View Full Version : Noen som starter i disse dager?
Er det noen som starter med SB kuren i disse dager og vil dele erfaringer her?
Heisann. Jeg er på dag to i fase 1 på SB.
Har aldrig gått på noen slik kur før,så dette blir spennende.
Så bra!!:)
Da kan vi gå veien sammen da. Jeg venter på boka mi jeg da, regner med at jeg har den på torsdag. Har pause nå fra alt av slanking, men det ligger i bakhodet ;)
Nok så tøff den ketolyse kuren også, så jeg tror ikke jeg får broblemer med fase 1, tror jeg, aner ikke helt hva det går ut på enda, men....
Hva synes du så langt da etter få dager på fase 1?
Det jeg har savnet på forumet her er hva folk har klart å gå ned på SB og hvor fort, det er jo litt interessant for en nybegynner da, et lite puff ;)
Har du en plan for veie dager?
jeg veide meg alt for ofte på keto, men måtte forsikre meg om at det gikk veien :D
Har nok hoppet opp et par kg nå etter en uke på karbomat, men pytt sann, jeg vet de kommer av igjen etter fase 1...
Hei! Jeg har hvert i fase en i litt over en uke nå. Hadde en del hodepine og svimmelhet de første dagene men begynner å bli bedre nå. Men nå innrømme at jeg drømmer litt om mat og sjokolade. Men det har gått bra så langt
Jeg ender vel på SB, men ikke sånn helt rigid. Jeg har vært i ketose nå i seks-syv uker, så fase 1 anser jeg som unnagjort selv om jeg ikke har gått ned noe. Jeg har planer om å plukke en del fra matlistene, smamen med det jeg spiser nå. Jeg savner mer grønnsaker, bønner, youghurt og også noe frukt - så jeg får se om det blir etterhvert. Jeg må liksom få spist opp fullfettmaten min først... :D Og så er det litt avhengig av hva PT'en min sier jeg må putte i meg også, hun skal gå gjennom matdagboken min på mandag.
Jeg kommer til å telle kalorier, men ikke veie meg. Motsatt av mange andre kanskje, men det funker bedre for mitt hode.
Angående hvor fort så brukte venninnen min ca 5 måneder på ca 15 kilo. Da trente hun en gang om dagen også, så det ble dannet mye muskler... Husk at man skal leve også, så noen mirakelkur er det ikke. Men man spiser seg mett på mat som gjør at man får energiunderskudd.
Hei Mossa. Jeg synes det går relativt greit,men kjenner at jeg har dårlig med ideer når d gjelder hva jeg kan lage meg av mat,så det blir litt vel mye salat...... Begynner å bli litt lei. Jeg har ingen tanker om å drive å veie meg hver dag,det ser jeg ingen hensikt i. Men jeg tenker at onsdag kveld er grei veiedag. Jeg får ikke trent så mye som ønsket,men men. Jeg lurer å på om jeg kan spise 0% yoplait youghurt????? Den synes jeg har vært grei mellom middag å kveldsmat.
Les boken, der står det veldig greit hvilke søtstoff som er tillatt og hvilke melkeprodukter som er OK når.
South Beach supercharged er mer oppdatert enn den første utgaven og har litt flere ting på matlistene.
ok. Er det bare å søke på nett på den boka eller?
Hei. Første gang jeg skriver her:) Jeg startet opp på mandag igjen. skal ta av 10 kg. Håper di er av til jul:) Tok ketostix i dag og var alerede på 50. er fornøyd me d:) er i gang:)
Hei. Første gang jeg skriver her:) Jeg startet opp på mandag igjen. skal ta av 10 kg. Håper di er av til jul:) Tok ketostix i dag og var alerede på 50. er fornøyd me d:) er i gang:)
Pst! Dette er South Beach underforumet, her er vi ikke i ketose. Du hører hjemme hos Atkins eller Ketolysekuren.
Så koselig at det er så mange her inne!!! :)
det er greit å stå sammen med de små dumme spørsmålene, tips og ikke minst litt opp backing;)
Jeg googla boka og kjøpte den jeg har på Capris: http://www.capris.no/
Slets ikke dyr, med mange oppskrifter og en måltidslan for både fase 1 og 2. greit å se hva man evt kan og ikke kan spise sånn på trykk. Mye kylling der, det er ikke jeg glad i men man får jo små tips i alle fall.
Nå har jeg hatt en mega karbo uke, med sjokolader og dritt :o Men fra mandag er det streng SB kur. Boka er lest og prinsippet forstått, så nå er det 14 dager med utrenskning for tur. vel mye grønt for en som kommer fra ketolyse, men det går vel greit. ser fra måltidsplanen at det er minimalt med pasta, brød og ris, i fase 2, men litt, av og til, er bedre enn ingenting!:)
Hadde brøderstattning i ketolyse kuren, nøttebrød med pålegg. I denne kuren finnes det vel ingen lett variant av brød erstatning???
Noen som vet hvor høy GI Ingers rugbrød har?
Går jeg ned 15 kg på 5 mnd. så skal jeg juble. Da er jeg i mål :rolleyes: Sukk skal gjøre en solid innsats med trim 3 ganger i uka også, samt at jeg går tur med hunden min hver da, det burde hjelpe på, synes jeg :)
ok. Er det bare å søke på nett på den boka eller?
Du finner bilige bøker her : http://www.capris.no/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=south+beach&title=south+beach&fromproduct=False
har bestilt fra de flere ganger, de leverer kjapt og ribber deg ikke for dyre gebyrer, kun porto ;)
Tusen takk,der e boka bestilt.
Glede meg til æ får den,kjekt med litt innspill å oppskrifte. Men kiloan dett no av,godt e d:-)))
Håpe d går bra me dåkker alle sammen.
Hadde brøderstattning i ketolyse kuren, nøttebrød med pålegg. I denne kuren finnes det vel ingen lett variant av brød erstatning???
Nøttebrød blir nok for kaloririkt her, men vanlig grovbrød kan spises på fase 2 - inntil tre servings om dagen. Når/dersom jeg skal spise brød blir det nok rugbrød med mest mulig fiber og trege karbohydrater.
Hei
Jeg er ny på dette forumet. Har SB boken som jeg har fulgt tidligere og som det nå er dags for å følge igjen. Har tenkt til å starte imorgen. Jeg har vel egentlig bare 3-4 kg som skal ned. Men de sitter tilgjengjeld eksremt godt. I og med at jeg "bare" skal ned 3 -4 kg ville dere kjørt fase 1 eller gått rett på fase 2? Litt usikker jeg....
Kjempe motiverende om vi kunne vært en liten gjeng som motiverte hverandre!!
:)
Nøttebrød blir nok for kaloririkt her, men vanlig grovbrød kan spises på fase 2 - inntil tre servings om dagen. Når/dersom jeg skal spise brød blir det nok rugbrød med mest mulig fiber og trege karbohydrater.
Velkommen eple 77:)
Tror det lønner seg å ta fase 1 først også, selv om fase to virker som en fin måte å ta av på i seg selv, så virker det som fase en gir en ekstra utrensking av sukker og stabiliserer insulin. Kanskje du går ned ned dine 3-4 kg allerede der??
jeg har gått op 3 kg på en karbo uke jeg har hatt ( pause):rolleyes: Får håpe det er mest vann og at de raser av etter disse 14 dagene og drar med seg noen flere:D
Velkommen eple 77:)
Tror det lønner seg å ta fase 1 først også, selv om fase to virker som en fin måte å ta av på i seg selv, så virker det som fase en gir en ekstra utrensking av sukker og stabiliserer insulin. Kanskje du går ned ned dine 3-4 kg allerede der??
jeg har gått op 3 kg på en karbo uke jeg har hatt ( pause):rolleyes: Får håpe det er mest vann og at de raser av etter disse 14 dagene og drar med seg noen flere:D
Mine ekstar kilo har også kommet raskt på fordi jeg har fråtset i karbo!!! Må være super konsekvent med tanke på å holde seg unna karbo. Måtte snik veie meg idag tidlig og 1 kg ned siden igår!!! Det er jo helt rått da.
Men jeg følte meg veldig slapp og ukonsentrert igår. SYnes å huske at det var vanlig de første dagene før man får mer energi? Noen som vet?
Mine ekstar kilo har også kommet raskt på fordi jeg har fråtset i karbo!!! Må være super konsekvent med tanke på å holde seg unna karbo. Måtte snik veie meg idag tidlig og 1 kg ned siden igår!!! Det er jo helt rått da.
Men jeg følte meg veldig slapp og ukonsentrert igår. SYnes å huske at det var vanlig de første dagene før man får mer energi? Noen som vet?
Jeg gikk på ketolyse først, brukte det som fase 1 (eller fant ut jeg ville skifte over og da var jeg allerede karboavvent), men da var jeg noe slapp og ukonsentrert, ja.
Jeg sliter litt med den karboopptrappingen, det går litt trått. Er jo blitt så vant til at jeg ikke skal spise karbo - og det blir fort enten eller her. På skolen er det kun loffaktig brød, ris, pasta og poteter å få tak i, så da blir det fort salat uten karbo. Jeg spiser en del tortillas, men der har lavkarbotortillasene mine færre kalorier, mindre karbo og mer protein enn fullkorntortillas, så da blir det det også... Jeg får vurdere frukt da og youghurt. Men jeg tenkte liksom at jeg skulle vente litt med det...
Brød er ikke noe jeg savner, så da holder jeg meg like godt unna :D
Jeg gikk på ketolyse først, brukte det som fase 1 (eller fant ut jeg ville skifte over og da var jeg allerede karboavvent), men da var jeg noe slapp og ukonsentrert, ja.
Brød er ikke noe jeg savner, så da holder jeg meg like godt unna :D
Jeg sliter litt med den karboopptrappingen, det går litt trått. Er jo blitt så vant til at jeg ikke skal spise karbo - og det blir fort enten eller her. På skolen er det kun loffaktig brød, ris, pasta og poteter å få tak i, så da blir det fort salat uten karbo. Jeg spiser en del tortillas, men der har lavkarbotortillasene mine færre kalorier, mindre karbo og mer protein enn fullkorntortillas, så da blir det det også... Jeg får vurdere frukt da og youghurt. Men jeg tenkte liksom at jeg skulle vente litt med det...
Brød har ikke jeg spist på mange år - og savner det ikke.
Når du sier enten eller, er du sånn at når du spiser noe karbo, f.eks kaker og boller så blir det fort for mye? Jeg er ihvertfall sånn - mister helt kontrollen hvis jeg får i meg raske karbo. Men ved å kutte ut, har jeg ingen behov for sånn mat i det hele tatt.
Yoghurt er bra da! Jeg kommer til å spise det når jeg skal trappe opp. Hvor mye har du gått ned?
J
Brød har ikke jeg spist på mange år - og savner det ikke.
Når du sier enten eller, er du sånn at når du spiser noe karbo, f.eks kaker og boller så blir det fort for mye? Jeg er ihvertfall sånn - mister helt kontrollen hvis jeg får i meg raske karbo. Men ved å kutte ut, har jeg ingen behov for sånn mat i det hele tatt.
Yoghurt er bra da! Jeg kommer til å spise det når jeg skal trappe opp. Hvor mye har du gått ned?
Jeg mente vel enten eller som i at det enten blir ingen karbohydrater eller så blir det noen veldig få. Litt utydelig,ja :D Jeg har spist en halv sjokoladekjeks av raske karbohydrater siden starten på september - den gikk helt fint, hadde bestemt meg for at en var lov. Ellers har jeg ikke tatt i verken ris, pasta, poteter, melprodukter eller sukker.
Jeg er veldig redd for å få cravings, så derfor er jeg redd for å trappe opp. Frukt sitter langt inne og spise, men samtidig kunne jeg trengt det for å få i meg nok grønt. (2 cups pr måltid). Og - nå når jeg kutter i fett (i forhold til katolyse) så må jeg spise karbo for å få i meg næring - de siste to dagene har jeg knapt passert 1000 kcal.
I går til lunch spiste jeg kjøttsuppe med byggryn. Ingen cravings, men mye overskudd på trening, så jeg kjenner jo at kroppen trenger karbo også. Frokost i dag ble fettfri cottage cheese med kanel og en youghurt av typen ingen fett og tilsatt sukker. Er spent på hvordan kroppen reagerer på melkesukkeret utover dagen.
Heisann!
Jeg tenker og begynne på South Beach! Merker jeg gleder meg.. :))) Vet ikke hvorfor men jeg har aldri tenkt på denne dietten, og når jeg nå plutselig fikk et tips om den virker det jo helt topp. Jeg har ikke noe bok enda, så blir vel litt generelt i første periode med og følge matvarene som er lov etc...
Blir spennende dette, også lurer jeg på en liten ting...hvordan stiller man seg til crusha tomater? Man kan jo spise karbonadedeig, bønner etc..så jeg tenkte at da kunne vel en slags chiligryte være noe? Eller??
Lykke til alle.
Heisann!
Jeg tenker og begynne på South Beach! Merker jeg gleder meg.. :))) Vet ikke hvorfor men jeg har aldri tenkt på denne dietten, og når jeg nå plutselig fikk et tips om den virker det jo helt topp. Jeg har ikke noe bok enda, så blir vel litt generelt i første periode med og følge matvarene som er lov etc...
Blir spennende dette, også lurer jeg på en liten ting...hvordan stiller man seg til crusha tomater? Man kan jo spise karbonadedeig, bønner etc..så jeg tenkte at da kunne vel en slags chiligryte være noe? Eller??
Lykke til alle.
Knuste tomater er lov, men uten tilsatt sukker. Les på innholdet!
http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm og http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm burde gi de fleste svarene. Men jeg anbefaler virkelig å kjøpe boken. Der er masse menyer og oppskrifter, gode tips og ideer.
Hei på dere
Jeg er nå ferdig med første uke av fase en. Jeg har prøvd ketolye og optimal ernæring før, men det er for mye fett for meg. Jeg mister matlysten, og blir kvalm. Derfor prøver jeg ut South Beach, det er "nesten" sånn jeg spiser til daglig, bare ta bort poteter, brød, ris og pasta og sukker da selvfølgelig. + litt annet :)
Første uken har gått strålende, jeg har tilogmed spist den nye yoghurten Skyr som er uten tilsatt sukker 0% fett og laget på lettmelk, veldig god.
Vektnedgang: -2 kg, buksene sitter litt løsere, og klokken slenger litt rundt håndleddet. Inspirerende.
Ønsker alle sammen lykke til
Hei på dere
Jeg er nå ferdig med første uke av fase en. Jeg har prøvd ketolye og optimal ernæring før, men det er for mye fett for meg. Jeg mister matlysten, og blir kvalm. Derfor prøver jeg ut South Beach, det er "nesten" sånn jeg spiser til daglig, bare ta bort poteter, brød, ris og pasta og sukker da selvfølgelig. + litt annet :)
Første uken har gått strålende, jeg har tilogmed spist den nye yoghurten Skyr som er uten tilsatt sukker 0% fett og laget på lettmelk, veldig god.
Vektnedgang: -2 kg, buksene sitter litt løsere, og klokken slenger litt rundt håndleddet. Inspirerende.
Ønsker alle sammen lykke til
Og da er min første uke med SB over. - 2 kg på meg også, og veldig fornøyd med det. Ble litt rødvin i helgen selv om det ikke er lov de første ukene SB.... Men, men det var kanskje ikke så farlig siden det gikk bra tross alt. Da er det bare å kjøre på en uke til
Så koselig at det er så mange her inne!!! :)
det er greit å stå sammen med de små dumme spørsmålene, tips og ikke minst litt opp backing;)
Jeg googla boka og kjøpte den jeg har på Capris: http://www.capris.no/
Slets ikke dyr, med mange oppskrifter og en måltidslan for både fase 1 og 2. greit å se hva man evt kan og ikke kan spise sånn på trykk. Mye kylling der, det er ikke jeg glad i men man får jo små tips i alle fall.
Nå har jeg hatt en mega karbo uke, med sjokolader og dritt :o Men fra mandag er det streng SB kur. Boka er lest og prinsippet forstått, så nå er det 14 dager med utrenskning for tur. vel mye grønt for en som kommer fra ketolyse, men det går vel greit. ser fra måltidsplanen at det er minimalt med pasta, brød og ris, i fase 2, men litt, av og til, er bedre enn ingenting!:)
Går jeg ned 15 kg på 5 mnd. så skal jeg juble. Da er jeg i mål :rolleyes: Sukk skal gjøre en solid innsats med trim 3 ganger i uka også, samt at jeg går tur med hunden min hver da, det burde hjelpe på, synes jeg :)
Begynte du med fase 1??
Knuste tomater er lov, men uten tilsatt sukker. Les på innholdet!
http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm og http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm burde gi de fleste svarene. Men jeg anbefaler virkelig å kjøpe boken. Der er masse menyer og oppskrifter, gode tips og ideer.
Tusen takk for god hjelp!!! Håpen boken er i hus innen et par dager, men innen den tid lurte jeg på en liten ting til, mulig det står her, men er spekeskinke ok, eller blir det for fett?
Tusen takk for god hjelp!!! Håpen boken er i hus innen et par dager, men innen den tid lurte jeg på en liten ting til, mulig det står her, men er spekeskinke ok, eller blir det for fett?
Vet ikke om det står, men vil tro det er for fett. For kjøtt er det vel generelt max 5% fett.
Hei
Jeg skrev ut en liste over tillatte matvarer i fase 1 fra nettet, husker ikke helt hvor, men tror det var på south.beach.no. Der står det at man kan spise spekeskinke, men skjær bort fettet. Men i boken står ikke spekeskinke nevnt med et ord.
I matvaretabellen står det at spekeskinke inneholder: 48 g vann, 225 kcal, 30,7 g protein, 11,4 g fett og 0 karbohydrater. Dette pr 100 g. Det er kanskje litt for mye fett, men jeg vet ikke.
Spekeskinken er jo veldig salt, så kroppen holder kanskje på vannet, og da stagnerer vekten litt ?
Jeg skal innrømme at jeg nok ikke følger fase 1 helt slavisk, spiser en hel avokado hvis jeg spiser avokado, og har har spist wienerpølse til en middag. Går fortsatt ned i vekt, men jeg tror at jeg egentlig spiser litt for lite, men er ikke så veldig sulten for tiden. :)
Takk for svar Gobolla!
Da er det vel gjerne best og holde seg unna da..hverfall stort sett. ;) Det er jo så utrolig godt med eggerøre!
Har du lyst og legge ut litt av hva du har spist disse ukene? Jeg føler meg litt enspora, og kunne trengt litt tips.. Håper så inderlig boka kommer i dag. Kanskje man finner noen hyggelige oppskrifter til helga.
Ha en fin fredag alle sammen!
Spiser og spier fru Blom :)
Matlysten er ikke helt på topp, så det blir ikke så veldig mye.
Frokost: 1 kopp kaffe med lettmelk. (har aldri vært noe glad i frokost)
Lunsj: F.eks 1 avokado, salat, kokt skinke og med olivenolje over.
Middag: kjøtt eller fisk med grønnsaker eller salat. Her har jeg "syndet" flere ganger. Jeg har spist wienerpølse (2 stk), men uten lompe, massevis av salat til. I går spiste jeg litt fiskegrateng med makaroni fy og fy :o.
Kvelds: F.eks Skyr yoghurt, noen nøtter.
Jeg har også spist kjøttsaus med kjøpe spagettisaus, spagetti spiste jeg ikke, men hadde masse salat under kjøttsausen. Her bruker jeg karbonade.
Nå nærmer jeg meg slutten på uke 2 av fase 1, og har gått ned 2,5 kg.
Føler meg i veldig fin form, ikke sliten, ikke sulten. Går tur med hunden 3 ganger om dagen, 2 av dem i raskt tempo. Jeg prøvde ketolyse tidligere, men det var ikke noe for meg. Det var altfor mye fett, og jeg følte meg veldig sliten når jeg gikk tur.
South Beach passer tydeligvis meg veldig godt, for jeg kan spise nesten hva jeg vil. Holder meg selvfølgelig unna brød, poteter, ris, pasta, sukker, mel osv.
Jeg er ikke noen kjøkkenskriver som kokkelerer og finner på mange gode oppskrifter, så det går stort sett i det samme.
Kyllingfilet, karbonade, egg, laks, røkt kolje. Grønnsaker og salat av alle slag.
Og da passer det veldig bra at jeg ikke er noe særlig sulten, for da går jeg ikke på en smell. Titter litt i kjøleskapet, neivel her er det ikke noe godt, så da lukker jeg bare døra igjen og tar meg et glass med fun light saft.
Og sånn går da no dagan:)
Spiser og spier fru Blom :)
Matlysten er ikke helt på topp, så det blir ikke så veldig mye.
Frokost: 1 kopp kaffe med lettmelk. (har aldri vært noe glad i frokost)
Lunsj: F.eks 1 avokado, salat, kokt skinke og med olivenolje over.
Middag: kjøtt eller fisk med grønnsaker eller salat. Her har jeg "syndet" flere ganger. Jeg har spist wienerpølse (2 stk), men uten lompe, massevis av salat til. I går spiste jeg litt fiskegrateng med makaroni fy og fy :o.
Kvelds: F.eks Skyr yoghurt, noen nøtter.
Jeg har også spist kjøttsaus med kjøpe spagettisaus, spagetti spiste jeg ikke, men hadde masse salat under kjøttsausen. Her bruker jeg karbonade.
Nå nærmer jeg meg slutten på uke 2 av fase 1, og har gått ned 2,5 kg.
Føler meg i veldig fin form, ikke sliten, ikke sulten. Går tur med hunden 3 ganger om dagen, 2 av dem i raskt tempo. Jeg prøvde ketolyse tidligere, men det var ikke noe for meg. Det var altfor mye fett, og jeg følte meg veldig sliten når jeg gikk tur.
South Beach passer tydeligvis meg veldig godt, for jeg kan spise nesten hva jeg vil. Holder meg selvfølgelig unna brød, poteter, ris, pasta, sukker, mel osv.
Jeg er ikke noen kjøkkenskriver som kokkelerer og finner på mange gode oppskrifter, så det går stort sett i det samme.
Kyllingfilet, karbonade, egg, laks, røkt kolje. Grønnsaker og salat av alle slag.
Og da passer det veldig bra at jeg ikke er noe særlig sulten, for da går jeg ikke på en smell. Titter litt i kjøleskapet, neivel her er det ikke noe godt, så da lukker jeg bare døra igjen og tar meg et glass med fun light saft.
Og sånn går da no dagan:)
Gratulerer med flott resultat! J
eg skippet jo fase 1, men liker meg godt i fase 2. Idag har jeg skeiet ut da, pappas fetter med kone hadde invitert ut på en fantastisk restaurant i San Francisco med musical etterpå. Jeg spiste en pai til forrett, men på fine restauranter er slike heldigvis veldig små. Til hovedretten bestilte jeg ratatouille istedet for poteter og dessert delte vi - så da spiste jeg 3-4 skeier der også. Men hadde jeg gått for suppe til forrett hadde jeg faktisk vært i tråd med boka. Det er kjekt å tenke på - og viser hvor lett man kan implementere South Beach i hverdagen.
