View Full Version : November-startere
Linda Kristin
30-10-09, 10:32
Hei alle sammen.
Er ny her inne og starter på ketolysekuren så snart pakken min kommer. Kjøpte boken for seg og trodde det var nok, men har nå vært inne og kjøpt det man trenger på ketolyse nettsiden.
Jeg er en jente på snart 30 år som har slitt med vekten i over 10 år. Jeg er overvektig, men blir ikke oppfattet slik av mange. Veide meg i går og vekten viste 90 kg. Greia er at etter at jeg hadde en mageoperasjon for å fjerne litt ekstra hud har fettet lagt seg jevnt på kroppen isteden for bare magen så til tross for mine 90 kg ser man det ikke så godt lengre.
Uansett skal jeg ned 25 kg og denne gangen har jeg håpet. Jeg bare skal ned. ikke søren om jeg skal feire enda en bursdag som "overvektig" :mad:
Og min neste bursdag er jo en stor en. 30 år...hehe..:D
Håper at jeg treffer mange hyggelige mennesker her inne og kan lese meg frem til mange gode råd.
Mvh
Linda Kristin:D
Veieoversikt november klubben
Mandag:
Linda Kristin
Startvekt: 90 kg
03. november 09: 88.0 kg
09. november 09: 86.0 kg
16. november 09: 85.2 kg
23. november 09: 84.7 kg
30. november 09: 83.5 kg (M)
07. desember 09: 83.0 kg
14. desember 09: 83,5 kg
Totalt: - 6.5 kg
Chess79
Startvekt:
09.11.09- 86.3 kg
16.11.09- 85.1 kg
23.11.09- 82.6 kg
30.11.09- 82.2 kg
07.12.09- 81.3 kg
Totalt: - 5.0 kg
Fumle
Startvekt:
23.11.09- 115.0 kg
30.11.09- 110.3 kg
07.12.09- 109.1 kg
Totalt: - 5.9 kg
danku01
Startvekt:
09.11.09: 107.7
30.11.09: 103.4
Totalt: -4.3 kg
Onsdag:
Mettek
Startvekt:
18.11.09: 97.7 kg
25.11.09: 96.6 kg
02.12.09: 94.2 kg
09.12.09: 93.0 kg
Totalt: - 4.7 kg
pleiadane
startvekt: 94.8 kg(for en stund siden)
25.11.09: 93.1 kg
26.11.09: 92.8 kg
02.12.09: 92.6 kg
09.12.09: 92.6 kg
Totalt: - 2.2 kg
Velkommen hit og lykke til :heia:
Linda Kristin
30-10-09, 12:10
Tusen takk. Skal bli spennende detta her.;)
Der var tåden din ja.. :p
Vi klarer dette sammen, det er jeg sikker på!! :ja:
Skal ned ca 10 kg jeg og det er bare å sette igang!!
Linda Kristin
31-10-09, 21:54
Jepp, jepp. Har handlet mye god og fet mat de siste dagene. Elsker ost så i den avdelingen fant jeg masse.
Hva har dere andre handlet inn for noe?
Har kjøpt en del kjøtt og noe grønnsaker (squash og auberginer) Skal lage noe mat jeg kan fryse ned og ta opp når jeg trenger det.
Av erfaring er det når man er sulten og ikke helt vet hva man skal spise farene for sprekk er størst. Så derfor skal jeg i første omgang lage noen porsjoner av dette:
Steker kjøttdeig, litt aubergine, squash og løk pluss en god del sopp. kryddrer med salt og pepper og har i en del olje og litt tomatpurre og krydder etter smak.
Godt å ha på luringa når man ikke helt vet hva man skal ordne til middag. Ellers har jeg handlet en del egg, det kan jo brukes til så mangt :)
Velkommen hit! Lykke til det går nok fint. :)
:)Hei
Slenger meg med har jeg og. Har vært borte fra lavkarbo en stund nå, og det merkes opp flere kilo igjen.. grrr... :oHar mistet helt pågangsmotet.. Men jeg vil ned igjen og jeg vil greie å holde meg der.:) Til sommeren skal jeg stå brud, og jeg vil helst slippe å tromp slanke meg i siste liten før bryllupet. :pSå jeg slenger meg med her. Håper å komme ned på 58 kg igjen før jul, men vi får se hva det blir. I allefall ikke opp mere nå. Lykke til alle dere også, dette må vi vel greie..
Hei, jeg vil også gjerne være med. :)
Jeg har egentlig startet for 2 mnd siden, ufrivillig, men da visste jeg ikke hva jeg drev med, så jeg vil gjerne være med her for det er først nå jeg gjør dette "på skikkelig".
Målet er at jeg skal kunne komme inn i bunaden til neste jul (30 kg ned).
Hei alle forummennesker. :4klover:
Jeg er herved på min første dag. Det går bra, men jeg er redd jeg får for lite fett i meg. Må se om det blir en utsettelse til jeg kommer meg hjem mot slutten av uka. :confused:
Uansett har jeg nå registrert meg her. Og er virkelig klar for at dette skal gå bra. Det ser ut til at dere har det så koselig her inne at jeg følte for å være med i gjengen. :o
Håper på framgang og tap av masse kilo.
Med vennlig hilsen Pia.
Carrieanne
02-11-09, 09:39
Hei !
Jeg kunne igrunnen skrevet det samme innlegget som ovenfor. Noen- og- 90 kg, 178 høy og starter idag på ketolysekuren sammen med min kjære. Håper på masse oppbacking fra både forumvenner og IRL! Dette skal jeg klare! Ønsker å nå 75 kg, så ca 20 kg tilsammen skal bort. Min kjære vil ha vekk rundt 25, så vi har en jobb å gjøre ja!
Hei :) Jeg er også helt ny, startet i går 01.11. Det kjennes så 'feil' ift hva jeg er vant med tidligere å skulle spise så mye fett, men av det jeg har lest i ketolyseboken, forstår jeg prinsippet og skal gå helhjertet inn for det. Målet mitt er minus 10-15 kg. Spesielt tanken med fett i kombinasjon med mye karbo var en tankevekker.
Jeg er (har vært? :cool:) en typisk jojo-slanker. Min svakhet er overspising om kvelden, trolig fordi jeg har spist for lite om dagen. Jeg har fått en del aha-opplevelser mens jeg leste boken. Jeg er blodtype 0 og skal iflg blodtypedietten ikke har kornprodukter, men mye rødt kjøtt. Så dette må jo være midt i blinken. Da jeg var barn elsket jeg fettranden på svinekoteletter og bacon, kanskje det skyldtes kroppens egenregulering og fettbehov? Etter jeg kom i slutten av tenårene og begynte å legge på meg, har jeg skydd fett som pesten. Mulig det har blitt for mager kost og at kroppen til slutt krever fett for å overleve. Er det derfor man sprekker tro... Jeg spise bacon i går for første gang på sikkert 20 år. Det var deilig, men jeg ble kvalm av lukten i huset etter stekingen.
Rent kjøtt vil ikke ta til seg stekefett, men tvert i mot miste litt av sitt eget fett under stekingen. Derfor er det kanskje lurt å frese ut pannen med f.eks litt fløte for å få i seg fettet?
Jeg har noen spørsmål jeg håper jeg kan få hjelp til.
1. Kan man spise ubegrenset mengder fett? Er det et minimum med fett man må spise i løpet av dag?
2. Tåler gallen så mye fett? Det må jo bli en enorm bealstning?
3. Hvort raskt kan man regne med å komme i ketose om man følger sånn noenlunde kostplanen i boken?
Hilsen en usikker nybegynner med mange spørsmål surrende i hodet :o
Linda Kristin
02-11-09, 11:17
Så flott å se at så mange allerede har slengt seg på. Lykke til alle sammen.
Her hjemme ligger jeg med omgangssyken og klarer ikke få i meg noe særlig av noe. Må nok drøye til i morgen før jeg kan sette i gang ordentlig. Når man henger over skåle er ikke fett det man tenker på..hehe..
Skal vi sette opp en fast veiedag eller?? De som ønsker kan være med og de andre lar være hvis de ikke vil?
Jeg stemmer for fredag eller mandag.
Mvh Linda
Hei hei alle sammen!
Jeg skal også gå i gang nå, venter på startpakka, håper virkelig den kommer i morra!! Kjenner jeg trenger masse info nå!
Jeg gifter meg 5 desember,og skulle gjerne hatt av et par kilo innen det, helst av magefettet!
Alt i alt vil jeg ned 15-17 kg, men første målet blir i hvertfall 5 kg innen jul!
Lykke til alle sammen!
Kan gjerne ha fredag som veiedag for min del :)
Hei :) Jeg er også helt ny, startet i går 01.11. Det kjennes så 'feil' ift hva jeg er vant med tidligere å skulle spise så mye fett, men av det jeg har lest i ketolyseboken, forstår jeg prinsippet og skal gå helhjertet inn for det. Målet mitt er minus 10-15 kg. Spesielt tanken med fett i kombinasjon med mye karbo var en tankevekker.
Jeg er (har vært? :cool:) en typisk jojo-slanker. Min svakhet er overspising om kvelden, trolig fordi jeg har spist for lite om dagen. Jeg har fått en del aha-opplevelser mens jeg leste boken. Jeg er blodtype 0 og skal iflg blodtypedietten ikke har kornprodukter, men mye rødt kjøtt. Så dette må jo være midt i blinken. Da jeg var barn elsket jeg fettranden på svinekoteletter og bacon, kanskje det skyldtes kroppens egenregulering og fettbehov? Etter jeg kom i slutten av tenårene og begynte å legge på meg, har jeg skydd fett som pesten. Mulig det har blitt for mager kost og at kroppen til slutt krever fett for å overleve. Er det derfor man sprekker tro... Jeg spise bacon i går for første gang på sikkert 20 år. Det var deilig, men jeg ble kvalm av lukten i huset etter stekingen.
Rent kjøtt vil ikke ta til seg stekefett, men tvert i mot miste litt av sitt eget fett under stekingen. Derfor er det kanskje lurt å frese ut pannen med f.eks litt fløte for å få i seg fettet?
Jeg har noen spørsmål jeg håper jeg kan få hjelp til.
1. Kan man spise ubegrenset mengder fett? Er det et minimum med fett man må spise i løpet av dag?
2. Tåler gallen så mye fett? Det må jo bli en enorm bealstning?
3. Hvort raskt kan man regne med å komme i ketose om man følger sånn noenlunde kostplanen i boken?
Hilsen en usikker nybegynner med mange spørsmål surrende i hodet :o
Velkommen skal du være!! :D
Er usikker selv på dette ang. mengden fett etc. kanskje du kunne postet dette som et eget innlegg i forumet? Her i denne tråden er vi forholdsvis ferske alle mann, så for å få svar fra de mer "drevne" tror jeg det er lurt å lage en ny tråd :)
Hei hei. Ja nå blei jeg inspirert til å ta opp tråden igjen. Har vært borte fra lavkarbo ei stund, og det kjennes. Skal ta meg sjøl i nakken og gjør en innsats. Da blir det vel litt baking i ettermiddag. Takk for inspirasjonen dere :-)
Hei hei. Ja nå blei jeg inspirert til å ta opp tråden igjen. Har vært borte fra lavkarbo ei stund, og det kjennes. Skal ta meg sjøl i nakken og gjør en innsats. Da blir det vel litt baking i ettermiddag. Takk for inspirasjonen dere :-)
Så bra du er igang igjen! Lykke til!! :)
Velkommen skal du være!! :D
Er usikker selv på dette ang. mengden fett etc. kanskje du kunne postet dette som et eget innlegg i forumet? Her i denne tråden er vi forholdsvis ferske alle mann, så for å få svar fra de mer "drevne" tror jeg det er lurt å lage en ny tråd :)
Tusen takk :)
Her er svaret på spørsmålet jeg fikk fra JVB i en annen tråd (man trenger mellom 1 og 2 g proteiner pr kg kroppsvekt avhengig av aktivtetsnivå):
"Iflg boka: Du skal spise maks 15g karbohydrater men så mye mat at du føler deg mett
Om du absolutt skal ha et tall på det, så vil jeg etter min erfaring, si at det er ca 1.8 ganger proteinmengden du spiser. Så hvis du veier 60 kg og regner 1.5g protein pr kg blir det:
15 g karbo = 60kcal (3,2%)
90 g protein = 360kcal (19,2%)
162 g fett = 1458 kcal (77,6%)
totalt 1878 kcal"
Dette var veldig oppklarende for meg :)
Jeg ser at det tar 2-3 dager før man er i ketose. Det er visst uvesentlig om sticksen er lys eller mørk, bare den gir utslag. For mørk farge kan tyde på at man drikker for lite vann, da blir urinen mer konsentrert. 2-3 l pr dag anbefales. Lurer på om dette er rent vann, eller om det inkluderer kaffe, te, lettbrus osv....
Hadde vært fint om det inkluderte kaffe, men jeg tviler vel på det.
Jeg veier meg på mandager. :)
Jeg ser at det tar 2-3 dager før man er i ketose. Det er visst uvesentlig om sticksen er lys eller mørk, bare den gir utslag. For mørk farge kan tyde på at man drikker for lite vann, da blir urinen mer konsentrert. 2-3 l pr dag anbefales. Lurer på om dette er rent vann, eller om det inkluderer kaffe, te, lettbrus osv....
Hadde vært fint om det inkluderte kaffe, men jeg tviler vel på det.
Jeg veier meg på mandager. :)
Væskebehovet er minimum 2-3 liter pr døgn!
Helst vann, men all væske teller!:D
Hurra! I så fall greier jeg å få i meg nok væske i løpet av en dag når jeg drikker minst en liter kaffe ... :D Men jeg prøver å drikke to liter vann i tillegg altså.
Linda Kristin
02-11-09, 22:46
Jeg legger meg inn på liste så kan de som vil være med følge med.
Navn_______Startvekt____Vekt uke 44___Opp/ned___Total Ned
Linda Kristin_____90 kg________88 kg_________-2 kg________-2kg
Er det noe av dere novembere som har målt om dere har kommet i ketose? Jeg tenkte å ta første måling i kveld. Sliter med 2-3 l vann, men er vel i nærheten av 2 l tror jeg. Fra 1-2 glass om dagen før start er det bra synes jeg :)
Noe som er ganske merkelig - og bra! - er at jeg har sovet mye bedre de siste 2 nettene. Jeg pleier å våkne i 04-05 tiden og får sjelden sove igjen. Det er ganske slitsomt kan man si... Men i natt og i går natt sovnet jeg igjen og har våknet av vekkeklokken. Helt fantastisk om dette skyldes den nye kosten og vedvarer! :D
Jeg kommer ikke til å veie meg, men merker på klærne om jeg går ned. Jeg vet fra før at jeg bare blir stresset av den vekten. Og hvis det er slik det står i boken at man øker muskelmassen, vil tallene på vekten ikke stemme med det faktiske tapet av fett. Målbåndet vil da være en bedre indikasjon på at man går ned i fettprosent.
Linda Kristin
03-11-09, 11:35
Navn_______Startvekt____Vekt uke 45___Opp/ned___Total Ned
Linda Kristin_____90 kg________88 kg_________-2 kg________-2kg
Linda Kristin
03-11-09, 11:42
Jeg startet min reise mot et bedre liv med ketolyse idag. Jeg gleder meg til det har gått noen dager og jeg kan måle å se om jeg er i ketose.
Som Maryrose over sier blir jeg også avhengig av vekta, men har greid å begrense det til 1 gang i uken. Har invistert i en litt syrer vekt som jeg kjøpte da jeg prøvde Herbalife og denne måler total kg, fettprosent, kg beinmasse, kg muskler, prosent vann og prosent fett rundt magen. Den regner så ut hvor mye man forbrenner i hvilende stand i løpet av 24 timer samt metabolsk alder og grad overvekt/undervekt/normal.
Denne vekten kostet litt, men gir meg et mer "koselig" forhold til vekta. Kan se at det er muskelr som har lagt seg på og ikke fett.
Ellers hadde jeg nok gjort som dere andre og bare brukt målebånd. Vekt er egentlig en ond oppfinnelse..hehe
Usj, sticksen ga ikke utslag. Føler at jeg bare legger på meg av alt fettet :confused: Tror jeg spiser som jeg skal
Linda Kristin
04-11-09, 08:41
Det var kjedelig Maryrose.
Jeg tror nok at det snart kommer, men skjønner godt hva du mener. Føler selv også at hjernen reagerer på alt fettet som jeg tyller i meg,men kan ikke annet enn å ha trua..hehe
Lykke til med neste måling.;)
Linda Kristin
04-11-09, 12:16
Dag to og "still going strong"
Kjøpte noen av disse fribol sukkertøyene på apoteket idag. Greit å ha noe å tygge på.
Egg, bacon og salat til frokost. La til noen salamiskiver også.
Laget lunch av salat og kalkunkjøtt toppet med litt mager kesam. Deilig og man blir ikke styggmett.
mager kesam.
Mager kesam er ikke ketolysemat :nei: For lite fett og for mye karber. Bytt den ut med rømme, eller bare oljedressing :ja:
Linda Kristin
04-11-09, 12:47
Mager kesam er ikke ketolysemat :nei: For lite fett og for mye karber. Bytt den ut med rømme, eller bare oljedressing :ja:
Oki. Thanks for opplysningen. Mente det sto i ketolyseboka at man skulle bruke mager kesam når man bakte detta brødet som alle snakker om. Er det feil også?
Vi får stole på alle som har gjort denne kuren for oss Linda Christin, den må jo virke på oss også når den virker på så mange andre:spent: Var sukkertøyene fra apoteket gode? Hadde de tyggegummi også? Jeg får ikke dratt ut i dag og kjøpt, bilen mistet bremsene i går :eek:
Jeg har tenkt litt over hvorfor jeg ikke fikk utslag på sticksen i går kveld. Jeg drikker 1 Herbalifeshake hver dag, det har jeg gjort i 5 år nå. Har aldri greid å spise frokost, så shaken har jeg følt har vært livsnødvendig. Jeg fikk mye mer overskudd etter jeg begynte å drikke den. Har pleid å blande i masse deilig frukt og bær, men kuttet ut det etter jeg begynte med ketolyse. Selv om jeg har holdt meg innenfor 15-20 karb fra grønnsaker hver dag (ikke kornprodukter), kan det hende at problemet skyldes innholdet i pulveret. Det er søtet med fruktose og har 8,27 karb.
I morges droppet jeg min kjære shake til fordel for kjøttdeig og stekt sopp, rester fra middagen i går. Det var en merkelig opplevelse å spise middag kl 08 om morgenen :p Håper dette gir merkebart utslag på sticksen i kveld. Så kan jeg heller prøve å gjeninnføre shaken om en stund og se om jeg går ut av ketose igjen.
Linda Kristin
04-11-09, 13:28
Vi får stole på alle som har gjort denne kuren for oss Linda Christin, den må jo virke på oss også når den virker på så mange andre:spent: Var sukkertøyene fra apoteket gode? Hadde de tyggegummi også? Jeg får ikke dratt ut i dag og kjøpt, bilen mistet bremsene i går :eek:
I morges droppet jeg min kjære shake til fordel for kjøttdeig og stekt sopp, rester fra middagen i går. Det var en merkelig opplevelse å spise middag kl 08 om morgenen :p Håper dette gir merkebart utslag på sticksen i kveld. Så kan jeg heller prøve å gjeninnføre shaken om en stund og se om jeg går ut av ketose igjen.
Hehe.. jepp, vi får stole på de som har gått veien før og vet hva som gjelder. Må hjem å lese i boka jeg tror jeg. Uansett syntes jeg seterrømme er myyye bedre så det gjør ikke meg noe.:D
Jeg kjøpe de med peppermynte og caramint og de var gode begge to. De hadde denna spejder og lakris også, men valgte å vente med de. Så ikke noe til tyggegummi da.
hadde prøvd som du sa å kutte ut Herbalife shaken og se om det gir utslag. Vet hvor vanskelig det er for de shakene er jammen meg gode asså. Hold oss oppdaterte så vi får se utfallet.
