfall. Så det er jeg fornøyd med. Jeg laget oopsie pizzasnurrer, ble ikke så imponert jeg, men jeg tror det er pga fyllet, så skal gi det en sjanse til. Jeg kjøpte sånn amerikansk pizzaost, og den smaken likte jeg virkelig ikke.

I går kom jeg meg ut på ski, etter min smak ALTFOR KALDT men jeg fikk beveget meg i en time og 20 min da hvertfall. Uten gli som vanlig..jeg gleder meg til sommeren!!!
Også laget jeg denne til middag:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29343&highlight=minstens+chillisuppe
Det var nammis! Hadde ikke ferske chilli så jeg brukte bare chillipulver, og litt estra hvitløksfedd. Dette skal jeg lage igjen hvertfall.. Og rester i dag. :D

Lykke til med fase 1 Tonje. Dette skal gå strålende tenker jeg. Når det gjelder mellommåltider er jeg helt håpløs, det jeg har begynt med nå er og skjære opp litt paprika og ta med meg. Og litt sukkererter.
Dessert laget jeg aldri, men i boka har de noen forskjellige laget av Ricotta ost. Man kan feks blande inn litt vanilje essens eller mandel essens pg hakke oppi litt mandler..kanskje noen har litt mer detaljerte oppskrifer. ;)

Tonje85
22-02-10, 15:18
Den chilisuppa har jeg laget flere ganger og den er skikkelig god. Kokte den med to chili oppi i ca en halv time og det ble skikkelig sterkt. Da jeg tok ut chiliene kjørte jeg disse litt med stavmikser, også fikk samboeren de i sin suppe... Det kom noen svettedråper på pannen hans da.... Men den er virkelig å anbefale.

I dag skal jeg lage en slags bolonese med grønnsaker, men har ikke helt funnet ut hvilke grønnsaker jeg skal bruke ennå. Sqush i alle fall...

Victory
22-02-10, 18:46
Ja den var veldig veldig god! Tenker den kan være god med kyllingbiter også egentlig.. Skal kjøpe ferske chilli og lage en stor gryte!! Mmmmm... Deilig nå i kulda!

Smakfull
22-02-10, 18:53
Jeg lager lignende som chilisuppen til middag, men i dag har jeg oppi chilibønner.. Blir jo da som sagt.. chili con carne! :) Det er en av mine favorittmiddager, men ingen jeg kjenner liker bønner.. :P

Victory
22-02-10, 19:12
Ble det bra?? Tenkte tanken istad selv nemlig. :) Dumt spm egentlig...chili con carne er jo fantastisk! Hehe...men denne varianten blir temmelig mye tynnere enn jeg har laget før. Og ganske mye bedre også. Så fint da! :D

Smakfull
22-02-10, 19:14
Legger ut oppskrift i middagstråden :)
Bønner er supergooooodt. Står og putrer på komfyren nå, straks ferdig :)

anette76
24-02-10, 10:30
Onsdag og snart helg!! Jippi!! Kjenner at sene kvelden med OL sendinger tar litt "knekken" på meg så det skal bli godt å få sove ut litt i helgen :).

I dag skal jeg lage Chili con carne til middag :) . Det har alltid vært en av mine favoritter , og i dag som det er så kaldt kan man jo lage den litt ekstra HOT!! he he..

Skal på sykebesøk til ei venninne i kveld. Gleder meg til å se henne men er veldig spent på hvordan det går. Hun ble kreftoperert på torsdag! Grusom sak!

Kjenner at jeg begynner å bli ordentlig lei all denne kulda. Liker vinter og snø jeg altså men må det være så innmari kaldt da.....

Kunne ønske kiloene raste av de neste ukene , så bikinien sitter litt penere på ferie ;)

God onsdag folkens

Victory
24-02-10, 11:22
Snart helg ja!! Tjjooohooo!!!! Det skal bli så dig! :D
Hehe..er virkelig chilli som er i vinden om dagen ja. Jeg skal lage ny suppe i dag eller i morgen. Har hamstret karbonadedeig og crusha tomater og gleder meg!

Så trist og høre om veninna de..stygge stygge sykdommen!! Håper virkelig alt går bra!

Jeg snikveide meg i dag..hadde skikkelig dårlig følelse og en skikkelig tjukkasdag, så jeg måtte bare sjekke om det var så ille som jeg følte meg...strengt tatt var det jo ikke det. Samme som sist, så siden jeg trodde jeg hadde gått opp er det jo greit..MEN JEG ER LEI AV OG STÅ STILLE NÅ!!!! Vi drar jo snart..så dagene og gjøre det på blir ferre og ferre.. :( Jaja, det var dagens klaging. Opp med motet og kjør videre.

Har faktisk blitt noen sene ol kvelder på meg også, jeg som er selve anti sport på tv. Jeg DIGGA det så sinnsykt da Northug endelig vant, den gutten er bare RÅ! Heia norge!

Bodypump og spinning blir det i dag, jeg protesterer og nekter og trene ute i denne temperaturen. Enig, drittlei nå! Kom sommer! Kom!

Tonje85
24-02-10, 12:19
God onsdag alle sammen

Nå er jeg på dag tre og synes det går veldig bra. Gikk på en liten knekkebrødsmell i går, for jeg hadde så utrolig vondt i magen, så det var det eneste jeg klarte å få ned. Men nå får man bare stå på og ikke gi opp.

Dagen startet med eggerøre og røkelaks. Veldig godt og jeg ble skikkelig mett. LAgde også et par ostekjeks i microen, sånn som jeg har sett oppskrift på her inne, men i stedet for å bruke kavliost eller taffel brukte jeg lett gulost fra synnøve finden. Det ble kjempegodt og er jo da med mye mindre fett. Spiste disse med kokt skinke, salat og tomat. Helt nydelig.

I dag blir det kyllingsalat til lunsj og wok til middag. Tenkte også at jeg skulle prøve å lage gele med funsaft og gelantin i dag. Fikk south beach boka i går og der står det at gele er fint å spise til dessert. Ellers må vel eggedosis gå fint hvis man har lyst på noe søtt, med egg, kunsti søtning og kanskje litt kakao... Hva tror dere?

anette76
24-02-10, 15:43
Etter å ha lest litt her inne kom jeg på at røykelaks er det veldig lenge siden jeg har hatt til frokost , så det skal jeg kjøpe i dag :) Det er jo innmari godt i omelett da... Merkelig hvor fort ting blir en vane , og da har det oftest blitt bacon eller skinke gitt...

Eggedosis med kunstig søtning burde jo gå greit. Jeg spiste ikke noe sånt i Fase 1 for å venne kroppen av med søtt og det funket godt for meg..Men vi er jo forskjellige så eggedosis må man vel kunne nyte ;) Kanskje jeg skal prøve det til helgen faktisk. Jeg venter min 2 røde uke siden jeg begynte på diett , og første gang gikk veldig fint uten merkbart søtsug men denne gangen virker det verre ;) Går rundt og er veldig sugen på noe "forbudt" søtt!!

Northug var helt rå på stafetten , så jeg har store forhåpninger til i kveld.
Heia Norge!!

Håper også at du slipper å stå stille denne uken Victory! Jeg krysser fingre for nedgang for deg i morgen.. :D
og for nedgang for meg på fredag!! he he

Victory
24-02-10, 20:58
Heia Norge!!! :) Woohoo!

Jeg spiste heller ikke noe søtstoff i fase en, unntatt sukett i te'en. Det klarer jeg bare ikke og venne meg av altså... Men hvor ille kan det være med en lissom, så den koser jeg meg med. :)

Håper virkelig på litt nedgang denne uka ja, men jeg har mine tvil, så jeg får ikke bli altfor skuffet. Jeg tar veiedag på fredag jeg også, er det det har blitt de siste gangene, så da har jeg en ekstra dag og trene på i morgen..hehehe.. Også leste jeg et sted her at det ble anbefalt og veie seg hver dag for og få kontrollen på evt hva som gjør at man går ned eller ikke. Noen anbefaler jo det helt motsatte, så man må vel bare finne sin egen måte, men jeg har tenkt og veie meg kanskje annen hver dag eller hver 3. nå for og få en liten oversikt. Hvertfall i denne stillestående perioden. Krysser fingre for alle sammen!

I dag tok jeg vaksine! Tjohoo det nærmer seg! ;)

Smakfull
25-02-10, 09:57
Hey hey godtfolk.. Sprakk nok skikkelig i går med både øl, chilinøtter og nachos.. Men har skjedd noe skikkelig trist i familien så dietten virker ikke like viktig.. Så må reise hjem i en uke og der tror jeg ikke orker å lage egen mat til meg..

Så veiedagen i dag viste 300 g opp fra forrige uke, men det har den vist hele uken (ja, jeg veier meg nok litt for ofte), men jeg har gått ned i cm som er det viktigste :)

Fremover skal jeg prøve meg på mer styrketrening, mistenker at jeg har for lite muskelmasse.

anette76
25-02-10, 11:07
Torsdag ! dvs en dag igjen så er det helg!!! Jippi! Skal bli godt å ha noen dager fri nå. Sove litt lenge blir iallefall godt :)

Når det skjer triste ting i familie og nærmiljø er det ikke lett å holde fokus nei , og diett virker ikke som det viktigste lenger. Håper det går bra med deg Smakfull :klem:. En klem til deg!

Jeg var på sykebesøk i går , og det går bedre enn først antatt med min kreftopererte venninne! Hun så overraskende godt ut til å ha vært gjennom det hun har vært! Hun er sterk og positiv!

Tror dessverre ikke på noen nedgang i morgen ..Snikveide meg litt i dag og det så ikke lovende ut ;) Men vi får ta det som kommer ja! Skal jo ha den berømmelige uka også så jeg kjenner at kroppen sparer litt mer på vannet! Får jo bare fortsette og satse på ett større vekttap neste uke ;)

Ha en fin torsdag kjære medslankere!!

Victory
25-02-10, 11:39
Håper det går bra med deg og familien din.. Fokuser på det som gjelder, en diett er ikke viktig i slike situasjoner..

Godt og høre det går bedre med veninna di da Anette.

Jeg tror ikke på noen nedgang i morgen heller, skal jeg tro på jukseveiingen (og det er jeg vel pent nødt til) skal jeg være glad om jeg står stille til og med! :mad: Nå gjelder det og helle innpå vann i dag, så får vi se.

Har laget lapper i det siste som jeg har spist til frokost av egg, cottage cheese, kruskakli og linfrø. Kanskje jeg skal vente litt med dette, og heller gå tilbake til omelett? Hva tror dere om det? Syns det var veldig deilig med litt variasjon må jeg innrømme. :)

anette76
25-02-10, 12:38
Jeg har tro på variasjon Victory!! Jeg har spist oopsiruller til frokost noen dager og syntes det var veldig deilig!! Men i dag var det omelett igjen:)
I frykt for å gå lei synes jeg det er ok med litt av hvert og dessuten inneholder det jo ingredienser som er lov!!

Lappene tenkte jeg å prøve i helgen :) Var de skikkelig gode?
Spiser knekkebrødene også en del jeg da..

Victory
25-02-10, 13:45
Ja variasjon er viktig! Skal bli bedre på det. :)
Lapper syns jeg er genialt, har ikke noe fast oppskrift jeg bruker jeg da, men modder utfra de jeg finner. Kommer litt ann på hva jeg har. Men stort sett CC, som jeg endelig fikk mosa etter jeg fikk meg stavmikser, er IKKE fan av den konsistensen, så da ble den brått mer anvendelig, kruskakli og linfrø. Jeg syns det er veldig godt. Samme med knekkebrødene..liker og ha noe og putte pålegg på. :) Knekkiser skal jeg bake i helgen igjen.

Smakfull
25-02-10, 14:28
Takk takk jenter :)
Et problem jeg opplever på kuren at jeg har fått et "salt"behov.. Jeg er veldig glad i potetgull og chilinøtter og smash..

Men på kuren spiser jeg så mye søtt.. Mager kesam med fun light, de cottage cheese lappene (som smaker som eplekake) med yoghurt og syltetøy osv.. Alt jeg finner oppskrifter på bakst og lignende er alt for søtt. Til og med oopsierollsene blir for loffete for meg..

Men i går kjøpte jeg makrell i tomat og og mager salami (kun 9% fett og 0 g karbo) og det var kjempegodt å spise litt salt igjen! Det savner jeg så fryktelig.. Men lurer på om jeg kanskje skal tillate meg litt salte peanøtter og cashewnøtter fordi jeg tror rett og slett jeg spiser og drikker for lite.

anette76
26-02-10, 08:30
Jaja Fredag og veiedag :)
Men denne fredagen gikk det som ventet..ingen nedgang!!
Men har mistet 1 cm rundt magen og 2 cm rundt rumpa...juhuuuuuuu :D

Fryktelig trøtt i dag for i går ble det sent ja.. Var ute med de "gamle russebil"jentene i går :syklubb::syklubb:. Veldig koselig. Nå har det jo blitt noen år siden vi var russ da men like hyggelig å treffes er det jo da ...

Denne helgen går nok med til bare å slappe av tror jeg. Kanskje en tur i svømmehallen med de håpefulle og en skitur på søndag :-) Lørdag er det noe arrangement på Elixia så da er det mange timer å velge i..Må få meg ett par sykkeltimer tror jeg..Er bare 6 mnd til Birken nå ;)

Håper ting er bedre hos deg i dag Smakfull. Hvordan har de første dagene vært Tonje?
Vaksiner ja Victory , da nærmer det seg ferie!!! :heia:

God helg :)

Victory
26-02-10, 08:54
God fredag!

Vekt: Same same but different.. different fordi jeg føler meg annereldes likevel på en måte. Klærne er bedre og sånn, så nå må jeg bare gjøre alvor av og begynne målingen.
Gratulerer med mindre cm til deg!

Mat: Jeg varierer!!! ;) Omelett til frokost. Lunch blir lapper, skal i møte hvor det blir lunch så da er det greiest og ta med seg.
Laget TRIPPEL porsjon chillisuppe i går, så da kan fredagen bare begynne uten matstyr i kveld. Skal på dobel spinning, og det er viktig og ikke komme altfor sent i gang med fredagsfølelsen...hehe...

Trening: Fornøyd denne uken. Core pg Combat i går. Combat var lenge siden, men det skal jeg begynne med igjen. Håper og avslutte skistreiken i helga hvis været blir mildere.

Så gøy med russetreff da. Jeg elsker sånne mimrekvelder hvor man bare kan le seg ihjel av hva man drev med på den tiden..

Smakfull, for saltsuget; kanskje pistasjenøtter istedenfor peanøtter? De anbefales jo i boka, og man kan spise fler av de siden de er små. og DET liker vi vel! Eller sånne ostechips? Jeg laget med salt og dill, husker ikke om jeg hadde litt pepper også, og det minnet jo om det helt fantastisk utrolig gode dill potetgullet man får i sverige.

God helg med flere gull! :heia:

Tonje85
26-02-10, 11:32
Hei og god helg alle sammen

Jeg synes faktisk de første dagene har gått ganske bra. Synes det vanskeligste er frokosten. Er vant til å spise havregrøt eller frokostblanding, så synes det kan bli litt mektig med omelett og eggerøre. Men det går kanskje an å lage oopsiruller, de er jo hovedsakelig laget av egg og inneholder vel ingenting som ikke er lov. Eller blir det mye middager basert på kyllingkjøttdeig og ofte middagsrester til lunsj, men det synes jeg er veldig greit.

Lurer litt på dette med de to mellommåltidene. Vi spiser stort sett middag i 5 tiden og da ville det vært naturlig å ta et lite mellommåltid etter det, sånn i 8 tiden. Men i boka står begge mellommåltidene satt opp på formiddagen. Hvordan gjør dere det? Hvor sent spiser dere middag og spiser dere noe etter det?

Tenkte å ta fylte squach til middag i dag, men vet ikke helt hva jeg skal ta resten av helga. Vi får besøk av fetteren min på 16, så da burde man lage noe han synes er godt også...

Ellers har jeg vært småsyk hele uka, så jeg har ikke fått trent, men håper å komme igjen med trening til uka.

Smakfull
26-02-10, 11:56
Jo, muligens jeg kan spise litt pistasjnøtter. Får bare lete litt rundt etter nøtter :)

I dag fikk jeg trent de siste 60 min, så er ganske stolt :) Men tror kroppen min er veldig på sparebluss, for jeg tror ikke jeg spiser noe særlig mer enn 1200 kcal om dagen, selv når jeg trener. Jeg er ikke så glad i ost og kjøtt.. Egg er jeg også blitt litt lei, så ja! Men har begynt å spise 20 g mandler om kveldene, da får jeg i meg mer energi :)

Men da er det bare å lage cc-lapper som inneholder 500 kcal med god samvittighet til lunsj ;)

Har også kuttet ut frukt denne uken, men det gir verken positiv eller negativt utslag..

Victory
27-02-10, 11:44
Psssst....ned 300 g siden i går.. men ikke si det til noen for jeg stoler ikke på det holder seg. ;) Dessuten var tickeren min feil, så egentlig var det bare 100...

Jeg er ikke et veldig godt eksempel på når man spiser middag etc..jeg pleier og reise på trening rett etter jobb, så da har jeg med meg mat og spiser på jobb. Ofte laks og brokkoli eller omelett..Men da er jeg jo super sulten igjen når jeg kommer hjem, så da spiser jeg litt til. Kanskje jeg spiser for mye? Maten før trening blir jo på en måte min mellom måltid, men det er jo gjerne litt mer enn hva boken anbefaler. Jeg gir det litt tid til og ser..

Victory
27-02-10, 11:46
Oi...tenkte ikke det var så mange kalorier i lappene..
Noen som har oversikt på kaloriene i Nannahs knekkebrød?

Har begynt og spise mye paprika, det har lissom blitt min frukt. Burde være ok det? Står jo på lista..

Perunille
28-02-10, 21:26
Hei alle south beachere:blomster:

Jeg er ny her, og tenkte at det er vel på sin plass å presentere seg..

Jeg er 31 år, gift med mannen i mitt liv, mor til en gutt på 12 og en jente på snart 4.... og overvektig for første gang i mitt liv!!!:hjelp:

Det har blitt et helt forferdelig kosthold på meg og min mann med årene, og nå MÅ vi bare gjøre noe:nei:
Vi sluttet å røyke for 1,5 år siden, + at jeg har gått på medisiner som ikke hjelper på vekten for å si det sånn...

Jeg har alltid lagt rundt 62 kg + -
Men nå er jeg 80!!!:eek:

Fikk sjokk da jeg så 8 tallet, har ALDRI vært i nærheten av å være så stor!!!!

Så her er jeg, har nå lest boken, og en del på forumet her, og er klar som et egg!!
...problemet er bare at jeg er DRITTLEI egg!!!!
What to do???:veitikke:

Vi er nå ferdig med dag 2 i fase 1, og bare tanken på egg til frokost i morgen gjør meg kvalm...har aldri vært en stor fan av egg i utgangspunktet...men hva er alternativet???
Salat blir det jo nok av til lunch og middag...:(

Akk ja, men alt i alt synes jeg det går bedre enn jeg hadde trodd...men jeg savner frukt...og gleder meg villt til jeg kan lage de knekkebrødene som det er oppskrift på her inne-da skal det ikke være noen problem!!

Vel, det var litt av meg så langt...
Lykke til med ny uke:4klover:

Klem:klem:

Tonje85
01-03-10, 08:10
Ja, da var det mandag og veiedag, ferdig med første uke av fase 1... Minus 2,2 kilo og er strålende fornøyd!!!

Helga har faktisk gått helt smertefritt, jeg trodde det skulle bli vanskelig å ikke spise noe godt, men vi har laget våre egne varianter av både pizza, taco og hamburger, så jeg kan jo virkelig ikke klage. Lagde også gele av funsaft og det var faktisk veldig godt til dessert...

Så fint å se at vi blir flere her, jeg synes det har vært veldig fint å ha noen å dele erfaringer med, så velkommen Perunille.

Nå går jeg inn i uke to og er veldig spent på om det kommer til å gå like greit denne uken. Jeg har med meg oopsielapper til frokost med litt grønt og ost og skinke på. Jeg synes disse fungerer veldig fint til frokost, de er jo nesten som brød...

Lykke til med en ny uke alle sammen.

anette76
01-03-10, 08:29
Mandag og vel overstått helg :)
Helgen har gått fint! Ingen store utskeielser til tross for frk rød sin ankomst! Hadde en fin dag i badeland i går med de søte små og det var veldig deilig. Alltid koselig å gjøre noe sammen hele familien. Lørdag var vi hos ett vennepar på middag , og det var som alltid veldig koselig. Det ble servert taco , og det er jo enkelt å spise med litt moderasjoner for oss på diett også ;) Vi stekte noen ostechips ved siden av og de falt i smak hos alle de andre også ;) Jeg bakte dessuten ostekaken det er oppskrift på her inne og den ble veldig god!!! Anbefales til alle hvis dere skal på noe og trenger kake. Kan jo selvfølgelig ikke spise masse men bedre å spise litt av den enn litt av vanlig kake iallefall.

Velkommen til Perunille! veldig koselig med flere i forumet :) Vi trenger vel alle litt støtte innimellom og det kan du få her :)

Veldig bra vektnedgang Tonje!! :heia: Stå på videre!

Victory : alle kan gå på en pizzasmell , det gjør oss bare menneskelig ;) Da er det bare å brette opp armene igjen , og du er så flink så det går sa bra så. sender en :klem:klem til deg!

Ha en fin uke alle sammen.

Tonje85
01-03-10, 09:13
Er lite tips forresten. Vi var på Nordbysenteret i sverige i går og gikk på hamburgerrestauranten MAX. Der har de noe som heter lavkarboburger. Det var burger, ost og grønnsaker, pakket inn i salatblader i stedet for brød. Også fikk mann med en liten, grønn salat ved siden av. Dette var helt topp når man var på harrytur og hadde lyst på noe godt...

Og for dere som har lyst på pizza. Vi lagde pizza på torsdag med oopsie som bunn, vi lagde ikke pizzasnurrer altså, men vanlig pizza og det ble helt topp...

anette76
01-03-10, 10:56
Takk for tips Tonje:)
Jeg lager burgere på den måte hjemme men supert at det er mulig å fa sånne alternativer ute også!!!

Oopsiene bruker vi masse hjemme hos oss. De er supergode..
Har pizzasnurrer til lunsj i dag. Gleder meg!

Victory
01-03-10, 13:52
Hei alle!

Da var det mandag igjen ja..takk for deeet! :confused: Jeg har blitt skikkelig forkjøla i helga blæææh skikkelig slitsomt. Og jeg som hadde planlagt en heftig treningsøkt som straff for helgens pizzastunt. ;) Snakk om og virkelig bryte alle lover og regler..også rett før ferien da. :p Jaja..tenker ikke noe mer over det. Får ta meg en gåtur etterpå hvertfall. Det er bedre for hodet i dag enn treningssenter luft tror jeg. :)

Velkommen Perunille!! Jeg prøvde og tenke ut noen gode frokost tips, kikket i boken også, men det er MYE egg altså. Men så kom det en oppskrift her i dag på lakseoopsie - der er løsningen tenker jeg! :D

Jeg begynner på fase en igjen i dag, med et mulig avbrekk på onsdag, da må jeg nemlig ha med meg noe alternativ lunch, siden vi skal på møte i Oslo hele dagen. Tenker det blir noen lapper med linfrø i. Da kan jeg plukke pålegget fra rundstykkene. Smart!