Ja, det er akkurat det, veldig lett å implementere i hverdagslivet. Samtidig som hele familien kan spise det samme.
Hodet mitt er nok veldig styrt på lavkalori, så jeg har store problemer med å spise seterrømme, steke i meierismør og ha fløte i kaffen. Det blir også litt feil for meg å kjøpe seterrømme til meg og lettrømme til resten av familien, for seterrømme vil ikke mann og barn ha. Mann og barn spiser sunt etter statens ernæringsråd, grovt brød, lettmelk, frukt. Og det å "omvende" dem til LCHF blir vanskelig. Dessuten så er ingen av dem i nærheten av å være overvektig.
Egentlig er det litt rart at jeg har noen kg for mye, for jeg spiser ikke så mye av den vanlige maten, men det er nok noe med karbohydratene som setter seg veldig fast på min kropp. Har også alltid hatt mye tull med magen; vondt, oppblåst, hard og løs om hverandre, og i disse to ukene har jeg ikke hatt none tull i det hele tatt.
Jeg kommer nok til å fortsette i fase 1 en uke til, sånn at jeg er helt sikker på at jeg ikke faller tilbake til gamle vaner.
Heisann!:rolleyes:
Etter anbefalinger av andre her inne, samt et ønske om å kombinere lavkarbo og lavkalori, har jeg kobla meg på denne tråden!:D
Det blir veldig spennende og jeg leser og leser... Må vel kjøpe boka også! Jeg har en personlig coach som støtter meg på e-post og telefon... Det setter jeg stoooor pris på og kommer til å bruke henne masse!;)
Jeg har begynt på Easy Life, men ble fysisk og psykisk syk av pulveret... Dessuten er jeg så innmari prinsipielt imot pulver at det kan ikke sies med ord!:mad:
Etter en coachingtime der jeg fokuserte på at dette skulle være min prosess med mitt program har jeg kutta pulver mer eller mindre og skal fokusere på lavkarbo/lavkalorimat og trening. Har kjøpt meg pulsklokke så jeg skal sørge for at forbruket er større enn inntaket... :)
Ønsker dere alle lykke til og håper vi kan følge hverandre inn i en lettere hverdag!! :D
Hei!
Så gøy med flere her da, nå får vi pushe hverandre. Jeg er klar for uke to med fase en nå, og nå må jeg variere meg litt kjenner jeg. Kylling er tingen nå tror jeg.
Men jeg lurte på en ting, jeg får sikkert svar på det når jeg får boka, men jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle kombinere ost og skinke? Stemmer dette? I omeletter etc er det jo veldig lett og ryke på begge to samtidig..
Hei!
Så gøy med flere her da, nå får vi pushe hverandre. Jeg er klar for uke to med fase en nå, og nå må jeg variere meg litt kjenner jeg. Kylling er tingen nå tror jeg.
Men jeg lurte på en ting, jeg får sikkert svar på det når jeg får boka, men jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle kombinere ost og skinke? Stemmer dette? I omeletter etc er det jo veldig lett og ryke på begge to samtidig..
Det har ikke jeg sett. Hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Både ost og skinke er jo tillatte matvarer, eller magre oster da.
Jeg vet ikke...syns også det høres veldig rart ut! Mulig jeg har lest feil, håper det! Skal lete litt og se om jeg finner det igjen. Men da later jeg hvertfall som det ikke stemmer til det motsatte er skikkelig bevist. :D
Jeg tror det er feil. Samtidig sparer du jo litt kalorier om du klarer å holde deg til kun skinke da.
Ja det er helt sant, man får spare der man kan. Neste uken får jeg være enda flinkere til og bruke renere mat, denne uken har det nok blitt litt for mye gryteting. Det burde jo ikke være så ille da, men jeg har fått det litt for meg at man bør begrense bruken av tomater på boks...
Laks er jo en fet fisk da, men er det ok likevel? I begrensede mengder og kanskje bedre med torsk?
Ja det er helt sant, man får spare der man kan. Neste uken får jeg være enda flinkere til og bruke renere mat, denne uken har det nok blitt litt for mye gryteting. Det burde jo ikke være så ille da, men jeg har fått det litt for meg at man bør begrense bruken av tomater på boks...
Laks er jo en fet fisk da, men er det ok likevel? I begrensede mengder og kanskje bedre med torsk?
Vet ikke helt, les matlistene. Tror all fisk er OK. Det er viktigere å se på de tingene som skal unngås og unngå dem - alt det andre kan spises. Man skal jo ikke bli fanatisk heller.
Jeg tenker egentlig ikke så mye på sparing av kalorier. Men jeg lager som regel eggerøre og ikke omelett. Grunnen til at jeg kuttet ost var fordi jeg innså at jeg faktisk ikke smakte stor forskjell med eller uten osten. Og kalorier jeg ikke gleder meg over, kan unngås.
Tomat på boks er OK så lenge de ikke er tilsatt sukker. Tomater er naturlig søte, men det lov på SB.
Matlisten ligger på kjøkkenbenken, jeg har holdt meg til den, men det er jammen meg lett og bli litt hysterisk i starten kjenner jeg. Blir fint og lese seg litt og få litt helhetlig oversikt over hele greia!
Tusen takk for all hjelp fra deg altså, kjekt og ha noen som kan det. :)
Vanedannende er dette også ser jeg..tiden flyr! Nå er det leggetid, god natt alle!
Matlisten ligger på kjøkkenbenken, jeg har holdt meg til den, men det er jammen meg lett og bli litt hysterisk i starten kjenner jeg. Blir fint og lese seg litt og få litt helhetlig oversikt over hele greia!
Tusen takk for all hjelp fra deg altså, kjekt og ha noen som kan det. :)
Vanedannende er dette også ser jeg..tiden flyr! Nå er det leggetid, god natt alle!
Jeg kan det egentlig ikke, jeg har bare skumlest boken og lest matlistene :D
For meg rimer South Beach mye med sunn fornuft. Eller, iallefall sånn som jeg praktiserer South Beach - så da blir det kanskje vel så mye min variant jeg svarer om.
Jaja.. en variant som funker er uansett fin og følge!
:cool:
Jaja.. en variant som funker er uansett fin og følge!
:cool:
Prinsippene er jo der :)
Idag var frokosten min en fettogsukkerfri yoghurt (ikke noe frokostmenneske), til lunch skal jeg ha eggerøre med grønnsaker og rester av kjøtt og til middag kylling med blomkålris og rataouille. Snacks er selleri og et eple. Fin SB dag uten å tenke over det, altså :D
At man kan spise yoghurt syns jeg er helt glimmers!:)
Min frokost var den vanlige omeletten...jeg er jo ikke lei egentlig, så det går jo bra, men frokost er gjerne det vanskeligste og variere for meg.
Til lunch salat med laks, og til middag kylling filet og brokkoli. Enkelt og greit.
Nå ble jeg akutt godterisyk, IKKE bra! Så jeg gnafser litt kålrot. Det er jeg også glad for står på ja listen, har savnet gulerot før, men kålrot er jo nesten det samme. :D
At man kan spise yoghurt syns jeg er helt glimmers!:)
Min frokost var den vanlige omeletten...jeg er jo ikke lei egentlig, så det går jo bra, men frokost er gjerne det vanskeligste og variere for meg.
Til lunch salat med laks, og til middag kylling filet og brokkoli. Enkelt og greit.
Nå ble jeg akutt godterisyk, IKKE bra! Så jeg gnafser litt kålrot. Det er jeg også glad for står på ja listen, har savnet gulerot før, men kålrot er jo nesten det samme. :D
Man kan spise fett og sukkerfri youghurt. Yoplait dobbel 0% har jo kommet i mange herlige smaker naa - bedre utvalg i slike hjemme enn her. Her er alt fettfritt... og med tonn av sukker.
Jeg er ogsaa godterisyk naa. Eller ikke egentlig, jeg er torst og vil ha kaffe, men hjernen min er jo innstilt paa at alt som ikke er sulten, betyr sukkerlyst. Ganske morsomt naar man klarer aa bryte det ned til hva som egentlig er signalet som sendes.
Ja det husker jeg fra jeg selv bodde i USA, alt mulig var fett fritt og så så flott ut, men kikket man nærmere var det en sukkerbombe. Yoplaitene er jo faktisk kjempe gode. Klarer ikke finne fettfri naturell yoghurt da, det irriterer meg. Gresk e tyrkisk bedre enn vanlig da?
Veldig lett og tro det er godteri man vil ha ja, eller at man trenger og stappe noe i munnen. Jeg kjenner hvor hjelpsomt det er og ha en fast ting jeg skal følge nå, før når jeg svevde mellom kanskje litt fedon den uken noe annet denn uken var det sååå mye lettere og tenke at det skader sikkert ikke med bare litt sjokolade. Men nå SKAL jeg klare disse to ukene før jeg begynner med noe utenom fase 1 matlisten.
Sånn for fremtiden forresten, når det gjelder sjokolade, vet du hva som er minst ille for oss, de sukkerfrie med kunstig søtning eller en 85% mørk?
Ja det husker jeg fra jeg selv bodde i USA, alt mulig var fett fritt og så så flott ut, men kikket man nærmere var det en sukkerbombe. Yoplaitene er jo faktisk kjempe gode. Klarer ikke finne fettfri naturell yoghurt da, det irriterer meg. Gresk e tyrkisk bedre enn vanlig da?
Veldig lett og tro det er godteri man vil ha ja, eller at man trenger og stappe noe i munnen. Jeg kjenner hvor hjelpsomt det er og ha en fast ting jeg skal følge nå, før når jeg svevde mellom kanskje litt fedon den uken noe annet denn uken var det sååå mye lettere og tenke at det skader sikkert ikke med bare litt sjokolade. Men nå SKAL jeg klare disse to ukene før jeg begynner med noe utenom fase 1 matlisten.
Sånn for fremtiden forresten, når det gjelder sjokolade, vet du hva som er minst ille for oss, de sukkerfrie med kunstig søtning eller en 85% mørk?
Jeg vet ikke, men jeg velger 85%. Sjokolade er jo uansett noe man kun skal ha en gang svaert sjeldent.
Elinengelen
16-11-09, 14:43
Jeg har gått på ketolyse i 3,5 mnd. og går over til South Beach. Trenger en innledningsfasen når en har gått så lenge på lavkarbo?
Jeg har gått på ketolyse i 3,5 mnd. og går over til South Beach. Trenger en innledningsfasen når en har gått så lenge på lavkarbo?
Jeg skippet den, siden jeg var av sukkerabstinenser for lengst da.
Gikk denne runde ikke på innledningsfasen i det hele tatt. Men har spist normalt sunt hele høsten. Har funket fin-fint det!
Elinengelen
18-11-09, 16:44
Takk for svar damer.:D
Hei
Lurer på om jeg kan henge meg på her?
Jeg gikk på south beach for noen år tilbake, da jeg bare hadde 5 - 6 kilo å ta av...
Gikk veldig fint, med masse trening ved siden av.
Så flyttet vi, og ny jobb etc. Så gikk opp alt og vel så det igjen. Har ikke vært flink og mangler motivasjon når jeg ikke ser resultater med en gang. Men VET at dette funker, og er mye greier enn for eks. Grethe Roede som jeg også har prøvd.
Mitt mål nå er ned 20 kilo. Skal være forlover neste sommer, så det hadde vært fint å ikke være blubba liksom :)
Inger
Alle er velkommen her Inger ;)
Lurer litt på hvor mye dere har klart å gå ned jeg ?
Selv har jeg stått stille :o SB er fin til å holde vekten for meg men, det er alt for lett å skli ut! det er ikke langt til frotsing i krbohydrater fra SB, for min del...
jeg trenger vist mye strengere regler og 0 karboh. om jeg skal klare det, men nå vet jeg hva som skal til for å holde vekten, nemmelig SB!;) (Lavkarbo/lavfett)
Bestemt meg for å prøve på mine siste 10 kg å ketolyse igjen fra i dag. nå er det snart jul med ribbe og medister, så det burde gå greit :D
Klarte min første 10 på 4 mnd med ketolyse før det sa stopp, så jeg håper på 10 på rappen nå også.
Ser innom av og til før jeg er er tilbake på SB over nyårert og håper dere alle er her, om dere ikke har nårr mach vekta før da :rolleyes:
I´ll be back ;)
Jeg har startet fase 1 i dag. Er spent på dette ja :)
Har lest boka nøye så jeg føler meg godt forberedt.
Noen flere som starter i disse dager??
Ha en fin helg.
Jeg har startet fase 1 i dag. Er spent på dette ja :)
Har lest boka nøye så jeg føler meg godt forberedt.
Noen flere som starter i disse dager??
Ha en fin helg.
Ja, jeg skal starte om litt når jeg kommer hjem fra juleferie. Er kjempemotivert til å sette igang. :) Synes jeg har prøvd alt annet..
Hei og velkommen.
Jeg starter på igjen etter en fråtsende juleferie :D
:D åh så bra at vi er flere i samme båt ..
Jeg er på dag 3 i fase 1 , og det går veldig greit.
Følger ikke måltidsforslaget fra boka til punkt og prikke men velger fra listen over ja-mat iallefall.
I går laget jeg kylling med pistasie nøtter..Anbefales på det sterkeste!!!
Men jeg har ett spørsmål.. Det står at man skal drikke urtete. Er grønn te ok? Jeg er avhengig av grønnte!! Men den har jo ett snev av mandaring eller tranebær i seg og frukt skal man jo ikke ha i denne perioden..Noen som vet?:rolleyes:
Ha en fin dag!
Anette
Hei og godt nyttår til alle!
Her vil jeg også bli med. :) Jeg starter på fase 1 i dag, kombinerer med en rensekur for og virkelig komme igang med det nye året. Håper 2010 blir vårt suksessår!
Så fint om man kan følge hverandre her da, og komme med oppmuntringer og tips til mat. Jeg tok fase 1 litt før jul, og husker følelsen av og ikke være fristet av godteri..den gleder jeg meg til og få igjen. Har ikke vært sånn voldsomt i jula, har vært mer utskeielser av typen MASSE hjemmelagede rundstykker og sånn...så det skal uansett bli deilig og få igang kroppen igjen. Denne gangen skal jeg være flinkere til og holde meg mer unna sukkerfrie pastiller også, ble litt mye av det forrige gang.
Uten at jeg er noen ekspert tror jeg grønn te er helt ok - ikke bare ok, men veldig bra og drikke. Vær så snill og korriger meg om jeg tar feil. Jeg drikker ganske masse urtete.
Ha en fin første mandag i 2010!
-Victory.
Ja, håper det er tillatt med grønn te m/ smakstilsetning. Den jeg drikker har noe fersken eller bringebær i seg. Også søter jeg med to suketter. Håper veldig at det er ok, for jeg har klart å gjøre meg litt avhengig av den..også er den jo vanndrivende, så så veldig ille kan den vel ikke være.. :p
Jeg blir så glad når det viser seg at vi er flere i samme båt :)
Håper det er ok å fortsette å drikke grønn te da. Synes det er deilig med noe varmt i dise kalde dagene.Tørr ikke drikke kakao el da jeg er redd jeg faller på sukkervogna igjen ;)
I dag har jeg hatt fylte squash til middag. veldig godt. Også har jeg laget grønnsaksquichene det er oppskrift på i boka. tenkte de var kjekke å ha i fryseren til en dag med dårlig tid..he he og som småbarnsmor blir det noen av de :)
Kos dere i kveld. Det skal jeg. Jula har blitt hivd ut, iallefall de restene som var igjen og det er deilig å få den lyse rolige stua tilbake. I kveld skal jeg se cougar town på TVNorge. Den er morsom synes jeg.
Veldig fint at man er flere i samme båt ja - motiverende og følge med!
Her ble det laks med blomkål og brokkoli til middag, hakket grønnsakene sammen med litt mager kesam og salt og pepper, ble veldig godt!
Har også laget en kembo omelett som burde holde en stund... alt godteri er ryddet ut av skapet, og jula flyttet også ut istad. Nytter da ikke med et sukkerfritt liv i julehuset! ;)
Forresten en ting jeg ikke er så god på er mellommåltidene, noen tips???
Det hørtes godt ut med laks og blomkål/brokkoli mos. Det må jeg prøve en dag:D
Har så smått begynt å trene igjen etter jul og en heftig forkjølelse også. Herlig. Er veldig spent på veiing da , men har bestemt meg for ikke å smugveie meg. Må vente til lørdag.
Mellommåltider ja..De er ikke lette synes jeg. Jeg har laget de rulladene det står anbefalt i boka. De er gode. Ett salatblad , litt koriander majones,en skive kalkunpålegg , litt paprika og litt vårløk. Ruller denne sammen til en sigerlignende sak. 2 stk er ett mellommåltid.
Jeg har også spist selleribiter med magerost. Enkelt og greit når du bruker den magerosten på tube. Smaker godt synes jeg :)
Men må nok finne andre varianter også. Vil jo nødig gå lei..
Ha en fin dag.
Anette
Aah..salat/skinkerullene høres jo godt ut, det får jeg prøve meg på. I dag har jeg med litt kålrot..
I dag skal jeg hjem før jeg drar på trening, pleier og reise rett etter jobb, og da må det litt planleging til..må jo spise noe først ellers orker jeg ikke noenting. Blir vel litt laks igjen da.. :)
Må variere meg litt blir mye laks og kjøttdeig/karbonadedeig ting, plutselig blitt så lei kylling.
Dag to går greit da, men i går gjorde jeg den fine tingen og ta på en ansiktsmaske av sjokolade...hehe...smart når man driver og avenner seg. ;)
Fantastisk med ansiktsmaske av sjokolade når man er på avvenning ja...Ha ha..Lo godt da jeg leste det :D
Synes det er vanskelig med disse kjappe måltidene som skal fylle magen litt. Er liksom veldig enkelt å hive inn ei brødskive...Og som du sier så er det viktig å få inn litt mat før trening.
Lurer på om det er ok å spise den nye Skyr. Den metter iallefall veldig godt. Uten sukker og karber og med masse proteiner.
:D
Haha! Heldigvis den bare lukta sjokolade, ellers hadde jeg vel gnafsa i meg hele leira! :D
Skyr youghurten er lov når man kommer i fase 2...Ble aldri helt enig med meg selv om jeg likte den jeg, men som du sier metter den hvertfall veldig.
I kveld må jeg ta frem boken og pusse opp litt på gamle kunnskaper, greit og komme skikkelig inn i hva som er ja maten igjen.
Nå ser jeg virkelig frem til og komme meg hjem herfra, første uke på jobb er ikke bare bare.. Unngå sofaen da, og komme meg ut på trening, spinning som står på planen i dag, så blir det hjem til spikermatten etterpå. Det hørtes veldig skummelt ut, men det er virkelig skikkelig dig. Tror nok det er noe jeg kan bli hekta på!
Sorry jeg skrev litt feil!!!! Man kan vist spise sukkerfri yougurt, men bare naturell
Melkeprodukter
* Skummet melk, lettmelk (ikke mer enn 1% fett)
* Mager sojamelk, naturell (ikke mer enn 4% fett)
* Kjernemelk, 1% fett
* Mager naturell yoghurt (ikke mer enn 250 ml pr dag)
(Unngå: Helmelk, hel soyamelk, yoghurt med normalt fettinnhold, yoghurtis, fløte, fløteis)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2528
Fase to kan man spise frukt youghurt
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2529
Enda en dag ferdig og jeg synes fortsatt det ikke er noe problem å følge dietten. Har ikke noe sug etter søtt , iallefall ikke ennå. I går hadde en kollega med seg gulrotkake med glasur på jobb , og den er vanligvis ufattelig god, men jeg spiste ikke. Det fristet ikke engang :)
Men jeg har fortsatt å drikke grønn-te , og håper det er ok. Er spent på veiing på lørdag. Resultat etter 1 uke tror jeg er positivt. Jeg skal på ferie i midten av mars til ... ja helt rikitg South Beach Florida.. he he. ikke bare dit men skal innom der også ja..Har hørt at de har en del south beach tillatte matvarer i butikkene der borte så det skal bli spennende å se hvilke. Tror det er en populær diett der borte :)
I går ble det salat med biffstrimler til middag.mmm veldig deilig. Brukte yoghurt naturell til dressing med litt urter og hvitløk. Ble helt herlig. Spiser noen nøtter i salatene også men ikke over den tillatte grensen tror jeg.
Jepp krysser fingrene for at dette går veien jeg altså.. :D
Ha en flott dag i kulda dere south beachere ..
God dag! Håper den blir bedre enn blæææh dagen i går! Hadde en skikkelig drittdag i går, skikkelig slack og relativt godterisjuk.. :mad: Fikk også bekreftet at jeg kan IKKE reise hjem etter jobb for og reise ut igjen på trening senere, hvertfall ikke når det er er så kaldt som nå. Kapitulerte rett og slett på sofaen, og det endte med at jeg "slapp" trening og heller fikk lov og legge med i badekaret.. Jaja, det var vel fortjent da. ;)
Matmessig gikk det bra da, det ble rester etter laks til middag + litt eggerøre siden det ikke var så mye igjen. Også noen nøtter og litt salat på kvelden.
Frokosten var omelett, lunchen salat med laks..
Nye muligheter i dag på 3. dagen! Treningssekken sitter ved siden av meg, så i dag blir det bodypump og spinning.
Omelett spist til frokost, og nå drikker jeg te (Kapha stumulerende te, rensekuren og vann om hverandre.
-23 var det i dag...fint det! :rolleyes:
Du er flink til å trene Victory! Jeg bøyer meg i støvet :)
Jeg har absolutt ikke kommet godt nok i gang med treningen min men jeg håper det kommer seg etterhvert nå. Skal på power time i morgen kveld. I dag er mannen borte og da har jeg ikke barnevakt så da blir det inne og fyre tenker jeg..
I dag har jeg spist eggerøre og bacon til frokost , salat med reker til lunsj, fylte squash blir det til middag ( da det er en halv igjen). Mellommåltid har vært de vanlige salatrullene , og selleri med magerost!
Har snoket litt rundt i forumene her inne og har funnet mange gode oppskrifter..Mange som skal prøves. Er litt redd for å gå lei... Må passe på å variere nok..
Klarte ikke å holde meg i dag så jeg smugveide meg i ettermiddag..
Hvis det stemmer tror jeg at jeg blir gledelig overrasket på lørdag. Men det er resultatet på lørdag jeg går etter..
God morgen i kulda!
Hehe..flink til og trene ja, jeg prøver på det, og vanligvs er jeg flink, men nå er det vist nesteh unntakstilstand her. Måtte ha startkabler for og komme meg hjem i går, så istedenfor og trene ble det ut på kjøretur for og lade bilen..:mad: Det er lov og si man er LITT lei denne kulda nå. Bilen har nå fått hvilepause til det blir mildere vær, så da får heller jeg fryse litt og gå til jobb, og det gjorde jeg i dag i MINUS 25 GRADER! Jeg nekter og tro at det er sunt! ;) Men når sant skal sies er det bare i ansiktet man fryser da, når man er flink og kle på seg skikkelig. Men jeg gleder meg nå usansett til varmere tider.