Hvor mange dager ventet du med å måle første gangen??:confused:
Mvh Linda
Oki. Thanks for opplysningen. Mente det sto i ketolyseboka at man skulle bruke mager kesam når man bakte detta brødet som alle snakker om. Er det feil også?
Hmm, det aner jeg ikke, har ikke forsøkt det brødet. Jeg har laget et annet brød (Karins beste brød) et par ganger, men da er det cottage cheese.
Hovedregelen er uansett å velge det feteste alternativet, og det meste som heter noe med Mager- og Lett- er bannlyst :D
Et tips når det gjelder drops, tyggis og andre godterierstatninger. Det kan være lurt å prøve å holde seg unna de de to første ukene, de er kjent for å opprettholde søtsuget og trangen til å "putte noe i munnen"... :o Kostendringen er jo også en endring av gamle vaner.
Linda Kristin
04-11-09, 13:37
Takker for flott info carisma. Godt at det er noen som kan gi oss nye noen tips. :)
Hvor mange dager ventet du med å måle første gangen??:confused: Mvh Linda
Jeg startet 01.11 og målte den tredje dagen. Ser flere her inne som har fått utslag til og med på første dag. Heldige dem! :D Det er viktig at den måles om kvelden, ca 2 timer etter første måltid.
Til dere mer erfarne; kan sticksen holdes under strålen eller må man tisse i en kopp el.l fordi virkestoffet som gir fargeverdien kunne vaskes av...det var nevnt i en tråd jeg leste uten at det ble avklart. Jeg forsøker å finne en unnskyldning for at jeg ikke fikk utslag i går så jeg kan beholde frokostshaken min :p
arnakristin
04-11-09, 18:01
Til dere mer erfarne; kan sticksen holdes under strålen eller må man tisse i en kopp el.l fordi virkestoffet som gir fargeverdien kunne vaskes av...det var nevnt i en tråd jeg leste uten at det ble avklart. Jeg forsøker å finne en unnskyldning for at jeg ikke fikk utslag i går så jeg kan beholde frokostshaken min :p
Jeg tisser direkte på stiksen, men husk å ha målesiden opp – glemte det engang og da var det null utslag… :o
Dersom kh i shaken kommer fra sukker/kunstig søtning ville jeg holdt meg unna.
Jeg holder den i strålen. :ja: Jeg startet jo på en måte for lenge siden, så jeg har fått utslag på stix hver gang jeg har prøvd nå i november. Selv dagen etter stupfylla (lørdag), men da lurer jeg på om det var væskemangel på gang, for da var den mørkelilla ... :flau:
Hei. Jeg hiver meg med på dette jeg også. Er superumotivert for tida, og bare sur og lei og sover dårlig og er urolig.. Så jeg begynner på igjen i morra. Har gått på og av i flere mnd, og med da som 5 kilo OPP istedet for ned....
Så jeg vil være med i novemberstartere jeg også!! :)
Linda Kristin
04-11-09, 19:12
Så moro med mange nye.
Jeg prøvde å måle i ste og fikk utslag på testen. Var to farger over ikke noe utslag så jeg har ihverfall utslag.
JIPPI!!!:D
Da er det bare å fortsette den gode trenden.
Hei. Jeg hiver meg med på dette jeg også. Er superumotivert for tida, og bare sur og lei og sover dårlig og er urolig.. Så jeg begynner på igjen i morra. Har gått på og av i flere mnd, og med da som 5 kilo OPP istedet for ned....
Så jeg vil være med i novemberstartere jeg også!! :)
November er månenden for de store endringene, denne gangen skal du lykkes :ja: Si det, tenk det, føl det, si det igjen...lur hjernen din til å tro det ;)
Hei!
Jeg er også ny og vil være med :)
Tredje dagen på ketolyse (for første gang forøvrig). So far, so good. Fikk faktisk fiolett utslag på stixen allerede i går kveld. Superfornøyd.
I det ene øyeblikket føler jeg at jeg har litt kontroll på hva jeg driver med, i det andre synes alt plutselig veldig komplisert og jeg blir forvirra... men, det går seg nok til :) I alle fall supert med dette forumet - har surfet litt rundt, lest masse og fått mange tips og impulser. Betryggende med "seniorer" som vet hva de snakker om!
Fikk forresten bakemix og tabletter i posten i dag... så da blir det snart brød.
Så moro med mange nye.
Jeg prøvde å måle i ste og fikk utslag på testen. Var to farger over ikke noe utslag så jeg har ihverfall utslag.
JIPPI!!!:D
Da er det bare å fortsette den gode trenden.
Å! SÅ flott Linda Kristin! Da er det bare plankekjøring fremover :D
I dag har jeg fulgt opplegget til punkt og prikke, stoppet på nøyaktig 15 karb :p. Jeg har drukket nok vann, fett og proteiner er også i balanse. Får jeg ikke utslag i kveld, ja da altså :4klover:
Linda Kristin
05-11-09, 09:24
Hei og god morgen alle sammen.
i morges koste jeg meg med en omelett på farten. Går på skolen og fikk litt dårlig tid idag så egg og bacon måtte vike for en omelett med salami.
Har fått ganske god rutine på lunchen. Salat med kalkun og litt rømme. Jeg må holde det enkelt ellers går jeg lett utenom. Gleder meg uansett til pakken min kommer fordi jeg trenger å lage et brød. Har sett mange oppskrifter her inne som jeg tenkte jeg skulle prøve, men vil ha pakken min. All den deilige osten jeg har kjøpt ligger å roper i kjøleskapet mitt.:mad:
Målte som sagt ketose i går og fikk positivt utslag. Målte 3 ganger å går...haha.. måtte jo være sikker. :D
Første gang blir man litt sånn. Håper jeg. :rolleyes:
Er i tillegg flink med turer. Går ca 1-2 timer med bikkja hver dag, og når jeg har kommet i gjenge skal jeg starte opp på treningssenteret igjen. Har vært borte derifra nå noen uker grunnet svineinfluensa og omgangssyken.
Hvordan og hvor mye trener dere andre?
Ha en fortsatt flott dag alle sammen!:klem:
All den deilige osten jeg har kjøpt ligger å roper i kjøleskapet mitt.:mad:
Ost og annet pålegg kan helt fint spises uten noenting under :D Det føles litt feil i starten, men blir snart en vane :ja: Jeg mauler brie og til og med smøreost som bare det jeg :rolleyes:
Hurra!!! I går fikk jeg utslag på stixen! Svevet lykkelig rundt i huset i visshet om at dette funker også på meg, helt utrolig! Da holder jeg meg unna shaken. Jeg spiste heller ikke ost i går kom jeg på, det må jeg gjøre i dag og se om jeg fremdels er rosa :p Kan maule ren ost jeg også Carisma, både Brie og tykke skiver med Norveiga. Ridderost er forresten kjempegodt med litt løk på :) Seterrømme kan jeg også spise bar, eller over salat. Majones blir fort litt kvalmende synes jeg.
Jeg prøver å gå en halvtimes tur med hunden hver dag og sykle på trimsykkel til Hotel Cæsar. Du er jo virkelig kjempeflink Linda Kristin! :heia:
Jeg liker ikke så godt å trene, så jeg strever med å få nok mosjon.
Jeg tør ikke å prøve meg på noen form for brød enda. Det kan være en trigger for meg, uansett om det er lavkarbobrød eller ikke. Har en tendes (har HATT må jeg tenke) til en skive til og en til...) Så mine karbohydrater kommer stort sett fra grønt.
Har dere merket noen 'bivirkninger' ved å gå over til den nye kosten? Jeg har fått forstoppelse... Dette er et kjent problem for meg, men etter jeg begynte med Herbalifeshaken har den blitt mye bedre.
Jeg tør ikke å prøve meg på noen form for brød enda. Det kan være en trigger for meg, uansett om det er lavkarbobrød eller ikke. Har en tendes (har HATT må jeg tenke) til en skive til og en til...) Så mine karbohydrater kommer stort sett fra grønt.
Dessuten er jo grønt så mye bedre enn disse tørre brødskivene, lavkarbo eller vanlig.. :D Bare vent, etter noen uker skjønner dere ikke hvordan dere orket å drepe smaken med å dytte innpå sånt, og pasta og potet :ja:
Forøvrig går man mindre på do på dette kostholdet, så om det går 3-4 dager mellom betyr ikek det nødvendigvis forstoppelse. Bare mye mindre avfall... :rolleyes: Ellers prøv magnesium eller linfø i vann.
Linda Kristin
05-11-09, 10:16
:heia: Grattis Maryrose. Endelig er du i ketose du også.
Takker for skryt , men jeg prøver bare å unngå ris på egen bak. Hunden min er skikkelig energibunt og hvis han ikke får turene sine kan han finne på å spise opp mine sko eller noe lignende..hehe:o Derfor er jeg blitt flink til å gå tur. Var faktisk derfor jeg valgte å kjøpe en jack russel terrier isteden for en litt roligere rase. Vissheten om at jeg måtte trimme:D
Når det kommer til brød så tror jeg at det går bra med meg. Jeg vil bare ha litt ved siden av lissom. Er egentlig ikke så glad i brødmat, men greier ikke å spise ost alene. Skal prøve å lære meg det:rolleyes:
Min største utfordring akkurat nå er en ganske enkel en. Fikk selvfølgelig mensen i går og jeg vet at jeg kommer til å få skikkelig sukkerbehov. Har kjøpt inn noen Atkins barer, litt fribols sukkertøy, litt ifa og noen paranøtter (tror jeg det var). Har ingen planer om å spise alt detta, men jeg vil forsikre meg om at jeg har noe i skapet så jeg ikke løper ut og blir mer fristet av vanlig sjokolade i butikken. Mitt tidligere hode tenkte som regel at en bit ikke skadet, men når man hadde tatt tre biter så kunne man like godt ta hele sjokoladen og resten av godteriet i skapet.
Slik tenker jeg ikke nå. Skal ikke tenke slik mer ihvertfall.
Linda Kristin
06-11-09, 13:04
Ny dag og nye muligheter....til å lage enda mer spennende ketosemat.
Bakte proteinbrødet i går kveld og det ble ganske bra om jeg selv skal si det. Litt smakløst, men ok. Konsistensen er jo ikke som vanlig brød, men det duger til de får tingene jeg skal bruke det til. Laget meg 4 små skiver med deilig ost og det var herlig. Ble ca 1,5 karb tilsammen da skivene var tynne og brødet ikke ble så høyt. Et brød som dette kan jeg faktisk leve med.
Lunch idag:
2 skiver proteinbrød
meierismør
96 gram kalkunfilet, stekt og lett krydret, delt i skiver
2 skiver bacon, en på toppen av hver brødskive
litt paprika.
Serveres kaldt.
Dette ble rådeilig. Faktisk noe av det bedre jeg har smakt.
Skal prøve å lage denna pizzabunnen idag. Av proteinpulveret. Skal bli spennendes.
Hvordan går det med dere da jenter og gutter?
Jeg strever faktisk med å få i meg nok karb nå som jeg har kuttet ut shaken. Tror jeg må begynne å ty til litt frø som knask på kvelden. Rister solsikkefrø, sesamfrø og gresskarkjerner i stekepanne og har i en kakeboks i kjøkkenskapet. Det er utrolig digg! Barna liker frøene i yoghurt. 1-2 ss holder, karbonivået hopper opp med et rykk. Jeg blander i en salat med rømme eller cottagecheese, avhengig av hvordan fett% min er på slutten av dagen. Nammm :) Innimellom sper jeg på med et egg eller kylling.
For meg er diett.no uunværlig for å sjekke de ulike nivåene av karb, proteiner og fett. Jeg liker å ha noe å forholde meg til. Det er litt styr å måle og veie og notere hele tiden, men på den måten føler jeg har kontroll. Etter hvert blir jeg mer kjent med maten jeg spiser og hva den inneholder og hvor mye jeg skal spise. Kan hende jeg ikke trenger programmet mer da.
Synes også det er vanskelig å spise nok proteiner. Det har gått en del i bacon, men har sett at sodiuminntaket er for høyt. Noen som vet hva sodium er? Så i dag skal jeg ut og handle karbonadedeig og kyllingfileet. Merker at matbudsjettet har økt betraktelig. Det er ikke bra.
Har dere problemer med å få i dere spesielle grupper? Hva gjør dere evt. for å øke enten fett, protein eller karb?
Jeg kjøpte Fribol på apoteket, men de hadde bare noen som smakte eukalyptus...det liker jeg ikke. Jeg får lete etter de andre i litt større utsalg.
Du er så flink til variere og lage brød og greier Linda K. Det er bare middagene jeg legger litt i, ellers blir det enkle måltider. Syens det er vanskelig å vite hva jeg skal ha med meg til lunsj. Det føles så kjipt å sitte der med en medbrakt boks med en salat. Mandag skal jeg grytidlig avgårde til en tverrfaglig gjennomgang av leddgikten, og må spise frokost på sykehuset også. Nesten så jeg har lyst til å stikke meg bort på toalettet og smugspise! Men det går vel an å hente en tallerken i kaféen og helle maten på og spise der antar jeg. Det er jo bare å høre. De har vel forståelse av folk som går på diett på et sykehus.
Jeg opplever at jeg har sluttet å fyse om kvelden og må ikke lenger kjempe mot magneten fra kjøkkenet. Jeg føler meg mye roligere.
I går merket jeg godt det noen har beskrevet i andre tråder om å være mo i bena. Jeg greide faktisk ikke å sykle på trimsykkelen i går. Håper det gir seg etter hvert. Noen som vet mer om dette?
Håper flere skiver om sine opplevelser, både positve og negative. Nå har de fleste av oss holdt på nesten 1 uke :) Vi lærer av hverandre, det er godt å ha medsøtre og -brødre med på denne nye erfaringen.
Sodium er natrium, altså salt!
På ketolyse gjøre det ikke noe om man ligger litt høyt. Vi vil jo ikke at alle vitaminer og mineraler skal skylles ut av systemet heller!:p
Men pass på å drikke nok, da!:p
Oops...da bør jeg passe meg, jeg har høyt blodtrykk... Det skyldes baconet tror jeg, kan ikke skjønne hvor det sakl komme salt fra ellers. Bogskinke kanskje? Jeg skal ut og shoppe kjøtt fra storfe i dag :) Svin er vel ikke det heldigste kjøttet man kan spise. Men det er billig og godt!
Har du sett denne frokost/lunsj- tips- tråden? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494)
Mye snadder og gode ideer!:sikle:
Eller lunsj- boks- tråden? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16940&highlight=Matboks):hungry:
De lunsjboksene var fine, synes alvebentoboksen i en av linkene var supersøt :) Mange gode tips der Kitt!
TRENGER GODE RÅD!!!!
Har noen av dere fått forstoppelse av dietten? Og hva gjør dere med det, avføringspiller? Annet Tør jo ikke å veie meg når magen er full....
TRENGER GODE RÅD!!!!
Har noen av dere fått forstoppelse av dietten? Og hva gjør dere med det, avføringspiller? Annet Tør jo ikke å veie meg når magen er full....
Mer vann, mer fett, linfrø, Psylliumfrø, lunkent vann på tom mage......
Husk også at når du spiser ren mat, blir det mindre "avfall"!:p
Er ikke sikkert du er forstoppet selv om doturene ikke er så hyppige som før!;)
Prøv mye annet før du tyr til avføringspiller! Det er ikke akkurat bra!
Flittige bie
07-11-09, 16:27
Hei hei jeg er ny her inne, startet på min kur i dag, håper å bli kjent med mange i samme situasjon.
Linda Kristin
07-11-09, 17:05
Hei og velkommen inn til oss Flittige bie.
Velkommen Flittig bie. :blomster:
Jeg sliter med å få i meg nok vann i helgene. I ukedagene står vanndispenseren rett utenfor kontoret mitt, og jeg husker å fylle opp med vann hele tiden. Men hjemme glemmer jeg det rett ut. :flau:
Fylll en 0.7 flaske med vann, det er mye lettere å drikke når man har med en flaske der man er enn å huske på å drikke fra glass :)
Linda Kristin
08-11-09, 17:05
Jeg bruker også en 0,7 l flaske. Syntes jeg drikker mye mer etter at jeg kjøpte en slik og fyller hvor enn jeg går.
Stå på folkens.
Idag har det vært farsdag og jeg laget noen slike vafler med soyapulver til meg selv. Det smakte ikke så ille, men skulle vært litt søtere syntes jeg. Er skikkelig stolt over at jeg greide meg igjennom mamma sine deilige kanelsnurrer og bløtekake. Unnet meg to soyavafler og litt seter rømme. :D
Hvordan var deres farsdag? De som feirer den da selvfølgelig.:o
Flittige bie
08-11-09, 17:23
hei hei og takk for varm velkomst :)
Farsdagen her skulle gå litt forbi i det stille var planen til gubbelille (han er 196 høy, derav navnet hehe) og meg, skulle bare markeres med kort fra lillemora og en god felles frokost.
men nå kommer hans eldste datter på kaffebesøk, heldigvis hadde jeg litt gjærbakst i fryseren, lager en liten salat til meg selv, så spiser jeg kveldsmaten min mens de er her.
Ellers har jeg brukt dagen til å blogge litt, jeg blogget noen oppskrifter så gi gjerne tilbakemelding hvis dere har noen råd eller vink om de oppskriftene jeg har blogga. Koselig med hilsen ellers og i bloggen :) så det er lov det og.
Hei alle sammen
Hiver meg inn i samtalen her. Er også ny her inne, fekk pakken min idag og er klar for å begynne mitt nye liv. Det er mange ting å sette seg inn i ja, derfor er det godt å kunne sette seg ned og i ro og mak lese innlegga fra dere her inne. Det virker å være en trivelig gjeng.
Imorgen tenkte eg å starte med oppskriften som sto fyrst i boken. Må innrømme det var litt gledelig å lese ordene fløte og ost i fyrste oppskrift :-D Eggerøre er samboeren min ekspert i å lage hjemme, men det spørs om ikkje han skal få prøve denne imorgen. Kanskje eg kan drage med han etterhvert. Kostholdet til familien burde egentlig gå gjennom en renovasjon, ikkje berre mitt.
Håpe også å treffe mange kjekke folk her inne. Lurer litt på hvordan dere lager de fine profilene deres, med bilder og det kule vektmålingene, der vi kan se hvordan det går med den enkelte.
Heisann og velkommen Stixiepix! :)
Om du klikker på "tickeren" min, vil du komme til en side der du kan lage din egen.
Linda Kristin
09-11-09, 14:50
Hei og velkommen Stixiepix.
Så koselig at det kommer flere inn i denne tråden. Alle er hjertelig velkomne.
:D
Så er jeg her igjen. :o
Jeg valgte å utsette kuren noen dager da jeg ikke var hjemme før nå på fredag. Det ble for vanskelig å starte opp en sånn kur på en plass langt hjemmefra. Følte jeg hadde null kontroll. :confused:
Men nå er jeg på dag 3. Og jeg har vel til en viss grad funnet roen. I det minste forsøker jeg å overbevise meg om det. ;)
Jeg er kanskje litt redd for å ikke gjøre dette rett. Vil jo for all del ikke OPP i kilo iallefall.
Kan jeg spørre dere om noe?
Er det normalt å ha litt vondt i magen når man starter opp? Eller, har vel ikke direkte vondt. Men jeg kjenner et slags ubehag eller knip i magesekken. Skal det være sånn?
Ellers så er det flott å følge dere her inne. Er så mange gode råd å plukke med seg her.
Ha en fiiin uke, alle sammen! :snill:
Skikkelig deppedag!
Alt er tregt,livet og magen, og jeg ... Har ikke lyst til å gå i butikken en gang. Magen er skikkelig oppblåst. Opp 1 kilo nå på 3. uka, etter å ha gått ned 3. Men forstår kanskje ut fra dere andre at jeg får i meg for lite fett. jeg har spist lettrømme, lett creme fraiche etc. Og kanskje har jeg spist for mye mat. Men Atkins sier jo at man skal spise seg mett? Nå er jeg både tett og mett og deppa.
