View Full Version : Kan jeg spise moccasjokolade på ketolysekuren?

Jostein85
23-11-09, 18:14
Som topic, fant en mørt kokesjokolade som heter Mocca, den inneholder 30g karboer, hvorav 30g er sukkerarter.
Kan denne spises i mindre mengder??
Tenker da å lage som denne "smashsjokoladen" som det ligger en oppskrift av her inne..

Iset
23-11-09, 18:32
Sukkerarter = sukker, så det skal du helst ikke spise nei. Men sukkeralkoholer blir noe annet, de kan du trekke fra.

Jostein85
23-11-09, 18:59
Okei.. Takk for info.. Og jeg som hadde gledet meg..:P

Men hva med denne 70% som jeg ser flere har nevnt, og brukt.. Denne Mocca" er også 70%...

Iset
23-11-09, 20:50
De med 70 % varierer litt, jo sterkere prosent jo mindre karber som regel. Jeg har bare sjekket Freia sine, og den med 70 % inneholder 34 karber per plate (100 gram), og den med 86 % inneholder 19 karber per plate, så jeg ville absolutt valgt den mørkeste. Smaker ikke så veldig forskjellig synes jeg, men 86 %-ern er bittelitt "tørrere". I bakst merker du ikke noe da.

I helsekosten selger de sukkerfrie sjokolader, med 2-3 karber per plate. Feks. Cavalier eller Stella. Stella er best og jeg får minst magesjau av den, hehe. Cavalier inneholder søtstoffet Maltitol, som mange får løs og vond mage av.