Og du, så deilig med tur til South Beach da!!! Jeg var der for 12 år siden (!!!!!) og det kan du bare glede deg til. Vi får motivere hverandre mot bikinisesongen som kommer litt tidligere i år, jeg skal nemlig til Thailand i den samme perioden. Woohoo!
Spennende med positiv vekt da! *Krysser fingrene*. Jeg har ikke så store forhåpninger egentlig, har prøvd tilsvarende noen ganger, så kroppen min er vel vant til det og trenger litt mer tilvenning..Da gjelder det bare og ikke gi opp.. :)
ha en fin torsdag - snart helg!!!
Hallo i kulda ja..
Minus 25 grader høres innmari kaldt ut. Det var minus 15 hos meg og jeg syntes det var ille nok...
Thailand er jo bare fantastisk da. Var der for noen år siden og jeg kunne godt tenke meg en tur tilbake dit :) Faktisk 10 år siden jeg var der. Vanvittig hvor fort tiden går da!! Vi gleder oss veldig til Florida tur ja. Har vært en del i Usa tidligere men ikke i Florida. Jeg gleder meg vel kanskje mest til kjøreturen ut til Key West! Vi må motivere oss sammen ja til en tidlig bikinisesong! Skal bli godt med litt varme på kroppen.Det frister iallefall ekstra når man ser frostrøyken ute... he he
Ha en fin torsdag.
Jeg skal prøve meg på en power time i dag..Juhu!!
-25 er ganske mye for kaldt ja, kan godt gi seg nå!!!
Jeg var i Florida for et par år siden, i Ft Lauderdale og Key West..helt fantastisk! :) Key West var kjempe koselig, men som du sier det er nok veien ned der som er den fineste, så om dere har muligheten bruk lang tid. Vi kjørte rett ned og gikk glipp av mange fine badeplasser. (Er ikke noe særlig strender på selve Key West, men en koselig by)
Mamma og pappa hadde brukt mest tid på stedene på veien, og de hadde finni mange flotte perler....har lyst NÅ!
Ja, gleder meg til Thailand, eneste jeg har vært der er et par dager i Bangkok på vei til Australia, og det teller ikke. Er paradis-Thailand jeg gleder meg til nå. Lurer på hvordan det blir med maten der da, jeg virkelig elsker Thai mat, men må innrømme at risen også er en veldig god ingrediens i den sammenhengen. :) Time will show! Varme skal uansett bli fantastisk deilig. :)
Se her kan man finne litt forskjellig..
http://www.southbeachdiet.com/sbd/publicsite/south-beach-diet-tips.aspx
Veldig mange gode tips på de amerikanske sidene synes jeg :)
Kreative oppskrifter også.
Jeg er også veldig glad i å lese folks historier jeg da. Der kan man plukke opp mange gode tips :)
Ønsker Victory og dere andre som er innom er god helg :)
Da er første uke på south beach ferdig... Resultetet ble ned 4 kg!!!! gjett om jeg er lykkelig :)
Nå har jeg hatt omelett med skinke og grønnsaker til frokost , og nå står 30 min core trening for tur før jeg avslutter med 30 min intervaller på tredemølla.
Ha en fin dag folkens..:D
:heia:SÅ BRA!!! Gratulerer til deg! :) Det er jo super bra! HURRA!
Jeg må komme meg ut på noe trening i dag også, bare litt usikker hva enda, tror ikke det er noen timer jeg rekker, får se om jeg må kle på meg alle lagene mine og gå runden min fort.
Core går jeg på også, jeg digger det. Er det på sånn bevegelig brett?
Nå får jeg mekke meg en omelett til frokost, litt sen start her i dag, men det er litt deilig også da.
God tur til treningen og ha en fin lørdag. Tenker det gode humøret holder seg. :D
Søndag og sola skinner.. ikke så kaldt i dag heller. Heldigvis :) Begynner å bli litt lei av denne sprengkulda , men leste i VG i dag at den var snart over. Hurra:heia: Da er det mulig å ta en skitur i ny og ne igjen.
Var på core time i går og det hadde tydeligvis muskulaturen godt av. Rimlig støl i dag ja:flau:..
I går sto biff med ovnsbakte grønnsaker på menyen , og i dag er det laks med blomkål og brokkoli mos..
Håper det blir en fin søndag. Ha en fin dag alle sammen.
En fin søndag og endelig har jeg kommet meg på trening! Det var deilig! :) Hehe..utrolig festlig når det har blitt sånn at man kikker på gradestokken og sier; Aah..deilig, ikke mer enn 17 minus! :D
Noen venner dro av gårde på ski, men jeg valgte innetrening..og var FLINK! 30 min funwalk, en time core og 45 min spinning! Håper VG har rett i spådommen sin sånn at bilen vil være med ut og frakte meg neste uke.
Deilig og være støl også da, så merker man at man har gjort noe.
Etterpå blir det middag hos mamma og pappa, og jeg har tatt forhåndsregler og sjekket om de har blomkål. Svinestek og blomkål burde bli bra det.
Ha en fortsatt fin søndag!
Veiedag etter første uken: - 2.5 kilo! Jippi!!!! :D Nå ble jeg glad altså!!
Og bilen ser ut til og være i bedre humør også, så treningsbag er pakket, så da blir det Core og Funwalk etter jobb. *M O T I V E R T*
Fin mandag til alle!
Heisann! Jeg og kjæresten begynner på andre runde (hadde en runde på 2 måneder etter påske i fjor) med South Beach.
Forrige gang hadde jeg ikke lavkarbo.no og i dag har jeg allerede lagd ooopsieroller (kjempegode). Har også vært på trening (30 min sykling og 20 min roing).
Heldigvis er jeg lettere nå enn forrige gang så nå har jeg kanskje håp om at denne sommeren kommer jeg til å være råflott :)
Så bra Victory!!:heia:
Supert resultat! Det gjør liksom alt "slitet" vedrt det spør du meg :D
Vi står på videre så blir vi så flotte når vi skal trave strendene , du i Thailand og jeg i Florida! Tenk på alt det lekre vi kan shoppe da;)
Deilig at temperaturen er mer levlig nå ja. Ble en liten skitur på meg i dag da. Deilig.
I dag har jeg endelig fått tak i Ricotta osten. Ganske allright som kveldsmat synes jeg. Mettet godt. hadde litt vanilje essens oppi og litt revet sitronskall med noen knuste mandler på toppen! Føler faktisk ikke mye søtsug lenger og det er deilig. Jeg ELSKER jo sjokolade.
Ja jeg ble SÅ glad! Utrolig gøy! :D Hohoho...ja vi får bare stå på, strandlivet lokker, og så mye bedre turene våre blir om man føler seg vel! We can do it we can do it... :)
Jeg har vært på trening, fikk strafferunde siden det ble lite forrige uke, så da ble det 30 min funwalk, 30 min core, 30 min (av en hel time) energy, og avslutte med 30 min funwalk igjen. Fornøyd med det. Så ble det den faste tacogryten til middag igjen, har fått helt dilla jeg!
Ooh...sånn ost vil jeg også finne! Burde vel ha den på Ica tenker jeg. Har også bestilt en ny bok: South Beach Diet Supercharged. Blir spennende og få.
Jeg kan ikke akkurat si jeg har mistet helt søtsuget jeg da, håper det skjer snart...i går var ILLE! jeg var altså så fysen, så det blir nok litt mye pastiller er jeg redd. Må prøve og roe meg litt.. Nå ser jeg 4 stjerners middag, kanskje man kan plukke opp noen tips. :)
Heisann! Jeg og kjæresten begynner på andre runde (hadde en runde på 2 måneder etter påske i fjor) med South Beach.
Forrige gang hadde jeg ikke lavkarbo.no og i dag har jeg allerede lagd ooopsieroller (kjempegode). Har også vært på trening (30 min sykling og 20 min roing).
Heldigvis er jeg lettere nå enn forrige gang så nå har jeg kanskje håp om at denne sommeren kommer jeg til å være råflott :)
Hei og velkommen! :)
Til sommeren kommer vi til og være så fiiiiiine!!! :D
Takk takk !
Ja, er det jeg også håper på! :)
Så er det noen som forslag til noe pålegg til lapper? Tipper jeg fort blir lei av kokt skinke.. Kjøpte reker i dag så i morgen blir det "rekesmørbrød"
Hmmmm....pålegg er jeg ikke så god til og variere på. Har stortsett brukt leverpostei, ost og skinke, men leverposteien må jeg nok drøye en stund er jeg redd. :(
Men hva med fisk? Varmrøkt makrell syns jeg er fantastisk! Eller laks? Jeg liker ikke gravet og røkelaks av de "rå" typene, men gjør du det kan du jo ta det med eggerøre feks.
Kokt egg med mager tubeost..
Eller andre kjøttpålegg som kylling og kalun. :)
Jeg er så glad i spekeskinke, men ser det er litt tvil om det er lov eller ikke..
Hvor har du bestilt boken fra da? Engelsk utgave eller finnes den på norsk nå? Jeg får mailer av den amerikanske siden hver dag med mattips. Veldig allright altså. Utrolig mye produkter i South Beach dietten til salgs i usa. Dressinger , fullkorntortillaser i alle mulig varianter og mange forskjellige "barer" til måltidserstattning. Synd vi ikke får kjøpt dem i norge...
Pålegg er vanskelig å variere synes jeg men jeg bruker mye kyllingpålegg i flere varianter , magre smøroster , egg i alle varianter og fiskepålegg.
Tacogryta di Victory høres bra ut. Er det den som ligger ute med oppskrift?
Velkommen Smakfull. Alltid hyggelig med flere her inne:D
I kveld skal jeg skrive inn dattern min på skolen og det føles faktisk litt vemodig. Mors lille jente har også blitt stor:). Hun gleder seg veldig. Så i dag blir det kun intervaller på tredemølla. I morgen skal jeg prøve Elixias nye storsatsing X-fit! Det skal vist være knalltøft!!! Gleder meg:D
Ha en fin tirsdag alle sammen.
Mamma bestilte den til meg på Ebay så den er på engelsk. (Ebay er foresten et sted jeg skjønner jeg bør holde meg LANGT unna - Det kan man virkelig bli hekta på! Hehe.. ) Håper det blir bra, ofte syns jeg de forskjellige oversettingene er litt teite. Jeg får også daglige mailer fra den amerikanske siden, genialt da! Du har ikke sett noen sider som selger disse south beach produktene på nettet da? Jeg har lett litt, men ikke funnet noe..
Tacogryten er den som ligger ute her ja, så forsker jeg litt på den litt innimellom. Litt mer vann noen ganger gang, legger til litt krydder noen ganger etc. (I går tok jeg oppi spiscumin og masse piri piri) Hot hot! :D
Den funker også med et sånn bomkålmos lag oppå seg.
Lykke til med skoleinnskriving da, tiden flyr!! :)
Man kan bestille fra amazon.com. Men jeg vet ikke om de leverer til Norge altså men jeg tror det. Mange av produktene er 6 stk i pakka og det er jo litt mye da. 6 flasker dressing osv. Men de har utrolig mye godt der.
Sjekk sidene til amazon.com og se på Grocery.. Der finner du mye godt.:D
Håper jeg finner litt å putte i kofferten min hjem fra Florida men ønsker meg noen av produktene før den tid også. Kanskje det er litt å få tak i i Harryland? Jeg burde kanskje ta en tur snart.
Tacogryten skal prøves. Hot mat er deilig i kulda da ;)
Jeg har den engelske, men synes ikke den var noe særlig bra!
Kanskje titte litt mer i den og se om jeg blir inspirert. Lånte tre bøker på biblioteket i går, en om egg, en om kylling og en om grønnsaker. Der var det mye godt jeg skal teste ut :)
I dag blir det wok med svinekjøtt, sopp og brokkoli og blomkål :)
Da skal jeg inn på amazon og kikke! Har kjøpt et par filmer derfra for mange år siden, så da leverte de hvertfall..Eller så er det jo denne danske siden da http://www.dialife.dk/ med litt forskjellig, kanskje det går ann og ønske seg at de tar inn ting. :)
Hehe..her ble det tacogryte IGJEN! Gratinerte den i dag da, og kokte blomkål så jeg ikke skal glemme bort grønnsakene.
I morgen må jeg planlegge litt, skal på møte i Oslo hele dagen...der blir det garantert bestilt lunch fra bakeren, men det er kjøleskap der da, så strengt tatt trenger jeg jo ikke planlegge mer enn en vanlig dag på jobb her. Det verste blir vel fristelsen tenker jeg. ;)
Ei her anbefalte Fedon sin bok Barn i balanse uansett om man hadde barn eller ikke, Fedon og South Beach er jo ganske likt, og denne forklarte hvorfor det og det var sunt på en veldig forståelig måte. Kanskje man rett og slett burde skaffe seg et bibliotek kort igjen.
Nå er det snart ut på Core! :visemuskl
Disse pastaene er faktisk veldig gode! Lønner seg vel og holde seg unna, men etter en stund når man er lei ting og tang kan den være kjekk og ha. :) Om man bestiller her kan man forresten sende de en beskjed om og merke pakken som gave om det koster mer enn 200. Så slipper man toll.
http://www.dialife.dk/product.asp?product=293
Takk for tips Victory. Der var det virkelig mye godt.. Kunne tenke meg lavkarbo tortillas og pita brød, og den pastaen ja. Kjekt å ha de dagene man er litt lei av de faste rettene. I går lagde jeg kylling gryte med løk (står i boka og i forumet her inne) Den ble veldig god :-)
Super enkel og rask å lage også..
I går ble det 1 time yoga og 40 min intervaller på tredemølla etterpå:)
Fornøyd med innsatsen. I dag er det styrketrening på programmet. Gleder meg til ny time :visemuskl:visemuskl:visemuskl
Laks med blomkål til middag tror jeg det blir.
I dag skinner solen og det er kun 6 minus ute..Deilig deilig.
Innskrivingen på skolen gikk veldig bra. Det blir en veldig liten klasse.9stk.
7 gutter og 2 jenter. Tror lille snupp kommer til å finne seg greit til rette.
Ha en fin dag i solskinnet alle south beachere..
I dag ble det "burgere" av karbonadedeig salt og pepper.. Og ved siden av salat :)
Jeg har litt problemer med å forstå hva som er lov og ikke lov.. For i boken står det at usøtet sennep og ekte majones er lov..? Pleier å tenke litt kalorier jeg i tillegg så drikker ikke majones akkurat :P
Middag er definitivt mitt favorittmåltid :) Fant forresten noen bars fra eBay
http://cgi.ebay.ie/1-18-ct-SOUTH-BEACH-LIVING-Chocolate-Variety-Pack_W0QQitemZ300353525061QQcmdZViewItemQQptZUK_He alth_Beauty_Vitamins_Supplements?hash=item45ee7715 45
Tror jeg skal bestille en pakke når jeg er kommet et stykke i fase 2. Hadde vært greit å ha i veska ute på tur :) Og når man ikke orker lage omelett. De var jo ikke såå dyre heller. 14,50 per stykk :)
I neste uke skal jeg til Sverige en liten tur. Men er kanskje bare karbonadedeig og kylling som er lurt å kjøpe for oss?
Mye bra å kjøpe for oss i sverige tror jeg. Hadde tenkt meg en tur neste uke jeg da:-)
Jeg skal kjøpe kylling, karbonadedeig , biff , svinekjøtt.
også vet jeg de har sukkerfri buljong etc til en veldig billig penge der borte..
I dag har jeg vært på x-fit på Elixia. Utrolig bra time:D men veldig hard..
Så nå blir jeg nok innmari støl men det er jo bare ett tegn på at man har muskler :visemuskl eller hva??
Nå skal jeg slappe av foran tv..
God torsdag! :)
Jeg vil igrunn si jeg er fornøyd med dagen i Oslo i går, jeg klarte meg finfint med min egen salat med laks mens de andre satt og spiste rundstykker..(som jeg må få si er UTROLIG gode!) boller ble servert på morgenen. Nei Takk. Og Wienerbrød etter lunch. Også nei takk. :D Det er ikke at jeg er så veldig glad i verken boller eller Wienerbrød, men dere vet denne "når man ikke kan". Da tror man vist plutselig man liker det. Det jeg ikke er fornøyd med er inntaket av vann, drakk nesten ikke noe, og det merker jeg i dag. Får bare fylle opp.
Heldige dere som skal til Sverige da. Det har jeg lyst til også..kanskje de har noen sånne utenlandske avdelinger som de har på Ultra og sånn? Hadde vært kjekt da. Men ellers er det jo masse kjøttting man kan ta med seg. Husk dere trenger masse kjøttdeig når dere begynner med Tacogryte. ;) Apropo det, i går tok jeg de siste restene så i dag har jeg tatt opp sei. Får lete litt etter noen gode fiskeoppskrifter, om dere ikke har noen tips? Litt matforandring blir vel greit det tenker jeg..hehe..
Oioi, her ser det ut som mamma må handle litt mer for meg på Ebay ja! Takker for tips!!! Når det gjelder hva som er lov og ikke skal man jo også tenke på fettinnholdet, så enig at det er rart at majones er lov siden man skal bruke fettfri yoghurt og kesam etc.. Kankje det står noe på de amerikanske sidene det er link til lenger bak i denne tråden. Hvilken bok har du forresten? Jeg har denne. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1671255
Og har bestilt denne: http://www.amazon.co.uk/South-Beach-Diet-Supercharged-Faster/dp/1905744277
Ingen trening i går, så i dag blir det Funwalk og Core. Saver Elixia jeg...brukte det da jeg bodde på Lillehammer. Fantatsisk bra!
http://www.amazon.co.uk/South-Beach-Diet-Doctors-Lasting/dp/0755311299/ref=sr_1_8?ie=UTF8&s=books&qid=1263457645&sr=1-8
Er denne jeg har :)
Ja, synes også det er merkelig! Men pleier å tenke litt kalorier jeg da.. hehe. :) Selv om vi kanskje egentlig ikke skal det. Men vekten går nå nedover, begynner i dag med "startvekt", så blir det veiedag hver torsdag. Og det ser bra ut så langt :D
Har også bestilt proteinpulver i forskjellige smaker, kommer vel i posten i dag. Det er så greit å ta en om morgenen når man har dårlig tid og jeg holder meg fint mett i 4-5 timer hvis jeg ikke får anledning til å spise noe ! Fant også mange oppskrifter på nett som inneholder proteinpulver og yoghurt og frukt så gleder meg til å lage i fase 2.
Ja, får også slike merkelige cravings for tiden. jeg klarer forresten ikke se den coop reklamen der de serverer slike sjokoladekjeks. Får så lyst på, selv om det må være over et år siden jeg spiste noe lignende sist!
Vant jo også en pose twist i går.. haha, hva skal jeg med den? Får servere til folk som er på besøk :P
Ser ut som jeg har oversettelsen av den du har jeg da..
Jeg tenker også kalorier, litt for mye kanskje, for det er noe med at man trenger jo fett for og forbrenne også. Men på den andre siden det tar jeg vel gjerne igjen i nøtter. Jeg er ikke god på og begrense meg på nøtter..der var jeg bedre forrige gang. Da holdt jeg meg til pistasjenøtter og rett mengde, men nå har jeg ryki på paranøtt smellen. :mad: De er jo så gode...men de er jo så store også, så fort at man har hivd på en GOD DEL kalorier ja! Skjerpings!
Hvor har du bestilt proteinpulver? Det kan man jo bake ting av også.. :)
Det at man kan spise ekte majones har vel noe å gjøre med at det er riktig fett i den. Det hjertevennlige valget ;) For fettet i ost og melkeprodukter er jo ikke bra for hjertet vårt i lengden...
Jeg spiser også litt nøtter ja. Vanskelig å holde seg til rett mengde det er jeg enig i..
Nå er det bare få dager igjen av fase 1 hos meg og må innrømme at jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg begynne å spise så mye karber det står i boka er jeg litt redd jeg spiser litt mye... men vi får bare prøve.:rolleyes:
Gleder meg til å kunne ta litt frukt i ny og ne iallefall. Jeg elsker BÆR!!!!!
og særlig å lage smoothies..En frokost smoothie så jeg oppskrift på i boka og det blir deilig det:blomster::blomster:
Ha en flott torsdag.
Gleder meg også til fase 2. Savner banan og peanøttsmør!!!
Har vært og sett på oppskrifter på detsoteliv.no og funnet mange kaker uten hvetemel og lite fett, men med sukker (som jeg kan bytte ut med søtningsstoff.) Jeg kjenner det hjelper på å bare kikke, selv om jeg ikke kommer til å lage noe særlig av dem.. Men blir gal av å tenke på alt jeg ikke får lov å spise!! Så hjelper på :)
Bestiller fra gymgrossisten.com. Finnes mange forskjellige, men har bestilt whey 80. Koster 149 kr for et kilo og hver shake bruker man vel 30-40 gram (+ 3-4 dl skummet melk)
Næringsinnhold pr 100g: Protein:80 g Karbohydrater:6 g Fett: 5 g.
Har faktisk bestilt banan, bringebær og sjokolade. Jordbær har vi fra før ;)
Har funnet en god del oppskrifter med de kan jo dele underveis etterhvert som jeg får testet dem ut :)
Nøtter er jeg faktisk ikke noe glad i så det spiser jeg ikke. Drikker mye te og sukkerfri IFA. :P
Kanskje vi skulle lagd en egen middagstråd her inne? Inspirere hverandre litt mer.
Her blir det svinefilet med sopp, løk, paprika og tomatpure (med mye cayennepepper) og yoghurt naturell til :) Naaaam!
Min fase 2 tror jeg blir noe slikt som dette:
eggelapper (fant kremost med lite fett fra first price) med pålegg til frokost og lunsj (kanskje yoghurt ved siden av også?), mest mulige kjøtt og grønnsaksmiddager og knekkebrød med banan og peanøttsmør til kvelds.
Litt kjipt at det er så lite oppskrifter på forumet her til oss på SB, alt inneholder fløte og masse smør. På amerikanske nettsider finner jeg bare egg-oppskrifter.
Hmmm da tror jeg jammen jeg skal inn og sjekke pulversiden! Veldig kjekt med noe kjapt til frokosten, sånn at man slipper og stå og mekke omeletter hver kveld...Blir endel tid brukt på matlaging når man drar rett på trening etter jobb og må planlegge hele dagen..
Vi burde absolutt ha en middagstråd her inne for oss South Beachere! Det er jo så mange på Ketolyse at de får jo tips i øst og vest, mens vi derimot...daaaaka oss! :p Men fra spøk til alvor, det hjelper og støtte seg på noen altså, virkelig! Jeg har ingen her hjemme som driver med det samme, så det er kjempe motivasjon og lese her inne! :)
Skal lage en tråd med en gang jeg, så skal jeg legge inn min fiske middag der..
