View Full Version : November-startere

Sider : 1 [2]

Linda Kristin
07-12-09, 09:49
Hei maryrose og velkommen tilbake.
Håper alt er bra med deg.

Jeg veier alt jeg spiser. Fører det inn på diett.no og regner der ut alle verdier jeg trenger vite. Fett, karb og protein. Litt kjedelig, men man blir vant til det.

Ferdigdressinger vet jeg ikke om. Jeg holder meg unna alt som kan ha sukker i seg. Når det kommer til cottage cheese så tror jeg ikke det er så ille. Jeg blander min med litt krem. Blir nesten som riskrem..hehe

Når det kommer til motivasjon, jul og oppskrifter skjønner jeg deg godt. Jeg også er lat når det kommer til å lage forskjellig mat. Har stort sett to ting jeg lager og det er min egen wokoppskrift og en gryteoppskrift jeg fikk av en på skolen. Utover dette har jeg laget laks og prøvd på pannekaker.

Jula i år skal være en bra tid for meg. Jeg skal iherdig legge meg i selen for å bake noen lavkarbo kaker. Litt gele og krem blir også laget. Jeg er skikkelig kakemonster og må derfor finne på noe annet. Når det kommer til ribbe og svor så skal jeg kose meg. Fett og svor er jo lovlig på denne kuren så detta blir deilig.

Håper at motivasjonen kommer til deg snart. Syntes du er tøff som ikke veier. Jeg er avhengig av vekta og bruker den også for å følge med på hva jeg "tåler" på kuren i forhold til om jeg går ned eller ikke.:D

Klem

Fumle
07-12-09, 11:43
November

23.11.09- 115 kg :nedfor:
30.11.09- 110.3 kg
07.12.09- 109.1 kg

-1.2 kg denne uken! Er kjempeletta med tanke på at jeg var på julebord på Fredag og skeiet ut med risotto (som btw IKKE smakte noe godt i det hele tatt!!)

Panterpia
07-12-09, 11:50
Å, jeg glemmer å spise for tiden!:eek:
Jeg er midt eksamenskjør og jobber mye hele dagen - plutselig er det blitt kveld, jeg føler meg litt slapp men ikke sulten. Og så husker jeg at jeg ikke har spist hele dagen. Det er så merkelig å ikke kjenne sult slik jeg er vant til.

Og da lurer jeg litt.......jeg må jo få i meg det jeg trenger av fett, og de to siste dagene har det ført til at jeg har et mildt sagt kraftig kveldsmåltid. Jada, grønnsaker også - men mye fett. Må man tilføre fettet jevnt hele dagen, eller går det bra å smelle til sånn som jeg har gjort? Jeg har jo ikke tenkt å holde på sånn altså, men det blir litt unntakstilstand når jeg ahr så sterkt fokus på andre ting...

Chess79
07-12-09, 13:30
NOVEMBER
09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg:D

Yeeey 5 kilo så langt...:)

Tårnet
07-12-09, 13:43
Å, jeg glemmer å spise for tiden!:eek:
Jeg er midt eksamenskjør og jobber mye hele dagen - plutselig er det blitt kveld, jeg føler meg litt slapp men ikke sulten. Og så husker jeg at jeg ikke har spist hele dagen. Det er så merkelig å ikke kjenne sult slik jeg er vant til.

Og da lurer jeg litt.......jeg må jo få i meg det jeg trenger av fett, og de to siste dagene har det ført til at jeg har et mildt sagt kraftig kveldsmåltid. Jada, grønnsaker også - men mye fett. Må man tilføre fettet jevnt hele dagen, eller går det bra å smelle til sånn som jeg har gjort? Jeg har jo ikke tenkt å holde på sånn altså, men det blir litt unntakstilstand når jeg ahr så sterkt fokus på andre ting...

To måltider om dagen er helt OK tror jeg når måltidene er så næringstette som du sier og kroppen fungerer greit og du minker. Praktiserer det samme med god lunsj midt på dagen (hverdager) og middag ved 19-tiden. Så går det stort sett helt til neste dags lunsj igjen, kanskje med en neve mandler innimellom.
Her er en filmsnutt med lchf: www.video.filmpraksis.no

Tårnet
07-12-09, 13:50
To måltider om dagen er helt OK tror jeg når måltidene er så næringstette som du sier og kroppen fungerer greit og du minker. Praktiserer det samme med god lunsj midt på dagen (hverdager) og middag ved 19-tiden. Så går det stort sett helt til neste dags lunsj igjen, kanskje med en neve mandler innimellom.
Her er en filmsnutt med lchf: http://video.filmpraksis.no (http://www.video.filmpraksis.no)

Riktig lenke her: http://video.filmpraksis.no

Stixiepix
08-12-09, 12:46
Sliter litt for tida. Har gått opp ett kg viser vekta siste veka. Prøver å holde oppe positiviteten, det har eg lært er viktig, mye på grunn av dere her inne ! Har ikkje vegt maten min, kanskje eg også burde prøve det ja. Har ikkje spist noko ulovlig heller, men kanskje litt for lite grønnsaker og for lite trim. Har gått litt tur men -det blir for lite.
Nå føles det som ett ork og lage seg mat. Er lei av egg, kjøtt og fisk. Liker ikkje grønnsaker særlig godt. Off, no er eg en sytekopp !!

Nei, dette går ikkje. Eg kan no heller glede meg over dei kilo eg har mista dei siste 4 vekene :-)

Jojodama
08-12-09, 13:00
Sliter litt for tida. Har gått opp ett kg viser vekta siste veka. Prøver å holde oppe positiviteten, det har eg lært er viktig, mye på grunn av dere her inne ! Har ikkje vegt maten min, kanskje eg også burde prøve det ja. Har ikkje spist noko ulovlig heller, men kanskje litt for lite grønnsaker og for lite trim. Har gått litt tur men -det blir for lite.
Nå føles det som ett ork og lage seg mat. Er lei av egg, kjøtt og fisk. Liker ikkje grønnsaker særlig godt. Off, no er eg en sytekopp !!

Nei, dette går ikkje. Eg kan no heller glede meg over dei kilo eg har mista dei siste 4 vekene :-)

Æsj ja... kjedelig når det stopper opp. Og enda verre når man går opp! Man blir jo så utålmodig!:( Har gått opp og ned samme kilo i snart 2 uker. Er kjempekjedelig, og jeg begynner nesten å bli stressa med hva jeg gjør feil. Men samtidig VET jeg at jeg gjør alt riktig, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet...sukk...
(jeg veier meg jo daglig så jeg vet at det ikke bare er tilfeldigvis høy vekt på veiedagen min)

Jeg er heller ikke glad i grønnsaker, liker best potet jeg da... ;) Så det blir til at jeg bare må presse i meg litt for å få opp karb-antallet. Og i det siste har jeg begynt å få problemer med å få i meg egg og bacon!:eek: Men det går ned, enn så lenge. Kan ikke lage meg brød heller, for det vet jeg av erfaring at er en stopper hos meg. (gikk på ketolyse for 2 år siden)

Det er lurt å veie maten , iallefall grønnsakene. Det gjør jeg , for å være sikker på at jeg holder meg sånn ca på 15 karbs. Veier rømme og fløte også, jeg. Og å skrive matliste er lurt for da ser du lettere hva som funker eller ikke funker. Jeg skriver matdagbok inne på journalen min. Link finner du like over tickern min.:)

Mettek
09-12-09, 05:59
Da var det nok en onsdag og veiedag for meg! Denne uka viste vekta 93,0 kg, dvs
-1,2 kg fra forrige uke! HURRA =)

Det vil si at jeg har nådd mitt første delmål som var å få en BMI under 30! Nå er den 29,7 ;)

Maryrose
09-12-09, 09:24
Dere er så flinke og standhaftige! :heia: Er full av beundring

Stixiepix
09-12-09, 16:21
Det er lurt å veie maten , iallefall grønnsakene. Det gjør jeg , for å være sikker på at jeg holder meg sånn ca på 15 karbs. Veier rømme og fløte også, jeg. Og å skrive matliste er lurt for da ser du lettere hva som funker eller ikke funker. Jeg skriver matdagbok inne på journalen min. Link finner du like over tickern min.:)

Takk for tipset! Skal skaffe meg dagbok idag. Tenker ofte at dette kan umulig stemme når eg pøser på med smør og rømme, og det kan hende eg tar alt for mykje? Kva er maks på fettinntak?