Linda Kristin
10-11-09, 13:50
Så er jeg her igjen. :o
Jeg valgte å utsette kuren noen dager da jeg ikke var hjemme før nå på fredag. Det ble for vanskelig å starte opp en sånn kur på en plass langt hjemmefra. Følte jeg hadde null kontroll. :confused:
Men nå er jeg på dag 3. Og jeg har vel til en viss grad funnet roen. I det minste forsøker jeg å overbevise meg om det. ;)
Jeg er kanskje litt redd for å ikke gjøre dette rett. Vil jo for all del ikke OPP i kilo iallefall.
Kan jeg spørre dere om noe?
Er det normalt å ha litt vondt i magen når man starter opp? Eller, har vel ikke direkte vondt. Men jeg kjenner et slags ubehag eller knip i magesekken. Skal det være sånn?
Ellers så er det flott å følge dere her inne. Er så mange gode råd å plukke med seg her.
Ha en fiiin uke, alle sammen! :snill:
Hei.
Jeg er helt enig i at det er vanskligere å starte opp en kur når man ikke er hjemme. I startsfasen nå føler jeg meg best hjemme og liker ikke situasjoner som jeg ikke kan kontrollere. Og da tenker jeg på lunch o.l. hvor jeg ikke har med egen mat. Det er vanskligere å finne riktig mat hjemme enn ute syntes jeg. Salater på kafe er som regel fylt med pasta og masse mais. Hvis man ikke kan ta selv da selvfølgelig.;)
Jeg er også redd for å ikke gjøre det rette. Føler at jeg får i meg nok mat, men vet ikke om jeg får i meg nok fett. Har ihvertfall gått ned og stixen er klar i sin farge og lyser ketose.
Når det kommer til magen så kan jeg huske at jeg hadde litt ubehag og den første uken var jeg "dårlig" i magen, men nå har det stabilisert seg. Tror at mye av det kommer fordi man skal skylle ut alt det "uriktige" man har i magen og erstatte det med riktig kost.
Lykke til videre! Stå på. Dette klarer du. Jeg har selv kun holt på 1 uke selv og føler meg bedre allerede.:D
Skikkelig deppedag!
Alt er tregt,livet og magen, og jeg ... Har ikke lyst til å gå i butikken en gang. Magen er skikkelig oppblåst. Opp 1 kilo nå på 3. uka, etter å ha gått ned 3. Men forstår kanskje ut fra dere andre at jeg får i meg for lite fett. jeg har spist lettrømme, lett creme fraiche etc. Og kanskje har jeg spist for mye mat. Men Atkins sier jo at man skal spise seg mett? Nå er jeg både tett og mett og deppa.
Kast lett-utgavene og bruk skikkelige varer du :) Spis deg passe mett, får du i deg nok fett vil det også være med på å gjøre deg mett :)
Linda Kristin
11-11-09, 21:45
Da går det unna her og jeg føler at den værste tiden er over.
Liker virkelig maten jeg lager og har ikke mye lyst på søtsaker. Har laget meg soyabrød og grovbrød etter oppskriftene på boksene fra ketolysekuren. Håper at det ikke hemmer vektnedgangen min. Deilig med litt brød innimellom og det er jo oppskrifter fra kuren så vi får se.
Hvordan går det med dere andre?
Idag klarte eg ikkje å la vere å gå på vekta. Startet tirsdag,. er nok litt for utolmodig som vanlig..hehe. Men jett om eg vart glad for å sjå at eg hadde gått ned frå 88,5 kg til 87 kilo !! Klart det er nok mest vatn enda, men gledelig var det uansett.
Målte om eg var komt i den etterlengtete kestosen , og pinnen var allerede lilla :D
Idag lagde typen min noke godt til meg til frokost. Eggerøre som han hadde biter av røykalaks i .. mmm kjempegodt!
Lurer på om det er ok å steike i margarin?
Kva med melk,, er det totalforbudt å drikke?
Yougurt,, kan en spise det under ketolysekuren?
Motet er på topp, kjenner at eg ikkje er så trøtt lenger heller! Har trua på denne kuren her!
Lurer på om det er ok å steike i margarin?
Kva med melk,, er det totalforbudt å drikke?
Yougurt,, kan en spise det under ketolysekuren?
Motet er på topp, kjenner at eg ikkje er så trøtt lenger heller! Har trua på denne kuren her!
Margarin er FY!!! Er ikke akkurat så sunt at det gjøre noe! Søk litt, så finner du mange tråder om det her inne.
Stek i meierismør!
Melk inneholder masse karber, 4.7g pr dl, så det er ikke der du skal hente karbene dine, nei!
Det samme gjelder yoghurt!
Fortsatt lykke til!:heia:
Flittige bie
13-11-09, 17:00
Har vært borti et eller annet sted om en ny yogurt som er kommet som skal inneholde lite karbohydrater og sukker og det vi ikke skal ha i oss, sans heter den visst med forbehold om at jeg kan ta feil på hva den heter. Det er en yogurt i fine pakninger som er smalere nedert ihvertfall, men jeg har ikke sett den her nordpå, så jeg har ikke fått sett på innholdet i den. Men ta en sjekk i butikken og se om du finner den der du er.
Flittige bie
13-11-09, 17:03
ned 4,2 kg på min første uke :heia: vet det meste er vann men er storfornøyd allikevel, det meste gikk jeg ned i begynnelsen av uken så gikk det siste kiloet saktere av. Regner med at neste uke ikke bli som denne men er no glad allikevel jeg.
sans heter den visst
Nei, det er nok Skyr du tenker på. Søk på det så finner du flere tråder om det her inne.
Den inneholder lite karbo, men likevel 6,6 i et helt beger, (og veldig lite fett) så den er ikke helt optimal. Men ok som krisemåltid.
Flittige bie
13-11-09, 18:38
oki skyr hehe hmm høres jo ut som vi mest mulig må sky den og
Takk for svar ! Hjelpe meg, har drevet å steikt i margarin her!
Det er nok melk som blir mitt største savn. Har drukket nesten en liter daglig. Men det skal gå bra det også.
Laget foresten cheesburger uten brød igår, det var godt. Prøvde å lage Oppsie roll også en dag, som eg har lest så mykje om, det var faktisk kjempegodt! Det kan brukse som hambrgerbrød f.eks. Anbefales! Dere finner oppskriften om dere søker på google, eller her inne.
Lykke til videre alle sammen, og ha en fin helg ! :)
Hei, jeg vil også gjerne være med. :)
Jeg har egentlig startet for 2 mnd siden, ufrivillig, men da visste jeg ikke hva jeg drev med, så jeg vil gjerne være med her for det er først nå jeg gjør dette "på skikkelig".
Målet er at jeg skal kunne komme inn i bunaden til neste jul (30 kg ned).
Jeg vil inn i bunaden til 17. mai... det er mitt hovedmål nå. Mange kilo som skal av, men jeg har troen...
Får jeg være med?
Begynte på mandag som var, og har gått ned 2 kg på mine første 6 dager. :) Har veiedag på mandager, men snikveier meg hver dag. ;)
Har gått på ketolyse før, og gått ned, men gikk opp alt og mere til ila svangerskapet... :(
Skal egentlig ned 40 kg, men er fornøyd om jeg klarer 20 i første omgang.
Linda Kristin
15-11-09, 10:20
Hei danku01.
Velkommen inn her i november tråden og velkommen tilbake til ketolysekuren.
Svangerskap er en kjent legge-på-seg-faktor. Har selv lagt på meg myyye i mine to svangerskap og har prøvd siden 2005 og ta av meg 25 kg. Har gått opp og ned, men nå har jeg trua.
Håper at du vil trives her med oss.:D
Mvh Linda Kristin
Linda Kristin
15-11-09, 10:33
Hei alle november startere.
Hvordan går det med dere alle?
Hos meg går det faktisk fremover. Har begynt å legge alt inn på diett.no og føler at jeg har en bedre oversikt nå. Ihvertfall på karb og fett. Litt keitete side, men veldig ok når man kommer inn i det. :)
Har falt i min egen felle med veiing hver dag og falt nesten av kuren her fordi det gikk litt opp i to dager. Ikke mye og det kom sikkert av mye mat i magen og vann, så nå er det veiing kun hver uke. Jeg kan ikke veie hver dag for jeg blir nesten avhengig av vekta.:o
Ellers var jeg og min mor på hundelivsmessa i går og koste oss med bikkjene. Smørte med matpakke så jeg slapp å bli fristet av maten der og det virket supert. I slutten av månden er det Dogs4All i Lillestrøm så da skal jeg gjøre det samme. Kanskje litt kjiipt å ikke støtte handelsstanden med kjøp av mat, men gjør det for min egen del.
Mvh Linda Kristin
Får jeg være med?
Begynte på mandag som var, og har gått ned 2 kg på mine første 6 dager. :) Har veiedag på mandager, men snikveier meg hver dag. ;)
Har gått på ketolyse før, og gått ned, men gikk opp alt og mere til ila svangerskapet... :(
Skal egentlig ned 40 kg, men er fornøyd om jeg klarer 20 i første omgang.
Hei på deg! 2 kilo på 6 dager er jo fantastisk! Jeg har 3 på 4 uker ... Mitt råd er: kast vekta! driiiit i vekta, sett den i skapet og ta den fram hver måned! Jeg må ha gått ned mer enn 3 kilo egentlig,for jeg har en bluse som jeg er så glad i, og som passer til julebordene. Dessverre for trang over "melonene" og valkene på ryggen ble svært synlig. Ubrukelig altså. Men i dag veide jeg meg ikke, men prøvde blusen! Den hang pent og rettnedover ryggen, litt trang,men ingen valker syntes. "Melonene må også ha krympet, for jeg fikk igjen de øverste knappene. 1. julebord er 8. desember, og da er jeg sikker på at den henger pent på plass på meg!
Hei på deg! 2 kilo på 6 dager er jo fantastisk! Jeg har 3 på 4 uker ... Mitt råd er: kast vekta! driiiit i vekta, sett den i skapet og ta den fram hver måned! Jeg må ha gått ned mer enn 3 kilo egentlig,for jeg har en bluse som jeg er så glad i, og som passer til julebordene. Dessverre for trang over "melonene" og valkene på ryggen ble svært synlig. Ubrukelig altså. Men i dag veide jeg meg ikke, men prøvde blusen! Den hang pent og rettnedover ryggen, litt trang,men ingen valker syntes. "Melonene må også ha krympet, for jeg fikk igjen de øverste knappene. 1. julebord er 8. desember, og da er jeg sikker på at den henger pent på plass på meg!
PS! Jeg skal altså ned 20 kilo, dvs. 17 kilo igjen. Når jeg dit, kan jeg tenke meg å gå ned 5 kilo til! Lever i håpet.
Hipp hurra! Første "offisielle" veiedag, og 2.9 kg lettere. Selv om mesteparten er vann (dog ikke alt, jeg kommer jo rett fra Lindberg), er det en super psykologisk effekt i å se tallenes tale! :)
Har et lite håp om å komme under 100 til jul... Det er 4,9 kg til. Skal gå, ikke sant?;)
Vet jo ennå ikke hvor godt jeg responderer på kuren denne gang.
Nå skal jeg steke meg noe sunt til frokost, hihi.
Så ha en flott ketolyse uke, folkens. :D
Linda Kristin
16-11-09, 08:43
Grattis danku01. 2,9 kg er kjempebra.
Her har vekten sigi ned til 85,2. Ser at dere andre får tallene bak komma med i tickerene deres, men jeg får ikke til. Den hopper til 85 isteden for 85,2. Merkelige greier altså.
Ganske så fornøyd med nedgang faktisk.:D
Stå på ketolyse venner.
Dersom du bruker punktum i stede for komma i tickeren, får du med desimalene!:D
Hvert gram teller jo!:ja:
Linda Kristin
16-11-09, 08:54
Takker for det Kitt.
Punktum er nå lagt inn. :)
Så bra du fikk det til!:heia:
Hei November-startere!
Jeg startet på ketolyse-kuren 9.november, oppdaget denne tråden nå og slenger meg med! Jeg har allerede vært inne på lavkarbo.no i et års tid,og synes det er et utrolig nyttig nettforum. Gikk ned 20 kg på eurodiett fra januar til mai i år, men ble da så møkkalei av den maten, at i perioden fra mai til november har jeg gått opp og ned som en jo-jo med vekselvis karbofråtsing og forsøk på å starte med eurodiett igjen. Kaster inn håndkleet på den kuren og prøver ketolyse istedet, kanskje dette er mat jeg greier å leve med i lengden! Startet på 90,5 kg (opp 6,5 kg fra mai....) den 9.november som sagt, og på veiing i dag ser jeg at jeg har gått ned 3 kg på en uke!!!! Det er kjempemotiverende, selv om jeg faktisk føler meg temmelig dårlig av kostomlegginga enda.... Er kjempekvalm, det verker i hele kroppen,spesielt i magen, akkurat som jeg har mensen. Går på hormonspiral, så jeg har egentlig hverken mens eller menssymptomer lenger, men nå kjennes det sånn ut! Er egentlig flink til å trimme (1,5 times gåtur 4-5 ganger i uka), men har ikke orket det denne uka, er kjempeslapp. Jeg håper dette er forbigående, ønsker meg den energien som jeg vet man kan få på lavkarbo!
Har lest en gang om at det er lagret hormoner i fettet,slik at når du begynner å forbrenne av fettlagrene, så slippes det ut endel hormoner i kroppen???? Noen som har hørt om det? Kunne forklare endel....
Eurodiett er også lavkarbo,(noe høyere en ketolyse) men også lavfett, så jeg merker også at det er uvant å spise så mye fett! Men det er en fordel at jeg allerede i et år har prøvd å leve lavkarbo, så jeg er litt kjent med hvilke matvarer jeg kan spise.
Bakte i går et brød som jeg fant på oppskriftssiden:"det perfekte ketolysebrødet", og jeg syntes det var kjempegodt! Så da blir det enda lettere å følge denne dietten for meg, er nemlig brødelsker, mens poteter,pasta og ris overhodet ikke er noe savn.
Linda Kristin
16-11-09, 16:47
Velkommen til oss solange.
Sammen er vi sterke. :visemuskl
Jeg er ny, begynte for en uke siden, har gått ned 1 kilo. Hadde håpet på mer, men har ikke tilført fett til alle måltidene, kun ett. Så det kan jo være grunnen, er bare redd for å legge på meg av fettet:P Men dette er føste gangen jeg prøver meg på en sånn diett, har jo heller ikke lest boken, kun på nettet. Så defor kan den hende jeg er lit klønete i begynnelsen:) Men man lære mye av å lese her inne da..masse gode råd her:)
Men begynte på 86,3 i dag veiden jeg 85,1, så det går da den riktige veien:) Ketolysestixen viser at jeg er i ketose ialeefall..så da satser jeg på at det stemmer:D
Linda Kristin
16-11-09, 21:24
Hei chess79.
Velkommen inn til oss.
Jeg er en "fersking" innen ketolyse selv og var litt redd i begynnelsen for det samme som deg. Tenkte lissom;hva med alt fettet?? Detta føles ikke riktig.
Nå har jeg kommet med litt over denna kneika og er i uke 2. Første uka mi gikk jeg ned 2 kg. Var ganske fornøyd, men ødla nesten for meg selv da jeg veide nesten hver dag og plutselig hadde jeg gått opp 0,5 kg de neste 2 dagene. Begynte faktisk å bli litt bekymret. Tenkte at dette ikke kunne virke på meg. Sluttet helt med vekten og veide meg normalt etter ca 1 uke igjen og ned 0,8 kg. Dette viser at jeg er på riktig vei og jeg vet at jeg er i ketose så da fortsetter jeg.
En annen ting som hjelper meg er at jeg fører alt inn på diett.no. Her regner systemet sammen hvor mye av alle verdier man får i seg i løpet av dagen. Har litt problemer med å holde total kcal under 1800 i løpet av dagen, men holder meg stort sett på 15 karb. Litt kjeitete program til å begynne med, men kom fort inn i det når jeg satte meg ned å tok introen.
Lykke til på kuren.
Sammen er vi sterke:D
Hei chess79.
Velkommen inn til oss.
Jeg er en "fersking" innen ketolyse selv og var litt redd i begynnelsen for det samme som deg. Tenkte lissom;hva med alt fettet?? Detta føles ikke riktig.
Nå har jeg kommet med litt over denna kneika og er i uke 2. Første uka mi gikk jeg ned 2 kg. Var ganske fornøyd, men ødla nesten for meg selv da jeg veide nesten hver dag og plutselig hadde jeg gått opp 0,5 kg de neste 2 dagene. Begynte faktisk å bli litt bekymret. Tenkte at dette ikke kunne virke på meg. Sluttet helt med vekten og veide meg normalt etter ca 1 uke igjen og ned 0,8 kg. Dette viser at jeg er på riktig vei og jeg vet at jeg er i ketose så da fortsetter jeg.
En annen ting som hjelper meg er at jeg fører alt inn på diett.no. Her regner systemet sammen hvor mye av alle verdier man får i seg i løpet av dagen. Har litt problemer med å holde total kcal under 1800 i løpet av dagen, men holder meg stort sett på 15 karb. Litt kjeitete program til å begynne med, men kom fort inn i det når jeg satte meg ned å tok introen.
Lykke til på kuren.
Sammen er vi sterke:D
Tusen takk for det:)
Akkurat, godt å høre at det ikke bare er meg som er lit usikker..hehe.:p Men du veier altså maten din du da :confused: Det gjør ikke jeg, spiser til jeg er mett og det blir jeg jo fort av karobofrimat så synes ikke at jeg spiser mye:) Tenkte det gikk greit å ta det på filingen ..så lenge jeg er nøye på antallet karbo jeg putter i meg..og at jeg får i meg fett..eller hva mener du??:o
Hei Chess! Jeg gjør det akkurat slik som deg, passer på at jeg ikke får for mye karbohydrater, og hva jeg synes er nok fett, og spiser ellers til jeg er passe mett. Det har gått bra hittil! Men så vet jeg endel fra før om hvor mye karbohydrater det er i ulike matvarer. Har aldri greid slankekurer med hvor man må være petimeter:) Får man ikke den ønskede virkningen derimot, må man vel være litt mer nøye, for da er det et eller annet man feilberegner på.
Linda Kristin
17-11-09, 11:50
Tusen takk for det:)
Akkurat, godt å høre at det ikke bare er meg som er lit usikker..hehe.:p Men du veier altså maten din du da :confused: Det gjør ikke jeg, spiser til jeg er mett og det blir jeg jo fort av karobofrimat så synes ikke at jeg spiser mye:) Tenkte det gikk greit å ta det på filingen ..så lenge jeg er nøye på antallet karbo jeg putter i meg..og at jeg får i meg fett..eller hva mener du??:o
Hei igjen.
Jeg veier maten min fordi jeg er vant til det fra vektklubben. Og jeg føler meg mye sikrere på at jeg får i meg det jeg skal og ikke mer. I vektklubben ble jeg ganske flink etterhvert og veide lit mindre, men her går det på karb og ikke så mye total kcal, dog det også teller, så da følte jeg det sikrest å veie.
For meg fungerer dette bra fordi jeg fant ut at det var langt mere karb i gr. saker enn jeg trodde. Jeg elsker blomkål, broccolig, løk, sitron og paprika. Når jeg begynte å veie fant jeg fort ut at jeg måtte passe på. Gr. saker er noe jeg kan spise masse av og det passer seg ikke helt med karb. grensen på 15-20 karb.:o
Nå er det opp til hver enkelt hvordan de vil utføre kuren og jeg tror alle gjøre det på "sin" måte. Jeg er mest komfertabel med veiing av maten da jeg vet at min mentalitet med det-man-ikke-vet-legger-man-ikke-på-seg-av fungerer på sitt aller høyeste når jeg ikke veier.
Gjør som du selv syntes er best så lenge det fungerer for deg:D
Klem
Jeg blir med på denne tråden jeg også. Jeg startet den 31.10 og er nå i min 3. uke a ketolysen.