Etter trådlaging skal jeg en tur bort til en veninne. Må rømme fra nøttete! Hohoho... Forresten hva tenker du om pastiller og sånn? Jeg tilater nok endel for mye av det også..
Ha en fortsatt fin kveld!! :)
Jeg pleier å kjøpe en pakke med läkerol eller Ifa (i dag stod kjæresten for innhandling av mat og han kjøpte ingenting, men går greit det også)
Og det er kun 40 kcal i hver pakke tror jeg. I allefall i läkerolen. Så da spiser jeg den pakken med veldig god samvittighet! :) Eneste er jo at alle disse pakkene blir ganske dyrt i lengden. Så greit å ta en dag fri som i dag :P
En uheldig bivirkning av kostholdet er at jeg blir egentlig aldri sulten (samme med kjæresten), men vi blir veldig slappe? Er veldig merkelig og håper det går over. Men når jeg trener må jeg sykle, løping blir rett og slett alt for tungt. Jeg håper det blir bedre ute i uke 2, får prøve å spise litt oftere! Merkelig å måtte høre på kroppen og ikke magen når man er sulten. Er jo en ganske stor omvelting fra jula med omtrent 50-100 gram med godis hver dag.
Hmmm...jeg sitter her og funderer..lurer på om jeg skal kjøre fase 1 litt lenger.. Er ferdig egentlig på mandag som kommer. Anette du er ferdig i morgen du? Jeg tenker litt at siden jeg er så ekstremt godterisjuk til tider at jeg kanskje skal prøve meg litt lenger, men får se. Jeg lurer litt på om det er underbevistheten også, at jeg er så veldig fokusert på alt jeg IKKE får lov til om dagen. Etter de to ukene forrige gang hadde jeg ikke behov for godteri i det heletatt, sikkert fordi jeg "kunne" på en måte. Kan hende det skjer nå også. Men jeg gleder meg til yoghurt da, og kunne lage de knekkebrødene som er her inne.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=knekkebr%F8d
De får jo meget gode kritikker..
Jaja det var fredagens tanker, har uansett en helg igjen. :)
God fredag alle!
Jeg tror det er fredagstanker Victory for jeg har akkurat tenkt det samme.. he he. Jeg har heldigvis ikke sukkersug lenger og det er jeg både forbauset over og glad for :)
Men jeg er veldig i tvil om hvordan det er å begynne litt med karber igjen..Tror jeg skal begynne veldig forsiktig iallefall. Litt yoghurt skal jeg iallefall begynne med. Kanskje litt knekkebrød til lunsj av og til. Men brød og "middagskarber" venter jeg nok til neste uke med ja. Synes også at "polarbrød" som ligger oppskrift på er veldig godt , og det er jo bare egg og philadelphia ost i så det må jo være lite karber..Litt cottage cheese og noen bær på dem er sikkert veldig godt :)
Spent på veiingen i morgen , tror det ligger an til 1,5 kg kanskje..:) Håper på noe sånt..Jeg har jo mange kilo som skal av:rolleyes:
Kommer tilbake med rapport i morgen.
Ha en fin fredag..
I dag savner jeg sushi!!! jeg kunne "drept" for litt skikkelig sushi og litt vin..he he..
Er nok disse fredagstankene som løper løpsk ja! Hehe... Sushi liker jeg ikke, men derimot mousaka eller thai kylling...Give it to me!!!!!! Nei, nå er det slutt på og tenke på ting man ikke skal ha. :)
Blir nok at jeg også gjør som du sier, begynne med litt yoghurt, og kanskje en mandarin..mmm...det savner jeg, og mulig litt bær. Men andre karber får man vente litt med. Greit og komme litt mer inn i tankegangen tenker jeg, så blir det lettere og vite hva man kan innføre etterhvert.
Spennenden med veiing i morgen da. Jeg krysser fingrene for deg!!
Nå blir det ut og gå en liten tur, så skal jeg prøve og finne Rottenetter på DVD, har nemlig fått ny TV i dag. GØY!
Har enda en uke igjen og går bare bedre og bedre for hver dag :) Speilegg med stekt skinke til frokost, helt utrolig gooooooodt! :)
Tenker ikke så mye over kostholdet lenger. Jeg savner litt vin, så det gleder jeg meg til ;)
Vi spiser kun fullkornsknekkebrød fra wasa og det savner jeg ikke noe særlig :P Men greit å ha et alternativ til egg.
Stekt skinke ja! Smart! Da kanskje jeg kan bevege meg litt vekk fra omelett-land. :)
Egg er jo en glimrende ting da, så masse man kan lage med det. Eggerøre er jo også superdig!
Ja, egg er veldig godt :)
Men dog, litt spesiell smak så etter et par måneder blir man fort lei :P Så jeg prøver å spise det "minst" mulig. Til Frokost og satser på andre måltider resten av dagen. Forrige gang levde jeg omtrent på egg, det gikk ganske dårlig :P
I den eggeboka jeg lånte var det oppskrift på frittata (usikker på staving), en omelett man halvstekte på plate og resten i ovn. Tror jeg skal prøve det snart, men har ikke tid på morgenkvisten å vente på ovnen :)
Da er uke 2 ferdig og resultatet ble minus 1,7 kg! Jippi. Det er ordentlig deilig ja..:heia:
Frokost i dag ble omelett med spekeskinke , og litt grønnsaker. Jeg bruker mye eggerøre og de ferdig eggemuffinsene til frokost i ukedagene for det er så mye raskere. Nå skal jeg straks en tur på skøytebanen med de små. tror jeg skal snøre på meg mine egne skøyter også.. Moro :-)
I kveld blir det kyllingsalat til kvelds. enkelt og greit. Barna ønsket seg pannekaker ( også på en lørdag da) og mannen i huset skal i bursdagsfest:full:
Lurer på om jeg skal snike til meg en tur på Elixia for å løpe litt intervaller.. Kanskje etter lunsj en gang..Hmm det må jeg prøve på.
Håper det er noe bra på tv i kveld. Barna ville gjerne se Grand Prix så det må vi få med oss.
Deilig med nytt tv da Victory. Sånt er alltid stas synes jeg :D:D:stortsmil.
Ha en flott lørdag.
Når har du veiedag Smakfull?
Mandag på deg Victory?
Burde vel egentlig ikke være så opptatt av tallene på vekten men heller mål , men jeg synes det er super inspirerende å se tallene på vekten bli mindre:D he he
Grattis med enda mere ned! Flink du har vært!! :heia:Dette går jo strålende bra! Jeg skal veie meg igjen på mandag, da er mine to første uker over. Jeg er heller ikke sånn kjempe opptatt av vekt, mer at jeg skal trives med klærne mine og føle meg fin og sånn, men det er en enorm motivasjon når man ser tallene går nedover. Jeg har jo aldri hatt vekt før nå, og skjønner at jeg skulle nok skaffet meg det litt før. Men men det er ikke noe og fundere over... Jeg skal bytte veiedagen min til torsdag, helgene er min store fare, så jeg tenker at det er en motivasjon og ta det rett før helga. :) Så neste uke blir det både mandag og torsdag.
Så koselig med tur på skøyter da. Det har jeg lyst og prøve igjen også, lenge siden ja. Men jeg får vel fokusere på mine nyinnkjøpte ski og faktisk bruke de til noe mer enn fyll i bilen. :rolleyes:
Kom du deg på Elixia? Ingen trim på meg i dag. Har vært i byen og spist lunch med veninner nå. :syklubb: Så da ble det en Cæsar salat uten krutonger og dressingen ved siden. Det gikk jo fint!
Middagen får bli rester av seien jeg stekte i en ildfast form med crusha tomat, løk, hvitløk og purre med blomkål ved siden.
Liten tur til en kompis i kveld, og jeg kjenner det hadde vært koselig med litt rødvin, men jeg tar bilen! *klappe på skulder*
Jeg har foresten kjøpt sånn Ricotta ost nå, og en flaske mandeldråper og en med vanilje. Blir spennende.
Koselig med venninne lunsj :syklubb:
Det er jeg altfor sjelden på . Alle har små barn og da blir det ikke mye tid dessverre. Men vi er flinke til å samles en kveld i måneden for å skravle da..
Ble dessverre ikke tid til Elixia i dag , men skøytene ble prøvd :flau: og det endte jo med litt knall og fall men utrolig moro..Det er jo noe av det som er gøy med barn da. Da er det liksom lov å være barn selv :)
I morgen blir det ny skøytetur og en liten tur i skisporet..Sønnen min på 9 år er helt hekta på ski!!
I kveld ble det salat med egg og en godt krydret kyllingfilet. Laget en avocadodressing som ble veldig bra :hungry:
I morgen blir det svinefilet med squash grateng og fylte tomater..:sikle:
Ha en fin lørdagskveld.
Har veiedag på torsdag :) denne torsdagen begynte jeg på 0, så fra nå av skal det noteres ;) I kveld har jeg vært på jobb og i kveld har vi besøk av vennepar :)
enerilos123
16-01-10, 21:11
starta for 14 dg. siden og er flink. MEN jeg mister ikke ett hekto av vekta. prøver meg med svar til deg for jeg har ikke funnet helt fram her inne.........
enerilos123
16-01-10, 21:14
har starta for 14 dager siden, men må vist starte igjenn. for jeg mister ikke ett gram. ser ikke at jeg spiser feil ............ så blir gjerne med på en start igjenn:p
Her er det bare og henge seg på!
Jeg har akkurat kommet hjem etter EDRU kveld på vorspill :D Oi som jeg hadde lyst på rødvin, men blir fornøyd når jeg kjører løpet helt ut! Dagen i morgen blir jo så mye bedre også. Her er også planen kanskje og ta en skitur, men får se ann litt været. Snødde endel når vi kjørte hjem nå, og jeg gidder ikke traske rundt inni løypa der i snøføyka, da drar jeg heller på innetrening. Må passe meg så jeg ikke blir stuck forran tv'n...fiiine nye tv'n sin! Veldig gøy med sånne nye ting ja!
Skøyter høres gøy ut!
Nå er det natten her ser jeg.. God natt!:sove::sove:
I morgen blir det noe kjøttdeigting, får prøve og styre unna tacokrydderet. Noen oppskrift på en god gryte? Italiensk montro??
Men du Enerilos...jeg ser det står Atkins på filosofien din...Da blir det gjerne ikke helt rett og følge matlistene her. South Beach er mer fokusert på fettfattige ting også..skal ikke ha fløte, rømme, fett kjøtt etc som Atkins. Bare ville nevne det. :)
I dag har vi vært nok en tur på skøytebanen og da jeg kom hjem var jeg småsulten...Siden jeg så smått har begynt i fase 2 laget jeg ett lite måltid som både smakte godt og mettet veldig godt:-)
Jeg tok 2 ss cottage cheese , blandet oppi ett beger med 0,0% yoghurt vanilje , grov hakket 10 cashew nøtter og 10 mandler.
Kan anbefales! lite karber , riktig fett og god metthetsfølelse...
mmmm, det hørtes godt ut! :)
Hadde til lunsj for noen dager siden: Mager kesam med 3 mandler og fun light og kanel. Vet at man mandler ikke er helt "lov" enda, men snek til meg 3 stk ;)
Ja, gleder meg til å spise litt frukt igjen :) Og jeg skulle gjerne sett om jeg fant noen oppskrifter på noen sauser? Kan jo bruke buljong og soyasaus, men vet ikke om de to i lag blir så godt.
God mandag! :)
To uker på fase 1 ferdig: -1.3 kg! Woohoo! Je har bestemt meg, jeg kjører på en uke til! Med strengere nøtteregler. Jeg føler at mye av det som er borte er fra magen, og det kjennes aldeles herlig!
I går var vi en hel gjeng borte hos noen venner og spiste vafler. Jeg elsker vafler! Men det var faktisk ikke noe problem og se på de stappa i seg..hehhe..jeg drakk te og knakk noen nøtter. Var veldig koselig da, man skulle vært så mye flinkere til og sosialiere, men som du sa Anette er ikke så lett når dagene bare forsvinner.
Middagsmessig: Har atter igjen ryki på tacogryten. Det var det som fantes i skapene...blir fint med lønn nå.
Ellers kjøpte jeg en sånn Ricotta på lørdag, blandet med mandel essens, litt splenda og noen hakka mandler. Litt usikker hva jeg syns, men kan være fint når man fyser litt. Vanilje essens og bær burde bli fint.
Lunchen og snacksen deres høres også veldig gode ut.
Trening i går: Funwalk, Core og Spinning.
Når det gjelder saus har jeg ikke mye tips og komme med, men man kan vel bruke Philadelphis light som base kanskje? Og utforske litt utfra det..
Wow Grattis Victory:heia:
Deilig å merke at kg forsvinner fra magen. Det er der jeg føler jeg har mistet mest også og det er jo blant annet der jeg vil ha vekk mest ;).
Også har jeg ikke så mye bollekinn lenger :lol:...
Jeg kjører en litt "slappere" fase 1 denne uken så ser jeg hvordan det går.
Fortsetter med egg i forskjellige variasjoner til frokost , salat til lunsj, kjøtt med grønnsaker til middag , pluss 2 mellommåltider. Spiser nok litt yoghurt denne uken men ikke mye.
Utfordringen denne uka blir helt klart hytte tur med ett vennepar til helgen..Frokost og lunsj er jo ok men hvordan vi skal gjøre det med middag er noe helt annet.:hjelp:.Får koke litt ris eller pasta utenom til dem kanskje ;). Det blir iallefall litt trim med en del skigåing.
I dag blir det en spinningtime , i morgen intervaller(kanskje byttes de om) og onsdag nok en x-fit time:visemuskl.
Jeg bytter også veiedag fra lørdag til fredag.
Ja det er kjempe gøy når man både ser resultater på vekten og føler de på seg selv. Nais asså! :D Magen jeg også vil ha vekk mest på, og GJERNE få litt tynnere legger...støveletter kan jo være et helvete noen ganger og finne. Og ansiktet ja...her er det bare og stå på.
Fikk så koselig kommentar på jobben i dag også: "Du har blitt tynnere! Snerten dame!" Da ble jeg så glad!!
Lykke til med hytteturen, det går nok bra. Og hytteturer er så utrolig koselig også da! Dere kan jo ha taco? Det er jo så lettvint, og da er det bare og droppe lefsene. Lett som en plett og perfekt hyttemat. Jeg skal lage middag sammen med en veninne i morgen, og da går det etter mine prinsipper. :cool: Fikk en fantastisk melding fra de istad, datteren hennes lurte på om jeg ikke kunne ta med meg noen nøtter og bli med henne og se film.. så søt da! Hehe..
I stad var jeg ute på ski - fantastisk trening altså! Pulsklokken viste 635 kalorier på under en time. Genialt, da ble jo middagen i dag gratis!! :D
Herlig med komplimenter da :D
Det er viktig å føle seg vel underveis også synes jeg.. Jeg har merket at jeg kanskje "pynter" meg litt ekstra , litt penere tøy og litt mer sminke kanskje..Det er super deilig å føle seg litt finere :p
Ja taco er en super ide faktisk. Og hvis jeg vil ha noe tilbehør kan jeg jo bare lage noen av ostechipsene det er oppskrift på her inne..God ide Victory , takk for det...
Skal unne meg litt rødvin også:full::full:
Hehe..jeg gjør akkurat det samme! Er så gøy når man føler klærne sitter bedre! Jeg har tro på at denne dietten er bra altså! :) Bra i den forstand at jeg klarer og holde den over tid.
En av dagene kan dere jo ha gryte også, da er hvertfall ikke "styggesakene" blandet inn i hele maten.
Rødvin har jeg også super lyst på! Får se til helga, men siden det ikke er "noe spesielt" som skjer er det mulig jeg drøyer den..skal til London på jobb om to uker, så jeg tenker at det kanskje er smart og kjøre en ganske streng linje frem til da. Fare for at man MÅ sprekke der pga hva som serveres...Står på messe hele dagen, så det er ikke like greit og ta med seg passende ting. Får gjøre det beste ut av mulighetene man har bare.
Ser på tv norge nå, om dette kjøpesenteret i sverige. Herregud jeg ler! Så mange harry folk. Fantastisk!! :D
Kjenner jeg er spent på første veiedag på torsdag. Dere raser jo ned i vekt :O Er redd ting går litt tregere med meg. :P Men det gjør ikke noe i grunn, jeg koser meg jo med maten :)
Har planlagt ost og kjeks og vinkveld her om to uker, da skal jeg "skeie" ut. Har funnet oppskrifter på lavkarbokjeks og skal spise frukt og drikke vin. Å, hva jeg gleder meg :D
Åhhh Heldige deg Victory , Jeg ELSKER London! Nyte storbypulsen , se på folk og bare oppleve noe annet er fantastisk. Selvom du skal på messe håper jeg du får oppleve litt av London. Var der i Januar i fjor med mannen min , vi har vært der sammen en del ganger før men blir liksom ikke lei ;)
Vi var å så Mamma Mia , spiste god mat , shoppet litt etc..Herlig.
Men jeg skjønner tankegangen din med at da er det vel naturlig at det blir en liten "sprekk". Jeg tror ikke det er så krise så lenge man henter seg inn igjen ganske raskt. Og det gjør jo du :D
Jeg tror vi har funnet ut at det blir en type kyllinggryte på fredag , og taco på lørdag. Da kan jeg kontrollere hva som blir inntaket , men de andre kan også kose seg med god mat;). Tror det blir ett glass rødvin hver kveld men ikke mye mer altså..Barna er med og jeg er ganske strikt på at de ikke skal se sine foreldre beruset , men de skal også kunne se at vi kan kose oss med ett glass vin til maten. Håper å gi dem sunne verdier... he he
Dattern min på 5 elsker vårt nye kosthold da. Hun er super glad i egg og grønnsaker så hun spiser omelett til frokost og vil gjerne ha med det i barnehagen også ;-) Paprika og avocado kan hun sikkert spise til alle måltider.. he he..
Får prøve å få noen deilige skiturer også i helgen så blir det nok bra. Er iallefall helt sikker på at det blir badstue og isbading:lol:.
I dag blir det spinning. Gleder meg til det. Må få inn sykkelformen snart..Nærmer seg Birken..he he
Ha en flott tirsdag.:cool:
Jeg også elsker London! Man kan reise dit hver helg hele året og likevel se nye ting tror jeg. :) Jeg kommer nok til og reise i helgen så jeg får litt shoppetid etter joggesko og på fantastiske fantastiske Boots! Der kan jeg nok også finne noen barer og sånn som kan redde meg gjennom dager hvor det ikke serveres annet enn kaker og wienerbrød. Helt rått altså, det settes ut brett på brett og det er BARE de verste sukkerbombene. Kan bli en utfordring, men de tar man da på strak arm.
I dag har jeg hatt min første "sprekk". Jeg var så kvam på morgenen i dag, ingen verdens ting fristet, og omeletten jeg hadde med til frokost var helt uaktuelt og få i seg...så hva ble det da, joda en BANAN! Ikke bare frukt, men også en litt ulovlig frukt. Jaja, jeg måtte jo spise et eller annet, og den var liten, så full panikk trenger man vel ikke ha. Er bare irriterende!
Det høres ut som en superkoselig hyttetur dere skal på!
Smakfull - lykke til med veiing. Går nok bra! Og det er uansett bra at man spiser riktig selv om det gå sakte med vekten, kroppen blir jo glad inni seg likevel. :)
I dag blir det spinning. Gleder meg til det. Må få inn sykkelformen snart..Nærmer seg Birken..he he
Ha en flott tirsdag.:cool:
Seriøst?? Birken????
RESPEKT!!!!!
He he det er ikke så vanvittig altså..Men ja det er langt, 95 km.
Syklet i fjor også og det var en opplevelse..Ett sølemareritt men utrolig gøy.For en folkefest ;)
Veldig greit å ha ett mål med treningen. Da MÅ man bare holde formen ved like.
Enig med deg..Boots er fantastisk. I Kragerø har de faktisk åpnet ett helt apotek med bare Boots produkter. Jeg ble bare super glad!!! De har alle de gode produktene og til ganske gode priser:p.
En sprekk med en liten banan er vel ikke det aller verste vel... Det drar du fint inn igjen ;)
Når reiser til til Thailand?
Lykke til med veiing på torsdag Smakfull. Du skal nok se at det har rent av noen kg på deg også ;)
Nei, banan må være lov å sprekke med! Sååå mye sukker er det nå ikke i en banan, vi trenger da vel ikke bli helt fanatisk :P
Thailand og England høres herlig ut! Skal til Italia i sommer og jeg vil ha "drømmekroppen". :D
Ja, jeg er fornøyd med alt over 700 gram jeg :) Men har jo veldig gode erfaringer fra tidligere :)
Hehe..neida, en banan er vel ingen krise! God var den også. ;)
I går var jeg hos en veninne og laget middag, torskefilet på en seng av tomater, kapers, hitløk og oliven..."På en seng av" Fantastisk utrykk! Men det var godt, skal se om jeg finner oppskriften og putte under middagstråden.
Vi har også fått Boots apotek! Jeg DIGGER det!!! Jeg elsker og gå i sånne butikker, utrolig mye man plutselig "trenger" når man er der.
Reiser til Thailand enten i midten av mars eller begynnelsen av april, ser ann litt priser fortsatt. Det skal bli så dig! Når er south beach turen din? Italia høres dig ut, der har jeg aldri vært...
I dag var planen ny skitur, men det snør så mye, så mulig den blir gjort om til Bodypump. Har vel ikke vondt av litt styrke heller, på den fronten har jeg vært dårlig i det siste.
Ny veiedag i morgen! Lykke til til oss! :D
Lykke til med veiedag i morgen , jeg venter til fredag:D.
Håper på fortsatt nedgang iallefall .
Den middagen din hørtes god ut . Helt enig i at "på en seng av" er ett fantastisk matuttrykk..Det får liksom maten til å smake ende litt bedre
He he..
Florida turen vår er om nøyaktig 2 mnd i dag!! :heia:Gleder meg sinnsykt!!
20 mars setter vi oss på flyet og 2,5 uke senere kommer vi hjem igjen...
Reiser med 2 kofferter og kommer hjem med 2 hver alle 4 vil jeg tro.. he he
Skal iallefall bli veldig gøy å kunne oppleve masse men også slappe av og nyte livet. Det blir jo en del parker de dagene vi er i Orlando men det er nok gøy for de store barna også , ikke bare de små.
Heldigvis så har mange restauranter i usa blitt flinkere til å ha magre varianter på menyen og mange har faktisk kalori innholdet på menyen..Ikke like kult kanskje men bra for fristelsene he he..Når du ser at sjokolade desserten du har lyst på inneholder 1200kcal så er den liksom ikke like fristende lenger:p.