Merker at eg er svak for tida. Om 4-åringen sovner på sofaen f.eks, er det eit slit å bere han opp trappa til soverommet. Og han er en liten kar. (Passer til namnet, Alvin <3 )

Korleis ser dykk på jula foresten? Nokon som har tenkt å ha "pause", eller har erfaringer med å gå av kuren 3-4 dager. Raser en opp i vekt? Er det mulig å holde det i sjakk med jogging ?

pleiadene
09-12-09, 16:48
Så var det ingen nedgang på vekta i morges, men 2 cm mindre rundt livet! Skyldes sikkert at jeg var på juletreff i går. Maten gikk fint, men så var det de der to vinglassene, da! Jeg tror det er der jeg går på trynet! Det er med på å holdet på vannet. Det ser jeg på posene under øynene som det kom en antydning til igjen. Bare etter et par glass tørr hvitvin?!? Ja. Ja. Så er det en bursdag på lørdag som skal overkommes, enda et førjulsselskap osv. Til deg, Stixiepix, den eneste utskeielsen jeg har planlagt i jula, er ørlite kålrotstappe til pinnekjøttet på julaften. Kakene holder jeg meg unna, men jeg skal lage rikelig med multekrem! Det er jo så mye sylte og rull og andre godsaker man kan spise, og ostekjeksene fra Dreamy ... Jo da, det skal vel gå. Men litt vin blir det nok i juledagene, selv om det kanskje forsinker nedgangen. Men jeg fortsetter å tenke positivt (se tråden MÅL - loven om tiltrekning) så får vi se om ikke loven om tiltrekning virker likevel!

Jojodama
09-12-09, 21:06
Takk for tipset! Skal skaffe meg dagbok idag. Tenker ofte at dette kan umulig stemme når eg pøser på med smør og rømme, og det kan hende eg tar alt for mykje? Kva er maks på fettinntak?

Merker at eg er svak for tida. Om 4-åringen sovner på sofaen f.eks, er det eit slit å bere han opp trappa til soverommet. Og han er en liten kar. (Passer til namnet, Alvin <3 )

Korleis ser dykk på jula foresten? Nokon som har tenkt å ha "pause", eller har erfaringer med å gå av kuren 3-4 dager. Raser en opp i vekt? Er det mulig å holde det i sjakk med jogging ?

Har du holdt på lenge med kuren? De første ukene er vel ganske vanlig å bli spagetti-arm og bein. Magnesiumtilskudd er tingen da. Jeg var gangsperra i alle muskler, kjentes det ut som. Men det løsna brått i slutten av uke 3, og nå kjenner jeg ikke mer til det.

Ang jula så er min slagplan å lage ketolyse kaker,multekrem osv. Skal ha dette i bakhånd, kjekt å kunne putte noe i munnen når vi har gjester og sånt. Julaften tror jeg at jeg tar meg litt riskrem, og litt potet til pinnekjøttet,og en og anna pepperkake. Men blir ikke noe en ukes gomling av høykarb, det tåler ikke kroppen min. Gikk opp 5 kg sist:rodme:, det sjakktrekket kan du lese om i dagboka mi. :D

Panterpia
09-12-09, 21:41
Jeg teller litt på fingrene hva jeg skal gjøre i jula, men helt ærlig så trives jeg så godt på kostholdet for tiden at jeg egentlig ikke har så lyst å ta av med utskeieelser. Tror faktisk jeg skal kjøre fullt opplegg uten tull i jula :D Jeg har ikke noen spesiell julemat jeg bare MÅ ha - forruten sossiser til ribba - og jeg vet veldig godt hvor muggen jeg blir av sjokolade-marsipan-snacksekjør, så jeg er ikke så fristet.....

Linda Kristin
09-12-09, 22:02
Jeg tror også at jeg ikke skal ta noen utskeielser i jula. Ribbe og gr. saker er jo lov, forutenom gulrøtter, og jeg tenkte jeg skulle lage litt gele eller prøve på denne verdens beste oppskriften her inne.

Trives veldig godt med denne dietten. I det siste har jeg tenkt mye på kaker for jeg bare elsker dem, men hver gang jeg har stått foran kakedisken på Rema 1000 i det siste så har en god tanke kommet frem i hodet. Den hvisker at jeg ikke skal kjøpe kaer for jeg kommer til å bli sååå kvalm. Jeg bare elsker den tanken.

Jojodama
09-12-09, 22:38
I det siste har jeg tenkt mye på kaker for jeg bare elsker dem, men hver gang jeg har stått foran kakedisken på Rema 1000 i det siste så har en god tanke kommet frem i hodet. Den hvisker at jeg ikke skal kjøpe kaer for jeg kommer til å bli sååå kvalm. Jeg bare elsker den tanken.

:D
Skulle ønske jeg kunne få den tanken! ;)

Mettek
10-12-09, 10:17
Jeg spiser ikke kake, krem, kjeks, is osv uansett, så det kommer ikke til å være noe problem for meg! Men likevel skal jeg lage lavkalorivennlig ostekake bare for å ha noe i tilfelle ;) Tenker da spesielt på julaften! Ellers kommer jeg nok til å holde meg!

Men en annen ting som bekymrer meg er alkoholen.. Vi bruker å samles på 1.juledag for å dra ut på byen, 5. juledag er det fest på bygda, og nyttårsaften sier seg selv..! Det blir 3 fester det, og jeg vil ikke sitte der å være edru.. Har det noe si om jeg drikker rødvin og lavkarbo-øl tro?

Linda Kristin
10-12-09, 10:30
Har det noe si om jeg drikker rødvin og lavkarbo-øl tro?

Etter det jeg har skjønt av boken og nettet er det bedre å drikke sprit med sukkerfri brus som blandevann. Husker ikke akkurat hva slags sprit, men det vet sikkert noen andre her inne.

frifuggel
10-12-09, 10:32
Jeg spiser ikke kake, krem, kjeks, is osv uansett, så det kommer ikke til å være noe problem for meg! Men likevel skal jeg lage lavkalorivennlig ostekake bare for å ha noe i tilfelle ;) Tenker da spesielt på julaften! Ellers kommer jeg nok til å holde meg!

Men en annen ting som bekymrer meg er alkoholen.. Vi bruker å samles på 1.juledag for å dra ut på byen, 5. juledag er det fest på bygda, og nyttårsaften sier seg selv..! Det blir 3 fester det, og jeg vil ikke sitte der å være edru.. Har det noe si om jeg drikker rødvin og lavkarbo-øl tro?

La ikke på meg av alkohol (vin), men gikk heller ikke ned på nesten to uker etter at jeg inntok sorten. Går seg til, bare man er forberedt på at det kan bli noe tregt en stund etterpå. Ikke alle som merker det så lenge som to uker, da! Og noen merker ingen ting.. Kos deg :klem:

Stixiepix
10-12-09, 14:57
Etter det jeg har skjønt av boken og nettet er det bedre å drikke sprit med sukkerfri brus som blandevann. Husker ikke akkurat hva slags sprit, men det vet sikkert noen andre her inne.

Vodka har ingen karb-- merkelig nok. Har hatt meg en fest, da gikk det i vodka og cola light. Rødvin kan en også drikke litt av.
Gikk ikke opp, men fikk kanskje en litt tregere vektnedgang den uken, men gikk ned ! Tror en kan trygt unne seg det. Men husk at kroppen tåler mindre alkohol under kestose! Kan lett bli en vel fuktig kveld for å si det slik ,hehe :))

Stixiepix
10-12-09, 15:02
Har du holdt på lenge med kuren? De første ukene er vel ganske vanlig å bli spagetti-arm og bein. Magnesiumtilskudd er tingen da. Jeg var gangsperra i alle muskler, kjentes det ut som. Men det løsna brått i slutten av uke 3, og nå kjenner jeg ikke mer til det.