God start på uken alle sammen!

Victory
01-03-10, 13:54
Her har jeg kopiert fra denne linken:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31585
Oopsi lakserull og "big bite" Chilli reker

Oopsie lakserull

Inspirert av lakserullene på Ultra som jeg ikke kan spise lenger.

Det du trenger:
Oopsie
Krem ost naturell
Rød paprika
Purre
Laks

Når jeg lager Oopsien så tar jeg hele røra utover i stede for å lage lapper.
For da kan jeg rulle den sammen til slutt.

Smør et lag med krem ost naturell på Oopsien.
Skjær purre og paprika i små biter å dryss over.
Så legger du på noen skiver laks og rull sammen.

Jeg bruker First prise sin naturell ost som bare har 2 karber, det er desverre mindre fett i den også.

Så kan du skjære den i passe biter. :)

"Big Bite" Chillireker

Her tar jeg også å smører Oopsien utover hele å skjærer den i 4 like store biter når den er kald.

Det du trenger:
Oopsie
Isbergsalat
Paprika
Rømme
Reker
Chillikrydder eller annet krydder du liker, jeg har brukt et til fisk og skalldyr fra Black Boy som heter Grill -Cajun Kryddermix.
Her er det jo lurt å lese på boksen så det ikke er mye sukker i.

For å lage "rekesalaten" tar du bare litt rømme som du blander med masse reker og godt med krydder ut i fra hvor strekt du vil ha den.
Den blir best om den får stå over natten i kjøleskapet.
Den kan også bukes rett i salat eller alene som pålegg.
Klem ut så mye vann som mulig av rekene om du bruker reker i lake så den ikke blir for renennede.

Skjær opp isbergsalat og legg på Oopsien.
Så passe store biter med paprika.
Topp det hele med reke mixen, brett og nyt. :D

Victory
02-03-10, 12:42
Frokost tips:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494&highlight=hva+har+du+spist+til+frokost

Tonje85
02-03-10, 14:24
Har noen av dere prøvd soyaflokker. Det inneholder så vidt jeg vet mye mindre karbo enn havregryn. Det står ikke nevnt i matvarelistene, men havregryn er vel tillatt i små mengder i fase 2, så da burde vel soyaflokker være et bedre alternativ. Noen som vet?

Vettel
02-03-10, 16:35
Ser at noen spiser soyaflokker, men jeg har ikke prøvd.
Pleier å bruke kli eller linfrø for magen sin skyld. De fyker gjennom uten å tas opp!

kristinem
03-03-10, 13:24
Hei!

Håper det er greit at jeg sniker meg inn i tråden deres;) Nå har jeg sittet og lest i den, og dere er så flinke!

Litt om meg: 31, samboer og mamma til to søte små. Vekta har bare gått oppover siden jeg fikk første barn, og det ser ikke ut til å ta slutt heller, så fant ut at det var på tide med noen drastiske tiltak. Begynnte på South Beach på mandag. Målet er 60 kg (før-barn-vekt), men jeg vet ikke helt hvor realistisk det er (og det ser utrolig mye ut på den tickeren!), så jeg er happy med 65 også. Innser at dette kommer til å ta tid, selvom jeg skulle sett at det renner unna på en uke eller to;)

Har ikke kjøpt boka enda, har håpet at jeg skulle finne den i butikken (null tålmodighet til å vente på posten), men innser at jeg kanskje må bestille likevel. Skal gjøre et siste forsøk på å lete etter jobb i dag, så bestiller jeg på nett hvis jeg ikke finner den.

Jeg er på dag 3 i fase 1 nå, og så langt gårr det egentlig ganske greit. Håper det fortsetter sånn!

Tonje85
04-03-10, 08:01
Velkommen Kristnem

Jeg er midt i uke 2 nå og synes det har blitt litt tøft. Vektnedgangen har stoppet opp og jeg vet ikke hva det er jeg gjør feil nå. Jeg må jo spise og jeg spiser bare mat på lista og synes ikke jeg spiser mye engang. Tror jeg skal kutte ut nøtter helt, kanskje det hjelper på.

Uansett hvordan det går gleder jeg meg veldig til å kunne spise et eple eller en yoghurt til uka, dette er ting jeg savner veldig.

Skal opp til Sognsvann med jobben i dag. Vi har vinterdag. Da blir det servert pølser, brus og sjokolade. Det blir tøft å stå imot, men jeg skal prøve å spise lunsj (chilisuppe) før vi drar, for å være mett. Da er det litt lettere å stå imot fristelser.

anette76
04-03-10, 08:37
Hei på dere alle sammen og god torsdag :)

Velkommen til kristinem :) Skal bli spennende å følge deg videre i dietten.
Stå på videre , og lykke til!

Ikke fortvil Tonje! Du er kjempeflink så dette kommer til å gå veien ;) Tror det er vanlig å ha den følelsen etter noen dager ja. Første uka så renner jo kiloene av mens uke 2 går det litt senere , men av går det altså ;)

Jeg har veiedag i morgen , og er spent på resultatet :) Jeg hadde jo stillestand forige uke så litt ned denne uka hadde vært fint.. Mangler jo 1,8 kg for å nå målet mitt på minus 10 kg før ferie , og det vil jeg veldig gjerne
klare :D.

I går var jeg på x-fit time igjen (2 uker siden sist) og jeg digger den timen altså. Utrolig effektiv!!! og drivende..Du tar deg godt ut men ved å jobbe i intervaller går tiden mye fortere og du gir det lille ekstra altså ;) Å trene styrke på lavkarbo er nesten som å være dopet(eller det vet jeg jo egentlig ikke for det har jeg jo aldri vært...he he) men jeg klarer å gi mye mer..Blir liksom ikke tom på samme måte...Herlig!

Ha en fin torsdag i solskinnet

kristinem
04-03-10, 10:17
Takk for fin velkomst! Det er så deilig å lese denne tråden, gir virkelig motivasjon! Og det trenger jeg, selvom det går greit nå blir det nok verre til helgen tenker jeg. Sambo pendler og er bare hjemme i helgene, og han kommer nok til å prøve å dytte i meg potetgull og sjokolade når han kommer hjem på fredag.. Han har nemlig fått det for seg at jeg kan spise sundt på ukedagene (når han slipper), også skeie ut i helgene.. Tror ikke det er lurest akkurat.

Ellers har jeg ikke veid meg enda, så jeg vet jo ikke om dette fungerer - men jeg føler meg hvertfall mye bedre allerede, og jeg syns det ser ut som magen er litt mindre:) Mulig det bare er ønsketenkning da. Tenkte jeg skulle veie meg på fredag, forhåpentligvis vil det gi motivasjon til å stå på gjennom helgen! Hvis jeg har gått ned noe da.

En ting jeg har merket er at huden min plutselig har blitt mye bedre? Jeg har periodevis veldig tørr hud med noen småkviser her og der, men etter at jeg begynnte med dette syns jeg huden har blitt kjempefin. Kan være tilfeldig, men det hadde jo vært flott hvis løsningen på noe jeg har slitt med siden tenårene var så enkel som å kutte ned på karbene!

Det går nok fint Tonje - tenk på hvor flink du har vært til nå! Jeg må innrømme at jeg gleder meg til å spise frukt jeg også, fruktfatene på jobben får noen veldig lange blikk i løpet av dagen ja!

Og Anette, jeg blir så imponert over all treningen din! Det er virkelig et område jeg må bli flinkere på - det er liksom så tiltak. Men så kjennes det jo helt topp når man har gjort det da.

Victory
04-03-10, 11:15
Hei alle!

Og velkommen til deg Kristinem! Så mange vi blir her nå! :)
Her tror jeg det blir nok en stille uke..så fint da! Har vært forkjøla så har blitt så som så med trening + at vi var på møte hele dagen i går. Gikk forsåvidt greit det, men det ble litt frukt og middag ute. Droppet potetene, men det var fiskesuppe til forrett og den er nok laget med fyfy ting tenker jeg. I dag er det på plass på treningen igjen, Core og Combat. Det blir fint. Fortsatt litt tett i pappen, men jeg driter i det.. X-fit timen din høres strålende ut!

Hold ut Tonje, og husk at når mange ikke går ned i vekt har de fortsatt mistet cm. :)
Det er mange som snakker om at de får finere hud på lavkarbo, jeg har (såklart) ikke merket noe til dette...Vdldig positiv i dag kjenner jeg. Jeg lurer på om jeg har for lite fett jeg kanskje, jeg har nemlig veldig tørr om dagen. Særlig hender og negler, de sprekker hele tida! Får ta en runde med boka mi igjen, og komme skikkelig skikkelig tilbake i sporet igjen.

Forresten, var det noen som visste kalori innholdet i knekkebrødene?

Ha en fin sol-torsdag!

Smakfull
04-03-10, 11:41
Heisann sveisann godtfolK! :)
Ja, snakk om å ha vært på tidenes sprekk!! Her har jeg spist loffrundstykker, kaker (ja, sikkert 2-3 små kakestykker om dagen) og spist alt for lite grønnsaker i en uke! Men veide meg i dag og ser ut til at jeg faktisk har mistet en kilo.. haha.. Men jeg føler meg ikke bra innvendig.

Tror vekta mi hjemme er det noe galt med fordi jeg kom borti noe kalibreringsmodus og da ble det noe kluss. På reisen har jeg veid meg på 3 forskjellige vekter (haha, alle har jo en i huset) og har da veid 1,5 kg mindre enn det jeg gjør hjemme.. Får se på den vekta når jeg reiser hjem...

Jeg fikk 30 knekkebrød og et knekkebrød inneholder omtrent 55 kcal :) 2,17 g p, 4,4 g fett og 0,92 g karbohydrater :)

Det som egentlig bekymrer meg mest er at jeg når jeg spiser karbohydrater (som denne uken) så stapper jeg jo i meg! Dette skjedde i sommer/høst også.. Greit at man skal få lov å spise litt sjokolade og smågodt, men jeg klarer jo rett og slett ikke stoppe... :( Jeg lurer på hvordan jeg skal klare å få hjernen til å koble ut..

anette76
05-03-10, 08:40
Da var det endelig helg igjen :)
Synes liksom fredag er ukas høydepunkt ja.. Deilig å kunne se frem mot 2 dager uten altfor mange forpliktelser... ;)

Fredag er veiedag for meg , og etter å ha stått stille forrige uke ble det heldigvis nedgang denne uken...Jippi! ned 1,1kg!!
Totalt ned 9,3 kg.

Ha en fantastisk helg alle sammen og stå på :D

Smakfull
05-03-10, 09:03
Det er jo et kjempeflott resultat!!! :D Gratulerer!

Victory
05-03-10, 09:06
Du er RÅ!!!! :D Grattis!!!!!!
Kan ikke du legge inn en typisk dagsmeny for deg? Det hadde vært helt strålende! Her var det jo igjen stille..hehe...men faktisk ned en god del fra i går. (Som var dagen før Osloturen med utemiddag) så jeg ser jo veldig hva jeg tåler og ikke da. Og godt det ikke henger så hardt når man ikke alltid kan unngå.

Jeg har ny regel: Ingen nøtter i ukedagene. Det tror jeg faktisk kan hjelpe meg mye for og komme meg videre nedover igjen.

God fredag alle! :)

kristinem
05-03-10, 09:13
I dag går det dårlig gitt!
Jeg pleier jo å spise frokost i bilen på vei til jobb (litt kaos morgener her i gården), men i dag glemte jeg å ta den med meg. Er såå sulten nå. Det er rart med det, for før jeg begynte på disse lavkarbo greiene spiste jeg jo aldri frokost. Sitter å sikler på fruktfatet, eller lurer på om jeg skal ned å kjøpe meg en yoghurt. Jeg vet man ikke skal ha det i fase 1, men de har lite fase 1 vennlig mat i kiosken her, og kantina åpner ikke før klokka 11. Aller mest har jeg lyst til å kjøpe en vaffel, men det skal jeg nok greie å holde meg unna. Har egentlig hatt så veldig lyst på fy-mat siden jeg begynnte, men nå som jeg er så sulten kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn en vaffelplate med brunost eller en sjokolade!

Jeg skal prøve å holde ut til det blir lunsj altså. I kveld skal jeg veie meg for første gang siden jeg begynte, håper det gir motivasjon til å holde det gående gjennom helgen.

Aaah - SULTEN!

anette76
05-03-10, 09:52
Skjønner at det er vanskelig når sulten gnager i kroppen Kristinem..Jeg merker iallefall at jeg blir sulten til de samme tidspunktene hver eneste dag nå ;)
Jeg har lagt meg til en vane å ha en liten boks med mandler i veska , og gjerne noen ostebiter, bruker helst Babybell osten ( de små røde).
Hvis jeg blir sulten så har jeg ett godt alternativ for hånden ;) og det metter faktisk overraskende godt!

En typisk dagsmeny for meg er :

Frokost : Egg i en eller annen variant med grønnsaker. ( eggerøre med laks ved siden av , omelett med skinke eller bacon)

kl 10 spiser jeg noen biter med stangselleri med magerost på.

Lunsj kl 12 spiser jeg salat med mye godt i ;) Gjerne skinke, reker eller så steker jeg noen kyllingbiter , oliven , fetaost , paprika,agurk og sukkererter. Evnt. pizzasnurrer eller middagsrester.

kl 15 spiser jeg litt igjen..en 0,0 yoghurt med litt nøtter..

Middag spiser jeg fisk , kylling , kjøttdeig etc i en eller annen variant med grønnsaker oppi..Har blitt veldig glad i å lage en alt i en form og ha i ovnen.

Kvelds blir det 2 oopsier eller osteknekkiser med pålegg , gjerne tunfisksalat , kjøttpålegg , brie eller avocado.

Så som dere ser så spiser jeg ofte ;)
Ikke hver eneste dag jeg spiser kl 10 lenger, for jeg er så mett etter frokost:) Men kl 15 spiser jeg hvertfall litt. Da er det mye lettere å motstå fristelser i butikken når jeg skal handle.

Ellers trener jeg 3-4 dager pr uke. De dagene jeg trener hard styrke passer jeg på å få i meg alle måltidene :) Og hvertfall litt nøtter! Veldig riktig fett for kroppen tror jeg.. Jeg trener hard styrke 1 dag pr uke , litt lettere styrke den andre gangen og 2 spinningtimer i uka. Her skal man komme i form til Birken ja .

Håper det ga deg litt svar Victory :) Hva dette tilsvarer i kalorier vet jeg ikke men det er ikke så altfor mye tror jeg. Og ikke mange karbene heller.

Smakfull
05-03-10, 09:55
Kjøp deg en yoghurt og selger de ikke noen usaltede nøtter? Er jo ganske populært for tiden :)

Vil anbefale å ha en pose med nøtter med deg i vesken så kan man nødspise det :)

Victory
05-03-10, 11:14
Tusen takk for fin oversikt Anette! :) Vi spiser igrunn ganske likt ser jeg, og ligger omtrent likt med treningen også. Jeg trener nesten hver dag, så lurer på om jeg nå skal ta den strenge kompisen min på alvor og faktisk legge inn treningsfrie dager.. Klarer nok mer effektiv trening da. Men jeg har virkelig evnen til og bli "hysterisk" sitter med verdens dårligste samvittighet de dagene jeg ikke kommer meg på trening og sånn...mange snakker jo her om "slankestress" kanskje jeg er der. Må prøve og koble ut hjernen litt så løsner det seg..

Og smakfull, takk for utregning av knekkebrødene!! Jeg har det forresten på samme måte som deg, om jeg ryker på de forbudte smellene har jeg kjempe problemer med og stoppe!

Hvordan gikk det med deg Kristinem? Jeg ser at kantina er åpen nå, så da er det vel løsninger i nær fremtid hvertfall! ;)

kristinem
05-03-10, 11:27
Ja nå har jeg spist! Jeg måtte jukse litt da, det var så lite mettende i salatbaren i dag (bortsett fra pasta da, men det kan jeg jo ikke spise), ingen bønner eller noen ting. Det eneste som ikke var "bare salat" var tunfisk, og det er noe av det verste jeg vet. Det sunne alternativet i dag var kylling, så da har jeg spist det selvom det var kyllinglår som jeg vet er forbudt, hvertfall på fase 1 (har ikke satt meg så godt inn i fase 2 enda). Men jeg lot skinnet ligge igjen (sukk..), så det er da noe. Klarte å motstå fristelsen til både yoghurt, frukt og ikke minst vaffel;) De har bare god morgen youghurt, og det er vel ikke helt heldig.

Nøtter ja! Jeg har jo spist litt nøtter som snacks, men de forsiktig opptelte nøttene ligger nok hjemme sammen med frokosten.. Men når du sier det tror jeg de har det i kiosken.

Jeg er så imponert over dere som trener så mye! Jeg har slitt meg gjennom et par runder på treningssykkelen, men det er så utrolig kjedelig (og ikke minst kaldt på det rommet den står). Men har fått tak i noen treningsvideoer, så jeg skal prøve det i stedet.

Ha en fin fredag alle sammen! Merkelig hvordan humøret stiger når man får i seg litt mat:)

Victory
06-03-10, 09:00
NEDGANG!!!!! 400 gram siden i går!!! :D Herregud så fantastisk og se et nytt tall på den #¤"%0¤*¨' vekta!!!! Da tror jeg faktisk nøtteforbudet mitt hjelper. Jeg tok nemlig en appelsin i går, så da er det kanskje ikke så ille.. Glad er jeg uansett. Nå har jeg en uke innspurt igjen før avreise til Thailand, så håper inderlig jeg kan dra en skikkelig Northug nå før målstreken. ;)

Så flink du var i går Krisinem! Du skal ikke bekymre deg for kyllinglåret, du spiste jo ikke skinnet, og det er nok nettop pga det de anbefaler og ikke spise det. Du sto imot de verste fristelsene, all respekt til deg!

God lørdag til alle, fint vær i dag, så da får man vel leke litt ute.
Tror jammen jeg skal oppdatere ticker også, nå er det JAGGU lenge siden!!
Wooohoooooooooooooooo!!!

Perunille
06-03-10, 12:46
Hei alle sammen:D

Er veldig glad jeg fant dette forumet, for det er kjempemotiverende å lese om hvor flinke dere er!!
Og ikke minst å ha noen å spørre når man lurer på noe:confused:
Veldig gøy at vi er en liten gjeng her,
og Kristinem- vi ligger jo nesten likt vi, så det blir spennende å følge deg nedover i kilo... Dette skal vi klare!!!

Tusen takk for mange gode mattips, det har hjulpet meg gjennom denne første uken:cool:

Ja i dag er jeg altså på dag 8, fase 1, og synes egentlig det går strålende.
Var på vekten i dag tidlig, og den viste - 2,2 kg!!!!!!!!!!!!!:D
Superførnøyd med det!!!!
Vet at første uken er vel den uken man går mest ned, men jammen er det motiverende å se at det funker så bra!!!:D

Ønsker dere alle en fantastisk lørdag -forhåpentligvis uten fristelser;)
Klem fra Perunille:)

anette76
06-03-10, 18:53
Gratulere med gode resultater til Victory og perunille :-)
Strålende resultat!! Dette går veien jenter !!

Ja nå er det siste innspurt for oss Victory;) Når reiser du?
Jeg drar om nøyaktig 2 uker og kjenner det begynner å komme litt reisefeber ja:) I dag falt jeg for fristelsen og kjøpte en knalltøff piratbukse! Fant en til jeg veldig gjerne vil ha..... Men fornuften tok overhånd så den henger fortsatt i butikken... Håper den ikke blir hengende der lenge men snart finner veien til kofferten min;) Jeg har nemlig bursdag ett par dager før vi drar på ferie..

I dag har jeg niesen min på overnatting, så da ble det taco til middag . I lavkarbo variant til de voksne så klart . Nå skal kvelden nytes med litt Pepsi Max og litt mørk sjokolade.. Livet på lavkarbo er fint synes jeg.

Ha en fortsatt fin lørdag:)

Victory
07-03-10, 09:55
Og mer ned i dag!! 300 til! Hva skjer'a?? Men nå må jeg slutte og veie meg SÅ ofte! :) Kanskje kroppen endelig har begynt og samarbeide, og jeg har vært veldig fokusert på MASSE vann! Og enda jeg spiste vanlig sjokolade i går..hmm... Jaja, jeg tar det med et STORT SMIL! :D
Flott dag i går, gikk til byen i sola med en vennine, spiste lunch, cæsar salat utnen krutonger, og gikk hjem til henne igjen og laget middag, laks med philadelphia, brokkoli, paprika og sukkererter og så på film. Koselig lørdag!

Gratulerer med nedgang til deg også pernuille! Moro moro.

Jeg drar om nøyaktig en uke i dag..guriland som tiden plutselig har flydd. Jeg prøvde en piratbukse i går som ikke passet før, og harr'u sett, den passa nå. Fantastisk. Gøy med nye klær, særlig sommerklær, gleder meg til og gå gjennom skapet og kjøpe MASSE nytt. Til sommeren trenger man forhåpentilgvis det. :)

Nå får jeg lage noen lapper til frokost..

Cinderella
07-03-10, 17:11
Hei dere, så gøy at det er flere her inne på South beach nå.
Jeg starter i morgen. Dette blir spennende.

Lurer på en ting. Noen som har erfaring med å spise Cottage cheese til frokost...... Er ikke så glad i stekt egg/ omelett osv til frokost så jeg ser for meg at det kan bli litt vel mye kokt egg...

Naturell yoghurt er ikke lov er det vel?
Hva med kesam med vaniljesmak?

Noen andre som starter opp med Fase 1 nå forresten?
Gøy å ha noen å "ta følge med".

:)

Smakfull
07-03-10, 17:29
Jeg spiser mye yoghurt naturell :)

Jeg er nok typen som spiser mye mindre fett enn folk her inne og spiser mer karbohydrater og proteiner. Spiser lavkarbo, men spiser nok fint opptil 50-100 g karbohydrater om dagen. :) Slik at når jeg reiser hjem en uke og spiser høykarbo i en uke samler ikke kroppen min mye vann og jeg gikk faktisk ned 0,5-1 kg den uken også.

Nå er vekten min her helt skrullete, og den viser jo mye mer enn vektene jeg testet ut hos familien. Så nå blir det vel bare målebånd.

Har også trøbbel med brøderstatningene her inne på forumet. Jeg tror det er fordi de inneholder høye mengder fiber, jeg blir helt hard i magen ut av det. Tror det blir grove knekkebrød fremover og omeletter, rene egg er det beste å få i seg.

Victory
07-03-10, 22:01
Hei Cinderella! :) Velkommen og lykke til!

Jeg har ingen erfaring med cottage cheese, liker det ikke...men jeg lager det i lapper da. Med stavmixer får jeg ut klumpene, blander inn egg, kruskakli og linfrø.. Men sånn spise det med kanel og splenda feks som noen gjør, gjør jeg ikke.
Naturell yoghurt kan du spise, så lenge den er fett fattig! Det ligger oppdaterte matlister for alle fasene på forsiden av South Beach forumet. Masse godt man kan spise på fase 1 også!