Thailand blir knall ja ..Vi var på Phi Phi island noen dager da vi var der og det var som å komme til paradis. Nå var vi der føre Tsunamien men det er vel bygd opp det meste igjen nå.. Utrolig plass iallefall:love:.
Italia er sikkert flott. Aldri vært men har veldig lyst! Har ei venninne som er ekte Italia elsker og kan ikke få fullrost det..
Ha en flott onsdag. I dag står x-fit for tur igjen!! JUHUUUU Her blir det :visemuskl:visemuskl:visemuskl:visemuskl..
Veiedag:
I går veide jeg meg og da hadde jeg gått ned 800 g, i dag kun 300? Kunne tatt en "kontrollsjekk" i morgen, men tror heller jeg skal overraske meg selv neste torsdag. Orker ikke gjøre ting mer komplisert enn det de allerede er! :)
Er jo koselig at den går nedover da ;) Jeg må ærlig innrømme å si at jeg er nok fornøyd hvis jeg klarer gå ned 6-7 kg, men 10 er et mye finere tall og jeg trenger nok noen kilo som kan komme krypende tilbake.
Men nå er det Sverigetur!
Gratulerer med nedgang! :) Kanskje du hadde trent etter du veide deg i går? Leste i en journal her at noen ganger gikk man litt opp etter trening.
Jeg veide meg i dag også, og det var det samme som på mandag.
Hehe..du må nok regne med ENDEL mer bagasje hjem fra USA ja! Vet ikke hvordan forhold du har til hårting, shampoo og sånn, men jeg har helt dilla. Det er jo SÅ mye biligere enn her hjemme, så jeg kommer altid hjem med tonnevis av frisør shampooer og annet stæsj til håret. Jeg har et ganske stort og utemmelig hår, så vanlig shampoo fra butikken kan jeg bare glemme..Favorittbutikken: http://www.tradesecret.com/
På Fridays vet jeg de har en egen "avdeling" i menyene sine som er merket low carb. Sikkert flere andre som har det også. :)
I dag snør det mindre, kanskje jeg kan driste meg på ski..
Gratulere med nedgang Smakfull..Ned er jo ned :-)
Enig med Victory at kroppen blir mer "stinn" rett etter trening så alle Personlig trenere anbefaler å veie seg før trening..
Hårprodukter står helt klart på lista mi , sammen med en del mineral make-up..Det er under halv pris faktisk:D.. Ellers har jeg sko og veske dilla!!! og det har jeg overført til datteren min også ser det ut til.. he he. Sønnen min har også skodilla så jeg tror ikke jeg tar mye feil hvis jeg sier vi kommer hjem med 4 par sko hver alle 4:rolleyes:.
De siste dagene har jeg merket at gifteringen min sitter mye løsere på fingeren og det må jo være ett godt tegn .. Spent på veiing i morgen.
Ha en fin torsdag.
Fredag og veiedag :-)
300 gram ned.. ja ja alt er ned så jeg er fornøyd jeg :D.
Totalt 6 kg siden jeg begynte og det føles veldig godt...
Gleder oss til hyttetur i helga med god mat , litt vin og skiturer.
Ha en flott helg alle sammen.
Anette
Grattis!!! 6 kg er jo bare så utrolig bra da!!! Noen ganger forestiller jeg meg det i ting, og tenk på seks sånne mel eller sukker poser da! Dæven!
Hvordan har du begynt på fase 2? Hva har du innført og sånn? Neste uke får vel jeg starte også, hvis jeg ikke skal holde meg nazi frem til London.. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne bake noen av de knekkebrødene som ser så gode ut og ta med meg. Får se..frokost bør ikke bli noen problem da, da er det vel endel egg og pålegg etc.
I går hadde jeg kokt torst og brokkoli til middag. Torsk er godt syns jeg!
Og jeg var på ski - TO runder i lysløypa. Sliten på slutten ja..og støl i dag... i dag får det bli en rolig spinning, så armene får hvilt seg og jeg får strekt ut litt etterpå. :)
God fredag, og god hyttetur!!!! :D
Jeg har begynt veldig forsiktig i fase 2. Har spist litt yoghurt med nøtter som mellommåltid, spiste litt eple en dag , ett knekkebrød osv.
Kommer vel til å fortsette som dette en stund til.:p
Litt fullkornsris kan jeg vel begynne med til uka.
Også spiste jeg all-bran med blåbær til frokost en dag!
Neste uke skal jeg være litt flinkere med fisk igjen. Torsk er knallgodt synes jeg :) Ikke hatt fisk denne uken og det er ikke bra!! Skjerpings!
God helg ja..
6 kilo er jo veldig bra da! :)
En ny helg, og maten går strålende. Endelig litt pepsi max :D
Kos deg på hyttetur.
Hei hei ;)
Har vel surfet rundt på lavkarbo forumet i mange måneder på let etter riktig "kur" for meg og har kommet frem til at south beach er veien for meg å gå, så nå er boka bestilt ;) Er på reise i neste uke, så da utsetter jeg starten en uke ;) Prøvde ketplyse en uke, men ble så kvalm av så fet mat at jeg orket det ikke..
Men til noen spørsmål ;)
Kan jeg bruke sukrin, mandelmel og hi maize ?? Vet det er lov på lavkarbo ;)
Kos fra Misslinda ;)
Søtningstoff mener jeg er lov, men det skal være maks 100 kcal om dagen.
Mandelmel er vel "lov" i små mengder, jeg pleier å ha maks 10-15 nøtter om dagen, så må spise med moderasjon.
hi maize vet jeg ikke hva er for noe, men jeg pleier å spise små mengder av det som er "alternative" matvarer. Har spist soyamel og lignende men ikke mer enn 10-15 g om dagen.
Så lenge det ikke er sukker i matvaren og ikke for mye usunt fett og generell lite karbohydrater pleier jeg å godta det. Men der er alle forskjellig.
Men velkommen :)
Helgen min har vært flott. Prøvde å lage "pizza" på fredag, men bunnen var ikke særlig god. I dag skal jeg teste ut squashlasagne :D
[quote=misslinda;820505]Hei hei ;)
Har vel surfet rundt på lavkarbo forumet i mange måneder på let etter riktig "kur" for meg og har kommet frem til at south beach er veien for meg å gå, så nå er boka bestilt ;) Er på reise i neste uke, så da utsetter jeg starten en uke ;) Prøvde ketplyse en uke, men ble så kvalm av så fet mat at jeg orket det ikke..
Men til noen spørsmål ;)
Kan jeg bruke sukrin, mandelmel og hi maize ?? Vet det er lov på lavkarbo ;)
Hallo på deg! :)
Velkommen til south beach sidene!
Jeg har også prøvd meg på Atkins/Ketolyse, men det funker ikke for meg heller. For det første gikk jeg med denne ekstreme "usunne" følelsen hele tiden av alt fettet, som jeg heller ikke er så veldig glad i. OG dessuten syns jeg den er vanskelig og følge i hverdagen.
Når det gjelder de forskjellige søtningene er det vel ikke så stor forskjell på de? Jeg har splenda her, men har aldri prøvd sukrin. Den er vel litt mer lik sukker i konsistens. Tror da det er greit.. Noen andre som har bedre svar?? :)
Mandelmel har jeg lurt på selv, man kan jo spise mandler men i begrensede mengder pga fettet, så man skal vel ikke bruke for mye av det. Googlet litt og fant denne:
http://kalynskitchen.blogspot.com/2009/09/recipe-for-cheese-crackers-with-almond.html
og denne:
One of my personal favorites for breakfast are the low carb pancakes. If you have a problem letting the carbs go, these pancakes will fill you up and keep your diet on the right path.
Here’s how you make the Low Carb South Beach pancakes:
· 2 eggs
· 1 cup almond flour (Here’s the secret)
· ¼ cup of water
· 2 tablespoons of oil
· ¼ teaspoon of salt
· 1 T sweetener
Mix them together just like normal pancakes. The one difference you will notice is that they don’t bubble up like most pancakes do. Don’t forget the nonstick pan with light oil.
Jeg ville vel ikke brukt det daglig, men innimellom er det greit og ha når man fyser på noe..
Hi maize aner jeg ikke hva er. :)
:cool:Så var det søndag igjen...Håper aller har hatt en fin helg! Bra hyttetur Anette?? :)
Denne helgen er jeg ikke så fornøyd med på matfronten egentlig. :( Jeg var på besøk og der hadde de laget ketolyse mat, den var jo full av rømme og fløte, som jeg spiste litt av. Takk for deet..Og litt baconsvor. Men karber var det hvertfall ikke da.
Og i går laget jeg lavkarbovafler...brukte Philadelphia light da, så noen enrom krise er det vel ikke. Bare irriterer meg at jeg ikke kunne vært litt flinkere.. Og JA tror dere ikke jeg spiste en pepperkake og en sjokoladekule også??? Oh maj gååd altså. FYY på lanken!! Jeg måtte bare ha en liten julesmak før jeg kastet de. :o
Jaja, jeg var en lang slitsom tur på ski også da, og klokken viste 830 kalorier eller noe, så den har vel redda meg litt hvertfall. ;)
Ny uke og nye muligheter nå! IKKE noe mer tull!!!! :cool:
Velkommen så mye til misslinda :-)
Her er det koselig med flere aktive medlemmer..
Jeg har hatt en flott helg :D. Fått noen km på ski og maten har gått overraskende greit. Fredag ble det taco , spiset en fullkornstortilla og noen ostechips (som jeg laget selv, lite karber) Det ble supert!!!
Lørdag kveld laget vi en stor salat med masse godt og med tzatziki som dressing. I dag da vi kom hjem gikk jeg på en smell og spiste en potetlompe av speltmel!!! fysjameg!! men jeg hadde funnet pølser uten så mye karber , også var jeg så sulten så jeg rakk ikke å lage de lavkarbo rullene som kan brukes som pølsebrød:(...
Ja ja det er vel bare å legge det bak seg og starte mandag med blanke ark:D.
Godt å høre at alle er godt motivert ennå:D , vi må vel regne med at vi kommer i situasjoner som gjør at vi "sprekker" innimellom men så lenge vi strammer inn ganske fort igjen tror jeg vi skal nå våre mål :p.
Ha en fortsatt fin søndag.
God mandag alle! :)
Høres ut som en fin hyttetur..Syns vi er flinke jeg! Som du sier, man må regne med noen smeller, men det er bare og klatre opp på hesten igjen. Jeg spiste sjokolade i går når jeg var hos søster'n...det medførte at jeg fikk en strafferunde og måtte ut og jogge når jeg kom hjem i går kveld. Var stolt da jeg ikke fant noen unnskyldning men kom meg ut selv om klokka var åtte, og jeg mest hadde lyst og sette meg i sofaen og se Lærkevej. :) Tyder på at vi har kommet inn i et godt spor når vi er så motiverte. Gøy!
Og når man får koselige komplimenter underveis blir man hverfall pusha til og fortsette. Jeg ble stoppa av en på vei inn til jobb istad, og han sa: Du ser så bra ut om dagen!! Slike kommentarer tar jeg til meg for alt det er verdt! Fin start på uken. :D
Frokost i dag: Omelett med lioo ost, løk og tomat
Lunch: Laksefilet med philadelphia og brokkoli
Trening: Funwalk, Core og Spinning
Hvor fant du fullkorntortilla?
God solfylt mandag alle sammen :D.
Merkelig det med å reise bort , men man føler liksom at man har mer å gi etter en sånn tur. Vi var ganske tidlig i seng og hadde snille barn som sov til over 9 begge dager ...Me like!!!!! :D.
I dag tenkte jeg å løpe litt intervaller på mølla igjen. Deilig trening synes jeg. Tar ikke så lang tid men gir godt utbytte. Spiste en 35gr mørk sjokolade i går kveld så denne uka må det strammes litt inn.. he he..
Frokost i dag ble eggerøre med kokt skinke og paprika.
Lunsj blir salat med reker :)
Middag blir lavkarbo kyllinggryte (etter oppskrift fra ei venninne)
Fullkorntorillaene ble kjøpt på meny tror jeg. fikk ikke lest på innholdesfortegnelsen men siden jeg bare tok 1 regner jeg med det var ok. Står iallefall at det er ok på Southbeach diettens amerikanske sider..
Hadde en med som niste på skitur også. Puttet 1 skive lett Norvegia og noen skiver kyllingpålegg, masse salat og litt tzatziki inni. var veldig godt. Pakket inn i alluminiumsfolie holdt den seg veldig godt ;-)
En grei variasjon til lunsj synes jeg.
Deilig å se at solen skinner og at Florida turen nærmer deg mer og mer:p.
En ny helg endelig over ;) Nå er jeg kommet i fase 2 og til kvelds blir det nok en appelsin :) Det er jo såå godt.
Har også sneket meg litt på vekten i helgen og virker som kroppen skjønner at fettforbrenningen skal i gang :) Så nå er motivasjonen hvertfall på topp ;)
Ny uke i gang og denne uken blir det fisk spesial for oss :)
Deilig med litt avslappende helger vekk fra hjemme innimellom. Miniferier har man alltid godt av. Gleder meg MYE til skikkelig ordentlig ferie til Thailand også kan jeg si!
Nå står min middag i ovnen, jeg tømmer fryser for rester så det ble jo såklart tacogryte jeg fant der...:confused: Gratinerer den med brokkolimos og ost oppå. Nå må noe nytt til, så jeg gleder meg til og teste kyllinggryta di. Den ser kjempe god ut.
Funwalk og Core ble det i dag, de hadde flytta spinningen. :( Og nå kjenner jeg at sofa og opptak på Getboks skal bli veldig riktig.. :)
Har også sneket meg litt på vekten i helgen og virker som kroppen skjønner at fettforbrenningen skal i gang :) Så nå er motivasjonen hvertfall på topp ;)
Høres bra ut!!!! Flinke kroppen som forstår! :D
Komplimenter er alltid hyggelig å få ja..Man kan leve lenge på de ;-)
I dag skal jeg løpe intervaller igjen, så 30 min afrodans. he he.. trenger litt variasjon kjenner jeg.:rolleyes:
Skinkegrateng til middag, menjeg putter oppi litt ekstra grønnsaker jeg..
I kveld blir det jo superspennende håndballkamp også. I går var det så spennende at jeg ikke kom meg på trening en gang. Var helt utladet etterpå...:D
Ha en fin tirsdagskveld.:p
Oioi..afrodans du! :D Det har de begynt med hos oss også, men jeg må holde meg langt unna alle type dansetimer eller timer med masse trinnkombinasjon. Jeg har en elendig koordinasjon, så her må det være enkelt ja. I dag får det bli bodypump og spinning. Har lyst på ski, men jeg må bli flinkere til og ikke glemme bort litt styrketrening også.
Håper ikke sorgen ble for stor i går..Jeg ser ALDRI på sport, det er kansje det kjedeligste jeg vet, men jeg var hos en veninne og der sto håndballkampen på. Må jo si meg enig at det var en tragisk avslutning da.. :confused:
Har funnet ut at jeg må drikke mer vann. Føler jeg har blitt litt dårligere til det, så må komme meg inn i gamle vaner igjen.
I går spiste jeg en Atkins bar siden jeg var på møte og direkte til venninna mi etterpå. Hvordan er det for oss egentlig? Hvis "krisen" er ute er de ok, eller er Fedon sine bedre for oss?
Afrodans var veldig gøy :D. Gøy å trene og le samtidig...
Ikke så altfor mange trinnkombinasjoner , iallefall ikke vanskelige. Er heller ikke veldig god på trinnkombinasjoner.. he he. Er nok litt mer "guttete" i valg av trening. Synes styrke med tunge vekter er gøy også selvfølgelig spinning da..
Du får en fin økt i dag da med Body pump og spinning. Flott kombinasjon synes jeg ;). I dag skal jeg på x-fit igjen. Gleder meg:p...
Tror vel både Atkins og fedon barer er ok som ett mellommåltid. Jeg spiste en fedon bar på vei til fjellet om fredagen og den var innmari god:D.
karamell og nøtter!! mmmmm:sikle:
Håndballkampen var så spennende at jeg nesten ikke har negler igjen på den ene hånda .. he he. Ufattelig trist at de tapte!!! Men det er jo ett ørlite håp ennå! Må bare slå Island med 5 mål.. he he.
I går prøvde jeg en sommerkjole som jeg kjøpte på salget tidlig i høst, den kostet 100,- så jeg kjøpte den uten å prøve men da jeg kom hjem var den litt trang..Men ikke nå lenger ;). Hurra!!!! Gjør ikke noe at den sitter enda litt løsere men den passer fint allerede..
Ha en flott onsdag.
Hva skal dere ha til middag?? Tom for forslag i dag... he he
Åh ja den fedonbaren er fantastisk!!! Mye bedre enn Atkins sine, men de hadde den såklart ikke der jeg var innom.
Woohooo!! Gøy med kjole som passer.. :D det er en helt fantastisk følelse når ting går lett på og man slipper og tvinge igjen knapper og glidlåser og skjule alt som henger over med vide topper/tunika etc. Jeg HATER det!
Veiedag i morgen igjen, lurer på hvordan det går...noen ganger har jeg skikkelig god følelse, mens andre ganger syns jeg ikke jeg er flink i det heletatt. Tror det er "faste tanker" som man må gradvis venne seg av med. For når jeg tenker meg skikkelig om har jeg jo vært flink! Spiser ikke godteri, og følger matlistene..:) Får bare se hva tallene viser, og være tålmodig og ta tiden til hjelp. Ferien vår er en flott motivasjon!
Når det gjelder middag kan jeg ikke hjelpe med så gode tips desverre..her blir det laks igjen med philadlephia med blomkålmos. Jeg driver med prosjekt tømme fryser før jeg handler nytt nå som jeg snart skal ut på tur nesten en uke..Heldigvis at jeg ikke har blitt lei laks. Men skal bli flinkere til og eksperimentere på fiskefronten, det er jo så mange gode typer bare man lærer seg og tilberede på en god måte. :)
Enig med deg at ferien vår er en enorm motivasjon:D.
Må bare få kjøpt meg en bikini før jeg reiser... ikke lett men det skal nok gå ;).
Har kjøpt meg ett par sånne helt lette sommerkjoler i tskjorte stoff til å slenge over bikinien. Kjekt å ha , og når de koster 69,- på HM er det veldig bra!!! Men nå er det slutt på shopping .. Må jo shoppes i Florida nå snart!!
Den lakseoppskriften din skal jeg ha til middag i morgen. Gleder meg til det:sikle:.
Tror det blir gresk salat med tzatziki og kylling filet i dag. Har ett par kylling fileter jeg må bruke opp..:p.
Alltid spennende med veiedag! Jeg har troen på at du har gått ned! Vi er jo superflinke om dagen ;)
Jeg skal veies på fredag og er også spent! Håper på en halv kilo ihvertfall!!
Å så deilig tenke på sommerklær når man vet man snart skal putte på seg lue og boblejakke og tusle hjemover med skuldrene langt oppi øra! :) Nå er vi på rette sida av vinteren - i den delen det smelter! Hurra!
Tatziki er kjempe godt. Lager du selv? Drev med det endel før, men det er lenge siden..
Jeg får komme meg avgårde, ha en fin onsdagskveld. Vi er over halveis og det er snart helg.. Herlig! :D
Har du en god oppskrift på tzatziki? Mine pleier bare å bli veldig sterke, eller så smaker de som naturell yoghurt.
Har også veiedag i morgen og tror resultatet er bra :) Skal prøve laks med philadelphia på (med hvitløk og urter). Gleder meg! :)
Hadde stekt sei i går med blomkålsris og karrisaus, men det ble rett og slett for lite mat. I seien er det jo kun 14 g proteiner, ingen fett eller karbo. I karrisausen syndet jeg med kokosmelk (med 11 prosent fett, men var jo under 1 dl på hver) og blomkålsrisen inneholder jo omtrent ingenting. Så da tok jeg med en proteinbar på kvelden + yoghurter og oopsierolls.. Regnet ut at middagen var på drøyt 300 kcal, det ble rett og slett for lite!
Men i dag er det laks og den inneholder en god del fett, så da satser jeg på at jeg blir mett! :)
Hadde tenkt meg på trening i kveld, men været her er helt forferdelig og jeg må gå til treningssenteret. Tror heller jeg kjører ei økt på to timer i morgen..
Ble ikke trening på meg i kveld :(
Mannen var forsinket fra møte så da måtte jeg ta med sønnen på langrennstrening!! ja ja noen ganger må man ofre seg litt for disse søte små da :p Han er nemlig hellig overbevist om at han er den neste Petter Northug og det får han få lov til å tro en stund til ;)
Når sant skal sies så er han faktisk god!! he he
Tzatziki ja.. jeg lager det veldig enkelt ved å rive 1 agurk , 1-2 fedd hvitløk , 1 beger matyoghurt eller tyrkisk yoghurt , litt salt og litt pepper.
Den blir god synes jeg :p
I morgen får jeg satse friskt med dobbeltime jeg også.
Ha en fin kveld.
God dag!
Da har jeg hatt veiedag..hmmm....litt usikker hva jeg skal si.. det var -300 g, men jeg er litt irritert for jeg jukseveiet tidligere i uken og da var det -700 g!!!!!! :mad: Men men, da har jeg lært at man jukser IKKE! Får vel være glad det går nedover rette veien selv om man kunne ønske det gikk fortere. Gikk og funderte litt på vei til jobben i dag, kanskje jeg spiser for mye laks? Den har jo som du sier endel fett. Jeg skal ta en periode og bytte ut med kanskje torsk. Det blir ikke uken som kommer, da blir det London med bare restaurantmat. Håper det går bra, er jo mye man kan velge mellom..man må ikke ta pasta lissom selv om det frister. ;)
Planen er altså:
Bytte ut, nei bytte på, laksen
Mindre nøtter
Mindre pastiller
Mer vann
Fortsette treningen som jeg gjør
Fortsette og gå til jobb
Trim i går ble bodypump og spinning, middag det vanlige, gleder meg til jeg "får lov" til og handle litt igjen, da blir det kyllinggryte.
Takk for Tzatsiki og Karrysaus oppskrifter!
Grattis Victory :)
Ned er ned ja , litt frustrerende når det ikke går så fort som vi kanskje kunne ønske men det går iallefall riktig vei.
Jeg er spent for i morgen jeg også. Må innrømme at jeg har jukset litt jeg også ;).
Tror ikke det skal gjøre noe at du spiser masse laks , det er jo veldig gunstig fett for kroppen da. Men selvfølgelig er det best med variasjon :)
Jeg skal spise laks til middag i dag. Gleder meg til å prøve oppskriften din:p.
Jeg gikk ned 1 kilo fra forrige uke :D Er ganske fornøyd med det resultatet :)
Jeg har begynt å få litt dilla på mandler, knasker fint 3-5 stykker om dagen, men det er jo ikke så veldig mange :)
På lørdag skal jeg ha vorspiel med ost og kjeks, så i kveld skal jeg teste ut litt kjeksbaking, har funnet en god del oppskrifter :)
Takk for det Anette! :) Får bare ta tiden til hjelp!