Startet 11 november. Tar magnesium , fra Ketolyse A/S , men siden det er kveldstabeletten er det den jeg letteste glemmer å ta. Spiser litt for lite tror jeg. Merker det på nedgangen også. Har stått stille i en uke nå, litt opp faktisk, før jeg nå er nede igjen der jeg var.

Foresten, har dere smakt sprengt egg? Lettvindt og litt artig om en er lei av å koke egg. Knus egget i en kopp og sleng i mikroen, når du har hørt to POFF, er egget sprengt!Ha litt meierismør i, kanskje noen annet fyll du liker og spis rett ut av koppen. :D

pleiadene
11-12-09, 12:54
I morgen har jeg bursdag ... og har bestemt meg for å holde meg på den smale sti. Jeg tror kanskje jeg må bestille en flaske vodka og droppe vinen etter det jeg har lest ovenfor. Neida! Jeg skal ikke drikke en hel flaske! Jeg drikker svært sjelden brennevin, kun vin, så det kan jo bli en spennende bursdag. To døtre til bords (voksne) kan jo likevel bli en bremsekloss på alkoholen. Man er jo mor, ikke sant? Håper jeg får alt jeg ønsker meg, og at jeg har gått ned litt når jeg går på vekta i morgen tidlig, onsdag, som er veiedagen hadde jeg ikke gått ned noe, men selv om jeg har gått ned lite og veldig seint - så er nå midjemålet mitt fire cm mindre, noe må jo ha skjedd!

Panterpia
12-12-09, 10:42
Da var det ny veiedag på meg, og resultatet denne uka er -0,6 kg. Det går stadig nedover! :D

Stresser fælt med eksamen for tiden, så det har blitt en del slurv med både kosttilskudd og mat - kjenner det har samlet seg en del vann. Regner med det fosser av når stresset slipper taket på mandag, hehe.

Fluke
12-12-09, 11:00
Eksamenstid er unntakstilstand på mange måter her i huset også. Det er godt gjort å holde kostholdet da :ja: Lykke til med eksamenene dine!

Panterpia
12-12-09, 11:31
Eksamenstid er unntakstilstand på mange måter her i huset også. Det er godt gjort å holde kostholdet da :ja: Lykke til med eksamenene dine!

Takk for det!;)

Når jeg sier slurv, så er det ikke karbosluv heldigvis. Men jeg spiser ikke så balansert som jeg burde - det er veldig lett å bare proppe i seg noe bacongull når man sitter og jobber istedet for et skikkelig måltid.

Og til pleiadene: GRATULERER MED DAGEN!:)

frifuggel
12-12-09, 12:47
Fant deg ikke andre steder, så det får bli her; Gratulerer med dagen, Pleiadene!! :klem:

pleiadene
12-12-09, 14:12
Fant deg ikke andre steder, så det får bli her; Gratulerer med dagen, Pleiadene!! :klem:
TUSEN TAKK FRIFUGGEL! Jeg har skrevet mye på tråden MÅL. Tenker mye på mine mål, for neste bursdag er jeg sikkert mange kilo lettere! Er helt overbevist, for vekta mi var 200 gram mindre i dag! Og humøret mye mer enn 200 gram bedre! Det hjelper å tenke positivt!

Carisma
12-12-09, 22:35
Da har du nok skjønt litt feil... :o Det er ingenting i veien med å drikke vin med lavt sukkerinnhold. Det kan man finne ut på polet sine sider, eller ved å spørre de ansatte. Men, som mange nevner blir man fortere full i ketose. På grunn av det ligger jeg langt unna spriten for egen del. :rolleyes:

Linda Kristin
13-12-09, 00:04
Dagens oppdatering.

Til tross for advarsler på alle produkter jeg har sett kjøpte jeg tre små sjokolader med maltitol. Spiste ca to og har sitti på do de siste 45 minuttene. Fy fader og fæl lekse det var å lære..hehe

Fluke
13-12-09, 14:39
:humre:

Maryrose
13-12-09, 15:24
Hmmm...jeg har forstoppelse..maltitol, sa du? ;)

Linda Kristin
14-12-09, 09:20
Hmm.. mandags-morgen-blues...

Her har helgens utskeielser med sukkerfritt godter, maltitolsjokoladen, som forøvrig gjorde meg så og si fastlåst til doen i 12 timer, og min lille sprekk med litt vanlig godter og pizza gitt meg herlige 0,5 kg opp.:mad:

Da det er sagt her jeg nå kommet over dette, går kjapt her i svingene, og er på rett vei igjen. Det værste man kan gjøre er å fortsette med feil mat. Jeg spiste, jeg sprakk, jeg går videre!!!:rolleyes:

God morgen alle sammen!!!

frustrert_frøken
14-12-09, 12:33
Da har jeg gått på detta en mnd. Og 4 kilo lettere:)
Men føler nå at jeg lurer meg selv, med all lett-væske jeg har i meg.
Cola Zero, Cola Free, Te med suketter, sjokolademousse (fant en kjempe god oppskrift på en av sidene her), Fun Light (som også er god som gele).
I tillegg har jeg da funnet en sjokolade på Mega i Stange, som inneholder 1 karbohydrat (venninna mi lærte meg å ta karbo og minusere sukkeralkoholene, hvis det var utenlandske produkter), men ettersom det nå har vært stagnering 2 uker, må noe av dette gjøre at jeg ikke går ned?
Sjokoladen har vel nettopp kommet inn i min diett:o
Noen som har opplevd lignende?

det negative med vekt-tapet, var at kjolen jeg hadde kjøpt til julebordet, plutselig var for stor. Type stroppløs, og dette fant jeg ut 1/2 time før butikkene stengte. Men den holdt seg da oppe takket være sikkerhetsnåler;)

Så nå kutter jeg ut mesteparten av mine "utskeileser", og fortsetter som jeg gjorde i starten. OK da, kanskje en liten mousse i helga:D

Lykke til alle sammen...

Chess79
14-12-09, 13:21
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09. 81.1 kg:rolleyes:

Hum..går ikke akkurat fort i svinga her. Håper det går bedre den uka her da.:)

Panterpia
14-12-09, 17:01
AAHHHH.......der var jaggu eksamensperioden over, stresset har rent av meg - og med det satser jeg på at stressfaktoren har holdt på kiloene, hehe, sånn at det blir kjempenedgang de neste ukene. Så deilig å ha juleferie! *juble* :D

Stixiepix
14-12-09, 20:49
Nå få jeg på meg både ridebuksa mi og arbeidsbuksene til typen! Det er de to som har gnaget meg mest :p Men nå trenger jeg deres hjelp igjen om jeg kan få mase.. Hvordan forandrer jeg den tingen ned om her (som jeg ikke husker navnet på) som viser vektnedgangen nå igjen??
Har gått ned til 81,5 kg, noen som vil si at jeg har gått ned 7 kg siden 11.november :D
Det har gått treigt de siste to ukene, men det viktigste er at det går ned!
Idag hadde jeg en sprekk, siste ett dobbeltsjokolade havrefras kjeks !! mmmmmm-- heldigvis var det godt når jeg først skulle ha en sprekk.

Stixiepix
14-12-09, 20:51
Glem det , jeg tror jeg fik det til ;)

Fumle
15-12-09, 05:51
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg

pleiadene
15-12-09, 20:06
Jippi! Bursdagen min var alle tiders, jeg skeiet ut med vodka og lettbrus, spiste riktig, og i går veide jeg meg, til tross for at det er veiedag i morgen .... Da hadde jeg gått ned. Jeg er ingen racer, men jeg har nå likevel gått ned 4 kilo på 7 og en halv uke, og det ER 4 kilo! Jeg fikk alt jeg ønsker meg til bursdagen min, den beste gaven var et nydelig hjemmelaget kort fra datteren min hvor hun skriver at jeg får 1 stk. barnebarn i begynnelsen av juli! Jeg svever av lykke, og MÅ bare ned i ønskekiloene så jeg kan løpe etter barnebarn etterhvert!