Etter at jeg fikk sistemann i juni i fjor gikk jeg ned fra 107 til 92 på egenhånd, stagnerte og begynte på ketolyse. Det ble -5 kg til på den, men etter lang tid med stillstand ramla jeg a kuren. Nå, etter et år veide jeg 95 kg. og er kjempelei av å være smådissete.:rolleyes: Jeg er nesten 180 høy, så det ser ikke så ille ut, men jeg trives ikke. Jeg vil tilbake til 70-og noen kilo - det jeg var før 3 stk. barn.
Så - pr. idag veier jeg 91,7 kg etter litt over to uker på ketolyse. (veier på lørdager)
Planen er å holde kuren til jul, ta en juleferie for så å holde på til jeg er i mål.
Nå trenger jeg hjelp!
Jeg begynte på Atkins - etter boka. Trodde jeg gikk på ketolyse, men går tydeligvis på lavkarbo. Vil noen av veteranene være så snill å svare meg på nedenstående spørsmål, - da blir jeg kjempeglad, for jeg føler meg i øyeblikket fullstendig forvirret:
1. Går jeg like mye ned på ketolyse som på lavkarbo?
2. Kan jeg spise gele med krem på lavkarbo om kvelden hvis jeg fyser på noe?
3. Jeg klarer ikke å regne ut hvor mye fett jeg skal ha i forhold til resten, jeg spiser kanskje 2 ss seterrømme pr. dag. Er det for mye? Sper panna med fløte når jeg steker noe, det er vel lov? Har rømme på salaten.
4. Synes det går sent. I morgen har jeg vært på kostendringen i 4 uker, tror det blir 3 kilo. Er det veldig lite?
Jeg spiser 2 kokte egg til frokost, samt en skive ost. Kaffe og vann.
Lunsj: en stekt karbonade (rent kjøtt) med salt og pepper, eller stekt laksefilet. kanskje en salat med tunfisk. Litt issalat med en ss rømme, kanskje en bukett blomkål.
Middag: kjøtt eller fisk (til jeg blir mett) blomkålstuing eller noen kokte brokkolibuketter, sper panna med fløte og føler meg syndig. Men Gud så godt.
Kvelds: resten av lunsj/middag: fisk eller en kjøttkake, litt ost. Eller bare gele med litt krem eller fløte. Selvlfølgelig sukkerfri gele.
Er jeg på ketolyse eller lavkarbo? Regner meg som det siste, for innimellom tar jeg fire - fem mandler, eller en osteskive hvis jeg er sulten.
Drikker så mye vann jeg klarer. Blir vel 1,5 - 2 liter, pluss kaffe/te.
Ser dette helt galt ut? Jeg blir litt forvirret av ketolyse/lavkarbo.... men tror ikke jeg er alene om det.
Jeg er så glad for å ha dere veteraner her, det kommer så mange gode råd og oppmuntringer, og korreksjoner for de som trenger det.
Takk for hjelpen.
Fleskesilje
17-11-09, 15:18
Hei hei :D
Jeg begynnte for akkurat en uke siden idag og har gått ned 5.5 kg.:D
Er sååå fornøyd, letteste slankingen jeg noen gang har vært borti.
Ser bare frem til å fortsette med dette. :p
Hei Chess! Jeg gjør det akkurat slik som deg, passer på at jeg ikke får for mye karbohydrater, og hva jeg synes er nok fett, og spiser ellers til jeg er passe mett. Det har gått bra hittil! Men så vet jeg endel fra før om hvor mye karbohydrater det er i ulike matvarer. Har aldri greid slankekurer med hvor man må være petimeter:) Får man ikke den ønskede virkningen derimot, må man vel være litt mer nøye, for da er det et eller annet man feilberegner på.
Så bra det fungere da:) Jeg klarer ikke å følge oppskrifter slavisk, mixser sammen det jeg synes er godt i forhold til hva jeg kan spise:) Hvor lenge har du holdt på da.??:)
Er jeg på ketolyse eller lavkarbo?
Ser ut til at det trengs litt begrepsoppklaring her.
Både Atkins og Ketolyse er lavkarbo! :D Lavkarbo er en paraplybetegnelse på kosthold med mindre enn 150g karbohydrater pr dag, sånn ca. Og de to nevnte er varianter av dette. I tillegg har du f.eks Fedon lindberg, optmial ernæring, south each, LCHF...
Kort forklart er det på samme måte som at Både BMW og Lada er biler, bare forskjellige typer... Eller at både VG og Dagbladet er aviser. Ble det bedre?
Ser ut til at det trengs litt begrepsoppklaring her.
Både Atkins og Ketolyse er lavkarbo! :D Lavkarbo er en paraplybetegnelse på kosthold med mindre enn 150g karbohydrater pr dag, sånn ca. Og de to nevnte er varianter av dette. I tillegg har du f.eks Fedon lindberg, optmial ernæring, south each, LCHF...
Kort forklart er det på samme måte som at Både BMW og Lada er biler, bare forskjellige typer... Eller at både VG og Dagbladet er aviser. Ble det bedre?
Hehe - men det err jo forskjell på BMW og Lada.... - går ut fra at forskjellen på lavkarbo og ketolyse blir det samme, det som passer best for hver enkelt ... det som passer for den ene, passer ikke for den andre, det er vel sånn. OK - fortsetter som jeg har begynt, og leser råd fra dere erfarne til øynene blir firkantet og nakken vond ... Er vel sånn i begynnelsen. Men jeg liker dere alle sammen - blir nesten litt avhengig! Takk for at dere er her.
Linda Kristin
17-11-09, 19:37
Tenkte jeg bare skulle dele noen tanker med dere.
Jeg har et lite problem med livmoren etter to fødsler og barn på 2* nesten 5 kg. Var hos en spesialist igår og sjekket ut hva videre plan er. Etter undersøkelsen måtte vi fylle ut et skjema for operasjon og vekt og høyde måtte fylles inn. Mulig jeg er litt nærtagen, men dette var dialogen som fulgte:
Lege; høyde?
Jeg; 170
Lege; vekt?
Jeg; 85 kg
Lege; prøver du å gjøre noe med vekten din eller?
Jeg, litt satt ut; Ehh...ja.
Lege; Og virker det??
Greit at jeg er overvektig, men kan ikke helt skjønne hva dette har med underlivet å gjøre. Min overvekt ligger ikke noe særlig på magen da jeg hadde en BP for 1 år siden og fjernet 2 kg hud og fett. :D
Følte meg litt dum da jeg satt der. :(Vet at jeg må ned noen kg, men gjør så godt jeg kan..
Hmmm..
Dersom man har for høy BMI vil en operasjon være risikabel. Alle kirurger vil vite vekt og høyde på sine pasienter, også for å kunne regne ut narkosedoser etc.
Fedme finnes ikke bare på utsiden, men også rundt innvoller etc. Kan gi uventede problemer.
Legen din er også på en måte programforpliktet til å snakke med deg om evnt. overvekt. Mange leger har hatt lett for å overse dette temaet og fått kjeft for det.
Bare vær glad han gjør jobben sin og bryr seg, du!:)
går ut fra at forskjellen på lavkarbo og ketolyse blir det samme,
Nei :nei: Ketolyse ER lavkarbo! Atkins er f.eks en annen from for lavkarbo.
Linda Kristin
18-11-09, 09:58
Dersom man har for høy BMI vil en operasjon være risikabel. Alle kirurger vil vite vekt og høyde på sine pasienter, også for å kunne regne ut narkosedoser etc.
Fedme finnes ikke bare på utsiden, men også rundt innvoller etc. Kan gi uventede problemer.
Legen din er også på en måte programforpliktet til å snakke med deg om evnt. overvekt. Mange leger har hatt lett for å overse dette temaet og fått kjeft for det.
Bare vær glad han gjør jobben sin og bryr seg, du!:)
Jepp, jepp. Ser den med vekt og høyde i forhold til narkose. Det har jeg vært med på, men siden dette var en lege jeg aldri har sett før så syntes jeg det var litt rart. hadde det vært fastlegen så hadde jeg ikke reagert på det.
Uansett; all is well, bare ble litt satt ut.:o
Linda Kristin
18-11-09, 10:13
Solen skinner over Indre Østfold...:kul:
Det er rart detta med høst og vinter. Mange av oss ønsker vinteren velkommen med åpne armer. Tid for å pakke seg inn i varme klær, varmedresser og store sko. En sjans for oss "litt større" til å "gjemme" oss litt i massene. Solens varme årstid er over og alle de lettkledde menneskene som nyter sommeren pakker seg inn.
På en måte er vinteren vår sjans til ikke å tenke på hvordan vi ser ut hele tiden. :kadetgaar På om magen henger utenfor eller lårene er for tykke.
Jeg liker ikke vinteren. Ikke bare er den kald og lang, men den er glatt. Helt siden jeg datt og brakk ankelen 30 uker på vei med nr 1 i `03 har jeg ikke likt vinteren. Ikke fordi det ikke er koselig med hvit jul og snøleker med ungene. Bikkja borer tuneller i snøfonna og alt er hvitt og "rent". Nei, jeg liker ikke vinteren fordi med all leken, ungene, bikkjene og de tykke klærne kommer muligheten til å spise seg opp noen kg. Hvem vil lissom merke det da?:_plystre:
Nå er det slik at jeg allerede har fått et bedre liv på de 2 ukene jeg har drevet med ketolyse og ser på vinteren som litt mindre forlokkende nå. Har medlemskap på treningsstudio og skal ta opp igjen treningen idag. Alt går egentlig den rette veien. Skal stenge ute de lokkende stemmene i hodet som forteller om tykke klær som skjuler en kg eller to..........ihvertfall frem til man tar de av seg.:rolleyes:
Snøen har ikke kommet til Indre Østfold enda. Det har regnet i to dager, men etter regnet kommer det alltid sol. Hvis det er flere der ute med sammen tankegang som meg har jeg bare en ting å si;
Tenk på solen. :klem:
:goodluck:
Klem fra meg
Skal stenge ute de lokkende stemmene i hodet som forteller om tykke klær som sjuler en kg eller to
Du kan jo tenke at det ser enda større ut i tykke jakker og bobleklær! :D En av de få tingene jeg ikke liker med vinteren er akkurat det motsatte av det du sier, jeg føler meg nemlig enorm i alle de tykke klærne. :rolleyes: Sein vår og tidlig høst er mye bedre sånn sett :D
Åh....håper det er rom for litt klaging her....:(
Jeg er sliten. Har vært slagen med svineinfluensa i over en uke nå, og er såvidt begynt å føle meg bedre. Jeg har holdt kuren underveis, men med liten matlyst og litt aversjon mot "fett-eggesmak" har gjort at jeg har spist ganske lite denne uka. Jeg har veiedag på lørdager, men tok en tur på vekta idag bare for å se hvordan ståa var. Og jeg har gått opp 0,5 kg.??? Utrolig! Antar jeg har gått i sparemodus, for jeg har spist lite både mengde og kalorimessig. Og så er vel uke 3 litt "rar" på keyolysen - mener å huske at sist gang stod jeg stille i uke 4 og 4. Jaja.
Linda Kristin
18-11-09, 10:48
Panterpia
Selvfølgelig er det lov å klage litt. Man kan ikke bare smile hele tiden. Det tror jeg ingen av oss gjør. Og det er godt å få det ut.
Håper at du blir frisk snart og energien kommer tilbake igjen.
:klem:
Hei alle sammen :)
Startet på ketolyse kuren 01.11.09 ,og satser på
å gå ned 20 kilo.
Er helt fersk her inne å håper å få "være" med dere ;)
Linda Kristin
18-11-09, 14:32
Hei og velkommen Arwen32.
Selvfølgelig er du hjertlig velkommen her sammen med oss. Jeg personlig mener det er viktig å ha noen å dele kuren med. For støtte og trøst når det trenges.
Mvh Linda
Det var det som forvirret meg.... - er kanskje en smule dum når det kommr til slike ting, for lite mellom øra og for mye alle ande steder .... Men det er greit med oppklaringer. Så jeg bør egentlig forandre min kostholdsfilosofi fra Atkins til lavkarbo. Pr. nå i dag har jeg fått i meg 6 karber... Vekta i dag var trist. Etter fire uker er det enda bare 2 kilo. Til tross for at jeg har fått bedre humør på dietten, var morgenen i dag en nedtur. Takk for støtten og oppklaringen, Carisma!
Jeg ble operert (fjernet mandler) da jeg veide 107 kilo -og jeg er 160 cm høy/lav. Og det var ingen som kommenterte vekten min. Jeg hadde blitt passe ilter om noen gjorde det også tror jeg.
Hvor hardt trener dere? Las at man ikke skal trene for hardt under ketolyskuren, noen synspunkt.
Håper dere som har sett vekta stoppe opp, eller gå litt opp holder motet oppe. Det er normalt, og holder dere ut vil belønningen komme.
Hvordan skal vi spise på julebord foresten dere? Typisk norsk juletallerken, er det noe på den vi kan spise? Kanskje kjøttet? Hva med rabbestappe, eller surkål?
Stå på folkens, dere gir meg inspirasjon, takk for det ! :)
Linda Kristin
18-11-09, 16:28
Jeg går tur med bikkja ca 1-2 timer hver dag. Ellers trener jeg normalt på helsestudio 2-3 ganger i uken, men har ikke gjort det på en stund nå.
Jeg kommer til å spise kjøtt på julebordet. Bare kjøtt. :)
Ok! Tilgi maset fra en treg hjerne - jeg skjønner hva du sier, men jeg lurer på om folk teller kalorier samtidig med kullhydratene? Tror jeg ligger på 10 - 15 pr. dag,likevel er status quo minus vel 2 kg (kanskje mer, jeg HAR forstoppelse) på 4 uker. Hadde riktignok en utskeielse på to glass hvitvin en kveld jeg var bedt bort. (maten gikk fint). Lurer derfor på om jeg spiser for mye .... - spiser meg ikke mer enn mett. Vær så snill og ha overbærenhet med sånne som meg .... Eller er det slik jeg har lest et annet sted at det er først etter fire uker forbrenningen begyner for fullt?
Ja, det kan ta fire uker før forbrenningen starter for fullt. Dessuten, for å gjøre forvirringen total; jeg drakk to-tre glass vin i et selskap, og stod stille mht vekta i to uker etterpå.. Ikke alle som tåler "slinger i valsen" like godt, nei! Alkoholforbrenning (hos meg) gjør tydeligvis sitt til at leveren min tar ut ferie.. Får trøste meg med at jeg kan spise meieriprodukter uten å stå stille :o NÅ går det rette veien igjen, men nå skal det heller ikke bli noen "tull" før ut i februar. Glad norsk julemat nærmest kan kalles lavkarbo, sålenge jeg unngår poteter, rotmos og kaker. Blir nok jul, likevel ;)
Edit; De som går på South Beach dietten teller både kalorier og karbohydrater, såvidt jeg skjønner.
Ja, det kan ta fire uker før forbrenningen starter for fullt. Dessuten, for å gjøre forvirringen total; jeg drakk to-tre glass vin i et selskap, og stod stille mht vekta i to uker etterpå.. Ikke alle som tåler "slinger i valsen" like godt, nei! Alkoholforbrenning (hos meg) gjør tydeligvis sitt til at leveren min tar ut ferie.. Får trøste meg med at jeg kan spise meieriprodukter uten å stå stille :o NÅ går det rette veien igjen, men nå skal det heller ikke bli noen "tull" før ut i februar. Glad norsk julemat nærmest kan kalles lavkarbo, sålenge jeg unngår poteter, rotmos og kaker. Blir nok jul, likevel ;)
Edit; De som går på South Beach dietten teller både kalorier og karbohydrater, såvidt jeg skjønner.
Huff da, håper jeg ikke skal stå stille så lenge ... har så lang vei å gå. Men som kineserne sier: Selv en vei på tusen mil, begynner med et skritt! Men takk for svaret - skal prøve å være avholden fremover. Har absolutt ingen problemer der, men det blir vel ikke så lett med juletreff o.s.v., men jeg får trøste meg med den fete maten jeg kan spise!
Linda Kristin
18-11-09, 20:52
Dagens tilståelse.
Idag ble fristelsen for stor og jeg har hatt min første sprekk. Merker mensen nærmer seg og jeg spiste opp 1 hvetebolle og 2 kinderegg. Selvfølgelig datt jeg ut av ketose og tro meg, kindereggene smakte skikkelig dritt..hehe
Da er det bare å dra det inn igjen. Går på med godt mot.:o
Så kjipt at kindereggene ikke smakte godt da. :( Det er liksom ekstra kjipt å sprekke når sprekkproduktet ikke smaker som forventet.
Det er litt som når jeg finner ut at jeg har lyst på røyk igjen, for det smakte jo så godt. :himle:
Hei jeg slenger meg med her også :D
Begynte på ketolysekuren på mandag så i dag er tredje dagen, kjøpte ketostix på apoteket i går og prøvde og hadde lyserosa utslag.... i dag var den hakket mørkere. Jeg var veldig imponert over at det bare tok to fulle dager før jeg var i ketose, trodde liksom ikke kroppen MIN kom til å ta det så fort, he he.
Det som er litt dumt er at jeg ikke veide meg på mandag (pga batteriet på vekta ik virka) og det er en stund siden sist. Kjøpte nytt batteri i dag og skal veie meg first thing in the morning :p
Det har gått greitt disse dagene men jeg sliter litt med hva jeg skal finne på å spise... har ikke kjøpt boka (bare lånte den på biblioteket) så jeg surrer rundt her inne å leter etter info og tips.
Ønsker oss alle novemberstartere lykke til :heia:
Begynte på ketolysekuren på mandag så i dag er tredje dagen, kjøpte ketostix på apoteket i går og prøvde og hadde lyserosa utslag.... i dag var den hakket mørkere.
Det har gått greitt disse dagene men jeg sliter litt med hva jeg skal finne på å spise... har ikke kjøpt boka (bare lånte den på biblioteket) så jeg surrer rundt her inne å leter etter info og tips.
Hei og velkommen!
Du skal måle med stiksen om kvelden, helst to timer etter siste måltid. Det er bare da den er helt til å stole på!
Fargen har lite å si, utslag er utslag. Blir stiksen veldig mørk, kan det bety at du drikker for lite!
Frokost- og lunsjforslag! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494&highlight=hva+spiste+du+til+frokost)
Middag! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492&highlight=hva+spiste+du+til+frokost)
Oppskrifter! (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130)
Masse lykke til!
Linda Kristin
19-11-09, 09:16
Hei og velkommen we-we.
Håper du vil trives her sammen med oss.:D
Hei på dere! Så på frokost-tv i dag, oppmuntrende om lavkarbo! Men jeg må få lov å syte litt, tilgi meg, men jeg har likevel lyst til å gi opp, vekte var opp nesten 1 kilo i morges. Hvorfor? Vann`? Hvorfor? Har ikke skeiet ut med noe, heller ikke spist for mye av noen ting i går. Er skikkelig deppa, men tok fram "boka" nettopp for å få litt mer motivasjon.
Hei igjen. Tja, har nå lest det jeg trenger i boka til Torkil. Vet fremdeles ikke hva jeg har gjort galt, men jeg KAN JO IKKE GI OPP, kan jeg vel? Med mine 162 cm over bakken er vekta nesten katastrofal. Jeg har noen fysiske begrensninger som gjør at jeg ikke kan gå lange turer (går små korte). Har et spørsmål. I oppskriftene hos Torkil står det majones. Lager dere den selv? Eller kjøper dere type Mills tube? Er ca 2 karber i 100 gram, men det er jo sukker i den? Håper dere skjønner at jeg har en dårlig dag og trenger en klapp på ryggen og motivasjon til å gå videre! Please, hjelp meg!
Vekten går opp og ned og så litt mer ned og så litt opp......
Men til syvende og sist går den ned, om enn aldri så sakte!
Kroppen samler vann i perioder, særlig hos kvinner.
Har du spist noe salt, kanskje?
Spiser jeg spekeskinke, står jeg stille eller går litt opp.
Veier meg hver dag, men bryr meg egentlig bare om vekten på torsdager. Det er da jeg skriver den inn i lille boken, sammen med blodsukkeret. (Har dia2). Hver 4. uke måler jeg midjemålet også. Alt skal inne i den lille boken!:p
Jeg bruker vanlig majones på tube, ja. Spiser det ikke så ofte at det gjør noe, så det bittelille sukkeret bryr jeg meg ikke om!