Og gratulerer med 1 kg Smakfull!!!
I dag blir det ut på ski, deilig og lufte hodet litt, og temperaturen er rett og slett ganske hyggelig så det blir bra.
Ha en fin kveld - torsdagskvelder syns jeg er dig!
Og du, gjerne oppskrift på kjekser som blir gode! Skal på ost og kjeks neste helg. Gleder meg!!
Jippi!! Fredag og veiedag:D.
Minus 600 gram denne uka og det er jeg strålende fornøyd med .:heia:
Denne helgen skal vi endelig få til den harryturen vi har hatt lyst på en stund..mye kjøtt på den handlelisten ja! og en del lavkarbo som finnes i sverige til en rimligere penge enn her hjemme;).
Søndag skal jeg ha svigers på middag. Vet ikke helt hva jeg skal lage men noe godt finner jeg nok på :p.
I kveld skal hele familien kose seg med det store korslaget og hjemmelaget lavkarbo is :stortsmil.
Ha en flott helg alle flinke south beachere!!
Kjøp fiberhusk! Det er geniale greier. Og inneholder en kcal per 100 g tror jeg ;) Bakte kjeks i går, og de ble knallgode! :D
Kos deg i Sverige :) I dag skal jeg prøve meg på tzatzikien :)
Gratulerer med 600 g ned! Du er bare så flink! :)
Nå spiser jeg en omelett med tacokrydret karbonadedeig stekt sammen med løk, litt purre, ost og litt tacosaus i seg til lunch. God ble den. :)
I kveld skal jeg lage chili concarne med ny oppskrift fra vennninne. Skal informere om det blir bra.
God tur til Harryland..
Jeg har kjøpt fiberhusk, tenkte jeg skulle lage knekkebrød. Det gleder jeg meg til. Har tatt et par klibrød til frokost de siste to dagene. Men spennende og lage selv da. Har du finni kjeksene her inne? Gjerne legge inn link til de.
God fredag allesammen!! :D
Fant i denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21164
1 boks CC
2 ts JBKM
4 egg
litt linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner og sesamfrø (det du vil)
litt salt
Kjøres til en jevn guffe i foodprocessoren. Stå 1/2 time.
Settes med skje på en bakeplate. Trykkes flate med slikkepott dyppet i olivenolje. Stekes ved ca 150 grader til det er lyse brune. Legges på rist. Spises som de er, eller etter et par dager - da er de helt tørre.
De var supergode :D Men måtte endel olivenolje til fordi de var så klissete. Jeg brukte fiberhusk istedenfor johannesbrødkjernemel.
NAIS! Takk for det!
Så kan man forske litt og strø salt o.l oppå for og få ala salinas og sånne andre med smak på. Dette er jo glimrende! :D
Ja, jeg hadde grovt salt (sånn havsalt) på noen av dem og oregano på noen andre. Å, jeg kommer til å forspise meg på disse i helgen. Så godt med noe som smaker som salte kjeeeeeks.
Fikk forresten ca 50 kjeks på denne oppskriften :)
Disse skal jeg også prøve ;)
Hørtes deilig ut..
Enig med deg at det frister med noe salt og sprøtt.:p
Oppbevarer du dem bare i en tett boks da?
Da tror jeg at jeg skal ha ost og kjeks en kveld.. nam nam
Akkurat nå driver jeg og tørker dem, siden jeg lagde dem i går kveld. Men tror jeg skal ha dem i en metallboks i kveld :) Ja, er mye gode oppskrifter bare man søker på en ingrediens på google (ofte havner man her inne :P) . Er mye gode kaker o.l som finnes med cottage cheese :)
Dette er jo bare helt fantastisk bra! Ost og kjeks er jo så koselig og godt, og nå trenger man jammen meg ikke og sprekke om man skal ha det. Utenom rødvin da, men det er jo også litt lov..hohoho.. :D
Som jeg gleder meg til og prøve dette! Fancy og komme på besøk med hjemmelagede kjekser da..hehe...
Ja ja nok en helg over og heldigvis uten de verste utskeielsene:D.
Fredag kveld var jeg sliten , så det var deilig å ha en kveld foran tv med ett glass rødvin..Lørdag ble det harrytur , og det er faktisk ganske slitsomt...he he. Men frysern ble nå fylt godt opp iallefall ;-) Mye godt og mye rask og enkel mat. Det ble iallefall kjøpt mye bacon , kylling ,kalkun og karbonadedeig.
Søndag gikk med til å rydde skapet mitt:o..og det trengtes altså ;).
Er jo greit å ha plass til det nye man kjøper også..Resultatet ble 5 fulle bæreposer med "gammelt" tøy! Ble kjørt bort til frelsesarmeen med en gang..
Jeg er iallefall klar for ny uke. I dag skal jeg løpe intervaller igjen , tirsdag skal jeg ut med ei venninne så da rekker jeg ikke trening , onsdag blir det x-fit igjen , og fredag en spinning time. Tja tror ikke jeg rekker mye mer enn det nei. Fredag blir det jentefest hos meg.:syklubb::syklubb:.
Vin og tapas.
Ha en fin mandag alle sammen.
Huff.. I går jeg gikk jeg på en skikkelig smell :(
Jeg var så fyllesyk, jeg spydde opp all "kjeksen" og osten jeg spiste til frokost i går at jeg orket ikke tanken på mer kjeks.. Men spydde opp alt av mat, så eneste jeg fikk ned var potetgull.. Sukk! Så i går ble det potetgull.. Men er bare å hente seg inn igjen :) I dag er det tilbake til oopsierolls ;)
Har tenkt til å være med på treningsutfordringen for Februar her inne. Tror jeg skal satse på 600 minutter. 2,5 timer i uken. :)
Denne uken kommer nok mensen, så jeg tror den torsdagsveiinga blir helt feil uansett.
Hallo fra Lodon! :)
Offda fyllesyk er ikke gøy!!! Jeg har vært alkoholfri siden nyttårsaften, skal få lov til og drikke litt rødvin i morgen, men selve utfordringen blir min ost og kjeks kveld til lørdagen...får se hvordan det går! Så lenge du ikke klarte og spise noe annet får du bare tenke at det ikke var så ille i det store og det hele med potetgull. ;)
Gøy med harrytur, kjekt med masse kjøttting i fryseren..føler at det har tatt litt knekken på budsjettet mitt all den karbonadedeigen jeg har kjøpt, men prisen er verdt det!
Fikk handlet litt i går jeg også..MASSE på fantastiske Boots! Blant annet litt diverse Atkins barer, neida man skal vel ikke ha for mye av det, men det er lett og la seg rive med. ;) Og dessuten er det kjekt og ha på en regnværsdag! Kjøpte 3 kjoler på Hennes og Mauritz...har egentlig ikke lov og kjøpe klær før jeg er der jeg vil vektmessig, men de var så fine og når man kan kjøpe to av de i en størrelse mindre enn man pleier og den 3. i TO størrelser mindre er det rett og slett helt greit! Hurra!!!!!
Matmessig har det gått helt ok, og når det gjelder trening har jeg brukt trimrommet hver dagen. *klapp på skulder*
Ha en fin mandag og uke allesammen!
Smakfull, håper formen er bedre!!!
Wow Victory!! Synes helt klart du fortjente å kjøpe de kjolene :heia:..
Vi må jo unne oss litt underveis også..
London høres bare så deilig ut! Kos deg masse masse!!
Nei fyllesjuk høres ikke deilig ut. Håper formen er på topp igjen nå Smakfull:p.
I går lagde jeg en veldig god kyllingform til middag... Synes det kan være litt utfordrende å finne middag som hele familien kan spise , men det finnes utrolig mange gode oppskrifter rundt om på forumet her inne..
I kveld skal jeg på kino og ut å spise med ei venninne. Det blir kos.:syklubb:. Er litt spent på hva jeg skal spise men det går seg vel til kanskje.. Tror vi skal på wok restaurant så da er det vel bare å droppe risen og bestille oystersaus..Den er ofte sukkerfri..
Ha en fin tirsdag:D
Jepp, har en bror som bor hos meg og samboeren i helgene, men han spiser nå det han får servert. Han har i det siste klagd på at han er sulten, så vet ikke helt om jeg skal kjøpe et grovt brød og ha i fryseren han kan ta av? Middag går greit, men resten av dagene syns han er litt tunge :P
Inn i den fjerde uken med dette kostholdet og det går flott, men merker at jeg har pms. Har så forferdelig lyst på søtsaker, så i kveld skal jeg lage meg (http://www.drlindbergs.no/Bakte+epler+og+p%C3%A6rer+med+enkel+vaniljesaus.9U FRnOZr.ips) bakte epler og pærer med enkel vaniljesaus og kakao til. Håper det blir godt :)
har lyst til å prøve meg på en nøttekake snart, men vet ikke helt hvilken.
Nå er jeg straks ferdig med uke 5 av South Beach dietten og jeg synes det går velødig fint :). Har vel kommet inn i en rutine som gjør at dagene går litt mer av seg selv nå om dagen.
I går ble det eggerøre og skinke til frokost, laks med blomkålmos til middag og osteknekkis til kvelds. Enkelt og greit ;).
Var på trening igjen i går, ny x-fit time! Den er helt utrolig effektiv.
De av dere som ikke har prøvd den bør absolutt gjøre det..
I går la jeg på mer vekter på ett par av øvelsene også..Deilig når man merker fremgang:D.
I morgen er det ny veiedag. Spent. Håper jeg fortsatt går ned..
Pms er ikke lett å håndtere , det er jeg enig med deg i Smakfull. Jeg hadde min uke forrige uke og jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå, men må si jeg ble gledelig overrasekt! Det gikk fint!! Jeg spiste litt mørk sjokolade i helgen og det tok knekken på søtsuget. Spiste litt bær til frokost i helgen også..:D. Deilig å få litt frukt og bær!
Ha en flott dag!
Snart helg folkens..
Veiedag i dag, ingen nedgang. Men gikk ned en cm på midje og en på navle så er meget fornøyd :D
Kroppen har nok tatt opp vann til uken som kommer, så håper jeg får veid meg ordentlig neste torsdag.
Merker søtsuget er helt forferdelig på kveldene for tiden, men er bare å holde seg opptatt så går det bra.
Endelig fredag:D.
Deilig med helg.. Fredag og veiedag.. Ned 400 gram denne uken:D
Veldig fornøyd med resultatet . Totalt 7 kg!!!
Det er mange smørpakker det :p:p
:heia::heia::heia:
God helg alle sammen.
Gratulerer! Er jo et stråååålende resultat. Skulle ønske min kropp kunne begynne fettforbrenningen snart ;) Men nå spiser og koser meg, så er ingen hastverk.
Var innom lowcarbfriends.com som har et stort SB-underforum. Der ble det snakk om antall karbohydrater og mange av de hadde et inntak på rundt 150-200 g hver dag?
I dag skal jeg spise fullkornsspaghetti så får nok i meg rundt 80-90 karbohydrater i dag, men jeg tror ikke jeg får i meg noe særlig mer enn 60-70 til vanlig (om så mye engang)
Jeg synes et daglig inntak på rundt 150 g er ganske mye? Men er mye bønner/kikerter og lignende av oppskrifter på forumet. Men 150 g kunne jo fint ha vært det gamle kostholdet mitt (Spiste jo bare wasa husman knekkebrød) :P minus sjokolade og slikt selvfølgelig.
Herlige søndag :)
Sol fra en skyfri blå himmel , silkeføret i skisporet og fri!!!
Hadde vært deilig å ta en tur på ski men istedenfor skal jeg utfordre skjebnen og dra i bursdagsselskap til min"nevø"...
Er veldig spent på hvordan det skal gå ja...Blir bare mat jeg ikke kan spise så det får bli ett par kopper kaffe , litt frukt og to små biter mørk sjokolade :D. Det blir nok en fin søndag uansett..
Ha en strålende søndag...
Er spent på hvordan det har gått med deg i London Victory;).....
Hei hei!!
Gratulerer med nedgang i vekt og cm dere! Flinkingene!! :D
Ja, her går det opp og ned..sorgen var jo enorm da jeg kom hjem gikk på vekten fredag og hadde ikke gått ned nei, ikke stått stille heller, men gått opp! OPP! Ikke mindre enn 1.7 kg!!! WHAT??!!?? Jeg som har slitt meg opp hver morgen mellom 6 og 7 og tråla tredemølla ca en time hver eneste dag...blææh! Men i det store og det hele er jeg fornøyd med innsatsen, jeg spiste maten man fikk de dagene man ikke hadde valget, (som lunchen et par av dagene) men når vi var ute bestilte jeg bort ris og ba om grønnsaker etc, hadde desert en dag, og det ble en øl, så det kunne jo vært verre da.. MEN jeg veide meg i dag, og hva har skjedd?? Ned til vekt før avreise og minus 1.8 til!! Wohoooo! Jeg lurer nok meg selv litt nå, jeg var jo en aldri så liten tur på rødvinsfylla i går med ost og kjeks. (Ikke en eneste lavkarbo kjeks, men desto fler av de vanlige. ;) )og bursdag til pappa tidligere på dagen hvor jeg virkelig røyk på brownies smellen, så jeg er nok dehydrert, og det er grunnen til nedgangen. Men jeg setter det i ticker uansett jeg for og motiverer meg til og ikke ryke på det fristende dagen derpå junk kjøret. Mulig den må justeres opp neste veiing, men det tar vi da. Får heller bli noen strafferunder på ski denne uka.
Ha en flott søndag, for et fantastisk vær! Synd det blir bare sofatjeneste her i dag! ;)
Nå varmer jeg tacogryte til brunch...
Oppdatering:
Det gikk ikke så fint i dag og holde seg unna junkfristelsene.. ;) Jaja, jeg gidder ikke tenke på det i dag jeg. Satser på nytt i morgen med streng fase 1 for og rydde opp litt i systemet etter tur og kose helg.. :o
Nå tusler jeg meg en tur for og hente bilen..
Høres ut som du har hatt en fin tur til London :D. og en fin tur på rødvinsfylla i går:lol:.
Jeg var på rødvinsfylla på fredag.. he he
Det var veldig deilig.. Men dagen i går ble desto slappere. Bursdagsfeiringen i dag gikk også greit ble litt mer enn to små biter sjokolade men det går nok bra:p.
Middag i dag ble kalkunbryst med ovnsbakte grønnsaker... mmmm ganske godt i grunn.
Skal snart trekke på meg litt utetøy og gå en tur i frisk luft. Det føler jeg kroppen trenger nå ;).
Ha en fin kveld
Så flink du var i bursdag da!
Jeg kjenner jeg setter stor pris på at denne dagen snart er ferdig og jeg kan legge meg og lese litt. Det begynte jo så bra med friskt mot, vekt ned og sunn frokost...men jaggu har det utviklet seg i gal retning ja! Herregud jeg har spist godteri for et helt år føler jeg...Og middag, joda det var like greit rester av lasagne jeg fant i fryseren og HVITLØKSBAGUETTE! Bra innsats, poengene strømmer på! ;) Jajajaja..shit happens, og denne helgen har forsåvidt vært med i regnskapet, har gledet meg så utrolig masse så litt løse tøyler får være greit!
Har hvertfall gått meg en liten tur på 40 min da....
I morgen blir det ski igjen!
Omelett er laget klar til frokost.
Laks og salat klart til lunch.
Middag blir enten torsk eller et eller annet med kylling. Har kjøpt sånne løvtynne kyllingfileter..spennende, men jeg glemte at jeg er dritlei kylling! Haha! Da tenker jeg man er tilbake i sporet igjen jeg. Gleder meg!
Jeg tror du gjør rett i å starte med blanke ark igjen i dag ja..
En sånn helg kan gjøre underverker på motivasjonen for å fortsette da;).
Noen smeller i ny og ne må vi vel regne med da...he he Vi er jo tross alt bare mennesker;).
Jeg spiste som sagt litt for mye i helgen jeg også , men ikke veldig. Følte vel at jeg fortjente litt ekstra.. he he..God rødvin altså;).
I går gikk jeg en en tur på ca 1 time i kulda , med det resultat at jeg har fått urinveisinfeksjon i dag:mad:...Æsj!!!! Verste jeg vet!!
Satser på at det går raskt over for jeg kunne tenke meg en spinningtime i ettermiddag..
Ha en flott mandag i solskinnet.
Ja da var det mandag og ny start! :)
Har startet dagen med og gå 18 min til jobb. (Jada, går med stoppeklokke..hehe) og spist omelett med skinke og purre til frokost. Jobber meg nedover i vannflaska og skal snart gå og lage litt te tenker jeg. Godt og være igang igjen, og det er jo et bra tegn at etter en slik helg man ikke bare vil fortsette i samme bane, men at man derimot gleder seg til og sette igang igjen. Man føler seg jo så mye mye bedre. Følelsen av bukser som ikke graver seg inn i magen lenger er FAAANTAASTISK!!!!!
Men man må jo unne seg litt kos innimellom også, og enig med du, det var GODT med rødvin igjen!
Kjpt med urinveisinfeksjon da, der er noe DRITT! Håper det går over fort...drikk masse masse vann! Også har jeg hørt at man skal drikke masse appelsinjuice pga syren. Det er jo ikke akkurat sunt på denne kuren, men om det kan fjerne det fortere er jo det veldig bra da. Men hvertfal helle innpå masse masse vann.
Hehe.. Ja, er lov å gå på en smell av og til. Er bare å komme kjapt tilbake i rutinene igjen :)
På southbeach.no står det at popcorn er lov i fase 2 og også banan, så jeg spiste litt av det i helgen (og mye pepsi max), og det ser ut som vekta liker det, for har gått ned 600 g siden sist og har enda ikke blitt kvitt mensen.. Så jeg koser meg med mye sukkerfri godis og popcorn og brus på lørdagene fremover tror jeg :) Skal prøve å lage fedonmarsipan og lignende i helgene med god samvittighet.
For en ting er at man blir kvitt søtsuget, men jeg tenker HELE tiden på godis. Har ikke lyst på, men driver og sukker over hvor lenge det blir til neste gang, så nå er lørdagene min kosedag.
Men denne uken får vi et lite besøk av svigermor og hun vil spise middag med oss. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre da for verken jeg eller kjæresten har så stort behov for å slanke oss (men jeg har endel magefett), men kjæresten har en bmi på 20-21 nå og bruker egentlig denne kuren for deffing så ja.. Føler at det blir så feil å si at vi "slanker" oss.. Men tror jeg skal spørre om vi kan unngå en middag med raske karbohydrater for det prøver vi å kutte ut.
Hehe...sant, og jeg er ganske klar over at dette ble nok ikke den siste smellen! ;) Er noe med at man skal leve også da, og litt festligheter innimellom må man ha! Og da er naturlig følgen at dagen etterpå kan bli litt vanskelig..hvertfall for meg..hehe..Man kan jo styre det litt med litt planlegging også da, hadde jeg feks hatt litt mer tacoting i går skulle det gått så mye bedre..
Jeg også tenker utrolig mye på godteri, skulle godt ønske det kunne gi seg, men alikevel er det lissom ikke noe problem lenger og holde seg unna heller. I dag var frukten på jobben et større problem, var noen plommer der som så helt nydelige. Men nå får jeg ta denne uken litt strengt. Jeg laget knekkebrød i dag da..tror dere det var dumt? Siden jeg skal stramme inn litt mener jeg? Det er jo ikke noe skummelt i de da, solsikker, kruskakli, linfrø, sesamfrø og fiberhusk. Jeg bare hadde et veldig behov for litt frkostalternativ. Og om man holder det til det, burde det gå fint. Ønsker meg litt mer fiber også..
Jaja, sånn har dagen vært:
Frokost: Omelett
Lunch: Laks m philadelphia og salat
Mellom: Litt mer omelett
Middag: Laks m phil og brokkoli + smugprøve et knekkebrød. NAM men litt mye stekt.
Trim: 20 min hver vei til jobb.
Ski 1.17 minutter - 3 runder i lysløypa.
Nå trenger jeg et kokt egg så jeg ikke legger meg helt sulten..
Og jeg er fortsatt helt ubrukelig på mellommåltidene!!!
Når det gjelder middag med svigermor ville jeg absolutt sagt at man kuttet ut raske karbohydrater ja..og du kan jo passe på og ha masse brokkoli etc, da kan man jo lage ris etc til de andre og ikke ta det selv om man har mat det er "naturlig" til...så blir det ikke noe oppstyr. Lykke til hvertfall! :)
Tirsdag og veldig kaldt :). I dag tror jeg kanskje jeg var litt ekstra trøtt. Mannen hadde reist tidlig til Oslo i møter men laget omelett som sto klar på ovnen da jeg sto opp :love:. Lurer på om han prøver å få seg plusspoeng.. he he..
Jeg skulle iallefall levere begge barna i dag , så sønnen min var med og leverte søstra i barnehagen, på vei til jobb setter jeg han av på en bussholdeplass ved siden av skolen...iallefall hvis jeg husker det da...noe jeg da ikke gjorde i dag..Jeg hørte plutselig en stemme i baksete som sa ehhh mamma bussholdeplassen..
Ja ja.. sånn kan det gå når man lever i en egen verden :D.
Urinveisinfeksjonen er iallefall på hell , takket være tranebærkapsler!! Hurra! I går ble det intervaller på tredemølla , i dag blir det en spinningtime , og i morgen nok en x-fit time! Tror jeg legger inn en pause på torsdag.
Jeg lurte også på å lage de knekkebrødene Victory. Ble det bra smak på dem? Veldig greit å ha ett alternativ til egg til frokost.. Mellommåltider er ikke jeg veldig god på heller nei. Var i starten men ikke nå lenger. Men får i meg ett mellommåltid kl 14.30-15.00 , og da blir det gjerne en dobbel null med vanilje og litt knuste nøtter:p. Synes de yoghurtene er veldig gode..
Til middag i dag blir det tacograteng fra helgen:). Veldig greit med rester når man er alene med barn. En skal på skitrening og den andre i bursdag , så da blir det middag alene for mor! Setter faktisk veldig pris på stillhet i heimen når man er vant til å ha 2 bråkebøtter ;) rundt seg til enhver tid... neida de bråker ikke så men det er deilig å være helt alene i huset av og til...
Ha en fin tirsdag
Hehe...noen morgener er man litt svimeslåtten ja. Bra han sa fra da. :) Og så koselig med ferdiglaget omelett. Det gir vel cred ja!
Min frokost ble to knekkebrød med et kokt egg og philadelphia i dag. De ble ganske gode altså, men jeg tipper en time hos meg er mer passende steking, de ble litt vel godt stekt.. Jeg skjærte de i størrelse med klibrødene jeg.
