Minsten
15-11-09, 15:20
Har litt lyst å dele min chillisuppe med dere. Denne synes jeg er kjempegod, og kan nytes av alle i familien. Det går litt kjøttdeig i denne suppa, men jeg syns det er verdt det! :D Du må nok regne med at det går mer enn vanlig :p
Ingredienser:
500 gram kjøttdeig
1 liten løk, hakket
1 boks hakket tomat (3.5 kh pr 100)
1l vann
1 ss buljongpulver/okse fond eller 1 buljongterning
2-3 chilli (9.5 kh pr 100, men disse skal ikke spises, bare smaklegge suppa.)
Brun kjøttdeigen i en gryte sammen med hakket løk. Hell over vann (jeg har mindre enn en liter), og ha i buljong. Kok i en 10 min, og ha i tomat. La det putre.
Mens dette putrer i gryta, del chili i to, og skrap ut frøene. Legg de rett opp i gryta. (Jeg teller hvor mange 1/2 chili jeg har i, for da vet jeg hvor mange jeg skal fiske ut igjen :o)
La hele suppen koke i en 20 min, og smak underveis. Du velger selv når du vil ta ut chilien, men dess lengre den koker i suppa, dess sterkere blir det!
Når suppa er ferdig er det serveringsklart:
(Dette er for de som ikke går på lavkarbo også)
Ta en skål.
Ha i:
revet ost
en klatt med rømme
mais
lett knust nachos
Tilsett rykende varm suppe og la det stå 30 sek før du spiser. Ikke brenn deg på tunga :p
Jeg sløyfer nachos og mais, siden dette ikke er lavkarbo :)
Hvor mye vann du har i bestemmer du også litt, det spørs hvor "våt" du vil ha suppa.
Blir det litt for "hard core" med chili rett i suppa, kan du også ha en liten panne hvor du øser en liten del av suppa i, koker opp og koker chili i den. Så tar du ut chili og deretter tilsetter det som er i den lille panna i den store gryta.
Enjoy! :)
Ingredienser:
500 gram kjøttdeig
1 liten løk, hakket
1 boks hakket tomat (3.5 kh pr 100)
1l vann
1 ss buljongpulver/okse fond eller 1 buljongterning
2-3 chilli (9.5 kh pr 100, men disse skal ikke spises, bare smaklegge suppa.)
Brun kjøttdeigen i en gryte sammen med hakket løk. Hell over vann (jeg har mindre enn en liter), og ha i buljong. Kok i en 10 min, og ha i tomat. La det putre.
Mens dette putrer i gryta, del chili i to, og skrap ut frøene. Legg de rett opp i gryta. (Jeg teller hvor mange 1/2 chili jeg har i, for da vet jeg hvor mange jeg skal fiske ut igjen :o)
La hele suppen koke i en 20 min, og smak underveis. Du velger selv når du vil ta ut chilien, men dess lengre den koker i suppa, dess sterkere blir det!
Når suppa er ferdig er det serveringsklart:
(Dette er for de som ikke går på lavkarbo også)
Ta en skål.
Ha i:
revet ost
en klatt med rømme
mais
lett knust nachos
Tilsett rykende varm suppe og la det stå 30 sek før du spiser. Ikke brenn deg på tunga :p
Jeg sløyfer nachos og mais, siden dette ikke er lavkarbo :)
Hvor mye vann du har i bestemmer du også litt, det spørs hvor "våt" du vil ha suppa.
Blir det litt for "hard core" med chili rett i suppa, kan du også ha en liten panne hvor du øser en liten del av suppa i, koker opp og koker chili i den. Så tar du ut chili og deretter tilsetter det som er i den lille panna i den store gryta.
Enjoy! :)