Cinderella
07-03-10, 22:10
Hei og takk for svar.
Hva mener du med fettfattig da?
Ost kan man jo spise opp til 30% fett så da kan vel neppe yoghurt våre så mye? Vanlig naturell er vel 4% tror jeg.
Men det finnes kanskje lettere typer?

Og så et spørsmål til Skyr, kan man spise det?
Nå skla jeg lese de oppdaterte listene assa, det er jo litt lite utfyllende i den boken synes jeg.

Ha en fin kveld alle sammen

Victory
07-03-10, 22:22
"Fettfattig" kommer nok av de amerikanske listene tenker jeg, for som du sier er jo naturell yoghurtene her i landet lave på fett generelt. Men når jeg tenker meg om syns jeg at jeg husker jeg fant som var merket med mindre fett..??.. mulig jeg husker feil altså, man får sjekke i hyllene.
Skyr kan du bruke i fase 2, i fase 1 får man ikke spise yoghurt som er tilsatt frukt. (desverre) Men hold ut! To uker går fort! :)

Og ps jeg leste på listen at det er 20% ost man kan bruke..

Tonje85
08-03-10, 08:08
Hei og god mandag alle sammen.

Veiedag, ned 800 gram fra forrige uke og 3 kilo totalt i fase 1. Er veldig fornøyd med det, for mitt første mål var faktsik 5 kilo før vi reiser til Paris i mai. Det burde jo gå bra nå...

Begynner i dag så smått å gå over til fase 2. Skal unne meg en appelsin i dag og det gleder meg meg til. Tror det blir den eneste forandringen, bortsett fra at i går bakte jeg proteinbrød som jeg har med til frokost. Dette brødet er veldig godt og mettende, så jeg legger ut oppskriften her. Hver brødskive inneholder 2 karber og a. 7,5 gram frø. Det vil si at man kan spise 4 skiver før man når begrensningen med 30 gram frø om dagen.

Dobler du oppskriften og lager 2 brød samtidig bruker du hele
Boksen med Kesam eller Creme-fraise.

1 Brød (2 Brød)

4 egg piskes i mixeren ( 8 egg)
½ boks Kesam eller Creme-fraise (1 boks)
3 ss olje ( 6 ss )

Tilsett de tørre ingrediensene

1,5 ss bakepulver ( 3 ss )
4 ss linfrø ( 8 ss )
60 gr Kruskakli ( 120 g)
50 g Sesamfrø ( 100 g)
45 g Solsikkefrø ( 90 g)

Deigen skal være "kladdete". Brødet stekes ved 180 Gr i ca 55 min
på nederste rille. Kle formene med bakepapir.

Oppbevares i kjøleskap.

Ellers var vi på middag hos svigers i går. Svigermor hadde laget kalvestek og vi fikk blomkålpuré og brokoli ved siden av. Jeg tok med desserten, gele og vaniljesaus, south beach stile...

Cinderella
08-03-10, 14:35
Hei, takk skal du ha dette ser kjempe godt ut ( selv om det er en stund til jeg kan spise det da)
Tar vare på oppskriften

anette76
08-03-10, 15:24
Jeg lurer på om dere kan komme med deres tanker ang en ting for meg.
Jeg skal jo som noen av dere sikkert har fått med dere ( snakker ikke om annet om dagen har jeg følelsen av ;))på ferie veldig snart.

Hva bør man spise på flyet??
Man får jo flymat..Hjelp!!!!

Men har funnet ut at det går an å bestille spesiell mat.
Du kan velge mellom vegetar , low calorie , low salt , glutenfri , kosher , osv..
Veldig i tvil om jeg gidder å bruke ekstra energi på å velge noen av disse siden de egentlig ikke passer dietten min alikevel..Eller hva tror dere??
Kan jo spise det jeg får men la ris/pasta/poteter ligge igjen , og heller pakke med litt nøtter og mørk sjokolade.

Hvordan skal du gjøre det Victory? Din flytur er vel også ganske lang? Vår er 14 timer totalt.

Strålende sol i dag og da blir man jo i godt humør uansett hva som skjer :)
Klar for skinkegrateng til middag og intervaller etterpå..

Ha en flott kveld.

Vettel
08-03-10, 15:57
Da hadde jeg gått for low calorie eller glutenfritt! Og håpet på salat, hehe!

Victory
08-03-10, 19:17
Jeg tenker at på flyet...da har jeg fri! Jeg kommer til og spise det jeg får og kose meg første dag på ferien! Evt droppe desserten da. Men jeg kommer nok til og gjøre som du sier, ta med meg litt nøtter og noen barer, så det blir lettere og styre unna snacksen som blir servert.
Jeg skal ikke kjøre på med frie tøyler i ferien, men bestille grønnsaker istedenfor ris, ha med knekkebrød til frokost o.l, men akkurat flyturen lar jeg være som den er. :)
Jeg skal også ha med meg Phase 2 karboblokker tabletter. Hva de hjelper vet jeg ikke, men det er for min egen skyld siden jeg føler meg bedre da..

Nå har jeg vært på ski..jeg kan jammen mange stygge ord. Glatt glatt glatt! :mad: Tror sessongen for ski som trening er avsluttet for min del, nå blir det for og komme seg ut i sola fremover! :)

anette76
09-03-10, 11:18
Høres lurt ut :)
Jeg har heller ikke tenkt å ha helt frie tøyler mens jeg er på ferie , det tror jeg hadde gått riktig galt ;) he he
Heldigvis for meg så spiser jo mannen min også lavkarbo og da blir det nok lettere å ta seg sammen..Håper jeg iallefall :)
Vi har jo en del overnattinger i hus eller leilighet også , så noe mat kommer vi nok til å lage selv. Særlig frokost , så da blir det vel egg i mange b\varianetr da ;)

Men jeg tror nok jeg kommer til å få litt problemer med å motstå alle kakefristelsene der borte , for de er det mange av og de er veldig gode også :sikle::sikle:
Frosen yoghurt må jo være ett bedre alternativ vil jeg tro.
Men det er ferie så litt skal jeg unne meg.:D

I dag er det spinning på planen , men usikker på hva det blir til middag i dag...
Ha en fin tirsdag alle sammen :)

gulrotklara
09-03-10, 17:01
Jeg startet opp for 2 dager siden, og det går supert. Gleder meg til veiedag på mandag.
Er usikker på om dagen min er "bra nok". Hva syns dere? Er det for mye mat?

Frokost: Eggerøre av 2 egg, 1/3 beger cottage cheese + 1 tomat
Lunsj: Salat, 1 kyllingbryst, fetaost, linser, oliven, agurk, stanselleri
Mellom: Nøtterasjonen+ 1/3 beger cottage cheese+ 3 skiver kokt skinke+ litt linser
Middag: Pannekake av egg, spenda og cottage cheese / Kjøttsaus og squash tagliatelle
Kvelds: 1/2 avokado og 1 egg

Drikker: Vann, 2 store kopper grønn te, 1- 2 kopper kaffe, kanskje litt cola zero.

Ellers så har jeg trenet før frokost begge dager jogging og spinning. Skal egentlig trene på kvelden også (styrke+kondis) men har skjært seg disse dagene pga møter.

Har mål om 5 kg innen utgangen av mars. Det skal nok kanskje bli tøft, men man satser vel friskt, ikke sant? :):):)

anette76
09-03-10, 20:24
Synes matinntaket ditt ser bra ut jeg Gulrotklara :)

Det viktigste er at du føler at du har nok energi synes jeg, og at du spiser mest mulig ren mat.

I dag har jeg laget Nannahs gode vafler og de var virkelig gode altså ;)
Serverte de med creme fraich og nyrørte jordbær.
Hadde nok litt mindre søtning enn anbefalt så de ble perfekt kveldsmat.
Barna digget dem iallefall , og kommer garantert til å lage dem igjen.

Vært på en deilig spinningtime i dag også , og i dag hadde jeg virkelig litt ekstra å gi! Det er deilig det ;)

I dag skal jeg se på sirkus Sand på zebra kl 22. Synes Aune Sand er hysterisk morsom med alle sine fantastiske formuleringer.. he he

Tonje85
10-03-10, 08:36
Hei alle sammen

Påsken nærmer seg og vi skal på hytta hele påsken. Gleder meg skikkelig, men tenker at det kan bli litt tøft med maten siden vi skal ha med oss et vennepar. Tenkte jeg skulle prøve å bake noe vi kunne ta med som ikke er veldig fy fy og spise. Har søkt etter oppskrifter på muffins. Noen som vet om vi kan spise kokkosmel? Ser de fleste oppskriftene som ligger ute er bakt med dette? Eventuelt har dere oppskrift på noe annet det går an å bake?

Victory
10-03-10, 08:44
Hei Gulrotklara!

Syns også maten din ser bra ut, og støtter Anette i og spise mest mulig ren mat.

Jeg har prøvd nanna vaflene som lapper, har ikke vaffelhjern, og enig! Gode! Tror jeg må kjøpe meg et hjern, for de blir nok bedre når de får den knasende overflaten fra vaffelhjern.
Jeg laget lavkarbo briks som jeg fant oppskrift på her, de ble gode, som en litt mykere variant av knekkebrødene. Tenker jeg skal ta med meg noen av de sammen med knekkis på ferie, så tar jeg også med en mager tubeost. Greit og ha hvertfall frokosten sikra, så får jeg redde meg så godt jeg kan på restaurant maten resten av dagen. ;)

Herregud jeg kan ikke tro at jeg drar på søndag allerede!! Jeg har jo IKKE godt ned så mye som jeg hadde håpet, det virker som jeg har grodd fast på denne vekten. Men jeg prøvde noen sommerklær jeg ikke har kasta fordi de en eller annen gang sikkert vil passe...hehe..som med så mange klær. Og de passet! Så da skjer det hvertfall noe likevel. Så er det jo bare og kjøre på igjen når jeg kommer hjem. Er jo lenge igjen til sommeren. Men etter påske er det vel på sin plass med streng fase 1 igjen. :cool:

Victory
10-03-10, 08:47
Hei alle sammen

Påsken nærmer seg og vi skal på hytta hele påsken. Gleder meg skikkelig, men tenker at det kan bli litt tøft med maten siden vi skal ha med oss et vennepar. Tenkte jeg skulle prøve å bake noe vi kunne ta med som ikke er veldig fy fy og spise. Har søkt etter oppskrifter på muffins. Noen som vet om vi kan spise kokkosmel? Ser de fleste oppskriftene som ligger ute er bakt med dette? Eventuelt har dere oppskrift på noe annet det går an å bake?

Nannahs knekkebrød og lavkarbo briks. :D GODE!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=nannahs+kjempe+gode+knekkebr%F8d

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31745&highlight=lavkarbo+briks

Men så så jeg plutselig at du sikkert tenkte på kaker. :) Usikker på kokosmel, men mandelmel kan man bruke..

Victory
10-03-10, 08:48
Jeg er nok typen som spiser mye mindre fett enn folk her inne og spiser mer karbohydrater og proteiner. Spiser lavkarbo, men spiser nok fint opptil 50-100 g karbohydrater om dagen. :) Slik at når jeg reiser hjem en uke og spiser høykarbo i en uke samler ikke kroppen min mye vann og jeg gikk faktisk ned 0,5-1 kg den uken også.

.

Lyst og legge ut eksempel på dagsmeny? :)

anette76
10-03-10, 11:31
Ja nå nærmer det seg avreise med stormskritt victory :) Blir du borte i 2 uker? 9 dager igjen før avreise på oss da , men det nærmer seg det også..
Spent på veiedag på fredag og håper jeg nærmer meg de 10 kg jeg hadde som mål å kvitte meg med før ferien;)

Usikker på hva man kan bake ja. Jeg har laget pizzasnurrene , vafflene, knekkebrødene og ostekaken. Alle oppskriftene finnes her inne og resultatet ble veldig bra. Til helgen skal jeg lage en fromasjekake som jeg håper blir bra..Skal gi tilbakemelding jeg ;) Helgen går nemlig med til bursdagsfeiring , og jeg vil jo ikke begynne å skeie ut før jeg drar på ferie.. he he.

I dag er det igjen klart for x-fit time! Gleder meg. Merker faktisk gode resultater på muskulaturen nå . Mer synlige muskler i armene ;) og grevinne henget har blitt mindre!! Jippi!!!!

Jeg nyter å se at snøen smelter og våren nærmer seg. Liker vinteren men det er jo godt å se litt lysere på tilværelsen også da;) Gleder meg til å ta fram Diamanten min (les sykkelen)..:heia::heia:

Cinderella
10-03-10, 13:00
Jeg startet opp for 2 dager siden, og det går supert. Gleder meg til veiedag på mandag.
Er usikker på om dagen min er "bra nok". Hva syns dere? Er det for mye mat?

Frokost: Eggerøre av 2 egg, 1/3 beger cottage cheese + 1 tomat
Lunsj: Salat, 1 kyllingbryst, fetaost, linser, oliven, agurk, stanselleri
Mellom: Nøtterasjonen+ 1/3 beger cottage cheese+ 3 skiver kokt skinke+ litt linser
Middag: Pannekake av egg, spenda og cottage cheese / Kjøttsaus og squash tagliatelle
Kvelds: 1/2 avokado og 1 egg

Drikker: Vann, 2 store kopper grønn te, 1- 2 kopper kaffe, kanskje litt cola zero.

Ellers så har jeg trenet før frokost begge dager jogging og spinning. Skal egentlig trene på kvelden også (styrke+kondis) men har skjært seg disse dagene pga møter.

Har mål om 5 kg innen utgangen av mars. Det skal nok kanskje bli tøft, men man satser vel friskt, ikke sant? :):):)

Hei, da startet vi likt og har ca samme mål... prøver meg også på 5 kilo i løpet av mars. Det skal vel godt gjøre men det er jo bare å holde ut.
Spiser veldig likt som deg også :)

Men i morgen skal jeg ha jentekveld hjemme (lite klønete midt i de to første ukene men) Lurer på hva jeg skal lage. Spesielt dessert sliter jeg med, men får vel bare lage noe og la være å spise selv ha ha

Noen gode forslag til meny ?

Tonje85
10-03-10, 13:21
Lasagne med kyllingkjøttdeig, cc og obergine er veldig godt. Gele, eventuelt med hjemmelaget vaniljesaus er jo en sikker vinner når du er i fase en. Ellers har jeg prøvd å lage en tiramisudessert av ricotta og eggedosis. Det ble veldig godt...

Cinderella
10-03-10, 14:12
Takk for kjempebra tips
Skal jammen prøve lasange. Fant oppsriften din på en annen side her.

Sukkerfri gele var jo lurt. Hmmm kanskje jeg skal prøve meg på vaniljesaus også... Må finne en oppskrift.
Har du oppskriften på den teramisu desserten prøver jeg gjerne den ... Hørtes jo veldig godt ut da

Håper bare ikke de andre blir skuffet.
Får vel sette frem litt snacks så de kan få litt sukker i tillegg:)

Tonje85
11-03-10, 08:07
Den lasagnen er kjempegod. Den er nesten bedre enn vanlig, og jeg er kjempeglad i pasta...

Gele lager du enkelt med funsaft og gelantin. Legg 7 gelantinplater i kaldt vann i 5 minutter. Klem ut vannet og legg i en bolle i vannbad. gelantingen smelter fort. Tilsett sterk saft (jeg pleier å blande dobbelt så sterkt som oppgitt på flasken). Dette blir kjempegodt.

Vaniljesaus lagde jeg ved å ta 3 dl melk, 3 eggeplommer, søtning og vaniljeessens. Dette kokte jeg opp mens jeg pisket. Den ble ikke så veldig tykk, men smakte vaniljesaus.

Tiramisudessert lagde jeg ved å piske eggedosis av 3 eggeplommer og søtning. Jeg rørte forsiktig inn en boks ricotta. Smakte så til med kaffe. Tror det blir best hvis man bruker instant coffee espresso pulver. Så pisket jeg eggevitene stive og tilsatte dette i ostkremen. La et lag i en bolle, strødde over kakao, nytt lag, kakao osv. Denne ble også veldig god når jeg frøs den ned. skikkelig iskrem....

Victory
11-03-10, 08:40
Ja jeg skal være borte i 2 uker! da skal man klare og komme inn i skikkelig avkoblingsmodus ja... :) Henta sekken i går, så da er det bare og finne fram ting og begynne og pakke.
Prøvde forresten bikini i går, jeg har fått KNØTTSMÅ pupper!! :eek: Jeg har alltid hata de pga de har vært for store, har operert de mindre til og med...men nå er det stusselige greier må jeg si. Skikkelig lekkert.. :confused: Men men det er vel prisen man må betale det da.

Denne lasagnen dere snakker om, det er den med squash? Hvordan tror dere den er for en som ikke liker squash? Mest pga konsistensen. Blir de kanskje såpass tynne at man ikke merker det så mye? Kjenner lasagne hadde vært godt egentlig.

anette76
11-03-10, 08:45
Jentekvelden blir garantert vellykket selv med mindre sukker Cinderella :)
Kanskje de til og med setter pris på mindre sukker ;)
De jeg har servert sukkerfrie alternativ synes vel gjerne at "våre" alternativer er vel så gode..

Vaniljesausen har jeg ikke prøvd men det skal jeg garantert gjøre en dag ;)

Jeg må si jeg synes det å spise lavkarbo går overraskende greit. I går fant jeg pølser på Rimi med 1g karb pr 100gr , og det må jo sies å være bra da:) Det gjennstår selvfølgelig å se om de er gode da.. he he

Lykke til med pakkingen Victory ;) Har så smått begynt jeg også , skal jo tross alt pakke for 3 jeg da..Mannen klarer det forhåpentligvis selv ;) Bikini ja.. Huff og huff. Jeg har kjøpt meg 2 nye jeg da..men på en så stor kropp som min blir de uansett ikke fine , men iallefall bedre enn for snart 10 kg siden. Jeg ønsker meg mindre pupper jeg også. Har en E-F cup nå og de blir dessverre ikke mindre ved slanking. Så når jeg er ferdig slanket håper jeg å ta en brystreduksjon.

I dag er det så flott vær at jeg er mest fristet til å ta ut sykkelen en tur.. hmmm det hadde vært deilig , men jeg er redd det er litt glatt innimellom så mulig jeg tar en spinningtime i stedenfor. Var jo på x-fit i går og der fikk musklene gjennomgå så det får bli noe lett i dag :)
Veiedag i morgen og da er det godt å få svette ut litt i dag..

Ha en fin torsdag.

Tonje85
11-03-10, 12:35
Den lagagnen jeg bruker å lage kommer fra kokeboken til Fedon og den lages med obergine. Skjærer den i tynne skiver og lar den ligge med salt på i ca en halv time for å trekke ut de bitre stoffene. Lager kjøttsaus av tomatpuré og grovhakkede tomater og masse krydder. Legger så lagvis tomatsaus, obergine og cc. og gratinerer i ovnen i ca. 20 minutter. nam nam...

De pølsene du fant Anette, hvilket merke var det og hvor mye fett var det i dem? Jeg har lest i boka at det skal være mindre enn 6 gram fett, men det er umulig å finne...

anette76
11-03-10, 17:21
Pølsene ja.. Gode var de altså. Grov type med hvitløk og urter. Som lagt 1g kh pr 1oogr , men litt for mye fett i henhold til boka..men men.. 12% fett stod det. Jeg spiser nok litt mindre karber og til tider litt mer fett enn South Beach dietten anbefaler så dette overlever jeg nok.

Jeg er superfornøyd med hvordan kroppen min fungerer på lavkarbo altså ;)
I dag står spinning på programmet ;)

anette76
12-03-10, 08:20
Endelig fredag :) Utrolig deilig når helgen kommer etter en passe hektisk uke! Fredag er veiedag for meg og denne morgen holdt jeg nesten på å gå i bakken av glede ;) Minus 1,6 kg denne uken!!! Utrolig lykkelig!!!
Da har jeg nådd målet mitt om ned 10 kg før jeg drar på ferie :heia::heia:

Håper det har gått bra med dere andre som har vært på vekta i dag også.

Lykke til med resten av pakkingen Victory. Jeg ønsker deg en fantastisk god tur til Thailand :) Kos deg masse masse masse!!

God helg alle dere skjønne mennesker

Jada en veldig lykkelig Anette i dag altså ;)

gulrotklara
12-03-10, 08:30
Hei, da startet vi likt og har ca samme mål... prøver meg også på 5 kilo i løpet av mars. Det skal vel godt gjøre men det er jo bare å holde ut.
Spiser veldig likt som deg også :)

Men i morgen skal jeg ha jentekveld hjemme (lite klønete midt i de to første ukene men) Lurer på hva jeg skal lage. Spesielt dessert sliter jeg med, men får vel bare lage noe og la være å spise selv ha ha

Noen gode forslag til meny ?
Huff, ja det skal jeg og. Skal til ei venninne på lørdag og lurer rett og slett på å ta med meg litt mat. MEN er redd jeg kommer til å synde ed litt vin. Ille dumt å gjølre det nå i den første uka, men jeg liksom gledet meg litt til denne dagen. Tror dere jeg kan rett og slett unngå alle karber denne dagen slik at ett par. tre glass vin ikke ødelegger alt.

Jeg har snikveid med idag og vekten viser ned ca - 2 kg. :):):)

gulrotklara
12-03-10, 08:32
Endelig fredag :) Utrolig deilig når helgen kommer etter en passe hektisk uke! Fredag er veiedag for meg og denne morgen holdt jeg nesten på å gå i bakken av glede ;) Minus 1,6 kg denne uken!!! Utrolig lykkelig!!!
Da har jeg nådd målet mitt om ned 10 kg før jeg drar på ferie :heia::heia:

Håper det har gått bra med dere andre som har vært på vekta i dag også.

Lykke til med resten av pakkingen Victory. Jeg ønsker deg en fantastisk god tur til Thailand :) Kos deg masse masse masse!!

God helg alle dere skjønne mennesker

Jada en veldig lykkelig Anette i dag altså ;)
Så utrolig flink du er. Skikkelig inspirerende. :) God ferie da. :)

Smakfull
12-03-10, 16:58
halla folkens :) Etter at jeg begynte å spise fullkornsknekkebrød så raaaaaaaaaser vekten nedover. SÅ nå har jeg siden jeg begynte med dette opplegget (i januar) gått ned 5,5 kg :) Tilsammen nå har jeg gått ned 17,5 kg!

Jeg føler meg så mye lettere og er en befrielse å gå opp og ned i trapper, det å trene og ikke minst å kle seg! :D Nesten alle toppene og genserene mine er for store, så nå må jeg ut og shoppe tror jeg ;)

Tror løsningen på min lille knute var at jeg spiste alt for lite :) Ser at anette og victory er flinke til å få i seg litt fett, men jeg kuttet ut karbohydrat + fett, så da ble det for lite energi for kroppen. Jeg føler meg mest tilfreds ved å spise noen fullkornsknekkebrød om dagen, men hiver ikke innpå med halvgrove brødskiver :) Ris og pasta spiser jeg heller ikke.