Finnes majones uten sukker, men husker ikke merket. Kanskje du kan google det?
Stå på! Ikke gi opp! Resultatene kommer sigende til slutt!:heia:
Linda Kristin
19-11-09, 12:00
Hei igjen. Tja, har nå lest det jeg trenger i boka til Torkil. Vet fremdeles ikke hva jeg har gjort galt, men jeg KAN JO IKKE GI OPP, kan jeg vel? Håper dere skjønner at jeg har en dårlig dag og trenger en klapp på ryggen og motivasjon til å gå videre! Please, hjelp meg!
:klem:
Selvfølgelig skjønner jeg at du har behov for litt støtte.
Min erfaring er at vekten variere litt hver dag. Nå hjelper dette sikkert ikke deg noe, men ville bare si det.
Jeg bruker mills sin pose majones, men har brukt den lite. Derimot kjøpte jeg mye salami o.l. i Sverige og så kun på karb.
Da jeg etter 1 uke hadde gått opp 0,8 kg i steden for å gå ned så måtte jeg se nærmere på det jeg spiste. I all salami jeg hadde kjøpt var det litt sukker eller druesukker. Samme gjaldt rekesalaten fra Norge. Skikkelig nedtur.
Kuttet ut alle disse produktene og kjøpte mørpølse i Norge isteden.
Etter to dagen begynte vekten å droppe ned og jeg gikk atter igjen av meg de 0,8 kg jeg hadde lagt på meg + 0,8 kg til. Ikke den største nedgangen, og med sprekken min i går så har jeg falt ut av ketose, men jeg prøver igjen.
Mitt råd til deg er å se på hva du spiser. Drikker du lettbrus?? Mange sier at det kan ødlegge selvom det er lov. Spiser du atkins sjokolade? Spiser du ketolysebrød?? Det er disse produktene jeg har fått en liten "advarsel" mot.
Håper det løsner for deg vennen.
:dulte:
Hei på dere! Så på frokost-tv i dag, oppmuntrende om lavkarbo! Men jeg må få lov å syte litt, tilgi meg, men jeg har likevel lyst til å gi opp, vekte var opp nesten 1 kilo i morges. Hvorfor? Vann`? Hvorfor? Har ikke skeiet ut med noe, heller ikke spist for mye av noen ting i går. Er skikkelig deppa, men tok fram "boka" nettopp for å få litt mer motivasjon.
Æsj, kjenner til det der, at motivasjonen synker til under bunn når vekta stopper opp. Men, det er "bare" å stå på, en eller annen gang løsner det! :goodluck:
Brus og nøtter er mine "party-stoppere". Mer enn 2-3 glass brus i uka stopper ihvertfall min vektnedgang. Sist jeg var på ketolyse slutta vektnedgangen totalt når jeg begynte å spise nøttemuffinsene, ketolysebrød osv. Jeg gikk faktisk opp før vekta stagnerte. :(
Skriver du mat-dagbok? Da er det lettere å se hva du spiser "feil".
Det er skikkelig nedtur når en føler seg flink og resultata ikkje viser det samme. Har vært på og ta diverse slankekurer i snart 20 år, og det samme skjer hver gang.
Jeg kommer til ett punkt der jeg slutter pga. meir eller mindre at underbevisstheten min sender signaler om at "dette klarer du ikke alikevel" og så er jeg på full fart til kjøkkenet og lager en stor spagettigryte. Så legger jeg på meg igjen, og litt til, før jeg med større pågangsmot enn noen gang ett halvt år etterpå finner "superkuren" som jeg tror skal være IT.
Noen som kjenner seg igjen? Tror desse dagene der vekta går opp eller står stille, er de mest farlige for om kuren vil lykkes eller ikke. Det kan selfølgelig være en fin pekepinn på om man bør forandre på kosten om det går lang tid uten de resultatene en ønsker, men mest av alt er vekta en ødleggende faktor.
Men jeg klarer ikke å kvitte meg med den ! Bestemmer meg for å ikke vege mer enn en dag i uka, men ender med å gå på vekta hver morgen, noen ganger flere ganger pr.dag!! Bloir en bestettelse , det blir det hver gang !
Hei og takk for oppmuntring. Jo, jeg spiste baconchips i går kveld, det står jo 0 karber på pakka! Men det er jo salt, da. Og så har jeg spist salt skinke. Jeg får skylde på det og gå på med friskt mot igjen. Og nei, jeg har ikke skrevet ned det jeg spiser, men jeg holder meg jo til "leksa mi" - har alltid vært "lydig". Likevel skal jeg begynne å lage spisedagbok fra og med i morgen. Det er så godt å høre at andre også har opp og ned-turer, bokstavelig talt! Jeg ser meg blind på alle tickerene med ned 10, ned 12, ned 20 o.s.v. etter kort tid. Og så tror jeg at det samme skal skje med meg, men det gjør det jo ikke! Det er jo ikke helt sant uttrykket "inni er vi like", for det er jo tydelig at om en er svart, hvit eller gul utenpå, så er vi forskjellige inni, med forbrenning osv. Får trøste meg med at vi er forskjellige individer alle sammen, og at det er håp for meg også. Håper humøret stiger med vektnedgangen (hvis den kommer)
Linda Kristin
19-11-09, 16:06
Jeg kjenner meg igjen i hva du sier stixiepix.
Jeg også går på med godt mot, hver eneste gang. Det blir en evig sirkel. Skulle faktisk ønske at det var billigere for personlige trenere. Skulle virkelig ønske at det ikke kostet 4-5000 kr i tillegg til treningsavgift for å ha noen som kanskje kan støtte oss ekstra.
Hei!
Ja, her kjenner vi oss igjen de fleste av oss,tror jeg:D
Jeg gikk ned 20 kg på eurodiett fra jan. til mai. Mye selskaper, besøk, representasjonsmiddager, reiser osv. har gjort at det ble vanskelig å følge en såpass begrensa kur, så siden mai har jeg gått opp 2 kg, ned 2 kg, opp 4 kg, ned 3 kg, osv,osv, i det uendelige............til jeg vips var gått opp 7 kg!!! Blir jo litt sliten av å ikke komme av flekken på en måte, jobber meg nå mot minus 20 igjen, slik at jeg OMSIDER kan begynne på de neste 20 jeg skal ned...puh.... Blir jo aldri ferdig:eek:
Det hjelper å ha litt dårlig hukommelse, går på med friskt mot på alle nye kurer:rolleyes:
Jeg kjenner meg igjen i hva du sier stixiepix.
Jeg også går på med godt mot, hver eneste gang. Det blir en evig sirkel. Skulle faktisk ønske at det var billigere for personlige trenere. Skulle virkelig ønske at det ikke kostet 4-5000 kr i tillegg til treningsavgift for å ha noen som kanskje kan støtte oss ekstra.
Der er jeg fullstendig enig med deg, Linda Kristin. Det er ikke alle som kan hoppe og sprette i en klasse med mange andre, de fleste har forskjellig behov, ikke bare når det gjelder mat, men også trening. Var det noe man skulle få på "blå resept", så var de penger til slikt! Det hadde spart mange trygdepenger, tror jeg.
Jeg hadde virkelig en gledelig veiedag idag!:D
MIdt i uka hadde jeg gått opp 0,5 kg. fra forrige uke, men det er tydelig at det å være syk og ikke ha matlyst har ødelagt så mye allikevel, for vekta idag viste -1,4 kg fra forrige lørdag og det er jeg veldig fornøyd med. Det betyr -4,7 kg. på tre uker.
Jeg tror jeg samlet en del vann ifb. at jeg spiste for lite, så da matlysten var tilbake og jeg klarte å få i meg mer fett, da begynte doturene...
Henriette23
21-11-09, 10:52
Hei.
Da melder jeg meg også inn her igjen, er 1,5 år siden jeg var aktiv her sist. Men er nå klar for å gå ned enda mere.
Så nå har jeg laget matplan for de neste 4 dagene, for det fungerte veldig bra for meg sist. Så da håper jeg det blir lettere å gå igang, nå som jeg er litt inne i det.
Mitt første mål er minus 20 kg. Så nå er det bare å være streng med seg selv.
Kjempe fint med slikt forum hvor man kan følge hverandre litt :)
Ser noen her snakket om trening ol... Her jeg bor ble jeg henvist av legen til noe som heter Fysioteket... Vet ikke om alle kommuner har det, men det er kosthold/treningsveiledning. Dem har forskjellige treningstilbud, varierer sikkert litt det også. Men igjennom dem fikk jeg 3 mnd rimelig trening på treningstudio her, hvor det ble laget et eget treningsopplegg som passet meg. Fikk en veileder på treningstudioet som jeg kan snakke med om det er noe jeg lurer på. Hun anbefalte også forskjellige gruppetimer som var greie å være med på i starten. Verdt å undersøke det med fastlegen evt? Veldig fornøyd :)
Det er rett å slett fysisk aktivitet på resept.
Ha en flott helg alle sammen :D
Linda Kristin
21-11-09, 12:06
Jeg hadde virkelig en gledelig veiedag idag!:D
MIdt i uka hadde jeg gått opp 0,5 kg. fra forrige uke, men det er tydelig at det å være syk og ikke ha matlyst har ødelagt så mye allikevel, for vekta idag viste -1,4 kg fra forrige lørdag og det er jeg veldig fornøyd med. Det betyr -4,7 kg. på tre uker.
Så utrolig moro da panterpia. Håper du er frisk igjen og står på.
Hei.
Da melder jeg meg også inn her igjen, er 1,5 år siden jeg var aktiv her sist. Men er nå klar for å gå ned enda mere.
Kjempe fint med slikt forum hvor man kan følge hverandre litt :)
Ser noen her snakket om trening ol... Her jeg bor ble jeg henvist av legen til noe som heter Fysioteket... Vet ikke om alle kommuner har det, men det er kosthold/treningsveiledning. Dem har forskjellige treningstilbud, varierer sikkert litt det også. Men igjennom dem fikk jeg 3 mnd rimelig trening på treningstudio her, hvor det ble laget et eget treningsopplegg som passet meg. Fikk en veileder på treningstudioet som jeg kan snakke med om det er noe jeg lurer på. Hun anbefalte også forskjellige gruppetimer som var greie å være med på i starten. Verdt å undersøke det med fastlegen evt? Veldig fornøyd :)
Det er rett å slett fysisk aktivitet på resept.
Ha en flott helg alle sammen :D
Hei og velkommen Henriette.
Så flott at du joiner oss igjen.
Vi har fysioteket her også. Kanskje legen hendvender meg dit hvis jeg spør. Har igjen 8 mnder av kontrakten på helsestudio her så jeg får vente å se.
Jeg drømte at jeg var syltynn og slank
uten en lyte - ingen skavank!
Jeg drømte jeg kranglet med Kåre Norum
og ba ham forsvinne fra dette forum!
Jeg drømte om blåbær og pannekaker
at fjeset var blottet for dobbelthaker!
Jeg drømte om Atkins og ketolyse
at jeg for alltid var sluttet å "fyse"
på poteter og ris og spesielt brød
som nå kunne seile sin egen sjø!
Fritt frem for salat, proteiner og fett
Det er DET som nå gjør meg skikkelig mett!
(fikk bare lyst ....)
Linda Kristin
21-11-09, 17:18
(fikk bare lyst ....)
Kjempebra !!!:D
(fikk bare lyst ....)
hehe..jævlig bra:_punk:..lo godt nå ja:D
Linda Kristin
21-11-09, 17:26
Driver å prøver ut gele oppskriften jeg nå. Hadde vært greit å kunnet lagen en egen gele til selskaper eller for kos.
Skal bli spennendes å prøve:)
Driver å prøver ut gele oppskriften jeg nå. Hadde vært greit å kunnet lagen en egen gele til selskaper eller for kos.
Skal bli spennendes å prøve:)Høres godt ut :D
Jeg holder på å lage fløtepannekaker ;) Spent på hva de kommer til å smake :p
Linda Kristin
21-11-09, 21:33
Geleen var en höydare!!
:D Smakte digg.
Geleen var en höydare!!
:D Smakte digg.
Oppskrift, takk!:sikle:
Linda Kristin
22-11-09, 00:21
Jeg brukte oppskriften som jeg fant i en tråd her.
Gelè:
1 dl fun light bringebær
5 dl vann
7 plater gelatin
Kokte opp vann og fun light.
Løste opp gelatinplatene en etter en og fylte det i former. Har slike muffinsformer i silikon.
Satte den i kjøleskapet og ventet...... og ventet..... og ventet...hehe
Det ble utrolig god smak på geleen, men jeg syntes den ble litt sterk.
Serverte med pisket krem.
Nice.:D
Fokusere positivt
Etter å ha fomlet og sutret litt på sidene her, har jeg nå 5. uke enda ikke gått ned så mye. Men jeg har gått ned. Får utslag på stixen, og lurer på om dere vil være med på å fokusere på HELSEGEVINSTER av gevinsten!
* Jeg tror denne levemåten stimulerer noen lykkehormoner i hjernen, for jeg har absolutt fått bedre humør!
* Av en eller annen merkelig grunn føler jeg med MYE lettere, selv om vekta og speilet sier noe annet
* Jeg føler meg vel etter måltidene. Aldri oppblåst mer.
" Huden er penere - poser under øynene borte, venner bemerker at jeg ser yngre ut!
Andre som merker gledelige resultater, selv om de har gått lite eller mye ned i vekt? I så fall, hvilke helsegevinster? Jeg tror det er viktig å dele dette også .....
Henriette23
22-11-09, 19:06
Snart er min 2 dag på ketolyse kuren over.
Men jeg klarer rett å slett ikke å få i meg nok karbo. Hitil i dag har je spist 12 g krabo, og etter middagen nå så er je så mett at tanken på å putte mere i munnen i kveld bare er å glemme. :o
Bruker mesteparten av karbene på grønnsaker, elsker salat. Men å lage en god posjon salat senere idag, høres bare for mye ut. Jeg pleier ikke å spise så mye som je gjør nå..
Hopper over både frokost og kvelds, så til vanlig spiser je salat til lunsj og en liten posjon middag. Så sier seg selv at je sikkert må venne meg til å gå spreng mett rungt en stund :(
Noen tips?
* Jeg føler meg vel etter måltidene. Aldri oppblåst mer.
" Huden er penere - poser under øynene borte, venner bemerker at jeg ser yngre ut!
Andre som merker gledelige resultater, selv om de har gått lite eller mye ned i vekt? I så fall, hvilke helsegevinster? Jeg tror det er viktig å dele dette også .....[/quote]
Jaaaa samme her ! Føler meg så mye finere i huden og er mye mer opplagt ! Såg noen bilder fra julebordet i går (der jegklarte å bare spise kjøtt *flink*) og da såg jeg yngre ut syns jeg ! Høres skikkelig selvdigg ut, men det er sant! hehe
Foresten: er spent på om det vart rett nå. Har prøvd å sitere folk før på forumet, men da ble det seende feil ut. Hvis det blir det nå håper jeg dere kan guide meg om hvordan dere gjør det :) Er nybegynner i dette her.
Der ja, det ble feil igjen :mad:
Der ja, det ble feil igjen :mad:
Du må passe på at det står (quote= navnet til den du siterer; og et tall) først i innlegget du siterer, og (/quote) til slutt, så skal det bli riktig!
Bytt ut ( med [ i innlegget mitt!
Skriver jeg inn [ ene så kommer innlegget delvis som et sitat!
Snart er min 2 dag på ketolyse kuren over.
Men jeg klarer rett å slett ikke å få i meg nok karbo. Hitil i dag har je spist 12 g krabo, og etter middagen nå så er je så mett at tanken på å putte mere i munnen i kveld bare er å glemme. :o
Bruker mesteparten av karbene på grønnsaker, elsker salat. Men å lage en god posjon salat senere idag, høres bare for mye ut. Jeg pleier ikke å spise så mye som je gjør nå..
Hopper over både frokost og kvelds, så til vanlig spiser je salat til lunsj og en liten posjon middag. Så sier seg selv at je sikkert må venne meg til å gå spreng mett rungt en stund :(
Noen tips?
Bruk grønnsaker med litt mer karber!
Løk, rød paprika etc
Hei alle.. Er også nå på 3`dje dagen på Ketolysekuren.. Startet bra med at stix`en viste at jeg var i ketose allerede i går kveld. Dagen i dag har blitt 3egg og bacon til frokost, litt salat og dressing med litt røkt fisk til lunsj.. Kokt torsk med smelta smør og ei halv pakke grønnsaksblanding.. Har ikke helt fått i meg alt det med karbohydrater, MÅ man få i seg nok karboer i løpet av en dag?? grovt regna tror jeg jeg har fått i meg ca 6gram karbo i hele dag.. tror jeg har det mye lettere å få i meg for lite karbo enn for mye om jeg skal holde meg til rundt 15gram pr dag.
Jeg startet med Lavkarbo i februar -09 og gikk ned 9 kg fram til april, men siden har jeg stått nesten stille bare litt opp og ned. Nå i november har jeg startet opp igjen og skal holde meg strengt til lavkarbo.
Det jeg synes er vanskelig er hvor mye en skal spise av fett til hvert måltid, samt fisk og kjøtt. Jeg spiser seterrømme va 3-5 ts. til salat.
Så baker jeg med brød uten soyamel og da blir det vel proteinfattig. Spiser 1-2 skiver enkelte dager.
Flott å leseandres e faringer på disse sidene:)
Linda Kristin
23-11-09, 09:20
03. november 09: 88 kg (startvekt)
09. november 09: 86 kg :D
16. november 09: 85,2 :)
23. november 09: 84,7:rolleyes:
Litt mindre ned denne uken. Begynte med litt grovt soyaproteinbrød så det har nok noe å si ja.
November
Startvekt: 09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg:D
yeeey im happy:)
Hei Stixiepix! Selvfølgelig skal vi være fornøyd med oss selv! Om vi synes vi ser penere ut med mindre av det ene eller det andre, så er det ikke selvdigg! Det øker selvtilliten! Selvros kan vi ikke få nok av - hvert fall ikke i slankeperioden! Når det gjelder meg, så har jeg jo enda 17 kilo to go, og de tre som er borte, er det bare jeg som ser. Men JEG ser også at jeg ser bedre ut midt i fjeset, og som sagt, andre legger også merke til at jeg ser yngre og penere ut. OG TAKK FOR DET!!!
Linda Kristin
23-11-09, 12:58
Kunne ikke vært mer enig med dere jenter. Mulig det bare er jeg som ser at snart 4 kg er borte, men jeg merker det på hele kroppen. Målte verdier idag og hadde gått ned 3 cm rundt livet og 1 rundt armene så jeg er ganske fornøyd. Totalt siden jeg startet med å kjitte ut matvarer som inneholder mye karb viser vekta - 5,2 kg det på litt over 3 uker. :D
Vi er flinke og vi må fortsette å fortelle oss og hverandre det fordi:
:D Det er sant
Heisann igjen, sitter og venter på middagen som står i ovnen, etter oppskrift fra en av dere! Men må bare fortelle at jeg er blitt helt hekta på disse stixene som jeg bare har hatt noen dager. Første gang jeg hadde utslag, jublet jeg, for dette gjaldt virkelig meg også! Jeg var i ketose!!!! Dagen etter likeså, og i går kveld. Til og med da jet sto opp i natt og måtte tisse, gjorde jeg det på stixen - for kanskje jeg hadde tatt feil. Men den var veldig rosa! Hipp hurra! At man kan bli så himla glad for sånne ting! Jo, det er håp, håp, håp! Kanskje jeg kan ta med meg bikini når jeg skal til Arguineguin i mars???????
Det har du rett i Pleiadene :-) Er ikke vant med å skulle snakke " i rosende ordlag" om meg selv. Det har vært maaange år med dritpreik om hvor stygg og ekkel jeg er i speilet. Selvtilliten har vært på bunn alt for lenge nå.