Fumle
16-12-09, 22:34
Jippi! Bursdagen min var alle tiders, jeg skeiet ut med vodka og lettbrus, spiste riktig, og i går veide jeg meg, til tross for at det er veiedag i morgen .... Da hadde jeg gått ned. Jeg er ingen racer, men jeg har nå likevel gått ned 4 kilo på 7 og en halv uke, og det ER 4 kilo! Jeg fikk alt jeg ønsker meg til bursdagen min, den beste gaven var et nydelig hjemmelaget kort fra datteren min hvor hun skriver at jeg får 1 stk. barnebarn i begynnelsen av juli! Jeg svever av lykke, og MÅ bare ned i ønskekiloene så jeg kan løpe etter barnebarn etterhvert!

Gratulerer så mye :snill:

pleiadene
17-12-09, 18:17
Gratulerer så mye :snill:
SÅ mange kilo "lost!" Du gir virkelig håp, fantastisk, og gratulerer til deg med kiloene! Det er så morro å se på alle dere som har vært så flinke, og som har kropper som responderer på dietten! Jeg regner med at lykken står meg også bi etter hvert, nå som så mange spennende ting står for døren. Som jeg sa, mitt første barnebarn er underveis, jeg skal gi ut den første boken i en serie av mange i mars, har tatt bilder (litt for tidlig hva kiloene angår,men ...) til bokomslaget, livet er egentlig litt på stell, bortsett fra at det går langsomt ned. Men, men, det GÅR ned og LIVET GÅR OPP!

Linda Kristin
18-12-09, 12:28
Hei folkens.

Jeg trekker meg sakte tilbake fra forumet av personlige grunner.
Ønsker dere alle sammen lykke til videre i ferden mot et lettere og bedre liv.
Takker for all støtte og motivasjon jeg har fått fra dere.

Klem :)

pleiadene
18-12-09, 12:42
Hei folkens.

Så trist, Linda Kristin, har vært så hyggelig å ha deg her! Men livet tar vel av og til noen vendinger vi ikke har regnet med. Uansett hva det er, så ønsker jeg deg ALT GODT, en GOD JUL og et NYTT ÅR du kan glede deg over!

pleiadene
18-12-09, 13:01
Jeg skeiet ut med av alle ting, en BRØDSKIVE til frokost i dag, første skiva på 8 uker ... Det skal jeg ikke gjøre igjen, for nå kom straffen. Jeg har så vondt i magen at jeg bare sitter og krøller meg sammen, når jeg ikke sitter på do ... Fy flate, for en reaksjon! Ikke var det så godt som jeg trodde heller ....

frifuggel
18-12-09, 13:18
Hei folkens.

Lykke til videre, du også, vi er her om du skulle ønske å komme tilbake, vet du :klem:

Fumle
18-12-09, 13:41
SÅ mange kilo "lost!" Du gir virkelig håp, fantastisk, og gratulerer til deg med kiloene! Det er så morro å se på alle dere som har vært så flinke, og som har kropper som responderer på dietten! Jeg regner med at lykken står meg også bi etter hvert, nå som så mange spennende ting står for døren. Som jeg sa, mitt første barnebarn er underveis, jeg skal gi ut den første boken i en serie av mange i mars, har tatt bilder (litt for tidlig hva kiloene angår,men ...) til bokomslaget, livet er egentlig litt på stell, bortsett fra at det går langsomt ned. Men, men, det GÅR ned og LIVET GÅR OPP!

Takk skal du ha!! Har jo holdt på et år, men skulle begynt på lavkarbo med en gang merker jeg.. Har aldri hatt det så bra som jeg har det nå, selv om jeg er veldig i ut-testingsfasen enda.. Men man må jo prøve og feile for å få det riktig ;) Jeg merker også for hver gang jeg står på vekta og er 1 kilo mindre, så blir jeg 1 kilo lettere til sinns!!! GUD så deilig :D

Hva slags bøker skal du gi ut??

Panterpia
19-12-09, 11:53
Her var det ikke store vektnedgangen å spore denne uka -0,1 kg. Jeg har sett vekten litt lavere tidligere i uka, men det er vel veiedagen som skal telle, hehe.
Jeg spiste en del spekemat igår, så jeg kjenner at det er en del vann som har hopet seg opp.
Men - det er ned og ikke opp, så¨da gidder jeg ikke furte :D

pleiadene
19-12-09, 12:02
Takk skal du ha!! Har jo holdt på et år, men skulle begynt på lavkarbo med en gang merker jeg.. Har aldri hatt det så bra som jeg har det nå, selv om jeg er veldig i ut-testingsfasen enda.. Men man må jo prøve og feile for å få det riktig ;) Jeg merker også for hver gang jeg står på vekta og er 1 kilo mindre, så blir jeg 1 kilo lettere til sinns!!! GUD så deilig :D

Hva slags bøker skal du gi ut??
Det er en historisk romanserie fra Nord-Norge, mer bestemt Kirkenes, Pasvik etc. Det kommer 6 bøker til neste år, den første kommer 22. mars, og etter mye om og men og diskusjoner med forlaget, skal serien hete KAROLINE. Og når det nærmer seg, skal dere få vite mer.... Da røper jeg jo også identiteten min! Men ... jeg har ingenting annet å skjule enn valkene mine ... så vent og se! Det er fryktelig spennende, jeg brenner etter å fortelle historien som starter i 1880-årene. Hele "bakteppet" med forskejllige hendelser er autentisk, men jeg har naturlig nok "diktet opp" familiene jeg skriver om. Eller har jeg? Plutselig kommer det noen og presser seg på og SKAL inn i serien... og jeg stusser, og lurer på "hva gjør du her?" - men så viser det seg at helt avgjørende og viktig. Kanskje noen som har levd der oppe før? Hva vet jeg... Jeg bare skriver.

frifuggel
19-12-09, 14:11
Har bodd i både Pasvik og Kirkenes, dette blir spennende :)

Mettek
19-12-09, 14:28
lenge siden jeg har vært innpå her nå ser jeg! Har vært litt travelt i uka her, men jeg er nå nede i 92,4 kg. Dvs -600g fra forrige uke, men det er jeg fornøyde med! Har ikke vært flink i uka her :eek: Men sjerpings framover nå!

pleiadene
19-12-09, 15:42
Har bodd i både Pasvik og Kirkenes, dette blir spennende :)

Da kommer du til å kjenne deg igjen! Jeg skriver jo også om autentiske personr som levde og bodde der på den tiden og som har etterkommere....

frifuggel
19-12-09, 16:15
Moro :D

Stixiepix
19-12-09, 17:06
Det er en historisk romanserie fra Nord-Norge, mer bestemt Kirkenes, Pasvik etc. Det kommer 6 bøker til neste år, den første kommer 22. mars, og etter mye om og men og diskusjoner med forlaget, skal serien hete KAROLINE. Og når det nærmer seg, skal dere få vite mer....
Så utrolig spennede! Elsker historiske romanserier! Skriver litt selv også, drømmen er å få gitt ut noe!
Gratulerer masse med bokserien. Den skal jeg helt sikkert lese ja !!

pleiadene
19-12-09, 18:12
Så utrolig spennede! Elsker historiske romanserier! Skriver litt selv også, drømmen er å få gitt ut noe!
Gratulerer masse med bokserien. Den skal jeg helt sikkert lese ja !!
Så gøy at du også skriver! Ja, du skal ikke bare drømme! Du skal skrive, og sende inn manus! Tenk stort, for hvis du virkelig LIKER å skrive, så skriver du sikkert bra også. Du får holde meg (oss) underrettet!