Jeg begynner faktisk å nærme meg en vekt jeg kan være komfortabel med. Men denne gangen skal jeg ikke begynne å spise all slags sjokolade og godis som tidligere. ;) Så blir å fortsette med kostholdet til jeg finner en fin balanse.

Victory
12-03-10, 20:45
Hipp Hurra for fredag, ferie og dere lykkelige kjempe flinke mennesker!! :)
Blir så imponert altså!!
Jeg var stille igjen, men var hos masssjedamen min som målte meg, og jeg har gått ned i cm da hvertfall! Så hun sa jeg ikke skulle bekymre meg over vekten, det ble ofte sånn når man trente mye. Meeeen det er jo nå engang sånn at den er en motivator da. Og hun sa også det jeg vet så godt: IKKE stress!!
Når du sier fullkornknekkebrød Smakfull, tenker du da på Hannah sine her inne, eller har du kjøpt? Jeg begynner og lure på om jeg også har lagt meg på litt lite av både karb og fett iforhold til mengde trening nemlig. Har vært veldig redd for knekkebrødene og spist veldig lite av det. Kanskje jeg skal forske på og spise det mer. Magen min liker korn. Hvor mange måltider spiser du det til? Jeg så for meg til frokost og kanskje en gang til jeg nå..

Ha en fantastisk ferie når du setter igang du også Anette!!! :D Kos deg supermasse! Og dere andre, GOD HELG!

Vettel
13-03-10, 11:04
Smakfull: Så bra du fant ut hva du trengte, lurt å lytte til kroppen i blandt. :) Og ikke minst gratulerer med så mange kilo ned, imponert jeg!

anette76
15-03-10, 08:15
Ja ja da er nok en helg over og mandagen over oss igjen :)
Hos meg er det sol fra skyfri himmel og da blir man jo glad uansett!! Det at det er ferie på lørdag gjør jo uka selvfølgelig enda bedre!! Også har både jeg og pappan min bursdag denne uken ;)

Denne helgen har vi bare kost oss alle 4. Hadde en liten forskuddsfeiring av bursdag med svigers på lørdag siden de reiste på ferie i går. Laget moussaka , gresk salat og tzatziki.Deilig! Til dessert laget vi fromasje kake! Ble godt , og absolutt ikke noe savn av karber ;)

I dag skal jeg ha time med Personlig trener igjen. Blir spennende å se om det er noe fremgang fra sist:)

Ha en flott mandag alle

gulrotklara
15-03-10, 08:32
God mandag til alle. Her er det også skyfri himmel i dag, og jeg har faktisk FRI!!! Deilig.
Nå blir frokosten fortært: 1/2 avokado og 1/2 beger cottage cheese. Jeg gadd ikke å lage noe annet idag.
På lørdag hadde jeg en skikkelig utskeingsdag og laget Bruchetta etter oppskriften her inne. Den var super god.Til og med alle mine venninner som var skeptiske, syns den var super. :)
Jeg syndet nok litt i forhold til kuren på lørdag, for spiste litt grønnsaker og dipp, ble en del rødvin (har lett for å blidet på dissse jentekveldene gett) og så spiste jeg litt smågodt. Tok ca 5 biter og angret bitter. Neste dag jogget og gikk jeg om hverandre langtur i ca 2 timer, så håper det veide opp litt.
Vekta idag viste -2,1 kg ned på en uke. Er fornøyd med det, men syns selv at det var dårrlig planlegging fra min side med denne jentekvelden. Jeg hadde sikkert gått ned kanskje til -3 kg på den første uka hvis jeg hadde fullt programmet slavisk, men gjort, er gjort og spist, er spist. ;)
Er fornøyd alt i alt.
Nå skal jeg kjøre mellomsnupp på snart 5 i barnehagen og så bærer det avgårde på SATS for meg. Det skal bli deilig.
Ha en super dag og en god lavkarbo uke alle sammen.:D

*Ingrid*
15-03-10, 14:50
Hei alle sammen! Har fulgt med på denne tråden en stund, lest boka, blitt kjempeinspirert og I DAG er første dag i fase 1...:):):) Kjempegøy å høre fra dere som klarer å gå ned i vekt, skriv gjerne mer om det, og vær stolte av dere selv!
Plan: Ned 10 kg før sommerferien (som begynner i slutten av juni). Burde vel gå an det? Håper å kunne bruke forumet til gjensidig støtte, oppmuntring, og kanskje noen oppklaringer:o
For eksempel: Jeg forstår det slik at det har skjedd noen endringer ifht boka fra 2006 når det gjelder hva som "er lov" i fase 1. Hvilke? Er for eksempel sånn dobbel 0%-yoghurt lov nå?

Og ellers... strålende fornøyd med å være så lite sulten, selv uten min sedvanlige porsjon med frokostblanding i morges! Hvis jeg hadde klart å bli kvitt min plagsomme karbo-/sukkerhunger i løpet av de neste par ukene, skulle jeg blitt så utrolig glad:)

Hilsen Ingrid
(som heldigvis er veldig glad i egg, bønner, linser og cottage cheese!)

Tonje85
16-03-10, 07:56
Hei alle sammen

Da var det tirsdag og jeg sitter på jobb og spiser frokost. Proteinbrød med magerost og paprika og lett salami. Dette brødet er bare kjempegodt og magen fungerer så mye bedre når jeg spiser litt før til frokost. I dag har jeg med pizzasnurrer til lunsj, gleder meg allerede, nam, nam...

Velkommen Ingrid. Håper det går bra med deg de førte ukene. Jeg merket i alle fall at søtsuget ble veldig redusert, bare i løpet av et par dager. Yoghurt dobbel 0 er lov, men ikke før i fase 2. I fase 1 skal man ikke spise noe som inneholder frukt. Men hvis du har lyst på noe søtt er både smaksatt ricotta og eggedosis godt. En blanding av disse blir nesten som tiramisu, og det syntes jeg var godt til fredagskosen.

Her viste vekta ned enda noen hundre gram i går, og det er deilig. Jeg føler meg mye fastere i fisken allerede, og nå skal jeg begynne å jobbe, så også kondisen får seg et løft. Tok min første joggetur ute i går og det var faktisk kjempedeilig. Kondisen var ikke så dårlig som jeg hadde fryktet. Skal prøve å ta en ny runde i dag tror jeg...

Et lite tips til deilig fredagskos sånn på slutten, selv om det er lenge til freda'n ennå... Jeg lager is av bringebær, et egg, yoghurt dobbel 0 og søtstoff. Kjører dette med stavmixer... Utrolig friskt og godt... Men jeg lurer på en liten ting folkens. Hvilken type søtstoff bruker dere hvis dere skal spise noe søtt. Jeg synes nesten alt smaker utrolig falskt jeg... Kjøpte sukrin på helsekosten og det smakte i alle fall æsj. Da er faktisk natreen bedre... Men noen som har erfaring med splenda?

anette76
16-03-10, 08:24
Enig med deg Tonje , bringbærog yoghurt i en runde i stavmikseren er fantastisk godt :) Laget en fromasj av heistad gele (sukkerfri) i helgen og det ble også veldig godt.

Lykke til og velkommen til deg Ingrid :) Dette kommer til å gå veien!
Jeg hadde veldig stort sug etter sjokolade og søtt tidligere , men kan med hånden på hjerte si at det ikke frister særlig lenger :) Det hender jeg spiser litt mørk sjokolade i helgene , men ikke mye! Når fase 1 er ferdig bør du prøve "isen" som tonje skrev om i innlegget over. Den er supergod og tilfredstiller iallefall mitt søtbehov.

Ang søtning så bruker jeg Splenda! synes det er veldig søtt så jeg bruker nok mindre av det , men det er ikke så altfor kunstig i smaken iallefall ;)

I dag blir det ingen trening på meg , pappan min har bursdag så det blir nok heller en utskeielse ja...he he Får prøve å holde meg til minst mulig...

Men i morgen blir det x-fit igjen mens torsdag og fredag blir det spinning. Lørdag avreise til Florida så da blir det 2,5 uke uten veldig mye trening men masse gåing og litt svømming kanskje ;)

Ha en fin dag

Lailus
17-03-10, 12:12
Hei. Jeg startet på mandag og er altså på min 3. dag. Har vært litt svimmel og slapp dag 2 og 3, men det skal visst gå over. Mitt problem er at jeg allerede er litt lei kylling etter å ha spist ylling til lunsj og middag i 3 dager.
Hvordan går det med deg/dere?

*Ingrid*
17-03-10, 13:23
Hei Lailus! 3. dag her også... Akkurat nå kjennes to uker veeeeldig lenge ut, men det er forhåpentligvis verdt det:) Jeg er litt småsvimmel i dag, men ellers har jeg ikke merket så mye til kostholdsomleggingen. Stort søtsug enda, håper det snart går over. Med en rosinbolleluktende Seven Eleven i første etasje der jeg jobber, krever det mye viljestyrke flere ganger daglig!
Til lunch spiser jeg salat fra salatbaren her, passer på å plukke bare de "riktige" tingene. Det er kjempegodt og jeg blir ordentlig mett, men har forferdelig lyst på noe søtt etterpå. Mandag lagde jeg kyllinggryte med linser og bønner og masse grønnsaker til middag, i går kjøttdeig og grønnsaker i form (masse krydder). I dag blir det lett-pølse og grønnsaker. Jeg synes nesten frokosten er vanskeligst, jeg, uten brød eller korn i noen variant... Men jeg SKAL klare dette. Har kjempelyst til å snikveie meg på fredag, selv om det egentlig er mandag som er veiedag;)

Lailus
17-03-10, 15:57
Hei Ingrid.
Takk for svar. Det høres ut som du varierer litt mer i måltidene ja. Hvor finner du oppskrifter? Har boken, men synes ikke det er mange nok der som vekker matlysten... Jeg er ikke noen kjøkkenløve, så det blir mye det samme. Skal i dag lage blomkålsmos for første gang.
Synes også 2 uker virker leeenge og ville helst vært over i fase 2 allerede, men eg har bestemt meg for å holde ut.
Spiser middag ca. kl. 17. Spiser du noe etter middag? Er det lov? Synes ikke alltid jeg finner svar i boken...
Gøy at vi er på samme dag og kan støtte hverandre når det blir tungt:)
-L-

Lailus
17-03-10, 15:59
Og forresten, Ingrid. Jeg snikveide meg allerede dag 2 fordi jeg måtte bare;). 400 gr ned på en dag var nok til at motivasjonen kom for fullt, men skal ikke veie meg igjen før mandag, som er min veiedag også.

Tonje85
18-03-10, 07:44
Huff og huff, i dag frister det å sprekke. Jobbet overtid i går og var bare så vidt hjemom og sov før jeg er tilbake på jobb. Er så sinnsykt trøtt og da synes jeg alltid skikkelig synd på meg selv og har lyst på noe godt å spise. Lukten av nystekte boller gjennom Østbanen var skikkelig ille i dag, men jeg klarte å holde meg til å kjøpe CC og syltetøy uten sukker på Rimi... Det var dagens lille hjertesukk:-)

Så, et lite middagstips. Jeg lagde kjøttboller på søndag og samboeren min mener det er det beste han noen gang har spist. Må lage dem igjen i dag siden vi går besøk. Jeg tok karbonadedeig, et egg, salt, pepper, oregano, basilikum, bacon og fetaost. De er også kjempegode med chorizopølse i. Jeg brukte sånn fetaost i olje, der var det både oliven og hvitløk i boksen som jeg også skjærte opp og hadde oppi. Stekte som kjøttboller og serverte med blomkålpuré og tomatsaus. Nam nam.

Også har jeg bakt kake siden vi skal ha besøk i dag. Black sunday som jeg fant her inne på forumet. Den inneholder litt mye smør, men veldig lite karbo siden jeg brukte mørk sjokolade 72% uten sukker. Herregud for en god kake. Vi var nødt til å prøvesmake littegran... Tror jeg må bake en sånn til vi skal på fjellet i påsken, det er tross alt mer lovlig enn annet godteri...

anette76
18-03-10, 08:06
De kjøttbollene hørtes kanongode ut Tonje :)
Skal garantert prøve dem en dag.

Til dere som er i Fase 1 kan jeg trøste dere med at de første dagene alltid er verst. Etter det går det litt av seg selv egentlig ;) Etterhvert får du litt mer kontroll på hva som er lov og ikke , og kanskje hva kroppen din er mest fornøyd med. Jeg har fulgt denne dietten siden 2 januar , og synes det går veldig greit. Jeg spiser nok fortsatt mindre karber enn man får lov til men kroppen min trives veldig godt med det så da er det vel bare å fortsette :) Lykke til og stå på!!

Veiedag i morgen og jeg er som vanlig spent. Gikk ned ganske mye forrige uke så denne uken blir vel ganske rolig!

Ha en fin torsdag :)

*Ingrid*
18-03-10, 09:55
Dag 4...! Har motstått fristelser til nå, både mht mat og veiing (men det blir nok en liten prøveveiing i morgen:)) Var veldig slapp i går, kan ha sammenheng med at jeg også var og gav blod. Passer på å drikke MYE vann for tiden. Litt bekymret for at magen skal "stoppe helt opp" med dette kostholdet, andre som har erfart det?
Sykler til og fra jobb hver dag (flinke Ingrid!!)
Tonje, de kjøttbollene så kjempegode ut. Blir vel kanskje det til middag i dag, samt prøve blomkål-mos.
Lailus, hvordan går det med deg? Morsomt at vi er i gang samtidig. Hva er dine mål mht vektnedgang? Jeg er glad i å lage mat, og finner stort sett på oppskriftene selv.
Lurer på å prøve å lage oopsie-rolls, ser at flere skryter av dem?
Ha en super dag!:p

gulrotklara
18-03-10, 10:34
Idag har jeg en dåååårlig dag. Var å trene i tilsammen 120 minutter igår og i mellom slaga ( 3 forskjellige timer på Sats etter hverandre) kjente jeg at jeg ble uvel. Magen var stor som en bongotromme, om ikke større. Da jeg kom hjem forsøkte jeg meg på litt middag, men orket lite. Svaret kom 1 time seinere med høylytt tilbeding av den hvite porseleensguden. :(
Jeg har holdt på i hele natt, men nå tror jeg at jeg er stabil. Har så ille lyst på cola og potetgull. :eek: Ikke noe annet. Blir heller ingen trening på meg idag, og det gjør meg ikke i bedre humør.
Dette var dagens sutrete utblåsning i fra meg, og så håper jeg at jeg stiller med et litt annet humør i morgen.
Bestemora mi har forresten bursdag imorgen, og jeg lurte på å lage kake eller noe lignende. Noen gode tips til meg? :)

Lailus
18-03-10, 12:37
Hei jenter. Jeg blir oppmuntret av å lese at det er flere i samme situasjon. Det er godt, det:)
Trengte noen positive innlegg nå, da jeg nok føler meg som Gulrotklara i dag. Så utrolig slapp, ingen matlyst, holdt på å kaste opp av den utrolig ekle grønnsaksjuicen og synes at diett er kjipt...derfor måtte eg "sjekkveie" meg og då kom motivasjonen litt tilbake. 2 kg på så langt denne uken. Har ikke fått gått på spinning heller for jeg har vært slapp og svimmel og det blir jeg også i dårlig humør av.
Ingrid: Jeg skal ned 6-7 kg, det høres ikke mye ut, men de har sittet lenge og sittet godt. Har også tenkt på dette at magen har "stoppet opp", det er flere dager siden jeg sist var skikkelig på do. Håper det stabiliserer seg. Har sett flere skrive om oopsie rolls, men ikke funnet ut hva det er. Nå er det tid for lunsj og jeg holder meg unna lærerrommet der det alltid er en del godsaker... Prøvde forresten blomkålmos i går og det var ganske godt, så det kan jeg trygt anbefale:)
Tone: Håper du har fått litt energi og at kroppen fungerer bedre.
Anette: Takk for oppmuntring - det hjalp:)
Ha en fin dag og lykke til med dagens måltid.
-L-

anette76
18-03-10, 13:12
Uffda. Så trist at flere av dere sliter om dagen. Ikke moro...:(

Tips til kake er Gerds ostekake. Lag gele av funsaft istedenfor gele.
Søk i forumet så finner du oppskriften.

Oopsiene ligger det øgså mange oppskrifter på. Veldig mange muligheter med disse altså. Jeg lager pizza snurrer , rullekaker , og bruker dem som brødskiver. De er supre og kan brukes i fase 1. Jeg putter alltid litt fiberhusk oppi. (fås kjøpt i helsekost og noen dagligvarebutikker) Da blir "blingsene" litt fastere også holder jeg magen i sjakk!

Jeg har ikke hatt problemer med magen jeg altså men spis litt fiberrike grønnsaker så hjelper det nok ;) Squash får iallefall min mage i gang!

gulrotklara
18-03-10, 15:32
Takk for kaketipset, anette76 :)

*Ingrid*
19-03-10, 08:28
Dag 5 i fase 1, og jeg har veid meg... Syns jeg har vært SÅ flink, fulgt opplegget helt slavisk, ikke kunstig søtning en gang, og så har jeg bare gått ned 500 g :mad::mad::mad: Hvis jeg skal få til det som boka sier "Ned seks kilo på to uker!" må jeg vel forberede meg på å hugge av en kroppsdel eller noe sånt i løpet av neste uke, tror jeg!:p
Andre som har opplevd det samme? Syns liksom at jeg bare hører at folk raser ned i vekt den første uka, men ikke denne jenta, nei!

anette76
19-03-10, 09:27
Fredag og siste veiedag før ferie :) Vekten viste ned 300 gram , og det er jeg faktisk veldig godt fornøyd med. Jeg hadde bursdag i går så det ble litt kake og på tirsdag hadde pappa bursdag så da ble det også kake.. he he.
Hadde bestemt meg på forhånd for at disse to dagene var det lov å spise litt..

Er spent på hvordan maten går i ferien , kommer nok til å spise litt ulovlig ting men jeg trives veldig godt uten karber og i USA er de flinke til å ha lavkarbo alternativer på menyene:)

Lykke til videre for dere som er i full gang. Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere mens jeg er borte. Snakkes etter påske!!

Tonje85
19-03-10, 12:13
God helg folkens.

Jeg er så utrolig matlei om dagen. Har virkelig ikke lyst på noen ting og ingen mat frister. Hva skal dere ha til middag i helga? Kanskje det er noe som inspirerer og frister der...

*Ingrid*
19-03-10, 12:54
Til deg som er matlei: jeg lagde de kjøttbollene som Tonje skrev om litt lenger opp her, i går. Supergode! Lagde en litt spicy variant, og det slo an hos hele familien:D Blomkålmos, dampede sukkererter og broccoli ved siden av. NAM!

*Ingrid*
19-03-10, 12:59
Oooops! Nå ser jeg at det er jo du som er matlei, Tonje:o Da skal jeg vel kanskje ikke anbefale din egen mat.... Jeg er veldig glad i laks, jeg, og synes at ovnsbakte varianter med litt kremost og hakkede mandler på, feks, er kjempegodt.

gulrotklara
19-03-10, 13:26
Hmmm, matlei ja. Hva med å lage en deilig hjemmelaget burger? Eller lasagne?
Vi skal ha taco idag, og jeg skal lage pannekakeoppskriften her inne og bruke dem som tortillas. :) Det gleder jeg meg til.
Nå leter jeg etter pizzasnurrer som jeg har tenkt å lage i morgen. :)
Og så må jeg finne igjen den oppskriften på tiramisu som man kunne fryse til is. Det ER jo lørdag i morgen.
Idag har jeg vært på sats og trent en heftig spinningtime, og lagt på ca 85-95 % igjennom hele timen. Litt sliten og svett etter på. hehe :)
Nå har jeg spist grillet kylling (kun bryst uten skinn) og en halv avokado + litt paprika og sukkererter. Det var veldig enkelt og greit idag. :)
Ha en flott dag alle sammen!!

Lailus
19-03-10, 13:47
Hei igjen.
Jeg tenker også å prøve disse kjøttbollene. Gler meg til noe annet enn kylling. Hadde tenkt å ha skinkegrateng fra KK i dag, men så skulle det være 4 dl skummet melk og da må eg vel vente til fase 2:(
Misunner dere som får trent, jeg sliter fremdeles med energinivået. Fant noen gode oppskrifter på en amerikansk side så om litt skal jeg ha crepe til lunsj før det blir skinkesalat til middag. Middag er som regel i 17 -17.30 tiden og jeg spiser ingenting etter det, men er veldig sulten på kvelden. Spiser noen av dere noe til kvelds? Noen gode tips til for - og ettermiddagssnack? Jeg har spist kalkunrulade (fra boken) i 5 dager og det er ikke så spennende lenger. Selleristang, som er det andre alternativet i boken, liker jeg ikke...Dette er nok ikke den beste tiden å være kresen på.
Og ja, jeg er matlei jeg også. Sulten, men uten lyst til å gå igang å finne på noe nytt.
Skal posten linken senere når jeg er tilbake på min egen pc hvor linken ligger. Har den ikke i hodet. Skal også prøve de berømte oopsiene i dag, gleder meg til noe som ikke er grønt;)
-Laila-

Lailus
19-03-10, 13:49
Og til Anette: God tur og gratulerer med overstått dag:)

gulrotklara
19-03-10, 16:17
Åh, jeg finner ikke oppskriften på Tiramisu igjen som man om ønskelig kan fryse til is. Jeg så den ett eller annet sted her igår, men nå finner jeg den selvsagt ikke. Noen som vet hvor? :confused:

Lailus
20-03-10, 10:48
Hei.

Gikk på en skikkelig smell i dag morges. Som jeg har sagt tidligere, så opplever jeg at jeg har utrolig lite energi , skjelver og har hvilepuls på over 100 om morgenen og i perioder utover dagen. I dag fikk jeg vel det som nærmest må kalle en føling. Kunne ikke stå på bena, skalv ukontrollert og holdt på å svime av. De jeg hadde rundt meg tvang meg til å spise en skive med syltetøy og det er det beste jeg har smakt på lenge:). Tilogmed et glass melk ble det. Litt skuffet (vet ikke helt av hva), men prøver SB utover dagen og så får jeg se hvordan det går. Noen andre som har opplevd lignende? Er energinivået deres stabilt?