Det har ingenting med vekt å gjøre egentlig. Må nok lenger inn i meg selv for å finne de grunnene. Men muligens finner jeg da også grunnen til at jeg er overvektig?
Har foresten fått typen min til å gjemme vekta! Kjempelurt. Nå skal jeg kun få tilgang til den hver torsdag. Da tror jeg faktisk det blir lettere å holde kuren, for jeg drakk nemlig ett glas O-boy igår, rett etter jeg hadde bedrøvet kontantert at jeg hadde gått opp 600 g !! haha Snakk om å være i ubalanse :-)
Hei Stixiepix! Jo, vi må bli snillere med oss selv. For meg har kanskje overvekten handlet mer om beskyttelse, for jeg ha mange ganger tenkt med skrekkblandet fryd på meg som tynn igjen, og det paradoksale i det er at jeg blir engstelig. For hvor blir beskyttelsen av da? Da SER jo fok meg ...Sårbarheten min. Hvem jeg egentlig er under alle disse kiloene! Men er det så farlig, da? Egentlig? Alle vi som bærer på for mye er vakre på en eller annen måte. Kanskje øynene våre er vakre? Jeg har i hvert fall pene hender! Jeg tror kanskje at om jeg turte å vise hvem jeg er, hvor sårbar og usikker jeg er, så ville kiloene rase fortere. Jeg kjenner på motstanden hver dag, og gjør alt jeg kan for å slåss mot den. Det er vel derfor vektnedgangen går så sakte, kanskje ...
Nå er jeg her igjen. Må ta en pause fra jobben min før jeg begynner å lage middag. Skal jobbe litt i ettermiddag også. Det skal sannelig disiplin til for å ha hjemmekontor! Lage middag, sa jeg? Mannen min får Fjordland (eget valg) i dag, mens jeg får resten av den gode, sunne middagen fra i går. Har surfa rundt på sidene her, synes det gir meg inspirasjon, selv om vekta STÅR STILLE nå i 5. uka. Skjønner ikke det. I går spiste jeg kanskje litt for få karber - er det noen som vet om det stopper?
Fortsatt i ketolyse her...:) brokkoligrateng med ost oppå står i ovnen, og jeg har gått ned 1,8kg siden søndag..:D
selv om vekta STÅR STILLE nå i 5. uka. Skjønner ikke det. I går spiste jeg kanskje litt for få karber - er det noen som vet om det stopper?
Dersom det blir for lite karber, kan kroppen tro det er krise på gang og tviholder på kiloene!:eek:
Jeg må ligge over 20karber for å gå ned! Er i ketose opp til 50 nesten, men går best ned mellom 20 og 30!
Lang erfaring!:o
Dersom det blir for lite karber, kan kroppen tro det er krise på gang og tviholder på kiloene!:eek:
Jeg må ligge over 20karber for å gå ned! Er i ketose opp til 50 nesten, men går best ned mellom 20 og 30!
Lang erfaring!:o
Og takk for det, Kitt. Det er sånne tilbakemeldinger fra folk med erfaring vi trenger. Skal spise mer salat til kvelds. Hvis jeg orker. Jeg drikker jo så mye, at jeg føler meg stappmett hele tiden, og er oppe mange ganger om natten. Får tydeligvis en skikkelig utrensing av alt vannet.
Linda Kristin
25-11-09, 12:56
Grovbrødet på bakemix boksen.
Har laget dette brødet et par ganger og har kommet til den konklusjonen at jeg ikke kan spise det. Litt synd i grunn, men det stopper vektnedgangen min noe så veldig. :( Gikk faktisk opp i stedet for ned over en ukes periode.
Derimot så har jeg laget brødet på soyaprotein boksen, men denne gangen brukte jeg bakemix i steden for soyaproteinpulveret og syntes brødet ble mye bedre.
Tenkte jeg bare skulle dele litt med dere andre. Vi reagerer på forskjellige ting alle sammen og foreløpig har jeg gudskjelov ikke reagert noe særlig på søtningsstoffer. Spiser det ikke hver dag, men koser meg med litt brus, gele eller en atkinsbar i helgene. Dette er mitt godteri.:D
Hvordan er det med dere?? Har dere merket om det er noe som kanskje sinker nedgangen??
Kjære Kitt, får jeg lov til å spørre deg om noe som kanskje andre også lurer på? Jeg ser at du har har lang erfaring siden du har vært medlem siden jan 08. Hvor mye gikk du ned i begynnelsen, og gikk det relativt raskt? Jeg leste at man kanskje skulle pause etter seks måneder, gjorde du det? Når startet du ny kur? Og hvordan har du levd mellom "kurene" hvis man kan si det sånn. For du har jo bare seks kilo igjen! Sånt er motiverende å lese om, men jeg er interessert i erfaringene dine sånn helt fra begynnelsen av. Mitt mål er 20 kilo i første omgang, deretter kanksje 5 til. Men det går så forferdelig sent med meg, og det har gått opp og ned mellom 2 og 3 kilo på 5 uker. Pr. i dag er det bare to ... - deprimerende, men det burde jo være oppmuntrende likevel ettersom det jo faktisk går ned.
Grovbrødet på bakemix boksen.
Hvordan er det med dere?? Har dere merket om det er noe som kanskje sinker nedgangen??
All mat med nøtter, og grovbrødet på bakemixen er mine stoppere. Dette vet jeg fra min forrige ketolyserunde.
Jeg har fått omgangssyken, og er så kvalm. Så ketolysemat har ikke frista så veldig i det siste. Idag er jeg bedre, og kjenner at jeg er litt sugen på noe stekt mat. Men bare tanken på stekeos...æsj! :utenutryk Må vel innom en varmedisk, for det er stekeos som byr meg mest imot.
Så nå går det i brus og 0,0% yoghurt tilsatt cottage cheese. Blir jo kvalm av sult også, så må få i meg noe. Klageklage.:o
Men, desto større grunn til å glede seg til veiing i morra. Noe godt må det jo ha ført med seg, denne fasten? ;)
Kjære Kitt, får jeg lov til å spørre deg om noe som kanskje andre også lurer på? Jeg ser at du har har lang erfaring siden du har vært medlem siden jan 08. Hvor mye gikk du ned i begynnelsen, og gikk det relativt raskt? Jeg leste at man kanskje skulle pause etter seks måneder, gjorde du det? Når startet du ny kur? Og hvordan har du levd mellom "kurene" hvis man kan si det sånn. For du har jo bare seks kilo igjen! Sånt er motiverende å lese om, men jeg er interessert i erfaringene dine sånn helt fra begynnelsen av. Mitt mål er 20 kilo i første omgang, deretter kanksje 5 til. Men det går så forferdelig sent med meg, og det har gått opp og ned mellom 2 og 3 kilo på 5 uker. Pr. i dag er det bare to ... - deprimerende, men det burde jo være oppmuntrende likevel ettersom det jo faktisk går ned.
Det var mange spørsmål på en gang, men jeg skal svare så godt jeg kan!
Grunnen til at jeg har mye erfaring, er ikke at jeg har gått ned så mye, men rett og slett at jeg vel snart har gjort alle tabbene i boka!:o
Har aldri gått veldig fort ned! Gikk ned 1.4kg første uka, 0.9 den neste, gikk så opp igjen 1.4!:eek:
Ikke mye å skryte av mao.
Så røk jeg den store muskelen i leggen på trening. 6 uker i rullestol og på krykker, fullstendig avhengig av andre til absolutt alt.
Klarte i hvert fall å holde vekten sånn passe.
Gikk ned til sommeren, sprakk som et troll og la på meg igjen.
Ny runde, da gikk jeg ned 4.6kg på 7 uker, men det er det raskeste jeg noen gang har gått ned.
Så skulle jeg gjennom en lite operasjon, måtte over på lavkarbo og røk tvert igjen!:o
Det siste året har jeg vært flinkere, ikke flink nok, men den som gir seg er en dritt!;)
Tickeren min lurer deg nok litt, for det er bare et delmål! Denne runden startet jeg *titter i boken* 27. august. Ved veiedag forrige uke hadde jeg et snitt på temmelig nøyaktig 0.5kg pr uke!
Mangler nok en 10kg til etter det, men jeg har gooood tid!:D
Jeg har jo hatt pauser innimellom, men det er ikke noe jeg har planlagt alltid. Er man frisk og blodprøvene er fine, kan man holde på så lenge man vil!
Dersom jeg klarer å leve sånn passe lavkarbo, legger jeg ikke på meg mer enn et par kg.
Problemet er at lavkarbo er så vanskelig! Man kan jo skeie ut uten å tenke på å falle ut av ketose, og da har jeg litt lett for å skeie ut litt/masse hver dag!:o
Håper jeg har lært til nå, jeg må rett og slett leve så ketogent som mulig i hverdagen!
Husk at det ikke er så bra å gå ned for fort!
Kroppen, huden og ikke minst hodet skal også være med!
0.5- 1kg i uka er det optimale, og det vil gå i rykk og napp!
Skryt av deg selv fordi du faktisk er i gang, kos deg med helsegevinstene og all den gode maten og se på all nedgang, stor eller liten, som en seier!:heia:
Bare spør igjen om det er noe jeg har glemt, eller mer du vil vite!:)
Det var mange spørsmål på en gang, men jeg skal svare så godt jeg kan!
Grunnen til at jeg har mye erfaring, er ikke at jeg har gått ned så mye, men rett og slett at jeg vel snart har gjort alle tabbene i boka!:o
Har aldri gått veldig fort ned! Gikk ned 1.4kg første uka, 0.9 den neste, gikk så opp igjen 1.4!:eek:
Ikke mye å skryte av mao.
Så røk jeg den store muskelen i leggen på trening. 6 uker i rullestol og på krykker, fullstendig avhengig av andre til absolutt alt.
Klarte i hvert fall å holde vekten sånn passe.
Gikk ned til sommeren, sprakk som et troll og la på meg igjen.
Ny runde, da gikk jeg ned 4.6kg på 7 uker, men det er det raskeste jeg noen gang har gått ned.
Så skulle jeg gjennom en lite operasjon, måtte over på lavkarbo og røk tvert igjen!:o
Det siste året har jeg vært flinkere, ikke flink nok, men den som gir seg er en dritt!;)
Tickeren min lurer deg nok litt, for det er bare et delmål! Denne runden startet jeg *titter i boken* 27. august. Ved veiedag forrige uke hadde jeg et snitt på temmelig nøyaktig 0.5kg pr uke!
Mangler nok en 10kg til etter det, men jeg har gooood tid!:D
Jeg har jo hatt pauser innimellom, men det er ikke noe jeg har planlagt alltid. Er man frisk og blodprøvene er fine, kan man holde på så lenge man vil!
Dersom jeg klarer å leve sånn passe lavkarbo, legger jeg ikke på meg mer enn et par kg.
Problemet er at lavkarbo er så vanskelig! Man kan jo skeie ut uten å tenke på å falle ut av ketose, og da har jeg litt lett for å skeie ut litt/masse hver dag!:o
Håper jeg har lært til nå, jeg må rett og slett leve så ketogent som mulig i hverdagen!
Husk at det ikke er så bra å gå ned for fort!
Kroppen, huden og ikke minst hodet skal også være med!
0.5- 1kg i uka er det optimale, og det vil gå i rykk og napp!
Skryt av deg selv fordi du faktisk er i gang, kos deg med helsegevinstene og all den gode maten og se på all nedgang, stor eller liten, som en seier!:heia:
Bare spør igjen om det er noe jeg har glemt, eller mer du vil vite!:)
Tusen takk for at du tok deg tid til svare! Håp for meg også, jo, jeg SKAL klare dette. Jeg klarer dietten fint, min eneste utskeielse i disse ukene har vært to ganger med et par glass vin. Stixen gir utslag, og så vidt jeg forstår så er det slik at om man er i ketose, så forbrenner man fett ... - er det ikke sånn? Så da går jeg vel ned etterhvert jeg også. Det jeg sliter mest med er å få i meg alt vannet, men jeg drikker altså, til jeg nesten er kvalm! Er oppe flere ganger om natta! Takk igjen, godt å ha noen å spørre.
turbomonica
25-11-09, 22:44
Tusen takk for at du tok deg tid til svare! Håp for meg også, jo, jeg SKAL klare dette. Jeg klarer dietten fint, min eneste utskeielse i disse ukene har vært to ganger med et par glass vin. Stixen gir utslag, og så vidt jeg forstår så er det slik at om man er i ketose, så forbrenner man fett ... - er det ikke sånn? Så da går jeg vel ned etterhvert jeg også. Det jeg sliter mest med er å få i meg alt vannet, men jeg drikker altså, til jeg nesten er kvalm! Er oppe flere ganger om natta! Takk igjen, godt å ha noen å spørre.
Men kan man strengt tatt kontrollere hvor mye man går ned? Ble litt redd her, for det var etter min mening mye(4,7 kg på en uke) men har jo fulgt boka... det skal sies at jeg hadde et enormt matinntak, så det er kanskje derfor??
Da har jeg lest meg igjennom alle svarene og kan hilse på dere :)
Navnet er Charlotte og ferden min startet i fjor med lavkalori.. Nå har jeg stått stille en stund og begynte på mandag med lavkarbo istedet så får jeg se hvordan dette går!
Var i Ketose første kvelden og den er fortsatt mørkerosa, men regner med at det er fordi jeg drikker mye vann! hehe...
Må legge til at jeg er vegetarianer så å finne ut hva som funker for meg kommer til å bli interessant... Blir ihvertfall ikke strengt Ketolyse fordi det er litt mer karb i soya enn kjøtt, men får det vel til å funke på et vis etterhvert :) Går ihvertfall strålende frem til nå så jeg er fornøyd :D Blir spennende å se på vekta til Mandag :D
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere :)
Linda Kristin
26-11-09, 09:19
Da har jeg lest meg igjennom alle svarene og kan hilse på dere :)
Navnet er Charlotte og ferden min startet i fjor med lavkalori.. Nå har jeg stått stille en stund og begynte på mandag med lavkarbo istedet så får jeg se hvordan dette går!
Hei Charlotte og velkommen til oss.
Håper du vil trives her og lykke til med kuren. :D
Husk; sammen er vi sterke :visemuskl
Mvh Linda
Går fremdeles ikke ned, 200 gram opp i dag, og skjønner ikke hvorfor! Stixen var rosa i går kveld. Biter tenna sammen og bestemmer meg for å fortsette, for hvorfor skal det virke for alle andre enn meg? Kanskje jeg samler vann? Har det med å holde på ting når livet er vanskelig, og akkurat nå er det litt svart og kjipt, men jeg vet jo at det går over.
Går fremdeles ikke ned, 200 gram opp i dag, og skjønner ikke hvorfor! Stixen var rosa i går kveld. Biter tenna sammen og bestemmer meg for å fortsette, for hvorfor skal det virke for alle andre enn meg? Kanskje jeg samler vann? Har det med å holde på ting når livet er vanskelig, og akkurat nå er det litt svart og kjipt, men jeg vet jo at det går over.
Kanskje du skal gjemme den dumme vekta en uke eller 2?
Stress er ikke bra for vektnedgang.
Måler du deg forresten? Husker ikke....:o
Jeg var opp 800g i dag, men fikk mensen i natt, så det tar jeg helt med ro!:p
Regner med bedre resutater neste uke!:D
Stå på! Ingen vits i å gi seg nå!:heia:
Linda Kristin
26-11-09, 12:25
Hei.
Jeg skjønner godt at du blir litt oppgitt, men jeg kan trøste deg litt med at jeg hadde det slik jeg også. Måling for meg ved uke 3 viste egentlig en oppgang, men ikke siden siste måling. Det varierer veldig for meg. Noen dager opp og andre ned.
Jeg er avhengig av vekta mi. Det og ketostixene. :(
Den gode nyheten er at jeg de siste dagene kun har gått ned og jeg føler at det har løsnet litt. Kanskje har det med at jeg tar omega 3 i tillegg til ketolysetablettene, men det kan jeg ikke si for sikkert.
Det vil komme for deg også. :D Jeg har troa.
Klem
Henriette23
26-11-09, 13:01
Er så glad for den tråden her :) masse oppmuntring og gode råd i starten :)
Måtte lure meg på vekta i dag tidlig, selv om veiedagen min ikke er før på søndag. Og på 4 dager har je godt det nøyaktig 2 kg :D Sikkert mye vann og slikt i starten. Men da kommer hvertfall motivasjonen i gang.. Så gleder meg til veiedag søndag.
Ha en strålende dag alle sammen
Linda Kristin
26-11-09, 13:23
Er så glad for den tråden her :) masse oppmuntring og gode råd i starten :)
Måtte lure meg på vekta i dag tidlig, selv om veiedagen min ikke er før på søndag. Og på 4 dager har je godt det nøyaktig 2 kg :D Sikkert mye vann og slikt i starten. Men da kommer hvertfall motivasjonen i gang.. Så gleder meg til veiedag søndag.
Ha en strålende dag alle sammen
Så kjempebra at du har gått ned 2 kg. Det er en god start. Hold motivasjoenn oppe så skal du se det skjer ting..hehe..:D
Ser på siste innlegget mitt. Gud, som jeg sutrer! Det var ikke meningen. Skal prøve å være mer optimistisk! Alle har vel nok med sine egne plager. Jeg har sittet og meditert en stund og prøvd å finne ut alt som er BRA med meg, og det hjelper litt. Tross alt så er det mye som er bra også, selv om vekta er noen gram høyere enn i går, og at jeg har kranglet med mannen min! Tenker jeg positivt, så gir det ringvirkninger på omgivelsene (mannen min) også, så jeg får tviholde på sånne tanker. Jeg fikk ROS for jobben min, SKRYT av datteren min fordi jeg fremdeles tviholder på kuren min, og så vant jeg totusen på ekstra, så jeg da jeg sjekket på nettet! Så alt er ikke bare surt!
Du er ikke alene om å sutre hehe. Jeg skal ikke klage altså..men siden mandag har jeg gått opp en kilo..skjønner ikke helt hvorfor..men kanske det har med væske å gjøre.??.eller har jeg fått i meg mye salt?? Har ikke spiste for mye, kanskje for lite..kanskje man kan spise for mye fett?? Blir ofte kun to måltider om dagen..blir ikke sulten ved lunsjtider. Spiser lit morpølse i mellomtiden da for å holde forbrenningen oppe:)
Ser jo at det er flere som nevner dem med at vekta går lit opp og ned, og at man ikke skal henge seg for mye opp i det. Jeg merker da på klærne mine at jeg har blitt noe smalere og andre ser jo at jeg har gått ned så da får jeg være fornøyd:) Men blir nok skuffa om vekta står stille på mandag, iallefall pom den har gått opp!
Kanskje du skal gjemme den dumme vekta en uke eller 2?
Stress er ikke bra for vektnedgang.
Måler du deg forresten? Husker ikke....:o
Jeg var opp 800g i dag, men fikk mensen i natt, så det tar jeg helt med ro!:p
Regner med bedre resutater neste uke!:D
Stå på! Ingen vits i å gi seg nå!:heia:
Hei Kitt. Nei, jeg skal ikke gi meg! Som du sa: den som gir seg er en dritt! Og det vil jeg ikke være. Men jo, kanskje jeg skal gjemme vekta og kjøpe målebånd, for enten du tror det eller ei, så har jeg faktisk ikke det! Skal gjøre det i morgen. Først skal jeg veie meg en siste gang på lenge ... sette vekta i et skap og så tar jeg trikken til by'n og kjøper målebånd!
Hei! Kan jeg også få være med her? :D
Jeg starta 18.november med å holde meg unna "junkfood", men har ikke startet før i uka her med lavkarbo-diett!
Litt om meg selv, er ei jente på 23 år er 1,77m høy og startvekta var 97,7 kg..:eek: Etter ei flink uke har jeg gått ned til 96,6 kg, dvs ikke ei lavkarbo-uke. det blir det ikke resultater av før i neste uke! (satser jeg på, hehe)
Målet mitt er å komme ned på 70-tallet, men 70 kg er drømmen! Første delmål er under 90 kg! Det er leeenge siden jeg har vært!
Spennende å lese deres andre tanker og daglige sysler rundt dietten, og det er godt å være et sted hvor man kan følge hverandre :)
Jeg har btw veiedag på onsdager!
