View Full Version : Vekten raser OPPOVER
Morn!
Jeg har nå gått 13 uker på lavkarbo, og har gått jevnt og trutt nedover hele veien, faktisk 19 kg :) Men nå, siste uken har vekten plutselig gått oppover! Gått opp 2 kg på 1 uke! og jeg vet at jeg gjør alt riktig med maten, nok fett, lite karbs osv, ligger på ca 15-20g kh pr dag. Noen som har opplevd dette? Er det normalt?
Fant kanskje ut av hva synderen er! Får så sinnsykt dårlig ånde av den kuren her ( Ja, fortsatt) og derfor er d omtrent en uke siden jeg begynte å spise extra tyggis, sikkert 4,5 om dagen. Sjekket jo, og det sto mye karbs, men bare sukkeralkoholer. Men nå leste jeg et annet sted at de søtningsmiddelene kan hindre vektnedgangen..? For aspartam og det som er i brus kan jeg drikke litervis med uten at noe skjer.. Noen som har noen meninger? Evt andre tips mot forferdelig ånde? :P
Morn!
Jeg har nå gått 13 uker på lavkarbo, og har gått jevnt og trutt nedover hele veien, faktisk 19 kg :) Men nå, siste uken har vekten plutselig gått oppover! Gått opp 2 kg på 1 uke! og jeg vet at jeg gjør alt riktig med maten, nok fett, lite karbs osv, ligger på ca 15-20g kh pr dag. Noen som har opplevd dette? Er det normalt?
Når jeg har begynt å gå oppover pleier det å henge sammen med at jeg har glidd litt umerkelig ut når det gjelder karbohydratene. Da har jeg startet på ny med veiing og telling. Ellers kan det jo bare være at du samler vann?
Ost, smør, tar du salt i avnnet når du koker.. osv. :)
Det blir alt i alt en del salt det der.
Og jeg mener det er nok bare vann.
arnakristin
27-11-09, 17:56
Hei,
Dersom det er sorbitol så omdannes sorbitol og lignede søtningsmidler til glukose i fordøyelsessystemet og er derfor ikke å regnes som ”sukkerfrie” med tanke på lavkarbo kosthold.. Ref. Slank med ketolysekuren, side 32
Mr. Muscle
27-11-09, 18:42
Arnakristin har helt rett. Sorbitol pluss de fleste andre søtninsstoffer fører til økt blodsukker og kan i verste fall sende deg ut av ketosen.
Har du problemer med dårlig ånde bør du heller pusse tennene oftere og bruke munnskyllemiddel, fremfor å ty til tyggegummi.
Husk å holde deg unna alkohol.
Hvis du skal drikke noe i jula (el før), så hold deg til 1 eller 2 glass;
da kan du spise julemat med et smil og kanskje gå ned i ferien, ikke opp ..! :)
Har du problemer med dårlig ånde bør du heller pusse tennene oftere og bruke munnskyllemiddel, fremfor å ty til tyggegummi.
Helt enig:)
Pluss bruk tanntråd minst 1 gang pr dag.
Bare lukt på tanntråden etter at brukt den mellom jekslene, så skjønner du hvorfor…
Det er ellers mange tråder om ånde/dårlig ånde.
Photobscura
28-11-09, 14:06
Å tygge persille funker fett mot ketoseånde. For min del hjalp det null og niks å pusse tenna og bruke tanntråd oftere, det er ikke derfra ånden kommer. Persille kamuflerer bra, synes jeg :)
Belseblubb
28-11-09, 15:24
Ellers er det lov med store ifa da.. nam-nam! :rolleyes:
Eller har du kanskje mensen????
jeg gikk forøvrig også oppover da jeg spiste mye tyggegummi..
Photobscura
28-11-09, 16:36
Eller har du kanskje mensen????
Det spørs jo veldig på om andee er mann eller kvinne ;)
det spørs jo veldig på om andee er mann eller kvinne ;)
:d :d :d
HAHAHAHA, Nei tror det er fysiologisk umulig for meg å ha mensen, siden jeg er en mann :P ;) la forresten tyggisen på hylla, og gikk ned 1,5 kg det neste døgnet :) Investerte i sb12, så får vi se om d har noe virkning :)
Godt jeg ikke er noe glad i tyggis, da!:D
Grattis med mer nedgang!:heia:
Jeg har Vademekum munnspray liggende i veska som en løsning før jeg skal i møter på jobb o.l ;-) Og så ser jeg Fribol har kommet med noen halstbl. bl.a. med mentolsmak tror jeg. Kjøpes på apoteket.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.