Tonje85
20-03-10, 10:57
Den oppskriften er veldig enkel. En boks med rikotta smakes til med søtning og instant coffee pulver. Pisk eggedosis av eggeplommer og stivpisk eggehviter. Bland først ost og eggeplommer, så blandes eggehvitene inn. Veldig godt, men jeg brukte feil søtning, så skal prøve med splenda neste gang i stedet. Dryss kakao på toppen før servering...

gulrotklara
20-03-10, 14:26
Den oppskriften er veldig enkel. En boks med rikotta smakes til med søtning og instant coffee pulver. Pisk eggedosis av eggeplommer og stivpisk eggehviter. Bland først ost og eggeplommer, så blandes eggehvitene inn. Veldig godt, men jeg brukte feil søtning, så skal prøve med splenda neste gang i stedet. Dryss kakao på toppen før servering...
Åh, snille deg. Tusen takk. Du har reddet dagen min. :D

gulrotklara
21-03-10, 12:20
God søndag alle sammen.
Jeg hadde en kjempesprell igår og spiste lett sjokoladeis fra diplom. Ikke tilsatt sukker og ca 5 g fett, men det er fortsatt 16 karber i den. Spiste egentlig litt mye også :flau:
Jeg trente godt igår da og skal straks på sats for å spinne litt nå også. Håper inderlig ikke det går feil vei på vekta i morgen. Jeg har snikveid meg litt denna uka, og jeg tror ikke jeg har gått så mye mer ned. Kanskje 0, 5 kg og det er litt demotiverende. Hadde håpet på ca 2 kg nå også slik at jeg hadde gått ut av fase 1 med - 4 kg. Det hadde vært en ok start. Men vi får se i morgen. Ingen sorger på forskudd.
Jeg lurer kanskje på om jeg spiser for mye ost? Jeg spiser ganske mye av den blå jarlsbergen daglig + cottage cheese og gjerne litt fetaost.
Bør kanskje roe dette ned for å gå mer ned? Er så ille glad i ost, og det er liksom godisen min.
Kremt, og så er jeg vel litt for glad i cola zero. Drikker minst 0,5 l daglig og er ikke flink til å drikke vann. På trening er det eneste stedet hvor jeg drikker mye vann, og da drikker jeg ca. 1-1,5 l. innen jeg er hjemme, men så roper zeroen på meg resten av dagen.:eek:

anette76: Den tiramisuen var ikke noe særlig å fryse som jeg hadde lest påforumet her ett eller annet sted. Hvis jeg skal lage den en gang til, blir det nok heller kun noen timer i kjøleskapet før den fortæres.

Laget forresten lasagnen, eller moussaka som det vel mer blir, igår, og den var kjempe ålreit. Gjorde nok oppskriften til min egen med litt parmasan/mozarella, fersk sopp og urter, men det ble godt mottatt av alle. Laget halv med litt lasagneplater også, for barna mine er ikke så begeistret for aubergine. Absolutt grei altså, men min hjemmelagede med rødvin, bacon og chilli som "hemmelige ingredienser" er nok myyye bedre. ;) (ikke akkurat en snill variant karbomessig for å si det sånn. )
Ha en flotters dag!!

gulrotklara
22-03-10, 16:03
Kun 200 g ned på meg forrige uke, og det var ikke akkurat oppløftende. Bør jeg fortsette med fase 1 lenger tro?

Victory
30-03-10, 11:23
Hei hei allesammen! :)

Da var jeg tilbake fra ferie, to uker i deilige deilige Thailand! For et faantastisk land! Vakkert, varmt og nydelig mat. Har spist diverse curry hver eneste dag både til lunch og middag uten og bli lei. :) Har blitt endel ris på meg må jeg innrømme da, men ikke så mye at det har enorme skader. Litt har jeg gått opp, men med bein på størrelse med tømmerstokker tror jeg at jeg skal vente til de er i normal størrelse igjen før jeg sjekker det reelle oppgangen. Guriland det var det sykeste jeg har opplevd altså. Har hovnet opp før, men ikke i denne graden kan jeg si! Beina mine var harde som stein helt opp til låra, og jeg fikk de verste sokkemerkene av flysokker som i utgangspunktet er løse og slaskete...heheheh..men men hjelper nå, har fått noen vanndrivende tabletter, så de begyner vel og tømme seg.

Kaldt var det og komme hjem syns jeg, men koselig og komme hjem til påskeferie da hvertfalll! Ser skummelt ut, men jeg lever i håpet om at det blir litt sol likevel.

Var kommet mange nye her mens jeg var på ferie da, VELKOMMEN ALLE, og lykke til! Fin diett dette her!! Jeg gleder meg til og komme i gang igjen skikkelig etter ferien nå, og har startet med omelett til frokost, og det blir det til lunch også. I morgen blir det curry igjen, har kjøpt med meg mange curry paster, og de er uten sukker allesammen! Hurra! Et lite stykke Thailand hjemme hos meg selv. ;)

Ønsker alle sammen en strålende påske!!!

Victory
30-03-10, 11:25
Kun 200 g ned på meg forrige uke, og det var ikke akkurat oppløftende. Bør jeg fortsette med fase 1 lenger tro?

Man kan godt fortsette fase 1 litt lenger, jeg kjørte fase 1 lignende i ca en mnd jeg, men litt mindre strengt etterhvert..tok en yoghurt etc..
Og kanskje du skal prøve og drikke litt mere vann en periode også. Jevnt utover dagen, mye av det du drikker på treningen svetter du jo ut samtidig.
Lykke til hvertfall!! :)

gulrotklara
31-03-10, 23:11
Velkommen hjem fra smilets land, Victory. :)
Vann i kroppen er virkelig ikke mye godt, og det hørtes ille ut. Godt du har fått deg vanndrivende tabletter.
Jeg har helt mistet gnisten, jeg, og spise ikke south beach. Jeg spise vanlig lavkarbo hvis du ser bort i fra all sjokoladen jeg har dyttet i meg de siste dagene. Ja, jeg har påskeferie og vi har vært på harrytur. Kjempelurt. :eek:
Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre om dagen. Skal jeg fortsette med south beach etter påska, eller prøve noe annet? Jeg gikk kun ned 2,2 kg på 14 dager og fulgte dietten slavisk. Jeg hadde også utrolig lite krefter enkelte dager på trening, og det er frustrende. De sist dagene har laget meg en liten posjon med havregrøt m/ cottage cheese og syltetøy/kanel, og jeg har fått tilbake trøkket på trening. Men jeg er ikke i ketose lenger slik jeg var når jeg fulgte kuren. Vekta har verken gått opp eller ned.
Jeg har også virkelig blitt glad i Skyr, men det er vel også kanskje ikke det lureste. Blir gjerne en slik om dagen.
Huff, jeg bare syter og klager og er lite fokusert!! Er det noen som kan sende meg en skyllebøtte med "skjerp deg! vibber"?

Victory
03-04-10, 10:25
Tusen takk for det!! Jeg er skikkelig Thailand-homesick.. :)

Off, kjipt at du har mistet litt motet da...Men jeg kan fortelle deg at jeg også er ganske ute av kurs om dagen, ferie og rett hjem til påske har ikke vært helt south beach vennlig...Her har det blitt marsipan, spagetti hjemme hos mamma og pappa, alkohol...you name it, men jeg tenker nå at jeg tar det helt rolig, det er påske og fri, og jeg tar opp tråden etter ferien. Jeg håper ikke du gir deg helt enda. Jeg er også av de som ikke har gått ned mye, bare ca 4.5 siden jeg startet 2 januar eller noe sånnt. Men når jeg så på bildene fra ferien nå, så kunne jeg virkelig se stor forskjell på meg selv. Det var en motivasjon til og fortsette. Jeg har trent mye, så det er vel der det ligger.
Kan det være du har spist for lite? Evt altfor lite fett eller karbohydrater? Jeg mistenker nemlig at en av mine feil var nettopp dette, men så dro jeg på ferie og fikk ikke testet det ut noe særlig. Inntaket må jo være i samsvar med hva man forbrenner så man ikke stopper opp... Jeg tror også du er smart om du holder ut litt til før du prøver noe annet, her har jeg nemlig også "god erfaring" Jeg har blitt utålmodig og hoppet fra diett til diett om igjen og om igjen, dette er første gang jeg har vært "trofast" mot en retning så lenge, selv om jeg ikke akkurat har hatt de største resultatene. Men jeg tror kroppen min er glad for det uansett.

Men du, skal vi lage en plan? Over påske starter vi på'n igjen sammen? Tar et skikkelig tak, og følger boka skikkelig. Kan legge inn her hva man spiser hver dag, evt lage en egen tråd for det, så kan man få litt tips og støtte hverandre i tunge tidene. Tirsdag er første dag - er du med???? JAAAA! :)

Ønsker dere alle en flott påske videre!!

gulrotklara
04-04-10, 09:12
Tusen takk for det!! Jeg er skikkelig Thailand-homesick.. :)

Off, kjipt at du har mistet litt motet da...Men jeg kan fortelle deg at jeg også er ganske ute av kurs om dagen, ferie og rett hjem til påske har ikke vært helt south beach vennlig...Her har det blitt marsipan, spagetti hjemme hos mamma og pappa, alkohol...you name it, men jeg tenker nå at jeg tar det helt rolig, det er påske og fri, og jeg tar opp tråden etter ferien. Jeg håper ikke du gir deg helt enda. Jeg er også av de som ikke har gått ned mye, bare ca 4.5 siden jeg startet 2 januar eller noe sånnt. Men når jeg så på bildene fra ferien nå, så kunne jeg virkelig se stor forskjell på meg selv. Det var en motivasjon til og fortsette. Jeg har trent mye, så det er vel der det ligger.
Kan det være du har spist for lite? Evt altfor lite fett eller karbohydrater? Jeg mistenker nemlig at en av mine feil var nettopp dette, men så dro jeg på ferie og fikk ikke testet det ut noe særlig. Inntaket må jo være i samsvar med hva man forbrenner så man ikke stopper opp... Jeg tror også du er smart om du holder ut litt til før du prøver noe annet, her har jeg nemlig også "god erfaring" Jeg har blitt utålmodig og hoppet fra diett til diett om igjen og om igjen, dette er første gang jeg har vært "trofast" mot en retning så lenge, selv om jeg ikke akkurat har hatt de største resultatene. Men jeg tror kroppen min er glad for det uansett.

Men du, skal vi lage en plan? Over påske starter vi på'n igjen sammen? Tar et skikkelig tak, og følger boka skikkelig. Kan legge inn her hva man spiser hver dag, evt lage en egen tråd for det, så kan man få litt tips og støtte hverandre i tunge tidene. Tirsdag er første dag - er du med???? JAAAA! :)

Ønsker dere alle en flott påske videre!!

JAAAA, Victory! Jeg er med.:):):)

gulrotklara
04-04-10, 09:16
Jeg skjønner deg veldig godt at du savner Thailand. Det er noe i ordtaket "borte bra- hjemme best" , men det er veldig deilig å være borte også altså. :p
I fjor leide vi hus på Sardinia, og vi lever fortsatt på det. I år skal vi hit: http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/rent/object?finnkode=20868112
Og neste år håper jeg at vi skal til Thailand, og da har vi funnet et sted vi har forelsket oss litt i: http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/rent/object?finnkode=20903613&sid= (http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/rent/object?finnkode=20903613&sid)=

Victory
05-04-10, 17:39
Aaaah så DIG med ferie!!! :) Så kjempe fint ut alle stedene!

Da satser vi fullt i morgen da, hardkjør med strenge regler! Jeg trenger det virkelig, hadde kjempe problemer med og finne klær på påskeaften, alle kjolene spriket i knappene.. :eek: Så da blir det fase 1 i morgen, hverfall frem til helga, da blir det busdagsfeiring, med rødvin skal man nok få lov til. Eller champis. :D
Har vært på ski i dag, det ble en kort tur kan man si, ganske vått og når man kom forbi en myr tråkka man gjennom og ned i vannet. Da er det vel bare og ønske våren og sykkelen velkommen isteden. Er så utrolig klar for ta enda mer snø skal smelte nå..

Gleder meg til og komme skikkelig igang med trening og ordenlig mat igjen, men er IKKE klar for og begynne på jobb igjen. Ikke klar i det heletatt...Off, det blir hardt kjenner jeg...
Nyt siste påskedagen for i år alle sammen!

Victory
06-04-10, 13:17
OK! Dag 1 på ny vårstart er igang! Jeg gleder meg! Er ikke glad for hvordan klærne mine ser ut på meg lenger, og den mengden av godteri jeg har spist i påsken er virkelig strengt tatt IKKE nødvendig! :confused: Men men, legger det bak meg og kjører på med fase 1! (Og kolibriegg ER godt engang i året..)

Frokost: Lavkarbobriks med philadelphia light, skinke og paprika. Ikke helt fase 1 pga kornene, men sånn ble det.

Lunch: Laks og salat av paprika i diverse farger, agurk og rødløk

Middag: Skal bli chilisuppe

Drikke: Masse vann + Pukka detox te. (Har også tatt et par Aquamin Total, for og prøve og få litt fart på vannet som jeg håper det er endel av i meg. Misforstå meg rett, håper i den forstand at det ikke bare er fett jeg bærer litt ekstra av nå) ;)

Trim: Usikker, vet ikke om jeg orker treningsenter i dag, så da blir det jogging. Stikker jeg av gårde på innetrim blir det spinning og Core.
Har ikke sovet et eneste minutt i natt, så jeg tror trim i friluft er det som er mest riktig i dag..

Flere som satser hardt etter påske???? Evt ferie, Anette?? ;) Hvordan har det gått med deg på turen? Blir spennende og høre om!
Heia alle sammen!!

gulrotklara
06-04-10, 14:30
Jeg våknet brått kl 06.45, 45 min for seint, så jeg misset spinningen min idag tidlig. Usikkert om jeg får trent pga skole nå, unger som skal hentes og middag som skal lages + svømming og dans til mine to eldste. Kanskje i kveld?
Ellers så har jeg spist/skal spise slik:
Frokost: eggerøre av 2 egg + grønn te + tran+sanasol
Lunsj: salat med kikerter, bønner, oliven og skalldyr + pesto dressing
Mellom: samme salaten, bare liten porsjon - kaffe
Middag: Stekt laks med salat og rømmedressing
Kvelds: Avokado

Har ellers drukket vann og farris. + tatt renselseskur tablettene mine.
Da er vi igang Victory! :):):)

Victory
06-04-10, 15:50
Yess! Da er vi i gang! Go Go Go!! :D

Hvordan rensetabletter tar du?

gladhverdag
06-04-10, 17:17
Hei. jeg startet fase 1 igår...går greit men kjenner etter masse sukker i påska at sukkerhubgeren er på topp!!! Har sååå lyst på noe!
Har aldri prøvd lavkarbo før, holdt meg til Vektklubb og Grete Roedestil når eg har gått ned tidligere. Går veldig saaaakte da, så håper nå på bittelitt raskere nedgang. Skal ned 8-10 kg. Har vært litt jojo noen år...opp til 88 ( ett år etter fødsel, var 96!! Sjokk! når eg var høygravid!) på det meste og ned til 70 på det minste...nå 75. har lyst å finne igjen trivselsvekten fra 20 år tilbake på ca 67kg;)
Idag har eg spist;
liten boks makrell i tomat, 2 ss CC og te
Stor salat med 100 gram kylling, 2 ssCC litt tomat, agurk og olje
to skiver med ost( ca 30 gram)
Kyllingfilet m masse grønnsaker og litt CF
kanskje CC til kvelds??

Victory
06-04-10, 21:38
Hei Gladhverdag!
Velkommen og lykke til! :D Kan melde om at sukkersuget er godt tilstede her også, får bare bite tenna sammen, ta en kopp te, og vente på bedre tider! Hehehe..

Ingen trim på meg i dag, var ikke hjemme fra jobb før klokka sju, så da slapp jeg. Laget chillisuppe, så ble knallgod, mekket omelett til frokosten i morgen, og i ovnen står morgendagens lunch-laks. :) Apropo, den bør jeg nok ta ut snart.

Desperate housewives nå, men tror jeg faktisk må ta det opp og hoppe i seng rett og slett. God natt alle!

anette76
07-04-10, 08:53
Hei og hopp!
Da var jeg også tilbake etter ferie :)
Har hatt noen fantastiske uker i Florida. Kom hjem i går kveld etter ganske mange timer på reisefot så kroppen er litt trøtt og slapp i dag... he he
Men jeg har begynt på igjen i dag jeg også så jeg følger etter..
Motivert for å komme i gang igjen og får o få av Floridakiloene!
Har ikke veid meg i dag tidlig altså siden jeg kom sent i går og spiste masse karber( fy fy) men hva gjør man når det er det man får servert på flyet da??!! Litt lang flytur også så jeg spiste jeg altså , men merket godt at magen var oppblåst kan du si..I dag kom mensen også så ja litt full av vann er jeg nok .

Godt å høre at Thailand var vellykket Victory! Det er ett fantastisk land å feriere i synes jeg også ;) Håper vannet er på vei ut av kroppen din igjen.
Jeg begynner på streng fase 1 i dag men det blir litt vin til helgen. Fest både fredag og lørdag(som har vært planlagt lenge). Festen på lørdag er hos oss så den er helt under kontroll matmessig , og jeg regner med at fredag også går veldig greit ;)

Ha en fin dag alle sammen!

anette76
08-04-10, 08:34
Ja da er jeg i gang med ny runde..eller en strammere linje om du vil.
Første dagen gikk greit og jeg kjenner allerede at kroppen fungerer litt bedre :) Bortsett fra at jeg var sykt trøtt i går kveld! Sovnet på sofaen igjen ;) Tror hele familien har litt vanskelig for å stå opp om morgenen ennå men det hjelper seg nok snart.

Laks med blomkål og brokkoli grateng til middag i går. Skikkelig deilig:)

I dag blir det kyllingform. Barna skal på fotballtrening og turn så i dag må det være raskt og enkelt!

Ha en fin torsdag.

Victory
08-04-10, 12:48
Hei hei!

Velkommen hjem! Bra og høre dere har hatt en fin ferie! :) Jeg vil bare tilbake hele tiden jeg..kan leve en stund på dette!
Jeg er også igang med en strammere linje nå, føles veldig greit! Laksekjøret er i gang..hehe...
Blir litt spent på og veie meg i morgen, håper disse dagene har hatt litt og si hvertfall. Utgangspunktet var jo ikke så hyggelig.
Jeg skal også lage mat til lørdag, fortsatt litt usikker hva jeg skal lage, hadde tenkt på litt diverse småretter, men så tenkte jeg plutselig at jeg kan jo lage chillisuppe! Sette frem litt lett creme fraiche, raspet ost og tortilla chips til de som vil ha det. Tror jeg kan bli bra. Koke litt ris også til de som må ha det.
Hva planelgger du?

anette76
08-04-10, 15:09
Chilisuppe hørtes deilig ut da :)
Festen vi skal ha på lørdag er den tradisjonelle "treg-onsdag" festen vi har vært år men siden vi var bortreist i påsken utsatte vi den. Dette er en fest vi da pleier å ha onsdag før skjærtorsdag og det serveres pølser i alle varianter med masse godt tilbehør. Har kjøpt lavkarbo pølser i ulike smaksvarianter , pølsebrød og lomper ( oopsier til de på lavkarbo), hjemmelaget rekesalat , løk , tomat og avocadosalat etc.

Enkel og grei mat , serveres på papp og servietter! En uhøytidelig fest med hele vennegjengen :) Vi blir over 20 stk og da må maten være enkel for vi har ikke så stort hus ;)

Jeg har ikke veid meg i det hele tatt etter at jeg kom fra ferie og er litt usikker på om jeg kanskje skal vente til neste fredag. Er jo ikke mange dagene siden jeg kom og føler vel at kroppen fortsatt holder litt vann... Har du veid deg etter at du kom hjem Victory?
Buksene kjennes litt strammere ut rundt magen men jeg håper ikke det er mye ekstra altså..

Jeg ønsker meg også tilbake på ferie. Grusomt å komme tilbake til litt snø og fortsatt kaldt vær..Æsj. Jeg vil heller ha sommer og sol!
Håper det blir en strålende sommer :)
Vi er på jakt etter en liten båt av type skjærgårdsjeep , så krysser fingre for sol , sol og atter sol :)

Smakfull
08-04-10, 17:25
heisann folkens :)
Er det bare meg som går voldsomt fort opp når man tar noen ukers pause fra denne kuren? Mistenker at jeg har gått ned veldig lite fett, mest vann..

Men jeg har gått ned 2 kg siden jul og det er jo ikke så aller verst, men ikke i nærheten av de 4-5 kiloene jeg hadde før påskeferien :P

I dag blir det tomatsuppe til middag, 45 min med løping er gjennomført og jeg skal prøve å bake lavkarbobrød senere :)

anette76
09-04-10, 08:56
Ja ja da var det fredag og veiedag igjen...og jeg var veldig i tvil om jeg skulle veie meg etter 2,5 ukes ferie med litt utskeielser ;)
Men nysgjerrigheten tok overhånd , og jeg gikk på vekta. Ble positivt overrasket over at jeg ikke hadde gått opp mer enn 800 gram!
Mannen hadde faktisk gått ned en halv kilo! Hurra!
Jeg er iallefall veldig fornøyd siden jeg har gått over grensa av karber hver dag og spist litt sukker så og si hver dag. Får håpe jeg går nes neste uke så jeg er skikkelig tilbake ;)

Noen andre som har veid seg??

God fredag!

gladhverdag
09-04-10, 09:20
Hei. 5. dagen på fase en...frokosten er fortært og en god kopp nespresso kaffe. Søtsuget blir mindre og mindre...stjal en ss av guttenes cheerios igår;) thats it av søtt!
Men...veier dere andre maten? regner dere ut gram karbo eller ser dere på prosentene av energiinntaket karbo/fett/protein? Har boken, men følger nok ikke alt slavisk...bruker feks litt lettyoghurt. (dobbel0) og har spist et kyllinglår og to kyllingpølser på grillfest forrige dagen;) MEN har gått ned nesten 3 kg siden mandag... er nok vann, men motiverende da. Har som mål o komme ned 8-10 kg totalt:)

anette76
13-04-10, 20:45
Ja nå synes jeg at jeg er god gang :)
I går laget jeg bacon/parmasan kjøttboller , og i dag laget jeg fiskekaker.. og de ble veldig gode begge to ;)

Årets første skikkelige sykkeltur er også gjennomført. Ca 2 mil i passe kupert terreng. Deilig å la bena jobbe litt. Spent på hvordan det kjenne ut i morgen..he he.

Hvordan går det med alle dere andre ??

Anna Lovinda
14-04-10, 07:53
Hei. Ja jeg startet med SB dietten i går! HELT fersk. Tar imot gode råd med takk.........

gladhverdag
14-04-10, 08:46
det suser avgårde...selv om eg hrm hrm...spiste litt frukt igår...en liten drueklase(var det beste valget på et kaffebesøk;)) vekten rusler seg nedover...selv m inntak av vin i helgen( følger visst ikke dietten slavisk..) cm forsvinner, luft i magen borte og formen fin;) Skal på trening ikveld( har ikke vært siden eg startet SBD) Nå skal eg snart lage meg litt eggerøre m røkelaks til frokost:)

anette76
14-04-10, 10:26
Helt enig med deg gladhverdag at det er utrolig deilig å slippe luft i magen og den oppblåste følelsen når man har spist :)

Første trening på lavkarbo kan være litt anderledes men ikke bli skremt , det blir bedre bare kroppen er vandt til det ;) Jeg elsker å trene styrke trening på lavkarbo , det føles nesten som å være dopet ( tror jeg da siden jeg ikke har vært dopet... he he)

Lykke til og velkommen til Anna Lovinda.

Victory
14-04-10, 15:51
Hei hei!