Lykke til alle sammen :D
Hei hei jenter :)
Nå sitter jeg her på min siste nattevakt :heia: før jeg begynner i ny jobb på mandag. Jeg finner mye motivasjon i det dere skriver, og har i dette øyeblikk bestemt meg for å starte på ketolyse igjen.
Jeg startet første gang i midten av mars -09, og var flink fram til begynnelsen av juni. Da var det konfirmasjon, bryllup og andre festligheter, så jeg datt ut og vekten gikk opp :mad: Men, nå SKAL jeg inn igjen!! Har snakket om det hjemme de siste ukene, og t.o.m handlet inn riktig mat, så jeg har absolutt ingen unnskyldninger å bruke.
Jeg er 26 år, og bor i Vestfold sammen med min samboer og vår herlige datter som straks fyller 2 år. Vekten viser for øyeblikket 80 kg, og jeg er 165 cm høy. Målet mitt er i første omgang å komme ned til 70 kg innen utgangen av mars, før det endelige målet er 60-65 kg. Litt avhengig av når jeg føler meg fornøyd :)
Gleder meg til å følge med på nedgangen deres :)
-Lene
Linda Kristin
27-11-09, 09:44
Hei Mettek og Lene.
Velkommen inn til oss. Utrolig koselig at dere vil være med på tråden. Jeg har funnet mye støtte i denne tråden og håper dere også vil det.
Lykke til på kuren. Sammen er vi sterke:D
Linda Kristin
27-11-09, 09:45
Tenkte jeg skulle samle de som ville være med på veiing i den første tråden. Skriv inn dataene deres i tråder under denne og hvilken dag dere veier så skal jeg ordne resten :)
Linda Kristin
27-11-09, 09:59
Jaja folkens.
Idag er det julebord på skolen og det skal bli spennendes. Skal nok gå bra siden det er koldtbord. :D
Og med litt varm julemat så finner man mye god og fettrik mat.
Hei på dere! Kanskje det hjelper å tenke positivt - har gått ned 4oo gram siden i går!!! Skjønner ikke det heller,for jeg har holdt meg til det samme opplegget hele tiden, men jeg har altså gått NED! JIPPI!!!!
Flere som har sagt det, men kan sikkert med fordel gjentas; Noen ganger må kroppen ha litt tid for å knekke "koden" og godta det nye kostholdet.. :) Godt det løsnet :klem:
Linda Kristin
27-11-09, 11:49
Hei på dere! Kanskje det hjelper å tenke positivt - har gått ned 4oo gram siden i går!!! Skjønner ikke det heller,for jeg har holdt meg til det samme opplegget hele tiden, men jeg har altså gått NED! JIPPI!!!!
Grattis !
Det kommer i rykk og napp. Kjempebra at det løsnet litt for deg.
Jeg kommer nok ikke til å gå ned så mye dagene fremover da jeg selvfølgelig fikk mensen idag, men da vet jeg ihvertfall grunnen:p
Grattis !
Det kommer i rykk og napp. Kjempebra at det løsnet litt for deg.
Jeg kommer nok ikke til å gå ned så mye dagene fremover da jeg selvfølgelig fikk mensen idag, men da vet jeg ihvertfall grunnen:p
Grunnen til at jeg har gått litt ned og fremdeles tviholder på denne kuren, nei, unnskyld, livsstilen, skyldes all oppmuntring herfra! Kasta meg på 12-trikken i dag og kjøpte et målebånd. For det er jo ikke så lett å måle seg med tommestokk som var det eneste som fantes i huset! I morgen tidlig skal jeg begynne å måle litt strategiske steder i stedet for å være opphengt i vekta! Jeg er heldigvis ferdig med mine sykluser, er over den tida. Og for de som gruer seg til den såkalte overgangsalderen, som er langt fram for mange av dere, kan jeg si at det var ingenting. Hadde hetetokter i en måned, og så var det vekk. Alt sammen. Ja, bortsett fra vekta, altså, men den har jeg jo dratt med meg i 20 år! Så får vi fortsette å hjelpe og støtte hverandre! Dette forumet er alfa og omega for meg, og når jeg er litt "nede", så hjelper det alltid å gå inn her! Takk til dere alle. klem.
Linda Kristin
28-11-09, 18:10
Grunnen til at jeg har gått litt ned og fremdeles tviholder på denne kuren, nei, unnskyld, livsstilen, skyldes all oppmuntring herfra! .
Kjenner igjen følelsen der ja.
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering over hvordan det gikk i går. Var på julebord på skolen og føler jeg var kjempeflink.
Det begynte kl 18.00 og jeg hadde på forhånd bestemt at jeg ikke ville drikke. Ikke noe stort problem siden jeg vanligvis drikker ca 2 ganger i året lissom..hehe:o
Det ble servert julemiddag og jeg valgte ut noen flotte stykker ribbe, en medisterpølse, pyttelitt rødkål, tyttebær og litt saus. Tok så lite av saus, rødkål og tyttebær at jeg håpet det ikke skulle ha noe å si. Og helt riktig hadde jeg hellet med meg og det slo ikke ut.
Da tiden kom til risgrøten kjente jeg at jeg ville ha og kjempet med følelsen i ca 30 minutter før jeg greide å skyve det til side. Ingen grøt på meg nei.
Kvelden ble en suksess og til tross for mensen så har jeg siden mandag gått ned fra 84,7 til 82,7. Er strålende fornøyd og vil absolutt ikke ødlegge noe her nei.
Lite tips til dere er å ta omega 3 tabletter. Hvis dere ikke gjør det allerede da sef. Jeg har merket en større nedgang etter at jeg begynte med disse.
Å lese alle innleggene deres var akkurat det jeg trengte idag!! Har også vært litt nedfor i det siste, synes ikke jeg har fått de resultatene jeg fortjener, så flink som jeg har vært :-)
Idag sto jeg med en bolle med nugatti på i handa!! Hjelpes meg, det var like før altså ! hehe ,, Men jeg spiste den ikke heldigvis.
Nugatti har vært en følgesvenn siden barndommen, og da mener jeg stort sett hele tiden!
Har kanskje ikke sagt så mye om hvem jeg er foresten. Jeg er 34 år, har tre barn, mann og ett over 100 år gammelt hus jeg for tiden driver og pusser opp. Vi planlegger å ta steget å gifte oss i løpet av de neste par årene, og jeg vil jo gjerne komme inn i drømmekjolen.
Vekta var 88,5 kg da jeg startet for 3 uker siden kommende tirsdag, og nå stopper vektnålen på 84. Har stått stille de siste dagene, men holder motet oppe. Og nugattiboksen skal ut av huset!
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering over hvordan det gikk i går. Var på julebord på skolen og føler jeg var kjempeflink.
Det begynte kl 18.00 og jeg hadde på forhånd bestemt at jeg ikke ville drikke. Ikke noe stort problem siden jeg vanligvis drikker ca 2 ganger i året lissom..hehe:o
Det ble servert julemiddag og jeg valgte ut noen flotte stykker ribbe, en medisterpølse, pyttelitt rødkål, tyttebær og litt saus. Tok så lite av saus, rødkål og tyttebær at jeg håpet det ikke skulle ha noe å si. Og helt riktig hadde jeg hellet med meg og det slo ikke ut.
Da tiden kom til risgrøten kjente jeg at jeg ville ha og kjempet med følelsen i ca 30 minutter før jeg greide å skyve det til side. Ingen grøt på meg nei.
Kvelden ble en suksess og til tross for mensen så har jeg siden mandag gått ned fra 84,7 til 82,7. Er strålende fornøyd og vil absolutt ikke ødlegge noe her nei.
Lite tips til dere er å ta omega 3 tabletter. Hvis dere ikke gjør det allerede da sef. Jeg har merket en større nedgang etter at jeg begynte med disse.
Så flink du er :) :) Det som er det vanskeligste er at alt sitter i hodet, og gamle vaner er vonde å vende! Derfor jeg sliter hvis noen spiser sjokolade foran meg eller som i ditt tilfelle, risgrøt. Man trenger det ikke, men man er vant til å spise det som er! hehe :) Men du har vært superflink, både med vel overstått julebord og flott vektnedgang! :D
Tenkte jeg skulle samle de som ville være med på veiing i den første tråden. Skriv inn dataene deres i tråder under denne og hvilken dag dere veier så skal jeg ordne resten :)
Jeg er med! Jeg har veiedag på onsdager:
18.11.09: 97,7 kg
25.11.09: 96,6 kg (-1,1 kg)
Hei Linda-Kristin! Du er til stadig oppmuntring! Gratulerer med standhaftighet og vektnedgang! Jeg har fulgt rådet om ikke å veie meg, men kjøpte målebånd, og da jeg målte midjemålet mitt, fikk jeg sjokk. Jeg trodde ikke det var SÅ mye. Blir spennende fremover,det der! Hadde en utskeielse med to glass vin i går kveld og håper det ikke gjør noe. Skal holde meg i skinnet med hensyn til vin fram til den 8. da jeg skal på juletreff i forlaget, da blir det servert ost, kjeks og vin! Skal spise osten og lovlig tilbehør, og ta to glass tørr hvitvin da også. Ettersom jeg er veldig glad i vin, - jeg har aldri vært noen stordrikker, men er nok en vin-nyter! Derfor synes jeg at jeg har vært veldig flink i disse fem, seks ukene, nøyd meg med kun to små glass to ganger siden jeg begynte. Ellers har det ofte blitt en halv flaske på lørdagskvelden til god middag.
Målbånd er en fantastisk oppfinnelse ;) :D
Målbånd er en fantastisk oppfinnelse ;) :D
Ja, for jeg hadde bare tommestokk, og det gikk ikke .... he-he
Jaja, her er det vel bare å krype til korset og innrømme helgens fadeser. Vi var på julebord, og det skal seg litt med både mat og alkohol, så her er ketosen bortevekk.
Innveiing viser en pluss på 0,5 kg. men jeg bekymrer meg ikke så hardt for det, for her er det nemlig den tiden i mnd.
Ny uke, nye muligheter! :D
Heisann medslankere!
Jeg spiste keto-vennlig kake i helga, men guess what? jeg blir kjempekvalm av det! :eek: Tror det er søtningsmiddelet jeg reagerer på, når det blir brukt sammen med pisket krem:wacko: Like greit det da. Har jo egentlig ikke noe søtsug heller, det var mest bare et eksperiment med oppskrifter. :D
Vektmessig går det bra. Har gått ned 4 kg siden oppstart for 3 uker siden, og er fornøyd med det. Veier meg hver morgen, og har begynt å føre all nedgang på tickern min. Og de dagene det ikke er nedgang, rører jeg IKKE tickern! :geip:
Er det forresten noen som har forslag til dressing eller saus? Jeg begynner å bli mektig lei av den fløtesausen til all mat...
Veide meg i dag og den viste 100.8... Snart under 100 noe jeg gleder meg til....:D
Startvekt for ei uke siden var 106.2
Linda Kristin
30-11-09, 09:25
Vel overstått helg folkens.
Har veiedag idag og til tross for mensen viste vekta -1,2 kg. :D
Ønsker dere alle en flott mandag
Klem
November
Startvekt:
09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg:D
November
23.11.09- 115 kg :nedfor:
30.11.09- 110.3 kg
November
23.11.09- 115 kg :nedfor:
30.11.09- 110.3 kg
WOW!!!! :heia:
Tror jeg begynte 09.11, men er ikke sikker. :rodme: Men hvis vi nå sier det sånn, så blir min liste slik:
09.11.09: 107,7
30.11.09: 103,4
Hurra!! :heia::heia:
Så flinke dere er alle sammen! :) Må nok vente i 2 dager til veiing jeg :wacko: (veiedag på onsdager)
Skikkelig inspirerende å se den flotte nedgangen til alle :)
Hei på dere. Hadde jo besemt meg for ikke å veie meg, men har bestemt meg for å ha fast veiedag på onsdag, og henge meg på listeskrivinga.
Begynte i 28.09 (tror jeg) og veide 94,8. Så gikk det opp og ned og ned og opp og forrige onsdag veide jeg 92,8. Skal veie meg på onsdag igjen. Det blir jo spennende.
Men holder motet oppe.
Jeg skal:
Tenke på at det tok 20 år og få på disse kiloene og at jeg ikke skal fortvile om det tar 20 måneder å få det vekk.
Tenke på at jeg har jo begynt, hadde jeg ikke begynt i det hele tatt, hadde ingenting annet skjedd enn at jeg kanskje bare gikk mer opp.
Tenke på alle dere som er i samme båt og står på!
Tenke på at det er nederst i bakken man ser at det går oppover (les: nedover)
Tenke på hvor mye bedre jeg føler meg om ett år!
Tenke på at det er bedre at det går seint, enn ikke i det hele tatt.
Jeg skal:
Tenke på at det tok 20 år og få på disse kiloene og at jeg ikke skal fortvile om det tar 20 måneder å få det vekk.
Tenke på at jeg har jo begynt, hadde jeg ikke begynt i det hele tatt, hadde ingenting annet skjedd enn at jeg kanskje bare gikk mer opp.
Tenke på alle dere som er i samme båt og står på!
Tenke på at det er nederst i bakken man ser at det går oppover (les: nedover)
Tenke på hvor mye bedre jeg føler meg om ett år!
Tenke på at det er bedre at det går seint, enn ikke i det hele tatt.
Signerer denne!
Godt at du kjemper videre, selv om det ikke raser nedover. Vet at motivasjonen er langt unna når det blir stillstand over tid. Men stå på, dette klarer vi! :)
Jeg har sikkert surra litt fra Atkins til ketolyse... Begynte på Atkins, men da jeg oppdaget dette forumet, så ble det ketolyse for meg. Jeg har vært veldig målbevisst, men kanskje jeg har spist for mye fløte og rømme? Spiser vel minst en spiseskje seterrømme hver dag, og koker ut panna med godt med fløte så det blir god saus. Ellers har jeg jo spist litt bringebær med fløte en gang, og en gang bringebærkrem. Og jeg har spist meg mett hve dag. Kanskje har jeg spist for mye, og for mye fett? Steker jo alt i meierismør og har smør over kokte grønnsaker ...
Veide meg i dag og den viste 100.8... Snart under 100 noe jeg gleder meg til....:D
Startvekt for ei uke siden var 106.2
Wow Jostein ,, det var kjempebra ! Gratulerer med gode resultat. :)
Spiser vel minst en spiseskje seterrømme hver dag, og koker ut panna med godt med fløte så det blir god saus. Ellers har jeg jo spist litt bringebær med fløte en gang, og en gang bringebærkrem. Og jeg har spist meg mett hve dag. Kanskje har jeg spist for mye, og for mye fett? Steker jo alt i meierismør og har smør over kokte grønnsaker ...
Det gjer eg også, og har også lurt på om det blir for mykje av det gode. Men vekta går nedover iallefall. Bruker å spise to kokte egg til frokost, og da med meierismør i.
Laga noko godt ein dag som eg neste berre må dele , det var kjempegodt. Men arrester meg om dette er feil kost altså! Vil ikkje lede noken på villspor, men trur det skal vere ok kost. Forandra berre litt på ei oppskrift i boka.
Eg smørde ei ildfast form med meierismør. Hadde oppi en pakke med blomkål og brokkoli. (frosen) Så skar eg opp en ferdigstekt kylling frå Spar (den er best her med meg iallefall) og hadde oppi. Så kutta eg opp nesten ein halv liten rødløk (skal vere litt forsiktig med løken trur eg) og nokre kantarellar, og strødde over. Krydderet på kyllingen er nok (brukte skinnet) men hadde litt basillikum oppi.
Så varma eg opp 3 dl fløte, som eg smelta en pakke med Snøfrisk i, som ej tømde over. Litt kvitost på toppen.
Steikte på 150 grader i ca. 25 minutt.
Kjempegodt !
God morgen igjen, prøvde meg i sted, men da var det visst noe som gikk galt i posten.
I dag er det en god morgen, for vekta har gått ned, ikke mye, men NED!
Så nå ser det hele sånn ut (startvekt 94,8 for en stund siden)
25.11. 93,1
26.11. 92,8
2.12. 92,6 mål: overarm minus 1 cm *** midjemål minus 2 cm!!!
Ja,jeg listet meg så stille jeg kunne på vekta i dag, holdt pusten og slapp den, men den VAR gått litt ned .... Håper det fortsetter sånn! Nå skal jeg ikke veie meg igjen før neste onsdag. Håper jeg greier å vente. Jeg rager jo ikke mer enn 162 cm over bakken, så det er mange kilo frem.
Linda Kristin
02-12-09, 12:22
:o Jeg har en forbannelse over meg som jeg denne gangen skal bli kvitt.;)
Da jeg gikk på vektklubben greide jeg å gå ned fra 90 kg til 82,7 kg og etter dette feiret vi sambo sin 30 årsdag. Dette ble starten for en opptur tilbake til 90 kg for meg. Nå har jeg, rett før mensen, luktet på samme tallet og jeg bare må under 82,7 for å komme videre.:o
Føler at dette er min forbannelse. Hvis jeg bare kommer under dette tallet så går alt bra. Kanskje litt rart å tenke slik, men vil ikke havne opp på 90 tallet igjen..hehe
:o Jeg har en forbannelse over meg som jeg denne gangen skal bli kvitt.;)
Da jeg gikk på vektklubben greide jeg å gå ned fra 90 kg til 82,7 kg og etter dette feiret vi sambo sin 30 årsdag. Dette ble starten for en opptur tilbake til 90 kg for meg. Nå har jeg, rett før mensen, luktet på samme tallet og jeg bare må under 82,7 for å komme videre.:o
Føler at dette er min forbannelse. Hvis jeg bare kommer under dette tallet så går alt bra. Kanskje litt rart å tenke slik, men vil ikke havne opp på 90 tallet igjen..hehe
Hei Linda Kristin! Det klarer du! Har ikke sett 80-tallet på flere år, og gleder meg til å komme dit. Målet er jo til slutt et eller annet sted på 60-tallet, skjønner at det er langt dit, men jeg SKAL. Oppdaget at jeg faktisk spiste for lite (blandede) grønnsaker, og har vært flink de siste par dagene. Regner med at det er det som har vært min partystopper. Jeg har lovet meg selv høyt og hellig at denne gangen skal jeg nedover, nedover og bare nedover til jeg når målet. Selvfølgelig skal vi klare det, og lukke døra til alle gamle "forbannelser" godt igjen bak oss, og låse den. Og åpne den nye døra til en slank, sunn kropp!
Linda Kristin
02-12-09, 12:47
Hei Linda Kristin! Det klarer du! Har ikke sett 80-tallet på flere år, og gleder meg til å komme dit. Målet er jo til slutt et eller annet sted på 60-tallet, skjønner at det er langt dit, men jeg SKAL. Oppdaget at jeg faktisk spiste for lite (blandede) grønnsaker, og har vært flink de siste par dagene. Regner med at det er det som har vært min partystopper. Jeg har lovet meg selv høyt og hellig at denne gangen skal jeg nedover, nedover og bare nedover til jeg når målet. Selvfølgelig skal vi klare det, og lukke døra til alle gamle "forbannelser" godt igjen bak oss, og låse den. Og åpne den nye døra til en slank, sunn kropp!
Det er godt at flere her har en "forbannelse".
Jeg spiser godt med gr.saker, men er litt usikker på denne geleen jeg spiser. Lager av fun light og gelatinplater. Toppes med krem.
Nå får jeg komme meg på vogna igjen etter mensen. Har ikke spist noe jeg ikke skal, men mye søtningsstoffer kan jo være en partystopper:rolleyes:
Stå på du også pleiadane. Detta klarer vi vettø.:D
Hei.
Jeg er helt fersk i gamet, men begynte med ketolyse kuren mandag 30.11 så håper jeg kan få være med dere her. :) jeg synes dette går veldig bra, og det er deilig og kunne spise "normal" mat og samtidig slanke seg. Jeg vet ikke om jeg er i ketose enda, da jeg ikke finner sånne stix. Er det noen som vet om det kanskje er mulig å kjøpe de på nettet?