Kaldt i dag ja! Man våkner hvertfall når man går til jobb...Rart hvordan man kommer inn i gode vaner, før var det bare en selvfølge og hoppe inn i bilen og kjøre til jobb, men etter jul har jeg nesten ikke gjort det noen dager. Det hender jeg får lov da, enten om det regner eller er skikkelig slapsete eller om jeg skal rett på trening etterpå. Men det er jo skikkelig forfriskende med en liten luftetur før man starter dagen. :)
I dag skal jeg lage middag sammen med en venninne, og da blir det og prøve kyllinggryten. Den er jeg skikkelig spent på! Gleder meg. :)
I kveld da barna var lagt og jeg hadde dusjet etter en deilig spinningtime laget jeg is..:D
Litt mer soft ice konsistens men det var bare fordi jordbærene ble ståenge i bollen til morfar hadde dratt!
Oppskriften er som følger :
En stor neve jordbær ( skulle hatt bringbær da de har færrest karber..men tomt i butikken)
1 ss vanilje kesam
1 beger dobbel null vanilje.
Kjør det sammen med stavmikser i 1 min og voila...
Deilig frosen yoghurt :love:
Det metter godt også..
OIoi høres ut som noen har hatt en skikkelig kosekveld på hjemmealenedagen. :D Hørtes super godt ut da! is er vel den tingen jeg kan si er absolutt det aller beste jeg vet på godterifronten! Dette skal jeg prøve og lage også. Her kan man jo ekspremintere med litt diverse essenser, mandel, vanilje og sånn..mmmmm....
Jeg var jo på veninnebesøk og laget kyllinggryten din i går, og VELDIG så god som den var. Takk for fantastisk oppskrift! Vi blandet vanlig karry og hot orientalsk karry. Suverent! Skulle jo egentlig hatt light creme fraiche da, men hadde ikke funnet det, så jeg tenkte neinei...Men jeg har sett det, så jeg vet at det finnes, og det er jeg skikkelig glad for kjenner jeg. Det er helt enormt godt i slike gryter, og siden kesam ikke kan brukes er det nydelig at de har laget en sunnere versjon cf.
Lurer på hva jeg skal gjøre med veiedagen min denne uka, tror hvertfall ikke det blir før på fredag, da får jeg hvertfall to lange skiturer før sannheten skal frem.. Jeg var nok fortsatt litt surrete i hodet da jeg fornøyd og blid skrev ned det fantastiske resultatet i helga når jeg sikkert ikke hadde en eneste dråpe vann i kroppen, men derimot masse ost og kjeks og brownines som ventet på og legge igjen sine fettresultater. ;) Så det kan jo bli en hyggelig opplevelse denne uken..heheehe.. Men jeg må jo veie meg da, kan ikke vente to uker og løpe fra problemene heller. Fredag blir det. Det bestemte jeg nå. :cool:
Og nå leste jeg igjen at du hadde ikke alenehjemmedag, men alenehjemmeMIDDAG.. :)
Så bra at kyllinggryta falt i smak :D.
Vi har den stadig til middag og jeg elsker den!! Veldig greit å variere litt i graden av karry . Laget den også med en litt hottere Karry en dag , og det ble også veldig godt ja :).
Bruker å lage såpass mye at jeg har til lunsj neste dag og da er det mange missunnelige blikk fra kollegaer ;)... he he
I dag blir det x-fit igjen. Gleder meg! Skal ha med ei venninne å den timen også:). Til middag blir det Falaffel med salat. Håper det blir godt.
Solen skinner og det er bare en fantastisk flott dag:).
Ha en fin dag alle sammen.
Er dere veldig bevisst på å være i Fase I i to uker, så i Fase II, og videre??
Jeg ligger vel sånn midt i mellom de to første fasene. Men null brøderstatninger, heller ikke knekkebrød, søtt er forbeholdt helg.
Og egentlig med litt innslag av ketogent kosthold. Men orker ikke så mye fett, så spiser heller mer grønnsaker og mindre fett, jeg da...
Jeg er nok som du sier Vettel en plass mellom fase 1 og 2.
Jeg spiser heller ikke brøderstatning , holder meg til oopsirullene og osteknekkis. Skal bake de knekkebrødene det ligger oppskrift på her inne men har ikke funnet sesamfrø ennå.. Må bare komme meg i en ordentlig butikk først :D.
Jeg spiser litt bær , men ikke mye frukt ennå. Yoghurt spiser jeg regelmessig. Jeg orker heller ikke alt fettet i det ketogene kostholdet så jeg spiser masse grønnsaker. Passer på å lage litt dressinger med olje og spiser en del avocado for å få nok riktig fett;).
Velger også magre varianter av smøreoster og melkeprodukter i maten jeg lager. Det funker greit for meg synes jeg :rolleyes:.
Spiser også mellom fase 1 og 2, og det er noe kroppen min liker :)
Spiser myyyye frukt og litt youghurt, og velger magre oster og meieriprodukter :) Liker ooopsierollsene så godt (har begynt å ha frø i dem for å få litt tyggemotstand og har litt problemer med treg mage.....) så jeg savner ikke knekkebrød i det hele tatt :)
Men pleier å ha litt fullkornspasta 1 gang i uken :)
Jeg er også mellom fase 1 og 2..men litt nærmere fase 1. (Helt til uka og helga som var nå)
Merker jeg fortsatt er redd frukt, og har ikke spist noe kornprodukter, heller ikke brøderstatninger før jeg her om dagen laget Hannahs knekkebrød. De har jeg tatt to av til frokost i klibrød strørrelse. Tenker at det er ok.
Ellers bruker jeg også mye magre smøreoster både på fisk, i omelett osv osv og masse grønsaker. (mest brokkoli og salat også knasker jeg litt kålrot for og prøve og klare noen mellommåltider)
Skal innføre yoghurt kjenner jeg, og evt noe bringebær..
Når dere lager osteknekkisene, lager dere av de ferdigskjærte taffelostene? Har tenkt på det, men jeg har unngått det siden de ikke er light. Men man skal kanskje ikke gå helt av hektene når det gjelder fett heller, det blir jo faktisk ikke så mye av det i løpet av dagen...
Ang osteknekkiser så tror jeg ikke du skal være så redd for det fettet. Litt trenger jo kroppen da :)
Jeg bruker enten taffelost ferdig skivet eller så har kavli en ferdig skivet med mange forskjellige smaker også... Den med Jallapenos er super til taco :D.
Jeg har spist osteknekkiser hvertfall 3 ganger pr uke siden jeg ble ferdig med fase 1 , og jeg går fortsatt ned iallefall. Pass bare på å steke dem nok så de blir skikkelig sprø. Taffelosten blir sprøere enn den andre virker det som ;)
Da er det x-fit på med og når jeg er ferdig skal jeg hjem og synke ned i badekaret..Det har jeg gjort etter hver onsdagsøkt og det er så deilig :)
Litt ekstra godt badesalt , hårkur og ansiktsmaske . Ser skikkelig lekker ut kan dere tro :p. Også plugger jeg ipoden i ørene og stenger alt annet ute...
En perfekt avslutning på en treningsøkt:)
Ha en fin onsdagskveld
^ Det høres jo sååå perfekt ut. Det tror jeg skal gjøre på fredag. Ta en skikkelig lang økt på treningssenteret og hjem og ta et bad.
I morgen er det veiedag, det gleder jeg meg sååå til :D Har ikke fått veid meg på 2 uker :)
Tok en måling på kroppen i går, har gått ned 3 cm rundt navlen på to uker :) Det er helt utroliiig!
Da skal jeg handle ost til helgen.. :) Har drømt om de en stund. Hva har du til pålegg? Om du bruker de til knekkebrød da..
Aaah.. SÅ dig med spakveld! Jeg skulle nok tatt en tur i badekaret istad jeg også. Var ute på ski istad, og ble vist litt overivrig og gikk fire runder i sprengkulda. Var nok litt i overkant jeg så ut som en nedfrosset polfarer da jeg kom i bilen og gikk de siste to runder på stivfrosne labber. Ble en halv time i dusjen for og tine. I morgen vurderer jeg inntrim om det er fortsatt like kaldt.
Lykke til med veiings Smakfull! Og gøy med masse mindre cm! Hipp Hipp Hurra, du er flink!
Det ble ned 1.2 kilo! Jeg er sååå fornøyd :D Da er det bare å mekke seg en deilig omelett til frokost ;)
Så flott Smakfull! :danse:
Sr jeg spiser mye mindre frukt enn en del av dere, men mer full-fett produkter (heter det det??), altså ikke så mye lightprodukter.
Jeg har gått opp denne uka, men ned i cm.
Grattis Smakfull :heia:.
Flott resultat!!
Jeg har veiedag i morgen og er spent på resultatet :-)
Håper det fortsetter å gå nedover.. Bare 5 uker til jeg drar til Florida og målet var minus 10 kg innen det..Håper inderlig jeg skal klare det.
I morgen skal jeg til kontroll på plastisk kirurgisk avd på sykehuset her i telemark. Gleder meg ikke til det kjenner jeg. Hadde ett heftig fall på sykkelen da jeg syklet Birken i 2008 , som resulterte i en brukken hånd og store indre blødninger.. huff og huff..Men det har nå gått bra men pga forsikringene må jeg til kontroll med hånden min. Den sliter jeg litt med i perioder.. Den er stiv og kald , og har mye mindre krefter enn den andre :rolleyes:. Satser på at jeg ikke trenger noen operasjon ihvertfall..
Gleder meg til helg nå altså. Lurer på å få til en spinningtime på lørdag. Var på x-fit i går og la på vekter på de aller fleste øvelsene og det er deilig..Godt å kjenne fremgang:visemuskl.
Ha en solfylt torsdag alle sammen..
Som pålegg på osteknekkisene bruker jeg mye avocado..
Litt majones under 2-3 biter avocado, litt salt og pepper :sikle:.
Ellers bruker jeg kjøttpålegg , brie , og tunfisksalat.
Både jeg og mannen har blitt helt hekta ;)
Kos deg.
Hei hei,
Jeg er en jente på 23 år, jeg har holdt på med lavkalori slanking i over ett år nå (ikke fokus på karbohydrater, men på sukker og fett), i tillegg til å telle kalorier logger jeg all trimmen min, og er veldig opptatt av å trene jevnt og trutt. Jeg har gått ned 9 - 10 kg, men nå har jeg egentlig stått stille i 7 måneder. Det er veldig kjedelig, særlig når man i hvert fall mesterparten av tiden "gjør alt riktig". Jeg vet at vektplatåer kan komme, og at det er helt vanlig, men jeg tror kanskje jeg må lure kroppen min i gang på et annet vis nå. Hver gang jeg har prøvd å endre småting i kaloriene mine har jeg kanskje gått litt ned, men så rett opp igjen. Kroppen trives tydeligvis veldig godt her jeg er nå.
Derfor søkte jeg rundt på nettet, og har nå lest mye om South Beach. Jeg startet South Beach fase 1 i dag, og jeg har bestilt boken for noen dager siden.
Jeg har lyst å gå ned 7 kg, og håper nå at South Beach får meg ut av platået mitt.
Jeg skal lese litt mer hva dere som er aktive her inne har oppnådd allerede! Har allerede snoket litt på en del av deres gode oppskrifter for middager!
-vektplatå!:rolleyes:
Velkommen i South Beach-klubben. Vi er en liten gjeng :D Du har jo vært kjempeflink til nå. Jeg har også gått ned 12 kg fra før, men så ble det skikkelig høykarbokosthold i et halvt år og et par kilo snek seg på.. De har jeg heldigvis blitt kvitt.
Jo, takker folkens! Jeg har som mål å ha gått ned 4 kilo til påske, tror kanskje jeg kan satse på 5 også :) Det blir koselig å reise hjem i en "ny" kropp :)
Alle finner jo noe som passer deres egen kropp. Gruer meg til jeg når et evt vektplatå og må forandre på noe..
Hurra for Smakfull!! Bra jobba!!! :D
Jeg skal veie i morgen og jeg for første gang skikkelig GRUER meg! Har skikkelig dårlig følelse denne uken..:mad: Men man får vel bare ta det som det kommer, jeg har spist og trent som jeg skal, så kanskje kroppen bare har litt ventetid..Time vill shåvv..
Lykke til med sjekk av hånden. Det hørtes ikke særlig godt ut, håper den blir god som ny igjen..
Og velkommen til deg hit på South Beach! Fin diett dette så dette klarer du bra. Det jeg føler i forhold til de ekstremt høy fett lavkarbo diettene er dette lettere og klare i hverdagen. Hvertfall er det det for meg.
Jeg kom meg ut på en liten skitur i dag, den ble ikke så altfor lang, det var minus 10 grader, ingen gli, jeg måtte tisse og var frossen på labbene...Det er hva man kaller ekte skiglede!
Fredag og veiedag :).
Jada det fortsetter å gå nedover.. sakte men sikkert og det er jo det det skal gjøre , selvom jeg må innrømme at jeg kunne ønske det gikk litt fortere ;).... Resultat ned 600 gram!! Det er nå iallefall over en smørpakke..
Spiste for pølser til middag i går. Lavkarbo pølser fra sverige :).
De var ordentlig gode! Serverte de med en salat av tomat,løk,avocado og olivenolje.. Ble bra det ..
I ettermiddag skal vi prøvekjøre ny bil..Spennende..Vi blir aldri enige om hvilken type vi kunne tenke oss.. he he .. Eneste vi er enige om er at det skal være SUV og ha 4x4..
Ellers så er det jo valentine og morsdag på søndag så det spørs om det kanskje blir en liten utskeielse da... Vi får se om mor klarer å stå i mot presset :p.
Ha en fin fredag!
Velkommen hit til oss Vektplatå!! Vi er en fin gjeng og synes det er hyggelig med flere medlemmer..:D
Hei hei!
Takk for velkomsten alle sammen! :klem:
Jeg har lest gjennom denne lange tråden nå, i alle fall fra ca. desember. Dere har jo vært kjempeflinke!! Veldig gøy å lese, og veldig hyggelig å få lov å henge seg med!!
Smakfull - Gratulerer med flott vekttap med 12 kg ned, håper du når målet ditt nå til påske også! Og at du slipper vektplatå - det er frustrerende og veldig kjipt! Hihi..
Gratulerer til anette76 med ned 600 gram, det er over en smørpakke, og du har jo gått ned masse allerede! :)
Jeg ble litt misunnelig på skituren din Victory, jeg ligger nemlig syk hjemme. Veldig kjedelig, men satser på at jeg snart blir frisk nå (forkjøla, feber, hodepine).
Jeg håper jeg får boken snart, skal lese gjennom middagstråden deres for å finne ut middager for helgen. Så må jeg bare få litt hjelp med å komme meg på butikken (tror jeg skal få en venn til å stikke nedom å gjøre det for meg). Dag 1 gikk veldig greit, og dag 2 er jo godt i gang nå. Jeg er glad og mett!
-Vektplatå (kanskje ikke så mye lenger?) :p
Hei hei!
Veiingen gikk ikke så altfor galt denne uken, hvis man ser på forrige ukes MANGE utskeielser.. ;) Men altså, jeg gikk jo opp i London, men denne uken har jeg gått ned de kiloene + 300 gram til, så da føler jeg at jeg er tilbake på rett spor igjen. 1.9 ble det denne uken!! Ganske irriterende at det alikevel bringer meg litt "tilbake til start" men istedenfor og tenke slik får man heller være fornøyd med at denne uken har kroppen brukt for og komme seg tilbake i south beach stilen igjen. Får vel rette opp tickeren igjen da :mad: men det er min egen dumhet sin skyld! Haha! Og nå er hvertfall tallet som står der reelt! Deilig!!!
Nå har jeg laget jalapeno osteknekkis, jeg strødde på litt lnfrø på to av de, lurer på hvordan det blir. Meget sulten nå, så det skal finnes ut av temmelig plutselig!
Knallvær her i dag, men det er fortsatt kaldt, så om det ikke milder seg lkitt blir det innetrening i dag også. I går ble det funwalk, noe boksegreier, ballates og bodypump. Et jækla styr med alle disse halvtimes timene!! :confused:
Gratulerer med nedgang Anette! :D :D Dette går jo strålende!! Og det hørtes godt ut med pølser. Var det sånne skikkelig grove? Ofte syns jeg det er det når det er lavkarbo, men syns litt mer finmalte er bedre.
Hvordan bok har du bestilt vektplatå?
Ha en strålende lørdag alle!!!
Heisann!
Det må jo være greit å komme ned etter en London tur! :) Gratulerer med 1,9 kg eller 300 g ned! Ned er jo ned! Synes det høres morsomst ut å telle det som 1,9 kg ned da, hihi.. Og godt å være tilbake i sporet.
Boken jeg bestilte er den her; http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=0312991193 - det er den engelske, fra 2005. Jeg vet det finnes noen nyere, men den var så billig (59 kr). Hihi.. Finner jo ganske mye av informasjonen på internett også!
Siden jeg er syk så følte jeg at jeg fortjente noe godt til frokost i dag. Så da ble det "pannekaker". 2 egg og 2 store spiseskjeer med cottage cheese og litt natreen, blandet sammen med gaffel, og stekt som én stor pannekake, delt i fire når den ene siden er ferdig stekt, og snudd. Namm. Ikke akkurat "amerikanske frokostlapper", men :D.
-vektplatå!
Oi det var jo veldig billig da! Lurer på om det er den jeg har på norsk...en rosa en..http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1671255
Men rart de ikke er i samme farge..hmmm..lurer på og kjøpe en til nemlig.
Hehe..ja høres da veldig fantastisk ut og kalle det 1.9 ned! ;) Det var veldig fint og komme en tur til London ja, men det er blir jo litt vanskelig og følge løpet skikkelig da. Lunch feks kunne man ikke velge så da ble det ferdig junk m ris i to dager, og maten man får på restaurant har jo ofte sukker i seg selv om man velger grønnsaker isteden, men herlighet, man skal ikke bli helt gal heller da. Og nå har jeg jo sett at det tar ikke så lang tid og komme seg igang igjen. Det er det jeg ser som den store forskjellen for min del mellom SB og veldig høyfett dietter. Føler skaden blir så mye større når man har så ekstremt mye fett til vanlig...men det er vel forskjellig fra person til person.
Off så kjedelig og være syk da! God bedring håper det går over fort. Da fortjener man pannekaker ja. Jeg laget jo osteknekkis, dæven hvor godt! Jeg skjønner at det er ikke noe jeg kan lage til stadighet. Kunne spist ubegrenset jeg. Hehe.
Nå har jeg jogget en time og resten av dagen skal jeg bare nyte lørdagen!
Hehe.. Får veldig mye tid til internett da, når jeg bare ligger her på sofaen.. Skal roe litt ned på forum-aktiviteten min når jeg blir frisk igjen! :rolleyes:
MEN må jo svare da, det er ikke den rosa nei, de er ikke helt det samme tror jeg, men jeg tror de er ganske like. Hvis du søker på "south beach diet" på tanum.no kommer det opp veldig mange bøker, og mange finnes både i pocket og innbundet, og pocket bøkene er veldig billige! Men de ligger ikke etter hverandre sånn at du må bla for å finne samme boken i de ulike utgavene. Det står årstall de har kommet ut og sånn da.
Den her ser jo litt spennende ut, kokebok det da, men den kommer ikke ut før om 1 - 2 måneder, helt ny bok; http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=1605293334 :)
Synes det er et veldig godt tegn at det tar så kort tid å hente seg inn igjen etter en god tur til London! Vi må jo kunne gjøre ting litt utenom hverdagsmodus av og til. Flink du er som har vært på joggetur allerede også!
-vektplatå! :D
Grattis med nedgang Victory :)
Det er godt å se at det går greit av igjen når vi har en utskeielsesperiode.. he he Vi vet vel begge to at vi får litt utskeielser når vi skal på turene våre ;)
I dag har jeg vært på spinning , og nå lager jeg knekkebrød :)
Spent på hvordan de blir!
Ja ikke sant osteknekkisene er utrolig gode:D.
Jeg kunne spist dem hele tiden...
Greie å dele i litt mindre biter og bruke til dip også, sånn i stedenfor potetløv:D
Mye snadder man kan lage på lavkarbo bare man leter litt. I dag skal jeg lage sjokolade fondant som jeg fant oppskrift på her inne :) Er nok litt for mye fett for south beach men lite karber iallefall. Skal lage bringebæris å ha ved siden av..
Må ha litt Kjærlighetsmeny dagen før valentines day :p
Ha en fin helg!
Jeg var inne og så på listene her inne på forumet "fase 1" og "fase 2" - og de er jo svært utdatert. Har skjedd en del endringer på dietten siden oppstarten i 2003. Hmm.. Burde egentlig lage ny liste kanskje. :rolleyes: Men hun som har skrevet innleggene ser ikke ut til å være aktiv lenger.
-Vektplatå (får ikke sove!!!)
Hehe. Jeg pleier bare se litt på matvarene jeg.. Men er litt usikker på hvilken fett-kombinasjon som er best? Kanskje jeg skal lese litt om de forskjellige fett-typene i dag :) Tenker bare at det er karbohydrater man skal styre unna, men gir lite tanker til fettet..
Hehe...ja er vel fare for litt utskeielse når man skal på ferie ja! :) Derfor må jeg virkelig skjerpe meg nå så man er så godt forberedt som mulig! I går ble det endel sukkerfri sjokolade på meg må jeg innrømme...ble litt kvalm så da får jeg håpe det ikke frister så mye i dag. Helgene er verst for meg med så mye tid hjemme.. Denne helga har vært helt ubeskrivelig kjedelig også, og da blir det enda verre.
Nå koker jeg et par egg, skal ha de på oskeknekker ;) Kan helt klart bli en favoritt ja! Tror ikke jeg kan handle de hver gang jeg er på butikken for og si det sånn..hehe... Så får jeg komme meg avgårde på trening så jeg ikke sniker rundt og kikker i skapene hele tiden.
Hvordan ble knekkebrødene? Og ikke minst sjokoladefondanten?
Nå titter solen frem også ser jeg, ha en fin søndag alle sammen! Gratulerer med morsdag til dere mødre og god bedring til de som trenger det! ;)
Jeg var inne og så på listene her inne på forumet "fase 1" og "fase 2" - og de er jo svært utdatert. Har skjedd en del endringer på dietten siden oppstarten i 2003. Hmm.. Burde egentlig lage ny liste kanskje. :rolleyes: Men hun som har skrevet innleggene ser ikke ut til å være aktiv lenger.
-Vektplatå (får ikke sove!!!)
Hvis du har mye fin info fra boka de er det jo glimrende om du vil legge ut litt tips! :D
Hvis du har mye fin info fra boka de er det jo glimrende om du vil legge ut litt tips! :D
Hehe.. Jeg har ikke ny info fra boka (har ikke fått den enda, og det er originalboka bare pocket versjonen, så den har jo den GAMLE infoen:(), men jeg har søkt på veldig mange sider på nettet nå, og da ser jeg jo at flere av sidene virker rimelig seriøse og referer til en bok som kalles "Good Fats Good Carbs Guide" - der har vist Agatston laget en liste med matvarer og merket dem med mengde og hvor ofte de kan spise i alle de tre fasene. :)
Jeg har jobbet litt med å samle infoen jeg har funnet, tenkte å poste tråder under hver av de tre forumene her (fase 1, fase 2, fase 3). Er jo ingen informasjon der nå. :confused: Hihi.. Jeg liker informasjon, og nå har jeg jo vært syk så lenge at jeg har lest altfor mye på internett (men perfekt å bli syk når jeg skulle sette meg inn i en ny diett da!?! :rolleyes:)
Ha en fin valentines dag, morsdag og fastelavenssøndag!