Her har ting gått litt på "halv tolv" etter ferie, påske, bursdag, tur til Sveits igjen osv osv... Men jeg er motivert, og satser på nytt!
I dag har ikke vært en bra dag matmessig, men jeg får fortsette bedre utover dagen. Kom ikke hjem før 2 i natt, så det ble ikke så mye tid til og lage både frokost og lunch og ta med seg, så da spiste jeg vist rekebaguette i møtet. Jaja..

Sykkelsesongen er i gang her også, har foreløbig bare blitt sykle til jobb, men det får utvides så det blir litt mer skikkelig trening av det. Gleder meg!

Blir nok sittende igjen på jobb i dag og ta igjen litt ting, også er det styremøte i borettslaget etterpå, så trimmen er det mulig går ut i dag ser jeg. :( Får ta det igjen i morgen.

Laget foresten ENORME mengder chilisuppe på lørdag, av 7 kjøttdeiger! Så jeg har rester en stund kan man si, men folk syns det var godt, så det var jo gøy da.
Hvordan gikk pølsefesten Anette?? :D

anette76
15-04-10, 08:40
Pølsefesten gikk strålende :)
Vi grillet pølser i alle varianter, den hjemmelagde rekesalaten ble en suksess. Alt i alt en veldig vellykket fest :)
Vellykket din også skjønner jeg ?

I dag er min lille sønn 9 år! Hurra for Herman!!!
Så i dag har han bestemt at middagen skal inntas på Peppes..Jada...Ikke helt mors valg men hva hjør man ikke for å tilfredstille de små ;)
Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal spise ennå.. må se hvor sulten jeg er..
I helgen blir det familiebursdag med ostekake og div andre godsaker , Håper jeg klarer å motstå de fristelsene.

God torsdag.

ned10kg:)
15-04-10, 14:44
Gått 1 uke på SB.
I dag hadde eg offisiel veiedag. Typisk mensen kom også!:mad:
Men fornøyd likevel eg! Har gått frå 71.3- 68.1
Altså 3.1 kg. Er 1.66 høg så er innen normal BMI nå! :) Men fortsetter 1 uke til :) Skal til syden da! Så er greit å ha kg på underskudd etter all gode maten der;) Lykke til alle sammen!!:)

gladhverdag
16-04-10, 14:45
Hei og god helg:)
En ting er veeeeldig merkbart etter "karbostopp"...er jo nesten ikke sulten lenger..før var eg suuuulten støtt. Nå må eg minne meg selv på å spise. Spiser tre gode måltider hver dag, pluss 1-2 mellommåltider. Reker og blåskjell ikveld...og ja...ett glass hvitvin, tørr! skal offshore på onsdag(om skyen letter) og da blir det to uker avholds..både alkohol og karbo(verre ute på riggen med masse god mat hele dagen;))men SKAL klare det!

anette76
19-04-10, 08:40
Ja da var helgen overstått og også siste bursdagsselskapet i familien på nesten 2 mnd. Eneste som gjennstår nå er barnebudsdag for sønnen min men den skal arrangeres i en klatrepark i nærheten så da blir det vel neppe de store matutfordringene ;-)

Helgen har gått passe greit. Ble 2 pølsebrød og litt kaker på lørdag, men det går nok bra!Vi får ta fullskjerpings denne uken. Har planer om å få til en del sykkelturer og kanskje en styrkeøkt også.. Matmessig skal det veldig greit..

Ha en fin uke!

Victory
19-04-10, 08:50
Hallo!

Mandag, mandag, mandag........trøtt i dag ja!
Ny start..igjen. ;) Helgen var så som så, hverfall gårsdagen. Men har vært på en sykkeltur, en joggetur og en gåtur, så ikke helt håpløs da...men stjerne i boka? Overhode ikke.
Har innviet grillsesongen da, og en trøst er jo at grilling er jo perfekt. Det gjelder bare og overholde potetsalat forbudet så kan man jo nesten velge i alt mulig. Lenge lever sommeren!
Ha en fin mandag alle! :)

gladhverdag
19-04-10, 14:48
hmmm...tenker alternativ potetsalat..kanskje lage en god salat av squash?? Har ikke innviet grillsesongen helt ennå. Har jo grillet endel pølser, kylling og karbiser når vi er på scootertur..men ikke "sommersesongen" Er jo masse spennende i kjølediskene rundt nå..men ser ut som om det blir brukt endel sukker i de ferdigmarinerte kjøttstykkene...må finlese innhold litt;)
Idag skal eg lage hamburgere til middag...gutta får brød..eg ekstra salat og ratatouille til:)

anette76
20-04-10, 08:38
Grillsesongen er herlig :)
Gleder meg til vi kan spise middag ute i solen etter jobb..
Herlig :)
Men før den tid må hagen fikses litt i , og plantes.
Har heldigvis aldri vært veldig glad i potetsalat jeg da , bruker grønnsalat med oliven og feta ost , kanskje bakte grønnsaker på grillen og noen gode sauser å duppe i. Herlig.
Griller mye sjømat også! Det er hele familien glad i heldigvis..

I går ble det en liten sykkeltur , og det håper jeg å få til i dag også.
Skal bli blondere i kveld ;) Jeg er veldig mørk vanligvis men lysner veldig i sommersol så i år tenkte jeg å hjelpe den prossessen litt på vei ;)

Farlig å kjenne at kroppen blir lettere og ønske om å fornye både garderobe og utseende blir sterkere ;) Det blir mye shopping om dagen på meg!!

Ha en flott tirsdag!

gladhverdag
20-04-10, 12:53
Prøvde meg på noe nytt igår....skulle jo lage superburgerene mine..men de er det brødsmuler i...så da byttet eg eg m litt kli og fiberhusk. Fiberhusk var kanskje ikke det beste valget...hehe..kraften som som kom ut av burgerene(bruner de i panna og steker ferdig i ovnen) ble veldig slimete. MEN smaken var god og guttene spiste til de trilla...hadde kjøpt miniburgerbrød og ungene syns jo det var stas;) Sambo og eg hadde deilig salat, tzatziki og ratatouille til NAM.
Burgerene er sånn...hvis noen vil prøve;
en pk. av hver kjøttdeig el karb.deig og svinekjøttdeig.
etpar ss dijonsennep, litt koriander pulver, salt, spisskummin, salt (evnt litt av santa maria sin Charmoula) ,en håndfull revet parmesan, 1 løk, hvitløk,2 egg...og litt kli/ fiberhusk el til passe konsistens .

Har shoppet litt idag eg og Anette...selv om eg ikke burde ennå.... Men var 30% på alt på CUBUS. Kjøpte en fin marineblå bukse som var hakket for liten (et mål for de neste ukene;)), en denimkjole/tunika, en topp og en singlet.

anette76
22-04-10, 08:59
Godt å høre at det ikke bare er meg som shopper ;)

I går lagde jeg kjøttboller med bacon og parmasan :sikle::sikle:
Veldig fornøyd med resultatet! Ungene elsker dem også!
Var klar for sykkeltur i går men etter 2 km begynte det å snø og det ble iskaldt! Fyttikatta det var en kald opplevelse ja, så det ble ikke mange km på oss nei....Men sykkelen hadde akkurat kommet tilbake til meg etter en service og litt bytting av deler så det var greit å prøve den ;) God som gull!!
I morgen er det veiedag igjen ...veldig spent!!

I dag blir det forhåpentligvis IKEA tur på meg..Jippi! Jeg elsker IKEA!!!

Ha en fin dag i solen selvom det er kaldt!

Victory
22-04-10, 13:11
God torsdag! :)
Snart helg igjen. Hurra for det, men nå blir det full skjerpings og ikke ukontrollerte utskeielser. Har gått superbra denne uken her da, men nå tok jeg et eple. Jaja... Denne uken har det stort sett gått i laks og eggerøre evt lavkarbobriks m kokt egg til frokost, salat med reker til lunch (KONGE salatbar etter vi flyttet med jobben) og chilligryte eller tacogryte til middag. Frøken variasjon slår til igjen..:rolleyes:

Hamburgerne hørtes kjempe gode ut. Takk for oppskrift, de skal prøves når man har fått seg grill.
I går fikk jeg hjelp av pappa til og gjøre klar veranda, den er høytrykk spylet og fin, må bare tørke seg og få på olje så er det klart for nye møbler og grill. Jeg gleder meg!! :D Om noen har tips til både grill og møbler er det bare og legge inn link altså.. ;)

Min sykkel har også vært på vårservice, og skal hente den i dag. Da tenker jeg at jeg tar en kombitrim, jogger bort og plukker den opp og sykler hjem. Burde gå bra bare man tar på seg varmedress og annen polstring..hehe..

I morgen blir det spennende, skal på Oslotur med middag hos en venninne der, så aner ikke hva man får. Blir koselig med tur da!
Kan ta turen innom Gina Tricot og bytte en kjole som var for stor også. HO Ho HO!!!

Victory
22-04-10, 13:12
Og ja: IKEA er fantastisk!!!! Håper det ble tur på deg!
Fine hagemøbler der????? ;)

gladhverdag
22-04-10, 19:24
Da er eg på plass i havet....mange fristelser men klarer å unngå karbene;)
Siden eg er kokk,blir det jo litt smaking. Men har bestemt meg for å
holde meg lagt unna kaker og desserter.Kanskje eg unner meg noe
bær kesam på lørdag;) Blir endel nøtteknask nå, men bør vel
kanskje passe litt på der og....
deilig å føle seg vel og ikke stappmett som eg ofte pleide være.....før
i mitt gamle liv;) 2,5 uke uten sukker nå!!

anette76
23-04-10, 08:30
Fredag og endelig helg!
Ukens beste dag er her og solen skinner men fy flate det er kaldt!!!! Og jeg har blitt enda mer forkjøla men pytt pytt DET ER HELG!!!!!!
Ikeatur ble det og der var det mye fint :) Heldigvis hadde vi lånt varebilen fra jobb ;) Så vi fikk plass til myyyye.
Jeg har bestilt ny sofa og den kommer en gang neste uke (ikke Ikea), og da må jeg ha litt nytt på vegger osv..Gøy å få en ny look i stua synes jeg.Skal male salongbordet hvitt også men det må jeg vente litt med..
Skal pusse opp "barnerommet" til sønnen min også. Han ønsker seg mer "ungdomsrom" og det er egentlig helt forståelig siden han har blitt 9 år og ikke helt liker alle de barnslige tingene lenger... he he

Veiedag i dag..Minus 500 gram og jeg er tilbake på vekt fra før ferien. Til og med ned litt..Herlig! Så nå er det bare å jobbe på videre...

Ha en strålende helg alle sammen.

Ps : Victory : Veldig mye fint til uteplassen ;)

gladhverdag
23-04-10, 20:44
God helg alle sammen:) Endelig ferdig med en travel 12 timers arbeidsdag og en tur på tredemølla.Nå en kjapp dusj også nytt på nytt og noen kosenøtter:) Klarer meg fortsatt fint uten karb... Føler meg kvikk og glad.... Og ingen lufti magen:

anette76
27-04-10, 08:09
Halllooooo :)
Er det noen her , eller har alle blitt våryre og gått sin vei ;)??

Jeg holder koken , om enn i en litt redusert tilstand. Forkjøla så det holder om dagen , men har ett godt håp om å bli kvitt en rennende nese og sår hals snart...Det klør i armer og ben etter å sykle i dette fine været..

Ønsker dere alle en flott dag i nydelig vårsol :)

Victory
27-04-10, 08:35
Halooooo! :)

Jeg er her også...men litt reduserte mengder her også, er også blitt sinnsykt forkjøla og har igrunn fått nok av pc når jeg kommer fra jobben, og her er et lite helvete om dagen (i form av MYE og gjøre) Så det blir litt mindre enn det var...
Men jeg må skjerpe meg, har behov for litt motivasjon kjenner jeg, kommer lissom ikke skikkelig i gang føler jeg.. Matmessig er jeg ganske flink, men skjer ikke en dritt på vekta! :( Nå har det vært så som så med trening en periode da, så håper det løsner igjen når jeg kommer meg skikkelig i gang der igjen. Jeg HATER og være fornuftig og vente til jeg er bedre.. ;)

Jaja, jeg får ta litt frokost da, i dag: 2 kokte egg, litt laks, brokkoli og paprika.
Lunch er pakket: Laks, brokkoli og noen cherrytomater.
Middag: THAI! Skal lage middag med en venninne, så da var det på tide og mimre litt over gode tider igjen.

Ha en fin dag, og GOD BEDRING!!! Sykle, sykle, sykle snart! :D

anette76
27-04-10, 12:22
Godt å se at du holder koken Victory :)

Jeg også hater å være fornuftig å vente med fysyisk aktivitet til jeg er frisk , men foreløpig er det ikke noen annen utveg..

Jeg er også ganske flink matmessig så jeg håper på en liten nedgang iallefall...Har jo noen dager igjen til veiing..

gladhverdag
27-04-10, 14:15
Eg er her;) spiser lavkarbo som bare det.... foruten en Haug m blåbær på lørdag;) ikke alverden trimming, 3xmølle siste uka, mølle igjen ikveld. Jobber 12-14 timer nå, så ikke mest energi etter det. Føles ikke som om vekta går b ned, men er spent på å få veid meg neste torsdag. Og gleder meg til å komme på land igjen, vil sykle i frisk luft og trene på Spenst:)

Victory
28-04-10, 13:39
Godt vi er flere som trosser litt motgang og kjører på! :)
Saaavner og trene, funderer og prøve meg i dag, men er vel smart og drøye litt til og heller satse på litt god innsats i helga.
Hadde lyst og veie meg i dag, men nå skal jeg ikke gjøre det før fredag.

Jeg spiser forresten endel av disse lavkarbobriksene:
5 egg
2,5 dl solsikkefrø
2,5 dl sesamfrø
2,5 dl knuste linfrø
2,5 dl hakkede valnøtter
1 ts salt

Bland alle ingrediensene og hell røren i en smurt langpanne.
Stek den midt i ovnen ved 190 grader i 10-11 minutter.

Noen som har erfart at ting som dette stopper nedgangen eller gjør det saktere? Blir stort sett til frokost da, er så veldig greit og bare hive et kokt egg på. Snadder godt er det også! :)

anette76
28-04-10, 14:08
Jeg hadde tenkt å snikveie meg i dag , men så var batteriene tomme!! he he
Kanskje like greit så får jeg holde ut til fredag ;)

I dag er formen litt bedre heldigvis , så i dag skal jeg ut å klatre!!
Sønnen min skal ha bursdagsselskap i klatreparken og da må vel mor prøve seg litt også ;)

Ha en fin onsdag folkens!

gladhverdag
28-04-10, 22:11
Håper du hadde det gøy i klatreveggen Anette:) Takk for briks oppdkriften victory:) skal lage de imorgen den dag!!! Har noen kollegaer som lever lavkarbo og de blir sikkert glade de og. Idag sprakk eg skikkelig. Lesset innpå m kokosmakroner !! , fruktkompott og vaniljepudding!! Middagen ble et lite lsksestykke og grønnsaker... også avsluttet eg dagen m 40 min på mølla, gå intervall flatt/ bratt stigning.

anette76
30-04-10, 08:16
Klatreløypa var vanvittigmoro!! En hinderløype liksom langt oppi trærne med fullt klatreutstyr. Må slenge seg ut fra høye platformer og "kjøre" nedover vaieren! Absolutt fantastisk kult og veldig god trening! Støl på merkelige steder ;)

Fredag og veiedag , og den viste minus hele 200 gram!! he he.. jada..
Kan vel ikke si annet enn at ned er ned ;)

God helg alle sammen.

Victory
30-04-10, 08:19
Hipp hurra og fredag! :)

Jeg ser lys i tunellen, veide meg i dag, og jeg er hvertfall tilbake til vekt før ferie, påske og utskeielseskaoset som har holdt på en stund. Det betyr faktisk nesten tre kg denne uken det..Vann og karbohydrater, men de har hengt på lenge altså! Håper det kan løsne litt mer nå da, jeg har jo ligget på denne vekten nesten hele veien jeg.

En annen glede: Jeg har på meg i dag et skjørt jeg ikke har fått på meg før. :D Et skjørt jeg har GLEDET meg til og ha på, hvitt og utrolig sommerkoselig. Jippi!

Glede tre: Jeg fikk hagemøbler i går, det ble så koselig! I dag skal jeg dra og kjøpe et bord til, et lite rundt et som jeg kan ha i Champagnekroken min. ;) Det blir koselig da, to stoler med fotskammel og champagnebordet. Der kan jeg kose meg ser jeg for meg!

Ja de briksene er SUPERGODE! Satser på at de ikke gjør så mye skade for målene mine. ;)

Hvordan er det med dere denne fredagen da? ha en strålende dag hvertfall!!! Og jeg skal justere ticker igjen!

Victory
04-05-10, 08:49
God tirsdag alle sammen!
Håper alle har hatt en fin helg! Hos meg var det ganske rolig.. Trim messig gikk det veldig fint, to lange sykkelturer. På lørdag syklet jeg 3.2 mil!! Det var min første langtur. Kansje ikke så lang for dere andre, men min kariere som "ute sykler" har ikke vart så lenge. Her er det bare og kjøre på med nye utfordringer! :D
I går var det ut og jogge, første gang siden nesten ukes pause fra trening..men faktisk gikk det ikke så ille, kanskje jeg har kommet meg dit at jeg faktisk ikke hater jogging så mye lenger! Haha, det hadde jo vært flott!
I dag er det full storm her, så i vill protest har mine planer om ny lang sykkeltur blitt erstattet med inntrim. :mad:

Matmessig....tja, helt ok unntatt lørdag som ble litt ulovelig, men men, opp på hesten og kjøre på. Akkurat hatt eggerøre og laks til frokost.

Ha en fin dag alle sammen!

anette76
04-05-10, 13:04
I dag er jeg så utrolig trøtt at jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen :)
Jeg skal ha rød uke denne uken og da pleier det å bli sånn.. Jeg fikk syklet litt i helgen og jobbet masse i hagen så kroppen ble brukt skikkelig.
Jeg elsker våren jeg altså :)

Mat går ganske greit om dagen bortsett fra at jeg gikk berserk i M&Ms skåla til barna i går!! he he Ja ja gjort er gjort og spist er spist.
Så vi starter med friskt mot igjen i dag ;) Kyllinggryte til lunsj i dag ( rester fra middag i går).

Har begynt å lage litt grove oopsier til kvelds og lunsj innimellom og det er deilig synes jeg..Liker muligheten for litt variasjon.

I dag blir det litt intervaller før jeg skal på info møte i den lokale seilforeningen før årets sesong starter for fullt der også ;)

Ha en flott dag!!

anette76
07-05-10, 13:40
God helg til alle sammen :)

Veiedag i dag og det ble stillestans denne uken.

Smakfull
11-05-10, 14:32
halloen jenter :)

Etter en måneds pause er jeg kommet tilbake! Hehe. Men begynner å bli drittlei av å gå ned i vekt (ugh..) for så å gå opp igjen etterpå.. Men trives på kostholdet så det skal jo ikke være så vanskelig :) Og fra jul til nå har jeg klart å gå ned 2 kg og det er bedre enn 2 kg opp!

Problemet mitt er nok potetgull og sjokolade.. jeg klarer meg 2 måneder uten, men sååå sier kroppen nei, dette klarer jeg ikke leve uten! Og all den matlagingen lavkarbo behøver.. Noen ganger er det lettere å bare kjøpe ferdigpizza..

Så nå skal jeg ta det litt roligere. Har begynt på Jillian 30 day shred og kjøleskapet er på ny fyllt med egg :) Men jeg må nok innrømme at lørdagene tar jeg meg fri og så får vi se hvor sakte dette går nedover.. ;)

Har som mål å gå ned 100 g i uken :)

Victory
11-05-10, 18:05
Hei hei!

Lenge siden jeg hadde skrivd noe her også.. Håper det går bra med folket! Jeg kommer lissom ikke helt inn i det igjen jeg heller nå, føler jeg gjør det riktig med maten, men ned går jeg ikke, ikke i det heletatt. Har blitt litt så som så med trening i det siste også..sitter på jobb nå, men tenkte jeg skulle komme meg ut en tur etterpå. Håper motivasjonen fortsatt er til stede når jeg kommer meg hjem!
Var på hyttetur i helga, og det gikk faktisk veldig bra uten store utskeielser, utenom vin da, men i slike tilfeller regner jeg godteri som utskeielser ;) Og det klarte jeg meg nesten helt unna!
Er noe med helgene for tida, de er vanskeligere og holde strenger enn de var. Jeg må lese boka igjen jeg tror jeg, og få litt motivasjon igjen.

Lykke til videre med og overvinne kampem mot potetgullet! :D Dette skal vi klare!!

anette76
12-05-10, 12:36
Hmm rart at flere av oss sliter nå , etter ganske lang tid på dietten.
Det samme gjelder meg også! Jeg synes jeg spiser det samme som før men går ikke ned mange grammene hver uke..

Kanskje det ligger litt i at jeg ikke er så flink til å trene som jeg burde være..Jeg sykler jo litt da men det har vært så innmari kaldt noen uker nå..
Trøsten min er iallefall at jeg ikke går opp heller :) Jeg holder meg stort sett på de samme tallene. Håper å gå ned noen kg til før ferie i juli da men vi får se da..Jeg gir ikke opp ennå iallefall :-)

Det å sykle i bratte oppoverbakker er iallefall veldig mye greiere enn det har vært..Så noen kg har tydeligvis forsvunnet siden forrige sesong.

Ha en fin langhelg alle sammen! Jeg skal på harrytur igjen i morgen. Må fylle opp fryseren med masse godt å slenge på grillen:)

Smakfull
12-05-10, 18:05
For meg er det største problemet matlagingen.. Middagene går veldig greit og der spiser jeg lavkarbo nå også, men all den der brødbakingen og skal lage salater og middager til frokost/kvelds.. Jeg blir sprø :P Og jeg har fått skikkelig avsmak på alle de frøene som blir brukt i "brød" og slikt her inne, lukten av stekt frø gjør meg skikkelig kvalm..... hahaha.

Prøvde det foccacio-brødet nå, men ble en feil i oppskriften (typisk) så måtte hive oppi masse kli og det ble så grovt :P Skal gi det et forsøk til middagen i allefall :)

Victory
13-05-10, 10:06
God himmelsprett!!! :)
Og takk for at jeg er på jobb.... :confused: Men men, trøsten er at det er regnvær og at så lenge man er på jobb er det ikke helg, og heller ikke lov til og la seg friste til diverse ulovligheter!
Vi får holde ut og støtte hverandre, kanskje det er sånn at man innimellom bør kjøre et skikkelig hard core opplegg for og kickstarte seg igjen? Har tenkt på det, men jeg har skikkelig problemer med og holde et super strengt fase 1 opplegg nå kjenner jeg, er så mye koselige helger nå i vår og sommertiden at jeg blir jo vinfristet hver helg..hehe..men en gylden midelvei burde være greit da. Får ikke gi opp hvertfall.

En annen ting jeg har tenkt er at da jeg startet gikk jeg også utrolig mye på ski, tror det hjelp mya altså, imponert over hvor effektiv trening det var. Får finne frem stavene mine igjen når det begynner og bli tørrere i skogen.