Fumle
20-12-09, 21:51
Det er en historisk romanserie fra Nord-Norge, mer bestemt Kirkenes, Pasvik etc. Det kommer 6 bøker til neste år, den første kommer 22. mars, og etter mye om og men og diskusjoner med forlaget, skal serien hete KAROLINE. Og når det nærmer seg, skal dere få vite mer.... Da røper jeg jo også identiteten min! Men ... jeg har ingenting annet å skjule enn valkene mine ... så vent og se! Det er fryktelig spennende, jeg brenner etter å fortelle historien som starter i 1880-årene. Hele "bakteppet" med forskejllige hendelser er autentisk, men jeg har naturlig nok "diktet opp" familiene jeg skriver om. Eller har jeg? Plutselig kommer det noen og presser seg på og SKAL inn i serien... og jeg stusser, og lurer på "hva gjør du her?" - men så viser det seg at helt avgjørende og viktig. Kanskje noen som har levd der oppe før? Hva vet jeg... Jeg bare skriver.

Næ, så morro!!!!!! Blir det del av Norske Serier eller???

Da vet jeg hvilken serie jeg skal kaste meg over neste gang ;)

Fumle
20-12-09, 21:52
Å ja, og gratulerer så mye med utgivelse :D

Fumle
21-12-09, 09:41
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg

Ned 0.8 denne uken :)

Chess79
21-12-09, 10:48
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09. 81.1 kg:rolleyes:
21.12-09. 80.5.kg

Siste veiedag i dette året, kommer til å skeie ut i julen så spent på om jeg går opp i vekt. Men starter igjen på nyåret med streng diett. Skal nå målet mitt til sommeren:)

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN,,;)

Jojodama
22-12-09, 10:27
Hei og hå, allesammen!
Her er det full lykke i huset. Ser ut til at det endelig har løsna her. O,5 kg ned igjen.:D Sto stille i over 2 uker... var ikke like happy da nei... ;) Dette styrker bare min intensjon om å leve ketogent i jula. Kan jo ikke rote det til nå som det endelig går nedover igjen! Har kun julaften som "spisedag". Da skal jeg unne meg potet og riskrem,og kanskje et rundstykke tilogmed. ;)

Dette er God Jul, dere! :D

pleiadene
22-12-09, 12:19
TAKK UNIVERSET, TAKK KROPPEN MIN, TAKK TIL DERE HER INNE SOM HAR HOLDT MOTET MITT OPPE! Jeg gikk på vekta i dag.... -som dere ser av andre innlegg har jeg strevd fælt. Begynte i slutten av oktober på Atkins, byttet til ketolyse, og gikk opp og ned. Startvekta var 94,8. Så var det minus 200 gram, minus 100 gram og pluss 200 gram.... osv.Treigt, treigt,treigt. Forrige uke var det vel minus 4 kilo, eller var det for to uker siden? Så begynte jeg å bli litt mer glad i meg selv igjen, jeg bestemte meg for det! Å være glad i den kroppen jeg har, sto på, takket være dere. I dag veide jeg 87,7 - JA! 87,7! Jeg turte ikke å prøve en gang til! Men det må jo være sant? Og hvis det er sant det vekta viste, så har jeg gått ned 7,1 kilo! Jeg tror hemmeligheten MIN, er å drikke mer vann, jeg har ikke vært så flink til det. Spist litt mer grønnsaker, og bestemt meg for at jeg skal være glad i meg selv, UANSETT!
Herregud, 7,1 kilo! Det er et eventyr for meg. Så nå er det go-go-go! Julegavene er i hus, julematen likeså (kan spise masse av det!) - jeg ajour med skrivingen, har allerede ferdig tre bøker som skal ut i 2011, pluss de seks som kommer fra mars og utover. Jeg takker også KAROLINE, hovedpersonen i bøkene mine for at hun holder tankene mine unna utskeielser, for når jeg skriver, så glemmer jeg fullstendig tiden og sult! Og jeg takker enda en gang DERE ALLE her inne som oppmuntrer og støtter! Klem, klem, klem til dere alle!

Stixiepix
22-12-09, 12:42
Gratulerer Pleiadene !!! Det var virkelig kjekt å høre !! Du er så flink å holde negative tanker på avstand. Med å være glad i seg selv og stå på uansett, så kommer resultatene ! Det er du ett godt eksempel på. Og det er til stor motivasjon til oss andre. Nå fikk jeg en ny giv her, for jeg har selv vært i en stillstand en stund nå, og har faktisk gitt litt opp. Spiste tre skiver igår, en julemann, drakk kakao, spiste til og med marsipan!
Nei nå fikk jeg lyst å fortsette gjennom jula og langt ut i 2010 !!
Takk Pleiadene, det var akkurat det jeg trengte å høre idag !
Ha en strålende jul og keep up the good work !

frifuggel
22-12-09, 15:56
Åh, så moro!! Vann er godt, da :D :heia::heia::heia:

m.f
22-12-09, 17:31
stixiepix,¨må ikke gi opp! :) Vi er mange som skal ned og vi skal klare det!! :)

pleiadene
22-12-09, 17:44
Gratulerer Pleiadene !!! Det var virkelig kjekt å høre !! Du er så flink å holde negative tanker på avstand. Med å være glad i seg selv og stå på uansett, så kommer resultatene ! Det er du ett godt eksempel på. Og det er til stor motivasjon til oss andre. Nå fikk jeg en ny giv her, for jeg har selv vært i en stillstand en stund nå, og har faktisk gitt litt opp. Spiste tre skiver igår, en julemann, drakk kakao, spiste til og med marsipan!
Nei nå fikk jeg lyst å fortsette gjennom jula og langt ut i 2010 !!
Takk Pleiadene, det var akkurat det jeg trengte å høre idag !
Ha en strålende jul og keep up the good work !
Hei på deg, du skal absolutt ikke gi opp! Se deg i speilet og fortell deg selv at du er glad i deg, DEG, altså, den du er - med eller uten kilo du ikke vil ha. Det kommer, kommer! Når det endelig kom til meg, så kommer det til alle! Jeg har hatt en strååålende dag i dag p.g.a. vekta, pluss et par andre hyggelige ting som har hendt. Og de har sikkert hendt fordi jeg var så glad i utgangspunktet! Og vi er her for å oppmuntre hverandre, ikke sant? Jeg hadde ikke klart meg så bra uten dere!

Stixiepix
22-12-09, 22:00
Takk til dere <3
har fått den vanlige melankolien som kommer til meg i førjulstida kvart år. Da er det lett å ty til søte saker.
Men merker at det er en helt annen motivasjon som kommer av å ha slike positive impulser som dere gir meg! De er ikke alltid så mange ord som skal til. Takk :-)
Håper dere alle får en strålende jul.

m.f
22-12-09, 22:17
god jul til alle :)

Fumle
28-12-09, 08:10
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Dere aner ikke hvor letta jeg var når jeg så det tallet der! hehe... Skeiet litt ut med konfekt og greier i jula jeg! :plystre:

pleiadene
28-12-09, 10:57
Hei Fumle, og vel overstått, og GRATULERER med vekta til tross for litt konfekt!
Jeg skeiet kun ut med en god skje kålrotstappe til pinnekjøttet. Nei, jeg skeiet også ut med 3 epler, (bitte-bitte-små - hehe) og er der i dag hvor jeg ikke tør å veie meg. Skal på vekta på onsdag. Tror ikke jeg har gått opp i hvert fall! Jeg har håpet om at jeg i hvert fall står på det jeg gjorde før jul. Om jeg har gått ned noen gram, så er det ekstrabonus!!!! Gru-gleder meg til onsdag morgen og gjensyn med vekta .... Er optimistisk og glad, fordi vi har hatt en så utrolig hyggelig familiejul! Er sikker på at gleden er med på å holde vekta på plass. Men jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til hverdagen igjen, med de faste måltidene jeg har kontroll over .....

Jojodama
30-12-09, 01:32
Hei Fumle, og vel overstått, og GRATULERER med vekta til tross for litt konfekt!
Jeg skeiet kun ut med en god skje kålrotstappe til pinnekjøttet. Nei, jeg skeiet også ut med 3 epler, (bitte-bitte-små - hehe) og er der i dag hvor jeg ikke tør å veie meg. Skal på vekta på onsdag. Tror ikke jeg har gått opp i hvert fall! Jeg har håpet om at jeg i hvert fall står på det jeg gjorde før jul. Om jeg har gått ned noen gram, så er det ekstrabonus!!!! Gru-gleder meg til onsdag morgen og gjensyn med vekta .... Er optimistisk og glad, fordi vi har hatt en så utrolig hyggelig familiejul! Er sikker på at gleden er med på å holde vekta på plass. Men jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til hverdagen igjen, med de faste måltidene jeg har kontroll over .....