Jeg er 20 år og veier (kanskje veide :D) 98kg før jeg begynte med kuren, jeg har ikke tilgang til vekt hjemme noe som kanskje er like greit. Men vet om et sted jeg kan veie meg så tenkte jeg skulle veie meg ca hver søndag. Jeg vil ned til 60 kg, ønskevekten er 55 men er veldig fornøyd om jeg klarer 60. Er 158cm høy.
Hva slags symptomer har dere når dere kommer i ketose? jeg er forferdelig tørst, har hetetokter og litt vondt i hodet, så jeg håper at det er ketosen :)
Stine.
Stix får du kjøpt på apoteket. Jeg spurte etter ketose-stix, og det visste de hva var. Husker ikke helt hva de heter, men de jeg har måler også sukkerinnhold i urinen.
Symptomene dine ligner veldig på mine de første dagene. Det går over :-) Drikk masse vann!
Det er godt at flere her har en "forbannelse".
Jeg spiser godt med gr.saker, men er litt usikker på denne geleen jeg spiser. Lager av fun light og gelatinplater. Toppes med krem.
Nå får jeg komme meg på vogna igjen etter mensen. Har ikke spist noe jeg ikke skal, men mye søtningsstoffer kan jo være en partystopper:rolleyes:
Stå på du også pleiadane. Detta klarer vi vettø.:D
Jeg lager gele av ferdig gelepulver fra Heistad, bringebærgele med 0 karber og 0 fett. Den spiser jeg enten med pisket krem, eller om jeg ikke gidder, bare med litt fløte. Den kan du lage som fromasj også, oppskrift på pakken. Det tror jeg ikke har gjort noe fra eller til for meg, heldigvis, for den har vært god å ha! Ja visst klarer vi det! Nå skal jeg lage meg egen middag, biffstrimler stekt med grønnsaker og litt sopp, surre det i litt fløte og rømme til det blir tykt og godt! Mannen min skal spise smalahovud og kålrotstappe med en kamerat i kveld. De skal få kokkelere alene på kjøkkenet og jeg skal holde meg langt unna spisestua, for å se et sånt "hue" liggende å glise til deg på tallerkenen, DET orker jeg ikke. Igjen, lykke til - det gjelder alle sammen!
Jeg er med! Jeg har veiedag på onsdager:
18.11.09: 97,7 kg
25.11.09: 96,6 kg (-1,1 kg)
Onsdag og ny veiedag igjen:
02.12.09: 94,2 (-2,4 kg) :D
Totalt: -3,5 kg
Linda Kristin
02-12-09, 18:19
Hei.
Jeg er helt fersk i gamet, men begynte med ketolyse kuren mandag 30.11 så håper jeg kan få være med dere her. :) ........ Er det noen som vet om det kanskje er mulig å kjøpe de på nettet?
Hva slags symptomer har dere når dere kommer i ketose? jeg er forferdelig tørst, har hetetokter og litt vondt i hodet, så jeg håper at det er ketosen :)
Stine.
Hei og velkommen inn i tråden vår.
Ketostix kjøpte jeg på apoteket. Spurte litt forsiktig siden jeg ikke så det fremme, men jammen meg hadde de det også ja. Bak kassen.
Symptomene du har er helt normale. Jeg gikk i ketose på dag 2 så du kan være i ketose nå.
Lykke til med kuren.:D
Jeg lager gele av ferdig gelepulver fra Heistad, bringebærgele med 0 karber og 0 fett. Den spiser jeg enten med pisket krem, eller om jeg ikke gidder, bare med litt fløte. Den kan du lage som fromasj også, oppskrift på pakken. Det tror jeg ikke har gjort noe fra eller til for meg, heldigvis, for den har vært god å ha!
Hørt mye om heistad. SKal jammen meg kjøpe inn litt syltetøy og andre fine ting når jeg er på meny. Takker.
Onsdag og ny veiedag igjen:
02.12.09: 94,2 (-2,4 kg) :D
Totalt: -3,5 kg
Grattis!! Nydelig nedgang:D
Grattis!! Nydelig nedgang:D
Takk :D Er veldig stolt av det! Leenge siden jeg har sett 94-tallet på vekta! Håper bare det fortsetter sånn framover :p
Er det flere enn meg som ikke ser de siste innleggene når man trykker på en tråd for å lese? Får hverken opp de siste innleggene her eller i journalen min.. :confused: Ser de bare når jeg poster noe nytt.. :veitikke:
Linda Kristin
02-12-09, 20:51
Er det flere enn meg som ikke ser de siste innleggene når man trykker på en tråd for å lese? Får hverken opp de siste innleggene her eller i journalen min.. :confused: Ser de bare når jeg poster noe nytt.. :veitikke:
Hmm.. jeg ser de nye innleggene.:confused:
Jeg må bare dele litt glede med dere - jeg så et nytt ti-tall på vekta idag!!! :D
Forrige helg (julebordslurvehelg + uka) viste en oppgang på + 0,5 kg. fra helgen før det, men når jeg nå snikveide meg idag har jeg sannelig gått ned igjen og er nå på 80-tallet! Å, så deilig det var - det er lenge siden!
Men - jeg får ikke til å oppdatere tickeren min?
Den blir ikke svart eller klikkbar - bare alle andre sine.
Men - jeg får ikke til å oppdatere tickeren min?
Den blir ikke svart eller klikkbar - bare alle andre sine.
Da har du nok mista et tegn eller flere når du la inn tickern. Det skjedde med meg, måtte lage meg ny ticker. :o
Tusen takk for hjelp - nå er ny og oppdatert ticker på plass ;)
Får ikke til å legge inn tickeren min-- Kan nokon forklare en fersking på forum? :confused:
Vegde meg idag , må si meg strålande fornøgd med vektreduksjonen :D
Startvekt 88,5 kg
No etter 3 veker : 82,5 kg
Får ikke til å legge inn tickeren min-- Kan nokon forklare en fersking på forum? :confused:
Du finner en detaljert forklaring på http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879
Lykke til! :)
Hei Panterpia! Gratulerer! Så deilig å se at målet kan være i sikte! Skal være glad når jeg ser 80-tallet! Det er min magiske psykologiske switch for å få trua på meg selv igjen, at jeg klarer dette. Når jeg bare 80-tallet,er jeg sikker på at det går videre ned. Jeg blir så glad på alles vegne når jeg ser sånne innlegg. Ha en strååålende restenavdag.
Linda Kristin
03-12-09, 11:56
Skal være glad når jeg ser 80-tallet!
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Strever mot 82 tallet jeg nå, men gleder meg til jeg ser 80 på vekta. Det skal være en sann glede når vekta viser 80. Stor motivasjonsfaktor å vite at neste tall er 7 og noe.
[quote=pleiadene;802279]Skal være glad når jeg ser 80-tallet! quote]
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Strever mot 82 tallet jeg nå, men gleder meg til jeg ser 80 på vekta. Det skal være en sann glede når vekta viser 80. Stor motivasjonsfaktor å vite at neste tall er 7 og noe.
lykke til videre :) Gleder meg til jeg er å vipper nedpå der selv! It's been a while for å si det sånn! hehe ;)
Usj..jeg har gått opp 1 kilo siden mandag:confused:..hmmm irriterende. Jeg har spist lite de siste dagene..kan det være at forbrenningen går saktere eller er det kun væskeinntaket???:rolleyes: Har gått opp og ned de siste 2 ukene..blæh:mad:
Ja jeg vet noen sier at man ikke skal henge seg opp i vekten..men jeg gjør nå det, blir bare lit nervøs :eek:
Usj..jeg har gått opp 1 kilo siden mandag:confused:..hmmm irriterende. Jeg har spist lite de siste dagene..kan det være at forbrenningen går saktere eller er det kun væskeinntaket???:rolleyes: Har gått opp og ned de siste 2 ukene..blæh:mad:
Ja jeg vet noen sier at man ikke skal henge seg opp i vekten..men jeg gjør nå det, blir bare lit nervøs :eek:
Bare ikke mist motet! Være like flink som du har vært så skal du se at det lønner seg i lengden! Det værste som kan skje når man opplever en dårlig vektperiode er å gi opp helt! Så bare stå på! Det løsner nok snart skal du se :D
Linda Kristin
04-12-09, 09:57
God morgen jenter og gutter..
Snøen falt i Indre Østfold i natt og la igjen et teppe på ca 5-10 cm. Til tross for at jeg ikke er fan av snø og vinter ble det ganske koselig. Ungene jublet da de skulle på SFO og barnehage og bikkja kastet seg ut i snøfillene. Han bare elsker snø.
Jeg derimot har, siden jeg falt og brakk ankelen i 03 da jeg var 30 uker på vei med eldste, ikke likt snø og is så mye. :o Har en egen tendens til å tryne på isen hver eneste vinter:mad:
Ellers er det fredag og jeg elsker fredager. Helgen skal brukes til å slappe av og kose meg med familien.
Så, hvordan har dere det idag folkens?
Heisann,
har lest gjennom hele denne tråden nå...så flinke dere er!
Dette er min runde to på ketolyse. Gikk ned rundt ti kilo sist, og opp to på GI mat, men da på ganske så lang tid, så jeg var fornøyd likevel.
Starta på ny frisk 23. november og er sålangt gått ned 1,5 kg. Kroppen min trives best med dette kostholdet, så det blir nok min livsstil dette her. Så deilig å ikke plages med magen lenger!!!
Iallefall...jeg ønsker dere masse lykke til!!
Linda Kristin
04-12-09, 10:15
Heisann,
har lest gjennom hele denne tråden nå...så flinke dere er!
Dette er min runde to på ketolyse. Gikk ned rundt ti kilo sist, og opp to på GI mat, men da på ganske så lang tid, så jeg var fornøyd likevel.
Starta på ny frisk 23. november og er sålangt gått ned 1,5 kg. Kroppen min trives best med dette kostholdet, så det blir nok min livsstil dette her. Så deilig å ikke plages med magen lenger!!!
Iallefall...jeg ønsker dere masse lykke til!!
Takk for det Tinka.
Ønsker deg velkommen til tråden vår. Koselig at flere stikker innom. Har selv funnet masse støtte og motivasjon gjennom menneskene i tråden og dette er utrolig deilig.
Velkommen!!
Linda Kristin
04-12-09, 10:33
Jeg gjorde mine "husmorsplikter" og tok handlerunden min man og tirs denne uken. Som regel går dette uten noe problem, men siden jeg har mensen så kjente jeg den vanlige tiltrekningen mot kake og godtehyllene. Det er fælt altså.:mad:
Eneste jeg kunne tenke på da jeg gikk igjennom butikken var at hvis jeg bare kom igjennom detta uten og ty til boller, smulteringer og sjokolade, kunne jeg dra hjem og kose meg med gele, krem, molter, atkinsbar eller iFA. Jeg har "stacket" opp hjemme i disse mensentider så jeg skal ha en sjanse hvis søtsugen kommer.
Resultatet ble at jeg kom igjennom butikken uten å falle for fristelsen, men tankene var der. Måtte le litt for meg selv når jeg kom hjem. Man går rundt i butikken og kjemper en indre kamp med seg selv om hvorvidt man skal gi etter eller ikke. Og det beste/værste er at ingen ser det. Ingen hører hvordan man prøver å resonere, krangle eller fortelle seg selv hvorfor man skal/ skal ikke ta den sjokoladen.:rolleyes: hadde de hørt hadde de antagligvis trodd man var passe "ko-ko"
For mange er det den letteste tingen i verden å "la være", men for oss som sliter med dette hver dag er ikke denne enkelheten så enkel.:mad:
Lite glimt i min fortid:
Spiser du nå igjen???
Jepp. Jeg har prøvd å skippe unna ting i fortiden min. Og når jeg var som flinkest fikk jeg alltid denne komentaren i lunsjen. Jobbet i en hektisk bransje og spiste når muligheten bød seg, men aldri noe som var "usunt". Uansett er det utrolig demotiverende og høre slikt. Resultatet den gangen ble en vektnedgang på 13 kg på ca 1 1/2 mnd. Og dette var ikke en sunn nedgang. Etter alle komentarene spiste jeg ca en gang om dagen og da 2 pølser og 1 posjon pommes frites. Når man er nede og ikke kommer opp er sult ganske relativt.
Joa, man ble tynn. Var nede i 65 kg, men problemene kom da man skulle spise "ordentlig" igjen.
Det er mange år siden den gangen, men tankene kjemper jeg med hele tiden. Har spist hele livet mitt. Spiste da jeg ble mobbet for utstående tenner, spiste da jeg ble mobbet fordi jeg danset på disco, spiste da jeg ble mobbet fordi jeg var lubben og dette ble en "trend".
Spise for glede, spise for sorg, spise for skam, spise.....
Etter år med regulering fikk jeg flotte tenner og jeg har et litt bedre hode på skuldrene idag. Lar meg ikke like lett vippe av pinnen, men kampen kjempes hver dag.
Så dette var et lite hjertesukk fra meg:rolleyes:
Bare ikke mist motet! Være like flink som du har vært så skal du se at det lønner seg i lengden! Det værste som kan skje når man opplever en dårlig vektperiode er å gi opp helt! Så bare stå på! Det løsner nok snart skal du se :D
Takk for støtten:) skal ikke miste motet..har jo fortsatt tid til å gå ned før sommeren:rolleyes:
Hei og god morgen, Linda Kristin! Jeg kjenner meg igjen i storyen din, har noen år flere enn deg på baken. "Nei men, spiiiiser du?" kunne min svigermor si hver gang jeg tok meg litt mat etter å ha lagt minsten til formiddagslur (generasjonsbolig den gang)! Og da veide jeg 58 kilo!!! Det endte med at jeg satte asjetten min under sofaen når jeg hørte henne i trappa! Og slanket meg stadig, til tross for at jeg var slank nok. Med årene og uten svigermor, fortsatte det å surre i hodet mitt hver gang jeg skulle ha mat "Nei men, spiiiser du?" Jeg ler jo av dette i dag, men så lite skal det altså til. Når jeg ser hvordan alle har det, er jeg glad for at jeg ikke er sånn søthungermenneske, for jeg ser rett og slett ikke sjokoladehylla når jeg går forbi. Derimot må jeg nå lukke øynene når jeg går forbi fruktdisken! Jeg drømmer om saftige epler, appelsiner, pærer, osv. Da hjelper det med Heistad bringebærgele med litt fløte eller krem på.
Kjenner meg av en eller annen grunn så mye LETTERE i dag, selv om det snør og himmelen ser ut til å skulle falle ned i hodet på meg. Men jeg skal IKKE gå på vekta før onsdag. Er kjempespent. Har vært flink og spist litt mer grønnsaker enn jeg har pleid, og jeg drikker jo så jeg blir kvalm! Har tydeligvis drukket alt for lite før. I dag skal jeg prøve å lage fiskekaker. Får jeg det til, skal jeg dele oppskriften med dere, hvis ingen HAR en god oppskrift å dele med meg, da? Uten potetmel, eller andre ting vi skal skygge unna! En god dag til dere alle, vi får gå på med friskt mot i dag også!
Selvfølgelig hadde de ikke seifilet i butikken i dag som jeg var fast bestemt på å prøve meg på egenkomponerte fiskekaker! Det ble stekt laks med blomkålstuing i stedet. Godt det også, men ... Når man er innstilt på hjemmelagde fiskekaker så er man det! Etterlyser fremdeles god oppskrift fra noen, hvis noen har det! Kanskje jeg får tak i fiskefileter i morgen.
Har laget fiskekaker med eggehvite som bindemiddel, og ellers bare salt, pepper og ørlite kardemomme. Nammers :) Man kan lage fiskemat av all fisk, selv om f.eks laks nok vil trenge mer bindemiddel, siden den er så fet. Mine favoritter til fiskemat er sei eller hyse, man kan jo også blande fiskesorter. Laksemousse er jo ellers nammenamm, da! Mengden egg må tilpasses fiskeslaget, og om det er fersk eller frossenfisk (tint, da..), så jeg har ingen oppskrift i så måte, er en av de mange tingene jeg tar på "gefühlen". Kjører alltid fiskematen to ganger gjennom kverna, det har min mor lært meg, og er en av de tingene som faktisk sitter ;)
Har laget fiskekaker med eggehvite som bindemiddel, og ellers bare salt, pepper og ørlite kardemomme. Nammers :) Man kan lage fiskemat av all fisk, selv om f.eks laks nok vil trenge mer bindemiddel, siden den er så fet. Mine favoritter til fiskemat er sei eller hyse, man kan jo også blande fiskesorter. Laksemousse er jo ellers nammenamm, da! Mengden egg må tilpasses fiskeslaget, og om det er fersk eller frossenfisk (tint, da..), så jeg har ingen oppskrift i så måte, er en av de mange tingene jeg tar på "gefühlen". Kjører alltid fiskematen to ganger gjennom kverna, det har min mor lært meg, og er en av de tingene som faktisk sitter ;)
Hei Frifuggel og takk! Men jeg har ikke fiskekvern ... men vanlig kjøkkenmaskin, det går vel like bra, tror du ikke? Jeg prøver ...
Kan ikke skjønne annet enn at det bør gå bra :)
I dag har jeg veiedag og melder om en flott nedgang på -1,4 kg. denne uka!:D
Sambo har kuttet kuren, så jeg har vandret alene denne uka. Men - det føles faktisk helt greit.
Sambo har kuttet kuren, så jeg har vandret alene denne uka. Men - det føles faktisk helt greit.
Flott, Panterpia! Skulle ønske det var meg ... - for jeg er en av de med treig materie! Så kjempebra at du greier det hele uten Sambo! Min "sambo" trenger å legge på seg og forstår ingenting av hva jeg holder på med. Men det gjør ingenting, det heller. Jeg står nå på så godt jeg kan!
Hurra for flott nedgang panterpia :heia::heia:
Synd at samboeren din har hoppa av lasset. Da er det bare å være ekstra flink så han ser hvor effektiv du har vært, så han blir sjalu og vil begynne på igjen, hehe :D
Linda Kristin
07-12-09, 09:17
Hei alle lavkarbo-venner.
Ned 0,5 kg fra forrige uke. :)
Linda Kristin
Startvekt: 90 kg
03. november 09: 88.0 kg
09. november 09: 86.0 kg
16. november 09: 85.2 kg
23. november 09: 84.7 kg
30. november 09: 83.5 kg (M)
07. desember 09: 83.0 kg
Nå er jeg snart på trappen til 80 kg og jeg gleder meg.:D
Hei igjen, jeg har vært fraværende en periode pga sykehusinleggelse. Ikke noe farlig :) Mens jeg var innlagt hadde jeg intravenøst et par dager, etter det orket jeg ikke noe mat. Etter at jeg kom hjem har jeg ikke vært noe flink føler jeg. Jeg spiser ketomat og er trofast til kuren, men jeg har sluttet å veie maten pog føre det inn på diett.no. Veier dere alt dere spiser? Synes det er så styrete, også å måtte lage til mat når jeg skal ut.
Jeg har testet med stix et par ganger, da er den på nr 2, rosa. Men jeg har forstått det slik at man ikke nødvendigvis går ned selv om man er i ketose?
Jeg bruker en del ferdigdressinger og spiser 1 boks cottage cheese til kvelds med og kanel, er det dumt? Føler at jeg ikke går ned. Jeg har ikke veid meg siden jeg startet, vil heller merke på klærne at jeg går ned.
Jeg lager ikke noen av oppskriftene, gidder ikke... Sliter veldig med motivasjonen nå før jul. Jeg har alltid sprukket rundt advent/jul. enten fordi jeg tar en liten bit småkakedeig som utløser et stort skred av matorgier, eller julaften med ribbe og svor. Én bit svor er tenningen som skal til for den store sprekken.
MEN, jeg opplever at mat som jeg tidligere har sett på som forbudt - dvs alt med fett, ikke lenger har den samme makten over meg. Tidligere kunne jeg overspise om jeg tok en liten bit forbudt mat. Men nå kan jeg nøye meg med mer moderat inntak fordi det er tillat i denne kuren. En kjempeseier egentlig når jeg tenker på det :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.