Fornøyd med innsatsen i dag tidlig da, er jo ingen kantine her i dag, så da må man forberede seg, så før jeg dro på jobb stekte jeg laks og blomkål i ovnen, kokte egg, og laget klibrød frokost + en liten kornblanding til min yoghurt. Så da er jeg klar for en lang dag på jobb. Sånne dager på jobb erjo typisk bestille overtidsmat type pizza o.l så da gjelder det og være forberedt!

I dag skal jeg lage foccachia brødet også, håper jeg blir fornøyd, ser for meg at det kan være glimrende nå som rekesesongen virkelig setter igang. Har også tenkt tanken at jeg bør kutte ned litt på knekkebrød erstatningene...noen tanker om det???

Jaja, ha en super langhelg alle! Håper på sol!

Smakfull
13-05-10, 14:01
Jeg prøvde brødet i går, men det var ikke godt.. Men det tror jeg er min egen feil for jeg presterte å ha 2,5 dl væske istedenfor 0,5 dl.. SÅ da pøste jeg på med kli og det ble brødet ble alt for grovt :P

Victory
13-05-10, 14:15
Hahahaha! Fort gjort! Nesten ingen forskjell på mengden heller jo! ;)

anette76
14-05-10, 14:46
God helg alle sammen :-)

Jeg drar til hytta for å gjøre den klar for sommeren. Skal bli deilig det altså;) Har prøvd å planlegge maten på forhånd så jeg ikke går på en smell. Den kommer først på mandag ( men da er det lov med littegran)

Jeg hadde veiedag i dag. Minus 100 gram!! Utrolig irriterende å gå ned så lite hver uke!! Men jeg gir ikke opp!! Jeg vil ned 3-5 kg innen ferien.
DET SKAL JEG KLARE!!!!!!!!!!!!!

Håper dere får en flott 17 mai feiring alle sammen.

anette76
19-05-10, 11:12
17 mai vel overstått og noen utskeielser ble det jo da.. men vi får stramme inn igjen den uken her så går det nok greit ja :)

Her hos meg skinner solen om dagen fra en skyfri blå himmel. 20 grader i luften og ett deilig sommervær. Gleder meg til sommeren kjenner jeg nå..
Var ute på sykkeltur i går kveld kl 19.30 og da var det fortsatt deilig og varmt.. Herlig..

Straks lunsj og i dag er det middagsrester fra i går. Kyllinggryte.
Middag i dag blir kjøttboller med parmasan og bacon. Super godt ;)

Ha en flott dag alle sammen.

Victory
20-05-10, 07:36
God torsdag!

17 mai ja...ble igrunn en god del utskeielser det, egentlg hele helga. Innviet rekesessongen og planen var at jeg skulle ta med foccacia brødet, men pga sene kvelder på jobb rakk jeg ikke det, så da blåste jeg i det og spiste loff. Første rekekveld skal vel være ordentlig?? ;)

Helt fantastisk at det er blitt så mye varmere. Deilig og trene ute uten full oppakning. Jeg sparket igang "bakkesesongen" i går, er noen helt sinnsyke bakker oppover i skogen her, er et helvete og komme opp, men deilig etterpå. Ca en halvtime gåing rett oppover, og en times jogging nedover/bortover hjem igjen. Da er det håp for sommerkroppen igjen...håper jeg...

Åssen går det med spisingen deres? Litt lei jeg, har havnet på laksekjøret - så tar gjerne i mot tips om dere har noe gøy.
Ha en fin torsdag!!

anette76
21-05-10, 08:30
Ja da var det fredag igjen da :)
Her hos meg ser det ut til at vi går en strålende helg i møte ...
Solen skinner fra skyfri himmel og temperaturen er fantastisk.
Helgen skal i stor grad benyttes til å male på huset , og få orden i hagen.

Veiedag i dag er det også og venkten viste ned 500gr.
Relativt fornøyd med det men ønsket selvfølgelig mer da det har gått fryktelig smått de siste ukene...

Ha en flott helg alle sammen

Smakfull
24-05-10, 18:39
Heisann folkens :) Har bakt brød med egg og proteinpulver, ble overraskende ganske godt ;)

Snublet over en amerikansk nettside med flere hundre oppskrifter:

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart1.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart2.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart4.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart5.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart6.pdf

Tror det må være over 500 oppskrifter.. har ikke fått lest noen av dem enda, men tenkte det var greit å legge inn linken her :)

Victory
25-05-10, 12:48
Hipp Hurra for nye oppskrifter! Tusen takk :)
Jeg som lissom skulle variere meg litt fra laks fremover, så da kjøpte jeg like greit Ørret! Haha! Snakk om fantasi.
Ble litt Thaimat her om dagen da, det var lenge siden, og meeeeget godt!

I går var det flott sommervær her - 24 mai og snø! Snø som la seg på bakken til og med. Er det mulig!! Tempraturen sank plutselig til 1.5 grader. Helt nydelig...Men resten av langhelgen var fin og solete. :)

Hedda78
25-05-10, 16:55
Er på dag 3 og famler ennå fram i forhold til mat. Pga oppstart i helga har jeg manglet en del ingredienser til forskjellig, så i dag har jeg storhandlet. Skal lagt Oopsi-ruller når jeg kommer hjem.

Syns det går veldig greitt, men gleder meg til fase 2. Steig på vekta i dagtildlig og den viste fakstisk -1,3 kg!!!!!
Men jeg flyr på do heile tida så det er nok mest vann.

Syns jeg finner veldig mange gode oppskrifter til lavkarbo, og ikke så mange til dette. Tenkte kanskje det gikk an å kutte ned på fettinnhold og bruke det samme.

Smakfull
25-05-10, 22:34
jau, er det jeg også gjør :) Kutter som regel ut CF i matrettene og tilsetter 1 boks tomatpure og 1-2 løk. og serverer yoghurt naturell til eller tyrkisk yoghurt! Tyrkisk yoghurt synes jeg var veldig godt, smaker som rømme :)

Prøvde meg på nannahs lavkarbovafler i kveld, men prøvde å ha stevia oppi røren og ble igjen slik rar metallsmak.. Ble liksom ikke søtt, mest bittert. Og brukt billigosten fra First Price, tror den smaker bedre med philadelphia. Men de var i allefall mektig.

anette76
02-06-10, 10:32
Ja nå nærmer det seg ferie og sommer gitt :)
Herlig. Deilig temperatur hos oss om dagen så her blir det tråkket noen runder i skogen på min gode venn sykkelen om dagen :)

Har absolutt ikke vært flink de siste ukene. Men nå må jeg skjerpe meg noen uker altså..Drømmer jo om minus 15 kg til sommeren og da er det noen kg igjen..Mannen min som begynte samtidig som meg bare raser nedover...Han har gått ned 16 kg!!!! Jeg er grønn av misunnelse ;)

Ha en flott dag alle sammen.

Victory
08-06-10, 10:34
Hei hei!

Hvordan går det med folket? Jeg har vært i Canada en uke på jobb. :) Kan vel ikke si det ble heeelt south beach vennlig, men jeg gjorde en innsats og prøvde så godt jeg kunne. Ble tilogmed tre joggeturer, så jeg kunne absolutt vært mindre fornøyd.
Til fredag blir det en uke til Paris, da tror jeg det blir verre med trening, for her er det mye lenger dager på jobb. Ganske irriterende med så mange "avbrekk" i kuren nå før sommeren, jeg skulle også nemlig veldig gjerne klare og gå ned en god del til før ferien...Får se hvordan det går, i dag er det hvertfall ingen bønn: Ut og sykle eller jogge. Gleder meg..?..næææh..men må man så må man! :)

anette76
15-06-10, 13:56
Paris og Canada høres ikke så ille ut Victory :)

Hos meg går alt litt tregt om dagen. Altfor mye karber og sukker har det blitt de siste ukene. Bursdag til snuppa mi , skoleavslutninger osv.
Men må ta siste skjerpingsrunde nå altså..Må ha av noen kg før ferie.
Skal i bryllup i August og da hadde det vært hyggelig å være noen kg lettere enn i dag! Men er veldig glad for de kg jeg har mistet altså :)

anette76
16-06-10, 10:46
Hei på dere :)

Solen skinner og da blir man jo glad og optimist!!
I går fikk jeg algt inn en deilig sykkeltur , ikke så lang men med naturlige intervaller så jeg fikk da brent litt krutt ;)

Maten gikk også greit i går. Falt for fristelsen og spiste litt nøtter og 2 små biter med mørk sjokolade , men jeg tror ikke det ble så ille alt i alt.

Ny sommeravslutning i dag med grilling etc og ny sykkeltur i kveld.

Hvordan går det med alle dere nye da??

Victory
19-06-10, 18:58
Bonjour! :)
Hjemme fra Paris, en uke helt uten snev av South Beach.. takk for det! ;)
Nå MÅ jeg begynne kjøret igjen altså! Ligger noen fiskekaker i ovnen nå, ikke helt optimalt, men bedre hvertfall.
I morgen håper jeg det blir fint vær så jeg kan komme meg ut og lufte sykkelen min, den står ute i gangen og tripper nå. Blir deilig og bevege seg litt igjen... løse opp litt i en kropp som har stått i en uke. Blir temmelig stiv og sliten i kroppen.
Det er virkelig ikke lett og holde seg i tøylene når man må ha restaurant mat hver dag altså...mange fristelser og ryke på. Men men friskt mot og full innsats så har vi litt tid til sommeren virkelig setter inn!
Heia heia, og lykke til!!!!

anette76
21-06-10, 08:09
Godt å "se" deg igjen Victory ;)
Nei å holde seg i tøylene på restaurant er ikke lett det er jeg enig i..Heldigvis så er gubben på samme diett som meg og det gjør det jo litt enklere iallefall ;)
Har vært på hytta i helga og da er det heller ikke like lett å holde seg i skinnet , men tror det har gått sånn noenlunde greit.
Hadde en fin tur på sykkelen i går kveld også. 4 fine mil i strålende sol.
:) Kjenner at man lever da! Denne uken skal jeg også være streng med meg selv. Har absolutt noen kg til som bør av før ferien , og det er 3 uker igjen før jeg skal i ferie :) Da venter noen deilige dager i København , så 2 enda bedre uker på hytta ;)

Victory
21-06-10, 09:32
God morgen!

Det er godt og være tilbake igjen også! Nå satser jeg hardt på en ny fase 1. Den blir litt med modereringer siden jeg skal på overnattingsmøte med jobben igjen i morgen så det blir vel gjerne litt vin. ;) Men på matfronten skal jeg hvertfall prøve det beste jeg kan!
Startet i dag med eggerøre. Lunch blir salat fra kantina.
Sykkelen min fikk ikke luftet seg i helga, så det får bli en lang tur i dag. (Etter noen timer i sola først, jeg ser at i dag blir det litt avspasering, jeg TRENGER og kjenne litt sommer) Gikk to turer på ca 45 min i går da, så litt bevegelse ble det.
Ikke lenge til ferie her heller nå, det skal bli såååå fantastisk!!!!!!!! :D

Victory
28-06-10, 18:55
Hur e leget??
Fantastisk med sommer må jeg bare si..
Fase 1 gikk ikke akkurat sånn strålende nå, innser at jordbær er en nødvendighet så da blir det streng fase 2 på en slags måte. Er ikke så god til og følge disse fasene helt jeg, har aldri kommet helt i fase 3 feks.. Hva med dere? Tenker dere over det eller spiser dere stort sett hva dere føler passer dere?

Nå er det ut på sykkel - Jippi!!!!!!

anette76
01-07-10, 08:42
Fantastisk sommervær om dagen :)
Jeg er sååå glad i norsk sommer jeg. Elsker virkelig å reise på ferie til utlandet også men det er noe spesielt med norsk sommer når den er fin da.
Kjenne lukten av saltvann , høre måkeskrik og bare nyte livet...Herlig.
Jeg synes selv jeg stort sett er flink i matveien , men kunne nok vært flinkere enkelte dager. Spiser nok i overkant mye nøtter...

I dag har mannen bursdag så da blir det middag ute.
Skal ut å spise tapas i kveld. Kanskje ett glass rødvin også ;)
En liten sykkeltur først da :)

Ha en flott dag i set nydelige været.

anette76
06-07-10, 08:53
Hei på dere :)

Bare noen få dager igjen før jeg skal ha en uke ferie..Skal bli utrolig godt :)
Drar til København på fredag og blir til tirsdag. Deilig med litt opplevelser og storbyferie før det blir 2 rolige uker på hytta med bare sol,sjø og kos.

Synes alltid det er en utfordring å dra på hytta jeg da , for da skal man liksom kose seg litt ekstra og det er lett for å putte inn litt mye av det man ikke burde putte inn.. ;) Men jeg får kjøpe litt nøtter , mørk sjokolade , litt bær osv for å unngå de verste overtrampene.
En god frokost hindrer litt iallefall :)

I dag blir det en liten sykkeltur. Ca 3 mil håper jeg. i morgen er planen intervaller , for så å avslutte med 5 mil på torsdag. Da blir det sykkelfri nesten 1 uke i Danmark så det er greit å få inn litt ekstra før friperiode.
Birken nærmer seg med stormskritt , og den største utfordringen er å finne noe som gir nok energipåfyll underveis og som ikke er karbobombe..
Forslag mottas med takk ;)

Kos dere i sola..

Victory
06-07-10, 12:29
God dag! :)

Aah...høres fantastisk ut med København, jeg elsker den byen!!
Hyttetur er jeg enig blir vanskelig...får prøve og handle inn litt sundt snacks da ja. Men helt enkelt bli det vel ikke. Jeg skal på hyttetur til Kragerø om to uker faktisk, så da regner jeg med du passer på at været holder seg fint??? ;)

Nå skal jeg hvert øyeblikk ryke på årets største smell tror jeg, fire dager med Jazzfestival her i byen. Ooh som jeg gleder meg! Men er vel fare for at det blir litt for mye øl og festivalmat når man henger nede i gata hele dagen..meeen det er en gang i året, og årets høydepunkt så det tenker jeg ikke på. Jeg er ingen jazzelsker, men det er stemningen som er så utrolig bra, og masse kjentfolk man bare ser denne gangen i året omtrent. Tror det blir Røyksopp konsert på torsdag da, det blir bra!

Håper alle har en strålende sommerdag!

Hmm....noe energi ting til Birken...vet ikke helt jeg, finnes jo endel barer og shaker på div trenningssenter som ikke er så ille. Kan jo kikke på de. Jeg er seriøst imponert over at du skal sykle den. Har lyst jeg og en vakker dag..

Trim i dag blir joggings bort på treninga, en time Core og jogge hjem igjen.

Victory
23-08-10, 14:48
Haaallooooooooo! :D

Er det noen her etter ferien???
Jeg har begynt på nytt med fase 1, (med lov til vin i helgene...) hehe.... Sommerferien satte helt tydelige spor kan jeg si! Men men, får håpe man klarer og komme seg inn i en fin julebord kjole om noen månder likevel. ;)

anette76
26-08-10, 21:28
Haaaaalllllllooo ja..

Jeg begynner i fase 1 igjen på mandag..
Skal bare bli ferdig med Birken på lørdag.

God helg.

Victory
27-08-10, 09:09
Oi spennende!! Masse lykke til! :D

Ha en flott helg så "sees" vi til ny start på mandag!

anette76
30-08-10, 09:14
Hallo :-)

Da er Birken over og jeg er like hel :). Jippi!!!
Det var sykt kaldt over fjellet , og vanvittig kaldt! 3 ord kan beskrive årets utgave av Birken : Vått , gjørmete og kald!! Men innmari gøy!!

I helgen har det blitt masse karber ja.. Måtte spise litt mer karber de siste ukene for ikke å gå tom over fjellet og det funket veldig fint! Men fra i dag er det nedtrapping...
Eggerøre med skinke til frokost , salat til lunsj , og til middag vet jeg ikke helt ennå..Må friske opp hukomelsen inne på middagstråden her inne..

God mandag.

Anette

Victory
30-08-10, 10:26
Gratulerer med vel overstått Birken! Enormt bra jobba altså! :D

Her har det også vært mye karber i helga, og desto mindre trim.. hehe.. så i dag er det vel ingen bønn. På'n igjen med strenge regler.
Middag tror jeg får bli en kjøttdeigform med gratinert blomkålmos på. Fikk dilla på det forrige uke.
Også lurer jeg på om jeg skal lage et lass omelett muffinser så jeg har froost og bare plukke med meg..

Ha en strålende mandag i solen!

Hulder
30-08-10, 16:37
Jeg slenger meg på her :) Jeg skal ned 25 kg, og ønsker å kunne gå ned minst 1 kg i uken. Etter utallige mislykkende ketolyse-forsøk de siste 3 årene, begynte jeg igjen i sommer. Jeg er nå på min 6 uke i lavkarbo igjen, og har "kun" gått ned rundt 5 kg, så jeg tviler på at jeg er i ketose (der ble det gjerne 7 kg på kun 2 uker i ketose tidligere, men etter det stagnerte alt hver gang). Jeg klarer rett og slett ikke å spise så lite som 10-15 g kh (for å komme i ketose) lenger, og er også ekstremt lei av fett, så jeg tenkte jeg skulle utforske om et vanlig kaloriunderskudd + karboreduksjon fungerer bedre om jeg følger noe SB-aktig. Hovedsakelig er det snakk om at jeg vil tillate meg selv sukkerfri yoghurt, mer grønnsaker og pittelitt frukt, muligens også litt bønner (har fått en uhyre karboskrekk nå, men det gjelder også fettet), samtidig som jeg da vil spise mye magrere når det gjelder kjøtt, bruk av rømme/fløte o.l.

Det har blitt snakket veldig lite om SB innpå dette forumet, så jeg håper folk vil oppdatere når de opplever god vektnedgang, matplaner, osv, jeg er sikkert ikke alene om å ville gi opp noen ganger, så det er utvilsomt en inspirerende å lese :)

Victory
30-08-10, 19:22
Hipp Hurra for flere her! :) Velkommen!!!
Håper også vi kan komme skikkelig i gang her igjen og oppdatere og tipse om mat underveis. Fantastisk motiverende og lese om folk som får gode resultater. Anette var jo helt rå i "forige omgang". :cool:
Jeg skal så smått prøve meg på et prosjekt jeg nå som består av og spise litt mere fett. Mistenker at jeg har nok også vært litt sparsommelig både på karbo og fett og at man derfor har havnet litt i sparebluss... skal sjekke litt og fortelle hvordan det går.
Starter nå med og lage moussaka med saus av fløte og philadelphia... oioioi... time will show!

Victory
30-08-10, 21:56
Off... veldig usikker på dette prosjektet kjenner jeg... syns det er kvalmende! Må finne andre kilder, osteknekkis feks fra de kavli... evt bare bite tennene sammen og kjøre South beach fult ut selv om det tar tid... er nok det som er best for meg altså.. VAAANSKELIG!!! Kan man ikke bare nå målet man har satt seg NÅ! :eek:

anette76
30-08-10, 22:15
Jeg har hatt skinkegratneg til middag i dag , litt ost og nøtter til mellommåltid.
Ingen trim i dag siden bena fortsatt er slitne etter helgens trim;)

Har laget en skinkesalat i dag som jeg skal ha til middag i morgen.
Fant oppskriften på bloggen til Lena Beatrice. Jeg tenkte litt som deg Victory at jeg skal ha litt mer fett enn "forrige runde".
Jeg har heldigvis holdt det meste av vekttapet av men jeg trenger fortsatt å få av mer..
So here we go again.

Sov godt..

anette76
31-08-10, 19:42
Dagen i dag har gått rimlig greit tror jeg ;)

Egg til frokost , middagsrester til lunsj og skinkesalat til middag.
Kveld ble en liten blåbærsmoothie.. ikke helt etter planen men sønnen i huset hadde vært på blåbættur og da måtte vi jo lage noe godt av dem ;)

Har vært på spinning også..

Relativt fornøyd med dagen så langt ja. Nå er det straks tv og avslapping på sofaen.

Ha en fin kveld og kos dere med "gullrekka" i kveld..

Anette

Victory
31-08-10, 19:55
Hei hopp!

Her har dagen også godt greit tror jeg, kokt egg, laks og paprika til frokost, salat og sei til lunch, litt mer laks og egg før sykkeltur og litt moussaka rester nå. Hmm.... kanskje litt mye?

Hvordan har du tenkt og gå frem for og øke fettet? Tror jeg i første omgang skal fortsette omtrent som før, men kanskje gå over til vanlig ost istedenfor light og sånn. Blir spennende og se om det gir resultater, da er det bare og holde seg i skinnet og ikke sprekke hvertfall!

Ha en fin kveld, nå tusler jeg bort til en venninne. :)

anette76
31-08-10, 20:17
Jeg har gått over til de fetere meieriproduktene og har litt god olivenolje i dressingene.
Men så mye mer kommer jeg nok ikke til å gjøre.
Passe litt på kaloriinntaket må jeg nok..
Og selvfølgelig på karbene da..

Victory
03-09-10, 07:45
Hipp hurra så var det fredag! :)
Jeg ser frem til en rooolig helg, helt uten alkohol, riktig mat og trening så jeg kommer meg inn i sporet igjen skikkelig. Skal fortsette litt på dette mer fett prosjektet en periode til, men jeg merker at jeg tror kanskje gode gamle south beach fungerer bedre. jeg er så tålmodig til og finne ut også vettu.. hehe.. :)
Frokost på jobb nå, jeg har laget Benedictes lavkarbo rundstykker og de er utrolig kjekke og ta med seg. Middag er uklart enda, men jeg føler det må bli noe skikkelig spicy!

Ha en flott fredag!!

anette76
03-09-10, 12:25
Endelig fredag ja :)
Denne helgen skal bare nytes i fred og ro. Mannen og jeg skal på kino i dag , men først er det taco med barna.
Tror det er meldt pent vær hele helgen så litt ute aktiviteter vil jeg tro det blir :)

Må vel kanskje vaske huset mitt litt også ser det ut til.. Ingen alkohol her heller og bare mat som passer til dietten ;) Blir fint det.

God helg alle sammen

Victory
06-09-10, 11:30
Så var det mandag igjen! Hvor blir det av helgene lissom...kunne gjerne gått litt tregere. Sånn matmessig har det ikke gått sånn halvgæærnt i helgen, kjøttdeigform med blomkålmos til middag alle dagene ble det vist. Og jeg har bakt et nytt brød:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31007
Og den ble knallgodt. jeg tok halvannen oppskrift i en form, men med min form kunne jeg godt tatt dobbeloppskrift i en form.

Har nok blitt litt for mye godteri denne helga, selvom alt var labkarbo og sukkerfritt er det jo ikke bra, så jeg får prøve og skjerpe meg med det i helgene fremover. Jeg bakte snickerskake som jeg fant her, og når den var iskald var den faktisk veldig god... den kan jeg ikke lage for ofte. ;) Men et godt alternativ til jul faktisk, for jeg skjærte den i små konfektbiter og puttet i fryseren, og det var DIG! Fint og ha noe "lovlig" liggende..