Åh så flink du har vært! Jeg skeiet ut med ALT på julaften :o, jeg som ikke skulle gå heeelt av skaftet..hehe..
Jeg gikk opp 2 kilo jeg, fra lillejulaften til 1.juledag, og har ligget der i strøket i flere dager. Har ikke veid meg idag, så blir spennende å se i morra.

1.juledag var det tilbake på ketolyse! ikke noe slinger i valsen, nei! Har spist masse "lovlig" godteri og snop. Multekrem, ketolysekaker og kjeks, atkins bar osv. Grønnsakene ligger pent i skuffa si i kjøleskapet..hehe.. Stixen hadde endelig litt farge i kveld, så jeg er ved godt mot. Gleder meg også VELDIG til hverdagen igjen. Slutt på dette spisepresset som er i jula.

Men først; familieselskaper, og enda mer spising! :)
Fortsatt god jul til dere alle, og godt nytt ketolyse-år! :D

Chess79
01-01-10, 19:26
Huff hvor jeg gruer meg til å gå på vekta på mandag.:o Jeg har skeiet ut i hele julen og den har for meg vart i 14 dager. Har spiste masse sjokolade og det som værre er. Håper ikke jeg har ødelagt hele greie og gått opp igjen flere kilo.:nedfor: Men er i gang igen nå..så det blir ingen utskeielser på flere mnd nå :)

Arwen32
04-01-10, 08:13
Hei og Godt Nytt År alle sammen :D
Vekten min viser -10,5 kg :_punk:tjhooo er sååå fornøyd...
Må ut av ketose på fredag....pga operasjon tirsdag 12 januar.
Håper jeg kommer raskt i ketose igjen etterpå.......har 10kg
til som må vekk før jeg er i mål.
Ha en super dag alle sammen ;)

Arwen32
04-01-10, 08:21
Huff hvor jeg gruer meg til å gå på vekta på mandag.:o Jeg har skeiet ut i hele julen og den har for meg vart i 14 dager. Har spiste masse sjokolade og det som værre er. Håper ikke jeg har ødelagt hele greie og gått opp igjen flere kilo.:nedfor: Men er i gang igen nå..så det blir ingen utskeielser på flere mnd nå :)
Tror det er mange som "skeier" ut i jula ,og det må man ha lov til ;)
Du er i gang igjen ,og det er jo supert :D

Fumle
04-01-10, 09:13
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg

Æsj... Teite nyttårsfeiring! Skeiet så latterlig mye ut før vi gikk inn i det nye året, men satser på at nå som jeg begynner i jobb igjen etter ferien så forsvinner det fort :)

Chess79
04-01-10, 13:48
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.00 Kg:D

Hurra ...Jeg har ikke gått opp noe i julen, det var en lettelse:)

Stixiepix
05-01-10, 12:53
Tør ikke veie meg enda. Tror jeg tar noen uker med "blind" kur, før jeg kanskje tør stige opp på den fryktinngytende vekta igjen. Jula for meg har vært totalt katastrofal. Fikk spisekick totalt ! Men nå er det tilbake på kuren.
Gler meg også! Magen har ikke vært på sitt beste i julen. Føler meg oppblåst, med dårlig hud, slapp , småkvalm og rett og slett elendig av hele greia. Så den kosten er ikke noe å trakte etter folkens.
Godt nyttår alle sammen. Nå jobber vi på mot sommeren ilag :cool:

Fumle
11-01-10, 08:56
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg

Ned 1.2 kilo denne uken og er offisielt over halvveis i kampen min :D

Henriette23
12-01-10, 08:11
Hei.
Nå er det lenge siden je har vært her å skrevet på denne tråden, starten i midten av november. Gikk ned noen kg i starten og var veldig fornøyd, men så skjedde det samme som sist je begynte på kuren. Ble utrolig dårlig rett å slett, kroppen fungerte ikke.
Mistet motivasjonen helt og var tilbake i gammelt mønster.

Men nå går je delvis på ketolyse kuren, men kuttet ut fett.
Så er vel bare blitt en lavkarbo et eller annet. Men fungerer for meg da :)

Så starter dagen med to fiberrik, med valgfritt pålegg.

Og så passer je på karbohydrater resten av dagen. Mye grønnsaker til middag og salat til luns.

Vekten går sakte nedover og raser ikke ned som mange andre på ketolysekuren, men det er bedre enn ikke noe :)

Så siden november har jeg gått ned 10 kg og veldig fornøyd.

Stixiepix
12-01-10, 12:12
HJELP!!!!!

Klarer ikke å komme meg på rett kjør igjen etter jula. KOmmer liksom ikke i gang med rett mat. Starter så friskt , men pluttselig står jeg der med en sjokolade i munnen og tenker ; ok, keg begynner SKIKKELIG imorgen, og så lager jeg pizza.
Jeg kjenner igjen dette, det er ett mønster jeg har fylgt i mange år. Men jeg VIL klare det!!!
Hadde komt så godt i gang. Men nå er motivasjonen på bunn.

Har havnet i en myr, føles det som, kommer ikke ut.

Chess79
12-01-10, 16:07
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg:)

Endelig under 80 tallet, men går lit treigt nå etter jul. Er også lit svakere når det gjelder motivasjonen, men det kommer seg. Bedre nå enn den første uka etter jul:D

Carisma
12-01-10, 17:25
pluttselig står jeg der med en sjokolade i munnen og tenker ; ok, keg begynner SKIKKELIG imorgen,
Punkt en er å ikke utsette seg selv for fristelser. Hvis det betyr å ikke gå i butikken, så handle inn til hele uka på mandag (Pass på å spise først, så du ikke er sulten og faller for fristelser). Hvis du ikke trenger å gå på butikken, og heller ikke har sjokolade hjemme, så er det ikke noe som "plutselig" skjer. Da må du gå aktivit inn for det, og har mange muligheter til å snu. :ja:

Og det krever engasjement og fokus. Les denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713, og denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923
Og gjerne denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Jojodama
13-01-10, 22:51
Jepp., signerer carisma på denne ja... Ikke utsett deg for fristelser! Lag deg et arsenal av lovlig snop/snadder, og spis det istedet.

Lykke til, håper du klarer deg gjennom "snopekrisa". :)

pleiadene
14-01-10, 17:48
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg:)

Endelig under 80 tallet, men går lit treigt nå etter jul. Er også lit svakere når det gjelder motivasjonen, men det kommer seg. Bedre nå enn den første uka etter jul:D

Gratulerer med nydelige tall! Gleder meg til jeg befinner meg stabilt på 80-tallet!

Chess79
15-01-10, 17:21
Gratulerer med nydelige tall! Gleder meg til jeg befinner meg stabilt på 80-tallet!

Tusen takk:) Dette var enklere enn jeg trodde det skulle bli. Vil tro dette funker for de fleste:)

pleiadene
18-01-10, 12:33
Har nå sluttet å veie meg for en stund, ettersom magen min har vært så tullete. Men det er lys i tunnellen, for etter at jeg begynte på Lepicol, så fungerer den hver dag! Det er sikkert masse gammal "dritt" igjen, så jeg skal veie meg når den er helt stabil. Men siden jeg begynte, har jeg gått ned 9 cm rundt livet, det er jo et trøst ... Får fortsette å måle meg i stedet for å gå på vekta. Målet rundt mine enorme "meloner" står stadig på 121, ville så gjrne minke litt der også, men det kommer vel. Kanskje har det det forresten, målte ikke melonene da jeg startet.