-Vektplatå
Hei på dere.
God morsdag og Valentines day:)
Joda knekkebrødene ble gode de. Veldig greit å ha litt å variere med synes jeg. Sjokoladefondanten ble fantastisk :) Koselig å ha en romantisk middag med min kjære. Ikke veldig ofte man får tid til det med 2 små nei..
I dag har vi vært på besøksrunde med morsdagsgaver. Koselig. Viktig å sette pris på sine kjære mens man har dem, så nå har begge bestemødrene fått morsdagsgaver.
Snart middag her. Kalkun med blomkålgrateng.
Kjenner at det av og til kommer ett snev av reisefeber til meg , men veldig enig med deg at frem til ferie må det bli fult fokus.
Oppdateringer på "lovlig" mat er alltid bra ;)
Ha en flott fastelavenssøndag uten boller :p
Sånn. Da tror jeg at jeg har klart å oppdatere nye matlister. Det var vanskelig, men smosje er ikke aktiv lenger - hun har ikke vært pålogget siden mars 09, så da laget jeg bare nye innlegg. Står vist mye nytt i de nye bøkene som har kommet ut etterhvert (særlig i 2007 og 2008), også har jo legen sagt ting og skrevet ting på internett også. Hmm..
Min store skuffelse var at kålrot/kålrabi ikke er lov i det hele tatt. Æsj. Jeg er veldig glad i kålrabi, men jeg får i hvert fall tilbake gulroten i fase 2. Kålrabi kommer jeg nok til å spise igjen i fase 3, selv om det ikke er anbefalt, men men. Den tid den sorg, jeg har aldri merket noe søtsug pga. kålrabi - og det er jo en av hovednegative effektene man skal være oppmerksom på når man spiser den type mat. Ikke har jeg gått opp i vekt av kålrabi heller - det er jeg helt sikker på! Hehe.. :) Den kommer tilbake i fase 3! Da har jeg en "gulrot" til målvekta mi! Hihi..
Sjokoladefondant og kjærlighetsmiddag hørtes kjempekos ut!!!
God natt alle sammen!
-Vektplatå
NEI STEIKE!!!! Er ikke kålrot lov????? Det står jo alle steder jo... Nå ble jeg lei meg, det er jo det eneste jeg har klart og bruke som mellommåltid. Har jo spist endel av det også jeg... Banne banne banne!! :mad:
Men så flott at du har oppdatert da, har ikke fått kikket enda, men det skal jeg hvertfall nå! Montro om jeg får noen andre sjokk.. ;)
Og ja..sjokoladefondant aften hørtes da riktig så trivelig ut! ;)
Reisefeberen begynner og melde seg her også innimellom..DET BLIR SÅ DIIIGG! :D
Smakfull, du sa du spiste masse frukt.. Hvilke typer har du funnet ut funker for deg?
Vektplatå! Skal si du har jobba!! Flink du har vært! Tusen takk for fine oppdaterte lister og linker. :)
For meg fungerer..
Jordbærlavkalorisyltetøy (enten fra Nora eller Heistad), blåbærlavkalorisyltetøy, pære, appelsin og banan.
Kan spise en av disse (syltetøy ca 2-3 ss). de dagene jeg har trent kan jeg spise to :)
Har ikke opplevd noe negativt i vektnedgangen..
Takk for listene vektplatå :) Men jeg stiller meg litt skeptisk til alle de fett-frie produktene? Jeg blir nok å spise min Cottage Cheese med god samvittighet tror jeg, fordi vi må da få energi i oss i løpet av en dag?
Hei hei,
Ja, det var litt digg å ha noe "fornuftig" å gjøre. Blir lei av å være syk etter en stund og, også kan jeg ikke gjøre noe for fornuftig for da får jeg hodepine med en gang. Hihi.. :p
Det er jo en del fete produkter som anbefales, 2 ss olje om dagen og gjerne 1 porsjon nøtter og i tillegg gjerne fet fisk. Og 1/2 kopp bønner hver dag. I tillegg til 2 porsjoner med meieriprodukter og en rekke oster med opp mot 20g fett per 100g. :D Jeg har ingen problemer med å få i meg en god del energi på dette kostholdet (sjekket kaloriene en dag for det er jo egentlig det jeg er vant med da). MEN jeg tror også jeg kommer til å fortsette å spise min kjære cottage cheese. Jeg har søkt og søkt for å finne ut om de har skrevet feil (for det har jeg sett flere steder) når de skriver 1 -2 % cottage cheese. Mange ganger skriver han nemlig 1 - 2 g per ounce eller 1-2 g per portion. Og da må man jo gange det opp for å få gram per 100g vare. Det var f.eks. det som hadde skjedd med kalkun/kylling pølser på den andre norske siden. Der stod det max. 6 % fett, men det skulle være max. 6 g per porsjon 60 g pølse, og det blir jo det samme som max. 10% fett! :) Så det må lese litt nøye. Burde egentlig kjøpt denne boken, for det er her man finner de nyeste oppdaterte listene, så vidt jeg forstod; “The South Beach Diet Supercharged".
Vi kan jo slenge på et innlegg under med norske produkter som burde gå greit. F.eks. i fase 2; sjokomelk 0%, yoplait dobbel 0% og mager kesam?
Kålrabien slo ut meg litt og, men det "komiske" er at smosje har skrevet at man skal unngå det hun og, bare at hun skrev det på engelsk; "turnip". Det andre ordet for kålrabi er "rutabaga", og det er vist enda verre på GI skalaen. Hmm.. Men altså, det virker som at i "Good fats Good carbs" (2004) ble det lov med 1/2 kopp turnip per dag som en av de stivelsesrike karbohydratporsjonene. Og at rutabaga var sjelden matvare, men også den i så fall i 1/2 kopp. I boken som kom i 2008 (supercharged) er turnip blitt forbudt igjen, altså først i fase 3, men man kan spise turnip greens (altså bladene, men who cares). Det er i alle fall det jeg klarte å finne ut. Derfor står det veldig mye interessant om dette på ulike forum, så lurt å se dato på innlegg og hvilken bok det refereres til.
-Vektplatå
Må legge inn en kommentar;
Turnip kan bety BÅDE nepe (white turnip) og kålrot (yellow turnip eller bare turnip)
Swede betyr hovedsaklig kålrot, men står ikke nevnet på noen av listene jeg har sett
Rutabaga er et annet ord for swede og betyr kålrot den og
hmmm ja der ble det litt å tenke på ja :)
Men jeg er heldigvis ikke veldig glad i kålrabi jeg da ;)
Men jeg spiser nok litt for mye av litt for fet ost.. ja ja men det går da nedover...
Kanskje spise litt mer knekkebrød og oopsi ruller istedenfor osteknekkis på kveldene..Eller yoghurt med nøtter og litt blåbær..Det er skikkelig snadder:p
I dag måtte jeg gå hjem fra jobb igjen. Er skikkelig kvalm..(ikke morrakvalme håper jeg ;)) Så nå ligger jeg på sofaen og ser på Oprah!! I Love Oprah!!!
Har bodd i Chicago så det blir litt "mimring" for meg.. Drikker pepsi max også..Deilig!
Til middag i dag tror jeg jeg skal bruke litt bønner..Egentlig en undervurdert ingrediens. Det metter jo sykt godt :). Tacogryte kanskje.. hmmm må sove litt på den der.. he he.
Spørs om det blir noe soving , leser en morsom bok om dagen . I heart New York!! morsom jentebok:p Særlig hvis du er glad i New York som meg..
Oj. Bodd i Chicago! Så kult! Hvor lenge? Jobbet du eller studerte eller noe? :) Jeg har aldri vært i USA, men har veldig lyst å dra. New York er jo også en drømmeby. Men det er litt dyrt med tur til USA, så holder det litt an, jeg er student, blir kanskje litt lettere økonomisk når man er i jobb.
Men det høres ikke noe bra ut å være kvalm. Krysser fingrene for at du straks føler deg bedre.
Jeg tenkte å prøve å lage oopsiruller nå, ser det er maaange som skriver om dem her inne :p. Men først skal jeg kjøre litt plain ørrett sammen med philadelphia light i food processoren - nam!
-Vektplatå!
Jeg bodde i chicago i ett år..Mange år siden nå men ble veldig betatt av landet , og har vært der mange ganger siden. Jeg jobbet som au-pair:)
New York er fantastisk så det burde du absolutt gjøre en gang du føler du har økonomi til det.. he he. Er ikke så dyrt å reise dit men det blir fort veldig dyrt..he he MYYYYE god shopping!!!
Jeg drar til Florida med familien nå om 1 mnd og det gleder vi oss veldig til ;) Aldri vært der før så det blir en ny opplevelse for alle 4.
Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart.
Har fått i meg litt middag så får vi se hvordan det føles utover kvelden.
Kos dere med OL sendingene i kveld:p
Offamei! Kjedelig og være kvalm! :( Må være noe av det verste jeg vet tror jeg.. Håper det går fort over!
Chicago har jeg aldri vært, men jeg var au pair et år i Boston. :D Faaaantaatisk by! Og FOR ET ÅR! Hohohoho! Var masse i New York, helt enig, det er en drømme by. Husker første gang man kom ut på times square, var jo som om man var i en film. Herlig! Var på besøk hos familien igjen for noen år siden, da var lille tassen jeg passet blitt 14 år. :eek: Men han kjente meg igjen da, det var koselig.
Jeg satte skirekord i dag, 17.2 km og fornøyd med det ja! Jeg får en litt sånn "dustedag" igjen nå, så jeg måtte ta noen strafferunder...skal plutslig en tur til Sveits i morgen kveld. Hjem igjen onsdag kveld da, man da blir det litt sånn "følge lunch og middag opplegg" tenker jeg. Får håpe det er noe man kan snike seg unna om det blir for gale.. Tar med meg et par barer tilfelle man trenger litt redning.
Jeg laget forresten gryte med bønner i går. Det er faktisk ekstremt godt. Har brukt tomatbønner jeg da, og skylt vekk sausen. Syns de hvite er best, og har ikke funnet plaine så mange steder.. Ørret miksa med philadelphia hørtes godt ut da, bruker du den kald som pålegg?
Jeg har kjøpt nye knekkebrød ingredienser og skal lage noen nye snart som ikke er så godt stekt.
Ha en fortsatt god mandag! Jeg har sett på Ullared, og jeg leeeeeer! :D
Så spennende med reising da! :)
Jeg er så matlei for tiden.. Har ikke lyst på høykarbomat heller i grunn.. Så noen deilige oopsierollswienerbrød på en blogg i dag. http://linn-sin-verden.blogspot.com/2010/02/skolebrd.html
Men vet ikke helt hva jeg kan bruke som vaniljekrem, får vel søke litt her inne ;)
I morgen skal jeg prøve kikertcurry, det gleder jeg meg til.. Ellers har jeg ingen forslag på hva jeg vil ha til middag..
Huff.. :( Dårlig dag i dag!
Jeg hadde leggkramper i natt, og har fortsatt å ha små leggkramper og mye stivhet i leggmusklene i hele dag. UÆÆ!!?? Det liker jeg IKKE! Og det er ikke fordi jeg har trent mye, for jeg har jo vært syk!
Og i tillegg var jeg drit kvalm fram til 12 tida kanskje. OG jeg har ikke gått ned noe i vekt! Veide meg i dag. MUHH!!!
Så... Største nedturen muligens; jeg har sprukket! Etter lunsj, fortsatt kvalm. Da greide jeg ikke mer. Så lei av vektplatået mitt, og når jeg da i tillegg fikk kvalme og leggproblemer. Haha.. Synes plutselig så synd på meg selv. Huff.
Burde jeg begynne på nytt på fase 1 da? Tør ikke engang nevne hva jeg spiste i mitt lille gale-etegilde! Vurderer om jeg trenger en pause fra slanking generelt.. NO! Jeg vil jo i mål. Æsj. Og fortsatt ikke frisk. Litt for mye 'synd på meg selv' følelser nå. Må være streng med meg selv! :mad:
-Vektplatå
Det er lov å sprekke, i begynnelsen er det lettere enn etterhvert ut i "programmet". Hvis du ikke opplever vektnedgang må du kanskje tenke på hva du spiser mye/lite av?
Jeg er ganske forsiktig med nøtter, spiser nesten ingen nøtter fordi det er så lett å overspise (føler jeg).. Av og til tar jeg meg 5 mandler for å knaske på, men synes egentlig ikke det er noe godt.. :P
I de siste ukene har det vært noe sosialt hver lørdag. Og da har det blitt servert potetgull/smågodt hver gang. Nå har jeg trosset meg selv så mange ganger under disse møtene at jeg føler meg immun mot godteri.. Jeg får rett og slett ikke lyst på! Er en herlig følelse :)
Ja ja Onsdag og helgen nærmer seg med stormskritt..God følelse synes jeg..
De siste dagene har jeg levd på oopsi ruller til frkost og lunsj. Frister på en måte ikke med salat når man er kvalm :mad:
Men nå begynner kvalmen å slippe taket heldigvis. I dag blir dagen tilbragt hjemme med min datter så nå har vi sett på alt mulig rart på Disney Channel. Utrolig mye dårlig barnetv altså ;)
spent på veiing på fredag for jeg har nemlig sprukket 2 dager på rad!!!!! Hjelp!
Det er noe med å være hjemme og syk..Synes plutselig litt synd på seg selv , også elskert jeg alt av surt godis! Sure føtter , sure smokker osv.. Men ja ja gjort er gjort så det er vel bare å jobbe videre. snart bare 4 uker til bikinien skal på , og det hadde jo vært hyggelig om 10 kg var borte fra kroppen innen den tid. også nye 10 kg før sommeren. DA blir jeg glad.
Tror uansett jeg kommer til å merke god forskjell når jeg tar frem sykkelen. Noen færre kilo å dra over fjellet fra Rena til Lillehammer! Kjenner at jeg gleder meg til Birken i år altså..Må bare prøve meg litt frem på hva jeg skal spise underveis..sportsdrikker er jo fulle av karber , og det er nok barene vi bruker å spise underveis også. Dessuten så deler de jo ut boller og bananer.. hmmm. må testen ut i mnd før Birken tror jeg..
Ha en fin onsdag!
Gikk ned 500 g denne uken :)
Men blir nok å ta en kontrollveiing i morgen, for i natt har ikke magen min vært bra. Jeg våknet med mageknip og stod opp for å spise to grove knekkebrød med blåbær og cottage cheese. Det hjalp, men spiste de jo kun få timer før veiing.. Har også hatt problemer med treg mage, håper det løsner seg i dag, ellers blir jeg bekymret..
Men er bra jeg går ned :)
Bra Smakfull!! :heia:
Jeg er skikkelig spent på veiing i morgen. Har ikke fått trent i det hele tatt denne uken :( Men jeg håper iallefall på en liten nedgang.
Jeg har jo gått ned en halv kilo hver uke siden jeg var ferdig i fase 1 og det er jeg veldig fornøyd med :D
Nå skal jeg på politihuset for å fikse pass til min lille prinsesse og til min kjære!! Liker at alt er i orden i god tid før avreise :)
Ha en fin kveld , og kryss fingrene for skiskytterne i dag..
Snakkas!
Dere er så flinke!!! Føler ikke at jeg er det.. :( Det ble jo i går som jeg fryktet baguetter og dritt til lunch og noe annet tjafs til middag.. Men men sånn kommer det til og være innimellom må jeg innse..
I dag har jeg vært flink igjen. Jeg har tenkt noen ganger at jeg også skal starte på fase 1 igjen, men har ikke kommet skikkelig inn i det pga diverse "forstyrrelser" i hverdagen..Tror ikke man trenger det heller egentlig, hvertfall ikke i hele to uker, noen dager for og komme i sporet igjen kanskje kan være smart men. Så i dag har jeg handlet litt "fase 2 godsaker" som 0% yoghurt, frosne bringebær, masse paprika, creme fraiche light og noen sukkererter. Akkurat sukkererter syns jeg var rart var lov da, noen andre som tenkte det? Så får vi se om denne maten kan redde meg unna helgens fristelser. :) Skal på lønningspils i morgen kanskje, men jeg skal holde meg til rødvin.
Fikk ikke veid meg i dag, så det får bli i morgen. Eller om jeg skal la den gå forbi i stillhet. ;)
God middag i dag da. Brokkoli, blomkål og rødløk i ildfast form tok litt chilliolje på og hvitløksalt og pepper. Også kokte jeg torsk. Så tok jeg litt creme fraiche på og rørte litt. Passet godt sammen!
God bedring dere syklinger, ikke noe moro og være syk... Men for de som er OL interesserte kunne det jo vært verre timing da..hehe..
Woohoo! Gøy med pass! Da nærmer det seg!!
Fredag igjen :)
Synes ukene bare flyr av sted jeg, og godt er det når det er noe man gleder seg til der fremme :) Akkurat nå er det ganske kaldt i Florida ser jeg på yr.no men jeg håper da virkelig den deilige varmen kommer innen vi skal reise..
Men nå til sakens harde kjerne...Fredag er jo veiedag!!! Jepp det er det! og jeg har alltid gruet meg til veiedager når jeg har slanket meg tidligere men ikke nå lenger!!! trommevirvel... Ned 6oo gram!! :heia::heia:Hurra sier jeg bare!
Kanskje ikke noe å bli så ekstatisk over men i tillegg er det jo helg ;)
Totalt ned 8,2 kg siden 2/1-10! Veldig fornøyd jeg altså..
Ha en strålende helg dere south beachere (og andre hvis det er noen innom ;))
Så bra Smakfull og anette76! Dette går jo riktig så fint nedover! :)
Jeg har fått noe mageproblemer også nå jeg, huff og huff, det skal visst ikke være så greit dette her. Hmm.. Jeg merker at fase 1 er fryktelig uvant for meg, og jeg sliter skikkelig med dette. Vurderer om jeg heller burde starte fase 2 litt tidligere - fase 1 er en altfor stor omveltning fra mitt tidligere kosthold - og kroppen protesterer noe voldsomt, og jeg har fortsatt ikke rikket meg på vekten. (For tiden passer jeg nå både på å få i meg nok fiber via grønnsakene som er tillatt + passe menge kalorier + passe mengde fett, og masse vann). Jeg vet ikke helt hvorfor ting er som de er, men dette vektplatået mitt har jo vært seigt lenge, så jeg er ikke så sjokkert.
Det kan være jeg må vurdere en periode med stabilisering av vekt, og heller angripe de siste kiloene litt senere. Avvenne kroppen med slanking for en stund, for den virker så ekstremt tilpasset situasjonen den er i. Hehe..
-Vektplatå!
Hei
Jeg tenker å begynne med fase 1 på mandag og har tenkt å prøve å dra med meg kjæresten min også. Men selv om jeg har sett matvarelistene sliter jeg litt med å skjønne hvordan vi skal spise. Hva spiser dere f.eks. til frokost? Salat til lunsj og kjøtt og grønnsaker til middag går greit, men jeg synes det er vanskelig med frokosten...
Også lurer jeg på en ting til. Kan man spise skyr som det var snakk om også på fase 1. Gjelder den da som "søtsaker" eller kan man bruke den som et mellommåltid?
Hei Tonje 85!
Velkommen til oss :)
Til frokost går det veldig mye i egg i alle varianter..
Egg med litt bacon , omelett med skinke , eggerøre med litt kjøtt ved siden av og litt grønnsaker. I min south beach bok er det en veldig detaljer plan med forslag til hva man bør spise hver dag. Frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid og middag!
Jeg var veldig usikker på å spise Skyr i fase 1 så det ventet jeg med til fase 2. Selvom det står i boken at man kan spise matvarer med mindre enn 1% fett , og det er det vel i skyr. Jeg spiste heller ricotta ost , eller tyrkisk yoghurt som jeg tilsatte litt søtt og nøtter. Godt det også.
Hvis du får med samboern din så er nok det en fordel. Jeg gjør dette sammen med min mann og for meg har det gjort hele prosessen enklere. Vi spiser jo samme mat , så da er det bare litt ekstra i maten til barna som lages utenom.
Lykke til!
Tusen takk, dette blir veldig spennende... Har bestilt boka, så det hjelper sikkert litt på oversikten når jeg får den:-).
Bare et lite spørsmål til. Mørk sjokolade er lov på fedon og lignende. Er det lov å spise det på south beach? Uten sukker eventuelt...
^ Jeg pleier å tillate meg 100 kcal av "snop" daglig. Ikke at jeg benytter meg av den kvoten hver dag, men kanskje på fredager og lørdager :)
Velkommen i gjengen!
Jeg har begynt å spise litt fullkornsprodukter, men ser ut som kroppen legger på seg vann med en gang. Men skal prøve i en uke fremover å spise litt fullkornsprodukter så får vi se på veiinga neste uke.
Anette! Jeg må bare bøye meg i støvet...du er jo helt rå! :D Grattis IGJEN altså! Her var det stille... :mad: Jeg skal begynne og måle!
Vektplatå, jeg ville gitt det litt mer tid jeg..at kroppen reagerer på nytt kosthold er jo bare bra. (På sikt ja, skjønner det er slitsomt nå) men fase 1 er jo ment som en liten "sjokkstart" for de videre fasene, så om du klarer: Hold ut litt til! :)
Velkommen Tonje! Så gøy at vi blir flere her!!
Skyr er ikke lov i fase en, på listen står det at man kan bruke fettfri naturell yoghurt uten tilsatt frukt..men om to små uker er det klart. ;)
Samme med sjokolade etc, ikke i fase 1 men i boka står det tips om forskjellige snaddering som feks jordbær dyppet i mørk sjokolade etc.. Men i fase en må man holde seg unna all type sukker.
Snart helg! Woohooo....da blir det og prøve oopsierullepizza. Det blir nais. Og ellers VÆRE FLINK!! Masse masse nysnø så det bør være glimrende med noen skiturer.
God helg dere! :)
Ja, jeg er veldig spent på hvordan kroppen vil reagere etter hvert som man tilfører karbohydrater igjen... Blir veldig spennende dette her...
Men jeg liker ideen om de 100 kaloriene... Det hjelper på slankekuren når man har lov til å unne seg bitte litt....
Men de to første ukene er det bare å være ekstra streng :)
Et lite hjertesukk.. Samboeren har "sluttet" på kostholdet. Er jeg som lager middager i huset, så han spiser jo det samme som jeg spiser. Denne helgen kommer faren hans på besøk og da vil kjæresten ut og spise.. Jeg skal lage pizza med grov bunn i dag til middag, så føler jeg skeier nok ut om jeg ikke skal ut og spise i tillegg.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.