Bra med trim også, joggings, sykle og gåtur - jeg er fornøyd.
Håper dere andre har hatt en fin helg!
Spist noe dig dere vil tipse om????

anette76
06-09-10, 14:32
Mandag og blanke ark :)
Denne helgen har ikke gått noe fint matmessig for meg altså..
Tror jeg bare må sette en strek over den og prøve å glemme ;)

I dag er jeg i gang med blanke ark ja. Spinning intervall rett etter jobb også kommer jeg hjem til ferdig middag.. Deilig.
Kylling gryte hos meg i dag.

På lørdag var vi på en fantastisk deilig fjelltur og i går ble det en sykkeltur med de søte små :) Deilig å kjenne at man har tid til barna i helgene. Ukendagene flyr jo bare unna med lekser , skole og aktiviteter.
I tillegg har jeg startet noen små oppussingsprosjekter på kveldstid så dagen flyr..

Ha en fin mandag :)

Victory
07-09-10, 15:02
Så dig med fjelltur da. :)
I dag blir det en tusletur på meg bare tror jeg, har blitt forkjøla igjen så jeg sitter her med et sprengt hode.. :( Frister ikke med noen treningssenter, men litt luft kan vel ikke skade.
Nå har jeg akkurat spist et mellommåltid.. kokt egg og skinkeskiver. Ikke min favoritt syns jeg, så jeg skal heller forske litt på disse skinke og ost rullene, kanskje med litt salat inni.

Nå har jeg snart drivd med mer fett prosjektet i en uke, og jeg merker ikke noen resultater jeg. Tror jeg går over til vanlig south beach etterhvert, føler jeg har mer kontroll da på en måte. Tilfelle man skulle sprekke er ikke fallhøyden sånn enormt stor. Krysser fingrene for litt hyggeligere tall på fredag, er jo enda noen dager til!

anette76
09-09-10, 12:55
Veiedag i morgen :) Spent på det ja..
Håper "feriekiloene" er helt borte snart så man kan få ett realt vekttap igjen. I dag hadde jeg tenkt å trene Zumba men det ser ut til at det blir å stable ved isteden.Typisk at den kommer når mannen er bortreist...Ja ja det blir jo iallefall god trening for kropp og sjel..
Tror jeg får sette sønnen min i gang også ;) Han trenger kontantkort til mobil så han er nok villig.. he he

Middag får bli noe enkelt tror jeg.
Hadde kyllinggryte rester til lunsj i dag. Ost og nøtter til mellommåltid kl 14.
Synes det går greit med maten om dagen. Har kun fått trent en gang denne uka , men blir litt i dag da , en økt i morgen også er det hyttetur i helgen og da blir det trening. Det er 100 trappetrinn fra veien og opp til hytta...Så blir det en tur i stampen og ett glass rødvin på kvelden vil jeg tro..

Ha en fin avslutning på uka folkens.

Victory
10-09-10, 12:30
God fredag! :) Endelig kom helgen, det blir deilig!
Driver med lunchen min nå rester av tacokjøttdeig og brokkolimos med salat, snadder vettu! :)
Blir hyttetur på meg i helga også, så da er det bare og holde seg i tøylene, men det blir deilig da. Da blir det noen gåturer vertfall. Har kjøpt meg en Fedon bok jeg nå, skal forske litt på hva han sier. Er vel ganske likt som South Beach, så det blir for og få noen forklaringer på ting og tang, og lære meg bedre og sette sammen måltidene. Blir spennende.

God helg alle, kos dere masse! :D

anette76
14-09-10, 09:18
Ja ja da er denne uka godt i gang da :)
I går gikk veldig greit matmessig og jeg trente en herlig spinn intervall økt.
Intervall er den type trening jeg liker best :) Den gir raske resultater og får økten til å bare fly av sted.
I kveld skal jeg ha ett party hjemme hos meg. Har ei venninne som selger barnetøy så det kommer til å fly penger i lufta da ja. Forrige gang var vi 14 jenter som til sammen handlet for nesten 30.000,- he he.
Vi elsker å handle til våre søte små ;)
Jeg serverer grønnsaker med dip i kveld så slipper jeg å falle for noen fristelser ;)

Jeg drar til Palma neste helg og når jeg er tilbake fra den turen skal jeg begynne på ren south beach igjen.
2 uker på streng fase 1. Få litt fart på dette vekttapet igjen nå.

Hvordan går det med dere andre?

Victory
15-09-10, 08:31
God dag! :)

Så var vi halveis til helg - jeg blir salig.... Og solen skinner!
Her har også uken gått temmelig greit med hensyn til mat, helgen var ikke så verst heller, unntatt at jeg røyk på to taco lefser akkurat på tampen, søndag kveld faktisk. Flott når man har vært flink resten. Jaja... Ikke noe godteri heller, utenom sukkerfritt og det får jeg lov til i helgen. ;)

Hvordan gikk det i går, er du konkurs nå?? Heheh.. Gøy med sånne party da. I går var jeg fornøyd med egen innsats også, nesten 1,5 time løping i skogen. Ekstremt sliten etterpå, men det er så deilig! I det jeg satte meg i bilen kom det verste pøseregnet! I dag blir det litt diverse, er åpen dag på ene treningssenteret her, så skal ned og teste litt forskjellig og se om jeg bytter over dit.

Palma høres HELT NYDELIG UT!!!!!!!

anette76
15-09-10, 09:48
I dag våknet jeg til blå himmel og strålende sol :)
Deilig og klar høstluft men merkes godt at det blir kaldere ja;)

Joda party gikk fint det. Ikke konkurs ennå men det ble da litt ja.
Vi har 7 jenter ( litt frafall i siste liten) og handlet for 15.000,- så vertinnen var godt fornøyd og ikke minst hun som holdt partyet.. he he
Jeg laget dip og kuttet opp grønnsaker, hadde litt potetløv til de som spiser sånt og litt sjokolade. Jeg spiste litt grønnsaker og røyk på en liten smell med 3 ruter sjokolade ja..

Ble ikke noe trening på meg men ryddet og vasket huset før gjestene kom så litt bevegelse ble det iallefall ;)

I dag vet jeg ikke helt hva det blir av trening men i morgen blir det Zumba...gleder meg..

En løpetur i skogen hørtes utrolig deilig ut.Kanskje jeg skal prøve det i kveld ;)

Victory
16-09-10, 10:28
Jammen meg marker man det er kaldere ja! Våknet i dag til en rar og irriterende lyd... viste seg at det var folk som skrapet is av bilene!!! Hjeeeelp vinteren kommer!!! :eek: Sjokk hvert år jo!

Syns du var flink på kvelden deres jeg, mørk sjokolade er jo ikke det verste og det er litt jobb og komme inn i det skikkelig igjen.. I går laget jeg en ny dose chilligryte. Puttet oppi en boks brune bønner og en med kikerter. Har blitt skikkelig glad i kikerter merker jeg. Alt med "erter" i navnet sitt har vært negativt for meg tidligere, men jammen så hjelper det og prøve! ;)

Trening i går ble jeg fornøyd med: halvtime høypuls, halvtime sirkel og en time spinning. I dag er det fin sol og blå himmel igjen så da slipper jeg ikke unna jogging.. booooring.. eneste som er positivt med jogging er at man ganske fort merker at man orker mer.

Sitter og varmer meg på min nye favoritt yogi-te nå, ble plutselig noe voldsomt kald!
Ha en strålende dag, i morgen er det fredag. har du fortsatt fredag som veiedag? Kjenner jeg er litt spent på morgendagen...

anette76
16-09-10, 12:37
Takk for oppmuntrende ord Victory :)

Joda jeg har fredag som veiedag ennå ja , og er spent på morgendagen. Mangler jo litt for å være der jeg var før ferien..Burde kanskje oppdatere tickeren min men.... Tror den får stå på stedet hvil til jeg når den vekten igjen ;)

I dag er det spinn intervall igjen på meg. Deilig måte å trene på synes jeg. Kjenner at det er på høy tid å komme i gang med styrketreningen igjen også ja. Får starte opp igjen etter Palma. Gidder ikke å traske gatelangs i Palma og være støl.. he he

anette76
17-09-10, 09:08
Fredag og solen skinner :)
Veiedag i dag og det helt store resultatet ble det ikke ;) Men jeg føler at jeg er på rett kjøl iallefall..

Denne helgen skal nok inneholde masse kos med mann og barn. Men kun ett barn! Har sendt vekk den minste for helgen , hun skal kose seg med mormor og morfar. Vi skal kose oss med taco i kveld , ett glass rødvin og x-factor. Sønnen i huset er 9 år og digger x-factor. Lørdag skal jeg på mamma kveld og det blir servert indisk mat. Vet ikke helt hva det innebærer men noe kan jeg sikkert spise. Prøve å få en treningstur på formiddagen så går det nok greit ;)

Ha en strålende helg alle sammen :-)

Victory
17-09-10, 09:15
Good morgen! :) Hipp Hurra for fredag!
Veiedagen her hadde heller ingen voldsom jubel over seg, 300 g ned, men får vel tenke at ned er ned, og som du sier at man er på vei inn på rett kurs.

Høres ut som en koselig helg, her blir det en helt rolig slappe av helg, uten alkohol, men med trening. (Er planen her jeg sitter nå vertfall) Indisk høres dig ut, jeg har hatt indisk to ganger i det siste og det har gått bra det altså, første gangen skal jeg innrømme vi hadde litt villris til, men forrige gang var det bare blomkål, brokkoli og kålrot stekt i form i ovnen. Så lenge de har tenkt på grønnsaker ville jeg ikke tenkt så nøye på sausen og sånn, er vel begrensa hva skade den kan gjøre. Kos deg! Funderer på scampi i dag jeg, i masse chilli og hvitløk..mmmmmmmmmm..... :)

anette76
20-09-10, 14:52
Ja da var helgen over og uka igang :)

Helgen har gått passe greit tror jeg. Ble litt ris og nan brød på jentekveld lørdag og kinesisk mat på søndag ( uten ris) :)

Ikke ble det mye trim da men jeg gikk til og fra fest iallefall ;)
Også jobbet vi i hagen på lørdag så litt ble det jo.
I dag er det spinn intervall på programmet , og det skal bli godt. Få svette ut litt ja. Må prøve å få til 3 trimøkter før fredag formiddag.
Palma i helgen :D Deilig! Gleder meg til litt varme igjen. Blir nok en del gåing skulle man tro , men ikke den helt store trimmen. Men vi er jo på kjærstetur ;)

Ha en fin uke alle sammen

Victory
21-09-10, 12:22
Aaah...tenk at du skal til Palma!! SÅ utrolig deilig!! :D

Helgen gikk ikke så verst for min del heller, tok litt av på godterifronten på lørdag, både lovlige og ulovlige faktisk.. :o Men tror jeg tok det igjen med trening, ble masse gping og jogging i helga. Hodet mitt er fornøyd, men ikke kneet! Jeg har et kne som ikke er helt vennlig, mangler hele menisken og korsbånd, så nå klager det litt.. Får roe ned litt og se om det blor bedre.

Hørtes godt ut med indisk, tror jeg må ha det igjen snart.. Her ble det kjøttdeigform som vanlig ;) og scampi på søndag. Yummy!

Knallvær i dag, så da blir det en fjelltur, bare gå ikke jogge!
Ha en strålende dag!

anette76
24-09-10, 09:42
Fredag :heia:

I dag går turen til Palma og jeg håper vi får ett nydelig solskinn og behagelig temperatur. I dag er det 5 år siden vi giftet oss..
Utrolig så fort som tiden går..

Ha en fin helg alle sammen.

Victory
24-09-10, 10:03
Gooooood tur!! Kose dere masse!!!!!
Satser på masse sol og bare kos for dere! :)

Victory
27-09-10, 21:34
Reiserapport! Reiserapport!
:D

anette76
28-09-10, 11:55
Reiserapport skal bli :)
Palma var en fantastisk by! Kan på det sterkeste anbefales til en storby weekend. Vi hadde strålende vær , så en dag ble det deilig strandliv mens de andre dagene ble det en lett blanding. Litt avslapping ved bassenget , lange lunsjer med deilig vin , litt sightseeing og nydelige middag med enda mer vin ;)
En perfekt kjærste tur!! En kveld spiste vi middag på den skjønneste restauranten jeg noen gang har sett. Den lå på en klippe med utsikt utover havet og Cala Major området utenfor Palma. Utrolig god mat og veldig romantisk. Bygningen var fra 1800 tallet og jeg forelsket meg helt! Anbefales på det sterkeste. Den heter Il Paradiso og var virkelig ett paradis..

Så nå er jeg klar for full skjerpings med karber og trim :)

Håper dere andre også har hatt en fin helg.

Victory
28-09-10, 12:48
Ååh så deilig det høres ut! :) Skjønner at det er noe man bør vurdere en gang ja. Har bestilt tur til Dublin i oktober vi, ikke akkurat sammenlignbar temperatur, men gøy blir det! :)
Hvordan reiser man foresten til Palma? Går det direkte?

Helgen var fin, med hyttetur og kos. Flink i MATveien, men ikke på vin og godterifronten.. Jeg driver jo og sjonglerer meg mellom Fedon og South beach, men nå tror jeg jammen meg jeg må inn på en ganske treng fase 1 i en periode. Forberedte meg i går med og lage en stor ovnsbakt omelett i paiform som skal være frokosten denne uken. Skal på hotell til helgen, med sikkert masse utfordringer på fristende mat, så får være superflink denne uka. Skal på spa også - DET blir fantastisk!!!

Tror jeg må lese meg litt bakover her jeg, man var jo så flink en periode..

anette76
29-09-10, 14:51
Jeg begynner på streng fase 1 fra mandag av jeg også.
Begynner så smått de dagene som er igjen av denne uken , og for fullt fra mandag.
Er alene med barna denne uken så det blir dårlig med trening men noe bør jeg vel få inn ;)
Middag i dag blir blomkålsuppe med bacon..Gleder meg..

Palma kan man fly til med Ryanair fra Rygge. 3t og 15 min tok det!
Kjapt , effektivt og billig. Vi betalte ca 1200,- for fly og 3500,- for 3 netter på ett 4 stjerners hotell ikke altfor langt fra sentrum. Ca 15-20 min å gå til katedralen , men ca 5-6 min til der liv og røre startet ;)

I oktober blir det 2 helger på farten for meg. Bremen med jobb 22-24 oktober og jentetur til London 29-31 oktober. Gleder meg til begge deler men London blir nok mest spennende ;)

Dublin har jeg aldri vært men søsteren min har bodd der og elsker byen.

Hørtes lurt ut med stor omelett. Hva hadde du i den da?
Tror jeg også skal gjøre noe sånt neste uke. Får alltid dårlig tid om morgenen...

Victory
30-09-10, 23:57
Nå er jeg endelig nesten ferdig pakket til en helg på Geilo - blir koselig! :) Trøtt nå kjenner jeg, skjønner ikke at det er mulig og bruke så lang tid hver eneste gang..

Stor omelett var glimrende, jeg laget den av 10 egg jeg tror jeg, oppi der hadde jeg en boks cottage cheese, mixet vekk klumpene, purre, litt tomater, en boks bogskinke. (Verdens ekleste skinke, ble minnet på hvorfor jeg aldri har det!) litt lettfløte, masse forskjellig krydder, og dett var vel dett. Stekte den i paiform..

Ha en strålende helg! Til mandag er vi i gang for fullt! ;) Det blir strålende!! I K K E at jeg gleder meg til mandag, nå skal helgen nyyytes så absolutt mye jeg kan! :)

anette76
04-10-10, 08:38
Jaja Da var mandagen her igjen da :) Synes jo helgene går uforskammet fort altså..Men denne helgen har vi bare slappet av og vært sammen med de søte små :) Deilig å kjenne at man har god tid og slipper å stresse.

Matmessig har det gått sånn passe i helgen.Fredag spiste jeg sushi og det bare måtte jeg ha!! Fryktelig lenge siden sist! Synes det er super godt en gang i blant. Lørdag hadde sønnen i huset overnattingsbesøk og da ble det tacofest! Helt ok. Ikke så mye godis på lørdag men litt over "budsjett" på søndag.. ja ja.
Starter med friskt mot i dag ;)

I dag blir det 2 timer spinning , en intervall og en "vanlig".
Skal bli deilig å bruke kroppen litt igjen..

Ha en fin dag alle sammen

Hvordan var det på hyttetur Victory?

Victory
05-10-10, 11:25
Tirsdag... og helt enig helgene går aaaaaltfor fort! Kan ikke være lenge til neste nå vel???? :)

Jeg hadde også en kjempe fin helg, med masse koselige folk, masse god mat og drikke og en kg opp.. hehe... men satser på at det er mye vann og at en flink uke kan rette opp litt av skaden.

Ble ingen trim i går, ikke i dag heller, og heller ikke i morgen!!! :eek: Knallstart på flinkheten da... da får man vertfall være matstreng!

anette76
06-10-10, 17:47
onsdag og jeg ligger rett ut på sofaen. Inger trim de neste ukene på meg..
Jeg fjernet blindtarmen i går så nå har jeg 3 små kikkehull og 5 sting i magen.
Gikk veldig greit men magen er utrolig sår..

Får prøve å være flink men akkurat nå eier jeg ikke matlyst...

Victory
06-10-10, 21:26
Nei offda.... god bedring!!!! Høres ikke noe godt ut, men da blir det vertfall bedre fremover.. :) Slapp av og passe på deg selv!

Erfaringsmessig syns jeg alltid det er lettest og enten spise eggerøre eller suppe når jeg mister matlyst.. blomkålsuppe? Den er jo mild og snill i smaken..

Her har det heller ikke vært noen trening de siste dagene, får prøve meg i morgen, da får det bli en strafferunde tror jeg. Maten har ikke vært så veldig ille, problemet er at jeg har jo ryki på noen druer hver bidige dag! Skjerpings! I dag var det litt chilli con carne rester, en lapp og et par kjeks til middag.. litt mye kanskje, men det var så godt!

Victory
11-10-10, 22:20
Hei Anette!

Hvordan står det til med deg? Håper du kommer deg fort på beina igjen..

anette76
13-10-10, 16:13
Hei og hopp.

Ja nå er jeg så smått på bena igjen :) Første dag på jobb i morgen.
Men å spise lavkarbo mens man er sykemeldt fungerer dårlig...Sikkert gått opp 2 kg for alle som kommer innom har jo med seg noe godt av ett eller annet slag.. he he. Boller og kaker , sjokolade og annet snadder.. men middagene har blitt lavkarbo da.. he he

De største fysiske antrengelsene har det heller ikke blitt , men stingene skal fjernes på søndag så etter det blir det vel litt lett trening igjen kanskje..

Går det bra med deg Victory?

anette76
20-10-10, 08:46
Da er stingene fjernet og jeg føler meg stadig bedre ;-)
De store fysiske utskeielsene må vente 1-2 uker til men nå begynner iallefall "besøkskiloene" å gå av ..he he

Synes selv jeg har vært flink med mat de siste dagene.
Hjemmelaget burger i går , og i dag blir det hjemmelaget blomkålsuppe med sprøstekt bacon.. Det er snadder det...

I kveld må jeg tilbake på jobb, utrolig hvor fort ting hoper seg opp når man er borte 1 uke... Må få unna litt og det er så mye lettere når det ikke er så mange andre her. Må prøve å gå en lang tur i kveld også. Høstlufta er deilig men kald om dagen..

Ha en fin onsdag :)

Victory
27-10-10, 11:25
Hei hei!

Så bra og høre det går bedre med deg! :)
Har vært litt fraværende en stund, har vært på tur til Dublin. For en bra by! Utrolig gøy! Kan jeg anbefale.. men en slanketur er det jo ikke da. ;) Gikk opp 1.3 kg jeg, men håper på at det er mye vann, fredagen får vise!
Har vært ganske flink etter jeg kom hjem da, omelett til frokost, laget i lasagneform så den står klar hver morgen, salater til lunch og i dag blir det torsk til middag. Med litt brokkoli og hva annet jeg kan finne. :)

Hadde tenkt meg på et skikkelig treningskjør også, men har skaffet meg en flott forkjølelse så jeg tror jeg skal ta det rolig og se om jeg heller kan ta igjen litt til helga. Ser på været at nå har sesongen for og flytte inn på treningssenter begynt også, kjenner jeg må lete frem litt motivasjon for akkurat det..

anette76
01-11-10, 10:20
I dag er en sliten mandag for min del altså..
Jentetur til London i helgen og bena mine er såre og slitne kjenner jeg ;)
Men en super tur og garderoben har blitt fylt opp med noen godbiter..

Nå er det 4 uker siden blindtarmen ble fjernet så nå kan jeg begynne å trene litt igjen , ikke bare ut å gå tur... he he
Skal bli deilig å svette litt skikkelig igjen... På tide å trene litt styrke også igjen kjennes det ut til..

Maten går stort sett greit. Litt utskeielser ble det i helgen men ikke mer enn jeg kan leve med , vi gikk jo tross alt en del mil opp og ned Oxford og Regent Street på lørdag!!!

Satser på en flott uke og er spent på resultater på vekten på fredag!

På onsdag skal jeg fikse sveisen litt også og det skal bli veldig deilig..Klippe litt og farge litt! Føler seg så utrolig mye bedre når håret er bra!

Ha en flott uke!

Victory
02-11-10, 16:42
Åh så fantastisk med London! Jeg elsker London... Oxford/Regent street vandring er den beste trimmen! :D

Lykke til med trening etter operasjonen, deilig og være igang igjen tenker jeg. Hatt en lang treningsfri periode selv, og begynner og bli dritlei! Vært forkjøla i over en uke, og nå tyder ikke på at den har tenkt og stikke med det første akkurat. :( Vært hjemme fra jobb i dag også, det var lenge siden sist! Jeg er jo aldri syk, og jeg er skikkelig dårlig på å være det også.. blir verdens stusseligste! Nesten som en mann!!! Haha! Nå ønsker jeg meg bare at hostegiften kan begynne og virke!!! Hosting blir jeg seriøst gal av!

Der var dagens syting utført!
Spiste litt istad da, lapper kom jeg endelig på at kunne friste. Da hadde først jeg kastet mandelgrøt som jeg laget, det var I K KE godt, og en omelett jeg varmet. Matlyst mangler jeg igrunn skjelden... Ser ikke for meg en god veiedag denne uken akkurat! Men time will shåvv!

Lykke til dere andre også!

anette76
05-11-10, 11:06
God bedring Victory :)
Håper formen stadig blir bedre..
Her går det smått nedover om dagen men det går da iallefall riktig vei.

Denne helgen er mannen på guttetur til Tyskland så jeg skal kose meg hjemme med mine søte små i kveld , og i morgen er det gourmet kveld med venninnegjengen.
Får satse på at maten går greit. Dropper risen og potetene tenker jeg..

Ikke kommet igang med treningen ennå men savner det masse så det er bare å ta seg sammen..

God Helg

Victory
11-11-10, 22:09
Å hei og hå - da var det bare timer til veiing igjen da... Hmmmm.. har vel ingen overhengende GOD følelse! Men denne uken har jeg hvertfall kommet skikkelig igang med trening da, så har jo vært snill med kroppen på den måten. :) Formen er endelig bedre!! Deilig!

Hvordan er det med deg da? Kommet igang? Koooom igjen... ;)
Og hvordan gikk gourmet kvelden? Hørtes jo dig ut da..

Lykke til i morgen du og!!