Chess79
18-01-10, 12:35
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
18.01.10- 79.7 kg:(

Usj..dumt a:P

Fumle
19-01-10, 18:02
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg

Æsj... Drakk 2 stakkarslige glass med vin på Torsdag og brukte hele helgen på å komme tilbake til normalen igjen... DET er ikke vina verdt så her blir det LENGE til jeg rører noe som helst med prosenter i seg igjen!

pleiadene
23-01-10, 13:54
Jeg har også drukket litt vin innimellom. Selv om vekta har stagnert nå, så tror jeg ikke det er vinen, for jeg gikk ned til å begynne med selv om jeg drakk litt vin. Og selv om jeg ikke har gått ned i vekt, skylder jeg på tarminnholdet (!!!) Jo, for det har vært mye problemer der. Blir bedre og bedre i magen med Lepicol, men midjemålet mitt minker, og det er jo bra. Skal drikke litt vin i kveld, for jeg skal i selskap, og da blir det kjedelig å drikke bare vann ... -

Fumle
25-01-10, 08:32
Jeg har også drukket litt vin innimellom. Selv om vekta har stagnert nå, så tror jeg ikke det er vinen, for jeg gikk ned til å begynne med selv om jeg drakk litt vin. Og selv om jeg ikke har gått ned i vekt, skylder jeg på tarminnholdet (!!!) Jo, for det har vært mye problemer der. Blir bedre og bedre i magen med Lepicol, men midjemålet mitt minker, og det er jo bra. Skal drikke litt vin i kveld, for jeg skal i selskap, og da blir det kjedelig å drikke bare vann ... -

For min del så vet jeg at det var vinen som satte stopper for meg, men nå drikker jeg sjeldent alkohol så er ikke verdens undergang for min del :) Man må jo prøve og feile litt på denne kuren! Det tror jeg følger med ;)

Fumle
25-01-10, 08:34
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg

Hipp hurra!!!! Ned 2.6 kilo denne uken!!!!!! :stortsmil

Chess79
25-01-10, 11:01
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
18.01.10- 79.7 kg.:høh:
25.01.10- 79.1 kg.:)

Juhu..nå går den nedover igjen, sagte med sikkert:D

pleiadene
27-01-10, 15:28
For min del så vet jeg at det var vinen som satte stopper for meg, men nå drikker jeg sjeldent alkohol så er ikke verdens undergang for min del :) Man må jo prøve og feile litt på denne kuren! Det tror jeg følger med ;)

Grrr - kanskje var det vinen likevel ... For jeg var i selskap på lørdag, og jeg KUNNE ikke la være å ta litt kålrabistappe til pinnekjøttet (... er bare julemat for meg men....) Og en snei av kaken til dessert. OG vin. Ingen mengder, men en to-tre glass. Og et glass konjakk til kaffen. Stixen ga heller ikke utslag etter denne utskeielsen, så ... Nå er jeg bare spent på når jeg får se rosafargen igjen. Jeg skal IKKE drikke vin før jeg ser at vekta har stabilisert seg på bare NED. Jeg er vant til å drikke litt vin hver helg,men er ikke "hekta" og kan godt la være. Det er bare det at det er en vane. Får lage meg noe annet godt å drikke i stedet. Går jeg ned så snart jeg hopper over helgevinen, så er det DEN som er synderen hos meg.

Fumle
27-01-10, 18:58
Grrr - kanskje var det vinen likevel ... For jeg var i selskap på lørdag, og jeg KUNNE ikke la være å ta litt kålrabistappe til pinnekjøttet (... er bare julemat for meg men....) Og en snei av kaken til dessert. OG vin. Ingen mengder, men en to-tre glass. Og et glass konjakk til kaffen. Stixen ga heller ikke utslag etter denne utskeielsen, så ... Nå er jeg bare spent på når jeg får se rosafargen igjen. Jeg skal IKKE drikke vin før jeg ser at vekta har stabilisert seg på bare NED. Jeg er vant til å drikke litt vin hver helg,men er ikke "hekta" og kan godt la være. Det er bare det at det er en vane. Får lage meg noe annet godt å drikke i stedet. Går jeg ned så snart jeg hopper over helgevinen, så er det DEN som er synderen hos meg.

Noe må det være med den vinen, for det var det eneste jeg hadde skeiet ut med (har ikke forandret noe på maten jeg har spist i det hele tatt) og jeg sto stille hele uken, men så uken etter så går jeg ned 2.6 kilo?? Hmmm...

Men både kålrot og gulerot er jo "fy", og det er vel en god del karber i et kakestykke (kommer vel an på hva slags kake det var) så det kan jo ha spilt inn da? Har aldri vært noe glad i alkohol, men har heller holdt meg til brus jeg :)

Bollemor
28-01-10, 00:16
Hei alle der ute:)

Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. :sint: Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler. :(
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne. :krangle:
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?:)
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???

hilsen meg.

Carisma
28-01-10, 06:37
Hvilke bivirkninger er det snakk om? Jeg går nesten ikke ned i vekt, men holder ut pga at jeg utelukkende har positive effekter av kostholdet.
Forresten, be henne komme med SERIØSE artikler som beviser at hun har rett da, og del de gjerne med oss :ja:

Bollemor
28-01-10, 08:13
Hei alle der ute:)

Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. :sint: Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler. :(
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne. :krangle:
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?:)
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???

hilsen meg.

ups,ble lagt i feil tåd:P
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P

Kitt
28-01-10, 08:51
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P
Vel, jeg er ferdig sykepleier, det er det flere her som er, og jeg har levd lavkarbo i 2 år og kunne ikke tenkte meg å gå tilbake til høykarboland permanent!
Legen min (ung, opplyst fyr) er helt med på dette og mener det er meget lurt av meg å leve ketogent.
Har også en ernæringsfysiologen med på dette!

Du kan fortelle din venninne at for svært mange er ikke lavkarbo/ketolyse en slankekur, men en livsstil!:D

Fumle
28-01-10, 10:14

Jeg er sykepleierstudent selv jeg for min del kommer ALDRI til å gå tilbake til høykarbo av den simple grunn at jeg ikke har hatt det så bra med kroppen nå som jeg hadde når jeg levde på lavkalori.

Dessuten så er artiklene som er postet i den norske legeforening MER enn bra nok! Men jeg skal søke litt og se om jeg finner noe som hun kan godta (ikke det at vi trenger det, men noen trangsynte mennesker trenger en reality check altså)

Charlott
28-01-10, 11:46
Hadde vært litt artig å spurt henne om hun som sykepleistudent er mer kunnskapsrik enn Dr.Torkil Andersen, Dr.Fedon Lindberg, Dr. Anna Dahlqvist feks :rolleyes: Hva er hennes teori ang at mennesker med dia2 blir anbefalt ett lavkarbokosthold?

Carisma
28-01-10, 18:34
Hadde vært litt artig å spurt henne om hun som sykepleistudent er mer kunnskapsrik enn Dr.Torkil Andersen, Dr.Fedon Lindberg, Dr. Anna Dahlqvist feks :rolleyes:
Det er jo ganske vanlig at folk som studerer blir litt bitt av verdensmesterbasillen :D Man lærer plutselig masse nytt, også kommer det noen og forteller at det er feil likosm? SKjønner jo at man kan bli litt forvirra, men man bør jo være åpen for at teorien kan være litt utdatert også.

pleiadene
29-01-10, 15:59
Noe må det være med den vinen, for det var det eneste jeg hadde skeiet ut med (har ikke forandret noe på maten jeg har spist i det hele tatt) og jeg sto stille hele uken, men så uken etter så går jeg ned 2.6 kilo?? Hmmm...

Men både kålrot og gulerot er jo "fy", og det er vel en god del karber i et kakestykke (kommer vel an på hva slags kake det var) så det kan jo ha spilt inn da? Har aldri vært noe glad i alkohol, men har heller holdt meg til brus jeg :)
Kaken var den såkalte "verdens beste", og jo, jeg vet jo dette med kålrabiog gulrot.... Nå skal vi på restauranten ved siden av og spise middag. Det blit biff (de har verdens beste indrefilet) - lovlige grønnsaker, ikke ostegratinerte poteter (!) - klarer meg godt uten. Og så blir det Farris til maten ...

Fumle
01-02-10, 13:02
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg

Februar

01.02.10- 104.5 kg

Har hatt omgangssyken så ting har gått litt skeis her hjemme sånn matmessig sett! Men jeg slenger meg på en ny, og fet, uke ;)

Chess79
01-02-10, 14:20
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg

FEBRUAR
01.02.10- 78.0 Kg:)

Fumle
07-02-10, 11:16
Jeg er nødt for å organisere litt på prioriteringene mine her for nå har ting gått litt for langt! Jeg har gått opp noe og ender opp med å veie meg hver dag for å se om jeg går ned, jeg analyserer hver bit jeg har tatt og alt har egentlig bare blitt stress for min del nå! Jeg setter en tanke på å veie meg 2 ganger i måneden og fortsette med å måle meg 1 gang i måneden. Alt det andre som kommer ved siden av får bare komme i andre rekke for nå må jeg sette grenser for megselv før jeg utvikler spiseforstyrrelser igjen.

Ting skal ikke være enkelt nei! *sukk*

pleiadene
07-02-10, 12:52
Jeg er nødt for å organisere litt på prioriteringene mine her for nå har ting gått litt for langt! Jeg har gått opp noe og ender opp med å veie meg hver dag for å se om jeg går ned, jeg analyserer hver bit jeg har tatt og alt har egentlig bare blitt stress for min del nå! Jeg setter en tanke på å veie meg 2 ganger i måneden og fortsette med å måle meg 1 gang i måneden. Alt det andre som kommer ved siden av får bare komme i andre rekke for nå må jeg sette grenser for megselv før jeg utvikler spiseforstyrrelser igjen.

Ting skal ikke være enkelt nei! *sukk*
Hei Fumle: Målet ditt med å veie deg 2 ganger i måneden, synes jeg er bra. For jeg stoppet også å veie meg en stund, og fikk vektskrekk. Så tok jeg mot til meg og gikk på vekta en morgen for en uke siden, og det var positivt, nedgang! Jeg har målt meg hver uke, det skal jeg også slutte med, for jeg står stille på minus 10 cm rundt livet enda. Men nå har vekta gått ned 1,4 kilo, gru-gleder meg til mandag, skal prøve en gang i uka siden jeg ble med på denne tråden. Ikke stress med målet, ikke analyser, men gjør som du planlegger, fokuser på deg selv og ditt velbefinnende, og maten du spiser og liker. Og IKKE vei deg hver dag. Kilde til stress, kanskje vektoppgang med nedtur for humøret. Ikke gi opp, du må ikke komme ut i spiseforstyrrelses-helvetet igjen! Det har du ikke fortjent. Du klarer det, det er jeg HELT SIKKER PÅ!!! Jeg, og sikkert mange andre her skal heie på deg, og tenke på deg!

Chess79
08-02-10, 10:05
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg

FEBRUAR
08.12.10--78.7 Kg:(

Huff jeg er ikke streng nok..jeg skjønner at det er dumt å skeie ut på helg under dietten. Da står det stille..ellers går det oppover igen. Når jeg er ferdig med dietten og vekten har stabilisert seg..da kan jeg unne meg lit godt på lørdag:)

Fumle
15-02-10, 09:48
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg

Februar

01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg

Gått ned det jeg gikk opp så er veldig fornøyd med det :) Håper at jeg ser litt nedgang de neste 14 dagene!

Chess79
15-02-10, 09:51
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg

FEBRUAR
08.02.10--78.7 Kg:(
15.02.10- 79.2 kg:eek:

Å nei dette går jo IKKE bra:( Nå har det blit utskeielser hver helg..og denne helgen var det jo Valentinesday, morsdag og fastelaven..usj. Må prøve å bevege meg lit mere for og få fart på forbrenningen..!!!

Fumle
01-03-10, 07:43
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg

Februar

01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg

Mars

01.03.10- 103.4 kg

Litt skuffet over at det går så sakte, men en nedgang er en nedgang ;)

pleiadene
06-03-10, 11:40
Hei Fumle! Du har jo gått ned masse! Jeg derimot, et par tre kilo på alle disse månedene, nå har jeg prøvd å ta bort alt som kunne vært partystoppere, lest og lett, prøvd og stått på. Kanskje ketolyse ikke er noe for meg. Prøver å leve litt Fedon nå, men det føles som en nedtur. Alt er nedtur. Mine kilo sitter BOM fast. Kanskje det ikke er meningen at jeg skal gå ned. Kanskje jeg skal være sånn? Bare surrer om dagen, fra det ene til det andre. Lagde Imulsiw sitt godt brød, spiser 3 - 4 skiver av det om dagen for det er så lettvint å ta en brødskive. Men har gått opp noen gram igjen. Det KAN jo ikke være brødet, som bare har halvannen karb pr skive. Spiser lovlige grønnsaker, drikker det jeg klarer , men ... Huff. Jeg gir opp.

Jojodama
06-03-10, 11:57
Heisann!
Så..det er liv i denne tråden? ;)
Her går det også saaakte nå. Har gått ned 9 kg siden starten, så det er jo ikke så volsomt, sammenlignet (men det skal man jo ikke...) med mange andre her inne. Siden jul har jeg vel mistet 3-4 kg. Så, ca 1,5-2 kg i måneden. Og det er jo ikke så lite likevel, når jeg tenker etter. Det blir jo rundt 20 kg på ett år!!!! :D

Pleiadene: Jeg forstår godt om du gir opp nå. 3 kg på 4 mndr er lite, må si meg enig der...:(
Og det virker jo som om du har prøvd "det meste".
En :klem: til deg!

pleiadene
07-03-10, 10:28
Stahet, here I come!
Burde vært navnet mitt. Spiste et wienerbrød i går. Med GOD samvittighet, første sådanne på fire måneder. Ble skikkelig oppblåst og uggen. Men vekta hadde gått ned 100 gram ... Tja, ja ... nei .... jo - Fru Vingle sloss om plassen med Fru Stahet. Magen min har det jo bedre på dette kostholdet, så kanskje jeg skal slutte å fokusere på at jeg slanker meg, bare leve sånn som dette fordi jeg trives med det? Så får jo et hvert gram som forlater kroppen min, bli ekstrabonus ....

Fumle
07-03-10, 21:33
Huff... Håper du finner ut av det!!!!! Jeg tror kanskje greia er at man må slutte å stresse... Jeg stresser også så utrolig og man blir jo helt tullete av det! Men ja, er enig det at 3 kilo på 4 måneder er lite, men samtidig så er det jo 3 kilo da!!!!!

pleiadene
08-03-10, 10:34
Huff... Håper du finner ut av det!!!!! Jeg tror kanskje greia er at man må slutte å stresse... Jeg stresser også så utrolig og man blir jo helt tullete av det! Men ja, er enig det at 3 kilo på 4 måneder er lite, men samtidig så er det jo 3 kilo da!!!!!

Ja,3 kilo er 3 kilo ..... men nå BLÅSER jeg det hele en lang marsj, og spiser lavkarbo fordi det er bra for meg. Og får ikke dårlig samvittighet om jeg skulle ha lyst til å skeie ut en sjelden gang.

Fumle
15-03-10, 14:31
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg

Februar

01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg

Mars

01.03.10- 103.4 kg
15.03.10- 101.8 kg

Kuttet ut ost og der var jeg igang igjen ja!! Jaja, da får ost bli 'kosemat' istedet da! hehe...

Fumle
30-03-10, 19:51
November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg

Februar

01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg

Mars

01.03.10- 103.4 kg
15.03.10- 101.8 kg
29.03.10- 99.9 kg

HURRA!!!!! Endelig under 100 :D:D:D:D:D:D:D (og fælt så stille det var her inne da!)

MissyMiss
02-04-10, 00:04
Hei alle sammen:)

Jeg er også ny på kuren, startet forrige uke, skal ned 10 kg. Gleder meg veldig til å se hvordan dette går.:)
Lykke til alle sammen.